Waarom niet, maar je vraag kan je beter in een filosofie topic kwijtquote:Op zondag 19 december 2004 22:18 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
waarom moet de toekomst voorspeld worden en of feiten gecontroleerd worden dmv een code? wat heeft het voor zin?
Nogmaals, probeer het bij filosofiequote:ik weet dat dit leven een spelletje is maar de bijbel kan er ook wat van, als ik dat ga geloven.
we lopen altijd al achter de feiten aan..altijd..(en waarom zou je)
Welke makers?quote:voor wie zou die code zijn bedoelt volgens de makers?
In de bijbel dusquote:waar kan ik die code vinden?
In de bijbel dus...quote:heb je een link waar deze code staat.
zou wel sevice zijn van de topicstarter..(heb zelf geen tijd/geduld om te zoeken)
Geestelijke gezondheid ookquote:geduld is een schone zaak
*wijst* filosofie... om de hoek.quote:en tijd bestaat niet..![]()
volgens mij bestaan er veel bijbel talk topics in WFL waarom deze topic dan niet?quote:Waarom niet, maar je vraag kan je beter in een filosofie topic kwijt
nee dank je.quote:Nogmaals, probeer het bij filosofie
nou de makers (schrijvers) van die code bedoel ik..of bedoel je wat anders met die code?quote:Welke makers?
heb geen bijbel,quote:In de bijbel dus
ja dat zei je al eerder.quote:n de bijbel dus...
gezondheidquote:Geestelijke gezondheid ook
daar hoef ik niet over te filosoferenquote:*wijst* filosofie... om de hoek.
Sinds wanneer is er een oorspronkelijke Hebreeuwse versie?quote:Op zondag 19 december 2004 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
De oorspronkelijke hebreeuwse versie.
Lees over de authenticiteit van de Masoretische tekst dit maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Masoreticquote:Op maandag 20 december 2004 01:28 schreef speknek het volgende:
Sinds wanneer is er een oorspronkelijke Hebreeuwse versie?
thanx voor de link.quote:Op maandag 20 december 2004 01:22 schreef mineo39-76 het volgende:
Hier zijn -tig "voorspellingen/codes" te vinden: http://exodus2006.com/3code.htm
die pest fransen ik bedoel de leiding in Frankrijk willen graag een belangrijk plaatsje hebben in de machtverdeling (algemeen)..leuk he en zielig tegelijk. smeerlappen zijn het. de liars.quote:2004 is in ieder geval al verkeerd... "The heart of the terror is France"
Ik vraag me sterk af in hoeverre deze site op waarheid is berust. Uit de teksten blijkt dat de schrijver aannames doet over het bestaan van de Illuminati en hun hoofdkwartier. Das al redeneren vanuit een bepaalde visie omdat ik bv sterk twijfel of de illuminatie nog bestaan. Toch maar eens het boek lezen over de code.quote:Op maandag 20 december 2004 01:22 schreef mineo39-76 het volgende:
Hier zijn -tig "voorspellingen/codes" te vinden: http://exodus2006.com/3code.htm
2004 is in ieder geval al verkeerd... "The heart of the terror is France"
Vage begrippen?quote:Op maandag 20 december 2004 01:55 schreef HeyFreak het volgende:
lijkt mij net zoiets als Nostradamus en horoscopen. Lekker vage begrippen gebruiken en achteraf zeggen 'goh, dat lijkt wel vaag op iets wat net gebeurt is'
Daarbij is het hebreeuws, waar getallen ook tekstuele betekenissen hebben.quote:Op maandag 20 december 2004 08:43 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af in hoeverre deze site op waarheid is berust. Uit de teksten blijkt dat de schrijver aannames doet over het bestaan van de Illuminati en hun hoofdkwartier. Das al redeneren vanuit een bepaalde visie omdat ik bv sterk twijfel of de illuminatie nog bestaan. Toch maar eens het boek lezen over de code.
Veel hangt af van hoe ingewikkeld je de code maakt. Als het simpel letter hoppen is dan zijn er eigenlijk helemaal niet zoveel combinaties mogelijk. Paar miljoen letters achter elkaar aan tekst. Lijkt veel maar valt tegen. Ik ben het ook met de TS eens dat het heel moeilijk is om de toekomst ermee te voorspellen als je niet weet wat je zoekt. Je kunt hooguit bestaande woorden eruit pikken maar dingen als '2004' kun je al lezen als 20-april of 2 april etc. Ook namen ken je vaak niet op voorhand.
Nostradamus beweerde de toekomst te kennen. Hier is er een code gevonden die teksten geeft terwijl dit statistisch gezien niet zo zou moeten zijn. Daarnaast lijken die teksten over de toekomst te gaan. Is toch anders.
dit vroeg ik mij inderdaad ook gelijk af.. is het niet zo dat delen helemaal niet in het hebreeuws zijn geschreven oorspronkelijk maar in het grieks?quote:Op maandag 20 december 2004 01:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er een oorspronkelijke Hebreeuwse versie?
Nee het gaat om de Tanakh, niet om het nieuwe testament. De titel 'bijbelcode' is dan ook nogal misleidend ja. Overigens is de Septuagint, die op veel punten afwijkt, wel in het Grieks geschreven.quote:Op maandag 20 december 2004 09:53 schreef nikao het volgende:
dit vroeg ik mij inderdaad ook gelijk af.. is het niet zo dat delen helemaal niet in het hebreeuws zijn geschreven oorspronkelijk maar in het grieks?
En is de code ook gevonden in de niet-kanonieke boeken?
ja slimmert.. je voorganger legt toch net uit dat de clue van het hebreeuws is dat ze geen klinkers gebruiken.. waardoor het allemaal een heeeeeel stuk makkelijker wordt.....quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:18 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
De kunst is juist om het altijd binnen een bepaald aantal woorden te vinden.
Het is inderdaad ook met andere boeken gedaan, maar daarin werden herkenbare situaties enkel in een bestek van meerdan zoveel duizend woorden gevonden.
In de Thora-code staat het altijd dicht bij elkaar.
Dit is ook heel logisch, dat de toekomst erin beschreven wordt, daarvoor verwijs ik je door naar de NWO-Illuminati topics, of 1 van de 1,28 miljoen te vinden sites op google.
Volgens researchers als David Icke, kan de bijbel dus ook op 2 manieren gelezen worden. In letterlijke zin, en in figuurlijke.. waarin dat laatste als een agenda voor de Illuminati wereldwijd kan worden gebruikt.
Al deze grote gebeurtenissen, hebben namelijk met bepaalde posities van de zon en de sterren te maken.
Meerdere, hooggeplaatste wiskundigen hebben de code relevant verklaard, bijv dhr Ganz.
voor een goede vergelijking zou je dus alle klinkers eruit moeten halen.. dan wat medeklinkers laten kiezen.. en dan zelf woorden maken van deze letters.. (als ik het goed begrepen heb tenminste>?)quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:17 schreef livEliveD het volgende:
Bij nader inzien is het aantal mogelijkheden toch iets groter. Diagonaal of verticaal boeit volgens mij niet omdat dat horitzontaal hoppen is met een grotere afstand. Weet iemand de maximale hopstand die in de biblecode wordt aangehouden? Hoeveel letters+tekens kent het Hebreews in dat boek?
Verder zal ik kijken of ik vanavond Harry Potter en The Order of the Phoenix op dezelfde manier kan analyseren (door gebruik te maken van de engelse spelling check van word) om te zien hoeveel woorden van minimaal 4 letters het oplevert. Geen idee of ik tijd vind
Het Hebreeuwse alfabet (in die tijd in elk geval) kende niet zo heel erg veel "klinkers" (letters dus) en veel letters kenden meerdere uitspraken. Het diagonaal, verticaal, horizontaal verhaal heeft natuurlijk wel een betekenis en boeit wel degelijk. Ooit een woordzoeker uit een puzzelboekje gemaakt uit verveling? Komen wel degelijk diagonale, verticale, omgekeerde en horizontale woorden in voor. In dat geval is je trefkans toch een stuk groter dan alleen diagonaal.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:17 schreef livEliveD het volgende:
Bij nader inzien is het aantal mogelijkheden toch iets groter. Diagonaal of verticaal boeit volgens mij niet omdat dat horitzontaal hoppen is met een grotere afstand. Weet iemand de maximale hopstand die in de biblecode wordt aangehouden? Hoeveel letters+tekens kent het Hebreews in dat boek?
Verder zal ik kijken of ik vanavond Harry Potter en The Order of the Phoenix op dezelfde manier kan analyseren (door gebruik te maken van de engelse spelling check van word) om te zien hoeveel woorden van minimaal 4 letters het oplevert. Geen idee of ik tijd vind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |