abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24354779
59 (--) The White Stripes - Seven Nation Army

The White Stripes hadden al twee platen uit, toen White Blood Cells in 2001 ineens een hype veroorzaakte. Terecht, want het was een sterk album en het duo Jack & Meg White verdiende de aandacht voor hun harde werk. Met Elephant uit 2003 werden The White Stripes definitief groot. Plaat van het jaar en zelfs een notering in de hitlijsten voor Seven Nation Army, dat inmiddels zelfs promoveerde tot ringtone voor mobieltjes. Dan weet je: een nummer is echt groot. De aanstekelijke riff waar de song mee opent, is het sterkste ingrediënt. Of Jack & Meg nu broer & zus zijn of ex-echtgenoten was ineens ondergeschikt geworden aan de muziek. Zelfs Megs matige drumtechniek verbleekt bij de enorme klap die Seven Nation Army veroorzaakte. The White Stripes werden definitief een naam.

60 (--) Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light

De dikke zanger Meat Loaf is de held van elk schoolfeestje, van de middelbare school tot de universiteiten aan toe. Want was is er leuker dan playbackend dansen op de meisjes en jongensregels. Vanaf het moment dat het vraag en antwoordspelletje begint, zie je steeds meer paartjes of paartjes in wording de dansvloer op komen. Zo kan een nummer jaren mee en is zelfs de discussie over wie nu de zangeres was al lang niet belangrijk meer. “Let me sleep on it, I’ll give you the answer in the morning.” Ontluikende tienerliefde in het dashboardlicht van een tweedehands auto, puurder vind je het niet.

61 (re) Red Hot Chili Peppers - Californication
62 (re) K's Choice - Not An Addict

De Belgische band rond Gert & Sarah Bettens brak met dit nummer internationaal door en bouwde in Nederland een behoorlijke fanschare op. Sarah werd het boegbeeld van de nieuwe feministes, die vaak nog op de middelbare school zaten en hardop spraken van hun eigen carrière en mannen die in het huishouden moesten helpen. Meisjes die zich konden vinden in het imago van Sarah en in haar teksten. Dit gebeurde pas grotendeels na dit nummer, maar Sarah als spreekbuis bleef nog jaren in stand. Not an addict zelf is een vrij standaard rocksong, maar de meeslepende stem van Sarah trekt het nummer boven het gemiddelde uit.

63 (--) Kate Bush - Wuthering Heights

Genoemd naar een gelijknamig boek, brak de roodharige Kate Bush ineens door met dit nummer. Haar enorm hoge stem en haar fraaie, geschoolde pianospel werden een inspiratiebron voor velen na haar. Luistert u mee, Tori Amos? Kate zelf werd kluizenaar en er is de laatste jaren niets meer van haar vernomen. Ergens hoop ik nog stilletjes dat ze onder het raam van haar Heathcliff staat en met haar fantastische stem Wuthering Heights in zijn richting kweelt.

64 (--) AC/DC - Thunderstruck
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24354805
Goed stuk over The White Stripes
  zondag 2 januari 2005 @ 14:55:56 #228
9613 Seborik
I, Voyager
pi_24354812
Ha, Jane, wanneer gaan jullie bellen?
pi_24354815
Jah de zevende ben ik *kuch*
pi_24354847
Just_Me
  zondag 2 januari 2005 @ 14:58:56 #231
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24354856
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:55 schreef Seborik het volgende:
Ha, Jane, wanneer gaan jullie bellen?
Over een half uur of zo. Is dat goed?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 januari 2005 @ 15:00:42 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24354873
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:55 schreef VoreG het volgende:
Goed stuk over The White Stripes

op Lowlands was het helemaal geweldig, ze gingen van het podium af na het optreden maar hadden seven nation army nog niet gespeeld, begon de hele alpha dat deuntje te zingen.......... ze genoten ervan toen ze terugkwamen op het podium voor de toegift en toen ze het vetrvolgens zelf instarte explodeerde de Alpha zowat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 15:02:22 #233
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24354894
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:54 schreef methodmich het volgende:
Met Elephant uit 2003 werden The White Stripes definitief groot. Plaat van het jaar en zelfs een notering in de hitlijsten voor Seven Nation Army, dat inmiddels zelfs promoveerde tot ringtone voor mobieltjes. Dan weet je: een nummer is echt groot.
Ik heb een tijdje 'Ik heb een toet-toet-toeter op mijn waterscooter' van de Gebroeders Ko als ringtone gebruikt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_24354897
Niet die laptop op je schoot schaadt je sperma

Laptop op schoot schaadt sperma
  zondag 2 januari 2005 @ 15:04:05 #235
9613 Seborik
I, Voyager
pi_24354925
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Over een half uur of zo. Is dat goed?
Ja, prima!
pi_24354930
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:02 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje 'Ik heb een toet-toet-toeter op mijn waterscooter' van de Gebroeders Ko als ringtone gebruikt.
Grap-je.
pi_24354935
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:02 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nou, dat is geen groot nummer wou je zeggen...
www.thuisuiteten.nl
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 15:07:40 #238
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24354971
just me!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_24354989
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 januari 2005 @ 15:10:33 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24355017
JM
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 2 januari 2005 @ 15:13:41 #241
46794 Berkery
Fat bastard
pi_24355067
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:54 schreef methodmich het volgende:
Kate zelf werd kluizenaar en er is de laatste jaren niets meer van haar vernomen. Ergens hoop ik nog stilletjes dat ze onder het raam van haar Heathcliff staat en met haar fantastische stem Wuthering Heights in zijn richting kweelt.
Kate komt binnenkort weer met een nieuw album: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-1413115,00.html
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_24355072
Waarschuwing voor het trommelvlies: AC / DC!
www.thuisuiteten.nl
pi_24355095
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:13 schreef Berkery het volgende:

[..]

Kate komt binnenkort weer met een nieuw album: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-1413115,00.html
Mooi bericht ja!
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 januari 2005 @ 15:16:18 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24355109
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:13 schreef methodmich het volgende:
Waarschuwing voor het trommelvlies: AC / DC!
*luchtgitaar pakt
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Frontpage zondag 2 januari 2005 @ 15:21:54 #245
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_24355199
K's Choice
pi_24355213
#blij dat er nog een radiostation is met een toplijst inplaats van dat ze allemaal al terug zijn naar de normale slechte hitlijsten

Gaat nou weer verder genieten van kate bush
pi_24355281
48 (35) Pixies - Where Is My Mind?

Wat is een lijst als deze zonder Pixies? Nou, velen zullen de band niet eens kennen. Toch waren de Pixies eind jaren ’80 misschien wel de belangrijkste band van het moment. Dat ze op de reünie van dit jaar de tieners niet konden boeien tijdens de festivals is wellicht niet zo verbazend, maar de vreugde die vele anderen voelden toen ze het nieuws van de reünie vernamen spreekt boekdelen. Where is my mind komt van Surfer Rosa en is zo’n typisch Pixies-nummer, dat je kunt meebrullen als je wilt. Aanstekelijk riffje, rare tekst, uitbundig refrein.

49 (34) New Order - Blue Monday
50 (46) Counting Crows - Mr Jones

Een paradoxaal nummer. Adam Duritz schreef Mr Jones voor Counting Crows’ onvolprezen debuutalbum. Het nummer ging over twee vrienden die MTV zien en graag beroemd willen worden. “When everybody loves me, I will never be lonely.” Na het onvermoede succes van de debuutplaat piepte Duritz wel anders. Gebukt onder de roem maakte hij het donkere Recovering the satellites, waarin hij reflecteert op de plotse roem. Veelzeggend is ook de tekstwijziging die hij in live-versies van dit nummer liet horen: “When everybody loves you, that’s about as fucked up as can be”. Het was tevens de grootste hit van de band, die ze nooit meer zouden evenaren, totdat de Zeeuwen van Blöf zich er dit jaar mee gingen bemoeien. Moet wel gezegd dat dat alleen voor ons land opging. Misschien is het maar beter ook, voor Adam zelf.

51 (--) Bryan Adams - Summer Of '69
52 (--) John Miles - Music
53 (re) Muse - Bliss
54 (--) Falco - Jeanny
55 (--) Billy Joel - Goodnight Saigon
56 (33) Lamb - Gorecki
57 (--) Coolio - Gangsta’s Paradise

Coolio stond vooral bekend als een feestrapper, getuige zijn debuutalbum It takes a thief. Met Gangsta’s Paradise, dat als soundtrack diende van Dangerous Minds, brak hij door naar een miljoenenpubliek. De tekst, die kritisch reflecteerde op het gangsterleven, en het door LV gezongen refrein waren de belangrijkste ingrediënten voor de eerste hiphopsingle sinds tijden die nummer één van onze hitlijst bereikte. Het werd zelfs een wereldhit en Coolio werd op slag als uncool gezien binnen de hiphopwereld. Later bleek Coolio slechts de pech te hebben gehad de eerste te zijn, want tegenwoordig bevolken zelfs rappers die voorheen als zeer credible bekend stonden de bovenste regionen van de hitlijsten.

58 (18) Underworld - Born Slippy

Films kunnen een hoop doen met een nummer. Wat was Born Slippy geweest zonder Trainspotting? Op een bepaald ogenblik ging iedereen uit zijn dak op de zware beats van Underworld en werd het “lager lager” een veelgehoord refrein.
www.thuisuiteten.nl
pi_24355296
K's Choice overigens de enige plaat ooit die met een orgasme begint.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 januari 2005 @ 15:34:06 #249
6536 dwerg
chagrijn
pi_24355400
Ik wil met TheGrandWazoo nog een keer een Prozac Top 50 maken. Met Joy Division, Lou Reed en Nick Cave in de lijst.
I intend to live forever, or die trying.
pi_24355408
Born Slippy en Where is my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')