abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24285781
ik dacht toch echt dat het overgrote deel van Azie net zo goed in armoede leeft.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 29 december 2004 @ 22:52:34 #177
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24286283
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:30 schreef nokwanda het volgende:
ik dacht toch echt dat het overgrote deel van Azie net zo goed in armoede leeft.
moet ik nou weer op zoek gaan naar statistieken.

Kom zelf eens uit je gesubsidieerde toko en steek eens wat op van de hedendaagse wereld.

* Z-Korea en Singapore waren 50 jaar geleden straatarm en hebben zich toch ook zonder ontwikkelingshulp omhoog kunnen werken
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24286666
India, Indonesie, Bangladesh, China (met name bepaalde gebieden), Mongolie. Er zijn er vast meer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 29 december 2004 @ 23:09:56 #179
106056 Landmass
pi_24286755
Ik neem aan dat je wilt zeggen dat deze landen arm zijn.
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:07 schreef nokwanda het volgende:
India,
Omdat het land 40 jaar aan het subsidie infuus heeft gelegen
quote:
Indonesie, Bangladesh,
Omdat ze zo corrupt zijn
quote:
China (met name bepaalde gebieden),
Omdat ze communistisch waren
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24287118
Wat allemaal niet wegneemt dat het overgrote deel van de bevolking zo arm als een luis is.
Wat de redenen in afrika ook mogen zijn...... Het overgrote deel van de bevolking daar is ook zo arm als een luis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 29 december 2004 @ 23:25:20 #181
106056 Landmass
pi_24287214
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:22 schreef nokwanda het volgende:
Wat allemaal niet wegneemt dat het overgrote deel van de bevolking zo arm als een luis is.
Japan, Z-Korea, Taiwan, Singapore en HongKong niet.
quote:
Wat de redenen in afrika ook mogen zijn...... Het overgrote deel van de bevolking daar is ook zo arm als een luis.
Ik hoop toch wel dat je dat intereseert. Zomaar geld in een bodemloze put storten is natuurlijk maar niks.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24289554
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:25 schreef Landmass het volgende:
Zomaar geld in een bodemloze put storten is natuurlijk maar niks.
Maar het is wel oooooo zo gemakkelijk om jezelf gerust te stellen. "Ik heb m'n bijdrage gedaan."
Dat er van iedere euro/dollar een groot deel naar de corrupte regeringsleiders en het oorlogsapparaat gaat is maar een detail. En denk je nou echt dat die neger ergens in de bush daar weet wat een dollar of euro is? Of dat ie er een waarde aan kan plakken?
Ook een leuk iets... wij dumpen onze voedsel daar om zogenaamd te helpen. Helaas moet dit wel ieder jaar gebeuren. Want vanwege het feit dat wij ons voedsel daar voor noppes dumpen heeft wel het nare gevolg dat de boeren daar hele oogsten moeten verkopen voor een dubbeltje, de landbouw daar wordt door onze voedselsteun totaal de grond in gestampt, er is 0,0 stimulanse om zelf voedsel te verbouwen, het levert tenslotte niks op, en ieder jaar weer krijgen ze toch weer voedsel van ons. Plus dat onze voedsel de bevolking daar kunstmatig te hoog houdt. Veel te hoog voor wat het land kan bieden. In principe zijn ze op die manier gruwelijk afhankelijk gemaakt van ons.

Met onze zogenaamde "hulp" maken we daar meer kapot dan we ooit hadden kunnen indenken.
Het enige dat zal helpen op lange termijn is om 50 jaar niks meer van dat continent aan te trekken en ze het zichzelf te laten uitzoeken. Althans kwa geld en voedselhulp. De enige hulp die echt helpt is kennis. Leer de mensen hoe ze zichzelf kunnen onderwijzen, leer ze hoe ze gewassen moeten verbouwen en leer ze hoe ze een industrie op moeten zetten... maar vooral belangrijk, laat het ze zelf doen, anders leren ze het nooit.

Maar dit alles is natuurlijk flauwekul, men wil zich graag superieur voelen en stort graag geld!
En diegenen die dat niet doen hebben geen hart.

Ik ben trots op het feit dat ik nog nooit een euro/gulden aan ontwikkelingshulp heb gegeven. Ik werk niet mee aan de kunstmatige afhankelijkheid van Afrika en andere derdewereld landen.
pi_24289620
quote:
Op zondag 19 december 2004 12:22 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Er zijn genoeg foto's te vinden waarop je een sloppenwijk naast een wijk ziet met de rijken. En dat gaat niet langzaam in elkaar over.

Of dacht je dat die sloppenwijken voor de show waren
Dacht je dat ze echt waren dan? Ze hebben zo een set opgebouwd hoor. Vraag maar aan John de Mol, die was erbij...

Er is een groot verschil tussen slim zijn en slim-doen
pi_24292585
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:01 schreef Krizzeltjuhh het volgende:

[..]

Dacht je dat ze echt waren dan? Ze hebben zo een set opgebouwd hoor. Vraag maar aan John de Mol, die was erbij...

Ik heb ze gezien..... en niet op een set. En ook niet eens in aparte wijken maar in dezelfde wijk, naast elkaar.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_24292603
Ik ken er ook mensen die van hun krot een klein paleis hebben gemaakt door er beetje voor beetje aan te bouwen. Steeds een kamer erbij of steeds een stuk van steen erbij. Zo ontstaan in townships veel villas.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_24292635
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:25 schreef Landmass het volgende:

[..]

Japan, Z-Korea, Taiwan, Singapore en HongKong niet.
Nee, maar Bangladesh, Birma, Oezbekistan en Indonesië wel. Die tesamen al meer bevolking hebben dan die staten die jij noemt. En dan heb ik er nog een stuk of 25.
quote:
Ik hoop toch wel dat je dat intereseert. Zomaar geld in een bodemloze put storten is natuurlijk maar niks.
Nee, daarom zou de ontwikkelingshulp beter gecoördineerd moeten worden icm de afschaffinf van het landboubeleid van de EU en VS.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24292643
quote:
Op donderdag 30 december 2004 09:30 schreef nokwanda het volgende:
Ik ken er ook mensen die van hun krot een klein paleis hebben gemaakt door er beetje voor beetje aan te bouwen. Steeds een kamer erbij of steeds een stuk van steen erbij. Zo ontstaan in townships veel villas.
Yep, totdat een of andere politiefunctionaris dat ziet en met zijn handje opgehouden aan je voordeur staat. Dat gebeurt nl. stelselmatig met alles wat boven het maaiveld uitsteekt in dat soort landen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24294230
Is het niet zo dat de meeste Afrikaanse culturen niet levensvatbaar zijn maar dat ze door massale ontwikkelingshulp overeind worden gehouden? Zolang de Afrikanen meer kinderen op de wereld zetten dan ze kunnen voeden wordt het gewoon nooit wat in Afrika.
Nu is het werkelijk al jaren en jaren bekend dat je AIDS krijgt als je veel rondneukt zonder kapotje, maar om de één of andere reden schijnen ze zich er werkelijk niks van aan te trekken. Zijn ze nou zo dom dat ze dat nog steeds niet weten of zo eigenwijs dat het ze niks kan schelen?
  donderdag 30 december 2004 @ 13:34:27 #189
108336 neegij
vanmorgen vloog ik nog
pi_24296784
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:28 schreef DoctorFaustus het volgende:
Zijn ze nou zo dom dat ze dat nog steeds niet weten of zo eigenwijs dat het ze niks kan schelen?
Ze hebben gewoon niks anders te doen daar. Op leeuwen jagen mag ook al niet meer.
pi_24307670
Ik kan ook alleen maar uit eigen ervaring spreken over Zuid Afrika hoor, voor wat betreft behuizing. Daar kun je wel een leven opbouwen ALS je werkt. En daar is idd een hele informele sector van allerlei beroepsgroepen waardoor mensen het overleven en het soms zelfs behoorlijk goed hebben. Mensen zijn daar ongelooflijk creatief in.
En btw, ze hebben wel betere dingen te doen dan alleen maar rondneuken en op leeuwen jagen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')