abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24239213
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom niet? Er zijn steeds meer internationale samenwerkingsverbanden die voor beide gemeentes positief uitpakken . Het kan dus zeer zeker ook geld opleveren .
Als deze verbanden primair omgezet worden uit deze overwegingen is het geen ontwikkelingshulp, maar gewoon handel.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  maandag 27 december 2004 @ 18:29:19 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24239301
Het nut van ontwikkelingssamenwerking is volgens mij niet onomstreden.
Op zijn minst mag je verlangen dat er naar gestreefd wordt eea. doelmatig en efficiënt uit te voeren.

Het lijkt mij dat je je terecht af kunt vragen of de gemeente Amsterdam de benodigde know-how in huis heeft
of dat ze daar (dure) deskundigen voor in moeten huren.
En moet de gemeente Rotterdam dan een soortgelijke afdeling opzetten enz. enz.

Het lijkt mij niet echt een taak van een gemeente, maar van de Rijksoverheid.

Overigens stel ik mij als part-time Amsterdammer beschikbaar om op gemeentekosten te checken of mijn vakantieherinneringen te Phuket nog in originele staat zijn.
En om ff te kijken hoe het gaat met die arme meisjesmensen daaro.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 27 december 2004 @ 18:43:29 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24239555
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:17 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Dus jij bent het met alles wat, zeg, het CDA doet eens?
Zoals ik zei is een egoistische instelling je goed recht. Maar ik dacht dat je de gang van zaken ook bekritiseerde.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 27 december 2004 @ 18:47:20 #44
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24239608
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
Het nut van ontwikkelingssamenwerking is volgens mij niet onomstreden.
Op zijn minst mag je verlangen dat er naar gestreefd wordt eea. doelmatig en efficiënt uit te voeren.

Het lijkt mij dat je je terecht af kunt vragen of de gemeente Amsterdam de benodigde know-how in huis heeft
of dat ze daar (dure) deskundigen voor in moeten huren.
Natuurlijk worden daar dure consutants en adviesburos voor ingeschakeld. Hulp is in Nederland een industrie geworden waar veel mensen een baan in hebben. Buiten de schermen om is het lekker handjeklap tussen bestuurders en de industrie. Draagvlak kweken en verworven "rechten" beschermen.
quote:
En moet de gemeente Rotterdam dan een soortgelijke afdeling opzetten enz. enz.
Niks moet.
quote:

Overigens stel ik mij als part-time Amsterdammer beschikbaar om op gemeentekosten te checken of mijn vakantieherinneringen te Phuket nog in originele staat zijn.
En om ff te kijken hoe het gaat met die arme meisjesmensen daaro.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  maandag 27 december 2004 @ 18:48:36 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24239629
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 27 december 2004 @ 18:52:46 #46
106056 Landmass
pi_24239734
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Landmass, joehoe!

Amsterdam doet ook aan ontwikkelingssamenwerking
Jij wil van mij heel graag een antwoord? Dan post jij maar duidelijk de vraag (en geen links), dan zal ik antwoorden.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24239976
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:29 schreef Hyperdude het volgende:

Precies. En dan nog zie ik weinig heil in het op nationaal niveau weggeven van ontwikkelingsgelden. Ik heb meer vertrouwen in de methodes van bijvoorbeeld Wereldbank onderdelen zoals het IFC (International Finance Corporation, soort investeringsbank) en de IDA (International Development Association, voor 'zachte' leningen aan ontwikkelingslanden).

Daarnaast heeft ontwikkelingshulp weinig tot geen zin (druppel, gloeiende plaat) zolang welvarende landen schandalige vormen van protectionisme aanhouden.
pi_24240390
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zoals ik zei is een egoistische instelling je goed recht. Maar ik dacht dat je de gang van zaken ook bekritiseerde.
Vind je het ook egoïstisch dat mensen er niet voor kiezen hun overtollig inkomen te besteden aan drugs voor verslaafden?

Het zou egoïstisch zijn als het daadwerkelijk hielp. Dat doet het niet. Je maakt Derde Wereld landen alleen maar nog meer afhankelijk (zelfde geldt voor de verslaafde).
pi_24244233
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:20 schreef Landmass het volgende:

[..]

Noem er eens een.
Er zijn in de grensregio een aantal internationale bedrijvenparken. Dit valt niet onder ontwikkelingssamenwerking maar heeft wel wederzijdse voordelen. Verder vallen er best allerlei projecten te bedenken als je vanuit Nederland in b.v. Suriname een werkgelegenheidsproject opzet scheelt dat weer in het aantal kansarme mensen dat deze kant opkomt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 27 december 2004 @ 22:40:15 #50
106056 Landmass
pi_24244263
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:05 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Precies. En dan nog zie ik weinig heil in het op nationaal niveau weggeven van ontwikkelingsgelden. Ik heb meer vertrouwen in de methodes van bijvoorbeeld Wereldbank onderdelen zoals het IFC (International Finance Corporation, soort investeringsbank) en de IDA (International Development Association, voor 'zachte' leningen aan ontwikkelingslanden).

Daarnaast heeft ontwikkelingshulp weinig tot geen zin (druppel, gloeiende plaat) zolang welvarende landen schandalige vormen van protectionisme aanhouden.
Die ook nog eens nadelig zijn voor welvarende landen zelf.
Een topic hierover: Landbouwbeleid krijgt extra stupide dimensie
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  maandag 27 december 2004 @ 22:44:17 #51
106056 Landmass
pi_24244362
quote:
Verder vallen er best allerlei projecten te bedenken als je vanuit Nederland in b.v. Suriname een werkgelegenheidsproject opzet scheelt dat weer in het aantal kansarme mensen dat deze kant opkomt .
Ik heb geen moeite met mensen de toegang tot dit land te weigeren.
Ik vind het bovendien een vorm van chantage: "als jij ons geen geld heeft komen wij naar je landje". Laten ze het daar lekker zelf uitzoeken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Landmass op 27-12-2004 22:51:21 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24244535
Armoede los je (op de lange termijn) inderdaad niet op door mensen geld te geven; dat los je op door ze de mogelijkheid te geven om te kunnen concurreren met andere landen en alle belemmeringen die de vrije markt in de weg staan weg te halen. Er is geen verband tussen ontwikkelingshulp en economische ontwikkeling. Kijk naar de voorheen straatarme Nieuwe Tijgers. Deze landen hebben hun huidige welvaartsniveau niet te danken aan ontwikkelingshulp, maar aan het kapitalisme. De landen die wel gigantisch veel ontwikkelingsgeld ontvangen vertonen daarentegen nauwelijks enige vorm van groei.
pi_24244561
Nu trek je hetweer helemaal de verkeerde hoek in . Het heeftmet chantage niets te maken, Amsterdam heeft een omvangrijke surinaamse populatie. Tussen die groep en de surinamers die nog in Suriname zitten vindt uitwisseling plaats. Wanneer je er voor kan zorgen dat de stroom wat meer die kant op gaat. Omdat het welvaartsniveau er door b.v. betere scholing en werkervaringsprojecten stijgt is dat toch alleen maar positief?

Overigens wel apart dat je mensen wil wijgeren maar voor alle goederen de grenzen wel open wil gooien !
  maandag 27 december 2004 @ 22:56:02 #54
106056 Landmass
pi_24244614
quote:
Op maandag 27 december 2004 22:53 schreef Davitamon het volgende:

De landen die wel gigantisch veel ontwikkelingsgeld ontvangen vertonen daarentegen nauwelijks enige vorm van groei.
Ze hebben een informele economie. Dit staat echter compleet los van ontwikkelingshulp.
Afrika minder arm dan gedacht
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24244623
Davitamon daarbij moet je bepaalde externe factoren (oorlogen, dictators etc) niet vergeten. Ik zou overigens ook nooit pleiten voor zomaar geld geven .

En b.v. Nederland heeft mede door de Marshallhulp wel een behoorlijke sprong voorwaarts kunnen maken.
  maandag 27 december 2004 @ 22:57:51 #56
106056 Landmass
pi_24244650
quote:
Op maandag 27 december 2004 22:53 schreef du_ke het volgende:
Nu trek je hetweer helemaal de verkeerde hoek in . Het heeftmet chantage niets te maken, Amsterdam heeft een omvangrijke surinaamse populatie. Tussen die groep en de surinamers die nog in Suriname zitten vindt uitwisseling plaats. Wanneer je er voor kan zorgen dat de stroom wat meer die kant op gaat. Omdat het welvaartsniveau er door b.v. betere scholing en werkervaringsprojecten stijgt is dat toch alleen maar positief?
Van zo'n progressieveling als jij had ik toch niet verwacht dat hij het positief vind dat er Surinamers vertrekken uit dit kikkerlandje.
quote:
Overigens wel apart dat je mensen wil wijgeren maar voor alle goederen de grenzen wel open wil gooien !
boeit mij dat nou
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  maandag 27 december 2004 @ 22:58:58 #57
106056 Landmass
pi_24244672
quote:
Op maandag 27 december 2004 22:56 schreef du_ke het volgende:

En b.v. Nederland heeft mede door de Marshallhulp wel een behoorlijke sprong voorwaarts kunnen maken.
Bron?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24244719
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:

[..]

Als de bevolking van Amsterdam in meerderheid vindt dat er meer gedaan moet worden, staat het ze vrij om dat te doen. Waarom wil jij ze dat recht ontzeggen?
Dat is hem nu net de kern, want nergens is gebleken dat de bevolking van Amsterdam dit soort zaken in meerderheid ondersteunt. Liever zien de Amsterdammers dat weer eens wat extra geld gaat naar zelforganisaties en sociaal-maatschappelijk (vrijwilligers)werk, of naar armoede bestrijding.

Dit soort initiatieven horen ook niet primair bij de gemeenten thuis. Het is leuk dat ze de banden met andere steden aanhalen, maar dat kan ook op andere manieren, zonder dat een hele delegatie ambtenaren op kosten van de gemeenschap lucratieve snoepreisjes voor zichzelf 'bedenken'...

het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24244723
De geschiedenislessen . Oh nee die zijn natuurlijk eng en links .
  maandag 27 december 2004 @ 23:04:48 #60
106056 Landmass
pi_24244799
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:01 schreef du_ke het volgende:
De geschiedenislessen . Oh nee die zijn natuurlijk eng en links .
Zeg er even bij dat je hierop reageert:
Amsterdam doet ook aan ontwikkelingssamenwerking

Ik neem een middelbaar schoolboekje dat zegt dat we dankzij de Marshall hulp uit Amerika welvarend zijn geworden en het daar bij laat niet serieus.

10tje van Drees heeft denk ik meer geholpen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')