abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24207646
Heb je die studie iin Nederland gevolgd?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_24208176
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:33 schreef nokwanda het volgende:
Heb je die studie iin Nederland gevolgd?
Ja, in Leiden. Is de enige plaats waar het kan ook (of toen iig wel).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24208369
Ai, als ik jou was zou ik lekker in Botswana, of Lesotho zitten voor VSO of zo'n soort organisatie. Ik baal er wel van dat bij dat soort organisaties de eis is dat je een afgeronde WO of HBO opleiding moet hebben plus veldervaring. Ik heb wel een HBO opleiding gevolgd en ik heb "veldervaring" maar de opleiding niet afgemaakt en kom dus niet in aanmerking. Zucht.
Sorry... het is wel erg off-topic.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_24208813
Zuid-afrika , Marokko , Egypte , Libie , Tunesie

zijn de rijkste landen van Afrika
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24215141
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:08 schreef nokwanda het volgende:
Ai, als ik jou was zou ik lekker in Botswana, of Lesotho zitten voor VSO of zo'n soort organisatie. Ik baal er wel van dat bij dat soort organisaties de eis is dat je een afgeronde WO of HBO opleiding moet hebben plus veldervaring. Ik heb wel een HBO opleiding gevolgd en ik heb "veldervaring" maar de opleiding niet afgemaakt en kom dus niet in aanmerking. Zucht.
Sorry... het is wel erg off-topic.
Dat was oorspronkelijk mijn idee om mijn leven in te vullen, ja. Maar toen kreeg ik ineens te maken met een kinderwens, en dan kun je het moeilijk maken om maanden achtereen in de rimboe te verdwijnen (inmiddels 2 kinderen). Mijn Plan B bestond uit het werken met vluchtelingen (IND, COA of VluchtelingenWerk oid.) En wat gebeurt er? Die "markt" stort in.
Maar ik zit erover te denken om het "wereldje" weer in te gaan als de kinderen ouder zijn. Ware het niet dat mijn relatie een beetje twijfelachtig is inmiddels. Dus dan kan ik helemaal niet meer weg als dat inderdaad stukloopt. Dag Plan C...

En maar weer on-topic: @Meki: die landen zijn idd de rijkste, Zuid-Afrika vooraan denk ik. Maar in potentieel zijn Congo en West-Afrika nog rijker.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24238004
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Absolutement. Ik wil ook niet beweren dat ik De Waarheid verkondig, maar ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Daarnaast is het not done in een discussie om de tactiek van "ik zie het zo en wie dit niet zo ziet is stom" te gebruiken, zoals Schorpioen deed. Daar reageerde ik even op
Ik wil hier nog wel even op terugkomen; ik heb een aantal keer in Afrika gereisd, heb daar meerdere malen dingen gezien waarvan het duidelijk was dat wij daar veel van kunnen leren. Onder andere op de manier waarop er met verschillende religies omgegaan wordt. Mijn punt was niet dat het daar allemaal koek en ei is; ook niet dat men daar altijd op een verlichte manier omgaat met de betreffende kwesties, en zeker niet dat er geen conflicten op dat gebied zijn. Mijn punt was alleen dat op bepaalde gebieden ze het daar beter doen dan wij hier, dat dingen die hier conflicten opleveren en problematisch zijn daar regelmatig wel goed en zonder problemen gaan. Dat we wel degelijk op die gebieden iets van ze kunnen leren. Dat wilde ik zeggen en niet meer, en dat valt niet te ontkennen door te zeggen "ja maar als je de geschiedenis bekijkt dan zijn er wel veel conflicten geweest en die zijn er nog steeds"; iets dat ontegenzeggelijk waar is maar vrij irrelevant in dit geval. Overigens was het vooral Lithion waar ik op reageerde maar blijkbaar voelden meer mensen zich aangesproken. Misschien kwam mijn reactie wat arrogant over, maar ik kan er niet zo goed tegen als er langs elkaar heen gepraat wordt. We hadden het over 2 verschillende dingen lijkt het, jammer.
Unox, the worst operating system.
pi_24238624
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:18 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik wil hier nog wel even op terugkomen; ik heb een aantal keer in Afrika gereisd, heb daar meerdere malen dingen gezien waarvan het duidelijk was dat wij daar veel van kunnen leren. Onder andere op de manier waarop er met verschillende religies omgegaan wordt. Mijn punt was niet dat het daar allemaal koek en ei is; ook niet dat men daar altijd op een verlichte manier omgaat met de betreffende kwesties, en zeker niet dat er geen conflicten op dat gebied zijn. Mijn punt was alleen dat op bepaalde gebieden ze het daar beter doen dan wij hier, dat dingen die hier conflicten opleveren en problematisch zijn daar regelmatig wel goed en zonder problemen gaan. Dat we wel degelijk op die gebieden iets van ze kunnen leren. Dat wilde ik zeggen en niet meer, en dat valt niet te ontkennen door te zeggen "ja maar als je de geschiedenis bekijkt dan zijn er wel veel conflicten geweest en die zijn er nog steeds"; iets dat ontegenzeggelijk waar is maar vrij irrelevant in dit geval. Overigens was het vooral Lithion waar ik op reageerde maar blijkbaar voelden meer mensen zich aangesproken. Misschien kwam mijn reactie wat arrogant over, maar ik kan er niet zo goed tegen als er langs elkaar heen gepraat wordt. We hadden het over 2 verschillende dingen lijkt het, jammer.
Nee hoor, ik denk dat de waarheid gewoon in het midden ligt
En daarmee bedoel ik dat je zeker gelijk hebt dat Afrika een lange periode van ervaring heeft over hoe om te gaan met etnische verscheidenheid. In sommige landen zijn wat dat betreft succesverhalen op te tekenen (Ghana, het oude Sierra Leone). Maar maar al te vaak zijn de verschillen uitgebuit en geëxploiteerd en zorgen ze al eeuwenlang voor culminerende spanningen. Deze worden echter in het algemeen uitgelokt door buitenlandse inmenging (geld! macht!)
Bedoelen we toch een beetje hetzelfde, niet?
pi_24238772
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat de waarheid gewoon in het midden ligt
En daarmee bedoel ik dat je zeker gelijk hebt dat Afrika een lange periode van ervaring heeft over hoe om te gaan met etnische verscheidenheid. In sommige landen zijn wat dat betreft succesverhalen op te tekenen (Ghana, het oude Sierra Leone). Maar maar al te vaak zijn de verschillen uitgebuit en geëxploiteerd en zorgen ze al eeuwenlang voor culminerende spanningen. Deze worden echter in het algemeen uitgelokt door buitenlandse inmenging (geld! macht!)
Bedoelen we toch een beetje hetzelfde, niet?
Zo ziet het er wel naar uit. Ik ben het ook niet echt oneens geweest met jou, vond het daarom ook beetje verrassend hoe je je aangesproken voelde eigenlijk. Zoals ik zei het was meer een reactie op Lithion.
Unox, the worst operating system.
pi_24267179
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat was oorspronkelijk mijn idee om mijn leven in te vullen, ja. Maar toen kreeg ik ineens te maken met een kinderwens, en dan kun je het moeilijk maken om maanden achtereen in de rimboe te verdwijnen (inmiddels 2 kinderen). Mijn Plan B bestond uit het werken met vluchtelingen (IND, COA of VluchtelingenWerk oid.) En wat gebeurt er? Die "markt" stort in.
Maar ik zit erover te denken om het "wereldje" weer in te gaan als de kinderen ouder zijn. Ware het niet dat mijn relatie een beetje twijfelachtig is inmiddels. Dus dan kan ik helemaal niet meer weg als dat inderdaad stukloopt. Dag Plan C...

En maar weer on-topic: @Meki: die landen zijn idd de rijkste, Zuid-Afrika vooraan denk ik. Maar in potentieel zijn Congo en West-Afrika nog rijker.
Kan best, met kinderen weg gaan. Zou je best mijn verhaal wel eens willen vertellen. Mijn zoon is dol op het leven in Afrika. Komt er al vanaf zijn 4de en is mijn favoriete reispartner. Zou al jaren het liefst zien dat we daar zouden gaan wonen. Ook al ziet hij de valkuilen van armoede in de huishoudens van mensen van wie we houden.

On-topic: Een tijd geleden was er een forum van futurologen op tv. Die voorspelden een Afrikaanse reaissance en die hadden berekend dat Angola in potentie het rijkste land in Afrika was. Alleen de oorlog gooit roet in het eten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 29 december 2004 @ 16:34:36 #170
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_24278733
De afrikanen kunnen wat mij betreft hun eigen boontjes gaan doppen. Voedsel hulp is ook de grootste onzin, laat ze maar 1 keer goed honger leiden en dan letten ze de volgende keer wel beter op hun voedsel voorziening.
I'm nobody's sheep
pi_24280042
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:34 schreef Scandum het volgende:
De afrikanen kunnen wat mij betreft hun eigen boontjes gaan doppen. Voedsel hulp is ook de grootste onzin, laat ze maar 1 keer goed honger leiden en dan letten ze de volgende keer wel beter op hun voedsel voorziening.
Nee hoor, het interesseert degenen die verantwoordelijk zijn voor die hongersnoden, de regeringen en de warlords, geen flikker hoeveel mensen er zijn omgekomen en wie dit nog gaan doen.
Jij hebt een vreemd beeld van de zelfbeschikking in dat soort landen. Dan zaai je je akkertje, komt er een plunderende meute voorbij en daar sta je dan. Wat hadden ze daaraan kunnen doen? Stemmen? Gebeurt niet of gebeurt niet eerlijk. Meeplunderen? Nog geen eten. De regering omverwerpen? Nog een oorlog, nog meer honger.

Zeg jij kortom maar eens "hoe ze de volgende keer maar beter op moeten letten" en wie dit precies moet doen.

woensdag 29 december 2004 @ 20:30:32 #172
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_24282868
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee hoor, het interesseert degenen die verantwoordelijk zijn voor die hongersnoden, de regeringen en de warlords, geen flikker hoeveel mensen er zijn omgekomen en wie dit nog gaan doen.
Mij interesseert het ook geen flikker

Jij doet wel alsof die afrikaantjes een stel achterlijke kleine kindertjes zijn die zonder europa niets voor mekaar krijgen. Vuile racist
I'm nobody's sheep
pi_24283739
quote:
Op woensdag 29 december 2004 20:30 schreef Scandum het volgende:

[..]

Mij interesseert het ook geen flikker

Jij doet wel alsof die afrikaantjes een stel achterlijke kleine kindertjes zijn die zonder europa niets voor mekaar krijgen. Vuile racist
Nee, jij doet alsof de gemiddelde mens daar enige invloed zou kunnen hebben bij de besluitvorming betreft de voedselvoorziening dan wel wapenimport.
En ze krijgen mede dankzij Europa weinig voor elkaar (Google eens op landbouwsubsidie zou ik zeggen )
  woensdag 29 december 2004 @ 22:23:20 #174
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_24285590
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, jij doet alsof de gemiddelde mens daar enige invloed zou kunnen hebben bij de besluitvorming betreft de voedselvoorziening dan wel wapenimport.
En ze krijgen mede dankzij Europa weinig voor elkaar (Google eens op landbouwsubsidie zou ik zeggen )
Gut, nu is het weer de schuld van de kwaadaardige blanken
I'm nobody's sheep
  woensdag 29 december 2004 @ 22:25:10 #175
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24285641
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Azie kan zich toch ondanks die landbouwsubsidies ook ontwikkelen!
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24285781
ik dacht toch echt dat het overgrote deel van Azie net zo goed in armoede leeft.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 29 december 2004 @ 22:52:34 #177
106056 Landmass
pi_24286283
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:30 schreef nokwanda het volgende:
ik dacht toch echt dat het overgrote deel van Azie net zo goed in armoede leeft.
moet ik nou weer op zoek gaan naar statistieken.

Kom zelf eens uit je gesubsidieerde toko en steek eens wat op van de hedendaagse wereld.

* Z-Korea en Singapore waren 50 jaar geleden straatarm en hebben zich toch ook zonder ontwikkelingshulp omhoog kunnen werken
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24286666
India, Indonesie, Bangladesh, China (met name bepaalde gebieden), Mongolie. Er zijn er vast meer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 29 december 2004 @ 23:09:56 #179
106056 Landmass
pi_24286755
Ik neem aan dat je wilt zeggen dat deze landen arm zijn.
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:07 schreef nokwanda het volgende:
India,
Omdat het land 40 jaar aan het subsidie infuus heeft gelegen
quote:
Indonesie, Bangladesh,
Omdat ze zo corrupt zijn
quote:
China (met name bepaalde gebieden),
Omdat ze communistisch waren
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24287118
Wat allemaal niet wegneemt dat het overgrote deel van de bevolking zo arm als een luis is.
Wat de redenen in afrika ook mogen zijn...... Het overgrote deel van de bevolking daar is ook zo arm als een luis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')