Je zegt het goed, sommigen willen laten zien dat ze bij een bepaalde sociale groep horen (dat vb. met Goths): zelfverkozen uiterlijk. Dat is een keuze die iemand maakt. Bepaalde merken of zaken hebben een bepaalde status, en inderdaad een andere lading. Maar is dat een eigen keuze van het individu? Nope. Maatschappelijk gezien klopt je verhaal wel. Maar ik onderken de wrijving tussen maatschappij - individu. En met die wrijving heb ik moeite.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:14 schreef Argento het volgende:
Op donderdag 30 december 2004 10:46 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Je hebt de keus: of je past je aan en de consequenties van niet aanpassen gaan aan je voorbij. Of je past je niet aan en zul je de consequenties moeten aanvaarden.
[..]
Of jij het ´okay´ vindt of niet, doet niets af aan het feit dat bepaalde kledingstukken vervelende associaties hebben. De directie van Lonsdale is ook niet echt gelukkig met de sfeer die om haar merk heen hangt, maar het is een onhoudbaar fenomeen.
[..]
Zijn we het dan stiekem toch eens?
[..]
Ik vind het niet vreemd dat mensen zoeken naar symbolen om hun ´lidmaatschap´ van een bepaalde gemeenschap te tonen. Zo zal iemand die graag bij de punker-gemeenschap wil horen, zijn haardracht daaraan aanpassen. Ook Goths zijn te definieren aan de hand van hun zelfverkozen uiterlijk. Rechts-extremisten tonen hun opvattingen aan de buitenwereld met bomberjacks en kisten met witte veters.
Nu hebben ze zich de facto het Lonsdale-merk als symbool toegeeigend. Daarmee is het symbool zelf niet onbereikbaar voor mensen die die trui willen dragen zonder daarmee de bedoeling te hebben zich als lid van de rechtsextremistische gemeenschap te tonen, maar de consequentie is wel dat in elk geval de uiterlijke schijn van lidmaatschap wordt gewekt. Zoals gezegd, een simpel fact of live. Het is aan TS om de gevolgen daarvan te accepteren of niet te accepteren, maar het is onnozel om te gaan lopen piepen over het feit dat die gevolgen er zijn.
Bepaalde merken of zaken verkrijgen een bepaalde symboolstatus, en het ene symbool heeft een andere lading dan het andere symbool.
erg late reactie, zi ehet topic ook nu pasquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:00 schreef Joene het volgende:
Zojuist gvd door het feit dat ik mn lonsdale trui aanhad de kroeg uitgezet .
Eerst werd mij gevraagd mn trui uit te doen , nadat ik dit weigerde werd mij de toegang tot het pand ontzegt.
BELACHELIJk , ik heb verder geen bij bedoelingen met het merk LONSDALE vind het gewoon mooie truien en wordt om dit feit de kroeg uitgezet.![]()
![]()
KUT MAATSCHAPPIJ
Wat mensen van mij denken kan me weinig schelen en heeft me ook nooit veel kunnen schelenquote:Op donderdag 30 december 2004 11:40 schreef Martineke het volgende:
[..]
erg late reactie, zi ehet topic ook nu pas
ik geef toe, ik heb ook lonsdale in me kast hangen, en in principe wil ik ook gewoon me trui aan kunnen doen zonder dat er iemand raar naar me kijkt, ik doe em buiten toch niet meer aan...en waarom niet?? ik wil niet dat mensen denken van me dat ik ook zon racistische idioot ben omdat ik lonsdale draag, ik ben dat juist helemaal niet, en zou het dus ook erg vinden als mensen dat van mij denken.
mijn lonsdale dingen zijn gepromoveerd tot huistrui(en)
Hoe kun je anders naar die simpele *kdoemfkdoemf* muziek luisteren......als ze hersenen hadden stonden ze open voor muziek met inhoud....quote:Op donderdag 30 december 2004 08:22 schreef Shagster het volgende:
Het is dus waar. Racistische Lonsdale dragers ZIJN simpel. =D
Waarom moet ik van kleding merk veranderen ?quote:Op donderdag 30 december 2004 12:58 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Wat ik nooit begrijp..waarom MOET je dan ook persee Londsdalekleding dragen/kopen??
Als je weet dat er veel commentaar op is en dat je misschien wel met racisten wordt vergeleken, waarom haal je niet gewoon een trui van Nike of weet ik veel wat voor merk.
En wat als die groep racisten nou eens omslaat en Nike kiest als hun merk?quote:Op donderdag 30 december 2004 12:58 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Wat ik nooit begrijp..waarom MOET je dan ook persee Londsdalekleding dragen/kopen??
Als je weet dat er veel commentaar op is en dat je misschien wel met racisten wordt vergeleken, waarom haal je niet gewoon een trui van Nike of weet ik veel wat voor merk.
Dat zou zó komisch zijn!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als die groep racisten nou eens omslaat en Nike kiest als hun merk?
Koop gewoon kleding zonder merk man....bij de H&M heb je ze al voor 15 euro, super mooie truien....quote:Op donderdag 30 december 2004 13:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Waarom moet ik van kleding merk veranderen ?
ik ga niet na denken of ik een merk wel of niet wil dragen , ik heb ook genoeg twinlife om bijvoorbeeld iets op te noemen , ik trek aan wat ik fijn vind zitten en wat er in mn kast hangt .quote:Op donderdag 30 december 2004 13:03 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Je moet niets.
Maar als je weet dat die kleding gewoonweg een slechte naam heeft begrijp ik niet waarom jij dat merk wil dragen?
ik mag toch zelf wel uitmaken wat ik koop ? en waar ? alleen blijkbaar mag ik het niet dragen waar ik wil .quote:Op donderdag 30 december 2004 13:06 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
[..]
Koop gewoon kleding zonder merk man....bij de H&M heb je ze al voor 15 euro, super mooie truien....
Boeien of er een tekentje opstaat
Inderdaad, als TS straks inelkaar gepuist word door een ander stelletje kroeg-gangers, dan word de kroegbaas daarop aangekeken en medeverantwoordelijk gehouden voor de openbare orde verstoring en zal de kroegbaas de dupe zijn met allerlei kosten voor de aangerichte schade.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:17 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, dat is lullig natuurlijk. Maar zie de kant eens van de kroegbaas. Als er inderdaad gedonder van komt, dan is het hun pakkie aan. Dan draaien zij op voor de schade en dat alleen maar omdat jij die trui wil dragen.
Dan is het hun recht om te zeggen dat je het pand moet verlaten.
Ja dat mag je zkr zelf wteen....maar als jij beweert dat je lonsdale niet draagt omdat je racist bent, maar omdat je "de trui zo mooi vindt" danlieg je....zulke truien heb je overal....met of zonder merk...quote:Op donderdag 30 december 2004 13:13 schreef Joene het volgende:
[..]
ik mag toch zelf wel uitmaken wat ik koop ? en waar ? alleen blijkbaar mag ik het niet dragen waar ik wil .
Dus omdat mensen gewelddadig kunnen reageren, moet het maar zo? Er is geen excuus voor geweld, nooit. En dan zullen de geweldplegers aangepakt moeten worden. Het dragen van Lonsdale is niet bij wet verboden. Het plegen van geweld wel, daar staat sanctie op.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:24 schreef Amando het volgende:
[..]
Inderdaad, als TS straks inelkaar gepuist word door een ander stelletje kroeg-gangers, dan word de kroegbaas daarop aangekeken en medeverantwoordelijk gehouden voor de openbare orde verstoring en zal de kroegbaas de dupe zijn met allerlei kosten voor de aangerichte schade.
Dit kan zover gaan dat sommige kroegen in het verleden zelfs gesloten zijn op last van de burgemeester , omdat ze de problemen niet buiten de deur konden houden.
Dus dat is de reden, TS.
quote:Op donderdag 30 december 2004 13:19 schreef pimpin het volgende:
Misschien kan je nog weleens een vrouwtje scoren als jij fatsoenlijke kleren draagt, wees blij ze voeden je een beetje op.
Jij begint steeds weer over dat de maatschappij zo erg is dat ze overal een etiket opplakken, dat is ook ergmaar je doet het (onbewust) zelf ook. Als jij een meisje ziet lopen met allemaal zwarte make-up en zwarte kleding dan 'is dat een gothic' .. toch?!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:35 schreef -Redhead- het volgende:
Ik zit me net te bedenken...misschien gaat het niet eens zozeer om Lonsdale zelf. Het gaat erom dat je vrij moet zijn om te dragen wat je wilt. Zonder dat daar meteen weer allerlei etiketjes op moeten worden geplakt.
Enne, het werkt ook andersom hoor. Genoeg discussies gehad met mensen die zich niet hulden in Lonsdale of aanverwandte artikelen die, volgens de maatschappij, associeren naar racisme, maar zo verschrikkelijk racistisch dachten.
Ik vergeet nooit meer de opmerking van iemand na de Bijlmerramp: 'Mooi, weer een paar zwarten de wereld uit.' Deze opmerking werd gemaakt door iemand die destijds achter in de veertig was. En deze persoon droeg niks anders dan overhemd en pantalon. Als ik nog aan dit moment terugdenk lopen de rillingen nog over mijn rug van afschuw om zoveel harteloosheid.
Dus omdat ik niks met extreem rechts te maken wil hebben moet ik mn kleding aanpassen ?quote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
En ik kan me trouwens nauwelijks voorstellen dat als de TS écht NIETS te maken wel hebben met (extreem-)rechts dat hij die kleren toch draagt.
So? En dan denk ik dat ze dat is. Bedeel ik daarom maar meteen allerlei denkbeelden toe? Word ik gewelddadig omdat ik dat zou denken? Zou ik haar daarom uit de weg gaan of buitensluiten? Nope. Je kan best constateren dat iemand goth, punk of wat dan ook is. Maar hoe iemand persoonlijk in elkaar zit kom je niet achter door maar meteen conclusies aan zijn of haar uiterlijk te verbinden. Als je dat wel doet vorm je, in mijn optiek, een vooroordeel.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Jij begint steeds weer over dat de maatschappij zo erg is dat ze overal een etiket opplakken, dat is ook ergmaar je doet het (onbewust) zelf ook. Als jij een meisje ziet lopen met allemaal zwarte make-up en zwarte kleding dan 'is dat een gothic' .. toch?!
Of is het een meisje die gewoon van zwart houdt?!
Dat hou je toch.. dat mensen vooroordelen hebben.
Maar nogmaals, daar gaat het hier niet over. De TS is 'verbaasd' dat hij het café wordt uitgekickt, terwijl de cafébaas hier het volste recht toe heeft.
En ik kan me trouwens nauwelijks voorstellen dat als de TS écht NIETS te maken wel hebben met (extreem-)rechts dat hij die kleren toch draagt.
1. Waar zie jij dat MOETEN staan?!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus omdat ik niks met extreem rechts te maken wil hebben moet ik mn kleding aanpassen ?
En waar zie staan dat ik het niet eens ben met die uitleg?! Er ZIJN vooroordelen en iedereen doet er aan mee. Je conclusie is namelijk dat dat meisje een gothic is, zelfs dat is een vooroordeel. Want wat ik net zeg, ze kan ook gewoon van zwart houden.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:16 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
So? En dan denk ik dat ze dat is. Bedeel ik daarom maar meteen allerlei denkbeelden toe? Word ik gewelddadig omdat ik dat zou denken? Zou ik haar daarom uit de weg gaan of buitensluiten? Nope. Je kan best constateren dat iemand goth, punk of wat dan ook is. Maar hoe iemand persoonlijk in elkaar zit kom je niet achter door maar meteen conclusies aan zijn of haar uiterlijk te verbinden. Als je dat wel doet vorm je, in mijn optiek, een vooroordeel.
Een dress-code is heeel normaal hoor en valt niet onder discriminatie.quote:Of een kroegeigenaar daar het volste recht toe heeft? Dan moet 'ie zijn policy maar openbaar maken of privéfeestjes in zijn eigen cafeetje gaan bouwen. Wat ik al zei, dan kan iemand ook de toegang geweigerd worden omdat zijn kop niet goed genoeg bevonden wordt door een willekeurige uitsmijter of kroegbaas.
Doe eens niet zo naief.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:26 schreef Joene het volgende:
[..]
ik vind een drescode niet erg , alleen ik kom al 5 jaar lang zeer geregeld in die tent , zolang als ik daar dus kom draag ik al lonsdale. en ik ben niet van plan mij aan te passen omdat er dus blijkbaar mensen rondlopen die het opeens zien als NAZI troep. Want omdat de rest dat dus draagt als anti buitenlander ben ik dat ook maar . ?
Pluim. Daar gaat het topic niet overquote:Op donderdag 30 december 2004 16:30 schreef EternalSolstice het volgende:
ik heb momenteel een lonsdale trui aan en er zit een bruin meisje naast me
Dat gebeurd ook hoor.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar, dan mag een kroeg ook een Marokkaan weigeren als er regelmatig door of vanwege marokkanen problemen zijn?
Alleen één kledingmerk weigeren is toch net zo goed discriminatie. Want het gaat hier om het merk, niet om het kledingstuk an sich. Iemand met dezelfde trui, met Nike erop, mag wel binnen.
Als een kroeg een deurbeleid mag voeren op grond van merk trui, dan mogen ze dat ook op grond van hoofddoekje of niet, buitenlander of niet, wanneer ze daardoor regelmatig problemen hebben.
Ja, ik wel en ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:58 schreef Shakes het volgende:
Ik hoop dat men de strekking van mijn reply snapt...
Dat word toch ook gedaan? Wat is je punt?quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar, dan mag een kroeg ook een Marokkaan weigeren als er regelmatig door of vanwege marokkanen problemen zijn?
Lekker slimme opmerking weer ...quote:Op woensdag 29 december 2004 09:15 schreef Rodie83 het volgende:
Whahaha terecht dat je de kroeg wordt uitgeflikkerd. Wie wil er nou Lonsdale dragen?
Heel de whitepower/skinhead generatie draagt het spul en dan kom jij heel naief vertellen dat je het "zulke mooie kleren" vind. Laat me toch niet lachen.
Koop dan een vergelijkbare trui zonder Lonsdale erop. Want het lijkt me niet dat het je zozeer om het woordje Lonsdale gaat. Mocht dat wel zo zijn moet je blij zijn dat je nog niet in elkaar bent getimmerd.
Lees mijn reply aub.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:29 schreef Varr het volgende:
Van die truien zijn er idd geen ander..
Doe niet zo moeilijk man, je weet dat je van het merk mogelijk moeilijkheden krijgt.
Is niet belachelijk. Is een bewuste keuze van rechts-extremistische jongerengroepjes. Die dan vervolgens een beetje de vermoorde onschuld spelen dat het zo oneerlijk is dat mensen met Lonsdale of Fred Perry of bomberjacks of wat-die-jongens-nu-weer-hebben-verzonnen worden geweigerd.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef Kluupkluup het volgende:
We zijn het er allemaal wel over eens dat het belachelijk is dat merken 'een naam' krijgen.
Ja al die argumenten gaan natuurlijk niet op.quote:Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Lekker slimme opmerking weer ...
Als de skinheads morgen Nike's gaan dragen ? ....wat dan ..mag je dan ineens geen Nikes's meer aan ?...
Ik vind dit zo'n onzin discussie ......
Ik draag al jaren bomber jacks ..gewoon omdat het lekkere jassen zijn..ook heb ik 10 jaar gebokst ..dus heb ik nog veel Lonsdale kleren...
In mijn jeugd was ik een zgn "new waver ".. dus heb ik ook best nog veel Fred Perry en Nico Verhey kleding ....
Ben ik nu een racist ? .... hou toch op ...
Het feit of ik wel of niet een racist ben kun je afleiden aan mijn posts of hoe ik me gedraag in discussies of bij de opvoeding van mijn kinderen.
Kleding associeren met een overtuiging is zooo dom...
Lonsdale is een boks kleding lijn...werd gedragen door Mohammed Ali....
Een neger ! en nog moslim ook.....
![]()
![]()
Goh..best een racistisch merk wel..als er een moslim neger in liep..![]()
En kleding is niet racistisch....mensen zijn racistisch....
Als het jouw smaak niet is okee, maar TS vindt het mooi.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:38 schreef Lithion het volgende:
Terecht dat stijlloze figuren geweerd worden.
Een openbaar gebouw? Dacht dat het om een kroeg ging?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:56 schreef Joene het volgende:
[..]
je dramt en je zeurt , ik mag gewoon niet meer een openbaar gebouw in om mijn kleding.
Behalve als het Marokkanen zijnquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:03 schreef UFOtje het volgende:
De goede moeten nu eenmaal vaak onder de kwaden lijden!
*en een bibiliotheek las ik diezelfde dag toevallig in de krant , naja een schoolgebouw waar toevallig ook de bieb zit*quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:48 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Een openbaar gebouw? Dacht dat het om een kroeg ging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |