abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2004 @ 17:13:31 #26
77956 Jaweh
Just take it easy....I'm
pi_24141128
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik noem het de opbouw van een gezonde eigen verantwoordelijkheid zodat er tot in lengte van jaren iets van een zorgsame samenleving in stand gehouden kan worden en de centen niet vroegtijdig zijn uitgegeven.
[..]

Zoals ik het schreef bedoelde ik het. Zet er iets meer tegenover en we krijgen hier een prachtige discussie.
Nog even, want ik mag weer werken straks, dus heb wel even naar de reacties gekeken, maar door tijdgebrek niet alles.
Vanaf de jaren 80 kregen we heel mooie coalities, die ook zeiden dat er bezuinigd moest worden, anders zouden we 2000 niet normaal behalen, echter door het sociale bewustzijn van toen, zijn er een hoop dingen (bezuinigingen) niet door gezet. Een zorgzame samenleving daar ging men voor vanaf de jaren 50, veel successen zijn er geboekt.
Dat er bij succes ook tegenslagen te verwachten zijn, blijkt wel, want veel mensen gingen misbruik maken van allerlei regelingen. De WAO problematiek is hier een voorbeeld van.
Ik geef je gelijk, als je wat zegt over de graai cultuur die is onstaan en juist die mensen die al over Tonnen cq miljoenen beschikken maken hier gebruik van.
De Raad van Kerken heeft in 2002 meegedaan aan een onderzoek, waaruit bleek:
dat 5% van de NL bevolking 50% van het NL privé-vermogen bezit.
Terwijl dus 75% van de rest maar 13% bezit van die taart.
Die 75% mogen het dus weer gaan ophoesten volgend jaar.
Huren gaan omhoog (zijn vrijgelaten)
24% verhoging van de premies voor het ziekenfonds, en als je pech hebt krijg je niks terug (noclaim regeling) Je zal in januari maar uitglijden en je pols of been breken, dag geld.
2 jaar geleden zijn de premies ook omhoog gegaan, maar je kreeg er minder voor terug, als je meer ging betalen werd er wel meer vergoed, dus: straks nog meer betalen voor minder en dan maar bidden dat je het jaar gezond door komt.
OV is duurder geworden, de markt is geliberaliseerd en gelijk duurder en onrendabeler geworden, waar gaat al dat geld dan heen?
En wie kwam toendertijd met zijn mooie plannen? Bolkestein: neo-liberalisering? Op zich geen gekke gedachte, maar als niet iedereen hier aan mee werkt, dan werkt het dus niet.
Op dit moment en al een paar jaar heerst er een ikke ikke ikke mentaliteit, service bij bedrijven is ver tezoeken, alleen van die PC-tjes waarbij je nummertjes moet intoetsen om verder te komen en na 10 euro bellen weet je nog niks. etc.
Dat je moet betalen voor het leven okee, maar dat er mensen zijn die zich verrijken, over de rug van de grootste groep inwoners, nee bedankt. Ik kan me trouwens ook niet aan de indruk ontrekken, dat dit voor 98% rechts denkende mensen zijn.

Tot zover weer even, mag weer gaan arbeiden tot 6 uur morgenochtend.
Als er 1 schaap over de dam is, .....staat dat hek weer open....
--Do Not Follow Where The Path May Lead--
--Go Instead Where There Is No Path--
--And Leave A Trail--
pi_24143942
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:02 schreef sjun het volgende:
Zegt het woord politiek correcte zelfcensuur je misschien iets na doorlezen van het aangevoerde stuk of tracht je gewoon punten te scoren via kommaneukerij?
Kommaneukerij? Sorry hoor, maar censuur en (al dan niet politiek correcte) zelfcensuur zijn twee wezenlijk verschillende dingen. Jij stelt dat er sprake is van censuur, terwijl het slechts gaat om kranten met een bepaalde politieke kleur die bepaalde keuzes maken, op -let wel- de opiniepagina het ging niet eens om de nieuwspagina's) in hun kranten. Elke krant heeft een bepaalde kleur in zowel nieuwsselectie als qua achterban. Ik zou ook gemakkelijk onderwerpen kunnen bedenken waaraan het Nederlands Dagblad liever geen aandacht besteedt, of onderwerpen die de Telegraaf op tactische momenten op de voorpagina zet. Ga eens de voorpagina's van de Telegraaf bekijken op de laatste 3-4 dagen voor de laatste paar verkiezingen. Eén pot VVD-propaganda.

Er zullen zat voorbeelden te vinden zijn van linkse walging (die op allerlei wijzen doorsijpelt in de media) over bepaalde rechtse politici. Tja, er waren mensen die Janmaat verafschuwden, overigens iemand die ook door de rechter is veroordeeld wegens discriminerende uitlatingen. (En dan voeg ik er nog aan toe dat diezelfde walging er ook bij vrijwel alle politici was). Zo zijn er OOK hier, ik lees het haast elke dag op Fok, mensen die de democratisch gekozen politicus Jan Marijnissen vergelijken met Mao. Een beetje meten met twee maten, vind je niet? Links mag rechts niet veroordelen, maar andersom is kennelijk heel normaal. Als Melkert Fortuyn vergelijkt met Jean Marie Le Pen, overigens ZONDER naar de Tweede Wereldoorlog te verwijzen, dan is Nederland te klein, zegt Ton Elias tussen neus en lippen door dat een uitspraak van Fortuyn "extreem-rechts" is, dan is er geen haan die ernaar kraait. Zie ook Janmaat: is het een linkse partij die hem verafschuwt, dan mag dat niet, zijn het VVD'ers die hetzelfde doen? Geen probleem.
quote:
Nee. Ook hier was er sprake van een hetze jegens Leen van Dijke die nimmer bedoeld heeft homo's te beledigen. De man gaf slechts zijn persoonlijke mening en werd vervolgens veroordeeld wegens de uitspraak dat hij de zondigheid van homoseksualiteit en diefstal even zwaar woog. Hoe en wat deze man op grond waarvan weegt mag deze man toch zelf weten? De man deed geen oproep tot haat. Er was hier dus sprake van een gedachtenpolitie die het noodzakelijk vond iemand op basis van zijn mening (en niets anders) te veroordelen.
Nee, geen hetze tegen Leen van Dijke, maar hetze tegen de persoon die het nodig vindt om een strafbaar feit (diefstal) op één lijn te zetten met iets dat in dit land is toegestaan. Dat mag jij dan gedachtenpolitie noemen, ik noem het handhaving van onze rechtsstaat.
quote:
Ga je nu even volkomen voorbij aan door sentimentaliserend links op scherp gezette verhoudingen als een belangrijke oorzaak van jarenlang doorrotten van maatschappelijke misstanden, of lijkt dat maar zo?
Ik zeg niet dat links niks fout heeft gedaan, maar jij schept een beeld dat zo ongeveer alle misstanden in dit land aan links zijn te wijten. Het zijn met name linkse politici die in de eerste plaats oproepen tot eenheid, na de moord op een Van Gogh. Misschien wel naiëf, misschien moet er wel harder worden gehandhaafd, natuurlijk. Maar het zijn toch echt extreem- en populistisch rechtse groeperingen die de verhoudingen op scherp zetten.

Deze discussie wordt weer een links-rechts spelletje, terwijl ik slechts heb willen aangegeven dat het nogal eenzijdig is om alleen de linkse elite te belichten. Dezelfde invloedrijke elite is er namelijk aan de rechterkant net zo goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2004 19:49:30 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 20:42:39 #28
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24145251
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:49 schreef SCH het volgende:
Wie is Paulus Rozewater?

Jammer dat je een aardig stuk om zeep helpt met dit soort verbasteringen.
Jij bent dan ook echt de enige FOKker die zich daardoor van de wijs laat brengen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  woensdag 22 december 2004 @ 20:45:22 #29
106056 Landmass
pi_24145313
quote:
Hardnekkig terugkerende rechtse dooddoener. Grootste krant van Nederland is de liberale Telegraaf. Die wordt meer gelezen dan de 'linkse' kranten bij elkaar.
Zouden Telegraaf lezers VVD stemmen?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  woensdag 22 december 2004 @ 20:51:27 #30
106056 Landmass
pi_24145446
quote:
De Raad van Kerken heeft in 2002 meegedaan aan een onderzoek, waaruit bleek:
dat 5% van de NL bevolking 50% van het NL privé-vermogen bezit.
Terwijl dus 75% van de rest maar 13% bezit van die taart.
  • Ik vetrouw het niet helemaal
  • Er is GEEN taart. Misschien wel het meest misleidende taalgebruik in politiek NL. Op een misselijke manier wordt ons onderbewuste aangepraat dat er een welvaartstaart is die dus eigenlijk van ons allemaal is en dat er vooral toch echt gedeeld moet worden. Hogere belastig dus en een revolutie zoals Karl Marx het wilde.
  • En dan nog? 5% heeft evenveel vermogen als de andere 95% (als het uberhaupt al waar is). Wat zou daar mis mee zijn.

...................................................................................
    quote:
    OV is duurder geworden, de markt is geliberaliseerd
    Is dat zo? Kan een ondernememing een eigen spoornet aanleggen en gaan concureren met de NS? Nee, dus de markt is niet geliberaliseerd en jij hebt een onware uitspraak gedaan.
    quote:
    Op dit moment en al een paar jaar heerst er een ikke ikke ikke mentaliteit
    Die heerst er al sinds mensen op aarde leven.

...................................................................................
    quote:
    Dat je moet betalen voor het leven okee, maar dat er mensen zijn die zich verrijken, over de rug van de grootste groep inwoners, nee bedankt
    Hoe gebeurt dit dan?

[ Bericht 11% gewijzigd door Landmass op 22-12-2004 21:03:23 ]
  • Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      woensdag 22 december 2004 @ 20:54:13 #31
    106056 Landmass
    pi_24145511
    quote:
    Tja, er waren mensen die Janmaat verafschuwden, overigens iemand die ook door de rechter is veroordeeld wegens discriminerende uitlatingen.
    De rechter? Pffff. De rechter is de grootste bedreiger van de vrijheid van meningsuiting in dit land
    quote:
    (En dan voeg ik er nog aan toe dat diezelfde walging er ook bij vrijwel alle politici was).
    Tuurlijk. Het multiculturele ideaal werd verstoord.

[ Bericht 38% gewijzigd door Landmass op 22-12-2004 21:14:58 ]
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      woensdag 22 december 2004 @ 20:56:11 #32
    106056 Landmass
    pi_24145554
    .

[ Bericht 100% gewijzigd door Landmass op 22-12-2004 20:59:46 ]
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      woensdag 22 december 2004 @ 20:58:55 #33
    106056 Landmass
    pi_24145603
    ,

[ Bericht 99% gewijzigd door Landmass op 22-12-2004 21:14:36 ]
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24148762
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 09:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik zal me als ik jouw was eens gaan verdiepen in de coalities die we sinds de jaren 80 gehad hebben, VVD heeft namelijk niet doorlopend in de regering gezeten en Lubbers gaf geen leiding aan een regering met de D66.
    De VVD heeft 4 jaar gemist dat is op een periode van dik 20 jaar niet veel.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 23 december 2004 @ 00:13:48 #35
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24150310
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 19:38 schreef dVTB het volgende:

[..]

Kommaneukerij? Sorry hoor, maar censuur en (al dan niet politiek correcte) zelfcensuur zijn twee wezenlijk verschillende dingen. Jij stelt dat er sprake is van censuur, terwijl het slechts gaat om kranten met een bepaalde politieke kleur die bepaalde keuzes maken, op -let wel- de opiniepagina het ging niet eens om de nieuwspagina's) in hun kranten. Elke krant heeft een bepaalde kleur in zowel nieuwsselectie als qua achterban. Ik zou ook gemakkelijk onderwerpen kunnen bedenken waaraan het Nederlands Dagblad liever geen aandacht besteedt, of onderwerpen die de Telegraaf op tactische momenten op de voorpagina zet. Ga eens de voorpagina's van de Telegraaf bekijken op de laatste 3-4 dagen voor de laatste paar verkiezingen. Eén pot VVD-propaganda.

Er zullen zat voorbeelden te vinden zijn van linkse walging (die op allerlei wijzen doorsijpelt in de media) over bepaalde rechtse politici. Tja, er waren mensen die Janmaat verafschuwden, overigens iemand die ook door de rechter is veroordeeld wegens discriminerende uitlatingen. (En dan voeg ik er nog aan toe dat diezelfde walging er ook bij vrijwel alle politici was). Zo zijn er OOK hier, ik lees het haast elke dag op Fok, mensen die de democratisch gekozen politicus Jan Marijnissen vergelijken met Mao. Een beetje meten met twee maten, vind je niet? Links mag rechts niet veroordelen, maar andersom is kennelijk heel normaal. Als Melkert Fortuyn vergelijkt met Jean Marie Le Pen, overigens ZONDER naar de Tweede Wereldoorlog te verwijzen, dan is Nederland te klein, zegt Ton Elias tussen neus en lippen door dat een uitspraak van Fortuyn "extreem-rechts" is, dan is er geen haan die ernaar kraait. Zie ook Janmaat: is het een linkse partij die hem verafschuwt, dan mag dat niet, zijn het VVD'ers die hetzelfde doen? Geen probleem.
    Dus we kunnen vanaf nu de Trouw, Het Parool, Het AD, De Volkskrant en het NRC kranten van één bepaalde politieke kleur noemen. Laat dat dan voor ieder helder zijn. Er is een tekort aan kwaliteitskranten in ons land nu allen kleur bekend hebben... , tenzij jouw aanname niet klopt...

Nergens zeht Elias dat Fortuyn extreem rechts is. Wat nadere nuancering kan werkelijk geen kwaad. Ter info wat uitspraken van anderen over Fortuyn.

quote:
    Nee, geen hetze tegen Leen van Dijke, maar hetze tegen de persoon die het nodig vindt om een strafbaar feit (diefstal) op één lijn te zetten met iets dat in dit land is toegestaan. Dat mag jij dan gedachtenpolitie noemen, ik noem het handhaving van onze rechtsstaat.
    Ik noem het achterlijk dat iemand op grond van zijn mening veroordeeld wordt en een gotspe voor de rechtstaat dat een allerminst blinde vrouwe justitia opiniedelicten construeert om politici met een afwijkende mening de mond te snoeren. Over de context waarin van Dijke de gewraakte tekst uitsprak hoor ik ook al niemand. Kennelijk is het al gangbaar om op basis van eigenmachtge subjectieve uitleg van woorden een smaadproces te beginnen
    quote:
    Ik zeg niet dat links niks fout heeft gedaan, maar jij schept een beeld dat zo ongeveer alle misstanden in dit land aan links zijn te wijten.
    Wat zorgvuldiger lezen kan geen kwaad. Ik schep slechts een beeld dat de linkse politieke elite zich in een voortkabbelende crisis bevindt. In mijn berichtjes komt toch meer dan eens naar voren dat de schuld voor de huidige economische toestand voor mij niet enkel bij links ligt. De wereldeconomie speelt een rol, besluiten van kabinetten voor Paars spelen een rol, een oppositie die zaken liet gebeuren speelt een rol...

Wel kaart ik doofpottactiek ter bestendiging van de eigen politieke macht aan, werp ik een licht op methodieken van de man in plaats van de bal spelen en zal ik direct aangeven zelf ook niet geheel vrij van methodieken de eigen issues te belichten.
    quote:
    Het zijn met name linkse politici die in de eerste plaats oproepen tot eenheid, na de moord op een Van Gogh. Misschien wel naiëf, misschien moet er wel harder worden gehandhaafd, natuurlijk. Maar het zijn toch echt extreem- en populistisch rechtse groeperingen die de verhoudingen op scherp zetten.
    [quote]
    Krampachtig bewaren van eenheid is even schadelijk als creëren van een klimaat van tegenstellingen. Waarom niet gewoon de maatschappelijke misstanden benoemd en de maatschappelijke rot bij de kop aangevat? Een gebrek aan gedeelde normen en waarden ondergraaft de gewenste eenheid. Degene die dat echter aankaart wordt door hypocriete politici (waarvan ik de kleur best heel even in het midden wil laten) neergezet als een druiloor en wordt in hun voorspelbare modieuze lijfblaadje door middel van bijzonder trieste kindertekeningetjes nog verder geridiculiseerd.
    [quote]
    Deze discussie wordt weer een links-rechts spelletje, terwijl ik slechts heb willen aangegeven dat het nogal eenzijdig is om alleen de linkse elite te belichten. Dezelfde invloedrijke elite is er namelijk aan de rechterkant net zo goed.
    Het klopt dat er ook een rechtse elite bestaat. Alleen is deze elite niet of nauwelijks in de positie haar invloed te laten gelden omdat zij niet beschikt over voldoende mediacratische bronnen daartoe, laat staan dat zij beschikt over loyale ambtenaren op strategische plaatsen in de samenleving. Wat meer openheid over deze zaken maakt het voor velen mogelijk daadwerkelijk inzicht te krijgen in maatschappelijke processen waaronder de vorming van een collectief werkelijkheidsbeeld.

Het staat ieder die zich ertoe geroepen voelt natuurlijk vrij om een soortgelijke draad te openen danwel deze draad te gebruiken voor een wat felller licht op de andere kant van het politieke spectrum. Wat licht is kan immers gewoon belicht worden.
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      donderdag 23 december 2004 @ 07:33:33 #36
    77956 Jaweh
    Just take it easy....I'm
    pi_24152822
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef Landmass het volgende:

[..]

• Ik vetrouw het niet helemaal
  • Er is GEEN taart. Misschien wel het meest misleidende taalgebruik in politiek NL. Op een misselijke manier wordt ons onderbewuste aangepraat dat er een welvaartstaart is die dus eigenlijk van ons allemaal is en dat er vooral toch echt gedeeld moet worden. Hogere belastig dus en een revolutie zoals Karl Marx het wilde.
  • En dan nog? 5% heeft evenveel vermogen als de andere 95% (als het uberhaupt al waar is). Wat zou daar mis mee zijn.

[..]

Is dat zo? Kan een ondernememing een eigen spoornet aanleggen en gaan concureren met de NS? Nee, dus de markt is niet geliberaliseerd en jij hebt een onware uitspraak gedaan.
    [..]

Die heerst er al sinds mensen op aarde leven.

[..]

Hoe gebeurt dit dan?
  • A: TAART staat voor privé-vermogen, en als jij de onderzoeken niet geloofd, tsja.
  • Dat de gewone arbeider werkt voor hun geld, zij worden alsmaar rijker.
    B: sporen zijn in handen van PRORAIL, er zijn al treinen geweest in andere handen dan NS, HSL is ook niet van NS.
    C: wel eens gehoord van het Lissabon-plan? Met mede de dienstenrichtlijn van Bolkestein.
    D: Nou nee hoor, sociale omgang en naasteliefde zijn heel normale begrippen.
    E: Neem een recent voorbeeld: John de Mol, veel geld, koopt rechten en gaat daar veel geld mee verdienen en is ook nog eens grootaandeelhouder van Versatel, die dus ook weer omzet en winst gaat genereren. Verder zijn er ook nog allerlei belasting constructies, die dus in het voordeel zijn voor hun en die belasting wordt dus onder andere ook door jouw en mij betaald, alleen wij hebben die voordelen niet, maar neem eens contact op met een boekhouder of accountant, die kunnen je wel het een en ander uitleggen en geloof je hun wel.

Verder nog wat berichtgevingen:
    Uitspraak vande Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling RMO:
    "Ondanks de goede bedoelingen om de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen,
    gebeurt steevast het tegendeel. Pakketverkleiningen, schrapping van allerlei voorzieningen, verhoging van de eigen bijdragen treffen vooral de kwetsbaarste burgers. ( dus ook mensen die werken voor net meer dan het minimumloon).

Remkes van Binnenlandse zaken: pleit voor Hogere Ambtenaren salarissen.

De Nederlandse Boeren zijn in nog geen tien jaar tijd reëel bijna de helft minder gaan verdienen. Dat concludeerde het Landbouw Economisch Instituut na vergelijking van inkomenscijfers van 2004 met die van midden jaren negentig.

Wethouder Bolsius (Rotterdam) heeft laten weten dat dit jaar meer dan 3000 Rotterdammers hulp hebben aangevraagd bij het saneren van schulden. Een kwart heeft een schuld van meer dan Eur
    24.000,= In de eerste maanden van dit jaar sprak de rechter ruim 6600 schuldsaneringen uit. Dat was bijna 30% meer dan verleden jaar. (dit dus alleen al in Rotterdam)

De Gemeenteraad van Nijmegen kan ook 400.000,= eur bezuinigen door met name de (onkosten)vergoedingen voor raadsleden, commissieleden en wethouders omlaag te brengen.

Even een paar recente krantenberichtjes.
    Ga nu weer Tot de volgende keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaweh op 23-12-2004 07:38:36 (moeilijk hoor taal, vautje bedank) ]
  • Als er 1 schaap over de dam is, .....staat dat hek weer open....
    --Do Not Follow Where The Path May Lead--
    --Go Instead Where There Is No Path--
    --And Leave A Trail--
      donderdag 23 december 2004 @ 09:58:47 #37
    106056 Landmass
    pi_24154098
    quote:
    Op donderdag 23 december 2004 07:33 schreef Jaweh het volgende:

[..]

A: TAART staat voor privé-vermogen,
    Er wordt een totaal andere suggestie gedaan. Taart staat voor al het vermogen in Nederland.
    quote:
    en als jij de onderzoeken niet geloofd, tsja.
    Welke onderzoeken?
    quote:
  • Dat de gewone arbeider werkt voor hun geld, zij worden alsmaar rijker.
    B: sporen zijn in handen van PRORAIL, er zijn al treinen geweest in andere handen dan NS, HSL is ook niet van NS.
    C: wel eens gehoord van het Lissabon-plan? Met mede de dienstenrichtlijn van Bolkestein.
    D: Nou nee hoor, sociale omgang en naasteliefde zijn heel normale begrippen.
  • Wat moet ik hiermee
    quote:
    E: Neem een recent voorbeeld: John de Mol, veel geld, koopt rechten en gaat daar veel geld mee verdienen en is ook nog eens grootaandeelhouder van Versatel, die dus ook weer omzet en winst gaat genereren. Verder zijn er ook nog allerlei belasting constructies, die dus in het voordeel zijn voor hun en die belasting wordt dus onder andere ook door jouw en mij betaald, alleen wij hebben die voordelen niet, maar neem eens contact op met een boekhouder of accountant, die kunnen je wel het een en ander uitleggen en geloof je hun wel.
    uiteraard ben ik voor een eenvoudig flattax belastingmodel.
    quote:
    Verder nog wat berichtgevingen:
    Uitspraak vande Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling RMO:
    "Ondanks de goede bedoelingen om de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen,
    gebeurt steevast het tegendeel. Pakketverkleiningen, schrapping van allerlei voorzieningen, verhoging van de eigen bijdragen treffen vooral de kwetsbaarste burgers. ( dus ook mensen die werken voor net meer dan het minimumloon).
    Dit moet je gewoon narekenen. Heb jij die berekeningen?
    quote:
    Remkes van Binnenlandse zaken: pleit voor Hogere Ambtenaren salarissen.

De Nederlandse Boeren zijn in nog geen tien jaar tijd reëel bijna de helft minder gaan verdienen. Dat concludeerde het Landbouw Economisch Instituut na vergelijking van inkomenscijfers van 2004 met die van midden jaren negentig.

Wethouder Bolsius (Rotterdam) heeft laten weten dat dit jaar meer dan 3000 Rotterdammers hulp hebben aangevraagd bij het saneren van schulden. Een kwart heeft een schuld van meer dan Eur
    24.000,= In de eerste maanden van dit jaar sprak de rechter ruim 6600 schuldsaneringen uit. Dat was bijna 30% meer dan verleden jaar. (dit dus alleen al in Rotterdam)

De Gemeenteraad van Nijmegen kan ook 400.000,= eur bezuinigen door met name de (onkosten)vergoedingen voor raadsleden, commissieleden en wethouders omlaag te brengen.

Even een paar recente krantenberichtjes.
    Ga nu weer Tot de volgende keer.
    Wat moet ik hiermee?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      donderdag 23 december 2004 @ 10:00:28 #38
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_24154119
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 20:45 schreef Landmass het volgende:

[..]

Zouden Telegraaf lezers VVD stemmen?
    Does a bear shit in the woods? Is de Paus katholiek?
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_24155224
    quote:
    Op donderdag 23 december 2004 10:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Does a bear shit in the woods? Is de Paus katholiek?
    Er zit volgens mij ook een hoop achterlijk lpf/ wilders volk onder de lezers .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_24155242
    Natuurlijk stemmen Telegraaf-lezers VVD, net zoals Volkskrant-lezers ook VVD stemmen en genoeg mensen die op de PvdA stemmen elke dag de Telegraaf op de mat krijgen.
      donderdag 23 december 2004 @ 11:33:05 #41
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_24155440
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 03:02 schreef Zanderrr het volgende:
    Is dit de opgave voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal 2005 of zo?
    Ik mis wat accenten (trema's etc.) hier en daar. Misschien moet sjun zijn toetsenbord eens fatsoenlijk instellen, zodat hij eea kan 'verbeteren'.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_24158913
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef Landmass het volgende:

• Dat het verband tussen prestaties/verdiensten enerzijds en inkomsten anderzijds in deze tijden van doorgeslagen liberalisme veel te zwak is.

Oftewel een asociale sukkel met een iq van 80 kan onder de juiste omstandigheden kapitalen verdienen, terwijl er aan de andere kant ook genoeg betere mensen zijn die door minder goede omstandigheden een veel slechterbetaalde baan hebben.

En als je daar iets tegen hebt vloek je in de Neoliberale Kerk en ben je automatisch een verderfelijke communist.

Maar ga gerust door met geloven dat we in ons land alleen een linkse elite hebben en dat die de afgelopen 50 jaar het beleid hebben bepaald en niet de rechtse bedrijfsbobo's, vastgoedbazen en bankdirecteuren.
      donderdag 23 december 2004 @ 14:36:45 #43
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24159069
    quote:
    Op donderdag 23 december 2004 11:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik mis wat accenten (trema's etc.) hier en daar. Misschien moet sjun zijn toetsenbord eens fatsoenlijk instellen, zodat hij eea kan 'verbeteren'.
    Kijk eens, ik kom hier ook voor de lol en klop zo nu en dan tussendoor ff wat in. Dat leidt met regelmaat tot vertypingen, slordigheden en soms vreemde zinsconstructies als ik weer eens halverwege tot de orde IRL geroepen werd. Mijn luiheid redt me van een al te grote aanwezigheid op FOK!

Zo nu en dan verbeter ik achteraf nog wel eens wat. Echter slechts uit kommaneukerij of als ik vind dat de verschrijvingen en stijlfouten wel erg afleiden van hetgeen ik probeerde te duiden.

NB Ik zit op diverse plekken in den lande. Er is dus niet sprake van slechts één toetsenbordinstelling...
      donderdag 23 december 2004 @ 15:31:22 #44
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24160148
    nadat ik op zoek was naar wat leuks ter aanvang van het nieuwe jaar trof ik een boekje van Herman Philipse waarin een heruitgave van zijn Atheïstisch Manifest en drie andere essays waren gebundeld. Bij het digitale inkijkexemplaar zat ook een voorwoord van Ayaan Hirsi Ali dat direct korte metten maakt met de toeschrijvingen aan haar vanuit politiek correctistische links-elitaire hoek om hetgeen zij aankaart toch maar vooral niet ter tafel te krijgen.

Kijk maar

Zij verwoordt er meteen de contadictie tussen emancipatie en cultuurrelativisme binnen de nederlandse maatschappij mee.
      donderdag 23 december 2004 @ 16:31:41 #45
    17928 averty
    Retroactief ziener
    pi_24161184
    Om nou enkel de linkse crisis er uit te pakken.

Het CDA staat op zwaar verlies;Daarnaast is bekend dat de aanhang van CDA omgekeerd evenredig is met leeftijd, ofwel, dat de CDA langszaam uitsterft.

De VVD heeft een geblondeerde populist uit zijn gelederen zien vertrekken die met een eigen partij voornamelijk VVD en LPF stemmen gaat trekken;

LPF zal waarschijnlijk bij volgende verkiezingen worden weggevaagd, niet vreemd bij een partij waar de voorzitter zijn eigen dreigbrieven schrijft.

Klein christelijk rechts zal wel stabiel blijven, maar gewoon klein en verstoken van werkelijke macht buiten een paar gemeenten die toch al niet leuk zijn om te wonen.

En jij komt met een linkse crisis? Daarnaast zijn de standpunten van Wilders, LPF en die van de VVD in mindere mate zeer modieus te noemen. Daarnaast is er alleen maar een klein hiaatje gekomen in het pluchekleven van de CDA.

Dat is pas modieus, om links overal te pas en te onpas de schuld van te geven. En het gaat maar door en door en door. En dat allemaal om van een vermeende ellendige situatie een ander de schuld te kunnen geven. Ik heb niemand uit het rechtse kamp horen klagen toen we tot 2001 alleen maar onze hand op konden houden. En zelfs nu hoor ik iedereen om ons heen 3 vakanties per jaar plannen.

Zolang deze lefty-bashing mentaliteit aanblijft komen we echt niet verder.
    "Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
    pi_24161222
    quote:
    Op woensdag 22 december 2004 01:35 schreef sjun het volgende:Kabbelt de links-elitaire crisis nog steeds voort? ZIjn er stoplappen ingezet? Is er een compleet nieuwe kijk op zaken gekomen? Of is de linkse elite gevlucht in fatsoenspopulisme teneinde de massa weer in politiek correct gareel te krijgen?
    Misschien wordt dit hun laatste wake-up call:

"Crimefighter Peter de Vries gaat een eigen partij beginnen, Bram Peper schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Klaas Wiltink komt ook op de lijst en het gerucht gaat dat media-tycoon John de Mol zich er ook mee bemoeit."

Bron: http://www.dutchdisease.com/blog/index.php?p=389
      donderdag 23 december 2004 @ 16:37:01 #47
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_24161296
    quote:
    Op donderdag 23 december 2004 16:31 schreef averty het volgende:
    Ik heb niemand uit het rechtse kamp horen klagen toen we tot 2001 alleen maar onze hand op konden houden.
    Dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Of niet naar de juiste mensen.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
      donderdag 23 december 2004 @ 16:49:13 #48
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24161554
    quote:
    Op donderdag 23 december 2004 16:34 schreef rroloff het volgende:

[..]

Misschien wordt dit hun laatste wake-up call:

"Crimefighter Peter de Vries gaat een eigen partij beginnen, Bram Peper schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Klaas Wiltink komt ook op de lijst en het gerucht gaat dat media-tycoon John de Mol zich er ook mee bemoeit."

Bron: http://www.dutchdisease.com/blog/index.php?p=389
    Het zal mij benieuwen of in navolging van Bram Peper ook Rob Oudkerk zich meldt om de boel wat bij elkaar te houden nu hij bij de PvdA wat op het derde plan lijkt te zijn gekomen.
    pi_24162082
    quote:
    Op donderdag 23 december 2004 16:49 schreef sjun het volgende: Het zal mij benieuwen of in navolging van Bram Peper ook Rob Oudkerk zich meldt om de boel wat bij elkaar te houden nu hij bij de PvdA wat op het derde plan lijkt te zijn gekomen.
    Eerder Felix Rottenberg. Die is mijns inziens op dezelfde manier (relatief natuurlijk, het blijft de PvdA) open-minded als Bram Peper.
    pi_24162175
    politiek zou moeten worden afgeschaft. men moet een nieuw stelsel van beleid en bestuur moeten creeeren volgens de fundamenten en stabiele kernen van oudsher, waar de tegenwoordige schapenneukerij op gebasseerd is.
    stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')