abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:08:28 #176
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_29323079
Leegdrinken en dan vullen met water, citroen en caramel
'Nuff said
pi_29323339
oei.., da's ook een goeie ja..

maar dan zijn er 2 probleempjes: het was niet mijn bedoeling zulke flessen even snel leeg te tanken en daarnaast vind ik het altijd erg lekker een mini-bodempje in de fles te laten zitten om nog eens lekker te kunnen ruiken en die geur is dan natuurlijk wel weg..

conclusie: van alle flessen 2 stuks scoren waarvan 1 bewaren voor de show en 1 voor de geur. en dan eigenlijk nog 1 om van te drinken
pi_29480317
Is een fles Jameson van 12 jaar oud een goede aankoop voor een beginnende drinker (30 euro)?

Andere tips zijn uiteraard welkom
  zondag 7 augustus 2005 @ 09:43:06 #179
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_29481976
Ja hoor, maar het is een Ier. Dat is iets (heel) anders dan een Schot, maar niettemin geen slechte whisky.

Als je meer wilt proeven, kan je op zoek gaan naar de 'mini-classic malt'-set. Een doos met 6 kleine flesjes van alle 'Classic Malts', dus door heel Schotland. Kost iets van 20,- geloof ik, en heb je meteen een mooi setje vergelijkingsmateriaal mee in handen.

Een goeie blend voor weinig is Burn of Speyside. Kost zo'n 17,- voor 0,7 liter.
'Nuff said
pi_29490711
iemand ook intresse met de Glen Morven, de huismerk malt serie van de gall en gall?
Heb een Speyside flesje voor iemand gehaald en aangezien ik hem zelf voor de helft leeg zal moeten tanken ben ik wel benieuwd..

edit: intresse --> ervaring natuurlijk..
pi_29506565
een onbekende dus.., dat wordt weer een spannend moment dan van de week!
pi_29511856
Whisky topic

Chivas Regal en Balantines
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:10:39 #183
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29511896
Bushmills

Talisker

Mennn wat heb ik zin
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:13:04 #184
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29511956
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:09 schreef cultheld het volgende:
Whisky topic

Chivas Regal en Balantines
sorry cultheld, maar SHE komt toch beter dit topic in

probeer eens een single malt, en vergelijk dat dan eens met een blend, er zal een wereld voor je open gaan
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_29512023
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:13 schreef Againzender het volgende:

[..]

sorry cultheld, maar SHE komt toch beter dit topic in

probeer eens een single malt, en vergelijk dat dan eens met een blend, er zal een wereld voor je open gaan
Ik ben dan ook nog maar een rookie Sinds m'n 19e drink ik whisky. Daarvoor met name Bacardi en goldstrike
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:23:09 #186
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29512233
Pimpen met whisky is zooo typisch mannen

Als je whisky echt lekker vind, zoek dan eens op internet naar de diverse blends..., maar om het je makkelijk te maken. ...scoor bij de slijter ff een flesje bushmills...begin met de groene en work your way up

Geen ijs erin

Gewoon zoals ie bedoeld is.

Persoonlijk gaat er voor mij niets boven een goeie whisky en een perfecte steak of een zuiglammetje . Het lijkt elkaar te beinvloeden, qua smaak. Goddelijk gewoon!

Persoonlijk vind ik ballantines en chivas niet zo heel lekker
pi_29512242
Chivas Regal (12 jaar) wacht met smart op mij ...
pi_29512257
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:23 schreef SHE het volgende:
(...)

Geen ijs erin (..)
Ijs en cola toch? .
pi_29512423
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:23 schreef SHE het volgende:
Pimpen met whisky is zooo typisch mannen

Als je whisky echt lekker vind, zoek dan eens op internet naar de diverse blends..., maar om het je makkelijk te maken. ...scoor bij de slijter ff een flesje bushmills...begin met de groene en work your way up

Geen ijs erin

Gewoon zoals ie bedoeld is.

Persoonlijk gaat er voor mij niets boven een goeie whisky en een perfecte steak of een zuiglammetje . Het lijkt elkaar te beinvloeden, qua smaak. Goddelijk gewoon!

Persoonlijk vind ik ballantines en chivas niet zo heel lekker
Ik pimp niet met whisky hoor, daar dat onmogelijk is in een omgeving waar iedereen alleen maar bier drinkt

Maar zoals ik al zei: Ik heb nog maar weinig soorten whisky gedronken. Ballantine's, Chivas Regal, Johnnie Walker Red Label, Jack Daniel's (die is trouwens erg lekker) en The Famous Grouse of zo.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:32:57 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29512504
Ai...persoonlijk vind ik dat de meest beroerde whisky's

jack is al helemaal overrated

4 real, haal eens een flesje bushmills..ik weet zeker dat je lyrisch zult zijn en het verschil ook proeft.

Overigens doelde ik niet op jou vwb het pimpen, maar op je voorganger
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:34:09 #191
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29512541
trouwens, het fermentatie proces van whisky is gelijk aan die van bier, dus je zit er niet ver naast
pi_29513023
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:32 schreef SHE het volgende:
Ai...persoonlijk vind ik dat de meest beroerde whisky's

jack is al helemaal overrated

4 real, haal eens een flesje bushmills..ik weet zeker dat je lyrisch zult zijn en het verschil ook proeft.

Overigens doelde ik niet op jou vwb het pimpen, maar op je voorganger
Bushmills... Wat kost zoiets en waar is het te koop (En zeg nou niet: "bij de slijter" , want onze slijter heeft dat merk zeker niet )?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:58:30 #194
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513204
Elke gall & gall heeft het schat..Busmills malt heb je al voor een 20 eurootjes , black voor 25 en de single malt voor 50

Heb je dat gehad , dan ga je voor een highland park of talisker en dan door voor de middleton

en dan...mijn liefste........is er geen weg meer terug
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:00:46 #195
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_29513251
Mijn favoriete zijn wel macallan 12 jaar, lagavulin 16 jaar.
Maar ook de macallan reconstrutie serie is erg aan te raden, enigsinds prijzig. De 18 jarige doet het ook erg goed.|
Voor de rest nog glenlivet 18 jaar ook prima te doen.

Qua blends gooi ik het toch op famous grouse en jack voor door de cola.
Absoluut niet J&B en Johnny Walker.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:03:34 #196
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513311
Laga , het witte paard

Idd ook erg elegant en vol
pi_29513323
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:55 schreef MarkzMan_X het volgende:
méh
Vuile opportunist.
pi_29513346
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:58 schreef SHE het volgende:
Elke gall & gall heeft het schat..Busmills malt heb je al voor een 20 eurootjes , black voor 25 en de single malt voor 50

Heb je dat gehad , dan ga je voor een highland park of talisker en dan door voor de middleton

en dan...mijn liefste........is er geen weg meer terug
Zo goedkoop ja? Duizendmaal dank. Ik ga nog een leuke winter tegemoet met al die nieuwe whisky-namen en mijn absinth-aspiraties (maar dat is offtopic, sorry)
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:07:44 #199
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_29513415
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:58 schreef SHE het volgende:
Als je Highland Park lekker vind dan moet je zeker een Tobermory proberen een volgens mij single malt van 10 jaar die ook erg zacht is, zeer lekker.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:14:20 #200
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29513540
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zo goedkoop ja? Duizendmaal dank. Ik ga nog een leuke winter tegemoet met al die nieuwe whisky-namen en mijn absinth-aspiraties (maar dat is offtopic, sorry)
Weet je, voor een goede wij tel je ook gauw 50 euro neer...champagne hetzelfde..zelfs nog meer, maar geen enkele druivensap kan vergeleken worden met de godendrank whisky .
Echt, ik weet zeker dat je ervan uit je dak gaat.

Laat weten hoe je het vond!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')