abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:16:42 #201
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513586
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:07 schreef Tweek het volgende:

[..]

Als je Highland Park lekker vind dan moet je zeker een Tobermory proberen een volgens mij single malt van 10 jaar die ook erg zacht is, zeer lekker.
Dat is dat gouden geweld uit Mull toch? Nooit gedronken!

Zal je advies ter harte nemen
pi_29513592
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:14 schreef SHE het volgende:

[..]

Weet je, voor een goede wij tel je ook gauw 50 euro neer...champagne hetzelfde..zelfs nog meer, maar geen enkele druivensap kan vergeleken worden met de godendrank whisky .
Echt, ik weet zeker dat je ervan uit je dak gaat.

Laat weten hoe je het vond!!
Dat zal ik doen Waarschijnlijk gaat dat in september gebeuren, wanneer ik gesettled ben in mijn studentenkamer. Dan ga ik ff inkopen doen voor wat "housewarming" party's
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:22:39 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513693
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:00 schreef Tweek het volgende:
Mijn favoriete zijn wel macallan 12 jaar, lagavulin 16 jaar.
Maar ook de macallan reconstrutie serie is erg aan te raden, enigsinds prijzig. De 18 jarige doet het ook erg goed.|
Voor de rest nog glenlivet 18 jaar ook prima te doen.

Qua blends gooi ik het toch op famous grouse en jack voor door de cola.
Absoluut niet J&B en Johnny Walker.
Lees nu pas dat je livet noemt........Woeiiiii!
Me een keer mee volgegoten in Monaco...jezus wat een nectar

Zo geil als boter

Aanradertje!
pi_29513724
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:32 schreef SHE het volgende:
Ai...persoonlijk vind ik dat de meest beroerde whisky's

jack is al helemaal overrated

4 real, haal eens een flesje bushmills..ik weet zeker dat je lyrisch zult zijn en het verschil ook proeft.

Overigens doelde ik niet op jou vwb het pimpen, maar op je voorganger
ik neem aan dat je doelt op JW Red Label, die is idd. niet bijster goed, Black Label is al wat beter... Blue Label vind ik persoonlijk erg lekker (maar die is absoluut zijn prijs niet waard, maar dat maakt weer niet uit als je een fles krijgt)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:27:06 #205
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513785
Zelfs blue weegt in mijn optiek echt niet op tegen de allergoedkoopste bushmills

Ik hou nu eenmaal van rijke, volle tonen...en die kan ik in de verste verte niet ontdekken in lopende sjon

Anyway..ieder zijn ding hoor, smaak is natuurlijk persoonsgebonden, maar ik vind het echt niet lekker.
Ik denk dat vrouwen qua whisky toch ook eerder voor de volle varianten gaan ipv de jackie's en sjonnies op deze wereld. Echte mannen whisky!
pi_29513818
Door dit soort topics besef ik opeens dat er meer is dan trollen op fok

*bushmills op boodschappenlijstje schrijft
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:33:31 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513901
Onder die grote bek zit ook vast een held, cult

Ik vind het leuk dat je zo geinteresseerd bent. Ikzelf ben echt een whisky adapt..heritage van mijn pappie. En in mijn omgeving interesseert het slechts weinig mensen wat ze naar binnen gooien...dat is best een gemis.

Thank god for Fok!
pi_29514003
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:33 schreef SHE het volgende:
Onder die grote bek zit ook vast een held, cult

Ik vind het leuk dat je zo geinteresseerd bent. Ikzelf ben echt een whisky adapt..heritage van mijn pappie. En in mijn omgeving interesseert het slechts weinig mensen wat ze naar binnen gooien...dat is best een gemis.

Thank god for Fok!
Dat getroll van mij moet je niet serieus nemen hoor

Maar whisky vind ik echt goddelijk. Veel mensen beginnen over "Belgische bieren" wanneer je het over verfijnde drank hebt. Maar die Belgische bieren zie ik echt als bocht vergeleken met whisky (En ik houd van Belgisch bier). Whisky is niet alleen een tongstreling, maar brengt eigenlijk al je waarnemende zintuigen in hogere sferen, mits je de juiste dosering tot je neemt .
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:42:51 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29514083
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Whisky is niet alleen een tongstreling, maar brengt eigenlijk al je waarnemende zintuigen in hogere sferen, mits je de juiste dosering tot je neemt .
Jij snapt het !!

Nu gaat SHE naar bedje, van slaapgebrek schijn je immers lelijk te worden

trusten
pi_29514112
Welterusten en schenk er nog één in zou ik zeggen.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:10:44 #211
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_29516671
Wat dan ook, ik kan iedereen de Benrinnes 10yr (OB, 43%) én de Imperial cognac wood (G&M, Private collection, 40%) van harte afraden. Yuch.
'Nuff said
pi_29517658
Na al die Bushmills promotie: ik heb hier een flesje 1608 staan, ook een erg leuke Bushmills!
Is dan wel een blend, maar laat dat je niet tegenhouden!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:16:14 #213
27698 Doffy
pi_29517747
Een vriend van me is verzot op Coleraine ierse whiskey. Ik ken het niet, maar het schijnt bijzonder goed te zijn.
'Nuff said
pi_29519805
zojuist gescoord bij de supermarktslijter (ja sorry.., de echte is op vakantie) : een flesje Jameson met gratis 12yrs miniatuur erbij.
Even nakijken op gall.nl blijkt dat ik er met mijn ¤16,19 ook nog 2,50 minder voor gelapt heb dan bij de gallengall + miniatuur op de mats!

Vaker naar die supermarktslijter dacht ik zo!

De gall en gall is trouwens niet die echte slijter.., da's een bijzonder vriendelijke onafhankelijke slijter. Een flesje whisky kopen kost je daar minstens een half uur met hem over van alles en nog wat praten
pi_29529849
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef parterrepact het volgende:
zojuist gescoord bij de supermarktslijter (ja sorry.., de echte is op vakantie) : een flesje Jameson met gratis 12yrs miniatuur erbij.
Even nakijken op gall.nl blijkt dat ik er met mijn ¤16,19 ook nog 2,50 minder voor gelapt heb dan bij de gallengall + miniatuur op de mats!

Vaker naar die supermarktslijter dacht ik zo!

De gall en gall is trouwens niet die echte slijter.., da's een bijzonder vriendelijke onafhankelijke slijter. Een flesje whisky kopen kost je daar minstens een half uur met hem over van alles en nog wat praten
beter toch?

Welke supermarktketen is dat geweest trouwens? Ga ik ook eens kijken
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_29530212
Kan iemand mij vertellen wat een aanrader is in de prijsklasse van 20 tot 40 euro euro. Ik wil eerst een zachte frisse proberen, dus als iemand tips heeft dan hoor ik het graag
pi_29530389
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:36 schreef FokLex het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een aanrader is in de prijsklasse van 20 tot 40 euro euro. Ik wil eerst een zachte frisse proberen, dus als iemand tips heeft dan hoor ik het graag
je zou een "Glenmorangie 10 Year Old" kunnen proberen.

Info van de site:
It has been called ‘the perfect ten’ and most Glenmorangie drinkers will readily drink to that! After 10 years in ex-Bourbon casks, the Glenmorangie spirit has had enough time to mature and mellow into a beautifully balanced yet marvellously complex malt whisky. Enjoyed by newcomers and connoisseurs alike, it’s Scotland’s favourite malt whisky, hand-crafted with pride by the Sixteen Men of Tain.

En eentje die ik vond na kort Googlen
Heerlijke frisse whisky; moest het eerst afleggen tegen veel van zijn special edition broertjes maar daar kom ik sinds de nieuwe bottelingen van de woodfinishes langzaam op terug. Een perfecte starterswhisky voor blended drinkers die eens een single malt willen proberen. Heerlijke frisse geur met citrus en clean bourbonhoutkarakter. Mooie maltsmaak, fruitig (citrus, banaan), licht kruidig en zilt. Prettige droge en zoete afdronk. Genieten voor minder dan 30 euro.
pi_29530611
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:42 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Info van de site:
It has been called ‘the perfect ten’ and most Glenmorangie drinkers will readily drink to that! After 10 years in ex-Bourbon casks, the Glenmorangie spirit has had enough time to mature and mellow into a beautifully balanced yet marvellously complex malt whisky. Enjoyed by newcomers and connoisseurs alike, it’s Scotland’s favourite malt whisky, hand-crafted with pride by the Sixteen Men of Tain.

Heerlijke frisse whisky; moest het eerst afleggen tegen veel van zijn special edition broertjes maar daar kom ik sinds de nieuwe bottelingen van de woodfinishes langzaam op terug. Een perfecte starterswhisky voor blended drinkers die eens een single malt willen proberen. Heerlijke frisse geur met citrus en clean bourbonhoutkarakter. Mooie maltsmaak, fruitig (citrus, banaan), licht kruidig en zilt. Prettige droge en zoete afdronk. Genieten voor minder dan 30 euro.
Leuk om te lezen dit Dit topic gaat naar mijn bookmarks
pi_29530739
Vandaag mijn eerste miniproeverijtje gehouden omdat ik voor de eerste keer beschikking had over twee flessen single malt die tegelijk open waren . Dan valt je pas op hoeveel verschil er echt tussen verschillende whisky's zit. Ik heb een GlenFiddich 12 yr gedronken die vrij scherp maar lekker fruitig was en een glas 'the Speyside' 10 yr (ja, zo heet hij echt) waarvan me nu pas opviel hoe lekker zacht hij eigenlijk is .

Toch fijn zo'n ritje naar een tax free stukje Zwitserland waar je alleen via Oostenrijk kunt komen, scheelt toch een slok op een borrel .
pi_29530921
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:42 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Info van de site:

tnx voor de tip Glenmorangie... meteen even opgezocht bij albert.nl en daar staat een leuk stukje:

De distilleerderij van Glenmorangie in de noordelijke Highlands beschikt over de grootste ketels van alle Schotse distilleerderijen. De 10 jaar oude single malt is de best verkopende malt in Schotland, nummer 2 in het Verenigd Koninkrijk en nummer 3 in de rest van de wereld. Hij heeft een geur van vanille, citrus en butterscotch. De smaak is zacht en fris, met tonen van fruit, noten, bloemen en kruiden. Een heerlijke allround malt

Deze ga ik even uitproberen

Welke bedoelde je met die laatste omschrijving (die je op google had gevonden)?
pi_29531034
die supermarktslijter zit bij de Foodfactory, ik geloof niet 1 van de meest voorkomende supermarkten in Nederland.
Het assortiment is ook niet erg ruim, maar wat ze er hebben is mooi geprijst, alleen jammer dat je dan vervolgens bij een kassamiep af moet rekenen die nog nooit gehoord heeft van zo'n papiertje om de fles..

Wat ik ook een erg mooie vind is gewoon erg standaard the Glenlivet 12 yrs, gewoon erg goed betaalbaar en als je hem vergelijkt met de veel te populaire leeftijdgenoot Glenfiddich dan steekt die er toch echt met 6 koppen enschouders bovenuit!
pi_29531377
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:00 schreef FokLex het volgende:

[..]

Welke bedoelde je met die laatste omschrijving (die je op google had gevonden)?
dezelfde, alleen dan in een Nederlandstalige omschrijving

En als je eens voor niet alteveel geld dé Schotse whisky's wilt proberen, moet je eens kijken of je ergens de box van 'Classic Malts of Scotland' kunt vinden
pi_29531551
Is er eigenlijk een (nederlandse) site te vinden waarop de gemiddelde prijs per whisky is te vinden? En is er nergens een soort reviewpage waarop je per whisky de meningen kunt terugvinden? Dat zou namelijk erg handig zijn
pi_29531771
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:21 schreef bas-beest het volgende:

[..]

dezelfde, alleen dan in een Nederlandstalige omschrijving

En als je eens voor niet alteveel geld dé Schotse whisky's wilt proberen, moet je eens kijken of je ergens de box van 'Classic Malts of Scotland' kunt vinden
ok , ik ga hem morgen kopen, maar waar is die voor onder de 30 euro te krijgen? want op albert.nl kost deze 36 euro......

Als ik bij de slijter kom zal ik meteen even informeren naar zo'n box
pi_29531986
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:37 schreef FokLex het volgende:

[..]

ok , ik ga hem morgen kopen, maar waar is die voor onder de 30 euro te krijgen? want op albert.nl kost deze 36 euro......
eigenlijk geen idee of dat van die prijs klopt (< ¤30), maar ook die jij net neerzet, valt nog steeds in de door jou geplaatste marge
quote:
Als ik bij de slijter kom zal ik meteen even informeren naar zo'n box
ik weet alleen niet meer wat ik ervoor betaald heb.
pi_29532707
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:47 schreef bas-beest het volgende:

[..]

eigenlijk geen idee of dat van die prijs klopt (< ¤30), maar ook die jij net neerzet, valt nog steeds in de door jou geplaatste marge
Dat is ook weer waar, iig bedankt voor de info. Morgen maar even langs de slijter
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:07:59 #227
27698 Doffy
pi_29534935
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:50 schreef cultheld het volgende:
Leuk om te lezen dit Dit topic gaat naar mijn bookmarks
In de drie voorgaande topics is ook al een schat aan informatie te vinden
'Nuff said
pi_29540162
Nog even een vraagje, is een geopende fles lang houdbaar of is die maar een bepaalde periode hierna goed?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:21:24 #229
27698 Doffy
pi_29542183
Dat staat ook eerder behandeld. Maar een geopende fles gaat wel een tijdje mee, maar wordt wel minder na verloop van tijd. Dat heeft mn. te maken met de inwerking van zuurstof op de drank. Sommige whiskies worden er (tijdelijk) beter van (!), maar de meesten worden minder. Vuistregel is: geopende fles binnen een half jaar leegdrinken. Al moet ik zeggen dat ik die vuistregel regelmatig met voeten treedt
'Nuff said
pi_29542668
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:21 schreef Doffy het volgende:
Dat staat ook eerder behandeld. Maar een geopende fles gaat wel een tijdje mee, maar wordt wel minder na verloop van tijd. Dat heeft mn. te maken met de inwerking van zuurstof op de drank. Sommige whiskies worden er (tijdelijk) beter van (!), maar de meesten worden minder. Vuistregel is: geopende fles binnen een half jaar leegdrinken. Al moet ik zeggen dat ik die vuistregel regelmatig met voeten treedt
tnx , moet de vorige topics nog doorlezen, maar ik moet het nu even doen met een heel oude laptop die ongeveer 5 min nodig heeft om een pagina te openen dus dan gaat het wat lastiger mijn excuses daarvoor!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:48:43 #231
27698 Doffy
pi_29544273
Geen excuses nodig hoor
'Nuff said
pi_29547273
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:21 schreef Doffy het volgende:
Misschien kun je wel een vacu-vin in een whiskeyfles proppen .

Dat langzame laden van de pagina's ligt trouwens niet aan je laptop FokLex. Fok is een beetje stuk atm, ik weet niet of het nog steeds de gevolgen zijn van de ddos-aanval van gisteren maar aan je laptop ligt het ws niet (alleen) .
pi_29549323
* bas-beest heeft vandaag Clontarf aangeschaft.

En wel de Trinity-verpakking met alledrie (duhhh) de smaken in 50ml flesjes
Geen idee hoe ze allemaal smaken, ben nu met de 'Clontarf Irish Whiskey' die's wel apart, zoetig, beetje toffee-achtig in 't begin
pi_29552370
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:58 schreef Lexie het volgende:

[..]

Dat langzame laden van de pagina's ligt trouwens niet aan je laptop FokLex. Fok is een beetje stuk atm, ik weet niet of het nog steeds de gevolgen zijn van de ddos-aanval van gisteren maar aan je laptop ligt het ws niet (alleen) .
Het zal een combinatie zijn denk ik , maar morgen even nieuwe laptop kopen en dan kan ik eindelijk alles gaan lezen .
pi_29587986
Vandaag eindelijk tijd gehad om een fles Glenmorangie 10yr te kunnen kopen en straks lekker proeven . Overigens hadden ze ook nog een Port Wood finish staan als ik het goed heb, maar ik heb het maar even bij de normale gehouden (was beter voor een beginner volgens de verkopen).
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:45:31 #236
27698 Doffy
pi_29588881
Als je de fase van beginner voorbij bent, dan ga je je wagen aan de finishes... waaronder indd de Glenmorangie Portwood. Als je daarna echter promoveert tot échte whisky-liefhebber, laat je ook die in de schappen staan
'Nuff said
pi_29589851
vraagje he, wat is de duurste fles whisky die jullie ooit gekocht hebben, wat koste die en was die het geld ook daadwerkelijk waard???

ik hou het tot nu toe erg netjes.., veel duurder dan een simpele Glenlivet 12yrs. a een euro of 25 ben ik nog niet gegaan. maar het begint toch steeds harder te jeuken om eens dieper in de buidel te tasten, aangezien ik het verschil tussen deze malt en een blend van een tientje minder toch wel erg groot vind. Ben benieuwd of het 'verschil per tientje' zo groot blijft..
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:04:55 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29590878
Liep in London zomaar tegen Cadenhead's aan
Wel met lege handen naar buiten gegaan, maar tjonge, leuk hoor!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:24:03 #239
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_29592890
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:45 schreef Doffy het volgende:
Als je de fase van beginner voorbij bent, dan ga je je wagen aan de finishes... waaronder indd de Glenmorangie Portwood. Als je daarna echter promoveert tot échte whisky-liefhebber, laat je ook die in de schappen staan
Eehm... wat ben ik dan?
pi_29595687
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:10 schreef FokLex het volgende:
Vandaag eindelijk tijd gehad om een fles Glenmorangie 10yr te kunnen kopen en straks lekker proeven . Overigens hadden ze ook nog een Port Wood finish staan als ik het goed heb, maar ik heb het maar even bij de normale gehouden (was beter voor een beginner volgens de verkopen).
Zo dat was even wennen zeg

Bij de eerste slok een heerlijke smaak in de mond maar een vrij zware/scherpe klap achter in de mond bij de afdronk..... Na een paar slokken ging dit wel al beter, maar wat is dat wennen zeg als je normaal alleen goedkope blends drinkt met een hoop zoet spul erin
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:06:44 #241
27698 Doffy
pi_29598195
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:25 schreef parterrepact het volgende:
vraagje he, wat is de duurste fles whisky die jullie ooit gekocht hebben, wat koste die en was die het geld ook daadwerkelijk waard???
De duurste fles die ik heb staan kostte EUR 94,-. Het betreft een Cadenhead's Lochside 23yr, 55.1%. En ja, die was z'n geld waard ja. Dubbel en dwars. Ik proef er zelden van, maar als ik het doe, dan heb je ook aan 2cl genoeg voor een halve avond.
'Nuff said
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:07:27 #242
27698 Doffy
pi_29598202
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 23:04 schreef wonderer het volgende:
Liep in London zomaar tegen Cadenhead's aan
Wel met lege handen naar buiten gegaan, maar tjonge, leuk hoor!
Fijne winkel he? Ik ken de Londonse editie niet, maar als ie net zo leuk is als A'dam, dan zou ik er uren blijven hangen
'Nuff said
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:07:46 #243
27698 Doffy
pi_29598206
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:24 schreef Twoflower het volgende:
Eehm... wat ben ik dan?
Jij bent onderweg
'Nuff said
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:08:25 #244
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_29600136
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 10:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Jij bent onderweg
Van waar naar waar?
pi_29640896
vanmiddag een fles Eddu gekregen, net maar meteen even geproeft, maar kan er niet echt wild van worden.
Binnenkort eens goed voor gaan zitten om goed te proeven.

Iemand ervaring met deze whisky?
  zondag 14 augustus 2005 @ 22:16:56 #246
27698 Doffy
pi_29640967
Eddu?
'Nuff said
pi_29642206
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:14 schreef parterrepact het volgende:
vanmiddag een fles Eddu gekregen, net maar meteen even geproeft, maar kan er niet echt wild van worden.
Binnenkort eens goed voor gaan zitten om goed te proeven.

Iemand ervaring met deze whisky?

is dat deze whisky? Nog nooit van gehoord, maar volgens Google is het Franse whisky
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:12:12 #248
27698 Doffy
pi_29642841
Tsja, heel apart. Iets mag volgens de Europese normen whisky heten als het gemaakt uit is 100% granen en tenminste 3 jaar op gebruikte eikenhouten vaten is gerijpt. Daar kan je natuurlijk een boel kanten mee op; inclusief spul stoken uit boekweit.
'Nuff said
pi_29643108
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:12 schreef Doffy het volgende:
Tsja, heel apart. Iets mag volgens de Europese normen whisky heten als het gemaakt uit is 100% granen en tenminste 3 jaar op gebruikte eikenhouten vaten is gerijpt. Daar kan je natuurlijk een boel kanten mee op; inclusief spul stoken uit boekweit.
3 jaar? Ik geloof minimaal 12 jaar.
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:24:10 #250
27698 Doffy
pi_29643251
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
3 jaar? Ik geloof minimaal 12 jaar.
Nee. Na 3 jaar mag het whisky heten. Niet dat het dan te zuipen is, maar daar heeft het niets mee te maken
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')