quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:15 schreef Beathoven het volgende:[..]
Het verbaast me dat 'She Loves You' en 'Girl' erg laag staan, ik had... zeker de eerste.. toch wel ergens in de top 100 verwacht. Het was notabene de hit waarmee ze wereldwijd zijn doorgebroken
![]()
Sja, ik weet het niet... Ik zou zelf ook niet snel op She Loves You stemmen, denk ik. Niet dat ik iets tegen het nummer heb, maar er zijn altijd mooiere van de Beatles. Dit jaar heb ik op Penny Lane gestemd, maar ook wel eens op A Day In The Life bijvoorbeeld.
Je kunt denk ik niet verwachten dat er veel Beatlesnummers echt in de hoogste regionen voorkomen. Gewoon omdat er op zoveel verschillende nummers van ze wordt gestemd. Dat een nummer als Girl er überhaupt al in staat is toch al redelijk opmerkelijk te noemen. Het is immers gewoon een albumtrack en geen hit geweest. En dat geldt voor meer Beatlesnummers in de lijst.
Ik heb het al eens eerder gezegd, de reden dat de Beatles nooit op nr. 1 in zo'n lijst zullen komen is omdat ze zoveel goeie nummers gemaakt hebben en mensen dus ook op veel verschillende nummers stemmen. Een band/artiest die 1 grote kraker heeft gemaakt die boven de rest van hun repertoire uitsteekt heeft veel meer kans op die 1e positie. Maar goed, ik klaag niet hoor. Ik hoor liever gewoon 55 Beatlesnummers langskomen.
Meer dan een kwart van hun totale repertoire staat in de lijst he? Is echt ongelooflijk. Net trouwens 2 mooie nummers, van Nilsson en The Moody Blues. De Cats zijn dan weer een stuk minder.