Het gaat in dit topic niet om mensen die zelf storten, maar mensen die jouw salaris ook naar 555 willen slepen.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik kan me hier zo kwaad over maken.
Punt 1 Wat maakt het uit wat de motivatie is om geld te storten? De mensen die alles kwijt zijn en geholpen kunnen worden met dit geld kan het echt niet schelen of iemand dat geld heeft gedoneerd om zijn eigen geweten te sussen.
Punt 2 Omdat misschien een gedeelte van het bedrag dat je overmaakt aan de overbekende strijkstok blijft hangen hoef je maar gewoon niets te geven? Wat een bullshit, zelfs al is het zo, beter iets dan niets toch?
Punt 3 Draai het eens om! Als jou iets dergelijks zou overkomen zou je toch ook blij zijn met iedere vorm van hulp?
Natuurlijk moet je zelf weten wat je met je geld doet. Maar de tot nu toe genoemde argumenten om geen geld te storten vind ik persoonlijk getuigen van egoïsme en kortzichtigheid. De wereld is groter dan je eigen balkon!![]()
Wat zitten hier toch ontzettende domme en egoistische mensen. Net of je 10 euro mist.. Het had beter geweest als mensen met deze gedachten bedolven werden onder de tsunamiquote:Op woensdag 29 december 2004 16:01 schreef Maikuuul het volgende:
Je kunt die mensen wel helpen ... maar wat hebben ze aan 5 euro ? alsof ze daar een huis voor kunnen bouwe. En natuurlijk heb ik zelf gewerkt voor me geld dus moet zelf beslissen. Eerst was iets op tv van zoeen goed doel, die baas zelf verdiende iets van 170 euro per uur :/ tjah dan geef ik het dus liever uit aan vuurwerken van vuurwerk zie je ook nog iets. Je kunt wel storten maar wat zie je ervan terug ?
Dan maar een bom op dat stinkhuis van je.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:45 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Dat 3de puntik woon in limburg dus als er in nederland een overstroming is zit ik hoog en droog
en zo niet ff snel naar st pieter rijden. Dus de kans dat mij iets overkomt is niet echt groot
Net als in de randstadquote:Op woensdag 29 december 2004 15:18 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Goed tegen de overbevolking, kunnen ze in India wel gebruiken.
Dus je verafschuwt het dat andere mensen jou dan geen geld zouden geven, om vervolgens precies hetzelfde te doen.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:26 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Als heel nederland nu zou onderlopen zouden ze dan ook geld storten
Asl we dan niets tegen de buitenlander zeggen en dat de Nederlander stiekem naar Twente worden geevacueerd, dan vind ik het wel een goed idee.quote:
Jah zo hoor ik het graagquote:Op donderdag 30 december 2004 19:03 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat een gelul om geen vuurwerk te kopen,maar geld te storten op 555
Er is zoveel ellende op de wereld,waar je geld aan kan geven.
Ik begrijp je niet. Het is toch niet alles of niets? Er is heus nog wel een tussenweg.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:47 schreef teknomist het volgende:
Als je echt consequent altruistisch wilt zijn moet je een lijst maken met ALLE goede doelen en dan je salaris na alleen de hoogstnoodzakelijk uitgaven (eten, boodschappen, huur etc.) verdelen over die goede doelen. Al die andere mensen zijn ziekelijk selectief en hypocriet. Waarom wel kanker en niet lepra? Omdat het een je meer aanspreekt dan het ander? Waarom de Tsunami-slachtoffers wel en de arme kinderen in de sloppenwijken in Latijns Amerika niet? En dan heb ik het nog niet gehad over het idee je schuldgevoel af te kopen.
Goed plan.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:23 schreef nozem het volgende:
Ik stort niks op 555, tevens geef ik geen geld uit aan vuurwerk, nee beste kijkbuiskinderen. Ome nozem koopt er sterke drank van.
Ik denk dat hij doelde op de felheid waarmee sommige gevers reageren op niet-geversquote:Op donderdag 30 december 2004 20:51 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Het is toch niet alles of niets? Er is heus nog wel een tussenweg.
Felheid is niet verboden.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:15 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelde op de felheid waarmee sommige gevers reageren op niet-gevers
Exact. In dit soort gevallen laten veel mensen zich door hun emoties meeslepen. Begrijpelijk ook. Maar snap ook dat de mensen die niet geven daar legitieme en goede redenen voor hebben.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:15 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelde op de felheid waarmee sommige gevers reageren op niet-gevers
Inderdaad, en daarom maak ik een keuze. Als je niet kan kiezen wat je wilt eten, eet je dan ook niets? Dat je geen vuurwerk moet kopen, maar dat geld geven aan 555 is ook wat overdreven. De meesten kunnen allebei wel. Ik denk dat het vooral de lager sociale jongeren zijn die het sociale gevoel missen om een donatie te doen. Als ik hier in de buurt jongeren en hun ouders zien die niet eens beseffen hoe hun gedrag anderen beinvloed of irriteert, dan zullen ze denk ik ook niet inzien dat een donatie anderen helpt.quote:Op donderdag 30 december 2004 19:03 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat een gelul om geen vuurwerk te kopen,maar geld te storten op 555
Er is zoveel ellende op de wereld,waar je geld aan kan geven.
je ziet hen idd nooit geld storten, wel programma's presenteren (en geld vangen) waarin van normale nederlanders geld wordt gevraagd.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Inderdaad, want het is meestal BN'end Nederland die zo hoog van de toren blaast als het om dit soort dingen gaat. Hypocriete lui zijn het toch.
Ik vind het zelf niet zo nodig om de held uit te hangen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:29 schreef nozem het volgende:
Maar ik weet het niet. AIDS bijvoorbeeld heeft al wereldwijd 35 miljoen slachtoffers geeist en zo zijn er zo ontzettend veel zaken die in wezen zeer ernstig zijn maar ik waar ik ook niks voor doneer. Ik ben bloeddonor, daarmee red ik ook levens..
helemaal gelijk, al geven zij natuurlijk ook wel aan azië ; made in taiwan / china / thailand enzoquote:Op woensdag 29 december 2004 22:38 schreef Bananenman het volgende:
Flikker op met die hele 555 zooi man. Sorry, maar het is een lekkere ver-van-m'n-bed-show en dat vind ik wel best zo. Ja erg hoor van die doden maar of ik nou wel of niet een smsje van ¤1,50 naar TMF stuur maakt toch geen reet uit. Hele gezeik ook. Hier ook al net toen ze m'n vuurwerk zagen 'jezus dat geld had ook naar Azie gekund hoor!'. Ja, het geld wat jouw dure merkkleren gekost hebben ook, graftak
ik snap je wel ,maar vind het niet de juiste manier.quote:Op donderdag 30 december 2004 18:58 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het trouwens sowieso enorm raar om geld op giro 555 te storten. Als je echt wat wilt doen, stort je toch gewoon hoe dan ook geld? Nu denkt iedereen: 'shit, ik heb er eigenlijk geen geld voor over, maar als ik gewoon geen vuurwerk koop kom ik er wel!'. Iedereen die vuurwerk kan kopen kan ook gewoon 50 euri storten als hij wel vuurwerk heeft gekocht.
Er wordt de laatste dagen van december trouwens wel meer uitgegeven, aan oliebollen bijvoorbeeld. Laten we geen oliebollen kopen, en dat geld op giro 555 storten!Vraag me af of de 'anti-vuurwerk mensen' dit doen. Denk het niet, want dat is geen vuurwerk, en geeft geen harde knal, en het is niet vervelend voor die arme beessies.
Geef gewoon geld, het maakt toch niet uit wáár het eerst voor bedoeld was... 't Is gewoon een egoïstisch plan van de anti-vuurwerk maffia.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:51 schreef Steijn het volgende:
Ik vind het zelf niet zo nodig om openbaar de held uit te hangen.
Nobel hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet zo nodig om de held uit te hangen.
en dat vuurwerk dan!?quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
helemaal gelijk, al geven zij natuurlijk ook wel aan azië ; made in taiwan / china / thailand enzo
Je bent een beetje zielig. Je hierover druk maken. Anders ga je even lekker knallen, lucht wel op.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:57 schreef Steijn het volgende:
En dan die combinatie van beide, dat levert vervelende taferelen op. Ze vinden dat ik mijn geld beter in die bodemloze put van giro 555 kan storten dan dat ik het aan vuurwerk besteed. Op de radio zijn ze er, op de TV zijn ze er, in de krant zijn ze er en ook op Fok! heb ik ze al gesignaleerd. Ik wordt er misselijk van. Is het voor jullie nou echt zo moeilijk om mensen gewoon zelf te laten beslissen waar ze hun geld aan uitgeven? Er zijn bijvoorbeeld mensen die vuurwerk heel erg leuk vinden.
Bovendien vraag ik me af of deze moraalridders hun eigen hobby ook opgeven om het vrijgemaakte geld op giro 555 te storten. Die skivakantie?, doe maar niet, dat geld kan ook wel naar Azië.
Dan vind ik ook dat je bloedtransfusie moet weigeren als je bij een verkeersongeluk oid betrokken bent geweest en je bloed nodig hebt. Ik bedoel jij vindt het niet belangrijk om de held uit te hangen, dan vind ik het niet belangrijk dat jij mijn bloed krijgt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet zo nodig om de held uit te hangen.
manier om er van af te komen, om toch niet schuldig te gaan voelen. Zeg dan dat je niks voor die mensen over hebt.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:27 schreef ioko het volgende:
En dat gezeur van, " Niet AL het geld gaat naar dat land", hoe naief ben je dan, dat je dat verwacht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |