Kreta is echt ontzettend tof! Ik ben er vorig jaar geweest met 4 vrienden en we hebben echt een topvakantie gehad.
Wij zaten in appartementen Erofili waar vanalles en nog wat aan mankeerde (kapotte koelkast, vuilniszakken waren ongeleegd, bed zakte in elkaar toen iemand er op ging zitten, slot op de deur was niet helemaal veilig meer, balkondeur wilde alleen open mbv een mes, enz..
![]()
) maar de locatie was wel prima
![]()
. We zaten in het straatje waar het Hof van Holland zit. schitterende plaats om te zitten, de straat was 's avonds nogal druk dus we konden alle mensen die langskwamen spotten vanaf ons balkon. En af en toe ook praatjes maken met dronken lui die langsliepen rond 5 uur 's ochtends
![]()
.
We waren blij dat we een appartement dichtbij het uitgaansgebied hadden gekozen ipv dichtbij StarBeach, want 's avonds wil je niet dat hele stuk terug meer lopen als je moe bent van het stappen.
We zijn iets van 3x naar Starbeach geweest (20 minuten lopen vanaf ons app.). Het is daar echt een plaats om te kijken en bekeken worden, zwemmen in de zee kan je er niet goed, wel zijn er allemaal zwembaden (met zout water!!).
Gelegenheden waar wij regelmatig te vinden waren: Amnesia, Camelot (veel Engelsen), Tiger Club (Scandinavische schoonheden
![]()
).
Voor de mensen die een beetje laat in augustus gaan, verwacht dan wel dat het een stuk rustiger is. Wij waren er vorig jaar van 14 tot 25 augustus, maar volgens onze buren was het de week ervoor echt een heeeel stuk drukker! Dus als je van minder drukte houdt is het leuk, anders heb je pech gehad.
Oja echt een aanrader: Restaurant Mythos!!!
In het straatje van Hof van Holland, maar dan verder doorlopen en dan op een gegeven moment aan je linkerhand. Typisch Grieks eten! En je betaald voor een gerecht 5-6 euro, een biertje kost iets van 1.50. Het mooie is dat je bij elk gerecht ook gratis stokbrood vooraf krijgt én ook nog een toetje met meloen, ijs en ouzo!
![]()
Nou dan zit je wel vol
![]()
.
We hebben daar eens voor 35 euro voor 5 personen gegeten en zijn daar toen de hele week blijven eten. We kregen ook nog iets extra's toen we zeiden dat we de volgende dag weggingen
![]()
.
Nou dit was even mijn verhaaltje, als je nog vragen over iets hebt, stel het gerust
![]()
. Ik ben in ieder geval dit jaar op Kos te vinden
![]()
.