abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24123942
Jammer, ik had graag geweten hoe je dat precies bedoelde met die trillingen...
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:02:40 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24124593
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Alles werkt op een frequentie, resonantie betekent letterlijk trilling.

En de mensen hier sterven gemiddeld 5 jaar eerder dan in Japan.

http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/
Terwijl in Japan derde generatie mobile (een iets ander protocol maar verder net UMTS) telecom al een tijd live is. Iedereen zit daar te internetten op zijn mobieltje in de trein. In Japan werkt men inmiddels aan de opvolger van UMTS 4 G.,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24127048
quote:
ok

dat is nieuwe kennis, danku
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:57:14 #29
45206 Pietverdriet
pi_24127107
quote:
Jep, en Clorix dood het aidsvirus in laboratorium condities..
pi_24127201
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik denk dat de link eerder bedoeld was als antwoord op mijn stellige '' het is onzin dat bladiebla', verder blijkt weldegelijk uit het onderzoek dat levende cellen niet in staat bleken de opgetreden schade niet te herstellen, dat is een definitie van mutageen, benzeen doet dit bijvoorbeeld ook in deze condities
pi_24127293
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat, vind ik ontzettend flauwe reactie. Niet op mij, maar op het onderwerp. Het is net alsof je zelf in UMTS hebt geinvesteerd.

Het slaat ook als een tank op een varken, want als je Chlorix in een lichaam pompt gaat het lichaam ook kapot.

Ik lees regelmatig met interesse ook jouw posts, maar met deze ben je hard gezakt in m'n achting. Goed gedaan.

Die link gelezen? Resultaat is net vandaag door de pers verspreidt.
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:06:07 #32
45206 Pietverdriet
pi_24127302
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:01 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

ik denk dat de link eerder bedoeld was als antwoord op mijn stellige '' het is onzin dat bladiebla', verder blijkt weldegelijk uit het onderzoek dat levende cellen niet in staat bleken de opgetreden schade niet te herstellen, dat is een definitie van mutageen, benzeen doet dit bijvoorbeeld ook in deze condities
Weet je hoeveel carcinogenen er in koffie zitten?
Acrylamide zou ook een carcinogeen zijn, en het zit in alle producten waar zetmeel verhit wordt. Brood, Friet, Chips, etc etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietverdriet op 21-12-2004 23:12:36 ]
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:10:19 #33
45206 Pietverdriet
pi_24127419
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:05 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Dat, vind ik ontzettend flauwe reactie. Niet op mij, maar op het onderwerp. Het is net alsof je zelf in UMTS hebt geinvesteerd.

Het slaat ook als een tank op een varken, want als je Chlorix in een lichaam pompt gaat het lichaam ook kapot.

Ik lees regelmatig met interesse ook jouw posts, maar met deze ben je hard gezakt in m'n achting. Goed gedaan.
Nee, dat is geen flauwe opmerking, Ik wil daarmee zeggen dat je niet direct zie je nu wel moet gaan lopen roepen op basis van een in vitro studie. Het zegt namelijk erg weinig.
Dat je lichaam kapot gaat van chlorix weet ik, en dat is nu juist het punt. Iets in een reageerbuis zegt nog niets over hoe het in het lichaam doet.
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:16:57 #34
45206 Pietverdriet
pi_24127567
pi_24127774
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is geen flauwe opmerking, Ik wil daarmee zeggen dat je niet direct zie je nu wel moet gaan lopen roepen op basis van een in vitro studie. Het zegt namelijk erg weinig.
Dat je lichaam kapot gaat van chlorix weet ik, en dat is nu juist het punt. Iets in een reageerbuis zegt nog niets over hoe het in het lichaam doet.
Mja dat is wel weer waar. Ik begreep je toon niet sorry.
pi_24137150
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jammer, ik had graag geweten hoe je dat precies bedoelde met die trillingen...
Hypothese 1: het oscillatie/resonantiemodel

Een voor de hand liggende mogelijkheid is dat cellen of celgroepen een eigen cycliciteit bezitten: één of ander proces wordt onderhouden dat piekt of uitdooft in bepaalde cycli (lees: frequenties) die uiteen kunnen lopen van enkele miljoenen tot slechts enkele cycli per seconde. Wanneer een extern veld een frequentie bezit die ongeveer overeenkomt met die van het cyclische proces in ons model en dat tevens door het model kan worden ‘ontvangen’, dan kan een proces van resonantie op gang komen. Het externe veld geeft het betrokken proces steeds op het kritieke moment een ‘zetje’; die beïnvloeding kan overigens een stimulerende of remmende werking hebben. Het cyclische proces kan dan dermate worden gestimuleerd, dan wel geremd, dat er iets mis gaat.

Natuurlijke oscillaties komen voor in sterk uiteenlopende organismen en weefsels en in sterk uiteenlopende frequenties:

* Eiwitmoleculen en –structuren in dierlijke celwanden oscilleren met een frequentie van miljoenen Hz, bijv. voor de handhaving van ionentransporten ten dienste van de transmembraan potentiaal.
* Celwanden met hun contractiele eiwitfilamenten oscilleren met een frequentie van enige duizenden Hz
* Sommige neuronen in uiteenlopende diergroepen fungeren als ‘Zeitgeber’, als een ‘slinger’ in een biologische klok: ze vuren met grote regelmaat en zonder uitwendige beïnvloeding met een frequentie van enkele Hz.
* Groepen van zenuwcellen in de hersenen vuren simultaan en hun collectieve spanningsveranderingen vormen een regelmatig patroon dat we herkennen in de EEG patronen en hersenscans. Met externe elektroden kunnen we die hersengolven beïnvloeden en ‘dus luisteren’ de betrokken neuronen naar de voor hen externe signalen en beïnvloeden ze elkaar.

Hypothese 2: het polarisatie-model

Iedere verandering in het EM-veld zal in een geleidende structuur een elektrisch stroompje induceren en er zal een spanningsverschil gaan ontstaan tussen de uiteinden van die structuur: de structuur wordt gepolariseerd. Onderdelen binnen die structuur kunnen dan ook gepolariseerd worden. Hoe groter of langer de structuur is, des te groter kan het spanningsverschil worden. In principe zullen langgestrekte structuren goed als ‘antenne’ voor de EM-velden worden opgevat. In dit verband kunnen dus structuren als de langere zenuwuitlopers, gliascheden, vloeistofholten in de hersenen en ruggenmerg en lymfe en bloedbanen in principe als ‘ontvanger’ dienen. Of dit effect heeft valt te bezien. Want essentieel is de vraag of hun normale functioneren wordt verstoord door de immer wisselende veranderingen in polariteit in de uiteinden.

Er zijn diverse biologische processen waarbij potentialen een rol spelen, bijvoorbeeld:

* Bij de handhaving van de genoemde transmembraanpotentiaal. Een polariteitverandering kan ionenstromen naar binnen of naar buiten beïnvloeden.
* Bij prikkeloverdracht van cel naar cel. Een polariteitverandering kan zowel de eigenschappen van de vurende cel als de gevoeligheid van de aangestuurde cel veranderen. Hoewel de grootte van de polariteitveranderingen wellicht klein is t.o.v. de natuurlijk heersende potentialen in die systemen kunnen effecten wel degelijk merkbaar zijn. Zeker bij neuronale integratiecircuits zijn onderlinge relaties zeer nauwkeurig gereguleerd. Zelfs een geringe verandering kan tot sterke effecten aanleiding geven.
* Sommige soorten cellen staan met elkaar in verbinding via ‘gap junctions’, openingen in naastgelegen celwanden waardoor ionen zich gemakkelijk en snel van cel naar cel kunnen verplaatsen. Een potentiaalverandering van een cel kan zo zeer snel non-synaptisch aan buurcellen worden doorgegeven. Door een uitwendige potentiaalverandering kan dit communicatiesysteem tussen cellen worden beïnvloed, naar men zich kan voorstellen.
* Kwaliteit van zekere celstructuren –neem als model de epitheelcellen. Alle cellen hebben structuren die het mogelijk maken dat ze (1) hun vorm behouden, (2) zich kunnen bewegen, (3) zich kunnen delen en (4) celorganellen en eiwitten in het cytoplasma naar hun plaats dirigeren, etc. Deze structuren lijken in het elektronenmicroscoop draadvormig of lijken op buisjes, webben etc. en zijn opgebouwd uit specifieke eiwitstrengen. De lengte van de structuren, hun vorm en onderlinge associaties hangt af van zeer dynamische processen van voortdurende opbouw en afbraak en hebben alles te maken met de ruimtelijke structuur die de eiwitten op elk moment bezitten. En die structuur wordt bepaald door de toestand van de betreffende cel zoals die wordt bepaald door o.a. voedingstoestand, functie van membranen, zuurgraad ven het cytoplasma, etc. We mogen aannemen dat zelfs de geringste wijziging van de ‘normale’ toestand van de cellen kan leiden tot catastrofale netto afbrak van de microtubuli en andere structuurelementen indien de cel-cel communicatie wordt verstoord, tenminste tijdelijk, tot een nieuw evenwicht tussen synthese en afbraak tot stand komt.

Bron:
http://www.electroallergie.org/biologische_verklaringen.htm

Oftewel,
de straling beinvloed de natuurlijke frequenties van het lichaam.
Hoe je dit kunt bewijzen is me een raadsel. Het is gewoon zo en het
zou gezonder zijn voor ons mensen als we dit eens aan zouden nemen
in plaats van ontkennen.

Met het veranderen van bewustzijn bedoel ik enkel het omdraaien van
de denkwijze. Een ander uitgangspunt. Namelijk de mens serieus nemen
als geavanceerde levensvorm die net als een computer niet tegen
zaken kan die de communicatie tussen onderdelen verstoord.

Alles heeft z'n eigen frequentie. Dit is een natuurwet.

[ Bericht 5% gewijzigd door yearzero op 22-12-2004 13:49:58 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 13:56:29 #37
45206 Pietverdriet
pi_24137495
Goh, wat een betrouwbare bron, niet één bronvermelding in dat stuk naar wetenschappelijk onderzoek of studie....
pi_24137613
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:38 schreef yearzero het volgende:

[..]

Hypothese 1: het oscillatie/resonantiemodel
Hypothese 2: het polarisatie-model

Oftewel,
de straling beinvloed de natuurlijke frequenties van het lichaam.
Hoe je dit kunt bewijzen is me een raadsel. Het is gewoon zo
en het zou gezonder zijn voor ons mensen als we dit eens aan zouden nemen
in plaats van ontkennen.
oeps daar ga je weer:

hy·po·the·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 aangenomen veronderstelling => vooronderstelling
2 wetenschappelijke, te falsifiëren stelling

Met andere woorden, het is een theorie, welke niet bewezen is, anders was het geen hypothese...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_24137724
Oh ja, hier kun je het onderzoek vinden (PDF)

hun conclusie:
quote:
As mentioned above our results of reversibility are not new for us. We have observed reversibility effects even under exposure of neurones to SMF in the range of high intensity applied magnetic fields of 0.26T -0.57 T . Our conclusion is that the applied magnetic fields, in our experimental conditions, do not induce structural alterations in neurons but rather phisiological modifications which, in terms of the experiments time duration, are reversible.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_24138022
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

oeps daar ga je weer:

hy·po·the·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 aangenomen veronderstelling => vooronderstelling
2 wetenschappelijke, te falsifiëren stelling

Met andere woorden, het is een theorie, welke niet bewezen is, anders was het geen hypothese...
Aan jou de eer dan.

Regels zijn gemaakt door mensen. Net als wetenschap. Ik heb het over
iets universeels dat wij niet zo maar kunnen verklaren. Er zijn er genoeg
die het geprobeerd hebben. Waarom denk je anders dat grote wetenschappelijke
ontdekkingen het vaak geen 100 jaar uithouden en dat ze een onderdeel van iets
groters blijken te zijn.

Mensen die zeiden dat de aarde rond is werden ooit ook uitgejouwd en verketterd,
waarom? Omdat men niet verder kon kijjken dan het einde van de platte aarde.
Hetzelfde geld voor jou. Jij denkt dat je met 3D wetenschap dingen kunt bewijzen
die daarbuiten vallen.

Succes
pi_24138357
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:27 schreef yearzero het volgende:

[..]

Aan jou de eer dan.

groters blijken te zijn.

Mensen die zeiden dat de aarde rond is werden ooit ook uitgejouwd en verketterd,
Hetzelfde geld voor jou. Jij denkt dat je met 3D wetenschap dingen kunt bewijzen
die daarbuiten vallen.

Succes
Nee waar het om gaat is dat jij een theorie,hypothese aanneemt als waarheid. En juist omdat de wetenschap dat niet doet (zij daagt zichzelf uit en controleerd zichzelf), zijn er grote wetenschappelijke sprongen gemaakt.
Juist omdat men niet aannam dat de aarde plat was (was trouwens meer een verhaal van de kerk dan van de wetenschappers), is men erachter gekomen dat hij inderdaad rond is.

Maar als iemand denkt te weten dat EM velden het menselijk lichaam beïnvloeden, wil niet zeggen dat het zo is, echter die sprong maak jij wel en daar ga ik tegenin,. Niet het feit zelf.

Je kunt ook geen post van mij terugvinden die zegt dat UMTS niet schadelijk is, maar wel dat eerst alles goed moet worden uitgezocht.

ps. heb je toevallig dat rapport nog gelezen en vooral de concludie dat het dus geen invloed heeft op biologische processen??? En dat de overige invloeden geheel omkeerbaar zijn??
Beetje in tegenstelling tot die site die jij geeft, echter ze noemen dit onderzoek wel "bewijs"
C. Sagan
  woensdag 22 december 2004 @ 14:53:37 #42
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24138561
Zoals ik al zei in de laatste post van het vorige topic:
Dit vind ik voorlopig wel een mooie eindconclusie totdat er meer gegevens bekend zijn. Ik heb op dit moment niet het idee dat het veel schadelijker is dan uitlaatgassen.

Er zijn idd wel berichten dat interferentie van verschillende straling mogelijk in verband staat met zero-point energie (o.a. Hutchison doet dingen op dat gebied) maar heel veel is onzeker. Wel is het zo dat zero-point energy over zulke riante hoeveelheden gaat per m^3 dat we theoretisch een probleem kunnen hebben (bv dat er genoeg energie vrijkomt om de complete oceaan te laten koken of ons zonnestelsel weg te blazen). Nu heb je ook natuurlijke straling dus echt uitbannen zal toch niet lukken en volgens mij is de kans groter dat we een meteoriet op ons dak krijgen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24142551
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:38 schreef yearzero het volgende:

[..]

Verhaal
Wow! Dat is een uitgebreid antwoord
Maar goed, het ging dus om electromagnetisme. Die polarisatiehypothese vat ik nog niet helemaal. Dat er door een geleidende structuur een stroompje loopt als het zich bevindt in een em. veld dat op dat moment verandert, snap ik.. maar dat van dat spanningsverschil niet. De spanning zou zich onmiddellijk gelijk moeten verdelen over een geleidend lichaam.

Voor de rest denk ik dat er best wat in het verhaal zit. Dat mensen vage klachten kunnen krijgen doordat het zenuwstelsel kan interfereren met een em. veld is volgens mij ook aangetoond. Hoe je dat doet weet ik ook niet zeker. Maar ik zou zeggen dat je iemands hersengolven moet meten terwijl je de proefpersoon blootstelt aan allerlei radiostraling.
pi_24142719
quote:

Aan jou de eer dan.

[...]

die daarbuiten vallen.

Succes
Mag ik vragen waarom je elke keer zo agressief reageert en op de man speelt? Het is net een discussie met een religieus persoon over het bestaan van god. Je neemt een theorie van één persoon als waarheid aan, terwijl dat nooit en te nimmer is onderzocht. Je bent echt een verschrikkelijk kortzichtig persoon.
pi_24153086
quote:
Op woensdag 22 december 2004 18:41 schreef Heliospan het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je elke keer zo agressief reageert en op de man speelt? Het is net een discussie met een religieus persoon over het bestaan van god. Je neemt een theorie van één persoon als waarheid aan, terwijl dat nooit en te nimmer is onderzocht. Je bent echt een verschrikkelijk kortzichtig persoon.
Sorry, niet de bedoeling. Ik probeer alleen je ogen te openen.

Waar aan voorbij wordt gegaan is dat er minstens 1 stap tussen
fysiek lichaam en straling zit. En pas als de wetenschappers dat
snappen, kunnen ze verklaren dat de straling wel iets doet, maar
dat wij dat niet KUNNEN zien, omdat het zich op een niveau
bevind dat (nog) buiten onze huidige beleving ligt. Wij zien alleen
het effect., namelijk de materialisatie op ons niveau van bewustzijn.

En daar komt de acupuntuur kijken, omdat
deze daar dan wel antwoorden op heeft,
omdat ze onderkennen dat er iets anders dan alleen een fysiek lichaam
bestaat.
http://www.acupunctuur.com/scripties/gischler.html

- Het is voorstelbaar dat een volgende stap de 'lichaams-Kirlianfotografie' is waarbij het mogelijk moet zijn om bijvoorbeeld de energetische voorbodes van ziektes in de energetische velden op te sporen en op het oorzakelijke energetische vlak te behandelen voordat het fysieke lichaam ziek wordt. -

En juist dat is waar aan voorbij wordt gegaan.

Maar aan de andere kant is het juist een mooie kans om
als wetenschappers met antwoorden te komen op dit vraagstuk.
Het is juist een uitdaging omdat ze voorbij de
huidige opvatting moeten dat een mens alleen een fysiek lichaam heeft.

Misschien dat het zo duidelijker is.

[ Bericht 27% gewijzigd door yearzero op 23-12-2004 11:48:34 ]
pi_24155368
Dit is zeker een interessant onderwerp, en verdient nader onderzoek.
Er is nog weinig van bekend, en dús zijn er des te meer geruchten en halve kreten.

Het is daarom des te belangrijker om goed te bedenken wat je nu eigenlijk zegt. Het vage gebruik van termen als energie, frequentie, trilling etc draagt enorm bij aan een enorme begripsverwarring. Zoals bv het concept 'frequentie': dit duidt slechts aan hoe vaak per tijdseenheid iets voorkomt.
Zonder te vermelden waar die frequentie op slaat zeg je helemaal niets, het is geen losstaand begrip. Dus frequentie waarvan? geluidstrillingen, elektro-magnetische trillingen?
Enzovoorts.

Gevolg is een makkelijk langs elkaar heen praten, elkaar niet begrijpen en - as usual - elkaar dan maar gaan uitschelden of laatdunkend bekritiseren.

We zitten hier om met elkaar meer over iets te weten te komen, om van elkaar dingen te leren, nieuwe info te krijgen.
Dus probeer wat zorgvuldiger te zijn, zowel in wat je allemaal beweert, als in hoe je de ander beoordeelt en becommentarieert!

Dank u
  donderdag 23 december 2004 @ 20:14:17 #47
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24165272
quote:

[..]

Aan jou de eer dan.

groters blijken te zijn.

die daarbuiten vallen.

Succes
Amen, my brother.

Zoals Einstein al zei: fantasie is belangrijker als kennis.. omdat kennis alles weerspiegelt wat we op dit moment weten.
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
  donderdag 23 december 2004 @ 20:29:34 #48
94904 ExtremeKnowledge
pi_24165581
But now we are awake!.
  donderdag 23 december 2004 @ 21:02:49 #49
94904 ExtremeKnowledge
pi_24166274
Cafun had ons via de nieuws-submit te melden:

Radiogolven uit mobiele telefoons hebben nadelige gevolgen voor lichaamscellen en beschadigen DNA. Dat blijkt uit laboratoriumstudies, mede gefinancierd door de Europese Gemeenschap. Het onderzoek met de titel Risk Evaluation of Potential Environmental Hazards from Low Energy Electromagnetic Field Exposure Using Sensitive in vitro Methods (REFLEX) werd uitgevoerd door wetenschappers in twaalf landen. Het onderzoek, dat vier jaar duurde, stond onder toezicht van een onafhankelijke Duitse stichting, VERUM uit München.

Projectleider Franz Adlkofer zegt dat de elektromagnetische velden zoals mobiele telefoons die produceren, tot gevolg hadden dat DNA in cellen kapot ging. De schade kon bovendien niet altijd door de cel worden gerepareerd. Beschadigd DNA levert gemuteerde cellen op, wat tot kanker kan leiden - al haast Adlkofer zich te zeggen dat de onderzoekers geen paniek willen zaaien. Omdat het om laboratoriumonderzoek gaat, zijn er geen werkelijke gezondheidsrisico's aangetoond. Vervolgonderzoek met dierproeven en tests op menselijke vrijwilligers moet de komende jaren duidelijkheid verschaffen.

Adlkofer adviseert mensen echter altijd via een vaste lijn te bellen, als deze beschikbaar is. Als de mobiele telefoon onvermijdelijk is, zou in het ideale geval een headset ingezet kunnen worden. "Het is goed voorzichtig te zijn", aldus Adlkofer.

Andere proeven -mede gefinancierd door de mobiele telefoonindustrie- bewezen wel effecten op het menselijk lichaam (een lichte temperatuurstijging van het hoofd met hoofdpijn of misselijkheid tot gevolg) maar gaven geen onomstotelijk bewijs dat mobiel bellen gevaarlijk is. De mobiele telefoonindustrie, goed voor een omzet van 100 miljard dollar per jaar, zegt dan ook dat er geen bewijs is dat mobiele telefoons de gezondheid schaden. Er hebben nog geen fabrikanten van mobiele telefoons op de nu gepubliceerde onderzoeksresultaten gereageerd.
But now we are awake!.
pi_24174845
Enige nuancering is wel weer op zijn plaats. Allereerst zoek je uiteraard het rapport op voordat je er weer een "bewijs" van maakt

http://www.centroconsumatori.it/download/35v1261d20077.pdf

Enkele punten:
1- Het is niet duidelijk of de veranderingen ook daadwerkelijk schadelijk zijn. Het zijn geen veranderingen in de zin van permanente mutaties, echter zoiets als gebroken DNA strengen. Deze "ongelukjes" gebeuren ook zonder onvloed van GSM straling en worden als alles goed werkt weer gerepareerd.
quote:
However, no clear-cut and unequivocal effects of ELF-EMF on DNA synthesis, cell cycle, cell differentiation, cell proliferation and apoptosis were found.[...]
From a scientific point of view, it has to be stated very clearly that the REFLEX data do not prove a causal link between EMF exposure and any adverse health effects.
2- Het is ook niet zo dat de GSM straling altijd voor die effecten zorgt. Het is niet duidelijk geworden welk principe hier aan ter grondslag ligt, en verder studie is daarvoor nodig
quote:
Surprisingly this genotoxic effect was only observed when cells were exposed to intermittent ELF-EMF, but not to continuous exposure. [...]
The effect also differed among the other types of cells examined. In particular, lymphocytes from adult donors were not responsive.[...]
The genotoxic and phenotypic effects, which have been reported within REFLEX, clearly
require further studies.
3- De gebruikte vermogens zijn over het algemeen hoger dan de gemiddlede GSM. Ze hebben de proeven gedaan vanaf SAR waarden 0.3 en hoger. Mijn telefoon heeft een SAR waarde van 0.297. Het zou naief zijn om te denken dat 0.03 onder de bekeken waarde geen effect heeft, maar vast staat wel volgens het onderzoek dat er een relatie bestaat tussen de hoogte van de SAR waarde en het effect. De genoemde effecten zijn derhalve dus erger dan je mag verwachten van een gemiddelde GSM..
quote:
There was a strong positive correlation between both the intensity and duration of exposure to ELF-EMF and the increase in single and double strand DNA breaks and micronuclei frequencies.
Al met al een goed wetenschappelijk onderzoek met mogelijk ver strekkende conclusies, echter, zoals zij zelf ook al aangeven, verdere studie is nodig om het echte lichamelijke effect te bepalen.
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')