Echelon? vertel is wat meer?quote:Op donderdag 23 december 2004 21:07 schreef Philosocles het volgende:
Misschien is het wel één grote afleidingsmanoevre om iedereen te laten geloven dat Echelon niet bestaat. Dat bewaart alles immers toch al lang? [afbeelding]
quote:Bewaarplicht internetverkeer verder onderzocht
BRUSSEL - De Europese justitieministers gaan een eventuele bewaarplicht voor internetgegevens verder onderzoeken. De opslag is volgens hen nodig om terroristen en criminelen beter te kunnen opsporen, maar ze willen meer weten over privacy, kosten en eventuele uitwijkmogelijkheden.
Het voorstel betekent dat providers bepaalde gegevens over mails en bezochte sites van elke internetter langer moeten bewaren. De politie wil de informatie kunnen opvragen, omdat criminelen telefoontaps kunnen ontwijken via internet en bijvoorbeeld kabeltelefoon.
In de Tweede Kamer bleken PvdA, GroenLinks en D66 tegen het Europese voorstel. Zij zijn niet overtuigd van het nut en de noodzaak. CDA en de VVD willen ook opheldering. Vorige week zijn 41 internetaanbieders in Nederland in verzet gekomen, wegens de hoge kosten en de schending van de privacy.
ZIE OOK:
Internetaanbieders ageren tegen bewaarplicht
Kamer wil opheldering over bewaarplicht internet
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=450797&c=52
quote:Dwangsom voor provider die niet aftapbaar is
Dat heeft het Agentschap Telecom, dat toeziet op de naleving van de aftapverplichting, bekendgemaakt. Vijf andere providers hangt ook een dwangsom boven het hoofd. Zij hebben echter nog even de tijd om hun zaakjes op orde te krijgen.
Sinds 15 april 2001 zijn providers verplicht om hun netwerk aftapbaar te maken. Sinds begin dit jaar controleert het Agentschap Telecom of providers aan die verplichting voldoen.
Tot nu toe is het agentschap bij 66 providers langs geweest. Daarvan bleken er 29 aan de wettelijke eisen voldoen. De rest had de zaken (gedeeltelijk) niet op orde. Bij zes providers is een dwangsom opgelegd. Als zij niet binnen een bepaalde tijd maatregelen nemen, moeten ze de dwangsom alsnog betalen.
De meeste grote internetaanbieders hebben hun eigen aftapsystemen. Kleine internetaanbieders sluiten zich vaak aan bij de door de NLIP in het leven geroepen Nationale Beheersorganisatie Internet Providers (NBIP). Internetaanbieders die zijn aangesloten bij de NBIP kunnen de aftapapparatuur met elkaar 'delen.
Bron : http://www.niburu.nl/
Toen ik je post voor het eerst las, ben ik direct begonnen met het zoeken naar informatie m.b.t SSL e.d, en binnen één dag (!) diende de oplossing zich al aan.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:48 schreef Kritz het volgende:
't Is ook een beetje zinloos, want een beetje terrorist weet echt wel een SSL tunneltje op te zetten.
Loggen is het aller belangrijkste binnen de ict.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hebben jullie hierover al gehoord?
en veel belangrijker vinden jullie ook dat dit nou zo noodzakelijk is?
Bewaarplicht strop voor internetaanbieders
Geplaatst op 22.12.2004 om 12:07:05 uur | 151 bekeken | Internet | www.NIBURU.NL | print
DEN HAAG - Het Europese voorstel dat internetaanbieders verplicht om alle gegevens over het internetverkeer van hun klanten minimaal een jaar te bewaren, gaat de bedrijven miljoenen kosten. Dat blijkt uit een onderzoek van KPMG dat minister Donner (Justitie) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De uitgebreide opslag is volgens de Europese ministers van Justitie nodig om terroristen en criminelen beter te kunnen opsporen. Het betekent dat het surfgedrag van eenieder wordt geregistreerd en alle verzonden e-mails worden opgeslagen.
Een gemiddelde internetaanbieder met 10 procent marktaandeel moet ten minste 2,2 miljoen euro investeren om al deze gegevens een jaar lang te kunnen bewaren. Bij een bewaartermijn van twee jaar kunnen de eenmalige kosten oplopen tot 4 miljoen euro, becijferde KPMG. Per jaar komt daar nog 20.000 euro voor exploitatie en beheer bij. Vergeleken met deze bedragen zijn de dreigende kosten voor telecombedrijven te verwaarlozen.
De accountants berekenden ook wat centrale opslag van de gegevens door de overheid zal gaan kosten. Het opslaan van alle gegevens van al het telefoon- en internetverkeer van één jaar vergt een eenmalige investering van ongeveer 11 miljoen euro plus nog eens 2 miljoen euro per jaar.
Internetaanbieders hebben zich in de afgelopen maand verenigd in hun verzet tegen de bewaarplicht. Ze maken zich niet alleen zorgen over de hoge kosten, maar ze ageren ook tegen de schending van de privacy van internetgebruikers. Verder menen ze dat bewaarplicht een zware hypotheek legt op innovatie.
Door de snelle toename van het internetverkeer is de raming van KPMG nu al aan de lage kant, verklaarde technisch-directeur S. Hania van internetaanbieder XS4All dinsdagavond. Voor XS4All komen de kosten neer op de helft van zijn investeringsbudget. \"Dit onderzoek toont aan dat de bewaarplicht bedrijfseconomisch onmogelijk is. Het zet Nederland én Europa op een technologische achterstand.\"
Bron: http://www.telegraaf.nl/i(...)ernetaanbieders.html
de Telegraaf
Verwante artikelen:
http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=5657
Internetaanbieders zeggen NEE tegen bewaarplicht verkeersgegevens
http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=5315
Donner heeft geen bewijs om verkeersgegevens te bewaren
jaja,quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:14 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Toen ik je post voor het eerst las, ben ik direct begonnen met het zoeken naar informatie m.b.t SSL e.d, en binnen één dag (!) diende de oplossing zich al aan.
Ik heb toen simpele, kant-en-klare software gekocht (Webtunnel), die je het hele werk voor het opzetten van een SSL-tunnel uit handen neemt.
Kwestie van het programma opstarten, en al het internetverkeer wordt gecodeerd naar een server gestuurd, die vervolgens de informatie plaatst vanuit hun centrale ip en hostname terwijl je zelf anoniem blijft
De NSA komt overal binnen als ze willen die gasten hebben processoren zo groot als flatgebouwen. Kom jij aanzetten met je P IVquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja,
en is dat een open source oplossing of is dat een pakket waar de NSA een leuke achterdeur in heeft?
We zijn overgereguleerd, en het lijkt ook wel of we heeeeel langzaam in een politiestaat veranderen...quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:26 schreef TheDon1985 het volgende:
Belachelijk.
Mocht het zo ver komen, dan stop ik minstens met mailen e.d, tot dat ik een alternatief heb.
Wat je bespreekt en met wie dat is privé, en daar heeft de overheid gewoon niets mee te maken.
Ik merk ook aan mezelf, dat de bemoeizucht van de overheid mij steeds meer begint te irriteren.
Ja maar daar heb je weer andere mooie apparaten voor omdat zakie in de gaten te houden en of in het gareel mee te houden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef Steijn het volgende:
Alsof terroristen dan nog een provider binnen de EU nemen. Die gaan gewoon in Rusland zitten.
Wat is precies zo schattig ?quote:Op woensdag 19 januari 2005 06:41 schreef Aelalcallorgan het volgende:
Laat ze lekker het idee hebben dat ze wat meer troeven achter de hand houden.
Het is zo schattig
Echelon:quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:39 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Echelon? vertel is wat meer?
En zou dat werkelijk kunnen alles? bewaren? sinds de internetopkomst?
Volgens mij ben je dan allang de weg kwijtgeraakt met al die verhuizingen, ip wijzigingen enz. enz.
Over dit stuk maak ik me nog wel het meeste zorgen. Straks staat de EU op grote technologische achterstand omdat een paar mensen in Brussel het nodig vinden om alles te bewaren.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Door de snelle toename van het internetverkeer is de raming van KPMG nu al aan de lage kant, verklaarde technisch-directeur S. Hania van internetaanbieder XS4All dinsdagavond. Voor XS4All komen de kosten neer op de helft van zijn investeringsbudget. \"Dit onderzoek toont aan dat de bewaarplicht bedrijfseconomisch onmogelijk is. Het zet Nederland én Europa op een technologische achterstand.\"
echt waar?quote:Op zondag 4 december 2005 11:03 schreef raptorix het volgende:
Het is niet zo dat de emails opgeslagen moeten worden, het gaat erom dat alles GELOGT wordt, dus wie wat naar wie stuurt, de inhoud hoeft dus niet opgeslagen te worden.
heb je het nieuws boven jouw reactie niet gelezen? het gaat tegenwoordig allang niet meer om email verkeer maar om het opslaan van al jouw telefoon gesprekkenquote:Op zondag 4 december 2005 11:03 schreef raptorix het volgende:
Het is niet zo dat de emails opgeslagen moeten worden, het gaat erom dat alles GELOGT wordt, dus wie wat naar wie stuurt, de inhoud hoeft dus niet opgeslagen te worden.
Lees de verklaring op de groen links site maar, het gaat echt om de verkeersgegevens en niet de actuele gesprekken zelf. Geloof me dit is data technisch niet mogelijk.quote:Op zondag 4 december 2005 22:01 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
heb je het nieuws boven jouw reactie niet gelezen? het gaat tegenwoordig allang niet meer om email verkeer maar om het opslaan van al jouw telefoon gesprekken
BVD mag internetverkeer afluisterenquote:Op vrijdag 24 december 2004 16:39 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Echelon? vertel is wat meer?
.
mja, ik las het; inhoud van de telefoon gesprekken en email verkeer blijft vooralsnog geheimquote:Op zondag 4 december 2005 23:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees de verklaring op de groen links site maar, het gaat echt om de verkeersgegevens en niet de actuele gesprekken zelf. Geloof me dit is data technisch niet mogelijk.
Echelon bewaart niet alles maar checkt wel al het verkeer op bv. bepaalde woorden ("I will kill president Bush" zullen ze daar bijvoorbeeld wel zien, hallo Echelon-mensenquote:Op donderdag 23 december 2004 21:07 schreef Philosocles het volgende:
Misschien is het wel één grote afleidingsmanoevre om iedereen te laten geloven dat Echelon niet bestaat. Dat bewaart alles immers toch al lang? [afbeelding]
Leuk feit voor alle Amerika/Bush/NWO figuren onder ons:quote:Op maandag 5 december 2005 10:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
BVD mag internetverkeer afluisteren
Zal de wet dan wel op aangepast worden, en als het geen geldig bewijs is kan het natuurlijk altijd nog handige informatie voor de AIVD zijn.quote:Op zondag 4 december 2005 15:32 schreef SlimShady het volgende:
[..]
echt waar?
maar is toch geen geldig bewijs in een zaak?
Dat zal idd aardig meespelen jaquote:Op zondag 4 december 2005 12:11 schreef Breetai het volgende:
Hier gaat natuurlijk weer een bak geld in om dat wil je niet weten. ER zal voornamelijk gelobbied worden door producenten van hardware. Die vinden dit soort investeringen fantastisch. Dat het eigenlijk geenene moer uit maakt dat interresseert ze helemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |