quote:Op donderdag 23 december 2004 19:18 schreef Atreidez het volgende:
* Kwartfinale
1. Martin Scorsese
4. Ridley Scott
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.quote:Op donderdag 23 december 2004 21:18 schreef Kolkus het volgende:
1. Roman Polanski
2. David Lynch
3. Akira Kurosawa
4. Stanley Kubrick
quote:Op donderdag 23 december 2004 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Kwartfinale
1. Roman Polanski vs. Martin Scorsese
2. David Lynch vs. Andrei Tarkovsky
3. Billy Wilder vs. Akira Kurosawa
4. Stanley Kubrick vs. Ridley Scott
Kubrick vind ik erg leuk tot en met Dr. Strangelove. Wat erna kwam, doet me eigenlijk weinig. Die vind ik bijna allemaal voor de helft schitterend en voor de andere helftquote:Op vrijdag 24 december 2004 10:58 schreef GFP het volgende:
(voor alle Kubrick en Polanski adepten, ja ik ben een tokkie-wannabe
Het punt is dat die titels uit de beginperiode van Kurosawa nog geen fatsoenlijke dvdrelease hebben gekregen en derhalve heb ik ze nog niet gezien. Ik heb er wel veel over gelezen en ik heb juist vernomen dat het vervolg op die film juist beneden niveau moet zijn. Ik hoop op een Criterion release.quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:31 schreef dolle_hond het volgende:
@FBB: ik heb (nog) niet alle kurosawa's gezien, maar alleen sanshiro sugata vond ik een onvoldoende
het vervolg schijnt iig erg sterk anti-amerikaans te zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:36 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Het punt is dat die titels uit de beginperiode van Kurosawa nog geen fatsoenlijke dvdrelease hebben gekregen en derhalve heb ik ze nog niet gezien. Ik heb er wel veel over gelezen en ik heb juist vernomen dat het vervolg op die film juist beneden niveau moet zijn. Ik hoop op een Criterion release.
Eens. Chinatown mag bij de 50 grootste meesterwerken.quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:26 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Taxi Driver behoort bij de 10 grootste Engelstalige meesterwerken allertijden. Een ultieme film.
Daarentegen heeft Kubrick geen Black Hawk Down gemaakt.quote:
had hij niet eens nodig om de mindere te zijnquote:Op zondag 26 december 2004 00:40 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Daarentegen heeft Kubrick geen Black Hawk Down gemaakt.
Ik heb geen idee of dit de bedoeling is in deze topic* maarre... zou je jouw voorkeur voor een Scott ten opzichte van Kubrick kunnen motiveren? Ik bedoel, het is natuurlijk een kwestie van smaak en zo maar tot zover vind ik dat Scott maar twee behoorlijke films heeft gemaakt (Alien en Bladerunner) en voor de rest gewoon een berg popcornbagger. Kubrick heeft sinds Spartacus (eigenlijk ook popcornbagger maar wel gewéldig!) alleen maar films gemaakt die ik op zijn minst goed, zo niet fantastisch vind.quote:Op zondag 26 december 2004 08:01 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
had hij niet eens nodig om de mindere te zijn
Geheel mee eens.quote:Ik bedoel, het is natuurlijk een kwestie van smaak en zo maar tot zover vind ik dat Scott maar twee behoorlijke films heeft gemaakt (Alien en Bladerunner) en voor de rest gewoon een berg popcornbagger. Kubrick heeft sinds Spartacus (eigenlijk ook popcornbagger maar wel gewéldig!) op zijn minst goed, zo niet fantastisch vind.
Die zijn afgevallen, samen met Bergman, Tarantino, Pasollini etc..quote:Op woensdag 29 december 2004 17:09 schreef Übermensch het volgende:
* Kwartfinale
Ik moet zeggen dat de kwartfinalisten me enigszins verbazen... waar zijn bijvoorbeeld Welles, Hitchcock en Fellini?
Dank voor je antwoord op die retorische vraag.quote:Op woensdag 29 december 2004 17:22 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Die zijn afgevallen, samen met Bergman, Tarantino, Pasollini etc..
Dank voor het reageren op mijn retorische antwoord.quote:Op woensdag 29 december 2004 19:22 schreef Übermensch het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord op die retorische vraag.
1. Roman Polanski vs. Martin Scorsese 18-21quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:37 schreef California het volgende:
Je kon niet even wachten?
Ach, mijn stem had niets veranderd.
2. David Lynch vs. Andrei Tarkovsky
3. Billy Wilder vs. Akira Kurosawa
Maar nu sta ik in de statistieken als niet gestemd hebbende.
maar je vergroot wel je voorsprong op mitt in de " steeds te laat stemmen - lijst"quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:37 schreef California het volgende:Maar nu sta ik in de statistieken als niet gestemd hebbende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |