mijn ex niet.quote:op zaterdag 25 december 2004 18:13 schreef spacemangraig het volgende:
misschien moet je een cd van de beatles halen, iedereen houdt van de beatles![]()
zonder de beatles had jij hier nu niks gepost..quote:
ik wist niet dat john lennon ook ten grondslag van fok! lagquote:op zaterdag 25 december 2004 18:28 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
zonder de beatles had jij hier nu niks gepost..![]()
quote:op zaterdag 25 december 2004 18:43 schreef b00ster het volgende:
[..]
ik wist niet dat john lennon ook ten grondslag van fok! lag![]()
dat is goeie muziek ja, maar ik was daar vroegah gewoon niet aan blootgesteldquote:op zaterdag 25 december 2004 18:57 schreef hal9000s het volgende:
vroegah luisterde ik naar prodigy, ratm, nirvana, lfo etc.![]()
robbie williams misschien ter afwisselingquote:op zaterdag 25 december 2004 19:03 schreef scrutinizer het volgende:
als je niet van muziek houdt kun je toch gewoon de cd's van kane kopen?
hoef ik ze toch nog niet goed te vinden?quote:op zaterdag 25 december 2004 18:28 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
zonder de beatles had jij hier nu niks gepost..![]()
quote:op zaterdag 25 december 2004 19:10 schreef worstkaas het volgende:
ik denk dat je eens flink aan de drugs moet, beetje wied en xtc bijvoorbeeld.
ga dan muziek luisteren op een goede installatie of met een koptelefoon. succes gegarandeerd
ben benieuwd wat er bij zijn uitvaart gespeeld gaat wordenquote:op zaterdag 25 december 2004 20:49 schreef spacemangraig het volgende:
ts heeft er inmiddels een eind aan gemaakt volgens mij![]()
muzak is iets heel anders dan muziek.quote:op zaterdag 25 december 2004 19:20 schreef jandensmeerpoets het volgende:
haha yep
beetje die remmingen weghalen en dan uitzoeken wat je goeie muzak vindt
reken daar mijn buren ook maar bijquote:op zaterdag 25 december 2004 21:44 schreef oprog het volgende:
\m'n bankrekening hoopt ook dat ik spoedig inhetzelfde schuitje zit als de topicstarter.
ik heb ook lang gedacht, dat komt nog wel, maar inmiddels al weer 18 en ik heb nog steeds helemaal niets met muziek. ik heb veel verschillende muziek geprobeerd, mijn broer en zusje houden wel van muziek, dus dan kan je er zelfs niet omheen, maar ik nog nooit iets gehoord dat me echt aansprak. ik heb dit topic niet geopend voor tips of opmerkingen als jammer voor je joh.quote:op zaterdag 25 december 2004 18:38 schreef iceheat het volgende:
ik heb tot mijn 14e ook helemaal niks met muziek gehad.
quote:op zaterdag 25 december 2004 18:06 schreef steijn het volgende:
ik heb nog wel wat hardcore, dat is ook geen muziek.
mja ik heb vooral als ik nix aan mn oren heb muziek op , zoals op de fiets mn mp3 speler, op de computer de radio/cd/mp3's, ik heb altijd wel geluid om me heen, anders is het zo stilquote:op zondag 26 december 2004 01:23 schreef litso het volgende:
wow, ik kan me echt geen dag voorstellen zonder muziek
na een uurtje of 2 begint het al te jeuken en zoek ik snel mijn pc/discman weer op
wat zou je willen horen dan?quote:op zondag 26 december 2004 00:49 schreef martydekale het volgende:
sorry voor de dubbelpost, maar ik denk dat ik betere en meer reacties krijg in relaties & psychologie, kan een mod het topic daarheen verplaatsen?
heb ik ook vaakquote:op zondag 26 december 2004 02:00 schreef tijn het volgende:
het is trouwens wel zo dat ik bepaalde nieuwe muziek, die misschien at first niet helemaal in m'n straatje past, beter leer te waarderen als iemand die er wel veel mee heeft, er wat over vertelt. als ik dan zijn of haar enthousiasme hoor en daardoor ook leer te begrijpen waar ik precies naar moet luisteren en waar de clue zit, snap ik er opeens een stuk meer van en kan ik het ook meer waarderen.
ik ben al in ieder geval één keer eerder een dergelijk topic tegengekomen, dus jullie zijn minimaal met z'n tweëenquote:op zaterdag 25 december 2004 22:17 schreef martydekale het volgende:
ik vroeg me gewoon af of ik echt zo uniek ben als ik denk (ik heb namelijk zelf ook nog nooit iemand ontmoet die dit ook heeft).
wat versta je dan onder "wel iets hebben met muziek"? misschien heb je mensen in je omgeving die er heel intensief mee omgaan en tot op het kleinste detail hun passie voor muziek willen beleven. het kan zijn dat je je daar aan probeert te spiegelen en gedesillusioneerd raakt omdat je dat niveau van muziekpassie niet kunt benaderen.quote:op zaterdag 25 december 2004 17:41 schreef martydekale het volgende:
ik heb helemaal niets met muziek.
ik houd ook niet echt van stilte, dat is de reden dat ik soms achter de computer nog wel een nummer opzet, maar dat verbreekt de stilte dan effe, muziek wordt saai (het boeit me gewoon niet) en ik zet de muziek na een minuut weer uit.quote:op zondag 26 december 2004 12:40 schreef dewd het volgende:
ik zou letterlijk gek worden zonder muziek, ik haat de stiltes die af en toe vallen als ik geen muziek hoor, in m'n auto, nu terwijl ik type, op m'n werk. ik vind muziek gewoon erg prettig. het lijkt me ook vreselijk om te hebben wat jij nu hebt.
toch kan ik je aanraden om wat de andere mensen hiervoor al gezegd hebben, gewoon van elk genre een aantal nummers download en kijken of je iets misschien minder erg vindt, of zelfs leuk
onder wel wat met muziek hebben versta ik, wel (in ieder geval bepaalde) muziek leuk vinden. eén van de redenen dat ik kroegen ook vaak niet leuk vind, er wordt (vaak harde) muziek gedraaid.quote:wat versta je dan onder "wel iets hebben met muziek"? misschien heb je mensen in je omgeving die er heel intensief mee omgaan en tot op het kleinste detail hun passie voor muziek willen beleven. het kan zijn dat je je daar aan probeert te spiegelen en gedesillusioneerd raakt omdat je dat niveau van muziekpassie niet kunt benaderen.
oftewel: doordat anderen het in je omgeving heel erg hebben, werkt dat tegengesteld op je eigen ontwikkeling en keer je je alleen maar meer af van de muziek. misschien ...
nee hoor, ik ben echt niet depressief ofzo.quote:op zaterdag 25 december 2004 20:49 schreef spacemangraig het volgende:
ts heeft er inmiddels een eind aan gemaakt volgens mij![]()
veel andere hobbies: tafeltennis, squash, judo, bridge (kaartspel).quote:op zondag 26 december 2004 01:34 schreef asics het volgende:
hey ts vertel eens heb je wel andere hobbies? zoja welke
een redelijk normale reactie die iedereen geeft die ik het vertel. maar vaak vertel ik het mensen niet tenzij er naar gevraagd wordt. op de vraag: "welke muziek vind jij leuk?", geef ik gewoon eerlijk antwoord. "geen"quote:op zaterdag 25 december 2004 18:02 schreef stuart het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat iemand niets heeft met muziek![]()
dit is een van de redenen dat het topic volgens mij toch beter in relaties & psychologie thuishoort, iemand die net als ik niets met muziek heeft komt hier natuurlijk nooit (net als ik, ik keek één keer per maand om te kijken of iemand een topic had geopend die ook niets met muziek had).quote:op zondag 26 december 2004 01:23 schreef litso het volgende:
wow, ik kan me echt geen dag voorstellen zonder muziek
na een uurtje of 2 begint het al te jeuken en zoek ik snel mijn pc/discman weer op
haha als ik zo iemand tegen zou komen zou ik werkelijk in een scheur liggenquote:op maandag 27 december 2004 01:04 schreef martydekale het volgende:
een redelijk normale reactie die iedereen geeft die ik het vertel. maar vaak vertel ik het mensen niet tenzij er naar gevraagd wordt. op de vraag: "welke muziek vind jij leuk?", geef ik gewoon eerlijk antwoord. "geen"
mmm, je hebt wel een klein beetje gelijk natuurlijk. in het muziekforum kom je normaal gesproken weinig mensen tegen die niks met muziek hebben en vandaar dat de meeste reacties hier ook vol ongeloof zijn.quote:op maandag 27 december 2004 01:04 schreef martydekale het volgende:
dit is een van de redenen dat het topic volgens mij toch beter in relaties & psychologie thuishoort, iemand die net als ik niets met muziek heeft komt hier natuurlijk nooit (net als ik, ik keek één keer per maand om te kijken of iemand een topic had geopend die ook niets met muziek had).
dat kan ik niet begrijpen. je moet je echt gaan verdiepen. op de vraag liever blind of doof? nou alles behalve doof!quote:op zaterdag 25 december 2004 17:41 schreef martydekale het volgende:
ik twijvel of ik dit topic hier moet plaatsen, of in relaties & psychologie. staat het hier fout, verplaats em dan maar.
ik heb helemaal niets met muziek. voor mij bestaat er alleen maar irritante, minder irritante en redelijke muziek. naar redelijke muziek kan ik ook niet lang luisteren (dan heb ik het over langer dan 2 minuten). maar het kan me gewoon niet echt boeien. onder dit topic staat "werelds enige universele hobby!", maar ik mis het gewoon lijkt het.
tot nu toe heb ik in mijn leven gemerkt dat ik de enige ben die dit heeft, klopt dit of zijn er ook nog anderen?
erachter komen of hij de enige is met dit... "probleem".quote:op maandag 27 december 2004 12:40 schreef pfaf het volgende:
maar wat wil de ts nu met dit topic dan?
quote:tone deaf describes a person who is unable to accurately reproduce a musical note, either vocally (singing) or on a musical instrument. they are unable to "carry a tune". in most cases, this is a result of a lack of musical training and disappears with practice. however, a small percentage of persons have this inability throughout their life and are unable to perform music even when highly motivated and well coached. their signing or playing is notably out of pitch, not just out of key, and is often painful or annoying to listeners with a normal appreciation of pitch. such persons are unable to even detect a change in pitch obvious to most other people. it appears that this deficiency only applies to music and not to reproducing and understanding human speech.
however, tone deaf persons often lack a sense of musical esthetics, and, much like a color blind person would not appreciate subtle shading in a painting, they cannot appreciate music. recent research has shown that such a deficiency may be rooted in a genetic cause.
misschien is cradle of filth iets voor jou. try it :]quote:op zaterdag 25 december 2004 22:17 schreef martydekale het volgende:
[..]
ik heb ook lang gedacht, dat komt nog wel, maar inmiddels al weer 18 en ik heb nog steeds helemaal niets met muziek. ik heb veel verschillende muziek geprobeerd, mijn broer en zusje houden wel van muziek, dus dan kan je er zelfs niet omheen, maar ik nog nooit iets gehoord dat me echt aansprak. ik heb dit topic niet geopend voor tips of opmerkingen als jammer voor je joh.
ik vroeg me gewoon af of ik echt zo uniek ben als ik denk (ik heb namelijk zelf ook nog nooit iemand ontmoet die dit ook heeft).
grapjas.quote:op maandag 27 december 2004 23:51 schreef benchmarc het volgende:
misschien is cradle of filth iets voor jou. try it :]
ik zou voor impaled nazarene, rotting christ, deicide oid gaanquote:op maandag 27 december 2004 23:51 schreef benchmarc het volgende:
[..]
misschien is cradle of filth iets voor jou. try it :]
ik om de stemmen niet te horenquote:op maandag 27 december 2004 15:43 schreef flipneus het volgende:
ik luister muziek om de constante ruis in mijn oren niet te horen.
quote:op dinsdag 28 december 2004 08:39 schreef thedeadguy het volgende:
[..]
ik om de stemmen niet te horen
die stemmen![]()
nee ik heb geen hekel aan alle muziek. muziek kan me gewoon niet boeien (er dus ook totaal geen interesse in).quote:[b]op [url=http://forum.fok.nl/topic/652184/2/50#24229281]maandag 27 december 2004
het is dan dus niet zo dat muziek je gewoon niet interesseert, maar je hebt er kennelijk een uitgesproken hekel aan. da's wel heel apart, moet ik zeggen...
nou vooruit dan maar. ik vond het topic hier aanvankelijk juist erg goed passen, maar je hebt wel gelijk dat je hier weinig kans op gelijkgestemden hebt.quote:op dinsdag 28 december 2004 14:47 schreef martydekale het volgende:
[..]
zijn hier geen mods ofzo, 3e request voor verplaatsing naar r&p forum.
jullie reageren allemaal wel erg overdreven. alsof een leven zonder muziek ondragelijk zou zijn. ik krijg gewoon geen oppepper van muziek, zoals de rest van jullie schijnbaar wel krijgen. het meest vervelende eraan is dat je een stuk kennis mist (ik weet daardoor ook niets van muziek) en een connectie met andere mensen mist.quote:op dinsdag 28 december 2004 17:44 schreef tommie_b het volgende:
ts: volgens mij moeten we een fonds voor je gaan oprichten... een leven zonder muziek is echt ondenkbaar voor me hoor....
of we kopen een jachtgeweer...
nog geenquote:op dinsdag 28 december 2004 18:28 schreef iceheat het volgende:
jah maar welke muziek heeft ie nou in godsnaam ondekt???!!!!!
heel interessant topic trouwens.quote:op dinsdag 28 december 2004 18:45 schreef martydekale het volgende:
[..]
jullie reageren allemaal wel erg overdreven. alsof een leven zonder muziek ondragelijk zou zijn. ik krijg gewoon geen oppepper van muziek, zoals de rest van jullie schijnbaar wel krijgen. het meest vervelende eraan is dat je een stuk kennis mist (ik weet daardoor ook niets van muziek) en een connectie met andere mensen mist.
[..]
nog geen
welke/wat voor soort muziek vind je irritant?quote:op zaterdag 25 december 2004 17:41 schreef martydekale het volgende:
ik heb helemaal niets met muziek. voor mij bestaat er alleen maar irritante, minder irritante en redelijke muziek.
waarom zou je alleen huidige muziek kunnen luisteren???quote:op dinsdag 28 december 2004 21:01 schreef p-style het volgende:
het kan toch dat hij alle huidige muziek niet uit kan staan of in ieder geval niks ècht leuk vindt. ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk.
dat hoeft uiteraard niet, maar hier wordt je wel het meest aan blootgesteld en de kans is groot dat "vrienden" een muzieksmaak hebben gebaseerd op hedendaagse muziek.quote:op dinsdag 28 december 2004 21:08 schreef automatic_rock het volgende:
waarom zou je alleen huidige muziek kunnen luisteren???
dat kan vervelend zijn ja, maar ik lees in deze thread veel reacties van "probeer dit...", "probeer dat...", "wat vind je het minst erg?"quote:ts is zeker niet zielig hoor, maar ik meen wel te lezen dat hij er soms wel mee zit omdat hij niet overal over mee kan praten, dat hij het gevoel heeft dat hij iets mist...
ik denk niet dat het ook maar iets met openstellen te maken heeft.quote:op dinsdag 28 december 2004 21:58 schreef iceheat het volgende:
maar ik krijg het idee dat de ts zich ook niet echt openstelt voor muziek.
dat is toch logisch bij dingen die je niet interesseren? ik stel me niet open voor sport. ik weet niks van sport, ik heb niks met sport, het boeit me niks. same story lijkt me. het enige aparte aan dit verhaal is dat muziek een vrij algemene liefhebberij is.quote:op dinsdag 28 december 2004 21:58 schreef iceheat het volgende:
maar ik krijg het idee dat de ts zich ook niet echt openstelt voor muziek.
sport ook.quote:op dinsdag 28 december 2004 22:09 schreef tijn het volgende:
[..]
dat is toch logisch bij dingen die je niet interesseren? ik stel me niet open voor sport. ik weet niks van sport, ik heb niks met sport, het boeit me niks. same story lijkt me. het enige aparte aan dit verhaal is dat muziek een vrij algemene liefhebberij is.
tsja, misschien. ik ken genoeg mensen die niks met sport hebben, maar niemand die niks met muziek heeft. maar dat zal ook wel komen omdat ik mensen om me heen verzamel die bepaalde gelijkenissen met me hebben die ik prettig vind en andersom.quote:
1e in de meeste uitgaansgelegenheden wordt muziek gewoon veels te hard gedraaid (ik heb geen zin om te schreeuwen in iemands oor om boven de muziek uit te komen).quote:op dinsdag 28 december 2004 20:49 schreef automatic_rock het volgende:
wat daniel.san zegt; wat heb je allemaal al geprobeerd te luisteren, en wat vond je daarvan nog redelijk??
ik geloof niet dat er een bepaalde muziek is die mij zou kunnen boeien. ik heb dit topic ook niet geopend om te kijken of iemand een bepaalde soort muziek zou weten die bij mij past, ik vroeg me af of wat ik heb echt zo zeer abnormaal is.quote:op dinsdag 28 december 2004 21:13 schreef p-style het volgende:
[..]
dat hoeft uiteraard niet, maar hier wordt je wel het meest aan blootgesteld en de kans is groot dat "vrienden" een muzieksmaak hebben gebaseerd op hedendaagse muziek.
[..]
dat kan vervelend zijn ja, maar ik lees in deze thread veel reacties van "probeer dit...", "probeer dat...", "wat vind je het minst erg?"
ik denk niet dat dit de ts veel kan helpen.![]()
ik weet niet wat ik mis, zou je kunnen zeggen, dus ik ben ook zeker niet zielig. het is natuurlijk toch enigsinds vervelent dat de rest van de wereld een hobby heeft die ik niet deel.quote:op dinsdag 28 december 2004 21:08 schreef automatic_rock het volgende:
waarom zou je alleen huidige muziek kunnen luisteren???
ts is zeker niet zielig hoor, maar ik meen wel te lezen dat hij er soms wel mee zit omdat hij niet overal over mee kan praten, dat hij het gevoel heeft dat hij iets mist...
dit soort reacties heb ik wat aan, mensen die het in ieder geval proberen te begrijpen. niet iemand die me in het echt (had ik een paar posts terug gelezen) keihard uit zou lachen.quote:op dinsdag 28 december 2004 21:01 schreef p-style het volgende:
waarom doen zoveel posters hier alsof ts zo zielig is en dat hij geholpen moet worden? ervaart ts het echt als een probleem? het is niet alsof je muziek leuk moet vinden. het is ook niet alsof er per definitie een genre moet bestaan die bij je past. het kan toch dat hij alle huidige muziek niet uit kan staan of in ieder geval niks ècht leuk vindt. ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk.
echt waar? dat is best apart, want in moderne popmuziek worden de vocals juist enorm naar voren gemixt. beats en zang is bijna alles wat je hoort in een gemiddelde top40 hit ten opzichte van pak-em-beet 30 jaar geleden.quote:op dinsdag 28 december 2004 22:17 schreef martydekale het volgende:
[..]
2e de meeste huidendaagsemuziek vindt ik te snel en de muziek te hard ten opzichte van de tekst.
ach, kwaad kan het ook niet. misschien is ts wel een enorme bob dylan fan in spé!!quote:op dinsdag 28 december 2004 21:13 schreef p-style het volgende:
dat kan vervelend zijn ja, maar ik lees in deze thread veel reacties van "probeer dit...", "probeer dat...", "wat vind je het minst erg?"
ik denk niet dat dit de ts veel kan helpen.![]()
ik wil je gevoel niet neerhalen oid, maar deze twee punten vind ik niet steekhoudend. mijn vriend (21 jaar) is een ontzettende muziekliefhebber, hij heeft ruim 5000 nummers op zijn computer staan en is net een wandelende muziekencyclopedie. toch is hij met geen tien paarden een discotheek binnen te krijgen, hij houdt niet van de herrie die ze daar draaien en het soort muziek. er zijn denk ik op dit moment 2 hedendaagse nummers die hij leuk vindt, de rest vindt hij herrie of een slap aftreksel van al eerder gemaakte muziek. hij is dol op muziek van de sixties, blues, seventies... hoe je denkt over uitgaan en de hedendaagse muziek zegt in ieder geval niks over je muzieksmaak...quote:op dinsdag 28 december 2004 22:17 schreef martydekale het volgende:
1e in de meeste uitgaansgelegenheden wordt muziek gewoon veels te hard gedraaid (ik heb geen zin om te schreeuwen in iemands oor om boven de muziek uit te komen).
2e de meeste huidendaagsemuziek vindt ik te snel en de muziek te hard ten opzichte van de tekst.
of een computer niet uit elkaar kunnen halen, óf helemaal niets met muziek hebben is natuurlijk een wereld van verschil en geen goede vergelijking.quote:
nee hoor, dat zijn interesses... voor sommige mensen zijn computers een open boek, ze vinden het belangrijk en interessant, ik vind het vreselijk en saai, het boeit mij geen fuck hoe dat ding werkt en ik vind het ondingen eigenlijk... er zijn legio mensen die mijn instelling niet snappen...quote:op woensdag 29 december 2004 11:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
of een computer niet uit elkaar kunnen halen, óf helemaal niets met muziek hebben is natuurlijk een wereld van verschil en geen goede vergelijking.
dat er mensen zijn die computers niet interessant vinden en het niet kan boeien vind ik niet alleen normaal, ik ben dankbaar dat die diversiteit er is.quote:op woensdag 29 december 2004 12:25 schreef innovative het volgende:
[..]
nee hoor, dat zijn interesses... voor sommige mensen zijn computers een open boek, ze vinden het belangrijk en interessant, ik vind het vreselijk en saai, het boeit mij geen fuck hoe dat ding werkt en ik vind het ondingen eigenlijk... er zijn legio mensen die mijn instelling niet snappen...
dit vriendin, hoe gaat ie daarmee om? wat doet ze als ze in gesprek met iemand komt en het gaat richting muziek? verbergt ze het enigsinds (zoals ik) of is er juist heel open in?quote:op woensdag 29 december 2004 15:11 schreef punchdrunk het volgende:
mijn vriendin heeft dat ook. het doet haar gewoon niet veel. wel irritant voor haar om dan samen te wonen met een audiofiele gitarist, die bergen cd's koopt, een muur vol gitaren heeft en zijn schoenen oploopt naar concerten.
quote:op zaterdag 25 december 2004 17:44 schreef hal9000s het volgende:
idd kut voor je. klanken zijn echt mijn verslaving nummer 1. er is nix waarmee ik zoveel bezig ben dan met muziek.
muziek in z'n algemeenheid boeit me gewoon totaal niet. er zullen best veel soorten muziek zijn die ik nog nooit heb gehoord. zou ik de verschillende soorten muziek moeten gaan proberen, omdat iedereen nu eenmaal van muziek houdt?quote:op vrijdag 31 december 2004 13:12 schreef xortes het volgende:
ik denk verder dat de vraag of je weleens echt alle soorten muziek heb gedraaid wel degelijk interessant is in jouw geval. misschien ben je wel geintresseerd in muziek als je kennis maakt met soorten die je wel aanspreken.
wat vind je trouwens van filmmuziek? zou je de film even boeiend vinden als je de muziek zou weghalen?
oh dan snap ik het. jongens niet meer reageren in dit topic hij is vooral interessant aan 't doen dat ie een dwarse houding heeft. best. mij zie je niet terug in dit onzintopic.quote:op vrijdag 31 december 2004 15:57 schreef martydekale het volgende:
[..]
muziek in z'n algemeenheid boeit me gewoon totaal niet. er zullen best veel soorten muziek zijn die ik nog nooit heb gehoord. zou ik de verschillende soorten muziek moeten gaan proberen, omdat iedereen nu eenmaal van muziek houdt?
filmmuziek heb ik over het algemeen geen moeite mee, muziek in films (mits goed gebruikt) bepaalde momenten in films goed versterken en het een finishing touch geven.
wat ik bedoel is, van de maatschappij moeten we zoveel. iedereen moet een mening hebben, iedereen moet wel van een bepaalde soort muziek houden. ik heb nog nooit gehad dat bepaalde muziek me kan boeien, dus (logisch) geloof ik ook dat er geen muziek bestaat die me kan boeien.quote:op vrijdag 31 december 2004 21:23 schreef alcyone het volgende:
oh dan snap ik het. jongens niet meer reageren in dit topic hij is vooral interessant aan 't doen dat ie een dwarse houding heeft. best. mij zie je niet terug in dit onzintopic.
en binnen de logica noemen we dat dan ook een voorbarige conclusiequote:op zaterdag 1 januari 2005 12:30 schreef martydekale het volgende:
ik heb nog nooit gehad dat bepaalde muziek me kan boeien, dus (logisch) geloof ik ook dat er geen muziek bestaat die me kan boeien.
ik neem aan dat je platenmaatschappijen bedoeld met die maatschappijquote:op zaterdag 1 januari 2005 12:30 schreef martydekale het volgende:
wat ik bedoel is, van de maatschappij moeten we zoveel. iedereen moet een mening hebben, iedereen moet wel van een bepaalde soort muziek houden. ik heb nog nooit gehad dat bepaalde muziek me kan boeien, dus (logisch) geloof ik ook dat er geen muziek bestaat die me kan boeien.
jongen als je wil weten of je uniek bent, tuurlijk ben je uniek, nu blij? elke sneeuwvlok is uniek dus ook jij hoor.quote:dit topic heb ik niet geopend om nieuwe muzieksoorten te leren kennen die me misschien wel boeien, maar om te kijken of ik echt zo uniek ben, of dat er wel meer mensen zijn die dit hebben en hoe anderen daar mee omgaan.
je geeft zelf aan dat veel mensen wel iets met muziek hebben en dat het je daardoor belemmert om daarover met mensen te praten. zou het niet makkelijker zijn als je ook van muziek zou houden, zodat je anderen beter begrijpt en zij jou misschien? ik zeg dus alleen dat muziek je weliswaar niet boeit, maar /misschien/ wel zal gaan boeien als je je eigen smaak/stijl vindt.quote:op vrijdag 31 december 2004 15:57 schreef martydekale het volgende:
[..]
muziek in z'n algemeenheid boeit me gewoon totaal niet. er zullen best veel soorten muziek zijn die ik nog nooit heb gehoord. zou ik de verschillende soorten muziek moeten gaan proberen, omdat iedereen nu eenmaal van muziek houdt?
nee, ik bedoel de maatschappij, die gaat er van uit dat alle jongeren van (tenminste een soort, maakt niet uit wat voor soort muziek houden) en als je niet van muziek houdt zoals ik wordt je maar raar gevonden. het komt waarschijnlijk zeer weinig voor, maar er zullen vast ook wel anderen zijn die dit ook hebben, wie?quote:op zaterdag 1 januari 2005 12:45 schreef thedeadguy het volgende:
ik neem aan dat je platenmaatschappijen bedoeld met die maatschappij
quote:op zaterdag 1 januari 2005 16:43 schreef martydekale het volgende:
[..]
(als je een muziekliefhebber ben en je je helemaal niet in mij kan verplaatsten reageer dan ook niet, want daar heb ik niets aan). p-style lijkt tot nu toe een van de weinigen die een positieve bedrage heeft gegeven.
uiteraard heeft een discussieforum ook niets aan discussies waarbij de topicstarter al vantevoren heeft bepaald wat het antwoord gaat zijn en daar alleen maar in bevestigd wil worden zonder enig tegengas.quote:op zaterdag 1 januari 2005 16:43 schreef martydekale het volgende:
(als je een muziekliefhebber ben en je je helemaal niet in mij kan verplaatsten reageer dan ook niet, want daar heb ik niets aan).
ik zeg ook niet dat er niet misschien een muzieksoort bestaat die ik wel leuk zou vinden. de reacties die hier veel zijn gegeven, zijn vooral van: "dat kan niet" of "shit voor je" of "heb je dit wel geprobeerd ...".quote:op zaterdag 1 januari 2005 17:11 schreef litpho het volgende:
uiteraard heeft een discussieforum ook niets aan discussies waarbij de topicstarter al vantevoren heeft bepaald wat het antwoord gaat zijn en daar alleen maar in bevestigd wil worden zonder enig tegengas.
jij ook niet van mijquote:op zaterdag 1 januari 2005 18:52 schreef nozem het volgende:
och, ieder zijn meug, maar je zal nooit een vriend van me worden.
het begint met d en eindigt met oven.quote:op zaterdag 25 december 2004 18:02 schreef stuart het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat iemand niets heeft met muziek![]()
niet perse.quote:op zaterdag 1 januari 2005 23:42 schreef volvomeister het volgende:
het begint met d en eindigt met oven.
wat een fauwekul. je bent niet gewoon 'nieuwsgierig', je hebt het gevoel dat je alleen staat en je wilt dat met de rest mededelen om hulp te krijgen. je krijgt alleen niet de juiste reacties (vanuit jouw gedachtegang gezien) omdat veel mensen anders tegen dingen aankijken dan jij. je probeert hier een oplossing te krijgen terwijl je zelf als je wat na gaat denken ook wel begrijpt hoe het allemaal in elkaar steekt. vent ik heb het gevoel dat ik meer rationeel over jou heb nagedacht dan jij over jezelf. ik begrijp gewoon niet hoe jij bepaalde dingen niet kan zien, net zoals dat dit 'muziekgedoe' eigenlijk slechts een decor is want het echte probleem zit erachter. maar daar praten we via msn nog wel weer keer over.quote:het punt wat ik juist ter discussie wil stellen is: iedereen vind wel een bepaalde muzieksoort leuk. tot nu toe heb ik nog geen muziek gehoort die ik leuk vind, ik ben gewoon nieuwsgierig of er hier ook andere mensen zijn die dat hebben.
kun je niet accepteren dat er ook mensen zijn die niet van muziek houden?quote:
jawel maar hij is er niet 1 van. ik heb al uitgelegd waarom niet, kom maar met tegenargumenten zou ik zeggen in plaats van dit soort reacties te plaatsen.quote:op zondag 2 januari 2005 01:31 schreef volvomeister het volgende:
kun je niet accepteren dat er ook mensen zijn die niet van muziek houden?![]()
misschien niet meer naar tmf kijken en verdiepen in "goede" muziek? zoals: http://www.bbemusic.com/quote:op zaterdag 25 december 2004 17:41 schreef martydekale het volgende:
ik twijvel of ik dit topic hier moet plaatsen, of in relaties & psychologie. staat het hier fout, verplaats em dan maar.
ik heb helemaal niets met muziek. voor mij bestaat er alleen maar irritante, minder irritante en redelijke muziek. naar redelijke muziek kan ik ook niet lang luisteren (dan heb ik het over langer dan 2 minuten). maar het kan me gewoon niet echt boeien. onder dit topic staat "werelds enige universele hobby!", maar ik mis het gewoon lijkt het.
tot nu toe heb ik in mijn leven gemerkt dat ik de enige ben die dit heeft, klopt dit of zijn er ook nog anderen?
hit me with music, hit me with music now....quote:op zaterdag 1 januari 2005 18:03 schreef fr0x het volgende:
i can tell uuu,
one good thing about music, when it hitss.., u feel no pain..!
waar slaat dat nou weer opquote:op woensdag 5 januari 2005 02:53 schreef oreo het volgende:
mensen die naar rap en hardcore en dat trance crap luisteren hebben ook weinig gevoel voor muziek,
zo idioot is het niet hoor. stel jij je maar eens voor dat iedere nieuwe persoon die je tegenkomt aan je vraagt wat voor muziek je luistert. geen. geen??? hoezo niet? iederéén luistert toch muziek?quote:op maandag 10 januari 2005 01:59 schreef nein het volgende:
misschien zou de ts een keer naar een goed schilderij moeten gaan kijken en daar z'n energie insteken i.p.v. zich druk zitten maken over iets wat ie niet leuk vind en ook niet mist in z'n leven
mwoah, ik ga bv. niet veel naar cafés en discotheken enzo. als je met iemand praat waar je zoal uitgaat en je zegt "nah, vind niet zoveel aan elke week in barren hangen", dan krijg ik meestal exact dezelfde reactie als "nee? hoezo niet?" blablablaquote:op maandag 10 januari 2005 06:22 schreef yamyam het volgende:
[..]
zo idioot is het niet hoor. stel jij je maar eens voor dat iedere nieuwe persoon die je tegenkomt aan je vraagt wat voor muziek je luistert. geen. geen??? hoezo niet? iederéén luistert toch muziek?
dus iets voor de ts?quote:op zaterdag 25 december 2004 18:06 schreef steijn het volgende:
ik heb nog wel wat hardcore, dat is ook geen muziek.
de enige misschien niet, maar er zullen niet veel zijn.quote:op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef martydekale het volgende:
mochten er toch nog mensen bestaan die dezelfde "afwijking" hebben als ik. dan kunnen ze zich alsnog in dit topic melden. ben ik nou echt de enige die muziek geen bal aan vind??
niet veel inderdaad. ik heb nog nooit van iemand gehoord die ook dezelfde "afwijking" heeft. laat staan dat ik iemand heb ontmoet die hetzelfde heeft.quote:op woensdag 29 juni 2005 14:46 schreef kriele het volgende:
de enige misschien niet, maar er zullen niet veel zijn.
mensen vinden mij meestal ook knetter gek als ik vertel dat ik niet van muziek houd.quote:op woensdag 29 juni 2005 16:23 schreef plonky het volgende:
mensen vinden mij dus wel knetter gek.
hou je ook niet van klassiek muziek?
het interesseert me gewoon helemaal niet. moet ik me nou in iets gaan verdiepen wat me niets interesseert??? maar voeg me maar toe op msn, kan je me af en toe een nummer sturen. maar bereid je maar voor op een teleurstelling.quote:op woensdag 29 juni 2005 16:32 schreef plonky het volgende:
wat heb je allemaal al geprobeerd?
mijn taak is om jou van muziek te laten houden. (4 jaar geleden kon muziek mij helemaal niets schelen - dus het is mogelijk!)
en nee, je bent niet gek. meeste van de herrie die ik om me heen hoor stoor ik mij ook mateloos aan.
mijn zus. maar daar heb je niks aan.quote:op zaterdag 25 december 2004 17:41 schreef martydekale het volgende:
waarom moet er iets zijn dat ik leuk vind??quote:op woensdag 29 juni 2005 17:16 schreef zero2nine het volgende:
er moet onder de muziek vast iets zijn wat jij mooi vind, je hebt het alleen nog niet gevonden.
net als er denk ik niemand bestaat die geen enkel eten lekker vind of geen enkele film een beetje mooi vind.
als je voetbal niks aan vindt is er meestal wel een andere sport waar je wel wat aan vindt.quote:op woensdag 29 juni 2005 17:53 schreef martydekale het volgende:
waarom moet er iets zijn dat ik leuk vind??
als iemand zegt, ik vind voetbal geen bal aan, niemand die er een probleem van maakt. maar als ik muziek niet leuk vind, is dat onmogelijk![]()
?? wat is er nou zo leuk aan muziek volgens jullie?
er zijn genoeg mensen die helemaal niet sporten. maar ik daag iedereen hierbij uit. voeg me toe op msn, stuur me muziek. als jullie iets kunnen vinden wat ik leuk vind, is het knap.quote:op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef ixnay het volgende:
als je voetbal niks aan vindt is er meestal wel een andere sport waar je wel wat aan vindt.
zo is dat ook met muziek, als je een stijl niet goed vindt is er meestal wel iets anders dat je wel goed vindt.
quote:op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef ixnay het volgende:
[..]
als je voetbal niks aan vindt is er meestal wel een andere sport waar je wel wat aan vindt.
daar ga je al!quote:
wat er leuk is aan muziek is moeilijk te zeggen. het gaat bij mij persoonlijk meer om het gevoel dat je erbij krijgt. als je je kan afreageren met bepaalde nummers dan is dat het mooie als ze je ontroeren is dat het goede enz. en daarnaast kun je ook naar de tekst kijken van een nummer welk gevoel krijg je van de tekst, kan je jezelf ermee indenticeren? dat soort dingen.quote:op woensdag 29 juni 2005 17:53 schreef martydekale het volgende:
[..]
waarom moet er iets zijn dat ik leuk vind??
als iemand zegt, ik vind voetbal geen bal aan, niemand die er een probleem van maakt. maar als ik muziek niet leuk vind, is dat onmogelijk![]()
?? wat is er nou zo leuk aan muziek volgens jullie?
ik heb dit topic geopend om te kijken of het echt zo uniek is als ik denk.
volgens mij is het inderdaad zo dat ik één van de weinigen op de wereld ben die muziek niet leuk vind.
ik kan ook geen dag zonder muziek, wat dat betreft kun je het wel een verslaving noemen ja.quote:op donderdag 30 juni 2005 02:02 schreef tc03 het volgende:
sommige mensen hier vind ik wel een beetje over komen als muziekjunkies... ik snap ts beter dan mensen die niet zonder muziek kunnen in de bus ofzo.
ik zelf heb ook een erg selectieve muzieksmaak. mijn playlist van vorig jaar is bijv. heel anders dan die van mij nu.
muziek op de radio vind ik bijna altijd enorm bagger. kan er niet naar luisteren.
dat wel, muziek kan inderdaad zorgen voor een geslaagde scene of het inderdaad verpesten. maar muziek alleen, doet me niets.quote:op donderdag 30 juni 2005 14:35 schreef cvb het volgende:
ts zegt dat hij niet van muziek houdt...ok, dat kan. maar ik vraag me af, als je bijvoorbeeld een film kijkt, hoe reageer je dan op muziek? muziek kan in films de sfeer bepalen. een spannende scène met kermismuziek op de achtergrond zal niet eng zijn, maar neem nou bijvoorbeeld bassie en adriaan en zet er het exorcist deuntje achter en het wordt meteen spannend.
mijn vraag dus: heeft muziek in films invloed op hoe je de film beleeft of ook dat niet?
kijk dat heb ik nou ook, ik toon gewoon geen enkele interesse in muziek. dus hoe kan ik nou ooit muziek tegenkomen die ik misschien wel leuk vind (ik ga er niet vanuit dat die bestaat, maar ik sluit het ook niet uit).quote:op vrijdag 1 juli 2005 09:02 schreef xinouth het volgende:
ik heb het een tijdje gehad.
ik vond gewoon helemaal niets aan die troep en ben ook verder niet door gaan kijken naar andere soorten muziek.
is dat nou zo erg. volgens iedereen mis ik iets, omdat ik geen muziek luister, maar daar merk ik zelf niets van.quote:op woensdag 6 juli 2005 17:12 schreef pfaf het volgende:
tsja, dan kom je inderdaad ni een vicieuze cirkel terecht.
misschien is het ook niet echt een probleem. misschien komt het deels door mijn sociale problemen (ik ga te weinig met anderen om) dat ik er een probleem van maak. volgens mij als ik die problemen aanpak, zal ik dit ook meer van mezelf kunnen accepteren. ik ben alleen redelijk verbaasd dat er niet meer mensen zijn die dit hebben.quote:op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef pfaf het volgende:
als je niets mist is het ook geen probleem. wat je niet kent kun je ook niet missen. ik zit nu op het punt dat ik verslaafd ben en niet meer zonder kan. wat is dan erger...?
de ene keer zeg je dat het geen probleem is, en de andere keer wel... make up your mindquote:op donderdag 7 juli 2005 20:19 schreef martydekale het volgende:
[..]
misschien is het ook niet echt een probleem. misschien komt het deels door mijn sociale problemen (ik ga te weinig met anderen om) dat ik er een probleem van maak. volgens mij als ik die problemen aanpak, zal ik dit ook meer van mezelf kunnen accepteren. ik ben alleen redelijk verbaasd dat er niet meer mensen zijn die dit hebben.
quote:op zaterdag 9 juli 2005 20:46 schreef jordano het volgende:
begin met coldplay, dat vindt iedereen mooi ;-)
speed of sound wel ja, maar gelukkig zijn de wat oudere nummers geniaalquote:op zaterdag 9 juli 2005 20:55 schreef copycat het volgende:
[..]![]()
slaapverwekkende zeurmuziek.
maar da's een andere discussie.
hee martyquote:op donderdag 7 juli 2005 20:19 schreef martydekale het volgende:
[..]
misschien is het ook niet echt een probleem. misschien komt het deels door mijn sociale problemen (ik ga te weinig met anderen om) dat ik er een probleem van maak. volgens mij als ik die problemen aanpak, zal ik dit ook meer van mezelf kunnen accepteren. ik ben alleen redelijk verbaasd dat er niet meer mensen zijn die dit hebben.
quote:op zaterdag 25 december 2004 20:50 schreef scrutinizer het volgende:
[..]
ben benieuwd wat er bij zijn uitvaart gespeeld gaat worden![]()
ik toonde ook geen enkele interesse in muziek.quote:op woensdag 6 juli 2005 16:25 schreef martydekale het volgende:
[..]
kijk dat heb ik nou ook, ik toon gewoon geen enkele interesse in muziek. dus hoe kan ik nou ooit muziek tegenkomen die ik misschien wel leuk vind (ik ga er niet vanuit dat die bestaat, maar ik sluit het ook niet uit).
dit levert dus totaal geen bijdrage aan dit topicquote:op maandag 11 juli 2005 15:43 schreef no1uknow het volgende:
ik krijg nu gewoon fucking rillingen bij het idee dat ik vrijdag naar u2 ga![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb zon fucking zin
ik vind mezelf niet zielig, wanneer hebben jullie dat nou door. ik vind het alleen raar dat er niet meer mensen zijn die dit hebben.quote:op maandag 11 juli 2005 19:16 schreef bennie_k het volgende:
ok jammer voor je..als je er niet van houdt, moet je er ook geen topics over openen alsof je het zo zielig voor jezelf vind
oeh jij hebt diequote:op woensdag 25 januari 2006 14:44 schreef diep-in-de-war het volgende:
dankjewel, stukje inzicht doet wonderen. maar toch bedankt voor het compliment.
oud oma topicquote:op zaterdag 25 december 2004 22:17 schreef martydekale het volgende:
[..]
ik heb ook lang gedacht, dat komt nog wel, maar inmiddels al weer 18 en ik heb nog steeds helemaal niets met muziek. ik heb veel verschillende muziek geprobeerd, mijn broer en zusje houden wel van muziek, dus dan kan je er zelfs niet omheen, maar ik nog nooit iets gehoord dat me echt aansprak. ik heb dit topic niet geopend voor tips of opmerkingen als jammer voor je joh.
dat kan ik hebben met een boek of een kunstwerk. en daar hebben andere mensen dan weer niks mee.quote:op woensdag 25 januari 2006 14:49 schreef sterkstaaltje het volgende:
ik denk dat er heeeeeeeeeeel weinig mensen zijn die niks met muziek hebben.
maar misschien zoek je wel iets verkeerds in muziek. muziek kan mij ontspannen, vrolijk maken, boos/verdrietig maken etc. het roept emoties op. bij jou helemaal niets van dat?
nee want ik heb geen auto.quote:op woensdag 25 januari 2006 14:56 schreef diep-in-de-war het volgende:
heb je dat ook niks aan staan in de auto? als je er alleen in zit?
zal je wel erg visueel zijn ingesteldquote:dat kan ik hebben met een boek of een kunstwerk.
het stoort me ook niet (tenzij ik een boek wil lezen ofzo), dus ik heb er meestal geen last van. ik heb ook geen *hekel* aan muziek, ik heb er gewoon veel minder mee dan de meeste andere mensen.quote:op woensdag 25 januari 2006 15:27 schreef flashingmoments het volgende:
zal je wel erg visueel zijn ingesteld
lijkt me wel lastig trouwens in een wereld vol muziek
hey, er bestaan toch nog lotgenoten. voeg me maar toe op msn (staat wel in mijn profiel), ik wil er het er wel eens met iemand over hebben.quote:op woensdag 25 januari 2006 12:54 schreef lupa_solitaria het volgende:
ik heb ook weinig met muziek. dacht altijd dat ik zo'n beetje de enige was. eindelijk een lotgenoot!
ik luister zelden naar muziek. heel soms als ik aan het schoonmaken ben ofzo. of als ik me kut voel.
ik wist niet eens dat ze dat nummer maar één keer live hadden gespeeldquote:op maandag 1 mei 2006 12:11 schreef yozzz het volgende:
download de live versie van "staring at the sun" van u2... als je dat niks vindt ben je écht reddeloos verloren.
je kan je leven nog beteren!quote:op maandag 1 mei 2006 12:12 schreef litpho het volgende:
[..]
ik wist niet eens dat ze dat nummer maar één keer live hadden gespeeld.
ik ben echt reddeloos verloren.
hey, je lijkt op die gitarist die ik wel eens tegenkom bij jamsessies.quote:op woensdag 24 mei 2006 14:47 schreef american_nightmare het volgende:
inderdaad. ik ben blij dat ik geen last heb van die handicap dat m'n oren dwangmatig gestimuleerd moeten worden met klanken. het kost ook nog eens handenvol geld. zeker de echte freaks, die menen dat originele muziek beter klinkt en dan liefst op installaties van 20.000 euro.
en de meeste zijn er nog trots op ook. da's het meest sneue eigenlijk. gaan ze patsen met welke bands ze allemaal goed vinden, of in hun msn naam laten zien welke nummers ze nu beluisteren. like i care![]()
![]()
al zou ik per direct nooit meer muziek kunnen horen; ik zou er geen traan om laten. en dat vind ik geen beperking; integendeel. ik vind het een handicap als je niet zonder kan.
lekker makkelijk, iets dat je zelf niet hebt/snapt afzeiken.quote:op woensdag 24 mei 2006 14:47 schreef american_nightmare het volgende:
inderdaad. ik ben blij dat ik geen last heb van die handicap dat m'n oren dwangmatig gestimuleerd moeten worden met klanken. het kost ook nog eens handenvol geld. zeker de echte freaks, die menen dat originele muziek beter klinkt en dan liefst op installaties van 20.000 euro.
en de meeste zijn er nog trots op ook. da's het meest sneue eigenlijk. gaan ze patsen met welke bands ze allemaal goed vinden, of in hun msn naam laten zien welke nummers ze nu beluisteren. like i care![]()
![]()
al zou ik per direct nooit meer muziek kunnen horen; ik zou er geen traan om laten. en dat vind ik geen beperking; integendeel. ik vind het een handicap als je niet zonder kan.
ik weet wel wat muziek is hoor. ik heb een berg cd's / mp3', ga naar optredens, doe veel aan concertfotografie en wordt elke ochtend wakker met de radio. maar om nou te zeggen dat ik niet zonder zou kunnen nee. en ik vind die jankerds die zeggen dat muziek hun leven is erg triest. zoek een echt leven denk ik dan.quote:op woensdag 24 mei 2006 15:30 schreef liewec het volgende:
[..]
lekker makkelijk, iets dat je zelf niet hebt/snapt afzeiken.![]()
ok daar kan ik me ook wel in vinden ja, bij mij is muziek erg belangrijk (ik speel meerdere instrumenten en heb al met een band een cd gemaakt) maar om nou te zeggen, ik kan niet zonder... het zou het leven wel een stuk saaier en depressiever makenquote:op woensdag 24 mei 2006 15:39 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
ik weet wel wat muziek is hoor. ik heb een berg cd's / mp3', ga naar optredens, doe veel aan concertfotografie en wordt elke ochtend wakker met de radio. maar om nou te zeggen dat ik niet zonder zou kunnen nee. en ik vind die jankerds die zeggen dat muziek hun leven is erg triest. zoek een echt leven denk ik dan.
een muziekje zach op de achtergrond wordt ik niet warm of koud van. stilte vind ik helemaal niet erg, dus waarom doorbreken. harde muziek zoals vaak ik kroegen wordt gedraaid vind ik zeer irritant. muziek irriteerd me niet snel, als het maar zacht staat.quote:op woensdag 24 mei 2006 10:51 schreef tomek het volgende:
wat verwacht je eigenlijk van muziek dan?
je hoeft er natuurlijk ook niet uitgebreid voor te gaan zitten als je een muziekje op zet. een muziekje op de achtergrond kan best prettig zijn om de stilte wat te doorbreken...
of ga je je er dan aan irriteren?
maar het geluid van een brullende ferrari f1 doet je toch wel wat?quote:op woensdag 24 mei 2006 14:47 schreef american_nightmare het volgende:
![]()
hoezo een echt leven?quote:op woensdag 24 mei 2006 15:39 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
ik weet wel wat muziek is hoor. ik heb een berg cd's / mp3', ga naar optredens, doe veel aan concertfotografie en wordt elke ochtend wakker met de radio. maar om nou te zeggen dat ik niet zonder zou kunnen nee. en ik vind die jankerds die zeggen dat muziek hun leven is erg triest. zoek een echt leven denk ik dan.
correct. ik ben een pure atheïst. kom uit een gezin met drie kinderen, ik ben de middelste.quote:op donderdag 25 mei 2006 23:39 schreef hallodagg het volgende:
ik ken wel een meid die hetzelfde heeft als de ts, maar dat is zo'n platgeslagen gereformeerd meisje met een gezin dat 11 kinderen telt. ik denk dat de ts een ander persoon is..
zonder die jankerds zou er ook geen (goede) muziek zijnquote:op woensdag 24 mei 2006 15:39 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat daar iets bij zit wat iemand überhaupt mooi kan vindenquote:op zondag 28 mei 2006 10:45 schreef gitanki het volgende:
air, st. germain, amon tobin, sven van hees, jazzanova,
café del mar cd's
junkie xl, funk d'void (emotional content), moby, thievery corporation, orbital, kraftwerk, portishead, jamiroquai, unkle, future sound of london
kan me van deze artiesten al bijna niet voorstellen dat er voor de ts niets moois tussen zit
sommige mensen hebben gewoon geen behoefte aan muziek. waarom zou je er dan naar op zoek gaan? ik vind sommige muziek best leuk, maar als er morgen geen muziek meer bestaat, dan vind ik dat ook prima.quote:op zondag 28 mei 2006 13:21 schreef italodancer het volgende:
kan me er ook weinig bij voorstellen, want door de geschiedenis heen zijn mensen hun eigen muziek gaan maken die ze (wel) leuk vinden, en zo is er een spectrum ontstaan dat de smaak van iedereen omvat, denk ik zo. het probleem ligt 'm idd toch bij het feit dat je top 40 niets vind (kan ik goed begrijpen) en de muziek van je vrienden/familie ook niet (kan ik ook goed begrijpen). maar er is nog zo veel meer dan dat, alleen als je nog nooit echt leuke muziek hebt gehoord begrijp ik dat de weerstand om naar allerlei andere muziek op zoek te gaan erg groot is: "er is toch niets wat ik leuk vind". maar als je geen afwijking hebt, en daar lijkt het helemaal niet op, dan is er echt wel muziek die je wèl weet te waarderen (en dan hoef je geen muziekfreak te zijn of te worden) alleen je hebt deze muziek nog niet ontdekt. ik zal ook niet zeggen wat je moet doen, de keus is geheel aan joumaar begin bijvoorbeeld eens bij nummers die je als "redelijk" bestempeld, en vraag aan mensen die naar dat genre van muziek luisteren wat voor stijlen er binnen dat genre nog zijn, en zorg ervoor dat ze wat laten horen. het is maar een idee
tuurlijk, dat zal best, er zijn mensen die er meer mee hebben dan andere mensen. maar daar ging het niet om; ts zegt geen enkele muziek leuk te vinden, maar als je van veel muziek geen weet hebt van het bestaan, zou dat toch zonde zijn om dat niet eens een keertje te ontdekkenquote:op zondag 28 mei 2006 22:01 schreef isegrim het volgende:
[..]
sommige mensen hebben gewoon geen behoefte aan muziek. waarom zou je er dan naar op zoek gaan? ik vind sommige muziek best leuk, maar als er morgen geen muziek meer bestaat, dan vind ik dat ook prima.
er staat geen link in je sig, of is dat de grapquote:op zondag 28 mei 2006 22:43 schreef honky het volgende:
wedden dat je opeens muziek waardeert als je het boswachterslied hoort. link staat onder mijn post, in mijn handtekening.
quote:op woensdag 24 mei 2006 15:39 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
foutje: gefixt inmiddelsquote:op zondag 28 mei 2006 22:47 schreef italodancer het volgende:
[..]
er staat geen link in je sig, of is dat de grapin het laatste geval snap ik 'm niet
![]()
muziek boeit mij gewoon niet. dus ik zou allemaal verschillende soorten muziek moeten gaan luisteren omdat iedereen zegt dat muziek wel boeiend is?quote:op maandag 29 mei 2006 09:16 schreef italodancer het volgende:
gezien zijn post daterende van 26 mei 2006 is de situatie niet veranderd, maar ik heb ook het idee dat hij, op het moment dat hij dit topic opende, al in een situatie zat waarin hij zichzelf graag een afwijking aanpraat en daarin geen tegenspraak duldt. maar goed, dat is slechts mijn idee wat ik een beetje krijg na het lezen van zijn posts. no offense enz.
hier is al eerder op gereageerd, maar ik zal het nog maar eens doen.quote:op maandag 29 mei 2006 13:04 schreef martydekale het volgende:
[..]
muziek boeit mij gewoon niet. dus ik zou allemaal verschillende soorten muziek moeten gaan luisteren omdat iedereen zegt dat muziek wel boeiend is?
(ik blijf het vreem dvinden dat als iemand zegt dat ie voetbal niets aan vind, niet het commentaar krijgt dat ie maar naar een andere club moet gaan kijken, maar bij muziek is het schijnbaar onmogelijk, volgens velen hier dat je het helemaal niet leuk vind)
muziektherapie, bestaat zoiets dergelijks dan?quote:op zondag 18 juni 2006 01:41 schreef merino het volgende:
niet om lullig te zijn ofzo (denk niet dat er iets mis is met je) maar ik denk dat muziektherapie geen kwaad zou kunnen als je muziek leuk zou willen vinden. dat laatste lijkt me namelijk de belangrijkste stap want je straalt niet echt enthausiastme uit.
ik denk echt dat je iets mist als je muziek niet leuk kan vinden...
de belangrijkste vraag is natuurlijk of je zélf vindt dat het een probleem is dat verholpen moet worden.quote:op zondag 18 juni 2006 08:02 schreef martydekale het volgende:
muziektherapie, bestaat zoiets dergelijks dan?
vrienden van me zeggen ook dat ik gewoon heel veel verschillende soorten muziek moet gaan luisteren en dan vanzelf wel iets moois tegenkom. maar het is lastig om tijd te steken in iets wat je totaal niet boeid.
klopt, vind ik ook. de ipod is echt een vreselijk apparaat, ik zou er nog niet dood mee gevonden willen wordenquote:op zondag 18 juni 2006 09:48 schreef thisbe het volgende:
ik vind het ook onbegrijpelijk dat mensen de hele tijd met zo'n i-pod ingeplugd rondlopen, sterker nog: het is ronduit asociaal om zo als een zombie op straat rond te lopen.
ik zou het niet weten, roep ook maar wat in de rondte.quote:op zondag 18 juni 2006 08:02 schreef martydekale het volgende:
[..]
muziektherapie, bestaat zoiets dergelijks dan?
vrienden van me zeggen ook dat ik gewoon heel veel verschillende soorten muziek moet gaan luisteren en dan vanzelf wel iets moois tegenkom. maar het is lastig om tijd te steken in iets wat je totaal niet boeid.
gelukkig denkt de rest daar anders over.quote:op zondag 18 juni 2006 09:48 schreef thisbe het volgende:
nou, zal ik je maar uit je lijden verlossen? hier nog zo eentje. 99% van de muziek is gewoon lawaai, vervuiling van de ether![]()
ik vind het ook onbegrijpelijk dat mensen de hele tijd met zo'n i-pod ingeplugd rondlopen, sterker nog: het is ronduit asociaal om zo als een zombie op straat rond te lopen.
zelf doe ik zoiets niet gauw, vanwege de vele prikkels wanneer ik in een stad (of dorp) loop, of ergens fiets, die prikkels kunnen soms al iets teveel zijn, waardoor ik een gevaar word in het verkeer als ik er ook nog eens muziek bij luister..quote:op zondag 18 juni 2006 17:25 schreef h-blast het volgende:
[..]
gelukkig denkt de rest daar anders over.
ik luister regelmatig muziek als ik in de stad loop, het lijkt misschien alsof ik er als een zombie bij loop, maar ik let wel degelijk heel goed op wat er om me heen gebeurd![]()
hij staat ook nooit hard, dus hoor ik ook nog is wat er om me heen gebeurd
quote:op zaterdag 25 december 2004 19:03 schreef scrutinizer het volgende:
als je niet van muziek houdt kun je toch gewoon de cd's van kane kopen?
heerlijk vind ik dat, de chaotische overvloed van prikels als je met ipod op door de stad looptquote:op zondag 18 juni 2006 18:50 schreef gitanki het volgende:
[..]
zelf doe ik zoiets niet gauw, vanwege de vele prikkels wanneer ik in een stad (of dorp) loop, of ergens fiets, die prikkels kunnen soms al iets teveel zijn, waardoor ik een gevaar word in het verkeer als ik er ook nog eens muziek bij luister..
dat is natuurlijk bullshit, want het verkeer is niet iets statisch.quote:op zondag 18 juni 2006 19:51 schreef merino het volgende:
moet ik wel zeggen dat ik er echt geen gevaar bij loop, ken haarlem en amsterdam inmiddels zo goed dat ik met ogen dicht nog op mijn eindbestemming aan kom
stoplichten en trams welquote:op zondag 18 juni 2006 19:58 schreef claudia_x het volgende:
[..]
dat is natuurlijk bullshit, want het verkeer is niet iets statisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |