Bron: VRT-TTquote:DREIGBRIEVEN TEGEN HOOFDDOEKEN
In West-Vlaanderen neemt de zaak van
dreigbrieven alsmaar grotere vormen
aan.
De zaakvoerder van een visbedrijf wordt
al weken bedreigd omdat een Marokkaanse
werkneemster een hoofddoek draagt.
Na de eerste dreigementen besloot de
vrouw om geen hoofddoek meer te dragen.
Daarna eiste de briefschrijver dat ze
ontslagen werd, maar de werkgever heeft
dat geweigerd.
Nu heeft de zaakvoerder een brief
gekregen waarin staat dat er een prijs
van 250.000 euro op zijn hoofd staat
"omdat hij zou collaboreren met
moslims".
Het werkt blijkbaar wel.quote:Na de eerste dreigementen besloot de vrouw om geen hoofddoek meer te dragen.
Komen al die andere dreigbrieven van moslims dan? En wie zegt dat deze dreigbrieven dan ook niet gewoon van moslims komen, om de autochtone bevolking zwart te maken?quote:Op donderdag 23 december 2004 16:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Aan de massale reacties te zien zijn dreigbrieven blijkbaar niet interessant als ze niet van Moslims komen ...
Geen idee , maar ik zou het sterk vinden als moslim-fundi's zouden eisen dat een moslim géén hoofddoek draagt.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komen al die andere dreigbrieven van moslims dan? En wie zegt dat deze dreigbrieven dan ook niet gewoon van moslims komen, om de autochtone bevolking zwart te maken?
Nou en? Dat zegt dan alleen maar iets over wat de mensen wel en wat ze blijkbaar niet bezighoudt. Na alles wat er gebeurd is vind ik het niet zo vreemd dat mensen niet overlopen van empathie met de 1 of andere Belgische moslima. Er gebeuren ergere dingen, moord enzo.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geen idee , maar ik zou het sterk vinden als moslim-fundi's zouden eisen dat een moslim géén hoofddoek draagt.
Maar hoe sterk ik zelf ook tegen hoofddoeken ben , ik ben er rotsvast van overtuigd dat als hier had gestaan "Dreigbrieven aan zaakvoerder wegens verbod hoofddoek in fabriek" ofzoiets dat we hier dan al aan de 2de versie van de topic toe waren ...
Of 250.000,- beloven aan degene die een autochtone bedrijfsleider van kant maakt enzo ...quote:Op donderdag 23 december 2004 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
. Er gebeuren ergere dingen, moord enzo.
Da's nog iets heel anders dan moord, dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Reken maar dat mensen als Hirsi Ali en Wilders dagelijks dit soort brieven, met daarin ook dit soort geldbedragen genoemd als beloning voor de moord op hun, krijgen. Da's gewoon bangmakerij.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Of 250.000,- beloven aan degene die een autochtone bedrijfsleider van kant maakt enzo ...
Selectieve perceptie, het is triest maar waar.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geen idee , maar ik zou het sterk vinden als moslim-fundi's zouden eisen dat een moslim géén hoofddoek draagt.
Maar hoe sterk ik zelf ook tegen hoofddoeken ben , ik ben er rotsvast van overtuigd dat als hier had gestaan "Dreigbrieven aan zaakvoerder wegens verbod hoofddoek in fabriek" ofzoiets dat we hier dan al aan de 2de versie van de topic toe waren ...
Komop zeg, 'selectieve perceptie'quote:Op donderdag 23 december 2004 16:40 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
Selectieve perceptie, het is triest maar waar.
Dit is de reden waarom populisme zoveel terrein wint in NL en ook het grootste gevaar vormt voor de gevestigde orde in NL. Het is triest maar helaas waar![]()
Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen. Zoals ik al zei, het versturen van dreigbrieven is inmiddels gemeengoed geworden en er gebeuren veel ergere dingen.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het punt is dat men hier niet die moslima bedreigt, maar een bedrijfsleider die een moslima tewerk stelt .
Meer nog , in de dreigbrieven zelf, spreekt men niet alleen over een prijs op het hoofd van die bedrijfsleider, maar over ALLE bedrijfsleiders die Moslims tewerk stellen.
Het is ook niet zomaar een dreigbrief die de persoon zelf kreeg , maar ook een die naar de verschillende grote persmedia werd gestuurd.
Persoonlijk vind ik dit eigenlijk erg triest ...
jou houding is eigenlijk heel gevaarlijk, want jij zegt, omdat iets zo vaak gebeurt moeten we ons er niet meer druk om maken. Dat iets vaak gebeurt maakt het nig niet goed beste man!quote:Op donderdag 23 december 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen. Zoals ik al zei, het versturen van dreigbrieven is inmiddels gemeengoed geworden en er gebeuren veel ergere dingen.
Anders wordt het als de dreigementen ook werkelijk tot uitvoer worden gebracht, dan is het wat mij betreft nieuws.
ahh dan mag Wilders ook dood, zit tie gelukkig niet voor niets in een bunkerquote:Op donderdag 23 december 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen. Zoals ik al zei, het versturen van dreigbrieven is inmiddels gemeengoed geworden en er gebeuren veel ergere dingen.
Anders wordt het als de dreigementen ook werkelijk tot uitvoer worden gebracht, dan is het wat mij betreft nieuws.
Wie heeft het hier over mensen die dood mogen? Lekker ventje ben jijquote:Op donderdag 23 december 2004 17:21 schreef Re het volgende:
[..]
ahh dan mag Wilders ook dood, zit tie gelukkig niet voor niets in een bunker
Dat hoor je mij ook niet zeggen, beste man.quote:Op donderdag 23 december 2004 17:17 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
jou houding is eigenlijk heel gevaarlijk, want jij zegt, omdat iets zo vaak gebeurt moeten we ons er niet meer druk om maken. Dat iets vaak gebeurt maakt het nig niet goed beste man!
Ok, je vindt het dus niet erg, je hebt geen medelijden met het slachtoffer, het is toch maar een Moslimaquote:Op donderdag 23 december 2004 16:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's nog iets heel anders dan moord, dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Hmm, grappig dat je over inside-information beschikt die zelfs de AIVD niet heeftquote:Reken maar dat mensen als Hirsi Ali en Wilders dagelijks dit soort brieven, met daarin ook dit soort geldbedragen genoemd als beloning voor de moord op hun, krijgen.
Sommige groepen, vaak als holocaustontkenners aangeduid, ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden.quote:Moslims doen het overigens gratis.
Ik vind het wel erg, heb enigszins medelijden met het slachtoffer, maar niet genoeg om dit als nieuws te beschouwen. Net zomin ik genoeg medelijden heb met de honderden anderen die dreigbrieven ontvangen, om dat een nieuwstopic waard te vindenquote:Op vrijdag 24 december 2004 08:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, je vindt het dus niet erg, je hebt geen medelijden met het slachtoffer, het is toch maar een Moslima
Jij denkt serieus dat de AIVD niet weet wat er in die brieven staatquote:Hmm, grappig dat je over inside-information beschikt die zelfs de AIVD niet heeft
Fijn dat je hier even meldt dat er ook zieke geesten bestaan die de holocaust ontkennen (velen van hen moslims btw), maar ik snap niet wat dat met mij of mijn post te maken zou kunnen hebben.quote:Sommige groepen, vaak als holocaustontkenners aangeduid, ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden.
Holocaustrevisionisten beweren dat het aantal joodse slachtoffers dat traditioneel wordt genoemd, incorrect is. Zij zeggen dat veel minder dan 6 miljoen joden werden gedood en dat de meeste slachtoffers zijn gevallen door verhongering en door uitgebroken ziektes zoals tyfus en cholera. Holocaustrevisionisten beweren ook dat (zowel mobiele als stationaire) gaskamers enkel gebruikt werden voor desinfectie doeleinden.
Bron: Wikipedia
Nou, Meki? Waar blijven ze?quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:11 schreef Meki het volgende:
waar blijven de 300 reacties
Waar heb jij het over ? We kunnen ons beter wenden tot on-topic taferelen, me dunktquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, Meki? Waar blijven ze?
Misschien dat Bansheeboy zich weer een van de Holocaustontkenners kan betonen waar het zojuist over ging, dat verlevendigt het debat doorgaans.
Precies, van een simpel dreigbriefje naar een moslima naar holocaustontkennig. Spannend, waar gaat dat heen?quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, Meki? Waar blijven ze?
Misschien dat Bansheeboy zich weer een van de Holocaustontkenners kan betonen waar het zojuist over ging, dat verlevendigt het debat doorgaans.
Dat zei ik ook al, maar pas maar op: ik werd hier door Groot-Moderator Sidekick meteen voor 'extreem-rechts gespuis' uitgemaakt en hierboven doet mijn idool BansheeBoy een suggestie richting holocaustrevionismequote:Op vrijdag 24 december 2004 11:24 schreef machteld het volgende:
Is die 250.00E notarieel vastgelegd?
Zo niet, dan zou ik mij daar geen zorgen om maken.
Voor het overige ken ik enkel moslims die het gratis en voor niets doen.
Conclusie, zo'n bedreiging moet je niet zo serieus nemen.
75% van het "nieuwsoverzicht" zal wel weer over Amerika/Israel en Nederland gaan, die Belgen hebben echt een ongezonde obsessie daarmeequote:Op vrijdag 24 december 2004 17:21 schreef livetothegoal het volgende:
Wat een belgennieuws,zal me niks verbazen als die vlaming ze naar zichzelf stuurt om met z'n inteelthoofd op tv te komen,zenden ze nog uit ook op het journaal;er is in vlaanderen wel groter nieuws als er iemand zich doodrijdt of als ze een file hebben zijn ze ook helemaal fier.Ik ga op zeker het jaaroverzicht op de VRT kijken,vooral de grootste sportmomenten wordt weer lachen.
Nederland? Spreek voor....je eigen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:17 schreef zurich het volgende:
ja..! juist omdat nederland feiten blijft negeren
Is het ooit begonnen?quote:amerikaanse/israelisch terrorisme blijft door
Ja, de wijken worden er een stuk vrolijker op door die schotelantennes. Overigens is 99% van het ''nieuws'' op die zenders gif waarbij zelfs FOX nog kinderachtig afsteekt.quote:moslims pikken het nieuws vanuit eigen zenders..
''Topmedeplichter?'' Als dat geen terrorisme is, weet ik het niet meer.quote:en zo wordt nedrland aangekeken als topmedeplichter van dat terrorisme
Ik denk dat jij een beetje meehuilt met de wolven in het bos. Het lijkt mij zeer sterk dat jij bv een arabische zender zoals Al Jazeera volgt en verstaat wat men zegt.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, de wijken worden er een stuk vrolijker op door die schotelantennes. Overigens is 99% van het ''nieuws'' op die zenders gif waarbij zelfs FOX nog kinderachtig afsteekt.
Ik denk dat jij nogal snel tevreden bent met je eigen conclusies.quote:Op zondag 26 december 2004 12:54 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een beetje meehuilt met de wolven in het bos.
Het lijkt mij zeer sterk dat onbevooroordeelde lezing van het door jou geciteerde stukje deze overtuiging zou kunnen scheppen. Blijkbaar leef je in een grot en ben je er niet van op de hoogte dat er al vrij veel publiciteit rond Al Jazeera is geweest, ook op Nederlandse zenders, met ondertiteling. Bovendien is er een fijne Engelstalige site van Al Jazeera,quote:Het lijkt mij zeer sterk dat jij bv een arabische zender zoals Al Jazeera volgt en verstaat wat men zegt.
Wat zou een boutade van Nyrem zijn zonder verplichte verdachtmaking en gesmijt met bruine verf? Ga zo door, zeloot.quote:Maar goed: het klinkt buitenlands en is dan toch slecht?
toch?
Zij krijgen haatbrieven omdat ze zelf haten. De vrouw met die hoofddoek haatte niemand en deed gewoon haar werk.quote:Op zondag 26 december 2004 13:03 schreef jerryx het volgende:
Heel erg dit, maar idd : Hirshi Ali en Wilders krijgen 10 van dit soort brieven, elke dag.
Heb ik teveel gezegd?quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:24 schreef machteld het volgende:
Is die 250.00E notarieel vastgelegd?
Zo niet, dan zou ik mij daar geen zorgen om maken.
Voor het overige ken ik enkel moslims die het gratis en voor niets doen.
Conclusie, zo'n bedreiging moet je niet zo serieus nemen.
Precies, niet zo erg. Als er nou een wapen bij zat.....quote:Op zondag 2 januari 2005 21:22 schreef gorgg het volgende:
Het parket heeft vandaag ook bekend gemaakt dat in de vijfde dreigbrief 'enkel' een kogel zat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |