Uh?quote:Op zondag 26 december 2004 21:42 schreef Libris het volgende:
In India was het al een paar uur later (door het tijdsverschil voornamelijk)
Dank je voor je reply, triest verhaal...quote:Op zondag 26 december 2004 21:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens de BBC schattingen van minstens 150 doden en 2000 gewonden : http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/4126583.stm
Oostkust. Hier is een plaatje waarop je goed ziet dat vooral India en Sri Lanka er slecht voor liggen.quote:Op zondag 26 december 2004 22:23 schreef KNAK het volgende:
Ik zit hier op de grens met Tamilnadu, veel kanalen ( tegen de 30 ofzo) zenden constant beelden uit Tamilnadu uit, zit er gelukkig toch wel enkele honderden kilometers vandaan
Flink zooitje daar in het westen van India
![]()
Myanmar (ook wel Burma of Birma genoemd) is een militaire dictatuur , daar ligt wellicht de oorzaak daarvan.quote:Op zondag 26 december 2004 23:45 schreef VAK het volgende:
Uit Myanmar hoor je vrijwel niks. Hebben ze daar geen verbindingen of woont er gewoon niemand aan de kust (onwaarschijnlijk).
van dat er geen communicatie is of de aardbeving?quote:Op maandag 27 december 2004 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Myanmar (ook wel Burma of Birma genoemd) is een militaire dictatuur , daar ligt wellicht de oorzaak daarvan.
Dat er geen communicatie is.quote:Op maandag 27 december 2004 00:12 schreef thijsk87 het volgende:
[..]
van dat er geen communicatie is of de aardbeving?
De kans daarop acht ik betrekkelijk klein (lees: nihil).quote:Op maandag 27 december 2004 00:15 schreef Adelante het volgende:
Even kijkend naar dat plaatje: is er van die A&N Islands nog iets over?
quote:Quake hits Andaman & Nicobar Islands, 20 dead
December 26, 2004 13:22 IST
Last Updated: December 26, 2004 16:03 IST
At least 20 persons were killed and over 100 injured after a powerful earthquake hit the Andaman and Nicobar Islands on Sunday morning. The quake was followed by tidal waves.
"There is a possibility of the figure going up. Rescue operations are on," Inspector General of Police S B Deol told PTI.
The Andaman and Nicobar Islands, he said, were jolted by the earthquake between 6:30 and 6:35 am. Tidal waves followed the tremor.
Deol said the possibility of the casualty figure going up existed as a large number of people, mainly fishermen, were missing. They had gone out in the sea, as there was no prior warning.
The extent of damage and casualty in a number of small islands in the Andamans group in the Indian Ocean is yet to be known, as rescue teams had not reached all the places.
Panic-stricken citizens of Port Blair ran out of their houses on Sunday morning as an earthquake of moderate intensity jolted the Andaman and Nicobar Islands.
The quake led to flooding of some areas in the city like Aberden Jetty area as well as some places in Nicobar Islands, official sources said.
daar vroeg ik op pagina 1 al naar, zal idd vanwege de dictatuur zijn.quote:Op maandag 27 december 2004 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Myanmar (ook wel Burma of Birma genoemd) is een militaire dictatuur , daar ligt wellicht de oorzaak daarvan.
half slapend : ah thanks!quote:Op maandag 27 december 2004 00:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.google.nl/news?hl=en&ned=us&ie=UTF-8&q=Myanmar+tsunami
Er is wel wat nieuws uit Myanmar hoor. Google News is handig; leer dat nou es.
Ik zie nu de herhaling van het 8-uur-journaal en daar wordt gesproken over 1.000 doden op de Andaman-eilanden.quote:Op maandag 27 december 2004 00:15 schreef Adelante het volgende:
Even kijkend naar dat plaatje: is er van die A&N Islands nog iets over?
Eh, we spreken hier wel over "Tsunami's" hé , vloedgolven van een tiental meters hoog ...quote:Op maandag 27 december 2004 01:12 schreef Notoire_Gek het volgende:
Het zullen vooral bejaarde mensen en baby's zijn, die zijn omgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in goede conditie een vloedgolf niet overleeft. Ik zoek ze juist altijd op als ik aan zee ben.
Zelfs bij golven van amper 2 meter hoog kan ik nog een aantal minuten onder water getrokken worden, of tegen de grond geslagen worden. Laat staan dit soort dingen.quote:Op maandag 27 december 2004 01:12 schreef Notoire_Gek het volgende:
Het zullen vooral bejaarde mensen en baby's zijn, die zijn omgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in goede conditie een vloedgolf niet overleeft. Ik zoek ze juist altijd op als ik aan zee ben.
Een vloedgolf die zo krachtig is overleeft vrijwel niemand hoor, onderschat de kracht van zo'n tsunami niet, die is echt allesvernietigend.quote:Op maandag 27 december 2004 01:12 schreef Notoire_Gek het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |