Nee, ik denk niet dat ik dat bedoel, het zijn duidelijk lichtgevende bolletjes (puntjes) niet transparant...ze bewegen allemaal met dezelfde snelheid om elkaar heen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:27 schreef P-Style het volgende:
Nee, dit is geen energie. Ik zie die bolletjes ook. Ze zien er meestal uit als transparante cirkeltjes met een puntje in het midden, maar soms zitten er ook sliertjes tussen. Dit is gewoon rotzooi in je oog.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:40 schreef pfaf het volgende:Ik zie nu pas dat de eerste 3 posts van deze topic niet door een en dezelfde persoon zijn gepost. Ik vond het al vreemd schizofreen gelul.
Nee.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:50 schreef sweetgirly het volgende:
De lucht etc heeft en bezit vast ook wel over energie etc, en als je erop concentreert of het gewoon zo'n dag is, zouden ogen nog weleens meer kunnen zien en waarnemen dan we denken dat ze kunnen zien.
Achja... ieder z'n mening.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:50 schreef sweetgirly het volgende:
Het zit niet in je oog, en in je hoofd al evenmin..zeg ik maar alvast
Maar dat denk ik grotendeels, het hoeft ook niet altijd.
Maar ik denk wel, dat niet alles wat we niet kunnen identificeren, vuiltjes in onze oog hoeven te zijn. De lucht etc heeft en bezit vast ook wel over energie etc, en als je erop concentreert of het gewoon zo'n dag is, zouden ogen nog weleens meer kunnen zien en waarnemen dan we denken dat ze kunnen zien.
Zintuigen zijn er niets voor niets, en ogen zien meer als wij denken dat ze kunnen zien.
Maar als we onze ogen al gaan wantrouwen met vuiltjes ed, tja dan respecteren we onze ogen ook al niet echt of althans vinden we onze ogen ook maar wat zozo. Beetje de combi.
En rare vuiltjes dan.
a) Onze ogen zijn gevolueerd om de fotonen ( binnen een bepaalde range uiteraard) die onze ogen opvangen samen met de hersenen om te zetten in een beeld. Meer kan je niet zien, mits je geen genetische afwijking bezit.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:53 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nee? Wat nee?
Half bozig kijkt, onderbouwing geven dan
quote:
Zie boven, reactie van P-Stylequote:Op zaterdag 18 december 2004 20:59 schreef pfaf het volgende:
a) Onze ogen zijn gevolueerd om de fotonen ( binnen een bepaalde range uiteraard) die onze ogen opvangen samen met de hersenen om te zetten in een beeld. Meer kan je niet zien, mits je geen genetische afwijking bezit.
b) Energie bestaat niet in de zin die jij denkt ( correct me if i'm wrong ) Je kunt ook niet zeggen dat iets ...J energie bezit. Energie is de eigenschap om krachten te verrichten. Maar als je lang genoeg naar de lucht kijkt kun je niet zien hoeveel kenetische energie een bepaald deeltje heeft.
Pfaf heeft in grote lijnen gelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
![]()
Ik heb op Biomechanica na, geen (nog) biologie-vakken gevolgd. Maar ik denk toch echt dat de receptoren in onze ogen alleen in staat zijn foton-pulsjes op te vangen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:14 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Zie boven, reactie van P-Style
a) ja, dus en wie zegt dat de beelden als we ze eenmaal niet kunnen identificeren, dan beelden zijn die onze ogen niet meer kunnen registreren? Daar klopt dan iets niet. Want wie zegt dat het dan aan onze ogen ligt? Ligt het dan niet aan onze perceptie van de werkelijkheid die dan (al dan niet even) niet strookt met onze beleving ervan. Verwardheid, ongeloof, etc (hierin) hoeft nog niet te zeggen dat onze ogen niet in staat zijn dingen niet te kunnen waarnemen, dat zegt meer over de mens ansich, dan over onze zintuigen. En dat zegt niets over hoe ik erover denk, het zegt alleen maar dat het een open gat is wat dat betreft en geen dichte.
Alles bezit energie, echter niet kwantifiseerbaar. Meetbaar.. energie is alleen meetbaar/zichtbaar als het een kracht uit oefent op een massa. Kracht in de zin van F=ma ( kracht is massa maal versnelling )quote:b) hoe denk ik er dan over. Als volgens jouw veronderstelling energie krachten bezit, waar kunnen dan die krachten allemaal dan inzitten? En/of is dit ook beperkt gebied? En/of is het meetbaar dan? En/of moet dat dan? En/of wat is kracht in die zin? Kracht, in de zin van energieke kracht of kracht in de zin van essentie (= potentie (bezit hebben van) kracht)?
Dat is bijvoorbeeld goed berekenbaar, maar nooit zichtbaar vanwege het "vage" karakter van energie. Er zijn zoveel soorten energie...quote:Soms hoef je niet lang te kijken om toch dingen te kunnen zien * twilight zone insert
En weet ik veel joh hoeveel kenetisch energie lucht bezit, dat soort dingen vraag ik me nou weer niet af, als ik bij wijze van moleculen langs zie schieten. Maar wel een grappige wat dat betreft en een nadenkertje stiekem, maar niet voor mij
Maakt niet uit hoor.quote:irritant he ben ik..solly
Hm, ja en hier ga ik dus waarschijnlijk een stapje verder. Althans, ergens vind ik dat opvangen van niet stroken, want dat klinkt beperkend. Want wie zegt dat dat wat we waarnemen te ver of niet te ver gaat met wat onze ogen kunnen opvangen?quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:25 schreef pfaf het volgende:
Ik heb op Biomechanica na, geen (nog) biologie-vakken gevolgd. Maar ik denk toch echt dat de receptoren in onze ogen alleen in staat zijn foton-pulsjes op te vangen.
Eensquote:Alles bezit energie
Ook eens, maar daarom dus. En waarom dan het toewijzen op 'het zou niet kunnen, vuiltjes ed'. Alsof onze ogen digitale camera's zijn en maar tot een bepaalde hoogte dingen kunnen doen. Ik denk dat het zo niet werkt. We zijn mens, met een veel breder, en letterlijk en figuurlijk, perspectief. Dat wil echter nog niet zeggen dat we beperkend zijn, en vooral niet in onze zintuigen.quote:echter niet kwantifiseerbaar.
Ja, dat is dan de energie uitgedrukt in massa idd, hoeveelheid.quote:Meetbaar.. energie is alleen meetbaar/zichtbaar als het een kracht uit oefent op een massa. Kracht in de zin van F=ma ( kracht is massa maal versnelling )
Bewijs, bewijs.quote:et probleem is dat energie ( en dan niet licht ) niet bestaat uit deeltjes die ons oog kan opvangen.
Ja precies, dat bedoel ik.quote:Dat bepaalde energiesoorten wel zichtbaar gemaakt kunnen worden zie je in de dierenwereld terug, waar bepaalde dieren bijvoorbeeld magnetische energie kunnen waarnemen. Maar voor de mens is zoiets ( nog niet? ) mogelijk.
Dat is zeker waarquote:Dat is bijvoorbeeld goed berekenbaar, maar nooit zichtbaar vanwege het "vage" karakter van energie. Er zijn zoveel soorten energie...
Hee, gaan we zoenenquote:Maakt niet uit hoor.
Bloed wat door je ogen stroomtquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
Is dit nu echt energie of zitten die bolletjes gewoon in het plasma van je oog?![]()
Daar moet je idd een nuchtere Nederlander voor zijnquote:
Daarmee maak je het dus ontzettend moeilijk,quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:19 schreef kitkat het volgende:
Ok, ik weet een ding wel zeker, het zijn geen vuiltjes op je oog. En ook vraag ik me af of iemand hier echt wel weet wat ik bedoel op Sweetgirly na, die heeft het tot nu toe beschreven zoals ik het ook beleef!
En iemand zei iets over een foto ervan maken, dat gaat dus echt niet.
Ok.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:19 schreef kitkat het volgende:
En iemand zei iets over een foto ervan maken, dat gaat dus echt niet.
Ja, daar was ik al bang voorquote:Op zondag 19 december 2004 02:59 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Daarmee maak je het dus ontzettend moeilijk,
"over een foto ervan maken, dat gaat dus echt niet. "
Er zijn talloze mensen die dolgraag dit fenomeen willen bevatten. Uitleggen, verklaren, omdat ze het denken te snappen of absoluut niet snappen. Ik heb nu amper meer een idee wat je ervaart. Maar ik heb wel een interesse in "het ", wat je ervaart. Al is het alleen maar om proberen te begrijpen, of iets nieuws te ervaren. Het kan heel goed zijn dat het iets volkomen nieuws is, maar ook dat talloze mensen (ik dus duidelijk niet) het herkennen.
Ja! Zoals je het beschrijft heb ik het ook, het lijkt idd opzij te schuiven als je ernaar kijkt, je kan nooit 1 bolletjes goed bestuderen zeg maar. Maar de foto's lijken er niet op, het zijn echt lichtgevende puntjes zoals ik ze zie!quote:Op zondag 19 december 2004 11:22 schreef mechatronics het volgende:
nee serieus, ik heb dit ook!
ik dacht dat het vuil op mn oog kon zijn ofzo
ziet het er soms een beetje uit als n bacterie?
dus zoiets?
[afbeelding]
of
[afbeelding]
die laatste komt bij mij het meest in de buurt.
als ik op mn rug in het gras lig, en ik kijk omhoog, dan zie ik dat ook, en zodra ik me erop focus, lijkt het opzij te schuiven, kijk ik daar weer naar, gaat het weer terug, en zo kan ik er mee spelen
heel vreemd verder....
Ja, ik weet wat je bedoelt, dat heb ik ook weleens. Alleen het fenomeen wat ik beschreef in mijn eerste bericht is wel iets andersquote:Op zondag 19 december 2004 11:45 schreef ToT het volgende:
Ik zie soms ook wel stipjes; dat zijn duidelijk vuiltjes of misschien inderdaad bacteriën, maar die zijn altijd ZWART, dus niet wat hier boven beschreven is. Daarbij kun je de beweging darvan een beetje beïnvoeden door je oog te bewegen en natuurlijk zie je ze nog steeds als je ergens anders naar kijkt. Ik denk dat dit iets heel anders is.
Ik geloof dat er al meer topics over dit onderwerp zijn hier in TRU, of misschien was het op een ander forum. (Ik dacht hier)
Je bedoelt omdat het een soort van licht geeft?quote:Op zondag 19 december 2004 12:08 schreef JasperE het volgende:
Noem het wat je wilt, het is iig geen pure energie aangezien het een straling produceert
Grompelt wat.quote:Op zondag 19 december 2004 06:37 schreef livEliveD het volgende:
Ok.
Maar dan zit het dus ergens binnen in je en kunnen anderen het wss niet waarnemen. Het maakt het in ieder geval iets duidelijker wat je bedoeld.
Sorry. Ik heb een excuus. Zie de posttijdquote:Op zondag 19 december 2004 12:30 schreef sweetgirly het volgende:
Grompelt wat.
LE, waarom nou (weer) 2 uitersten, waarom nou 'dan zit het binnen in je'.
Ook dat hoeft niet zo te zijn, denk ik.
Precies! Ik ga er ook altijd mee "spelen".quote:Op zondag 19 december 2004 11:22 schreef mechatronics het volgende:
nee serieus, ik heb dit ook!
ik dacht dat het vuil op mn oog kon zijn ofzo
ziet het er soms een beetje uit als n bacterie?
dus zoiets?
[afbeelding]
of
[afbeelding]
die laatste komt bij mij het meest in de buurt.
als ik op mn rug in het gras lig, en ik kijk omhoog, dan zie ik dat ook, en zodra ik me erop focus, lijkt het opzij te schuiven, kijk ik daar weer naar, gaat het weer terug, en zo kan ik er mee spelen
heel vreemd verder....
Ja idd, ook als je naar een effen vlak wit kijkt bvquote:Op zondag 19 december 2004 17:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies! Ik ga er ook altijd mee "spelen".Zie het eigenlijk alleen maar wanneer ik naar een helder blauwe lucht staar. Anders nooit!
Komt waarschijnlijk omdat je ogen nergens op gefocust zijn, omdat je in de verte staart en dan vallen die bolletjes/sliertjes pas op.
Het moet eigenlijk wel iets in je ogen zijn, (of in ieder geval iets dat altijd op dezelfde afstand is), want die dingen zijn altijd even groot!quote:Op zondag 19 december 2004 19:38 schreef ToT het volgende:
Als je naar een effen wit vlak staart, en je ziet ze dan ook, dan denk ik toch eerder dat het iets in de ogen is; als het alleen in de lucht is, zou het "rondvliegende energie" of zo kunnen zin, denk ik persoonlijk.
Da's idd geen rotzooi in 't oog.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:28 schreef kitkat het volgende:
Nee, ik denk niet dat ik dat bedoel, het zijn duidelijk lichtgevende bolletjes (puntjes) niet transparant...ze bewegen allemaal met dezelfde snelheid om elkaar heen.
Brrrrrrrrrrrr.quote:
Nee, niet dat ik weet. En ook niet bij anderen (en/of bij haar toen) opgemerkt of al over gehad.quote:Op maandag 20 december 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:
Sweetygirl en kitkat, hebben jullie op zo'n moment ook tranende of natte ogen?
quote:Op donderdag 23 december 2004 21:16 schreef kitkat het volgende:
Hey Sweetgirly, klinkt helemaal niet zweverig hoor. 'Onze' wereld kan niet het enigste zijn wat er is, daar ben ik van overtuigd!
Precies, ben je er niet mee bezig, kan het nog komenquote:Ik heb trouwens ook geen tranende of natte ogen als ik ze zie, ik lette er gister niet eens op en zag het ineens weer toen ik een tentamen zat te maken!
Ja, ik voel de sfeer (meestal, misschien zelfs altijd wel) veranderen dan.quote:Maar wat je zei over die sfeer, voel jij je dan anders als je het ziet? Voel je dat de sfeer veranderd? Dat heb ik nl niet gevoeld, misschien moet ik daar wat meer opletten...
Wow wat heftig zeg! Goed dat je het met ons deelt iig! Je hebt het een paar keer over dingen die voorbij flitsen, bedoel je hiermee de bewegende lichtbolletjes waar we het al eerder over hebben gehad? Vind het een erg interessant verhaal en denk dat sommige mensen meer ontvankelijk zijn voor dit soort dingen. Soms lig ik in bed en heb ik ook weleens het gevoel bekeken te te worden, maar zo heftig als jou verhaal met flitsen enzo heb ik nooit meegemaakt en/of gezien. Wel erg typisch dat jouw vriend, die zo nuchter is, dat ook allemaal zo beleefde!quote:Op donderdag 23 december 2004 21:56 schreef sweetgirly het volgende:
[..], ja ik ook wel (zeg ik nog vrij zachtjes nu, kun je nagaan
).
En het hoeft zeker niet inderdaad. En dat komt soms weer oh zo naar voren.
[..]
Precies, ben je er niet mee bezig, kan het nog komen.
Klinkt ook weer ver gezocht waarschijnlijk, dan hoe het gewoon kan gaan en/of gaat vaak.
[..]
Ja, ik voel de sfeer (meestal, misschien zelfs altijd wel) veranderen dan.
En dan gebeurt het en/of dat soort dingen dan ook. Ik wil er wel iets over kwijt. Ik had het gister en vannacht weer. Maja, het balen is wel, dat ik of dat het ook zoveel andere dingen kan betekenen en/of mee gemoeid zijn.
Zal het proberen kort te omschrijven, en hopelijk vind je het niet erg, omdat het misschien ook wat afwijkt en/of andere dingen erbij (kunnen) komen. Zo moeilijk vind ik dat soms, ik zou bij wijze van al niet weten waar ik het onder moet brengen, laat staan waar een topic over moet openen.
Goed, zo met typen op schrift zal het vast weer erger overkomen dan het is misschien. Ik doe een poging. Ik voelde gisteravond en vannacht het al wat. Ik had visite, en afwisselend zag ik ze dus weer vliegen. In het begin vond ik het niet zo leuk, he verdorrie-gevoel even. Naja, af en toe wat flitsjes. Op een gegeven moment voelde ik me ook bekeken, en daar zag ik ook iets bij, een soort vierkant leek het wel, alsof er iets was (daarmee of kon daarmee), naja 'lamaar weer-gevoel' toen. Licht ging ook nog even, en ik heb het vermoeden een paar keer, van zacht naar harder. Wat ons beiden opviel.
Uiteindelijk naar bed. Onderdrukt gevoel misschien wat, want achteraf voelde de sfeer dus zo al aan, maar niet of weinig aandacht aan besteed of althans geprobeerd. Licht uit, nachtlampje al in gedaan (ook omdat ik het eerst zo erg had). En jawel hoor, daar begon het weer helemaal. Goed, ik werd dus bang, mede omdat mijn slaapkamerdeur als een gek tekeer ging. Door de wind, ok, was duidelijk. Maargoed, ik zag dus weer wat dingen voorbij zoefen, flitsen noem ik het maar even. En vooral de sfeer voelde weer zo anders aan, waar ik overigens vandaag ook 'last' van had. Maar niet echt last, want voelde en voel me supergoed juist, maar wel vaag dat gevoel dus ergens.
Goed, dingen die ik zelf even in verband ga brengen.
Vriend, de visite, die bleef pitten kreeg opeens, nuchter type ook, een soort beeld in zijn hoofd, een vorm met bliksem erin. Tja, dacht ik gelijk, had paar dagen te voren een nogal vreemde droom gehad, met mij en hem erin, wat oa en op het eind over bliksem ging. Te bizarre droom ergens gewoon. Ik voelde me ook vrij bang, ondanks dat hij er was en zei: 'ik bescherm je wel, etc', kon het gevoel niet wegnemen echt. Daarop zei hij later weer: 'ik heb nergens last van, ik zie alleen maar mooie vormen en kleurtjes als ik mijn ogen dicht doe'.
Voor de duidelijkheid, hij is iemand die zijn dromen nooit of erg zelden weet, laat staan beelden ziet. En op een gegeven moment, schrikt hij nog en zegt: 'ik zag soort 4 flitsen'. Naja, gedurende ben ik toch in slaap gevallen, op een gegeven moment had ik (weer) zoiets van hoe je het ook in de gaten probeert en wilt houden: 'ogen dicht maar en proberen te slapen'. Uiteindelijk gelukt.
Wat mij van dit alles een beetje zorgen baart en/of zelfs mijn 'naja, het zal allemaal wel weer'-gevoel beetje teniet deed, want er kwam weer wat bij..was,
Vandaag ik 's middags naar mijn ouders toe. Zegt mijn broer gelijk vrij snel. 'Ik heb vannacht over je gedroomd'. Ik kwam gillend en heel angstig zijn slaapkamer in met de woorden: 'er zit een geest op mijn slaapkamer, een ouwe, enge man'.ja, te hilarisch.. I know. Toen ik vroeg: 'en toen', zei mijn broer: 'toen schrok ik wakker'. Ik voor de zekerheid mijn broer nog wat meer over hemzelf uitgehoord, hij is dus vrij (of erg zelfs) sceptisch en nuchter, ik vroeg oa of hij weet als hij droomt en/of hij ze, al dan niet vaak, onthoudt. Nee dus, was zijn antwoord. Naja, toen vertelde ik over dat ik gister zo bang was en wel een bepaald gevoel had en/of ideeën die (helaas soms) door mijn hoofd schoten. Maja, mijn nuchtere broer kennende, vond hij het op een gegeven moment ook wel prima en we hebben het zomaar gelaten, ik meer voor hem, hoe het was. En ik weet het ook allemaal niet.
Naja, beetje raar verteld misschien.
Sorry, dat ik het hier even kwijt moest en/of wou.
Ik weet het niet met die verbanden, er zit misschien verschil in wat betreft die spikkels, moleculen, energie, misschien ook niet.
Mwah, valt wel meequote:
Gelukkig vind je het niet erg.quote:Goed dat je het met ons deelt iig! Je hebt het een paar keer over dingen die voorbij flitsen, bedoel je hiermee de bewegende lichtbolletjes waar we het al eerder over hebben gehad?
Ja, vond het zelf weer wat vaag allemaal.quote:Vind het een erg interessant verhaal en denk dat sommige mensen meer ontvankelijk zijn voor dit soort dingen. Soms lig ik in bed en heb ik ook weleens het gevoel bekeken te te worden, maar zo heftig als jou verhaal met flitsen enzo heb ik nooit meegemaakt en/of gezien. Wel erg typisch dat jouw vriend, die zo nuchter is, dat ook allemaal zo beleefde!
Ik ben opticien: wat jij 'ziet' klinkt als een mengsel van vuiltjes en traanvocht op je hoornvlies. Die zie je inderdaad niet door er rechtstreeks naar te kijken want het zit óp je oog, dus je kan er niet náár kijken, maar omdat het op je oog zit, zie je ze toch.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Hallo allemaal,
De eerste keer dat ik hier post, heb even een vraagje voor jullie.
Misschien dat er al meerdere topics over dit onderwerp zijn maar kon ze zo snel niet vinden.
Ik zal mijn vraag proberen uit te leggen. Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
Is dit nu echt energie of zitten die bolletjes gewoon in het plasma van je oog?![]()
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!![]()
Ach, misschien moet ik gewoon wel een bril hebben dan.quote:Op donderdag 23 december 2004 22:33 schreef Morwen het volgende:
Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.
Ja, ik vond en vind het ook niet zo prettig aan de ene kant.quote:@sweetgirly: het kippevel kroop bij jouw verhaal vrij dik over mijn lichaam.......omg![]()
et voilàquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zijn stofjes/bugs in je oog... Als ej er te veel ziet: bezoek een opticien
Ik ben opzich wel voor, opticien bezoeken.quote:
Pas op, voor je het weet hebben ze je een bril aangesmeerdquote:Op donderdag 23 december 2004 23:15 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik ben opzich wel voor, opticien bezoeken.
Ga binnenkort wel even langs, al is het alleen maar om al dan niet iets misschien weer weg te kunnen strepen.
maja dan nog, zeg maar niks
Hehe..ja zo corrupt zijn ze misschien ook nog welquote:Op donderdag 23 december 2004 23:18 schreef Blessed het volgende:
Pas op, voor je het weet hebben ze je een bril aangesmeerd
Ja, dat vind ik dus ook.quote:Op donderdag 23 december 2004 23:25 schreef Morwen het volgende:
@sweetgirly: En gelijk heb je! Ophoepelen met dat gezemel middenin de nacht. Ik heb weleens letterlijk geroepen: Ja, nou weet ik het welEn Hopla, het hield op. Gewoon ff op je strepen gaan staan al is het maar om jezelf even flink dapper te voelen
![]()
Het maakt mij opzich niet zoveel uit.quote:Enne, die bril......mmmmmm. Ik heb die bewegende deeltjes eik alleen als ik heel snel omhoog kom of keihard moet hoesten tijdens een zware verkoudheid. Maar goed, misschien heb jij er vaker last van en dan zou je eens langs de opticien kunnen gaan. Ik wil liever niet aan een bril (weet nu al dat mij dat net zo irriteert als oorbellen, ringen, armbanden, halskettingen etc. etc.)![]()
In je oog zit geen plasma voor zover ik weet. Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Hallo allemaal,
De eerste keer dat ik hier post, heb even een vraagje voor jullie.
Misschien dat er al meerdere topics over dit onderwerp zijn maar kon ze zo snel niet vinden.
Ik zal mijn vraag proberen uit te leggen. Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!![]()
Dit klinkt inderdaad heel aannemelijkquote:nee het is geen vuilthje op het oog , het is levend licht , kan niet uit leggen , iig neit beter dan ik al heb gedaan , vuiltjes op het oog is BULLSHIT.
Levend licht....dat is zoiets als een foton dat bier drinkt?quote:Op zaterdag 25 december 2004 19:17 schreef BaajGuardian het volgende:
nee het is geen vuilthje op het oog , het is levend licht , kan niet uit leggen , iig neit beter dan ik al heb gedaan , vuiltjes op het oog is BULLSHIT.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op zondag 26 december 2004 00:42 schreef mechatronics het volgende:
van iedereen die nu gaat zeggen dat er geen enkele bacterie bestaat die je met het blote oog kan zien verwacht ik persoonlijk een krat pils
ik wou graag beginnen met n kratje heinekenquote:Op zondag 26 december 2004 01:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?Je kùnt geen bacteriën zien met het blote oog!
bron : http://www.euronet.nl/users/warnar/biotechnologie2.htmquote:Thiomargarita namibiensis , dat wil zeggen "zwavel parel van Namibia" is de tot op heden grootste bacterie. Dit organismen werd aangetroffen op de bodem van de oceaan voor de kust van Namibia in Africa. T. namibiensis is bolvormig en bereikt een grootte van circa 1 millimeter, iets kleiner dan een fruitvliegje.
ja hey! zo debiel ben ik nou ook weer niet hoor!quote:Op zondag 26 december 2004 11:19 schreef Natalie het volgende:
En dat leuke plaatje is echt geen ware grootte, hoor
Als ik zulke dingen rond zie kruipen, dan noem ik het meestal regenwormen.
Oké... jij wint!quote:Op zondag 26 december 2004 12:58 schreef mechatronics het volgende:
ik wou graag beginnen met n kratje heineken
bron : http://www.euronet.nl/users/warnar/biotechnologie2.htm
succes met lerenquote:Op zondag 26 december 2004 14:47 schreef mechatronics het volgende:
nou, ik zie geen witte puntjes, maar meer sliertjes, met daar weer bolletjes aan,
zoals ik zei, ik ben nu half aan het leren, straks online toets >>!! << en dan daarna teken ik wel uit wat ik PRECIES zie
Die omschijving komt overeen met wat ik zie en wat anderen beschijven in deze topic. Ik ben nog steeds benieuwd naar wat het eigenlijk is, maar vind het een beetje jammer dat deze topic in truth staat, want ik ben eigenlijk meer opzoek naar een wetenschappelijke verklaring in plaats van "energie"quote:Op zondag 26 december 2004 14:47 schreef mechatronics het volgende:
nou, ik zie geen witte puntjes, maar meer sliertjes, met daar weer bolletjes aan...
Ik bedoel gewoon het vocht dat voor je oog of in oogbol zit...(het licht weerkaatst immers aan de binnenkant van je oog)quote:In je oog zit geen plasma voor zover ik weet. Hoe kom je daarbij?
In een eerdere post schreef ik datik het ook zag op een niet-effen vlak of voorwerpquote:bovendien zou het dan ook op andere voorwerpen moeten slaan (die niet egaal zijn, zoals een blauwe lucht of een wit vlak).
De bolletjes verdwijnen niet maar ze 'springen' alleen een andere kant op, je kan er dus echt een beetje mee spelen bij wijze van spreken!quote:Ook kan het een optische illusie zijn veroorzaakt door je hersenen, aangezien je zegt dat de bolletjes verdwijnen zodra je er direct naar kijkt:
Waarom moet alles weer wetenschappelijk verklaard worden , en al helemaal iets wat jij blijkbaar niet ziet, het gaat hier niet om sliertjes en is duidelijk niet wat ik en een aantal andere mensen bedoelen en waar dit topic dus over gaat.quote:Op zondag 26 december 2004 17:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die omschijving komt overeen met wat ik zie en wat anderen beschijven in deze topic. Ik ben nog steeds benieuwd naar wat het eigenlijk is, maar vind het een beetje jammer dat deze topic in truth staat, want ik ben eigenlijk meer opzoek naar een wetenschappelijke verklaring in plaats van "energie"
Goed dat je het ff tekent, maar dat is denk ik wat anders dan de lichtbolletjes die ik bedoel in de OP. Dit lijkt toch wat meer in de buurt van vuil te komen. Wat betreft de lichtbolletjes heb ik in het andere topic van iemand vernomen dat het weleens om orgonen kan gaan, wat door sommige mensen als levensenergie word omschreven, ik kan er helaas niet veel op internet over vinden....vrees dat dit toch een lange zoektocht wordt.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:03 schreef mechatronics het volgende:
ok, een hele slechte paint schets, maar nu kan je de je zien hoe ik het proportioneel ziet
[afbeelding]
ik ben idd benieuwd hoe er in WFL op gereageerd wordt, en ik ben er nog steeds niet uit wat het is.
Vuil? iets met een lichtbreking? zoals n haartje voor je oog (van je kapsel) zwevend, ook groot opgeblazen wordt? maar dat dan met vuil is? en hoe ziet het dan met wegkijken? ik weet het eerlijk waar niet.
trouwens, niet altijd dat ik het zo ziet hoor, vaak als ik me gewoon niet focus, mn ogen ontspan, dan, soms...
Ik las een week geleden een boekje bij de slechte:quote:Op donderdag 23 december 2004 22:33 schreef Morwen het volgende:
Om even terug te komen op die bewegende deeltjes in je gezichtsveld, zijn dat geen "mouches volantes"? Ik heb ze ook weleens en heb daar eens wat info over opgezocht een tijd terug alweer en dit was de meest logische verklaring:
--------------------------------------------------------------------------------
Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.
Mouches volantes zijn zichtbaar als zwevende zwarte draadjes, vliegjes of spinnetjes, vooral tegen een heldere achtergrond zoals een blauwe lucht. Ze zitten op een vaste plek in het gezichtsveld en bewegen mee als men hoofd of ogen beweegt. Ze komen vooral op oudere leeftijd bij mensen die bijziend zijn. Het is een onschuldig verschijnsel en wordt meestal niet behandeld tenzij iemand er heel veel last van heeft.
Bron: Gezondheidsplein.
Geen idee of jullie je hierin herkennen, maar dit was het eerste wat in me opkwam toen ik dit topic las![]()
Het zijn geen sliertjesquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:06 schreef srblackbird het volgende:
[..]
Ik las een week geleden een boekje bij de slechte:
Kijk naar een witte muur, of naar een blauwe hemer, en je zult na van loop van tijd van de vreemde vormpjes zien. ( sliertje en dergelijke)
De verklaring is vrij simpel:
In je oog zit vloeistof ( doorzichig ).
Aan de binnenkant van je oog zitten hele kleine bloedvaten om je te voorzien van zuurstog ed.
soms raakt er een los en 'zweeft'dan door je oog. dat zie je......
Ik denk dat 'ie bedoelT: Hoe kom je aan die info? Is het wetenschappelijk aangetoont dat wat je ziet bacteriën zijn? Heb je een bron?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:01 schreef Darksoulz het volgende:
Hoe je aan die bacterien komt?
Je hele lichaam zit er vol mee van binnen en van buiten. Je kan wassen en douchen wat je wilt, maar die bacterien haal je er niet af. Is dat wat je bedoeld?
Volgens mij is het ook vrij algemeen bekend dat een mens geen bacterieen kan zienquote:Op donderdag 6 januari 2005 09:57 schreef Darksoulz het volgende:
Ik heb geen directe bronnen behalve dat het vrij algemeen bekend is dat ieder mens miljoenen bacterien in en op het lichaam heeft zitten, dus ook op je oogbol. Ik weet hoe bacterien eruit kunnen zien aangezien toen ik nog klein was dit heel interessant vond. En wat ik zie zijn bijna onmiskenbaar bacterien of ander soort eencellige diertjes. Er zal vast ook vuil tussenzitten. Een beetje logisch redeneren kom je ook al een heel end mee zonder gelijk maar overal wetenschappelijke onderzoeken te moeten doen.
Ik zal het eens navragen. Ik snap inderdaad dat als ik naar bijvoorbeeld mijn arm kijk ik geen bacterien kan zien. Maar omdat ze recht op de lens van je oog zitten en dezelfde kenmerken vertonen als eencelligen nam ik aan (zonder bron) dat dit zo zou kunnen zijn. Ik nam aan dat er dan een soort van vergrotende werking zou zijn. Dus zodoende kwam ik op deze verklaring.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:11 schreef kitkat het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook vrij algemeen bekend dat een mens geen bacterieen kan zien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |