Ik mis wat accenten (trema's etc.) hier en daar. Misschien moet sjun zijn toetsenbord eens fatsoenlijk instellen, zodat hij eea kan 'verbeteren'.quote:Op woensdag 22 december 2004 03:02 schreef Zanderrr het volgende:
Is dit de opgave voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal 2005 of zo?
Dat het verband tussen prestaties/verdiensten enerzijds en inkomsten anderzijds in deze tijden van doorgeslagen liberalisme veel te zwak is.quote:Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef Landmass het volgende:En dan nog? 5% heeft evenveel vermogen als de andere 95% (als het uberhaupt al waar is). Wat zou daar mis mee zijn.
quote:Op donderdag 23 december 2004 11:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik mis wat accenten (trema's etc.) hier en daar. Misschien moet sjun zijn toetsenbord eens fatsoenlijk instellen, zodat hij eea kan 'verbeteren'.
Misschien wordt dit hun laatste wake-up call:quote:Op woensdag 22 december 2004 01:35 schreef sjun het volgende:Kabbelt de links-elitaire crisis nog steeds voort? ZIjn er stoplappen ingezet? Is er een compleet nieuwe kijk op zaken gekomen? Of is de linkse elite gevlucht in fatsoenspopulisme teneinde de massa weer in politiek correct gareel te krijgen?
Dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Of niet naar de juiste mensen.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:31 schreef averty het volgende:
Ik heb niemand uit het rechtse kamp horen klagen toen we tot 2001 alleen maar onze hand op konden houden.
Het zal mij benieuwen of in navolging van Bram Peper ook Rob Oudkerk zich meldt om de boel wat bij elkaar te houden nu hij bij de PvdA wat op het derde plan lijkt te zijn gekomen.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:34 schreef rroloff het volgende:
[..]
Misschien wordt dit hun laatste wake-up call:
"Crimefighter Peter de Vries gaat een eigen partij beginnen, Bram Peper schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Klaas Wiltink komt ook op de lijst en het gerucht gaat dat media-tycoon John de Mol zich er ook mee bemoeit."
Bron: http://www.dutchdisease.com/blog/index.php?p=389
Eerder Felix Rottenberg. Die is mijns inziens op dezelfde manier (relatief natuurlijk, het blijft de PvdA) open-minded als Bram Peper.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:49 schreef sjun het volgende: Het zal mij benieuwen of in navolging van Bram Peper ook Rob Oudkerk zich meldt om de boel wat bij elkaar te houden nu hij bij de PvdA wat op het derde plan lijkt te zijn gekomen.
dat klnikt communistisch met een stabiele kern van een politburo of in geval van meer oosters georiënteerd een soort van junta...quote:Op donderdag 23 december 2004 17:21 schreef mr_ivy het volgende:
politiek zou moeten worden afgeschaft. men moet een nieuw stelsel van beleid en bestuur moeten creeeren volgens de fundamenten en stabiele kernen van oudsher, waar de tegenwoordige schapenneukerij op gebasseerd is.
analyseer de term "schapenneukerij". ik had zo'n reactie al verwacht.. voor jou informatie; communisme is geen systeem voor hedendaagse maatschappijen.quote:Op donderdag 23 december 2004 17:29 schreef sjun het volgende:
[..]
dat klnikt communistisch met een stabiele kern van een politburo of in geval van meer oosters georiënteerd een soort van junta...
Waar wil je heen met de term schapenneukerij? Aan welke sterke basis zat jij dan te denken als het niet om een -isme kan gaan. Een theocratische samenleving behoeft immers een meerderheid van welhaast selotische gelovigen om deze erdoor gedrukt te krijgen, gezien de huidige stand van zaken met betrekking tot genoten onderwijs in ons land.quote:Op donderdag 23 december 2004 17:58 schreef mr_ivy het volgende:
[..]
analyseer de term "schapenneukerij". ik had zo'n reactie al verwacht.. voor jou informatie; communisme is geen systeem voor hedendaagse maatschappijen.
hoop geblaat dat in 3 zinnen kan worden samengevat en dat nog eens in jip en janneke taal zonder communistische ondertoon.
grijp je kans
![]()
Goeie tekst sjun. Ik denk dat je zelf ook wel beseft dat wat jij beschrijft voor een nog breder spectrum van onze parlementaire democratie geldt, maar dat je dit inderdaad het treffendst bij het linkse establishment kon (en nog steeds kunt) ontwaren.quote:Op woensdag 22 december 2004 01:35 schreef sjun het volgende:
Kabbelt de links-elitaire crisis nog steeds voort? ZIjn er stoplappen ingezet? Is er een compleet nieuwe kijk op zaken gekomen? Of is de linkse elite gevlucht in fatsoenspopulisme teneinde de massa weer in politiek correct gareel te krijgen?
Alsof zich een soort van "kollektive Schuldbesessenheit" van het (s)linkse geweten heeft meester gemaakt, dat uit een gebrek aan -of juist ter versterking van - de eigen "Geschichts- und Vergangenheitsbewältigung", zich dan maar opwerpt als tirannieke gewetensinquisiteur over de secularisten en vrijgeesten onder ons.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:08 schreef dVTB het volgende:
Leuk bedacht, maar niet waar. Mensen als Melkert hebben er vooral op gehamerd dat een Fortuyn de samenleving zou verdelen, hebben ook de suggestie gewekt dat Fortuyn extreemrechts zou zijn, maar ik heb ze met geen woord over nazi's horen praten. En wie was ook alweer de politicus die een paar maanden geleden het integratie-vignet van minister Verdonk vergeleek met de jodenster? Bij mijn weten ene Dijkstal, VVD-politicus.
[..]
Aan welke kant van het politieke spectrum zit ook alweer de minister die recent nog wees op de wetten rondom Godslastering en dat niet alles maar zo mag worden gezegd? Bij *mijn* weten is Donner een CDA'er, dus niet-links.
quote:Op donderdag 23 december 2004 18:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Waar wil je heen met de term schapenneukerij? Aan welke sterke basis zat jij dan te denken als het niet om een -isme kan gaan. Een theocratische samenleving behoeft immers een meerderheid van welhaast selotische gelovigen om deze erdoor gedrukt te krijgen, gezien de huidige stand van zaken met betrekking tot genoten onderwijs in ons land.
Welke kans bied je mij (en eventuele anderen) waarop? Het spelletje raden maar ligt me niet zo.
Ik denk eerder aan een republiek, en of aan een tweepartijenstaat zoals in Amerika, waar je als burger nog wel de keuze hebt ergens voor of tegen te mogen stemmen. Maar vooral niet een systeem van plaatsgebonden volktribunaaltjes, daar hebben we in Amsterdam met de regentenpartij van de P.v.d.A. wel onze bekomst van gehad dacht ik zo...quote:Op donderdag 23 december 2004 19:27 schreef sjun het volgende:
Kan ik aan een feodaal stelsel met lokale leenheren gaan denken. Dat heeft zich immers eeuwenlang als vrij stabiele besturingsvorm bewezen...?
nogmaals; ik stel nog geen enkel stelsel voor. alles wat er tot nu toe geweest is, heeft blijkbaar niet gewerkt. ik pleit voor totaal nieuw systeem bedacht door mensen voor mensen, waarbij samenwerking centraal moet staan.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:27 schreef sjun het volgende:
Kan ik aan een feodaal stelsel met lokale leenheren gaan denken. Dat heeft zich immers eeuwenlang als vrij stabiele besturingsvorm bewezen...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |