Zal die blij mee zijn, met zulke werknemers.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:23 schreef Devius het volgende:
[..]
mijn baas weet het nog niet, maar er zijn net 50 sms'jes die kant op gegaan (handig dat sms via Outlook)
quote:Op woensdag 29 december 2004 15:06 schreef teamlead het volgende:
...en zie het voor mezelf als een soort van morele plicht...
Wat een prachtig nuanceverschil!quote:Op woensdag 29 december 2004 15:20 schreef Quickie_Bat het volgende:
Andere mensen in nood helpen is inderdaad je morele plicht...
quote:Op woensdag 29 december 2004 16:23 schreef Devius het volgende:
[..]
mijn baas weet het nog niet, maar er zijn net 50 sms'jes die kant op gegaan (handig dat sms via Outlook)
NL geeft al genoeg jah! Ik betaal me GVD scheel aan allerlei belastingenquote:Op woensdag 29 december 2004 16:19 schreef Speedo666 het volgende:
yeps,
25 hele euro's.
En je argumenten geven aan dat je nog behoorlijk nat achter je oren bent.
NL geeft al genoeg........... Ik zou je door je kop moeten schieten voor zo een opmerking.
Een behoorlijk radicale gedachte voor iemand die anti-AEL is, vind je nietquote:Op woensdag 29 december 2004 16:19 schreef Speedo666 het volgende:
NL geeft al genoeg........... Ik zou je door je kop moeten schieten voor zo een opmerking.
Met het geld dat jij uitgeeft aan een ticket kun je 10 tallen mensen helpen. En het heeft al helemaal geen zin om er naartoe te gaan als je geen idee hebt wat je moet gaan doen. Wat dacht je, laat ik die professionele hulpverleners eens voor de voeten gaan lopen? ZItten ze echt op te wachten ja......quote:Op woensdag 29 december 2004 17:10 schreef Darksoulz het volgende:
Iedereen die geld loopt te doneren doet dat 9 van de 10 keer alleen maar om zijn eigen schuldgevoel af te kopen. Als je echt zo begaan bent met het lot daar in Azie, stap je nu op het vliegtuig en ga je daar heen om persoonlijk mensen te redden. En niet van "oh ik heb nu 10 euro gestort, nu heb ik een goede daad verricht". Alsof jij aan 10 euro genoeg zou hebben om gered te worden als je zelf in zo'n ramp betrokken zou zijn geweest. Den dat je dan mee rop persoonlijk contact zit te wachten. Stelletje hypocrieten
iddquote:Op woensdag 29 december 2004 17:10 schreef Darksoulz het volgende:
Iedereen die geld loopt te doneren doet dat 9 van de 10 keer alleen maar om zijn eigen schuldgevoel af te kopen. Als je echt zo begaan bent met het lot daar in Azie, stap je nu op het vliegtuig en ga je daar heen om persoonlijk mensen te redden. En niet van "oh ik heb nu 10 euro gestort, nu heb ik een goede daad verricht". Alsof jij aan 10 euro genoeg zou hebben om gered te worden als je zelf in zo'n ramp betrokken zou zijn geweest. Den dat je dan mee rop persoonlijk contact zit te wachten. Stelletje hypocrieten
Maar ik hoor hier wel van de vuurwerkliefhebbers heel ongelovelijke domme simpele zielzijnde opmerkingen.quote:Op zich is het niet zo'n rare gedachte. Je redt mensenlevens ipv wat af te knallen.
Maar het is zo wel erg eenzijdig, net alsof alleen vuurwerkliefhebbers hun liefhebberij opzij zouden moeten zetten. Onzin natuurlijk.
Gooi het op de weegschaal....quote:Op woensdag 29 december 2004 16:01 schreef Maikuuul het volgende:
Je kunt die mensen wel helpen ... maar wat hebben ze aan 5 euro ? alsof ze daar een huis voor kunnen bouwe. En natuurlijk heb ik zelf gewerkt voor me geld dus moet zelf beslissen. Eerst was iets op tv van zoeen goed doel, die baas zelf verdiende iets van 170 euro per uur :/ tjah dan geef ik het dus liever uit aan vuurwerken van vuurwerk zie je ook nog iets. Je kunt wel storten maar wat zie je ervan terug ?
quote:Op woensdag 29 december 2004 16:01 schreef Maikuuul het volgende:
Je kunt die mensen wel helpen ... maar wat hebben ze aan 5 euro ? alsof ze daar een huis voor kunnen bouwe. En natuurlijk heb ik zelf gewerkt voor me geld dus moet zelf beslissen. Eerst was iets op tv van zoeen goed doel, die baas zelf verdiende iets van 170 euro per uur :/ tjah dan geef ik het dus liever uit aan vuurwerken van vuurwerk zie je ook nog iets. Je kunt wel storten maar wat zie je ervan terug ?
Als een paar miljoen mensen 5 euro storten (en dan hebben we het alleen nog maar over ons eigen kikkerlandje) dan maakt dat wel degelijk een verschil!quote:Op woensdag 29 december 2004 17:10 schreef Darksoulz het volgende:
Wat hebben die Indianen hier nu weer mee te makenquote:Op woensdag 29 december 2004 16:06 schreef Speedo666 het volgende:
Ik kots van jou en zou jou en je hele familie wel willen inruilen voor een aantal indianen.
![]()
quote:Op donderdag 30 december 2004 00:55 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Wat hebben die Indianen hier nu weer mee te maken![]()
ik zou jou ff in je ballen moeten schoppen en je zak in een frituurpan sodemieteren, rot op met je kut opmerkingen ja, die kerel heeft gelijk in dit boerekutlandje betalen wij nederlanders al godverdomme veel te veel..schijtland ben blij als ik op mezelf woon kan ik eindelijk uit dit hoereland wat naar zn knoppe gaat (ff voorbeeldjesquote:Op woensdag 29 december 2004 16:19 schreef Speedo666 het volgende:
yeps,
25 hele euro's.
Tsja, dat noem je sociale voorzieningen, en als ik het zo lees heb jij die wel nodig.quote:Op donderdag 30 december 2004 04:06 schreef Imperium het volgende:
[..]
ik zou jou ff in je ballen moeten schoppen en je zak in een frituurpan sodemieteren, rot op met je kut opmerkingen ja, die kerel heeft gelijk in dit boerekutlandje betalen wij nederlanders al godverdomme veel te veel..schijtland ben blij als ik op mezelf woon kan ik eindelijk uit dit hoereland wat naar zn knoppe gaat (ff voorbeeldjes
EUR Ongelood 95
New York == ¤0,40/l
Amsterdam == ¤1,24/l
Xbox/Playstation 2 Spellen net nieuw
Nederland ==: ¤59,95
USA == $50 (= zo'n 36 euro!)
Bioscoop: Nederland gemiddeld 8 euro
USA: $4 gemiddeld
mobiel bellen: nederland gemiddeld 40c/m
usa: 14$c gemiddeld
Bigmac
nederland: ¤2,80
usa, $2,50 (1.80 euro)
lege dvdtjes..
nederland: 10 voor 12 euro
duitsland: 100 voor 30 euro
usa: 100 voor $35
en zo kan ik wel uren doorgaan
ga zo door nederland![]()
ohja
nederland betaal je zo'n 40% van je loon aan de kanker regering,
in engeland is dat 20% ongeveer, en in USA 18% dacht ik..
quote:Op donderdag 30 december 2004 04:06 schreef Imperium het volgende:
[..]
nederland betaal je zo'n 40% van je loon aan de kanker regering
quote:Op donderdag 30 december 2004 04:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee, zo'n club, dat gun je niemand.
dat las ikquote:Op donderdag 30 december 2004 04:26 schreef kastanova het volgende:
Ik heb me een jaartje geleden eens voorgenomen om een enkele ramp buiten Nederland te volgen en dat is eigenlijk wel zo vermakelijk.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:14 schreef pannaking_ het volgende:
En de grootste fucking bullshit is nog dat iedereen met offensive gaat reageren als je zegt dat je die 555 onzin vind.
dude... you've got to be fucking kidding here!? Je ziet geld geven aan een goed doel als investering? als een soort veredelde spaarrekening???quote:Op donderdag 30 december 2004 10:14 schreef pannaking_ het volgende:
En het nederlandse kankerfonds, nierstichting en reumafonds en al dat soort fondsen/stichtingen die zich op de nederlandse samenleving richten vind ik toch wel een stuk belangrijker dan geld voor zo'n vloedgolf. Van dat geld voor die nederlandse fondsen/stichtingen kan ik zelf ook nog gebruikmaken mocht ik met zulk soort ziektes/kwaaltjes te doen krijgen.
555 je zoekt het maar lekker uit met je stortende betweters, van mij krijg je 0,0 (strax lekker nieuwe iPod kopen veel betere bestemming van mijn geld)
Waarmee je eigenlijk wil zeggen dat jij in soortgelijke gevallen precies hetzelfde zal doen waar je die mensen van beschuldigd, slechts moreel gesteund door een "eigen schuld, dikke bult"?quote:Op donderdag 30 december 2004 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Ik mag hopen dat alle mensen die zo kortzichtig zijn en alleen maar materialistisch en ikke ikke ikke en de rest kan stikken kunnen denken ooit zelf eens iets zal overkomen en dan ook niet door medelevende mensen geholpen worden.![]()
zucht.... kijk dan eerst ff op http://www.giro555.nl voor je onzin blaat... tis een samenwerkingsverband van een aantal organisaties...quote:Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef YottaBrain het volgende:
Hoeveel verdient de baas van 555? Vast 1,35 miljoen per jaar..
*Eens is*quote:Op donderdag 30 december 2004 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Ik mag hopen dat alle mensen die zo kortzichtig zijn en alleen maar materialistisch en ikke ikke ikke en de rest kan stikken kunnen denken ooit zelf eens iets zal overkomen en dan ook niet door medelevende mensen geholpen worden.![]()
De aarbeving slachtoffers hebben hier geen eigen schuld aan. En als ik mensen in nood zie wil ik hier ook nog wel eens wat aan helpen om deze mensen verder te krijgen, maar als ik weet dat het klootzakken zijn ben ik idd minder snel geneigd om er enige empathie mee te hebben.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:01 schreef Litpho het volgende:
Waarmee je eigenlijk wil zeggen dat jij in soortgelijke gevallen precies hetzelfde zal doen waar je die mensen van beschuldigd, slechts moreel gesteund door een "eigen schuld, dikke bult"?
Dus wat iedereen eigenlijk zou moeten doen is bij elke ramp klakkeloos wat storten, omdat je anders egoistisch ben?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De aarbeving slachtoffers hebben hier geen eigen schuld aan. En als ik mensen in nood zie wil ik hier ook nog wel eens wat aan helpen om deze mensen verder te krijgen, maar als ik weet dat het klootzakken zijn ben ik idd minder snel geneigd om er enige empathie mee te hebben.
Als ik hier zo de reacties lees zou ik dan eigenlijk bijna niemand meer moeten helpen. Gelukkig weet ik dat dit geen goede afspeigeling van de maatschappij is en er nog genoeg heel normale mensen in onze maatschappij rondlopen welke wel normale vormen van empathie hebben.
Zo te horen hier heeft balkenende in ieder geval nog veel te doen om wat meer mensen wat meer normen en waarden bij te brengen. De enigste norm die velen hier kennen en dat is ikk en de rest boeit me niet.
Kun je nu alleen maar zwart wit denken, waar lees je dat ik schrijf dat je elke keer wat moet doneren. Maar bij zo'n ramp van formaat ban ik in ieder geval niet te egoistisch om wat over gemaakt te hebben, dan maar wat minder biertjes drinken tijdens oud en nieuw.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:15 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Dus wat iedereen eigenlijk zou moeten doen is bij elke ramp klakkeloos wat storten, omdat je anders egoistisch ben?
Denk na voordat je wat zegt. En als je van plan bent om iets uit te gaan kramen zonder te weten waar je het over hebt, zeg dan gewoon niet.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef YottaBrain het volgende:
Hoeveel verdient de baas van 555? Vast 1,35 miljoen per jaar..
Heb jij een verzekering? Brand, inboedel? Oid?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:36 schreef mechatronics het volgende:
Ik zie ook nog niemand reageren op mijn textiel-post
huu???quote:Op donderdag 30 december 2004 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb jij een verzekering? Brand, inboedel? Oid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |