Dat snap ik, maar als heel nederland weet wat voor imago Lonsdale heeft, ga je er niet mee rond lopen als je het niet met deze standpunten eens bent.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:57 schreef JDude het volgende:
[..]
nee, dikke onzin. het merk was er namelijk eerder dan het imago.
je kunt er dus niet zomaar op vertrouwen dat iedereen in lonsdale-kleding een racist is...
quote:Op donderdag 30 december 2004 01:03 schreef Zasa het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook niet, het is gewoon een feit dat lonsdale op dit moment een racistisch imago heeft. maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in een Lonsdale shirt een racist is
Je geeft er geen signaal mee af, het zijn slechts de simpele zielen die dat signaal op denken te vangen...quote:met een lonsdale trui geef je gewoon een signaal af
En dat bedoel ik nou (en dan is het nog altijd gabberin)quote:Op donderdag 30 december 2004 01:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je draagt Londsdale, kisten en een bomber.
Hee gabber, jij bent vast níet racistisch!
Vooroordelen komen niet uit de lucht vallen.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:03 schreef -Redhead- het volgende:
Onzinnig zeg! Ik ben bijna geneigd om juist Lonsdale te dragen om een statement uit te dragen. Die van: Kijk ff verder dan je neus lang is, neem maar de moeite om de vragen hoe ik over racisme denk. Want maakt het dragen van Lonsdale je tot een racist? Nee, bepaalde denkbeelden maken iemand tot een racist. En ikzelf verdom het toch echt me te moeten conformeren voor mensen die mij een stempel op zouden willen drukken omdat ze er zelf een label aan hangen.
Onlangs is mij gevraagd of ik besefte dat ik bepaalde mensen (Joden) zou kunnen kwetsen door het feit dat ik in een bomber rondloop (en vaak nog in combi met kisten of docs). Nee, zover denk ik dus niet. Gewoon om het feit dat ik het mooi vind en me er goed in voel. Niks meer, niks minder. Dat een ander daar andere conclusies aan zou kunnen verbinden...Tja, die horen niet op mijn conto.
Mensen die de moeite nemen om mij te vragen hoe ik denk over racisme, komen er achter dat ik wars ben hiervan en mijn denkbeelden totaal niet overeenkomen met het racisme.
Ach, een vooroordeel is een dom oordeel.
same herequote:Op donderdag 30 december 2004 01:11 schreef cultheld het volgende:
btw, als ik Havanna's (café in Doetinchem) wil bezoeken en ik kom met sportschoenen aanzetten, dan word ik ook geweigerd
Vooroordelen ontstaan bij perceptie van mensen en de associatie die ze ermee maken. Perceptie is subjectief (want het is een persoonlijk iets) en associatie is, zo mogelijk, nog subjectiever.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:09 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Vooroordelen komen niet uit de lucht vallen.
En je moet idd dragen waar je je lekker in voelt.
MAAR DAAR GAAT HET TOPIC OOK NIET OVER!
Het gaat erom dat de TS denk dat hem ONRECHT is aangedaan door hem te weigeren.
Dat is natuurlijk onzin. Met het deurbeleid probeert de cafébaas een soort publiek te trekken en een soort publiek te weren. Dat iemand misschien niet die ideologien heeft waar de vooroordelen op gebaseerd zijn op een merk is gewoon pech hebben, dan kom je er niet in.
Niks onrechtvaardigs aan.
Ach, dat had ik heb ik ook al gepost, deze hele discussie slaat nergens meer op. Alles is al gezegdquote:Op donderdag 30 december 2004 01:11 schreef cultheld het volgende:
btw, als ik Havanna's (café in Doetinchem) wil bezoeken en ik kom met sportschoenen aanzetten, dan word ik ook geweigerd
Ja wat verwacht je dan, dat de eigenaar van de kroeg eerst een uren durend gesprek met hem gaat voeren of die dan wel niet racistisch is vanwege zijn lonsdale truiquote:Op donderdag 30 december 2004 01:15 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Vooroordelen ontstaan bij perceptie van mensen en de associatie die ze ermee maken. Perceptie is subjectief (want het is een persoonlijk iets) en associatie is nog subjectiever.
Ik vind, eerlijk gezegd, wel dat er onrecht is aangedaan. Hem is namelijk zonder pardon toegang geweigerd, zonder dat hem verder iets gevraagd is. TS krijgt ideologieën toebedeeld die misschien helemaal niet de zijne zijn. Wat is daar fair aan?
Quote uit dat laatste topic van cafébaas:quote:Op donderdag 30 december 2004 01:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Geweigerd in kroeg wegens shirt.
Geweigerd in kroeg wegens shirt. (Deel 2)
Vrouw geweigerd in disco vanwege jurk
En zo is het gewoon! Basta! Zelfde geldt voor Lonsdale-shitquote:De nieuwe eigenaar van De Manege, Ad ter Schuur, bevestigt het incident. "We hebben een nette club, waar mensen zich prettig moeten voelen. Dan is er geen plaats voor een vrouw die in een twee maten te klein jurkje zonder slip op de bar gaat dansen. Dergelijk exhibitionistisch gedrag tolereren we niet. Klanten storen zich daaraan."
Ben je homo ofzo?quote:Op donderdag 30 december 2004 01:18 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Quote uit dat laatste topic van cafébaas:
[..]
En zo is het gewoon! Basta! Zelfde geldt voor Lonsdale-shit
OHjjaaa nu zie ik het voor mequote:Op donderdag 30 december 2004 01:17 schreef -Redhead- het volgende:
Waar staat dat het een uren durend gesprek moet zijn? Nergens.
Hij heeft zo'n trui aan. Als dat de policy is van het café is het toch een duidelijke zaak?quote:Op donderdag 30 december 2004 01:15 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Vooroordelen ontstaan bij perceptie van mensen en de associatie die ze ermee maken. Perceptie is subjectief (want het is een persoonlijk iets) en associatie is, zo mogelijk, nog subjectiever.
Ik vind, eerlijk gezegd, wel dat er onrecht is aangedaan. Hem is namelijk zonder pardon toegang geweigerd, zonder dat hem verder iets gevraagd is. TS krijgt ideologieën toebedeeld die misschien helemaal niet de zijne zijn. Wat is daar fair aan?
Nee, maar heb het gewoon niet zo op vrouwen van bijna 50 in te strakke jurkjes zonder slip.quote:
In de vraag zelf ligt al een vooroordeel besloten. Of zou 'ie dat ook aan iemand vragen die in een spijkerbroek rondloopt?quote:Op donderdag 30 december 2004 01:20 schreef Zasa het volgende:
[..]
OHjjaaa nu zie ik het voor me
kroeg: ben jij racistisch
Meneer met Lonsdale trui: NEE
Kroeg: ok dan is het goed kom maar binnen
![]()
Ik heb uit het hele verhaal van de TS niet kunnen opmaken dat dat de policy van die kroeg is. En als het policy is, dan moet dat toch vermeld staan, lijkt me. Ergens bij de ingang of zo. Lijkt mij niet zo vreemd.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:21 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hij heeft zo'n trui aan. Als dat de policy is van het café is het toch een duidelijke zaak?
Hier geldt hetzelfde, maar dan voor ALLE sportmerken.
Ik vind het prima. Je houdt het schorum buiten de deur en het is jammer als mensen geweigerd worden die 'toevallig' die kleding aanhebben. Maar je mag als cafébaas gewoon die streep trekken.
Dat kunnen de uitsmijters ook zeggen. Als de TS een jas aanhad bij binnenkomst kan je ze niks verwijten. Zo niet, dan is het slordig van de ijtsmijters dat ze het bij binnenkomst al niet tegn hem zeiden.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:25 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Ik heb uit het hele verhaal van de TS niet kunnen opmaken dat dat de policy van die kroeg is. En als het policy is, dan moet dat toch vermeld staan, lijkt me. Ergens bij de ingang of zo. Lijkt mij niet zo vreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |