abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24289464
Jeroen (Joene) ik wil van jou wel eens weten of je buitenlanders mag.
Dit is niet om iets uit te lokken.
Maar als een kroegbaas wil dat er mensen in zijn café komen van allerlei nationaliteiten kan hij Lonsdale weren. Dit roept namelijk onnodig veel irritaties op bij partijen is gebleken, zelfde kan in dat geval gelden voor 'zwarte' merken als Kani.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_24289468
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Je woont in Leiden?
Ik weet het Fout voorbeeld , maar ik dacht houd et ff simpel
pi_24289484
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:
Mij werd de toegang ontzegd in mijn stamcafé toen ik mijn adidas-shirt aanhad (zo'n slim-fit-replica ding).
Je mag in dat studentencafé immers geen sportkleding aan.
Ik heb maa reen vest van iemand anders aangetrokken, kan me er namelijk niet druk om maken. Door dat strenge deurbeleid houden ze mooi het schorum elders
Een vest.
pi_24289495
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:46 schreef Zasa het volgende:
je koopt merkkleren toch voor eeen heeeeeeeel belangrijk deel toch voor het imago dat het heeft, zo lopen bv het merendeel van studenten in ralph lauren om maar eens iets te noemen. D.m.v. je kleren probeer je je ergens bij te identificeren. Als je in Lonsdale gaat lopen geef je zelf aan dat je tot de meer rascistische bevolking van nederland hoort Sim-pel.

En zeg dan van ja maar hij zit zo lekker, want van dat soort truien zijn duizenden te vinden ook zonder lonsdale.

en als jij dan voor de kroeg staat hoe moet de eigenaar dan weten dat jij NIET hoort bij de 90% van de foute lonsdale truiendragers.

met een lonsdale trui geef je gewoon een signaal af, net zoals je dat doet met bv een nike trui, alleen is het signaal van een lonsdale trui toch ietsje negatiever.

Amen
mooi verwoord

Er is een groot verschil tussen slim zijn en slim-doen
  donderdag 30 december 2004 @ 00:57:21 #155
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24289527
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:56 schreef Krizzeltjuhh het volgende:

[..]

mooi verwoord

nee, dikke onzin. het merk was er namelijk eerder dan het imago.
je kunt er dus niet zomaar op vertrouwen dat iedereen in lonsdale-kleding een racist is...
pi_24289584
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:55 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Een vest.
Hehe, ik noem t altijd 'vest'.. Ik bedoel dan zo'n trui met een rits

edit: een sweater bedoel ik
pi_24289648
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:57 schreef JDude het volgende:

[..]

je kunt er dus niet zomaar op vertrouwen dat iedereen in lonsdale-kleding een racist is...
Als je verstandig bent dan doe je geen Lonsdale trui meer aan.
Je moet ook niet met een Ajax shirt door Rotterdam lopen laten we maar zeggen. je lokt toch een reactie uit.
pi_24289649
Onzinnig zeg! Ik ben bijna geneigd om juist Lonsdale te dragen om een statement uit te dragen. Die van: Kijk ff verder dan je neus lang is, neem maar de moeite om de vragen hoe ik over racisme denk. Want maakt het dragen van Lonsdale je tot een racist? Nee, bepaalde denkbeelden maken iemand tot een racist. En ikzelf verdom het toch echt me te moeten conformeren voor mensen die mij een stempel op zouden willen drukken omdat ze er zelf een label aan hangen.

Onlangs is mij gevraagd of ik besefte dat ik bepaalde mensen (Joden) zou kunnen kwetsen door het feit dat ik in een bomber rondloop (en vaak nog in combi met kisten of docs). Nee, zover denk ik dus niet. Gewoon om het feit dat ik het mooi vind en me er goed in voel. Niks meer, niks minder. Dat een ander daar andere conclusies aan zou kunnen verbinden...Tja, die horen niet op mijn conto.

Mensen die de moeite nemen om mij te vragen hoe ik denk over racisme, komen er achter dat ik wars ben hiervan en mijn denkbeelden totaal niet overeenkomen met het racisme.

Ach, een vooroordeel is een dom oordeel.
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
pi_24289654
quote:

[..]

dat zeg ik toch ook niet, het is gewoon een feit dat lonsdale op dit moment een racistisch imago heeft. maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in een Lonsdale shirt een racist is
pi_24289715
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:03 schreef -Redhead- het volgende:
Onzinnig zeg! Ik ben bijna geneigd om juist Lonsdale te dragen om een statement uit te dragen. Die van: Kijk ff verder dan je neus lang is, neem maar de moeite om de vragen hoe ik over racisme denk. Want maakt het dragen van Lonsdale je tot een racist? Nee, bepaalde denkbeelden maken iemand tot een racist. En ikzelf verdom het toch echt me te moeten conformeren voor mensen die mij een stempel op zouden willen drukken omdat ze er zelf een label aan hangen.

Onlangs is mij gevraagd of ik besefte dat ik bepaalde mensen (Joden) zou kunnen kwetsen door het feit dat ik in een bomber rondloop (en vaak nog in combi met kisten of docs). Nee, zover denk ik dus niet. Gewoon om het feit dat ik het mooi vind en me er goed in voel. Niks meer, niks minder. Dat een ander daar andere conclusies aan zou kunnen verbinden...Tja, die horen niet op mijn conto.

Mensen die de moeite nemen om mij te vragen hoe ik denk over racisme, komen er achter dat ik wars ben hiervan en mijn denkbeelden totaal niet overeenkomen met het racisme.

Je draagt Londsdale, kisten en een bomber.

Hee gabber, jij bent vast níet racistisch! Heb jij ook een geadopteerd zusje? Is ze lekker?
pi_24289753
quote:

[..]

Dat snap ik, maar als heel nederland weet wat voor imago Lonsdale heeft, ga je er niet mee rond lopen als je het niet met deze standpunten eens bent.
Er is een groot verschil tussen slim zijn en slim-doen
  donderdag 30 december 2004 @ 01:08:56 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24289774
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:03 schreef Zasa het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet, het is gewoon een feit dat lonsdale op dit moment een racistisch imago heeft. maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in een Lonsdale shirt een racist is
quote:
met een lonsdale trui geef je gewoon een signaal af
Je geeft er geen signaal mee af, het zijn slechts de simpele zielen die dat signaal op denken te vangen...
pi_24289787
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:06 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Je draagt Londsdale, kisten en een bomber.

Hee gabber, jij bent vast níet racistisch!
En dat bedoel ik nou (en dan is het nog altijd gabberin) . Ik loop niet rond met een kaalgeschoren hoofd (wat de meeste gabbers toch hebben) en hou niet eens van gabbermuziek! Politiek gezien ben ik links georienteerd. Besides, momenteel draag ik geen Lonsdale en heb ik er ook niks van. Dus?
Of fantasies undone
pi_24289793
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:03 schreef -Redhead- het volgende:

Vooroordelen komen niet uit de lucht vallen.
En je moet idd dragen waar je je lekker in voelt.
MAAR DAAR GAAT HET TOPIC OOK NIET OVER!
Het gaat erom dat de TS denk dat hem ONRECHT is aangedaan door hem te weigeren.
Dat is natuurlijk onzin. Met het deurbeleid probeert de cafébaas een soort publiek te trekken en een soort publiek te weren. Dat iemand misschien niet die ideologien heeft waar de vooroordelen op gebaseerd zijn op een merk is gewoon pech hebben, dan kom je er niet in.
Niks onrechtvaardigs aan.
pi_24289840
btw, als ik Havanna's (café in Doetinchem) wil bezoeken en ik kom met sportschoenen aanzetten, dan word ik ook geweigerd
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24289888
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:11 schreef cultheld het volgende:
btw, als ik Havanna's (café in Doetinchem) wil bezoeken en ik kom met sportschoenen aanzetten, dan word ik ook geweigerd
same here
pi_24289919
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:09 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Vooroordelen komen niet uit de lucht vallen.
En je moet idd dragen waar je je lekker in voelt.
MAAR DAAR GAAT HET TOPIC OOK NIET OVER!
Het gaat erom dat de TS denk dat hem ONRECHT is aangedaan door hem te weigeren.
Dat is natuurlijk onzin. Met het deurbeleid probeert de cafébaas een soort publiek te trekken en een soort publiek te weren. Dat iemand misschien niet die ideologien heeft waar de vooroordelen op gebaseerd zijn op een merk is gewoon pech hebben, dan kom je er niet in.
Niks onrechtvaardigs aan.
Vooroordelen ontstaan bij perceptie van mensen en de associatie die ze ermee maken. Perceptie is subjectief (want het is een persoonlijk iets) en associatie is, zo mogelijk, nog subjectiever.
Ik vind, eerlijk gezegd, wel dat er onrecht is aangedaan. Hem is namelijk zonder pardon toegang geweigerd, zonder dat hem verder iets gevraagd is. TS krijgt ideologieën toebedeeld die misschien helemaal niet de zijne zijn. Wat is daar fair aan?
Of fantasies undone
pi_24289951
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:11 schreef cultheld het volgende:
Ach, dat had ik heb ik ook al gepost, deze hele discussie slaat nergens meer op. Alles is al gezegd
pi_24289953
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:15 schreef -Redhead- het volgende:

[..]

Vooroordelen ontstaan bij perceptie van mensen en de associatie die ze ermee maken. Perceptie is subjectief (want het is een persoonlijk iets) en associatie is nog subjectiever.
Ik vind, eerlijk gezegd, wel dat er onrecht is aangedaan. Hem is namelijk zonder pardon toegang geweigerd, zonder dat hem verder iets gevraagd is. TS krijgt ideologieën toebedeeld die misschien helemaal niet de zijne zijn. Wat is daar fair aan?
Ja wat verwacht je dan, dat de eigenaar van de kroeg eerst een uren durend gesprek met hem gaat voeren of die dan wel niet racistisch is vanwege zijn lonsdale trui
pi_24289973
Waar staat dat het een uren durend gesprek moet zijn? Nergens.
Of fantasies undone
pi_24289975
Precies.
pi_24289992
quote:
Quote uit dat laatste topic van cafébaas:
quote:
De nieuwe eigenaar van De Manege, Ad ter Schuur, bevestigt het incident. "We hebben een nette club, waar mensen zich prettig moeten voelen. Dan is er geen plaats voor een vrouw die in een twee maten te klein jurkje zonder slip op de bar gaat dansen. Dergelijk exhibitionistisch gedrag tolereren we niet. Klanten storen zich daaraan."
En zo is het gewoon! Basta! Zelfde geldt voor Lonsdale-shit
pi_24290018
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:18 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Quote uit dat laatste topic van cafébaas:
[..]

En zo is het gewoon! Basta! Zelfde geldt voor Lonsdale-shit
Ben je homo ofzo?
pi_24290030
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:17 schreef -Redhead- het volgende:
Waar staat dat het een uren durend gesprek moet zijn? Nergens.
OHjjaaa nu zie ik het voor me

kroeg: ben jij racistisch

Meneer met Lonsdale trui: NEE

Kroeg: ok dan is het goed kom maar binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')