Doctrines als christendom en islam overleven inderdaad vanwege de daarin in gebakken vijandsbeelden.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:58 schreef klappernoot2000 het volgende:
Om als verketterslachtoffer te dienen voor die o-zo-rechtschapen levende gelovigen .....![]()
Wil je het christendom laten uitsterven dan moet je het met rust laten.quote:Op donderdag 30 december 2004 17:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Doctrines als christendom en islam overleven inderdaad vanwege de daarin in gebakken vijandsbeelden.
Ook al zeg je niets dan heb je nog altijd mensen "die tegen God c.q. Allah kiezen". Ze creeeren dus hun vijandsbeeld ook als je niets over die doctrines zegt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 03:24 schreef Boomstam het volgende:
[christendom en islam overleven dankzij de daarin ingebakken vijandsbeelden]
Wil je het christendom laten uitsterven dan moet je het met rust laten.
quote:Op dinsdag 28 december 2004 09:22 schreef Stiffmaster het volgende:
Rot toch op met dat hypocriete gelul over god (of waar je ook in gelooft)
Doordat er zo gedacht wordt door (een aantal) gelovigen is er juist zoveel onrust op deze wereld, en altijd al geweest.
Heb nu gewoon eens respect voor een ander met wat voor ideeen dan ook, dat zal de mensheid goed doen.
God schiep/schaapt mensen.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:29 schreef Alicey het volgende:
Deze topic dus over de vraag waarom God ongelovigen heeft geschapen.
Er is niets verkeerd aan de post van Stiffmaster.Alleen al vanwege het feit dat andersgelovigen geen ongelovigen genoemd hoeven te worden heeft Stiffmaster het recht om te zeggen men met dat gezeur over "God" (een God die ongelovigen zou straffen) moet ophouden en men eens een keer respect moet hebben voor mensen met een andere mening.quote:
Wat is anders het nut van kaplaarzen?quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:08 schreef Nickthedick het volgende:
En waarom heeft 'ie schapen geschapen?
quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er is niets verkeerd aan de post van Stiffmaster.Alleen al vanwege het feit dat andersgelovigen geen ongelovigen genoemd hoeven te worden heeft Stiffmaster het recht om te zeggen men met dat gezeur over "God" (een God die ongelovigen zou straffen) moet ophouden en men eens een keer respect moet hebben voor mensen met een andere mening.
Het zijn de gelovigen in het christendom en islam die een ander bij hun religie betrekken. Zij zijn dus begonnen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:38 schreef LLCoolR het volgende:
Ongelofelijk dat ik het nog uit moet leggen. Stiffmaster roept dat iemand moet oprotten met 'dat hypocriete gelul over god (of waar je ook in gelooft)' en roept in diezelfde post op tot respect voor een ander met wat voor ideeen dan ook. Over een contradictie gesproken...
Dan nog is imo respect niet iets wat af te dwingen is, maar eerder iets wat ontstaat door anderen of hun visie niet te veroordelen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het zijn de gelovigen in het christendom en islam die een ander bij hun religie betrekken. Zij zijn dus begonnen.![]()
Waarom mag je een visie niet veroordelen als een ander je daarin betrekt ?quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:18 schreef Alicey het volgende:
Dan nog is imo respect niet iets wat af te dwingen is, maar eerder iets wat ontstaat door anderen of hun visie niet te veroordelen.
Natuurlijk mag dat. Het is echter hypocriet om dan wel terug te verwachten dat men jou niet veroordeelt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom mag je een visie niet veroordelen als een ander je daarin betrekt ?
Een andere mogelijkheid is weer dat je probeert die uitlatingen te zien in het referentiekader van degene die die uitlatingen doet. En zo zijn er vast nog veel meer mogelijkheden.quote:NIemand hoeft zich toch voor een ongelovige of ondankbare uit te laten maken. Twee manieren om dat aan te pakken. Je verbied iemand je voor ongelovige uit te laten maken of je zegt gewoon dat die God niet bestaat enz enz (iets met een bepaalde geestesziekte van die perso(o)n(en) die dat verzonnen hebben).
Hypocriet is het verkeerde woord. Natuurlijk verwacht je iets terug. Maar dat is nu eenmaal een gevolg omdat ze geindoctrineerd zijn. Iemand die al twijfelt ofdat ongelovigen in de hel zouden komen (ook al noem je Mohammed geestesziek en Paulus de stichter van het christendom) is sowieso al geen christen of moslim meer.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:45 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk mag dat. Het is echter hypocriet om dan wel terug te verwachten dat men jou niet veroordeelt.
(met andere woorden ik begrijp hier niets vanquote:Een andere mogelijkheid is weer dat je probeert die uitlatingen te zien in het referentiekader van degene die die uitlatingen doet. En zo zijn er vast nog veel meer mogelijkheden.
Er blijven dan denk ik weinig christenen en moslims over denk ik. Ik ken vrijwel geen christenen en moslims die denken dat een ongelovige per definitie naar de hel gaat.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:00 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hypocriet is het verkeerde woord. Natuurlijk verwacht je iets terug. Maar dat is nu eenmaal een gevolg omdat ze geindoctrineerd zijn. Iemand die al twijfelt ofdat ongelovigen in de hel zouden komen (ook al noem je Mohammed geestesziek en Paulus de stichter van het christendom) is sowieso al geen christen of moslim meer.
Je probeert uitspraken van anderen in jouw denkkader te plaatsen, zonder te kijken naar het denkkader van de persoon die uitspraken doet. Vervolgens doe je zelf ook een uitspraak terug, ook vanuit je eigen denkkader zonder te trachten het in het denkkader van die persoon te plaatsen.quote:Een moslim mij eens over mijn mening over de islam aan. En dat moslims en christenen het zwakst staan omdat zij een ander bij hun religie betrekken was hij wél mee eens.
Maar dat komt misschien omdat :
[..]
(met andere woorden ik begrijp hier niets van)
Die is ook veel makkelijker te beantwoorden..quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:20 schreef Haushofer het volgende:
"Waarom hebben gelovigen God geschapen"? Die vraag vind ik veel interessanter.
Van de mens zelf, dat zegt die vraag toch, waarom heeft de mens een god geschapenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:31 schreef Haushofer het volgende:
Is dat zo? De grote vraag is dan natuurlijk waar die drang vandaan komt. Van de mens zelf, of van God.
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:14 schreef FuifDuif het volgende:. God heeft geen gelovigen en ongelovigen geschapen. Hij heeft mensen geschapen en mensen hebben een vrije wil. Je hebt de keuze om wel of niet te geloven.
En de door God gegeven hersenen zijn, indien van een varken, alleen maar goed als broodbeleg (zult).quote:Alleen enkel zij die in Hem geloven en in zijn vleesgeworden zoon, Jezus Christus, als de Verlosser van onze zonden, staan in Zijn aanzien.
Die vraag is toch al lang gegeven. Gewoon uit angst voor de dood. Als je gelooft in een God en dus leven na de dood heb je een stuk minder angst voor de dood.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:20 schreef Haushofer het volgende:
"Waarom hebben gelovigen God geschapen"? Die vraag vind ik veel interessanter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |