Misschien is Bush wel de persoon van het jaar...quote:Op maandag 20 december 2004 01:32 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, hij is de man van het jaar he![]()
Maar dat was dan hun eigen keuze...quote:Op maandag 20 december 2004 16:17 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Heb je mij horen zeggen dat t WEL een justificatie is; het is oorzaak en gevolg. Ik zei alleen dat wanneer Saddam NIET door Bush zou zijn verwijderd maar door bijv. de eigen bevolking, zelfs dan zou dit geweld hebben plaatsgevonden en wellicht op een veel grotere schaal.
Ja. Op de snelweg, als ik minimaal 120 rijd, ga ik ook het stuur alle kanten op draaien. Met de ogen dicht.quote:[..]
Niemand die deze feiten ontkend, maar er waren zoveel landen die hem steunden en zelfs zijn kant kozen, toen het er op leek dat de VS Irak zou gaan binnenvallen. De VS heeft ten minste nu een andere weg gekozen en beter laat dan nooit.
Fijn om te weten dat de Amerikanen ervoor gezorgd hebben dat alles nu koek en ei is.quote:[..]
Dus dan moesten we Saddam daar lekker zijn gang laten gaan? Jij kunt lekker de andere kant opkijken en zit veilig op mijn post op Fok! te reageren maar er zijn miljoenen in dat land die dagelijks met die gruwelheden van die dictator te maken hadden. Minister van State Max van der Stoel vergeleek het regime van Saddam met de dictatuur van Hitler, btw!!
Geef dan zelf ook niet de indruk dat het wel terecht zou zijn dat Saddam is verwijderd door de VS.quote:[..]
Tuurlijk, jij hebt die keuze om de andere kant op te kijken en om t verwijderen van Saddam af te raden maar heel veel mensen hebben helemaal geen keus. Dus ajb ga geen keus maken over iets waar je niet midden in zit.
Het kan de gemiddelde Amerikaan überhaupt niets schelen.quote:[..]
Hierin heb je wel een deel gelijk; Bush had Saddam moeten verwijderen op grond van humanitaire gronden en niet op basis van WMD. Inderdaad ... zo is die oorlog verkocht maar dat kan de gemiddelde Iraqi niets schelen!!!
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=458282&c=22quote:Amerikanen zijn Rumsfeld zat
Uitgegeven: 21 december 2004 07:41
WASHINGTON - Een meerderheid van de Amerikanen wil dat de Amerikaanse minister van Defensie, Rumsfeld, opstapt. Uit een maandag gepubliceerd onderzoek blijkt dat 52 procent van de ondervraagden vindt dat de bewindsman weg moet.
Van 36 procent mag Rumsfeld, die de post sinds 2001 bekleedt, blijven. De minister raakte afgelopen weekeinde nog in opspraak omdat hij condoleancebrieven aan nabestaanden van gesneuvelde militairen in Irak niet persoonlijk ondertekende. Veel parlementariërs bekritiseren de manier waarop Rumsfeld de oorlog in Irak aanpakt.
Het onderzoek vond plaats in opdracht van de krant USA Today en de nieuwszender CNN.
http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/story.jsp?story=595167quote:Bush insists: 'Life in Iraq is better than under Saddam'
21 December 2004
George Bush insisted yesterday that progress was being made in Iraq, only a day after 67 people were killed in bomb attacks, and that elections would go ahead as planned.
Ik neem aan dat je de Amerikaanse keuze bedoelt. Ja. die keuze hebben ze gemaakt en ze wisten donders goed dat t niet zou gaan zonder slag of stoot. Tja, we hadden ook niet Hitler moeten proberen te bestrijden want anders vielen er doden en waren onschuldigen het slachtoffer ...quote:
Het weghalen van een dictator van het caliber van Saddam is verre van makkelijk, maar niemand die dit ook beweert. Het belangrijkste is dat het gebeurd is en je kunt niet vd VS verwachten dat het van totale dictatuur naar absolute democratie kan gaan.quote:Ja. Op de snelweg, als ik minimaal 120 rijd, ga ik ook het stuur alle kanten op draaien. Met de ogen dicht.
Ja, je gaat ook van totale dictatuur naar ideale democrtaie binnen een nacht ...quote:Fijn om te weten dat de Amerikanen ervoor gezorgd hebben dat alles nu koek en ei is.
Die indruk geef ik je niet, DAT ZEG IK JE!!! Saddam's regime was een vd ergste in z'n soort van de laatste decennia. En jij komt ff ons braaf vertellen dat, door jouw VS-haat, de Iraakse bevolking dan maar opgezadeld moeten blijven met Saddam. Heel de wereld keek toe en deed er niets aan. Ik ga ni zeggen dat de VS zo onschuldig is geweest, maar die gast is daar tenminste nu weg ...quote:Geef dan zelf ook niet de indruk dat het wel terecht zou zijn dat Saddam is verwijderd door de VS.
Idd, Saddam was slecht maar zou t nog steeds zijn als hij nu niet was weggehaald ...quote:Het kan de gemiddelde Amerikaan überhaupt niets schelen.
Saddam was slecht, wij zitten met een Bush en die is slecht.
Ik volg je weer niet ...quote:-edit-
Mis de hand-shake-smilie.
CNN.comquote:Multiple casualties reported at U.S. base in Iraq
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- The U.S. military reported "multiple casualties" from an explosion Tuesday at an American military base in the northern Iraqi city of Mosul.
No further details were immediately available.
quote:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,142157,00.htmlquote:A rocket struck a dining facility at a U.S. military base near the northern city of Mosul, FOX News confirmed Tuesday.
Senior Pentagon officials told FOX News' Bret Baier that at least 10 people are dead and at least 50 people have been wounded. Sources said a combination of U.S. forces, Iraqi forces and U.S. contractors were at the military facility. The cause of the explosion, which happened at 12 noon local time, was under investigation.
Een behoorlijk grote klap voor de Amerikanen. Daar gaan we straks tijdens het nieuws ongetwijfeld veel van zien. Tijdens lunchpauze een raket voor je smoel krijgen is geen pretje. Goed gemikt, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.foxnews.com/story/0,2933,142157,00.html
Ik ben mij er van bewust dat het een dubieuze site is, maar Debka.com meldt: Blast at US military base in northern Iraqi town of Mosul kills at least twenty-two. Cause under investigation. CNN meldt het overigens ook, en vult dat aan met de opmerking dat er onder andere Amerikaanse militairen gesneuveld zijn.
idd..., de (meeste?) Iraakse christenen hebben hun feestelijkheden/kerkdiensten daarvoor uitgesteld en/of zelfs afgesteld uit vrees voor aanslagenquote:Op dinsdag 21 december 2004 15:17 schreef Re het volgende:
merry x-mas zullen we maar zeggen, oh nee dat mag niet... happy holidays
quote:Twenty-two people have been killed and at least 50 injured in an attack at a US military base in the northern Iraqi city of Mosul, the US military says. Unknown assailants fired multiple rocket and mortar rounds, apparently at a dining hall in the base, at around 1200 (0900 GMT). It is not clear how many US troops were among the casualties. The attack comes amid an upsurge in violence in the run-up to elections planned for 30 January next year. Mosul has experienced a spate of attacks since the middle of November when insurgents overran police stations, looting weapons.
The US military said that earlier in the day Iraqi police repelled an attack by insurgents on a police station in the city centre. And AP news agency reported that hundreds of students have been demonstrating in the city demanding that US troops stop breaking into homes and mosques. Mosul, Iraq's third biggest city and 370km (250 miles) north of Baghdad, is mainly Sunni Muslim. There are simmering tensions between Arab and Kurdish communities. There have been almost daily attacks on US and Iraqi forces in the city during the last month.
About 80 bodies have been found in and around Mosul since the beginning of December. Many were members of the Iraqi National Guard. The city was the scene of the worst single incident for the US military in Iraq. Two Black Hawk helicopters collided over the city in November 2003 killing 17 soldiers and injuring another five.
quote:A hole in the roof of a tent lights smoke moments after an apparent insurgent mortar attack on a dining facility at forward operating base Marez in Mosul, Iraq, Tuesday, Dec. 21, 2004. At least 22 people were killed and 50 wounded Tuesday in an attack at a U.S. and Iraqi base near Mosul in Iraq, a Pentagon official said.
quote:U.S. soldiers help a wounded comrade after an apparent insurgent mortar attack on a dining facility during lunchtime at forward operating base Marez in Mosul, Iraq, Tuesday, Dec. 21, 2004. At least 22 people were killed and 50 wounded Tuesday in an attack at a U.S. and Iraqi base near Mosul in Iraq, a Pentagon official said.
quote:Workers and U.S. soldiers tend to the wounded after an apparent insurgent mortar attack on a dining facility during lunchtime at forward operating base Marez in Mosul, Iraq, Tuesday, Dec. 21, 2004.
quote:U.S Army Cpl. Nathan Almquist is comforted by a member of his unit as he stands over a stretcher with the body of a Task Force Olympia soldier after an apparent mortar attack on a dining facility during lunchtime at forward operating base Marez near Mosul, Iraq, Tuesday, Dec. 21, 2004.
quote:Sgt. Evan Byler of Fauquier Co., Va., of the 276 EN BN smokes a cigarette with the blood of a commrade on his hands, after an apparent mortar attack on a military dining facility in Mosul, Iraq, Tuesday, Dec. 21, 2004. A Pentagon official said the attack killed at least 22 and injured at least 50.
quote:U.S. Army Chaplain Eddie Barnett, far right, says a prayer with members of 276th EN BN after an apparent mortar attack on forward operating base Marez in Mosul, Iraq, Tuesday, Dec. 21, 2004
Dat zou best eens kunnen. Al eerder bleek dat Iraakse politieposten soms geïnfiltreerd waren zodat rebellen precies wisten wanneer ze het beste konden aanvallen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:24 schreef Monidique het volgende:
Juan Cole suggereert dat wellicht Irakezen in de basis zelf informatie over de verblijfplaats van honderden soldaten hebben gegeven aan de militanten die de granaten hebben afgeschoten.
Ja, ik ben er ook wel van overtuigd dat de rebellen eigenlijk overal wel mannetjes hebben zitten. Op vrijwillige basis, of door middel van afpersing, natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Al eerder bleek dat Iraakse politieposten soms geïnfiltreerd waren zodat rebellen precies wisten wanneer ze het beste konden aanvallen.
onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:50 schreef HarryP het volgende:
Ik denk dat ze voor deze aanval wat zwaardere mortieren tevoorschijn hebben gehaald. En ook een paar mensen die vanuit hun vorige beroep vertrouwd zijn met het gebruik ervan.
Normaal gebruikt het verzet kleinere mortieren omdat die sneller op te zetten zijn.
http://www.iwpr.net/archive/ipm/ipm_212.htmlquote:Military scientists team up with insurgents
(Al-Mada) – Cells of the so-called Mujahideen Battalions helped by former military industrialization engineers and Iraqi army men could develop a Farooq 1 missile with a range of 26km. The cells have already succeeded in testing this missile, which last month hit many military targets of the US Army in different areas of Ninawa Province. The Mujahideen Battalions issued an announcement saying there also have been attempts to manufacture other weapons. A security source in Ninawa told Al-Mada that local missiles hit targets of the multi-national forces, which were silent about this issue.
(Al-Mada is issued daily by Al-Mada institution for Media, Culture, and Arts.)
quote:DECEMBER 21, 2004 -- Officials confirm 24 fatalities in Tuesday's attack on a U.S. military base near the Iraqi city of Mosul.
A spokesman for Task Force Olympia told CNN that in addition to the 24 dead, more than 60 others were hurt.
A military spokesman in Iraq says 19 U.S. soldiers were killed in the attack on a mess tent.
The commander of the task force says the dead include military personnel, U.S. and foreign contractors and Iraqi soldiers.
A spokeswoman for Halliburton says seven of the dead worked for the company's KBR subsidiary or its subcontractors.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |