Hmz, lijkt wel een beetje op Hoogvliet een paar jaar geleden, maar gelukkig zijn we daar weer vanaf. Door niet te luisteren naar de gemeente, maar door er als deelgemeente zelf aan te werken.quote:
Nog even en dan woon ik daar, het is even zoeken maar er zijn nog goede stukken hoor. Daarbij zijn ze ook hard aan het werk om de veiligheid ed te verbeteren.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:05 schreef renz0r het volgende:
rotterdam? Reken dan ook maar deze wijken bij Spangen
- Delfshaven (damn)
- Beverwaard
- Delen van Spaanse polders
- Delen van het noorden van het centrum (boven CS)
- Delen van Zuidplein
- Delen van Oud Alexandrium
Toc triest dat ik nu meer dan de helft van Rotterdam opnoem..... Helaas de realiteit (gaat maar niet beginnen over bevolkingsgroepen, dat is nu offtopic)
Ik gelukkig ook tegenwoordigquote:Op woensdag 22 december 2004 22:00 schreef L-IS het volgende:
Ik woon in een dorp
Geen ghetto te bekennen
Eensquote:Op woensdag 22 december 2004 22:07 schreef Aurelium het volgende:
Breda
Hogevucht, kesteren, geeren noord, tuinzicht
*reactie deelt*quote:Op woensdag 22 december 2004 22:29 schreef chatter het volgende:
Rotterdam toevoeging:
Afrikaanderwijk, Tarwebuurt, Feijenoord, Hillesluis, Pendrecht, Lombardijen, IJsselmonde, het hele gedeelte in het centrum (behalve de Coolsingen, volgens onze burgermeester Optelten. Wat een sukkel die vent, die is al jaren niet meer in zijn uppie Rotterdam in geweest, na 21:00 uur.)
Eigenlijk kan ik geen deel van Rotterdam naar voren halen, maar de getto vorming niet heeft toegeslagen, helaas.
Geeren noord ligt in de hoge vugt.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:07 schreef Aurelium het volgende:
Breda
Hogevucht, kesteren, geeren noord, tuinzicht
De kooi ook wel imo...quote:Op woensdag 22 december 2004 22:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik woon vlakbij Leiden, en daar reken ik de Merenwijk en de Stevenshof tot ghetto.
woon ik aan het zuidplein! er is veel veranderd en de Rotterdamse de spirit van schouders er onder gaat hier nog steets op. Snap overigens niet wat mensen te klagen hebben hier! Alles hier bij de hand!quote:Op woensdag 22 december 2004 22:05 schreef renz0r het volgende:
- Delfshaven (damn)
- Beverwaard
- Delen van Zuidplein
Toc triest dat ik nu meer dan de helft van Rotterdam opnoem..... Helaas de realiteit (gaat maar niet beginnen over bevolkingsgroepen, dat is nu offtopic)
Vind het er nog best netjes uit zien hoorquote:
Holtenbronx!quote:Op donderdag 23 december 2004 01:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
Zwolle, holtenbroek
Ook wel HoltenBronx genoemd...
Hebben ze het platgegooit, komen er weer van die hokkenquote:Op donderdag 23 december 2004 02:08 schreef cerror het volgende:
[..]
Holtenbronx!
Mijn broer woont in de lassuslaan...
Heerlijke buurt ja
Idd, kom volgende week vrijdag ff kijken.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:04 schreef Cornerman het volgende:
Ehm.. Ik denk de Schilerswijk (Den Haag)![]()
Mwoah, Oosterwei (bij voetbalvelden) en de Korte Akkeren (wijkje net achter de Garenspinnerij) spannen wel de kroon hoor.quote:
So true!!quote:
Moet tot mijn spijt bekennen dat ik daar ben opgegroeid. Ik weet niet wat ze nu allemaal met die wijk van plan zijn. Het is een gedeelte studentenwijk, gedeelte nieuwbouwwijk en een groot gedeelte gettoquote:Op donderdag 23 december 2004 01:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
Zwolle, holtenbroek
Poptahof.quote:Op donderdag 23 december 2004 09:35 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
hmm...
Delft -> Tanthof, buitenhof, alles met hof iig, behalve de binnenhof
gelukkig woon ik daaar niet
Heej, lijkt me niet he? Tenzij je bedoelt dat het een ghetto is voor snobsquote:
Jawel we leven in een vrij land. Je maakt het alleen nog duidelijker dat je een loser bentquote:Ik heb op zich geen problemen met samenklontering van bevlkingsgroepen, maar toch zijn er altijd weer een aantal van die KUT-ouderen, die heet straatbeeld vervuilen met rollators . Maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen!
Foto is genomen uit een flat zoals je misschien kunt zien (persepctief). En daar wonen studenten ja, ik niet meer nee.quote:
hehe... in dat huizenblok van vier huizen naast elkaar zat een een XTC lab... op de bovenste verdiepingen...quote:Op donderdag 23 december 2004 11:43 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Uhm.....rare vraag misschien, maar waarom is overal de bovenverdieping dichtgetimmert
Hahaha Tanthof een ghettoquote:Op donderdag 23 december 2004 09:35 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
hmm...
Venlo Noord inderdaad en de Sloot (zuid). Gelukkig is de gemeente hard bezig om deze wijken op te knappen. Blerick (vastenavondkamp) begint ook steeds meer op Klein turkije te lijken...quote:Op donderdag 23 december 2004 11:07 schreef Klonk het volgende:
Venlo had een paar wijken waar je niet wilt wonen, Venlo Noord maar daar worden nu miljoenen ingepompt om die wijk leefbaar te houden en in Tegelen had je de alland (allahland in de volksmond) maar ook dat verbeterd meer en meer.
Voor Venlo hou ik het dus voorlopig nog op Venlo Noord en een stuk van Blerick
quote:Op donderdag 23 december 2004 14:02 schreef innepin het volgende:
Sja, Spierdijk...
Inwonersaantal per 1-1-2004: 1329.
't heb net twee straten joh. Ik zou de boerderij op de hoek met die irritante ezel wel een ghetto willen noemen, maar ja... hè...
er zijn wel slechtere plekken te bedenken in Zwolle -> Indische Buurt......quote:Op donderdag 23 december 2004 01:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
Zwolle, holtenbroek
Vastenavondkamp word de nieuwe probleemwijk van Venloquote:Op donderdag 23 december 2004 11:53 schreef fratsman het volgende:
[..]
Venlo Noord inderdaad en de Sloot (zuid). Gelukkig is de gemeente hard bezig om deze wijken op te knappen. Blerick (vastenavondkamp) begint ook steeds meer op Klein turkije te lijken...
quote:Op donderdag 23 december 2004 14:11 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
[afbeelding]
valt wel mee zo te zien jaah![]()
woon jij ook in zo'n boerderijtje?
ja, al die flats enz.. vind ik niet echt netjes hoor!!quote:
En vergeet broekhoven nietquote:Op donderdag 23 december 2004 11:39 schreef Petra76 het volgende:
de Vogeltjesbuurt in Tilburg
Snob!!quote:Op donderdag 23 december 2004 10:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Heej, lijkt me niet he? Tenzij je bedoelt dat het een ghetto is voor snobs
ik woon ook in Oud Zuid, maar ik ben geen snob!
Nee ik woon niet in Tanthofquote:Op donderdag 23 december 2004 14:52 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
ja, al die flats enz.. vind ik niet echt netjes hoor!!
woon jij in tanthof ofzo????
Ik vind het daar echt niet netjes!
Het valt wel mee in Kralingen, op de Lusthofstraat na.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:23 schreef umberrella het volgende:
Ik vind kralingen in rotterdam op zich nog wel een nette buurt.
Broekhoven 1, 2 en 3. Vogeltjesbuurt, Visserijplein. Delen van 't Goirke. Alles rondom het Verdiplein in Noord. Vergeet ook Jeruzalem en de bisschoppenbuurt (Groeseind/Hoefstraat) niet. En last but not least.... de Veestraat.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:54 schreef ivetje het volgende:
[..]
En vergeet broekhoven nietOf mag je dat niet tot ghetto rekenen...nou ja, ik rij er het liefst niet alleen doorheen in het donker. Da's voor mij eng genoeg om het een ghetto te noemen
ps : je woont toch neit in broekhoven he...
de kerkelanden is wel erg ja de riet vind ik nog wel meevallen dan is daar bij de rembrandlaan nog ergerquote:Op donderdag 23 december 2004 17:38 schreef Gesloten het volgende:
Almelo: Kerkelanden, de Riet
mja ke, misschien dan geen ghotto..quote:Op donderdag 23 december 2004 17:21 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Nee ik woon niet in Tanthof![]()
Omdat er flats staan is het toch geen ''ghetto'', een arbeiderswijk hoogstens.
Delft heeft sowieso geen ''ghetto's''.
De riet is gewoon erg pauper. Genoeg voor titel als ghetto :pquote:Op donderdag 23 december 2004 17:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
de kerkelanden is wel erg ja de riet vind ik nog wel meevallen dan is daar bij de rembrandlaan nog erger
ja dat is wel zo van die Heracles paupertje gemiddelde leeftijd 16 en huidskleur ....quote:Op donderdag 23 december 2004 17:58 schreef Gesloten het volgende:
[..]
De riet is gewoon erg pauper. Genoeg voor titel als ghetto :p
teveel moeite om de auto fatsoenlijk te parkerenquote:Op donderdag 23 december 2004 14:49 schreef livetothegoal het volgende:
[afbeelding] Dit is mijn buurt in eindhoven,een ghetto is het niet,er wonen alleen veel stinkstudenten.[afbeelding]
Nee, Schilderswijk valt mee, een hoop gekleurde mensen maar geen echt uitschot(uitschieters daargelaten natuurlijk).quote:Op donderdag 23 december 2004 02:21 schreef Moeizaam het volgende:
Schilderswijk
Idd, kom volgende week vrijdag ff kijken.
Iedereen is uitgenodigd.![]()
Ik vind St Pieter, t villapark en al die wijkjes in de binnenstad toch ook nog wel behoorlijk net, om over ceramique nog maar te zwijgen (das wel een oerlelijke buurt trouwensquote:Op donderdag 23 december 2004 13:58 schreef DeHeldjes het volgende:
maastricht!! IDD: BlauwDorp, WitteVrouweVeld en Malberg!! Maar dr zijn ook een paar straten in Caberg en Bosscherveld waar ik graag kom
eigenlijk hebben we maar 1 nette buurt: de campagne
Waarom zouden ze in een muur gaan zittenquote:Op donderdag 23 december 2004 20:47 schreef Laptoptekoop het volgende:
[..]
Nee, Schilderswijk valt mee, een hoop gekleurde mensen maar geen echt uitschot(uitschieters daargelaten natuurlijk).
In Transvaal moet je zijn, bierbuiken, matjes enz. enz.. Daar hebben ze een paar maanden geleden twee jongens uit een betonnen muur moeten bikken. Dat is nog groots in het Journaal geweest, twee jongens die in de muur van een vroegere supermarkt zaten ofzo.
Ik vind de Alexanderpolder een mooi stukje van de stad. Schiebroek (waar ik nu woon), Hillegersberg, Ommoord en Zevenkamp zijn daarentegen juist erg suf.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:29 schreef chatter het volgende:
Rotterdam toevoeging:
Afrikaanderwijk, Tarwebuurt, Feijenoord, Hillesluis, Pendrecht, Lombardijen, IJsselmonde, het hele gedeelte in het centrum (behalve de Coolsingen, volgens onze burgermeester Optelten. Wat een sukkel die vent, die is al jaren niet meer in zijn uppie Rotterdam in geweest, na 21:00 uur.)
Eigenlijk kan ik geen deel van Rotterdam naar voren halen, maar de getto vorming niet heeft toegeslagen, helaas.
yup, dat zei ik ookquote:Op donderdag 23 december 2004 18:37 schreef -Eddow- het volgende:
Delft
Kansoze wijken zijn toch echt
Poptahof
Wippolder
en Buitenhof
So truequote:Op vrijdag 24 december 2004 02:00 schreef MaxPower het volgende:
Groningen: Beijum is zoals hierboven gemeld het ergst inderdaad. Daarna toch wel Vinkhuizen denk ik (al een tijd niet meer geweest). Oosterpark vind ik wel meevallen.
Vinkhuizen is aardig verbeterd nadat er èn een boel enigszins verwaarloosde huizen tegen de vlakte zijn gegaan, waarvoor koopwoningen in de plaats zijn gekomen èn er een boel huurhuizen die wel zijn blijven staan koopwoningen zijn geworden. Ik denk dat Vinkhuizen, dat in de jaren 90 inderdaad behoorlijk verpauperde, nu niet meer in de top3 van "ghetto-wijken" voorkomt.quote:Op vrijdag 24 december 2004 02:00 schreef MaxPower het volgende:
Groningen: Beijum is zoals hierboven gemeld het ergst inderdaad. Daarna toch wel Vinkhuizen denk ik (al een tijd niet meer geweest). Oosterpark vind ik wel meevallen.
ja Broekhoven is ook wel ghetto ja....daar rij ik ook liever niet alleen door in het donker. Hoeveel invallen de politie daar al niet heeft gedaan ivm drugs...en natuurlijk die drugsfamilie Tokkie die pas veroordeeld is, die kwam ook daar vandaan. Ik woon zelf niet in Broekhoven gelukkig, heb wel heel lang in Groenewoud gewoond en da's er heel vlakbij.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:54 schreef ivetje het volgende:
[..]
En vergeet broekhoven nietOf mag je dat niet tot ghetto rekenen...nou ja, ik rij er het liefst niet alleen doorheen in het donker. Da's voor mij eng genoeg om het een ghetto te noemen
ps : je woont toch neit in broekhoven he...
Daar achter woonde ik vroegah ook.. op de koeweide.. Is nu ook een zooitje geworden volgens mij,quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind de Alexanderpolder een mooi stukje van de stad. Schiebroek (waar ik nu woon), Hillegersberg, Ommoord en Zevenkamp zijn daarentegen juist erg suf.
Persoonlijk vind ik Kralingen ideaal, maar goed, ik kom nu een maal uit die regio. Tussen de Boezemstraat en Kralingse Bos, ongeveer hier:
[afbeelding]
Goed stuk om te wonen gewoon... Oostzeedijk, Goudsesingel, Hoogstraat, Meent, Oudedijk.
Overigens zijn Crooswijk en het Oude Noorden wel heel ernstig. Ik kom zelden op Zuid of Spangen, daar kan ik dus moeilijk over oordelen. Maar Delfshaven e.d. staat algemeen bekend als ghetto.
Ik kom van de Schapendreef.quote:Op vrijdag 24 december 2004 17:26 schreef L4zY het volgende:
[..]
Daar achter woonde ik vroegah ook.. op de koeweide.. Is nu ook een zooitje geworden volgens mij,
Als je de Oosterparkwijk nou op 2 zet en dat wat je nu op 2,3 en 4 hebt naar 3,4 en 5 zet kan ik het met je eens zijnquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:01 schreef Renesite het volgende:
Groningen
1. Beyum
2. Paddepoel (dierenriemstraat, vlak bij noorderstation)
3. Delen van Vinkhuizen
4. De hoogte, die kant uit, hoek selwerd, hoogte daaro, bij de poortstraat een beetje
Oosterpark vergeten ja!quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:13 schreef MTVGN het volgende:
[..]
Als je de Oosterparkwijk nou op 2 zet en dat wat je nu op 2,3 en 4 hebt naar 3,4 en 5 zet kan ik het met je eens zijn
Je vergeet Klarendal...quote:Op donderdag 23 december 2004 09:40 schreef Escape2Dawn het volgende:
"Rijnwijk" of "het Broek" in Arnhem...
... en daar woon ik naast
wat een bullshit man, in delft zijn er geen ghetto'squote:Op donderdag 23 december 2004 09:35 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
hmm...
*woont vlakbij overvecht* Inderdaad een trieste bedoening. CS gives me the creeps, als het donker is, en de rest van wat je noemt daar ben ik expres ook nog niet geweest. Zou er ook niet zomaar heen gaan. Meer weet ik ook niet van Utrecht te noemen (zolang woon ik er nog niet haha), alleen het Smakkelaarsveld, junky-paradise, maar dat is weer heel dicht bij het CS.quote:Op vrijdag 24 december 2004 08:38 schreef D_Star het volgende:
Jongens jongens...dat Utreg nog niet voorbij is gekomen (woon er vlakbij).
De achterbuurten: Overvecht, Betonbuurt, grote delen van Zuilen, het Centraal Station by night (serieus, als ik een dealer was zou ik er GOUDGELD verdienen!!), wijken achter de Amsterdamse Straatweg en de Vleutenseweg (vandaar dat de politie daar ook vorig jaar regelmatig van die preventieve fouilleringsacties heeft gehouden, op de kabelkrant heb ik wel eens gezien wat ze in beslag hebben genomen: let's just say that there's a whole lotta sh*t coming from that neighbourhood)...dat is wat er nu even bij me opkomt...zal ongetwijfeld meer zijn!![]()
Wat dacht je van Klarendalquote:Op donderdag 23 december 2004 09:40 schreef Escape2Dawn het volgende:
"Rijnwijk" of "het Broek" in Arnhem...
... en daar woon ik naast
tja......quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:16 schreef yootje het volgende:
In Almere...
Stedenwijk?
Staatsliedenwijk?
Zou het eerder houden op delen van Oost/Watergraafsmeer en delen van Noord...quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:24 schreef Meki het volgende:
Amsterdam - Oud west / Bijlmer
quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:21 schreef speedfreakssj het volgende:
ben wel een keer op utrecht CS geweest redelijk laat (11 uur ofzo) aar toen merkte ik niet zoveel hoor.
werd wel een paar keer gevraagd of ik geld had voor een kop koffie ofzo maar voorderest niks.
Misschien omdat ik met mijn ex liep en die nu niet de slankheid zelfe is en zeker niet tegen e wil heben in een straatgevecht tegen een junkie van 40 KG VS een tientonner (100KG was ze)
Bennekel?quote:Op donderdag 23 december 2004 14:49 schreef livetothegoal het volgende:
[afbeelding] Dit is mijn buurt in eindhoven,een ghetto is het niet,er wonen alleen veel stinkstudenten.[afbeelding]
Elf uur 's ochtends bedoel je?quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:21 schreef speedfreakssj het volgende:
ben wel een keer op utrecht CS geweest redelijk laat (11 uur ofzo) aar toen merkte ik niet zoveel hoor.
werd wel een paar keer gevraagd of ik geld had voor een kop koffie ofzo maar voorderest niks.
Misschien omdat ik met mijn ex liep en die nu niet de slankheid zelfe is en zeker niet tegen e wil heben in een straatgevecht tegen een junkie van 40 KG VS een tientonner (100KG was ze)
Ik woon zelf net buiten de stad maar kom er heel vaak natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:22 schreef Exhale_02 het volgende:
[..]
Zou het eerder houden op delen van Oost/Watergraafsmeer en delen van Noord...
Vind Oud-West wel meevallen...
Mijn oma woont in stedenwijk.......quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:16 schreef yootje het volgende:
In Almere...
Stedenwijk?
Staatsliedenwijk?
"gevecht om een taartpunt"quote:Op zaterdag 25 december 2004 02:06 schreef Djeez het volgende:
Ik woon in de grootste ghetto van Assen. Was vandaag voorpaginanieuws in de Telegraaf:gevecht om een taartpunt aan het Zuidenveld in Assen....
Hmmm, moet je niet zeggen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:21 schreef Electrical-Storm het volgende:
In Groningen zijn de Hoogte en Beijum echte ghetto's
Wijken als Paddepoel, Selwerd en Vinkhuizen hebben gewoon veel lelijke betonnen krotten en er hangt een deprimerende sfeer, maar qua criminaliteit en serieuze overlast valt het erg mee (zal wel omdat er veel studenten wonen in plaats van... euh... groeperingen die in Nederland gebruikelijk voor veel overlast zorgen).
Oosterpark heb ik niet echt ervaring mee
Ik woonde er zelf ook, maar een gedeelte is niet zo fris hoor, denk ik. Ik heb er geen verstand. Naja, van een ghetto kun je hier niet spreken denk ik.quote:Op zaterdag 25 december 2004 02:37 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Mijn oma woont in stedenwijk.......
Ik vond het best een redelijke buurt hoor.
Er gebeurd best veel hoor... Theo van Gogh hebben ze er ook nog omgelegd...quote:Op zaterdag 25 december 2004 02:30 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Watergraafsmeer vind ik helemaal geen ghetto, juist een erg duffe buurt waar bijna nooit wat gebeurt, veel laagbouw, best mooie huizen ook
Tegen oranjebuurt vind ik zelf ergquote:Op zaterdag 25 december 2004 13:16 schreef Miss_kausalaya het volgende:
Groningen.. hmzz paddepoel is zuid is ook wel erg hoor...damn.. (jah en ik woon er al 15 jaar tussen ofzo).. hmzz.. en voorderest idd oosterparkwijk, indische buurt, bijum, nou lewenborg iz volgens mij ook zwaar flut!..
Dat was in Oost.., dat is toch wel iets anders, hoewel dat ook lááááng geen Ghetto is. Er gebeuren regelmatig liquidaties in Buitenveldert/Amstelveen. Maakt het ook niet meteen een ghetto..quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:59 schreef Exhale_02 het volgende:
[..]
Er gebeurd best veel hoor... Theo van Gogh hebben ze er ook nog omgelegd...
Ik woon in zevenkamp, ik ben dan ook crimineel. gezellige buurt hoorquote:Op woensdag 22 december 2004 22:38 schreef Kwezel het volgende:
je vergeet als toevoeging ook zevenkamp.
niet alleen een ghetto, maar ook veel criminelen.
Dat is idd 'de minste' wijk. Maar om het nou een ghetto te noemen?quote:
of studentenquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:47 schreef Renesite het volgende:
Naar de minste wijk trekken de minste mensen heen, opzich...
Nou wat een ghetto dat kanaleneiland zeg. Loop er zo ongeveer iedere dag rond en merk weinig ghetto-achtigs.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:40 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Duidelijk Lombok, Kanaleneiland, Zuilen, Centraal Station, Best veel ghetto's in Utrecht
HEHEHEquote:Op zaterdag 25 december 2004 16:04 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
[..]
Ik woon in zevenkamp, ik ben dan ook crimineel. gezellige buurt hoor![]()
binnenkort ga ik in schiebroek wonen... heb je ook van die mooie stukjes
Niet heel Schalkwijk hoor! ik woon zelf in Schalkwijkquote:Op donderdag 23 december 2004 09:41 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
So true!!
Haarlem:
Haarlem noord en schalkwijk!
Amsterdamse buurt ook geen pretje maar daar gaat alles plat
mwah ... het is daar nu nog wel erg ja ... maar het verplaatst zich langzamerhand naar de A-landen. Ik zit nog altijd in het centrum van mijn stadje :-)quote:Op donderdag 23 december 2004 02:08 schreef cerror het volgende:
[..]
Holtenbronx!
Mijn broer woont in de lassuslaan...
Heerlijke buurt ja
,maar dat is ook ommoord toch..quote:Op maandag 27 december 2004 23:35 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
[..]
HEHEHE
grootste getto is 7kamp en 3068 is 7kamp en de postcodeloterij is gevallen op 3068
HEHEHE
Inderdaad, Kanaleneiland heeft voornamelijk een slechte naam. Tegenwoordig valt het heel erg mee, aangezien het grootste tuig verhuisd is naar Leidsche Rijn. Ik woon nu vier jaar in Kanaleneiland en het ergste dat ik tot nu toe heb mee gemaakt, is dat de papierbak in onze flat in brand was gestoken door kwajongens.quote:Op maandag 27 december 2004 20:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou wat een ghetto dat kanaleneiland zeg. Loop er zo ongeveer iedere dag rond en merk weinig ghetto-achtigs.
3068 een ghettoquote:Op maandag 27 december 2004 23:35 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
[..]
HEHEHE
grootste getto is 7kamp en 3068 is 7kamp en de postcodeloterij is gevallen op 3068
HEHEHE
Zevenkamp is dodelijk saai, maar voor de rest niet slecht. Zeker geen ghetto, i.m.o.. Familie van me woonde vroeger op de Tochtenweg en dat was een kakkerbuurt vergeleken met Croowsijk.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:09 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
nou zevenkamp is nou niet echt de place to be... ommoord is nog wel ok, alexander zit geloof ik ook nog voor een deel in 3068
Ik woon in Lombok en het is niet bepaald een ghetto...alles word op dit moment gerenoveerd...quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:40 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Duidelijk Lombok, Kanaleneiland, Zuilen, Centraal Station, Best veel ghetto's in Utrecht
Ik heb zelf ook in Parijs gewoond, ik moet toegeven dat er wel meer buurten zijn waar ik liever niet alleen rond loop .. Dat is bv ook in de wijk rond Pére la chaisse en Bel Air, grote steden trekken nu eenmaal enge mensen aan ..quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:39 schreef Herrtee het volgende:
Een beetje half-OT: maar heeft iemand wel eens gehoord van Sarcelles? Of sowieso eens door de voorsteden van Parijs gereden....Die zijn pas leuk.
Sarcelles is wel een van de allerergste, aan de noordkant van de stad. Daarvan is de term 'Sarcellitis' afgeleid, een depressie die het gevolg is van een vreselijke stedelijke omgeving. Dan ben je toch wel een heel geval apart, als wijk zijnde. Meteen maar een fotootje van t net gejat:
Als je in Almere al van een ghetto kan spreken dan is dat wel stedenwijk-midden. Je oma woont waarschijnlijk in zuid?quote:Op zaterdag 25 december 2004 02:37 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Mijn oma woont in stedenwijk.......
Ik vond het best een redelijke buurt hoor.
Ik voeg even toe: sterrenwijk en zeven steegjesquote:Op vrijdag 24 december 2004 08:38 schreef D_Star het volgende:
De achterbuurten: Overvecht, Betonbuurt, grote delen van Zuilen, het Centraal Station by night (serieus, als ik een dealer was zou ik er GOUDGELD verdienen!!), wijken achter de Amsterdamse Straatweg en de Vleutenseweg (vandaar dat de politie daar ook vorig jaar regelmatig van die preventieve fouilleringsacties heeft gehouden, op de kabelkrant heb ik wel eens gezien wat ze in beslag hebben genomen: let's just say that there's a whole lotta sh*t coming from that neighbourhood)...dat is wat er nu even bij me opkomt...zal ongetwijfeld meer zijn!![]()
Klinkt meer naar plaatsen waar je een meisje mee naar toe neemt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:59 schreef slim_blondjuh het volgende:
[..]
Ik voeg even toe: sterrenwijk en zeven steegjes
Ej niet fucken met Heuvel hequote:Op woensdag 22 december 2004 23:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Geeren noord ligt in de hoge vugt.
Zeg maar gerust heel Breda-Noord (Kesteren, Geeren Noord en Zuid ook vooral, Liniekwartier) en dan inderdaad ook Tuinzicht, maar vergeet ook het Heuvelkwartier niet!
Puinzigtquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:41 schreef The-1 het volgende:
Breda Noord, Tuin(tuig)zicht, Kesteren, Westeinde, Bomenbuurt
Ja, daar vind je dan ook niks onder het miljoen...quote:Op maandag 3 januari 2005 09:42 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Bij ons in Brabantpark is het schitterend wonen ..
kzou iig niet alleen de kerkelanden in durven, iig niet op de fiets.. zo erg is het daar.quote:Op zondag 2 januari 2005 20:14 schreef Taurus1978 het volgende:
In Almelo hebben we 2 soorten Ghetto's, Ghetto's met veel allochtonen zoals de Kerkelanden en dan heb je nog de wijken met de 'beroepswerklozen', de Goosenmaat en het Nieuwstraatkwartier, ook wel 'Frans Bauer buurt' genoemd.
Daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen. Ik ken helemaal niemand die Rotterdam uit wil(de).quote:Op maandag 3 januari 2005 10:21 schreef marcb1974 het volgende:
Heel Rotterdan is een ghetto, gelukkig woon ik er ook niet meer
Verwende nesten zijn het!quote:Op maandag 31 januari 2005 03:14 schreef JAM het volgende:
En waarom zien de 'ghetto's' van Enschde eruit als iets wat we in Den Haag een rijkestinkerdbuurt zouden noemen?
Dat is de willem de zwijgerstraat op de foto's,zoek maar op.quote:Op zaterdag 25 december 2004 17:46 schreef Escape het volgende:
[..]
Nope, dit is niet de Bennekel.
welke buurt wel zou ik ook niet weten, lijkt op strijp
Het scheelt al dat de Oranjebuurt plat ligt!quote:
Lekker achterhaalde beelden zeg. Het vuil wordt inmiddels al een paar jaar ondergronds ingezameld. Criminaliteit is enorm gedaald...De verhouding tussen immigranten en autochtonen is aan het bijtreken...evenals de verhouding koop-en huurwoningen.quote:Op maandag 31 januari 2005 04:04 schreef Manono het volgende:
Transvaalbuurt en Indische buurt Amsterdam Oost
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto van Osdorp = Geuzenveldquote:Op maandag 31 januari 2005 04:04 schreef Manono het volgende:
Bijlmer natuurlijk, ziet er lekker groen uit op afstand:
[afbeelding]
Geuzenveld:
[afbeelding]
Mercatorplein (nu opgeknapt)
[afbeelding]
[afbeelding]
Osdorp
[afbeelding]
Amsterdam Noord
[afbeelding]
Transvaalbuurt en Indische buurt Amsterdam Oost
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik woon sinds ruim een jaar niet meer in Stedewijk...mah ik heb dr heeeeeeel lang gewoont...> Arnhemplein...ware serieus vry veel schietpartyen...en az je daar doorheen fietst word je iig 1x aangehouwe door kkr trieste mense.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:57 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Als je in Almere al van een ghetto kan spreken dan is dat wel stedenwijk-midden. Je oma woont waarschijnlijk in zuid?
Als je dan toch staadsliedenwijk erbij noemt, noem dan ook waterwijk en kruidenwijk. Het centrum van Haven doet ook leuk mee trouwens...
Leer je zo praten in een ghetto?quote:Op maandag 14 februari 2005 09:20 schreef GoZaHh het volgende:
[..]
Ik woon sinds ruim een jaar niet meer in Stedewijk...mah ik heb dr heeeeeeel lang gewoont...> Arnhemplein...ware serieus vry veel schietpartyen...en az je daar doorheen fietst word je iig 1x aangehouwe door kkr trieste mense.
Als dr een ghetto is in Almere is het Stedewijk
en Staatsliedenwijk / Kruidenwijk / het verlate centrum van Haven...die zyn een btje
Wat wel frox is dat niemand de clicka's van de wyke noemt?
AAC...MZW...Stedewijk Posse...Litra Clicka...zgnmd die clicka's uit Almere tog
![]()
Joh flikker op halve turk. De Schilderswijk is (samen met Transvaal en Stationsbuurt) een smerig stuk vuilnis, vooral de gebieden Delftselaan, Hoefkade and so on. Een smerig stuk islamitisch vuilnis. Niets, maar dan ook echt niets Nederlands meer aan. Haagse marktquote:Op maandag 31 januari 2005 03:12 schreef JAM het volgende:
Echt, iedereen die roept dat de Schilderswijk in Den Haag zo'n ghetto is is of een teringboer die dat weer van iemand anders heeft gehad of een xenofobische schijtlijster. Niets mis met die buurt.
Alsof er ook nog maar 1 blanke Hagenees in Transvaal woont (van onder de 65 jaar...)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:47 schreef Laptoptekoop het volgende:
In Transvaal moet je zijn, bierbuiken, matjes enz. enz.. Daar hebben ze een paar maanden geleden twee jongens uit een betonnen muur moeten bikken. Dat is nog groots in het Journaal geweest, twee jongens die in de muur van een vroegere supermarkt zaten ofzo.
quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zevenhuizen in Apeldoorn; woon er gelukkig ver vandaan. Een soort kruising tussen de Amerikaanse stad Detroit en de Amersterdamse Bijlmer.
Moet het toch met Heliospan eens zijn hoor. Niet voor niks dat wij het zelf de Freedom Ghetto noemden.. Ben er nu gelukkig weg (huisje ging plat).. Schieringen is toch een aardige verbetering..quote:Op donderdag 23 december 2004 02:50 schreef Heliospan het volgende:
[Leeuwarden: Bilgaard]
De vrijheidswijk
indeedquote:Op donderdag 23 december 2004 18:03 schreef QyRoZ het volgende:
De Laares (Enschede) komt redelijk in de buurt..
I second thatquote:Op donderdag 23 december 2004 00:08 schreef Sandertje21 het volgende:
Roosendaal: Kalsdonk en Burgerhout.
Paupere kutbuurten.
stoer manquote:Op zaterdag 25 december 2004 01:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Elf uur 's ochtends bedoel je?
Ik kan me herinneren dat op een nacht met een vriend van me half bezopen door Oranjestad liep, op weg naar zijn huis. Loopt er een gozer achter ons aan te roepen "hey, hey". Dus ik zeg, "volgens mij roept 'ie ons, momentje". Ik zeg 'bon nochi' en vraag wat er is, zegt die gast: "ey man, wil je coke kopen?". Ik: "Nee, maar bedankt". "Wiet dan?". "Nee, ook niet. Hey, ik moet er weer vandoor nu, de mazzel".
Vraagt die vriend van me "wat wilde die gozer dan?". Ik: "Ach, of we coke wilde hebben, of wiet." Hij: "Serieus?!? ... Verkocht 'ie geen whiskey, trouwens?".
Maar goed, Madiki is wel de ghetto van Oranjestad, samen met Dakota.
Bilgaard, Vrijheiswijk, Schieringe, Heechterp, it's all the same shit.quote:Op maandag 14 februari 2005 13:38 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Moet het toch met Heliospan eens zijn hoor. Niet voor niks dat wij het zelf de Freedom Ghetto noemden.. Ben er nu gelukkig weg (huisje ging plat).. Schieringen is toch een aardige verbetering..
Sterf.quote:
nou meer bijna de helft,de andere helft is immews zeew bekakt,wel grappig dat verschil tussen de buurten.de burkas en matjes met dikke gouden kettingen tussen het hockey,tannisvolk in hun volvo's en saabs.quote:Op maandag 14 februari 2005 23:38 schreef haagse_elfje het volgende:
den haag is een grote getto bijna...
quote:Op maandag 14 februari 2005 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sterf.
Edit: ik bedenk me net dat je waarschijnlijk gewoon niet begrijpt dat het sarcastisch is. Op Aruba is geen ghetto; het staat al in de krant wanneer er een omaatje van de stoep tyft.
Daar gaat ik naar school, naja aan de rand dan (Willaertstraat) daar valt het nog wel meequote:Op donderdag 23 december 2004 01:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
Zwolle, holtenbroek
dat valt ook wel mee. Sommige stukken van matenpark en mheenpark zijn ook niet zo heel erg fijn. Orden heeft ook de stukken waar raar volk rondloopt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zevenhuizen in Apeldoorn; woon er gelukkig ver vandaan. Een soort kruising tussen de Amerikaanse stad Detroit en de Amersterdamse Bijlmer.
Laat ik net hierzo tussen wonen ( bij maashaven in de buurt)...En jammer om te zeggen,maar tis waarquote:Op woensdag 22 december 2004 22:29 schreef chatter het volgende:
Rotterdam toevoeging:
Afrikaanderwijk, Tarwebuurt, Feijenoord
Apeldoorn zuid valt wel mee,alleen midden van zuid een beetje, maar is een stuk minder geworden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:47 schreef ASroma het volgende:
Apeldoorn de lijn zevenhuizen-[sprenklaar-anklaar-kerschoten] en Apeldoorn Zuid.
Staan in schrill contrast met wijken als Ordebos, de parken, Berg en Bos.
Apeldoorn zuid is pauper hoor, net als die lijn idd......vooral de Gentiaan en 7huizen en Zuid....quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:17 schreef Party_P het volgende:
[..]
Apeldoorn zuid valt wel mee,alleen midden van zuid een beetje, maar is een stuk minder geworden.
warom dat?quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:48 schreef Jeff89 het volgende:
Almere is idd wel heel erg...
Kanaleneiland...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:52 schreef lucienne2 het volgende:
hier in utrecht...uiteraard KannibalenEiland...aka kanaleneiland
De helft van filmwijk "Het rijke gedeelte" zijn allemaal villa's.. De andere helft zijn gewoon normale huizen. Tussen de Vaarten is vrij nieuw en ook niet zo pauper, en literatuurwijk is ook best te doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:49 schreef -Redhead- het volgende:
Almere wel heel erg? Mwah...is dat niet wat too much? Stedenwijjk is idd geen buurt waar ik 's avonds graag in mijn eentje rond zou lopen. Ik heb zelf in 3 wijken van Almere gewoond (Filmwijk, Literatuurwijk en Tussen de Vaarten). Heb daar niks ghetto-achtigs kunnen ontdekken hoor. En er zijn wel meer wijken waar je dat niet of niet zo snel ziet, volgens mij.
beyum idd wel ja,en Paddepoel grotebeerstraat, lierstraat en weegschaalstraat vooral! maar dierenriemstraat valt wel mee hoor!... kwoon er zelf ook achter al weer bijna 17 jaar... en al die jare dat ik er woon valt et best wel meejquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:01 schreef Renesite het volgende:
Groningen
1. Beyum
2. Paddepoel (dierenriemstraat, vlak bij noorderstation)
3. Delen van Vinkhuizen
4. De hoogte, die kant uit, hoek selwerd, hoogte daaro, bij de poortstraat een beetje
Hoogkerk niet![]()
Locarno is toch Zwitserlandquote:Op vrijdag 24 december 2004 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
Locarno: één groot ghetto aan de overkant (Italië)![]()
[afbeelding]
Nou nou zeg, valt allemaal reuze mee. ik heb acht en een half jaar in een zijstraat van de Amsterdamse Straatweg gewoond, en zit nu alweer bijna een jaartje in Overvecht, en ik heb nog niet een keer mijn pistool hoeven te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 december 2004 08:38 schreef D_Star het volgende:
Gelukkig woon ik in een klein plaatsje waar weinig ghetto is: Maarssen, enige echte wijken waar je gewoon 's avonds niet zo snel moet komen alleen zijn kamelenspoor (drie keer raden welke bevolkingsgroep zich blijkbaar aangetrokken voelde tot de naam van de wijk) en antilopespoor...
wtf rode dorpquote:Op maandag 3 januari 2005 20:30 schreef piepster het volgende:
Vergeet in Deventer het Rode dorp en Keizerslanden niet!
Hoornwerk begint alweer lekker op te knappen sinds het anti-kraak geworden is.
hee laat Beverwaard er uitquote:Op woensdag 22 december 2004 22:05 schreef renz0r het volgende:
- Delfshaven (damn)
- Beverwaard
- Delen van Zuidplein
behalve de autoquote:Op donderdag 23 december 2004 00:47 schreef Afhaalprijslijst het volgende:
[..]
woon ik aan het zuidplein! er is veel veranderd en de Rotterdamse de spirit van schouders er onder gaat hier nog steets op. Snap overigens niet wat mensen te klagen hebben hier! Alles hier bij de hand!
Gorinchem-Lingewijk is toch wel een stukje erger hoor ... (daar bij die ijsbaanflats...)quote:Op woensdag 22 december 2004 22:08 schreef S-Cript het volgende:
Gorinchem- Haarwijk..
heerlijk 'savonds kijken hoe een groep mensen wedstijdje houdt over auto's rennen..
heerlijk overdags voorbij gangers die in hun lichaam geschoten worden door 'luchtdruk-wapens'
en de politie die doet niets,het enige wat je hoort is 'we weten wie voor de problemen in de wijk zorgen' en ondertussen aan de andere kant van G-townlekker langs de weg gaan staan flitsen..
En er wordt niks aan gedaan, terwijl als je geen reflector op je fiets hebt durven ze je wel aan te pakken.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:05 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
Gorinchem-Lingewijk is toch wel een stukje erger hoor ... (daar bij die ijsbaanflats...)
steekpartijen, 1s in de zoveel tijd springt er iemand van de flat af, dan lopen er weer een paar debielen met wapens te zwaaien, 15 jarige jochies lekker aan het auto rijden en die dan vervolgens gewoon door mogen rijden van de politie, kleine kut marrokaantjes die je voor alles en nog wat uitschelden en achter na komen., inbraken, kapotte ruiten etc etc.
en ik woon er midden in![]()
![]()
idd... gelukig gaan we snel verhuizen, zou je zien dat we een huis krijgen in de haarwijkquote:Op zondag 12 juni 2005 19:17 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En er wordt niks aan gedaan, terwijl als je geen reflector op je fiets hebt durven ze je wel aan te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |