abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24278646
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:23 schreef Devius het volgende:

[..]

mijn baas weet het nog niet, maar er zijn net 50 sms'jes die kant op gegaan (handig dat sms via Outlook)
Zal die blij mee zijn, met zulke werknemers.
pi_24278698
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:06 schreef teamlead het volgende:

...en zie het voor mezelf als een soort van morele plicht...
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:20 schreef Quickie_Bat het volgende:

Andere mensen in nood helpen is inderdaad je morele plicht...
Wat een prachtig nuanceverschil!

@teamlead: eens!
@Quickie_Bat: ik maak zelf wel uit wat ik als mijn morele plicht beschouw...
pi_24278877
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:23 schreef Devius het volgende:

[..]

mijn baas weet het nog niet, maar er zijn net 50 sms'jes die kant op gegaan (handig dat sms via Outlook)

Ik ga mijn oude telefoon leeg smssen (ong ¤10 beltegoed over)
pi_24278987
Laat mensen lekker zelf beslissen wat ze met HUN geld doen.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_24279331
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:19 schreef Speedo666 het volgende:
yeps,

25 hele euro's.

En je argumenten geven aan dat je nog behoorlijk nat achter je oren bent.

NL geeft al genoeg........... Ik zou je door je kop moeten schieten voor zo een opmerking.
NL geeft al genoeg jah! Ik betaal me GVD scheel aan allerlei belastingen
Jij vind het nat achter de oren, ik vind jou naief. Denk je nou werkelijk dat zulke hulp aankomt bij de mensen die het ECHT nodig hebben? Laat me niet lachen!
Weet je wat er gebeurd als er bijv hulp in Darfur aankomt? Dan komt er een zooitje terroristen met grote geweren die nemen alles mee en dat was het dan weer. Nu zal je het er ongetwijfeld niet mee eens zijn en zal ik wel niet weten waar ik het over heb. Maargoed ik ken mensen die hoogstpersoonlijk die pakketten moesten uitdelen en die vertelde wat er meteen mee gebeurde.
pi_24279404
Iedereen die geld loopt te doneren doet dat 9 van de 10 keer alleen maar om zijn eigen schuldgevoel af te kopen. Als je echt zo begaan bent met het lot daar in Azie, stap je nu op het vliegtuig en ga je daar heen om persoonlijk mensen te redden. En niet van "oh ik heb nu 10 euro gestort, nu heb ik een goede daad verricht". Alsof jij aan 10 euro genoeg zou hebben om gered te worden als je zelf in zo'n ramp betrokken zou zijn geweest. Den dat je dan mee rop persoonlijk contact zit te wachten. Stelletje hypocrieten
pi_24279783
quote:

NL geeft al genoeg........... Ik zou je door je kop moeten schieten voor zo een opmerking.
Een behoorlijk radicale gedachte voor iemand die anti-AEL is, vind je niet Misschien moet je jezelf eens achter de oren krabben om te kijken wie hier nu eigenlijk zo nat is.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 29 december 2004 @ 21:05:11 #58
85962 ioko
I Appear Missing
pi_24283613
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:10 schreef Darksoulz het volgende:
Iedereen die geld loopt te doneren doet dat 9 van de 10 keer alleen maar om zijn eigen schuldgevoel af te kopen. Als je echt zo begaan bent met het lot daar in Azie, stap je nu op het vliegtuig en ga je daar heen om persoonlijk mensen te redden. En niet van "oh ik heb nu 10 euro gestort, nu heb ik een goede daad verricht". Alsof jij aan 10 euro genoeg zou hebben om gered te worden als je zelf in zo'n ramp betrokken zou zijn geweest. Den dat je dan mee rop persoonlijk contact zit te wachten. Stelletje hypocrieten
Met het geld dat jij uitgeeft aan een ticket kun je 10 tallen mensen helpen. En het heeft al helemaal geen zin om er naartoe te gaan als je geen idee hebt wat je moet gaan doen. Wat dacht je, laat ik die professionele hulpverleners eens voor de voeten gaan lopen? ZItten ze echt op te wachten ja......
Hulpverlener: "wat kom je hier doen?" "mensen redden meneer", " Die zijn allemaal al dood knul, je mag wel helpen huizen opbouwen en de mensen verplegen", "dat kan ik niet meneer", "Ga dan maar weer lekker naar huis, voor de TV hangen"
Al we dan toch kritisch op elkaar gaan reageren..... Stort liever geld dan zo te zeuren, of doe het niet, en dan hoef ik ook geen gezeur te horen. over hoe slecht er wel niet met dat geld wordt omgegaan.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_24283614
quote:
idd

als er een collecte is doen we er natuurlijk wat in maar er zijn 52x per jaar zulke ackties

en dit kabinet maakt het er ook niet makkelijker op om geld over te houden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 december 2004 @ 21:22:13 #60
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_24283965
Ach een wijs man zei ooit:

"Doneren, of niet doneren .. Dat is de vraag. "
pi_24284044
Zoals Posdnous het zei zo is het ook:
quote:
Op zich is het niet zo'n rare gedachte. Je redt mensenlevens ipv wat af te knallen.

Maar het is zo wel erg eenzijdig, net alsof alleen vuurwerkliefhebbers hun liefhebberij opzij zouden moeten zetten. Onzin natuurlijk.
Maar ik hoor hier wel van de vuurwerkliefhebbers heel ongelovelijke domme simpele zielzijnde opmerkingen.

Het is weer eens typisch ikke ikke en de rest kan stikke.

En verzin alstublieft niet van die domme opmerkingen zoals:"Het geld komt daar toch niet terecht". Dat is dikke onzin en bewijst alleen maar je gebrek aan intelligentie.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 29 december 2004 @ 21:30:29 #62
67489 Dudette
yeah right...
pi_24284138
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:01 schreef Maikuuul het volgende:
Je kunt die mensen wel helpen ... maar wat hebben ze aan 5 euro ? alsof ze daar een huis voor kunnen bouwe. En natuurlijk heb ik zelf gewerkt voor me geld dus moet zelf beslissen. Eerst was iets op tv van zoeen goed doel, die baas zelf verdiende iets van 170 euro per uur :/ tjah dan geef ik het dus liever uit aan vuurwerk en van vuurwerk zie je ook nog iets. Je kunt wel storten maar wat zie je ervan terug ?
Gooi het op de weegschaal....
Stort 5 euro, misschien krijg je er wel 10 terug, want ze hebben daar zoveel... Beetje vertrouwen zou ook niet misplaatst zijn.
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_24284217
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:01 schreef Maikuuul het volgende:
Je kunt die mensen wel helpen ... maar wat hebben ze aan 5 euro ? alsof ze daar een huis voor kunnen bouwe. En natuurlijk heb ik zelf gewerkt voor me geld dus moet zelf beslissen. Eerst was iets op tv van zoeen goed doel, die baas zelf verdiende iets van 170 euro per uur :/ tjah dan geef ik het dus liever uit aan vuurwerk en van vuurwerk zie je ook nog iets. Je kunt wel storten maar wat zie je ervan terug ?
quote:
Als een paar miljoen mensen 5 euro storten (en dan hebben we het alleen nog maar over ons eigen kikkerlandje) dan maakt dat wel degelijk een verschil!

Natuurlijk moet iedereen helemaal zelf weten of ie wel of niet wat geeft, maar als je geld hebt om een zak vuurwerk te kopen dan heb je ook wel een paar euro om deze actie te ondersteunen...
pi_24284437
Als je vuurwerk aanschaft sponsor je sowieso Azië toch?
pi_24285455
Ja, China, daar zijn vast ook veel slachtoffers gevallen

Maar ik ben het met ts wel eens.
Stuur dan goederen, dat komt ten minste wel goed terrecht. Geld kan echt overal heen verdwijnen....
pi_24285763
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door NightH4wk op 29-12-2004 22:38:03 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 22:36:07 #67
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24285902
Hoi Steijn
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24285953
Flikker op met die hele 555 zooi man. Sorry, maar het is een lekkere ver-van-m'n-bed-show en dat vind ik wel best zo. Ja erg hoor van die doden maar of ik nou wel of niet een smsje van ¤1,50 naar TMF stuur maakt toch geen reet uit. Hele gezeik ook. Hier ook al net toen ze m'n vuurwerk zagen 'jezus dat geld had ook naar Azie gekund hoor!'. Ja, het geld wat jouw dure merkkleren gekost hebben ook, graftak
  donderdag 30 december 2004 @ 00:30:39 #69
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24288905
ben het met je eens bananenman.
Dat geld wat al die losertjes uitgeven aan die dure schoenen en zo had ook naar azië gekund.
of dan die hype van die dure telefoon die iedereen moet hebben en die debueltjes die om de 2 maanden een andere hebben.
DAT geld kan dan beter naar azië.
Ik bepaal (net als die debielen van die schoenen en die mobieltjes (geef zelf erg weinig om kleren) zelf wel wat ik met mijn geld doe. ik werk er hard voor.
  donderdag 30 december 2004 @ 00:55:24 #70
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_24289478
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:06 schreef Speedo666 het volgende:
Ik kots van jou en zou jou en je hele familie wel willen inruilen voor een aantal indianen.

Wat hebben die Indianen hier nu weer mee te maken
pi_24289723
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:55 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Wat hebben die Indianen hier nu weer mee te maken
  donderdag 30 december 2004 @ 03:39:33 #72
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_24291686
Yeah, 5 euri storten op 555 en je daarna weer super tevreden voelen... Kun je meteen je medemens van egocentrische laksheid betichten, en vertellen wat hij/zij zou moeten doen!

Er sterven mensen overal op deze aardkloot, door oorlog honger, alcohol, tsunami's: ik weet het. Zullen we niet gewoon eens een gesprekje voeren met de vereenzaamde bejaarde om de hoek of in het tehuis? Kost niks, of is dat te eng?

Beetje medeleven en medebegip van de zinloze-lieveheersbeestjes-meute jegens mensen met afwijkende mening kan geen kwaad.
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_24291701
Steijn, mijn held (voor vandaag, althans).

Goed topic.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24291794
quote:
yeps,

25 hele euro's.

ik zou jou ff in je ballen moeten schoppen en je zak in een frituurpan sodemieteren, rot op met je kut opmerkingen ja, die kerel heeft gelijk in dit boerekutlandje betalen wij nederlanders al godverdomme veel te veel..schijtland ben blij als ik op mezelf woon kan ik eindelijk uit dit hoereland wat naar zn knoppe gaat (ff voorbeeldjes

EUR Ongelood 95
New York == ¤0,40/l
Amsterdam == ¤1,24/l

Xbox/Playstation 2 Spellen net nieuw
Nederland ==: ¤59,95
USA == $50 (= zo'n 36 euro!)

Bioscoop: Nederland gemiddeld 8 euro
USA: $4 gemiddeld

mobiel bellen: nederland gemiddeld 40c/m
usa: 14$c gemiddeld

Bigmac
nederland: ¤2,80
usa, $2,50 (1.80 euro)

lege dvdtjes..
nederland: 10 voor 12 euro
duitsland: 100 voor 30 euro
usa: 100 voor $35

en zo kan ik wel uren doorgaan

ga zo door nederland

ohja
nederland betaal je zo'n 40% van je loon aan de kanker regering,
in engeland is dat 20% ongeveer, en in USA 18% dacht ik..
pi_24291864
Ik heb me een jaartje geleden eens voorgenomen om geen enkele ramp buiten Nederland meer te volgen en dat is eigenlijk wel zo makkelijk.

Gewoon geen linkjes meer aanklikken zodra er een buitenlandse plaatsnaam instaat, het journaal wordt weggezapt zodra ik huillies in 1 of andere wolla wolla taal hoor gillen en in de krant is het op zich nog het makkelijkst te ontwijken.

Hetzelfde geldt uiteraard voor alle bijkomende smeekbedes.
I was an atheist until I realized I was God
  donderdag 30 december 2004 @ 04:29:43 #76
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_24291878
quote:
Op donderdag 30 december 2004 04:06 schreef Imperium het volgende:

[..]

ik zou jou ff in je ballen moeten schoppen en je zak in een frituurpan sodemieteren, rot op met je kut opmerkingen ja, die kerel heeft gelijk in dit boerekutlandje betalen wij nederlanders al godverdomme veel te veel..schijtland ben blij als ik op mezelf woon kan ik eindelijk uit dit hoereland wat naar zn knoppe gaat (ff voorbeeldjes

EUR Ongelood 95
New York == ¤0,40/l
Amsterdam == ¤1,24/l

Xbox/Playstation 2 Spellen net nieuw
Nederland ==: ¤59,95
USA == $50 (= zo'n 36 euro!)

Bioscoop: Nederland gemiddeld 8 euro
USA: $4 gemiddeld

mobiel bellen: nederland gemiddeld 40c/m
usa: 14$c gemiddeld

Bigmac
nederland: ¤2,80
usa, $2,50 (1.80 euro)

lege dvdtjes..
nederland: 10 voor 12 euro
duitsland: 100 voor 30 euro
usa: 100 voor $35

en zo kan ik wel uren doorgaan

ga zo door nederland

ohja
nederland betaal je zo'n 40% van je loon aan de kanker regering,
in engeland is dat 20% ongeveer, en in USA 18% dacht ik..
Tsja, dat noem je sociale voorzieningen, en als ik het zo lees heb jij die wel nodig.
pi_24291879
quote:
Op donderdag 30 december 2004 04:06 schreef Imperium het volgende:

[..]
nederland betaal je zo'n 40% van je loon aan de kanker regering
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24291899
quote:
Op donderdag 30 december 2004 04:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nee, zo'n club, dat gun je niemand .
I was an atheist until I realized I was God
pi_24291902
quote:
Op donderdag 30 december 2004 04:35 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nee, zo'n club, dat gun je niemand .

En cultheld, wat een huilliebanner.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 30 december 2004 @ 09:43:29 #80
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_24292713
quote:
Op donderdag 30 december 2004 04:26 schreef kastanova het volgende:
Ik heb me een jaartje geleden eens voorgenomen om een enkele ramp buiten Nederland te volgen en dat is eigenlijk wel zo vermakelijk.
dat las ik
pi_24293039
En de grootste fucking bullshit is nog dat iedereen met offensive gaat reageren als je zegt dat je die 555 onzin vind. Dat mag iedereen toch zelf wel weten of niet. Je bent toch niet meteen een slecht persoon als je niks stort, hoe weet jij nou weer wat die persoon wel of niet aan goede doelen geeft, als hij/zij bij elke collectie¤ 3,- geeft(en er zijn veel collectes tegenwoordig) dan geeft die persoon al heel veel weg op jaarbasis. En het nederlandse kankerfonds, nierstichting en reumafonds en al dat soort fondsen/stichtingen die zich op de nederlandse samenleving richten vind ik toch wel een stuk belangrijker dan geld voor zo'n vloedgolf. Van dat geld voor die nederlandse fondsen/stichtingen kan ik zelf ook nog gebruikmaken mocht ik met zulk soort ziektes/kwaaltjes te doen krijgen.

555 je zoekt het maar lekker uit met je stortende betweters, van mij krijg je 0,0 (strax lekker nieuwe iPod kopen veel betere bestemming van mijn geld )
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_24293102
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:14 schreef pannaking_ het volgende:
En de grootste fucking bullshit is nog dat iedereen met offensive gaat reageren als je zegt dat je die 555 onzin vind.
Daar heb je gelijk in.
Het is de arrogante manier van overkomen.

Zoals mensen die lopen te patsen met hun Ipod.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 30 december 2004 @ 10:33:16 #83
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_24293279
Triest kut topic
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 30 december 2004 @ 10:39:42 #84
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_24293367
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:14 schreef pannaking_ het volgende:
En het nederlandse kankerfonds, nierstichting en reumafonds en al dat soort fondsen/stichtingen die zich op de nederlandse samenleving richten vind ik toch wel een stuk belangrijker dan geld voor zo'n vloedgolf. Van dat geld voor die nederlandse fondsen/stichtingen kan ik zelf ook nog gebruikmaken mocht ik met zulk soort ziektes/kwaaltjes te doen krijgen.

555 je zoekt het maar lekker uit met je stortende betweters, van mij krijg je 0,0 (strax lekker nieuwe iPod kopen veel betere bestemming van mijn geld )
dude... you've got to be fucking kidding here!? Je ziet geld geven aan een goed doel als investering? als een soort veredelde spaarrekening???

maar belangrijker nog... wat kost een iPod tegenwoordig? vast meer dan ¤ 5,- gok ik ff.. en als iedere Nederlander ¤ 5,- zou geven.............tis niet alles of niks hoor..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_24293573
Hoeveel verdient de baas van 555? Vast 1,35 miljoen per jaar..
pi_24293623
Ik mag hopen dat alle mensen die zo kortzichtig zijn en alleen maar materialistisch en ikke ikke ikke en de rest kan stikken kunnen denken ooit zelf eens iets zal overkomen en dan ook niet door medelevende mensen geholpen worden.
pi_24293704
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Ik mag hopen dat alle mensen die zo kortzichtig zijn en alleen maar materialistisch en ikke ikke ikke en de rest kan stikken kunnen denken ooit zelf eens iets zal overkomen en dan ook niet door medelevende mensen geholpen worden.
Waarmee je eigenlijk wil zeggen dat jij in soortgelijke gevallen precies hetzelfde zal doen waar je die mensen van beschuldigd, slechts moreel gesteund door een "eigen schuld, dikke bult"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 30 december 2004 @ 11:02:04 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_24293710
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef YottaBrain het volgende:
zucht.... kijk dan eerst ff op http://www.giro555.nl voor je onzin blaat... tis een samenwerkingsverband van een aantal organisaties...

maar zelfs als er bij één van die organisaties iemand in dienst zou zijn met dat salaris: so fucking what? misschien geeft die persoon daar wel 1 miljoen van weg..... weet je wel... om anderen te helpen....
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_24293730
ik doneer NIET!
en wel om de reden dat Azie net de afgelopen maanden enkele miljarden in textielmachines geinvesteerd heeft, vooral china (wat niet slachtoffer was, maar wel lekker dichtbij ligt, makkelijker als buurland aan te spreken?) maar India ook vooral.
Waarom? omdat per 1 januarie de invoeraccijns opgeheven worden. Bedrijven hoeven dus niet meer te betalen om iets te importeren met kleding. Althans, zo begreep ik uit de nieuwsberichten enkele weken geleden.
Daarna stond ook dat later meer dan 1/3 deel van de kleding in Europa uit Azie zal zijn.
Dan heb ik zoiets van, dan hebben ze daar ook wel geld voor,.... eigenlijk heel bot en zakelijk misschien, maar das mijn mening.
hier n bronnetje :
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ort-textiel-0955.xml
&
http://www.rtl.nl/(/finan(...)-stimuleren-0935.xml
Ik kan me toch volledigere berichten herinneren....

[ Bericht 9% gewijzigd door mechatronics op 30-12-2004 11:14:23 ]
-
  donderdag 30 december 2004 @ 11:05:14 #90
85962 ioko
I Appear Missing
pi_24293763
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:56 schreef Basp1 het volgende:
*Eens is*
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_24293934
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:01 schreef Litpho het volgende:

Waarmee je eigenlijk wil zeggen dat jij in soortgelijke gevallen precies hetzelfde zal doen waar je die mensen van beschuldigd, slechts moreel gesteund door een "eigen schuld, dikke bult"?
De aarbeving slachtoffers hebben hier geen eigen schuld aan. En als ik mensen in nood zie wil ik hier ook nog wel eens wat aan helpen om deze mensen verder te krijgen, maar als ik weet dat het klootzakken zijn ben ik idd minder snel geneigd om er enige empathie mee te hebben.

Als ik hier zo de reacties lees zou ik dan eigenlijk bijna niemand meer moeten helpen. Gelukkig weet ik dat dit geen goede afspeigeling van de maatschappij is en er nog genoeg heel normale mensen in onze maatschappij rondlopen welke wel normale vormen van empathie hebben.

Zo te horen hier heeft balkenende in ieder geval nog veel te doen om wat meer mensen wat meer normen en waarden bij te brengen. De enigste norm die velen hier kennen en dat is ikk en de rest boeit me niet.
pi_24293980
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De aarbeving slachtoffers hebben hier geen eigen schuld aan. En als ik mensen in nood zie wil ik hier ook nog wel eens wat aan helpen om deze mensen verder te krijgen, maar als ik weet dat het klootzakken zijn ben ik idd minder snel geneigd om er enige empathie mee te hebben.

Als ik hier zo de reacties lees zou ik dan eigenlijk bijna niemand meer moeten helpen. Gelukkig weet ik dat dit geen goede afspeigeling van de maatschappij is en er nog genoeg heel normale mensen in onze maatschappij rondlopen welke wel normale vormen van empathie hebben.

Zo te horen hier heeft balkenende in ieder geval nog veel te doen om wat meer mensen wat meer normen en waarden bij te brengen. De enigste norm die velen hier kennen en dat is ikk en de rest boeit me niet.
Dus wat iedereen eigenlijk zou moeten doen is bij elke ramp klakkeloos wat storten, omdat je anders egoistisch ben?
-
pi_24293988
Ik heb wel gedoneerd en ja misschien is dat voor mijn eigen gemoedsrust, maar ik doe er niemand kwaad mee dus so what ???
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_24294152
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:15 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Dus wat iedereen eigenlijk zou moeten doen is bij elke ramp klakkeloos wat storten, omdat je anders egoistisch ben?
Kun je nu alleen maar zwart wit denken, waar lees je dat ik schrijf dat je elke keer wat moet doneren. Maar bij zo'n ramp van formaat ban ik in ieder geval niet te egoistisch om wat over gemaakt te hebben, dan maar wat minder biertjes drinken tijdens oud en nieuw.
pi_24294302
Ik ben idd van mening dat je best zakelijk moet gaan denken met rampen van dit formaat, en niet je gevoelens moet laten spreken. Klinkt misschien heel kil, maar dat is mijn mening.
Als je eerst wat cijfers erbij gaat halen, dan weet je dat er in Azie 2 miljard of meer mensen wonen. Nu zijn dit natuurlijk niet de rijksten, maar toch. Daar gaat mijn punt op dit moment niet om.
Ook vraag ik mij af of financiele middelen uberhaupt wel gewenst is. En ik niet beter iets aan de UN kan geven, zodat die misschien wel (als meerdere dat doen) een extra Westland Lynx in kunnen zetten, om te zoeken naar mensen, of om, hoe eng het ook klinkt, te zorgen voor ziekentransport, of dodentransport. Zo was er gister een Duitse mevrouw op tv, en ze kon het lijk van haar man niet echt gemakkelijk meekrijgen, vanwege dat ze geen andere kist kreeg.
Dan heb ik zoiets van, ja je kan hier wel een miljoen tegenaan gooien, en dan?
Wat gaat er dan gebeuren?
Worden die toeristische resorts opgebouwd?
Worden die ziekenhuizen opgeknapt?
Worden er nieuwe huizen gebouwd voor die mensen?
Wordt er voedsel verspreidt voor de mensen daar?
En waarom zou de UN dit niet kunnen.
Zo vernam ik al dat ze allang klaarstonden, ik moet nog even wakker worden, maar ik dacht dat het de UN was, die klaar stond met hulptroepen, ze moesten alleen toestemming krijgen.
Zo, das mijn mening in het kort
-
pi_24294371
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef YottaBrain het volgende:
Denk na voordat je wat zegt. En als je van plan bent om iets uit te gaan kramen zonder te weten waar je het over hebt, zeg dan gewoon niet.
pi_24294393
Ik zie ook nog niemand reageren op mijn textiel-post
-
pi_24294422
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:36 schreef mechatronics het volgende:
Ik zie ook nog niemand reageren op mijn textiel-post
Heb jij een verzekering? Brand, inboedel? Oid?
pi_24294437
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb jij een verzekering? Brand, inboedel? Oid?
huu???
ik bedoelde deze post : 555-huilies en vuurwerkhaters.
verder, ik betaal mn eigen CZ premie (toch n soort van lichaamsverzekering) en mn verzekering van mn brommer. Hoezo?
-
pi_24294463
Dus, als bijvoorbeeld, 31 december een of andere leipo een foutje maakt een 5000 klapper, en jouw huisje gaat in as op, (bij wijze van spreken) en de hele wijk zamelt geld in zodat jij de eerstkomende 3 weken witbrood met melk kan eten. Dan zeg je: nee danku vriendelijk, ik vermaak me prima zonder huis en zonder eten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')