abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:37:47 #26
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_24768894
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 06:41 schreef Aelalcallorgan het volgende:
Laat ze lekker het idee hebben dat ze wat meer troeven achter de hand houden.
Het is zo schattig
Wat is precies zo schattig ?
Dat de maatschappij er voor mag betalen ?
Hevig kunne kwatsu is een gave
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:10:16 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24769632
Indien Internetproviders slim zijn en de data van gebruikers gaat minen, kunnen ze flink geld verdienen met deze gegevens.
Kijk het is nu zo dat Providers data moeten leveren aan justitie en inlichtingen diensten.
Echter, Wat denken jullie dat inlichtingen diensten doen met materiaal wat intressant is voor bevriende mogendheden?
Dat wordt verkocht...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24773514
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:39 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Echelon? vertel is wat meer?

En zou dat werkelijk kunnen alles? bewaren? sinds de internetopkomst?

Volgens mij ben je dan allang de weg kwijtgeraakt met al die verhuizingen, ip wijzigingen enz. enz.
Echelon:
http://fly.hiwaay.net/~pspoole/echelon.html

XS4ALL bericht over bewaarplicht:
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?taal=nl&id=602&msect=nieuws
pi_32787952
EU-ministers akkoord met opslaan telefoondata

02 .12.2005 BRUSSEL - De Europese ministers van Justitie zijn het vrijdag eens geworden over massale opslag van telefoon- en internetgegevens.

Telefoonmaatschappijen moeten van iedereen bijhouden wanneer hij met wie belt. Dat vereenvoudigt de strijd tegen terreur en zware criminaliteit.

De EU-landen moeten de gegevens minimaal zes maanden en maximaal twee jaar bewaren. Die mogen alleen gebruikt worden voor de vervolging van ernstige misdrijven. De ministers zijn het echter niet eens geworden over de definitie daarvan.

Volgende week stemt het Europees Parlement hierover. De justitiewoordvoerders hebben eerder al in meerderheid geëist dat er wel een duidelijke afbakening komt van het begrip ernstige misdrijven. Ook wil het parlement de gegevens niet langer dan een jaar bewaren.

Volgens minister Donner van Justitie biedt het bewaren van telefoongegevens, internetvergevens, e-mailverkeer en internettelefonie grote voordelen bij de opsporing van internationale bendes. „Vanuit opsporingsoogpunt is het voordeel evident: ik weet hierdoor minstens welke informatie ik in een andere lidstaat kan krijgen.”

De komende Europese wet regelt overigens niet het vastleggen van de inhoud van telefoongesprekken en e-mails. De inhoud van de communicatie blijft geheim

bron : de telegraaf

[ Bericht 2% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 03-12-2005 20:00:03 ]
pi_32788336
Op naar de politiestaat!
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zondag 4 december 2005 @ 03:42:28 #31
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32799280
rapporten die uitwijzen dat het opslaan van deze gegevens geen enkel nut heeft en slechts extra kosten met zich meebrengen worden opzij geschoven of genegeerd.

zijn ze nou echt zo dom of hebben ze een extra agenda erop na te houden?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32800458
Alsof die telefoonbedrijven de belgegevens niet allang bewaren om het belgedrag van hun klanten te analyseren. Of om te kijken of voor zendmast X in dorpje Y het na 5 jaar wel zin heeft het huurcontract te verlengen.
pi_32801624
Het is niet zo dat de emails opgeslagen moeten worden, het gaat erom dat alles GELOGT wordt, dus wie wat naar wie stuurt, de inhoud hoeft dus niet opgeslagen te worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 4 december 2005 @ 11:26:47 #34
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32802051
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 4 december 2005 @ 12:11:51 #35
22944 Breetai
....Relax....
pi_32803233
Hier gaat natuurlijk weer een bak geld in om dat wil je niet weten. ER zal voornamelijk gelobbied worden door producenten van hardware. Die vinden dit soort investeringen fantastisch. Dat het eigenlijk geenene moer uit maakt dat interresseert ze helemaal niet.

Bij de software patenten is het ook gelukt om de wetgeving te blokkeren. Hopelijk gaat dat met de data-retentie ook lukken. Deze wet zal voorlopig nog heel hardnekkig in de Europese mallemolen blijven hangen.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zondag 4 december 2005 @ 12:23:07 #36
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32803494
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:01 schreef Aurelianus het volgende:
Op naar de politiestaat!

.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32803598
Alles aanleveren op dvd'tjes, en laat de AIVD het maar uitzoeken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 4 december 2005 @ 15:21:46 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32808505
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Door de snelle toename van het internetverkeer is de raming van KPMG nu al aan de lage kant, verklaarde technisch-directeur S. Hania van internetaanbieder XS4All dinsdagavond. Voor XS4All komen de kosten neer op de helft van zijn investeringsbudget. \"Dit onderzoek toont aan dat de bewaarplicht bedrijfseconomisch onmogelijk is. Het zet Nederland én Europa op een technologische achterstand.\"
Over dit stuk maak ik me nog wel het meeste zorgen. Straks staat de EU op grote technologische achterstand omdat een paar mensen in Brussel het nodig vinden om alles te bewaren.

Daarnaast doet dit alles mij denken aan George Orwell's boek 1984
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32808683
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:03 schreef raptorix het volgende:
Het is niet zo dat de emails opgeslagen moeten worden, het gaat erom dat alles GELOGT wordt, dus wie wat naar wie stuurt, de inhoud hoeft dus niet opgeslagen te worden.
echt waar?
maar is toch geen geldig bewijs in een zaak?
pi_32820020
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:03 schreef raptorix het volgende:
heb je het nieuws boven jouw reactie niet gelezen? het gaat tegenwoordig allang niet meer om email verkeer maar om het opslaan van al jouw telefoon gesprekken
pi_32823408
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:01 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

heb je het nieuws boven jouw reactie niet gelezen? het gaat tegenwoordig allang niet meer om email verkeer maar om het opslaan van al jouw telefoon gesprekken
Lees de verklaring op de groen links site maar, het gaat echt om de verkeersgegevens en niet de actuele gesprekken zelf. Geloof me dit is data technisch niet mogelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 10:46:21 #42
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32829353
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:39 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Echelon? vertel is wat meer?
.
BVD mag internetverkeer afluisteren
  maandag 5 december 2005 @ 11:43:32 #43
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32830614
en de isp providers gaan de bedragen netjes doorberekeken naar de klanten toe. dus de prijzen gaan omhoog.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_32850979
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees de verklaring op de groen links site maar, het gaat echt om de verkeersgegevens en niet de actuele gesprekken zelf. Geloof me dit is data technisch niet mogelijk.
mja, ik las het; inhoud van de telefoon gesprekken en email verkeer blijft vooralsnog geheim
pi_32851333
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:07 schreef Philosocles het volgende:
Misschien is het wel één grote afleidingsmanoevre om iedereen te laten geloven dat Echelon niet bestaat. Dat bewaart alles immers toch al lang? [afbeelding]
Echelon bewaart niet alles maar checkt wel al het verkeer op bv. bepaalde woorden ("I will kill president Bush" zullen ze daar bijvoorbeeld wel zien, hallo Echelon-mensen )
En dit gebeurt volgens mij ook met telefoonverkeer (spraakherkenning), in ieder geval bij satelliet-telefoons (in Afghanistan of ergens die kant op is een terrorist ook gesloopt door een raket richting het signaal van z'n iridium koelkast te sturen )
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32851365
quote:
Leuk feit voor alle Amerika/Bush/NWO figuren onder ons:

In Nederland wordt 10 keer zoveel internet- en telefoonverkeer afgetapt als in de VS, niet in verhouding maar in absolute aantallen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32851402
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:32 schreef SlimShady het volgende:

[..]

echt waar?
maar is toch geen geldig bewijs in een zaak?
Zal de wet dan wel op aangepast worden, en als het geen geldig bewijs is kan het natuurlijk altijd nog handige informatie voor de AIVD zijn.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:12:05 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32851508
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:11 schreef Breetai het volgende:
Hier gaat natuurlijk weer een bak geld in om dat wil je niet weten. ER zal voornamelijk gelobbied worden door producenten van hardware. Die vinden dit soort investeringen fantastisch. Dat het eigenlijk geenene moer uit maakt dat interresseert ze helemaal niet.
Dat zal idd aardig meespelen ja
Vampire Romance O+
pi_32851643
Ik ben tegen, straks kan ik niet meer aan muziek komen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:27:49 #50
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32851909
Er zijn zoveel dingen die kunnen helpen 'terroristen' op te sporen. Waarom moeten de postbedrijven niet bijhouden wie naar wie een brief stuurt? Of waarom moet de NS niet loggen wie waar en wanneer reist?

Het gaat inderdaad nergens om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')