Ik heb hun nummerborden in mijn databank.quote:Op maandag 27 december 2004 12:07 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoe weet jij of de mensen die topicstarter gisteren met mistachterlicht aan heeft zien rijden altijd hun mistachterlicht aanhebben?
1. niemand, net zoals er niemand het omgekeerde beweerde (leer begijpend lezen).quote:Op maandag 27 december 2004 11:47 schreef Günther het volgende:
[..]
1. Wie zegt dat ik niet defensief reed?
2. En je kan je er wel niet aan ergeren, maar als het ongelukken veroorzaakt door verblinding of het niet zien van het remlicht dankzij die dubbele mistachterlichten, dan piep je wel anders.
Van vandaag van je zo betrouwbare bron nu.nl:quote:
En dat was gisteren niet anders.quote:Verwachting geldig tot middernacht:
WAARSCHUWING:
In het oosten en zuiden van het land komt ook plaatselijk dichte mist voor.
Topicstarter heeft het er in dit topic over dat er helemaal geen mist was, zelfs bij de plekken waar ongelukken hebben plaatsgevonden. Dus in zijn redenatie mag je NOOIT een mistachtericht voeren, omdat hij dit licht te fel en daarom irritant vindt. Er was gisteren wel mist, dichte mist zelfs, dus de irritatie van topicstarter in dit topic is in mijn ogen misplaatst.quote:Op maandag 27 december 2004 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Zegt niemand dat je bij zeer dichte mist geen mistachterlicht mag aan doen, HET GAAT EROM DAT JE HEM DAN WEER UIT DOET!!!
Dus? mistacherlicht voeren (het is hier inderdaad behoorlijk mistig).quote:Op maandag 27 december 2004 12:12 schreef Günther het volgende:
[..]
Van vandaag van je zo betrouwbare bron nu.nl:
[..]
En dat was gisteren niet anders.
quote:Op maandag 27 december 2004 12:12 schreef Redux het volgende:
Dus in zijn redenatie mag je NOOIT een mistachtericht voeren, omdat hij dit licht te fel en daarom irritant vindt.
uit de OP.quote:Op maandag 27 december 2004 09:13 schreef Günther het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je op een landweggetje in de middle of nowhere met dichte mist gezien wil worden
Je bent nog steeds boos dat je de enige bent die ik ooit heb gebanned in PTA hè.quote:Op maandag 27 december 2004 12:13 schreef slashme het volgende:
[..]
Dus? mistacherlicht voeren (het is hier inderdaad behoorlijk mistig).
relevante opmerkingquote:Op maandag 27 december 2004 12:18 schreef Günther het volgende:
[..]
Je bent nog steeds boos dat je de enige bent die ik ooit heb gebanned in PTA hè.. Vergeef me..
ooit van plaatselijk dicht mist gehoord?quote:Op maandag 27 december 2004 12:19 schreef XemmyX het volgende:
regel volgens de wet
U mag u mislampen van u personenauto/vrachtauto etc, aan doen als het zicht door omstandig heden, minder is dan 50 meter.
Dus daar is geen discussie over mogelijk
Totdat meneer de agent langskomt en je een bon geeft omdat hij vindt dat de mist nog lang niet dicht genoeg is.quote:Op maandag 27 december 2004 12:27 schreef Fwnk het volgende:
Gister was het ook aardig mistig, en zodra ik vind dat mijn mistachterlicht aan moet doe ik dat,
Zo is dat, FOCK the law, want als je met je auto in en boom geparkeerd staat of een vrachtwagen in je kofferbak hebt, doen ze er ook helemaal niks aan.quote:Op maandag 27 december 2004 12:27 schreef Fwnk het volgende:
Gister was het ook aardig mistig, en zodra ik vind dat mijn mistachterlicht aan moet doe ik dat,
Je realiteitspilletje vanmorgen vergeten in te nemen?quote:Op maandag 27 december 2004 13:01 schreef Diepvriez het volgende:
Dus, of je doet je mistlicht aan als er mist is, en je voelt/vind dat je je mischlicht aan moet doen. Of je doet het niet aan, knal tegen een boom, betaal je hogere premie bij de verzekering en de boom die je net verknalt hebt.
En jij je anti-egernispilletje?quote:Op maandag 27 december 2004 13:03 schreef Günther het volgende:
[..]
Je realiteitspilletje vanmorgen vergeten in te nemen?
quote:Op maandag 27 december 2004 13:10 schreef Tjabbo het volgende:
waar blijven die kutmods van pta om e.e.a. hier bestraffend toe te spreken
De gemiddelde automobilist zou dat beter aan een ander (de wet) kunnen overlaten.quote:Op maandag 27 december 2004 13:28 schreef Fwnk het volgende:
Ik denk
Wat je wil zeggen is dat ik beter eerst de politie moet bellen om te vragen of ik mijn mistachterlicht moet aanzetten of niet?quote:Op maandag 27 december 2004 13:35 schreef Günther het volgende:
[..]
De gemiddelde automobilist zou dat beter aan een ander (de wet) kunnen overlaten.
edit.quote:Op maandag 27 december 2004 11:04 schreef Günther het volgende:
[..]
Dan ben je of een blinde koe, of je liegt.
Concluderend moet ik zeggen dat ik het met de Topic Starter eens ben al vind ik dat ie het verkeerd aangeeft en uitvecht.quote:De herfst is een periode met veel mist. Opvallend is dat een flink aantal automobilisten niet lijkt te weten wanneer mistlampen mogen worden gebruikt. Mistlampen aan de voorzijde van een voertuig mogen aan bij mist, sneeuwval en regen wanneer het zicht minder dan 200 meter is. Het mistachterlicht aan de achterzijde van het voertuig mag alleen worden gebruikt wanneer door zeer dichte mist of sneeuwval het zicht minder dan 50 meter is. In de verkeersinformatie-berichtgeving wordt dan van zeer dichte mist gesproken. Dat betekent op snelwegen dat het volgende hectometerpaaltje pas zichtbaar wordt nadat je het vorige paaltje voorbijgereden bent. Deze situatie komt gelukkig weinig voor.
Behalve dat je door een fout gebruik van de mistlampen overduidelijk te kennen geeft dat je de verkeersregels niet kent, zijn mistachterlichten hinderlijk voor het verkeer dat achter je rijdt. Zo kan achteropkomend verkeer ten onrechte denken dat er geremd wordt, waardoor filevorming in de hand wordt gewerkt.
Gebruik mistachterlichten dan ook zeker niet als het verkeer zo druk is dat het achteropkomend verkeer je makkelijk kan zien. Bovendien geldt dat het gebruik van één mistachterlicht, vanwege eventuele verwarring met de remlichten, de voorkeur geniet. Haal het rechter lampje uit één van de mistachterlichten wanneer je er twee hebt. Tenslotte is belangrijk te weten dat bij regen het mistachterlicht nooit mag worden gebruikt.
Alweer een sterk 'argument'.quote:Op maandag 27 december 2004 12:18 schreef Günther het volgende:
[..]
Je bent nog steeds boos dat je de enige bent die ik ooit heb gebanned in PTA hè.. Vergeef me..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |