Dus omdat mensen gewelddadig kunnen reageren, moet het maar zo? Er is geen excuus voor geweld, nooit. En dan zullen de geweldplegers aangepakt moeten worden. Het dragen van Lonsdale is niet bij wet verboden. Het plegen van geweld wel, daar staat sanctie op.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:24 schreef Amando het volgende:
[..]
Inderdaad, als TS straks inelkaar gepuist word door een ander stelletje kroeg-gangers, dan word de kroegbaas daarop aangekeken en medeverantwoordelijk gehouden voor de openbare orde verstoring en zal de kroegbaas de dupe zijn met allerlei kosten voor de aangerichte schade.
Dit kan zover gaan dat sommige kroegen in het verleden zelfs gesloten zijn op last van de burgemeester , omdat ze de problemen niet buiten de deur konden houden.
Dus dat is de reden, TS.
quote:Op donderdag 30 december 2004 13:19 schreef pimpin het volgende:
Misschien kan je nog weleens een vrouwtje scoren als jij fatsoenlijke kleren draagt, wees blij ze voeden je een beetje op.
Jij begint steeds weer over dat de maatschappij zo erg is dat ze overal een etiket opplakken, dat is ook ergmaar je doet het (onbewust) zelf ook. Als jij een meisje ziet lopen met allemaal zwarte make-up en zwarte kleding dan 'is dat een gothic' .. toch?!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:35 schreef -Redhead- het volgende:
Ik zit me net te bedenken...misschien gaat het niet eens zozeer om Lonsdale zelf. Het gaat erom dat je vrij moet zijn om te dragen wat je wilt. Zonder dat daar meteen weer allerlei etiketjes op moeten worden geplakt.
Enne, het werkt ook andersom hoor. Genoeg discussies gehad met mensen die zich niet hulden in Lonsdale of aanverwandte artikelen die, volgens de maatschappij, associeren naar racisme, maar zo verschrikkelijk racistisch dachten.
Ik vergeet nooit meer de opmerking van iemand na de Bijlmerramp: 'Mooi, weer een paar zwarten de wereld uit.' Deze opmerking werd gemaakt door iemand die destijds achter in de veertig was. En deze persoon droeg niks anders dan overhemd en pantalon. Als ik nog aan dit moment terugdenk lopen de rillingen nog over mijn rug van afschuw om zoveel harteloosheid.
Dus omdat ik niks met extreem rechts te maken wil hebben moet ik mn kleding aanpassen ?quote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
En ik kan me trouwens nauwelijks voorstellen dat als de TS écht NIETS te maken wel hebben met (extreem-)rechts dat hij die kleren toch draagt.
So? En dan denk ik dat ze dat is. Bedeel ik daarom maar meteen allerlei denkbeelden toe? Word ik gewelddadig omdat ik dat zou denken? Zou ik haar daarom uit de weg gaan of buitensluiten? Nope. Je kan best constateren dat iemand goth, punk of wat dan ook is. Maar hoe iemand persoonlijk in elkaar zit kom je niet achter door maar meteen conclusies aan zijn of haar uiterlijk te verbinden. Als je dat wel doet vorm je, in mijn optiek, een vooroordeel.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Jij begint steeds weer over dat de maatschappij zo erg is dat ze overal een etiket opplakken, dat is ook ergmaar je doet het (onbewust) zelf ook. Als jij een meisje ziet lopen met allemaal zwarte make-up en zwarte kleding dan 'is dat een gothic' .. toch?!
Of is het een meisje die gewoon van zwart houdt?!
Dat hou je toch.. dat mensen vooroordelen hebben.
Maar nogmaals, daar gaat het hier niet over. De TS is 'verbaasd' dat hij het café wordt uitgekickt, terwijl de cafébaas hier het volste recht toe heeft.
En ik kan me trouwens nauwelijks voorstellen dat als de TS écht NIETS te maken wel hebben met (extreem-)rechts dat hij die kleren toch draagt.
1. Waar zie jij dat MOETEN staan?!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus omdat ik niks met extreem rechts te maken wil hebben moet ik mn kleding aanpassen ?
En waar zie staan dat ik het niet eens ben met die uitleg?! Er ZIJN vooroordelen en iedereen doet er aan mee. Je conclusie is namelijk dat dat meisje een gothic is, zelfs dat is een vooroordeel. Want wat ik net zeg, ze kan ook gewoon van zwart houden.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:16 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
So? En dan denk ik dat ze dat is. Bedeel ik daarom maar meteen allerlei denkbeelden toe? Word ik gewelddadig omdat ik dat zou denken? Zou ik haar daarom uit de weg gaan of buitensluiten? Nope. Je kan best constateren dat iemand goth, punk of wat dan ook is. Maar hoe iemand persoonlijk in elkaar zit kom je niet achter door maar meteen conclusies aan zijn of haar uiterlijk te verbinden. Als je dat wel doet vorm je, in mijn optiek, een vooroordeel.
Een dress-code is heeel normaal hoor en valt niet onder discriminatie.quote:Of een kroegeigenaar daar het volste recht toe heeft? Dan moet 'ie zijn policy maar openbaar maken of privéfeestjes in zijn eigen cafeetje gaan bouwen. Wat ik al zei, dan kan iemand ook de toegang geweigerd worden omdat zijn kop niet goed genoeg bevonden wordt door een willekeurige uitsmijter of kroegbaas.
Doe eens niet zo naief.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:26 schreef Joene het volgende:
[..]
ik vind een drescode niet erg , alleen ik kom al 5 jaar lang zeer geregeld in die tent , zolang als ik daar dus kom draag ik al lonsdale. en ik ben niet van plan mij aan te passen omdat er dus blijkbaar mensen rondlopen die het opeens zien als NAZI troep. Want omdat de rest dat dus draagt als anti buitenlander ben ik dat ook maar . ?
Pluim. Daar gaat het topic niet overquote:Op donderdag 30 december 2004 16:30 schreef EternalSolstice het volgende:
ik heb momenteel een lonsdale trui aan en er zit een bruin meisje naast me
Dat gebeurd ook hoor.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar, dan mag een kroeg ook een Marokkaan weigeren als er regelmatig door of vanwege marokkanen problemen zijn?
Alleen één kledingmerk weigeren is toch net zo goed discriminatie. Want het gaat hier om het merk, niet om het kledingstuk an sich. Iemand met dezelfde trui, met Nike erop, mag wel binnen.
Als een kroeg een deurbeleid mag voeren op grond van merk trui, dan mogen ze dat ook op grond van hoofddoekje of niet, buitenlander of niet, wanneer ze daardoor regelmatig problemen hebben.
Ja, ik wel en ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:58 schreef Shakes het volgende:
Ik hoop dat men de strekking van mijn reply snapt...
Dat word toch ook gedaan? Wat is je punt?quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar, dan mag een kroeg ook een Marokkaan weigeren als er regelmatig door of vanwege marokkanen problemen zijn?
Lekker slimme opmerking weer ...quote:Op woensdag 29 december 2004 09:15 schreef Rodie83 het volgende:
Whahaha terecht dat je de kroeg wordt uitgeflikkerd. Wie wil er nou Lonsdale dragen?
Heel de whitepower/skinhead generatie draagt het spul en dan kom jij heel naief vertellen dat je het "zulke mooie kleren" vind. Laat me toch niet lachen.
Koop dan een vergelijkbare trui zonder Lonsdale erop. Want het lijkt me niet dat het je zozeer om het woordje Lonsdale gaat. Mocht dat wel zo zijn moet je blij zijn dat je nog niet in elkaar bent getimmerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |