Als deze verbanden primair omgezet worden uit deze overwegingen is het geen ontwikkelingshulp, maar gewoon handel.quote:Op maandag 27 december 2004 17:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn steeds meer internationale samenwerkingsverbanden die voor beide gemeentes positief uitpakken. Het kan dus zeer zeker ook geld opleveren
.
Zoals ik zei is een egoistische instelling je goed recht. Maar ik dacht dat je de gang van zaken ook bekritiseerde.quote:Op maandag 27 december 2004 18:17 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dus jij bent het met alles wat, zeg, het CDA doet eens?
Natuurlijk worden daar dure consutants en adviesburos voor ingeschakeld. Hulp is in Nederland een industrie geworden waar veel mensen een baan in hebben. Buiten de schermen om is het lekker handjeklap tussen bestuurders en de industrie. Draagvlak kweken en verworven "rechten" beschermen.quote:Op maandag 27 december 2004 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
Het nut van ontwikkelingssamenwerking is volgens mij niet onomstreden.
Op zijn minst mag je verlangen dat er naar gestreefd wordt eea. doelmatig en efficiënt uit te voeren.
Het lijkt mij dat je je terecht af kunt vragen of de gemeente Amsterdam de benodigde know-how in huis heeft
of dat ze daar (dure) deskundigen voor in moeten huren.
Niks moet.quote:En moet de gemeente Rotterdam dan een soortgelijke afdeling opzetten enz. enz.
quote:Het lijkt mij niet echt een taak van een gemeente, maar van de Rijksoverheid.
Overigens stel ik mij als part-time Amsterdammer beschikbaar om op gemeentekosten te checken of mijn vakantieherinneringen te Phuket nog in originele staat zijn.
En om ff te kijken hoe het gaat met die arme meisjesmensen daaro.![]()
Jij wil van mij heel graag een antwoord? Dan post jij maar duidelijk de vraag (en geen links), dan zal ik antwoorden.quote:Op maandag 27 december 2004 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Landmass, joehoe!
Amsterdam doet ook aan ontwikkelingssamenwerking
Precies. En dan nog zie ik weinig heil in het op nationaal niveau weggeven van ontwikkelingsgelden. Ik heb meer vertrouwen in de methodes van bijvoorbeeld Wereldbank onderdelen zoals het IFC (International Finance Corporation, soort investeringsbank) en de IDA (International Development Association, voor 'zachte' leningen aan ontwikkelingslanden).quote:Op maandag 27 december 2004 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
Het lijkt mij niet echt een taak van een gemeente, maar van de Rijksoverheid.
Vind je het ook egoïstisch dat mensen er niet voor kiezen hun overtollig inkomen te besteden aan drugs voor verslaafden?quote:Op maandag 27 december 2004 18:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zoals ik zei is een egoistische instelling je goed recht. Maar ik dacht dat je de gang van zaken ook bekritiseerde.
Er zijn in de grensregio een aantal internationale bedrijvenparken. Dit valt niet onder ontwikkelingssamenwerking maar heeft wel wederzijdse voordelen. Verder vallen er best allerlei projecten te bedenken als je vanuit Nederland in b.v. Suriname een werkgelegenheidsproject opzet scheelt dat weer in het aantal kansarme mensen dat deze kant opkomtquote:
Die ook nog eens nadelig zijn voor welvarende landen zelf.quote:Op maandag 27 december 2004 19:05 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Precies. En dan nog zie ik weinig heil in het op nationaal niveau weggeven van ontwikkelingsgelden. Ik heb meer vertrouwen in de methodes van bijvoorbeeld Wereldbank onderdelen zoals het IFC (International Finance Corporation, soort investeringsbank) en de IDA (International Development Association, voor 'zachte' leningen aan ontwikkelingslanden).
Daarnaast heeft ontwikkelingshulp weinig tot geen zin (druppel, gloeiende plaat) zolang welvarende landen schandalige vormen van protectionisme aanhouden.
Ik heb geen moeite met mensen de toegang tot dit land te weigeren.quote:Verder vallen er best allerlei projecten te bedenken als je vanuit Nederland in b.v. Suriname een werkgelegenheidsproject opzet scheelt dat weer in het aantal kansarme mensen dat deze kant opkomt.
Ze hebben een informele economie. Dit staat echter compleet los van ontwikkelingshulp.quote:Op maandag 27 december 2004 22:53 schreef Davitamon het volgende:
De landen die wel gigantisch veel ontwikkelingsgeld ontvangen vertonen daarentegen nauwelijks enige vorm van groei.
Van zo'n progressieveling als jij had ik toch niet verwacht dat hij het positief vind dat er Surinamers vertrekken uit dit kikkerlandje.quote:Op maandag 27 december 2004 22:53 schreef du_ke het volgende:
Nu trek je hetweer helemaal de verkeerde hoek in. Het heeftmet chantage niets te maken, Amsterdam heeft een omvangrijke surinaamse populatie. Tussen die groep en de surinamers die nog in Suriname zitten vindt uitwisseling plaats. Wanneer je er voor kan zorgen dat de stroom wat meer die kant op gaat. Omdat het welvaartsniveau er door b.v. betere scholing en werkervaringsprojecten stijgt is dat toch alleen maar positief?
boeit mij dat nouquote:Overigens wel apart dat je mensen wil wijgeren maar voor alle goederen de grenzen wel open wil gooien!
Bron?quote:Op maandag 27 december 2004 22:56 schreef du_ke het volgende:
En b.v. Nederland heeft mede door de Marshallhulp wel een behoorlijke sprong voorwaarts kunnen maken.
Dat is hem nu net de kern, want nergens is gebleken dat de bevolking van Amsterdam dit soort zaken in meerderheid ondersteunt. Liever zien de Amsterdammers dat weer eens wat extra geld gaat naar zelforganisaties en sociaal-maatschappelijk (vrijwilligers)werk, of naar armoede bestrijding.quote:Op maandag 27 december 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
[..]
Als de bevolking van Amsterdam in meerderheid vindt dat er meer gedaan moet worden, staat het ze vrij om dat te doen. Waarom wil jij ze dat recht ontzeggen?
Zeg er even bij dat je hierop reageert:quote:Op maandag 27 december 2004 23:01 schreef du_ke het volgende:
De geschiedenislessen. Oh nee die zijn natuurlijk eng en links
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |