abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24158868
quote:
DREIGBRIEVEN TEGEN HOOFDDOEKEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In West-Vlaanderen neemt de zaak van
dreigbrieven alsmaar grotere vormen
aan.

De zaakvoerder van een visbedrijf wordt
al weken bedreigd omdat een Marokkaanse
werkneemster een hoofddoek draagt.

Na de eerste dreigementen besloot de
vrouw om geen hoofddoek meer te dragen.

Daarna eiste de briefschrijver dat ze
ontslagen werd, maar de werkgever heeft
dat geweigerd.

Nu heeft de zaakvoerder een brief
gekregen waarin staat dat er een prijs
van 250.000 euro op zijn hoofd staat
"omdat hij zou collaboreren met
moslims".
Bron: VRT-TT

Kijk dit vind ik nou triest. Heb je een baan, werk je hard word je nog bedreigd omdat je een hoofddoek draagt.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 23 december 2004 @ 14:32:15 #2
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_24158987
Wat meeer info :

Zaakvoerder ontvangt voor 4e keer een dreigbrief

do 23/12/04 - In West-Vlaanderen heeft de zaakvoerder van een visverwerkend bedrijf voor de vierde keer een dreigbrief ontvangen, omdat hij een moslimvrouw in dienst heeft.

In eerdere dreigbrieven eiste de auteur dat de vrouw zou komen werken zonder hoofddoek, wat ze intussen doet. Dit keer wordt zaakvoerder Rik Remmery zelf met de dood bedreigd.

"Er staat in dat ik collaboreer met de moslims, dat ik een slechte Vlaming ben, dat ze een voorbeeld willen stellen aan andere bedrijven en dat ik mijn doodsvonnis getekend heb."

"Daaronder staat dat NNV - wat staat voor Nieuw Vrij Vlaanderen - zweert 250.000 euro te geven aan wie mij binnen het jaar kan vermoorden. Van de brief is een kopie gestuurd naar een viertal kranten", aldus Remmery aan het VRT-radionieuws.

Het parket neemt de zaak zeer ernstig. Er is een onderzoeksrechter aangesteld en zowel de federale als de lokale politie onderzoeken de zaak.

De geviseerde vrouw biedt ontslag aan

De vrouw in kwestie wenst ontslag te nemen, maar zaakvoerder Remmery weigert dat te aanvaarden. "Er zijn verschillende redenen om haar ontslag te weigeren."

"Ten eerste is zij een zeer goede werkkracht. Ten tweede werkt zij hier al meer dan acht jaar en kennen wij haar goed. Ten derde zal het voor haar heel moeilijk zijn om met al deze heisa elders werk te vinden."

"En tot slot is zij een Belgische - wat ik hier toch nog even wil benadrukken, heeft zij hier een huis gekocht en een gezin te onderhouden, aldus Remmery.

Remmery voegt er nog aan toe dat de brieven misschien gewoon van een gestoord iemand komen, maar hij neemt de zaak wel heel ernstig nu. Al weigert hij dus in te gaan op de eisen van de "dreiger" en de vrouw te ontslaan.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 23 december 2004 @ 14:35:12 #3
pi_24159038
Dit is trouwens groot nieuws in Belgie. , het Nieuws met beelden van de brief ( te bekijken op http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Do.asx ) opende ermee vandaag.
  donderdag 23 december 2004 @ 14:35:48 #4
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24159049
quote:
Na de eerste dreigementen besloot de vrouw om geen hoofddoek meer te dragen.
Het werkt blijkbaar wel.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 23 december 2004 @ 16:19:59 #5
pi_24161011
Aan de massale reacties te zien zijn dreigbrieven blijkbaar niet interessant als ze niet van Moslims komen ...
  donderdag 23 december 2004 @ 16:21:40 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24161039
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Aan de massale reacties te zien zijn dreigbrieven blijkbaar niet interessant als ze niet van Moslims komen ...
Komen al die andere dreigbrieven van moslims dan? En wie zegt dat deze dreigbrieven dan ook niet gewoon van moslims komen, om de autochtone bevolking zwart te maken?
  donderdag 23 december 2004 @ 16:24:12 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24161079
Jammer dat die vrouw haar hoofddoekje niet meer draagt onder druk van de bedreigingen. Begrijpelijk, maar jammer.
Wat een lafbek(ken), die anonieme brievenschrijver(s)
  donderdag 23 december 2004 @ 16:29:07 #8
pi_24161152
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Komen al die andere dreigbrieven van moslims dan? En wie zegt dat deze dreigbrieven dan ook niet gewoon van moslims komen, om de autochtone bevolking zwart te maken?
Geen idee , maar ik zou het sterk vinden als moslim-fundi's zouden eisen dat een moslim géén hoofddoek draagt.

Maar hoe sterk ik zelf ook tegen hoofddoeken ben , ik ben er rotsvast van overtuigd dat als hier had gestaan "Dreigbrieven aan zaakvoerder wegens verbod hoofddoek in fabriek" ofzoiets dat we hier dan al aan de 2de versie van de topic toe waren ...
  donderdag 23 december 2004 @ 16:33:36 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24161212
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geen idee , maar ik zou het sterk vinden als moslim-fundi's zouden eisen dat een moslim géén hoofddoek draagt.

Maar hoe sterk ik zelf ook tegen hoofddoeken ben , ik ben er rotsvast van overtuigd dat als hier had gestaan "Dreigbrieven aan zaakvoerder wegens verbod hoofddoek in fabriek" ofzoiets dat we hier dan al aan de 2de versie van de topic toe waren ...
Nou en? Dat zegt dan alleen maar iets over wat de mensen wel en wat ze blijkbaar niet bezighoudt. Na alles wat er gebeurd is vind ik het niet zo vreemd dat mensen niet overlopen van empathie met de 1 of andere Belgische moslima. Er gebeuren ergere dingen, moord enzo.
  donderdag 23 december 2004 @ 16:37:06 #10
pi_24161300
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
. Er gebeuren ergere dingen, moord enzo.
Of 250.000,- beloven aan degene die een autochtone bedrijfsleider van kant maakt enzo ...
  donderdag 23 december 2004 @ 16:39:27 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24161353
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Of 250.000,- beloven aan degene die een autochtone bedrijfsleider van kant maakt enzo ...
Da's nog iets heel anders dan moord, dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Reken maar dat mensen als Hirsi Ali en Wilders dagelijks dit soort brieven, met daarin ook dit soort geldbedragen genoemd als beloning voor de moord op hun, krijgen. Da's gewoon bangmakerij.

Moslims doen het overigens gratis.
pi_24161368
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Selectieve perceptie, het is triest maar waar.
Dit is de reden waarom populisme zoveel terrein wint in NL en ook het grootste gevaar vormt voor de gevestigde orde in NL. Het is triest maar helaas waar
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
  donderdag 23 december 2004 @ 16:44:46 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24161470
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:40 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

Selectieve perceptie, het is triest maar waar.
Dit is de reden waarom populisme zoveel terrein wint in NL en ook het grootste gevaar vormt voor de gevestigde orde in NL. Het is triest maar helaas waar
Komop zeg, 'selectieve perceptie'

Er worden in Nederland dagelijks misschien wel honderden dreigbrieven naar allerlei mensen gestuurd, en omdat het hier een moslima betreft moeten we ineens net gaan doen of we dat verschrikkelijk vinden? Ik stel voor dat we in dat geval voor iedere persoon die dreigbrieven ontvangt een eigen topic openen, dan zie je dit topic evengoed ook meteen niet meer terug.
  donderdag 23 december 2004 @ 16:50:48 #14
pi_24161590
Het punt is dat men hier niet die moslima bedreigt, maar een bedrijfsleider die een moslima tewerk stelt .

Meer nog , in de dreigbrieven zelf, spreekt men niet alleen over een prijs op het hoofd van die bedrijfsleider, maar over ALLE bedrijfsleiders die Moslims tewerk stellen.

Het is ook niet zomaar een dreigbrief die de persoon zelf kreeg , maar ook een die naar de verschillende grote persmedia werd gestuurd.

Persoonlijk vind ik dit eigenlijk erg triest ...
pi_24161646
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het werkt blijkbaar wel.
.
pi_24161936
http://www.google.com/search?hl=en&q=Nieuw+Vrij+Vlaanderen+&btnG=Google+Search

Blijkbaar een volkomen obscure cel van geteisem, dit Nieuw Vrij Vlaanderen, of inderdaad gewoon een eenzame gek. Hoe dan ook, te gek voor woorden.
  donderdag 23 december 2004 @ 17:11:16 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24161967
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het punt is dat men hier niet die moslima bedreigt, maar een bedrijfsleider die een moslima tewerk stelt .

Meer nog , in de dreigbrieven zelf, spreekt men niet alleen over een prijs op het hoofd van die bedrijfsleider, maar over ALLE bedrijfsleiders die Moslims tewerk stellen.

Het is ook niet zomaar een dreigbrief die de persoon zelf kreeg , maar ook een die naar de verschillende grote persmedia werd gestuurd.

Persoonlijk vind ik dit eigenlijk erg triest ...
Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen. Zoals ik al zei, het versturen van dreigbrieven is inmiddels gemeengoed geworden en er gebeuren veel ergere dingen.

Anders wordt het als de dreigementen ook werkelijk tot uitvoer worden gebracht, dan is het wat mij betreft nieuws.
pi_24162093
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen. Zoals ik al zei, het versturen van dreigbrieven is inmiddels gemeengoed geworden en er gebeuren veel ergere dingen.

Anders wordt het als de dreigementen ook werkelijk tot uitvoer worden gebracht, dan is het wat mij betreft nieuws.
jou houding is eigenlijk heel gevaarlijk, want jij zegt, omdat iets zo vaak gebeurt moeten we ons er niet meer druk om maken. Dat iets vaak gebeurt maakt het nig niet goed beste man!
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
  donderdag 23 december 2004 @ 17:21:06 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24162158
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

ahh dan mag Wilders ook dood, zit tie gelukkig niet voor niets in een bunker
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 23 december 2004 @ 17:27:00 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24162278
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:21 schreef Re het volgende:

[..]

ahh dan mag Wilders ook dood, zit tie gelukkig niet voor niets in een bunker
Wie heeft het hier over mensen die dood mogen? Lekker ventje ben jij

Het ontvangen van dreigbrieven is alleen geen nieuws (meer) aangezien bijna half-Nederland ze lijkt te ontvangen. Dan moet je ook niet raar opkijken dat het geen stormlooptopic wordt (al lijkt er nu wat beweging in te zitten).
  donderdag 23 december 2004 @ 17:29:38 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24162326
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:17 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

jou houding is eigenlijk heel gevaarlijk, want jij zegt, omdat iets zo vaak gebeurt moeten we ons er niet meer druk om maken. Dat iets vaak gebeurt maakt het nig niet goed beste man!
Dat hoor je mij ook niet zeggen, beste man.
  vrijdag 24 december 2004 @ 08:58:49 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24174442
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's nog iets heel anders dan moord, dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Ok, je vindt het dus niet erg, je hebt geen medelijden met het slachtoffer, het is toch maar een Moslima
quote:
Reken maar dat mensen als Hirsi Ali en Wilders dagelijks dit soort brieven, met daarin ook dit soort geldbedragen genoemd als beloning voor de moord op hun, krijgen.
Hmm, grappig dat je over inside-information beschikt die zelfs de AIVD niet heeft
quote:
Moslims doen het overigens gratis.
Sommige groepen, vaak als holocaustontkenners aangeduid, ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden.

Holocaustrevisionisten beweren dat het aantal joodse slachtoffers dat traditioneel wordt genoemd, incorrect is. Zij zeggen dat veel minder dan 6 miljoen joden werden gedood en dat de meeste slachtoffers zijn gevallen door verhongering en door uitgebroken ziektes zoals tyfus en cholera. Holocaustrevisionisten beweren ook dat (zowel mobiele als stationaire) gaskamers enkel gebruikt werden voor desinfectie doeleinden.

Bron: Wikipedia

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:46:37 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24174976
Weer zo'n zielepoot die dingen leest die er helemaal niet staan en me woorden in de mond legt. Maar van BSB (mijn grote held en voorbeeld) had ik toch meer verwacht
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 08:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, je vindt het dus niet erg, je hebt geen medelijden met het slachtoffer, het is toch maar een Moslima
Ik vind het wel erg, heb enigszins medelijden met het slachtoffer, maar niet genoeg om dit als nieuws te beschouwen. Net zomin ik genoeg medelijden heb met de honderden anderen die dreigbrieven ontvangen, om dat een nieuwstopic waard te vinden
quote:
Hmm, grappig dat je over inside-information beschikt die zelfs de AIVD niet heeft
Jij denkt serieus dat de AIVD niet weet wat er in die brieven staat ? Afijn, natuurlijk worden dit soort dreigementen geuit in dat soort brieven, laat je fantasie eens gaan en probeer je eens in te denken wat er in zo'n brief moet staan
quote:
Sommige groepen, vaak als holocaustontkenners aangeduid, ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden.

Holocaustrevisionisten beweren dat het aantal joodse slachtoffers dat traditioneel wordt genoemd, incorrect is. Zij zeggen dat veel minder dan 6 miljoen joden werden gedood en dat de meeste slachtoffers zijn gevallen door verhongering en door uitgebroken ziektes zoals tyfus en cholera. Holocaustrevisionisten beweren ook dat (zowel mobiele als stationaire) gaskamers enkel gebruikt werden voor desinfectie doeleinden.

Bron: Wikipedia

Fijn dat je hier even meldt dat er ook zieke geesten bestaan die de holocaust ontkennen (velen van hen moslims btw), maar ik snap niet wat dat met mij of mijn post te maken zou kunnen hebben.

Of is dit een verkapte coming out en wil je ons op deze manier eigenlijk duidelijk maken dat je zelf zo'n 'holocaustrevisionist' bent?

pi_24176403
waar blijven de 300 reacties
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24176568
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:11 schreef Meki het volgende:
waar blijven de 300 reacties
Nou, Meki? Waar blijven ze?
Misschien dat Bansheeboy zich weer een van de Holocaustontkenners kan betonen waar het zojuist over ging, dat verlevendigt het debat doorgaans.
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:22:54 #26
13462 BansheeBoy
pi_24176643
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:20 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Misschien dat Bansheeboy zich weer een van de Holocaustontkenners kan betonen waar het zojuist over ging, dat verlevendigt het debat doorgaans.
Waar heb jij het over ? We kunnen ons beter wenden tot on-topic taferelen, me dunkt

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:23:09 #27
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24176650
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:20 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Precies, van een simpel dreigbriefje naar een moslima naar holocaustontkennig. Spannend, waar gaat dat heen?
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:24:56 #28
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24176688
Is die 250.00E notarieel vastgelegd?
Zo niet, dan zou ik mij daar geen zorgen om maken.

Voor het overige ken ik enkel moslims die het gratis en voor niets doen.

Conclusie, zo'n bedreiging moet je niet zo serieus nemen.
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:27:01 #29
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24176745
Haha wat lopen ze in Belgie achter zeg

In Nederland stuurt men dreigmailtjes en in de jaren 80 en begin 90'er jaren zond men dreigfaxen, maar briefjes? LOL!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:30:21 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24176808
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:24 schreef machteld het volgende:

Dat zei ik ook al, maar pas maar op: ik werd hier door Groot-Moderator Sidekick meteen voor 'extreem-rechts gespuis' uitgemaakt en hierboven doet mijn idool BansheeBoy een suggestie richting holocaustrevionisme
pi_24183727
Wat een belgennieuws,zal me niks verbazen als die vlaming ze naar zichzelf stuurt om met z'n inteelthoofd op tv te komen,zenden ze nog uit ook op het journaal;er is in vlaanderen wel groter nieuws als er iemand zich doodrijdt of als ze een file hebben zijn ze ook helemaal fier.Ik ga op zeker het jaaroverzicht op de VRT kijken,vooral de grootste sportmomenten wordt weer lachen.
NAAM Paolo Di Canio 'Pallocca' ('Dikkerdje'), 'The Animal'
GEBOREN 9 juli 1968, Rome, Italië
LAND Italië
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:22:43 #32
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24186305
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 17:21 schreef livetothegoal het volgende:
Wat een belgennieuws,zal me niks verbazen als die vlaming ze naar zichzelf stuurt om met z'n inteelthoofd op tv te komen,zenden ze nog uit ook op het journaal;er is in vlaanderen wel groter nieuws als er iemand zich doodrijdt of als ze een file hebben zijn ze ook helemaal fier.Ik ga op zeker het jaaroverzicht op de VRT kijken,vooral de grootste sportmomenten wordt weer lachen.
75% van het "nieuwsoverzicht" zal wel weer over Amerika/Israel en Nederland gaan, die Belgen hebben echt een ongezonde obsessie daarmee
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24187560
ja..! juist omdat nederland feiten blijft negeren .... amerikaanse/israelisch terrorisme blijft door, moslims pikken het nieuws vanuit eigen zenders..en zo wordt nedrland aangekeken als topmedeplichter van dat terrorisme
pi_24187816
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:17 schreef zurich het volgende:
ja..! juist omdat nederland feiten blijft negeren
Nederland? Spreek voor....je eigen.
quote:
amerikaanse/israelisch terrorisme blijft door
Is het ooit begonnen?
quote:
moslims pikken het nieuws vanuit eigen zenders..
Ja, de wijken worden er een stuk vrolijker op door die schotelantennes. Overigens is 99% van het ''nieuws'' op die zenders gif waarbij zelfs FOX nog kinderachtig afsteekt.
quote:
en zo wordt nedrland aangekeken als topmedeplichter van dat terrorisme
''Topmedeplichter?'' Als dat geen terrorisme is, weet ik het niet meer.
pi_24197378
Die zaakwaarnemer verdient een lintje. Meer mensen moeten zo'n goede ruggegraat hebben.
  zondag 26 december 2004 @ 12:54:00 #36
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_24216072
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja, de wijken worden er een stuk vrolijker op door die schotelantennes. Overigens is 99% van het ''nieuws'' op die zenders gif waarbij zelfs FOX nog kinderachtig afsteekt.
Ik denk dat jij een beetje meehuilt met de wolven in het bos. Het lijkt mij zeer sterk dat jij bv een arabische zender zoals Al Jazeera volgt en verstaat wat men zegt.
Maar goed: het klinkt buitenlands en is dan toch slecht?

toch?

pi_24216284
Heel erg dit, maar idd : Hirshi Ali en Wilders krijgen 10 van dit soort brieven, elke dag.
pi_24217175
[quote
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:54 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een beetje meehuilt met de wolven in het bos.
Ik denk dat jij nogal snel tevreden bent met je eigen conclusies.
quote:
Het lijkt mij zeer sterk dat jij bv een arabische zender zoals Al Jazeera volgt en verstaat wat men zegt.
Het lijkt mij zeer sterk dat onbevooroordeelde lezing van het door jou geciteerde stukje deze overtuiging zou kunnen scheppen. Blijkbaar leef je in een grot en ben je er niet van op de hoogte dat er al vrij veel publiciteit rond Al Jazeera is geweest, ook op Nederlandse zenders, met ondertiteling. Bovendien is er een fijne Engelstalige site van Al Jazeera,

http://english.aljazeera.net/HomePage
quote:
Maar goed: het klinkt buitenlands en is dan toch slecht?

toch?
Wat zou een boutade van Nyrem zijn zonder verplichte verdachtmaking en gesmijt met bruine verf? Ga zo door, zeloot.
pi_24231834
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:03 schreef jerryx het volgende:
Heel erg dit, maar idd : Hirshi Ali en Wilders krijgen 10 van dit soort brieven, elke dag.
Zij krijgen haatbrieven omdat ze zelf haten. De vrouw met die hoofddoek haatte niemand en deed gewoon haar werk.

Maar afhankelijk van je standpunt over moslims, zou je het een of het ander kunnen denken.
  maandag 27 december 2004 @ 10:59:42 #40
13462 BansheeBoy
pi_24232049
Hirsi Ali, Geert wilders, wijlen Theo van G. (zijn zoon), Mary Poppins, Pim Fortuyn, George Bush en Tony Blair zijn allemaal personen die haatbrieven hebben ontvangen omdat ze duidelijk hebben laten merken onverdraagzaam te zijn. De man in kwestie heeft niemand kwaad gedaan, alleen omdat hij een respectabele hoofddoekdragende vrouw heeft werken voor hem ontvangt hij dreigbrieven van geesteszieke poltergeists

maandag 27 december 2004 @ 14:03:14 #41
pi_24234710
Het ironische van de hele zaak is dan nog dat je in die fabriek juist verplicht bent (uit hygienische redenen) om op de werkvloer je haar te bedekken ...
  woensdag 29 december 2004 @ 14:37:57 #42
pi_24276434
Bedreigde bedrijfsleider en werkneemster uitgenodigd bij koning
De zaakvoerder van het Ledegemse delicatessenbedrijf Rik Remmery en werkneemster Naïma van het bedrijf worden op 12 januari door koning Albert II ontvangen, zo heeft Remmery bevestigd. De bedrijfsleider en de moslimvrouw kregen al vier dreigbrieven omdat de vrouw een hoofddoek draagt.

De zaakvoerder werd door de kabinetschef van de koning opgebeld met de vraag of hij een bezoek aan de vorst wou brengen. Volgens de kabinetschef volgt Albert de zaak op de voet en is hij onder de indruk van de beslissing van de zaakvoerder niet te capituleren voor de briefschrijver.

"Ik vind het een hele eer om uitgenodigd te worden door de koning", aldus Remmery. "Ik heb de uitnodiging aanvaard en zal Naïma meenemen." Voor het overige is nog geen doorbraak geboekt in de speurtocht naar de brievenschrijver. "Ik ben er van overtuigd dat het gerecht veel moeite doet om tot een oplossing te komen", zei de bedrijfsleider nog.

"Ondertussen komt Naïma al opnieuw werken. Ook zij is blij met de uitnodiging van de koning." Op de website van Unizo liepen al meer dan 17.000 steunbetuigingen voor de zaakvoerder, zijn familie en de belaagde vrouw binnen.
  woensdag 29 december 2004 @ 14:47:24 #43
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24276595
Ach gut, het mag bij de koning komen

Doe mij ook zo'n brief, ik wil dat mens (de koningin dus) ook weleens ontmoeten.
  donderdag 30 december 2004 @ 13:05:23 #44
pi_24296145
Vijfde dreigbrief voor Remmery

De zaakvoerder van de delicatessenzaak NV Remmery uit Ledegem heeft woensdag een vijfde dreigbrief ontvangen. Dat zegt het parket van Kortrijk. Over de inhoud van de brief heeft het parket niks meegedeeld. De briefschrijver eist dat Remmery zijn werkneemster Naïma Amzil ontslaat. Deze moslimvrouw draagt een hoofddoek op het werk.

Al sinds eind november krijgt de zaakvoerder van de NV Remmery dreigbrieven getekend door de organisatie Nieuw Vrij Vlaanderen. In de brieven dreigt de organisatie ermee het bedrijf in brand te steken en belooft ze 250.000 euro aan de persoon die de man vermoordt. De moslimvrouw werkt nog steeds in het bedrijf en heeft enkele dagen gewerkt zonder hoofddoek. Voorlopig heeft het Kortrijkse gerecht nog geen spoor van de dader. (voc, belga)
  donderdag 30 december 2004 @ 13:08:58 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24296218
We doen natuurlijk samen ons best . Maar echt stormlopen wil het nog niet echt heh, dit topic?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:55:24 #46
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24345838
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:24 schreef machteld het volgende:

Heb ik teveel gezegd?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Aanhouding na bedreiging werkgever van moslimvrouw

Gepubliceerd op vrijdag 31 december 2004

BRUSSEL/LEDEGEM/KORTRIJK (ANP) - De politie in het Vlaamse Kortrijk heeft vrijdagmiddag een man aangehouden omdat hij de Belgische werkgever van een moslimvrouw heeft bedreigd. Dat meldden vrijdagavond Belgische media.

Het gaat om een inwoner van het West-Vlaamse Ledegem, waar het bedrijf ook gevestigd is. Volgens de Vlaamse publieke televisiezender VRT gaat het om een man die bij het bedrijf had gesolliciteerd en was afgewezen. Hij zou voorlopig worden gehoord als getuige. Bij zijn aanhouding heeft de man zich verzet. Daardoor raakten twee agenten lichtgewond.

In vijf anonieme dreigbrieven aan de bedrijfsleider van een visgroothandel en delicatessenbedrijf in Ledegem werd deze maand gevraagd om het ontslag van een 31-jarige werkneemster van Marokkaanse origine. De werkgever weigerde daaraan toe te geven, omdat hij tevreden is over haar werk. Wel is de vrouw ingegaan op de eis van de anonieme bedreiger dat zij haar hoofddoek niet meer op het werk zou dragen.
Koranfascisme bedankt Islam
  zondag 2 januari 2005 @ 18:48:27 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24358158
Een afloop geheel volgens verwachting

Wat een grap
pi_24360481
Afloop, grap?
Die man is alweer vrijgelaten. Er is wel een proces-verbaal opgesteld voor weerspannigheid.
Het parket heeft vandaag ook bekend gemaakt dat in de vijfde dreigbrief 'enkel' een kogel zat.
  maandag 3 januari 2005 @ 00:15:13 #49
88620 Compile
Cannon Project
pi_24363314
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:22 schreef gorgg het volgende:

Het parket heeft vandaag ook bekend gemaakt dat in de vijfde dreigbrief 'enkel' een kogel zat.
Precies, niet zo erg. Als er nou een wapen bij zat.....
pi_24371660
Het is een gevaarlijke trend. Gelukkig beheert de bedrijfsleider de crisis op een meer dan behoorlijke manier. Hij kan ook moeilijk anders...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')