abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25053963
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:11 schreef daeri het volgende:
Ik ben nu 10 dagen met de Yasmin bezig.. en nouja ik word er niet misselijk van, maar had gister wel een vage zeurderige buikpijn.. libido is al lager dan dat het zonder pil is.. als het blijft zoals het nu is vind ik het prima, maar lager moet het echt niet worden.. Maargoed, ik zal de komende twee en halve maand gewoon even uitzitten en dan weer naar de dokter

Als de Yasmin over twee en halve maand nog niet functioneerd weet ik niet wat er eigelijk nog over blijft.. (Heb Stediril 30 (is gelijk aan Microgynon 30) al gehad.. en nu de Yasmin..).

Ik gebruik de pil trouwens alleen als controle over mijn menstruatie.. aangezien ik geen vriend heb Ik vind het fijn om hem door te slikken als ik bijvoorbeeld een weekendje weg ga..
Okay, de pijn onder in mijn buik word erger en erger en daarbij val ik dan ook nog bijna flauw.. Ik kap dus met deze pil en ga volgende week voor een ander... Yasmin =
  zaterdag 12 februari 2005 @ 11:48:22 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25054180
Jammer daeri, dat Yasmin niet voor jou geschikt is.

Ik heb toch maar een herhalingsreceptje gehaald, misselijkheid valt de laatste dagen mee (en ik heb ontdekt dat Cola Light er tegen helpt!) en m'n huid is nog niet alles, maar 't gáát. Ik moest ook nog wel een extra strip regelen, omdat ik een keer een pil door de afvoer heb laten glijden.

Ik heb trouwens tot dusver de volgende opties geprobeerd:

- Microgynon 30
- Marvelon
- Nuvaring
- Yasmin
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:06:48 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25054482
Waarom proberen jullie niet een zgn. 3-fasenpil?
Per cyclus zitten er pillen in van verschillende samenstelling en dosering. Zo zit er in de eerste 2 fasen minder hormonen (dan in bv. Microgynon 30).
Het volgt op die manier op een meer natuurlijke wijze je eigen cyclus. Misschien eens proberen? 1 nadeel: je kunt er niet zo gemakkelijk mee doorslikken.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:09:28 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25054520
@Aventura: Daar heb ik ook al wel aan zitten denken, maar die pil moet je héél nauwkeurig op dezelfde tijd innemen en ik heb een te onregelmatig levenspatroon daarvoor. Ik studeer nog en ik sta niet elke dag op dezelfde tijd op en ga ook niet elke avond op dezelfde tijd naar bed. Kortom: daar voorzie ik de problemen.

Ik geef zelf Yasmin nog 3 maanden de kans, is het dan nog niks, dan stoppen we er maar weer mee...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:14:25 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25054582
Dat is jammer, ik zelf reageerde altijd goed op Trigynon. Nu heb ik de Evra, (pleister). Ook ideaal, ik merk niks van bijwerkingen of iets dergelijks en je hoeft hem maar eens per week op te plakken. Nadeel is wel de prijs, hij kost me 120 euro per jaar, ik krijg niks vergoed.

Microgynon heb ik ook gehad, maar daarmee heb ik ook alleen maar negatieve ervaringen mee. Ik werd er een ander mens door. Huilen, driftbuien, aankomen.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:20:18 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25054666
Ik zou de Evra ook wel willen, maar ik heb nogal een apart huidje... Als iets kán reageren op de huid, dan zal het bij mij ook zeker gebeuren. Ik heb e.o.a. aandoening (ze weten niet wat het is) dat als ik een wondje heb, het heel erg langzaam geneest en het altijd een littekentje wordt. Je kan je dus wel voorstellen hoe mijn armen en benen eruit zien

Dus als zalfjes/pilletjes/wat dan ook in de bijsluiter hebben staat dat ze huidreacties veroorzaken, kan ik er donder op zeggen dat ik er ook last van krijg. (Zie ook de pukkeltjes door Yasmin, terwijl Yasmin juist meestal vermindering van acné kent). Zo'n pleister is dus voor mij niet zo'n goed idee waarschijnlijk.
pi_25054691
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jammer daeri, dat Yasmin niet voor jou geschikt is.

Ik heb toch maar een herhalingsreceptje gehaald, misselijkheid valt de laatste dagen mee (en ik heb ontdekt dat Cola Light er tegen helpt!) en m'n huid is nog niet alles, maar 't gáát. Ik moest ook nog wel een extra strip regelen, omdat ik een keer een pil door de afvoer heb laten glijden.

Ik heb trouwens tot dusver de volgende opties geprobeerd:

- Microgynon 30
- Marvelon
- Nuvaring
- Yasmin
Was de Nuvaring zo erg? Hoezo dan?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:26:08 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25054741
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:22 schreef sa-sa het volgende:

[..]

Was de Nuvaring zo erg? Hoezo dan?
Ik vond het een ideaal ding, ware het niet dat ik er één hele vervelende bijwerking van kreeg. De huid rond de vagina-ingang werd bij mij helemaal rood en schraal waardoor vrijen echt een pijnlijke hel werd. Niet normaal, heb heel wat afgejankt en gevloekt. Ben er mee naar de huisarts geweest, die kon het zich niet voorstellen dat het door de nuva kwam want "dan had ik inwendig ook last moeten hebben". Ik ben echter na de 3e ring gestopt (altijd 3 maanden proberen, bijwerkingen kunnen verminderen) en na een dag of 4 had ik nergens meer last van. Ohja: de pijn begon 2 dagen (!) nadat ik de 1e ring had ingebracht. Dus het was voor mij zo klaar als een klontje dat het door de nuva kwam.

Baalde er gigantisch van, want verder vond ik het een ideaal middel! Weinig bijwerkingen en je hoeft er niet elke dag aan te denken.
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:05:22 #109
57434 Marloes
Digital Love
pi_25219590
Ik slik al een aantal maanden de pil door zonder stopweek (microgynon), vanwege huidklachten heb ik van de dokter een 3fase pil gekregen (trinordiol).
Ik wil graag zsm stoppen met de microgynon en beginnen met de trinordiol.
Normaal slik ik altijd mijn laatste pil op zondag, kan ik aanstaande zondag (ook al zou ik de laatste pil pas een week later moeten nemen) stoppen met de pil, een stopweek inlassen, en die maandag beginnen met de trinordiol?
En zou ik als dit mogelijk is, ook eerder kunnen beginnen met de trinordiol, dus bijv. dat ik aanstaande zondag stop met de micro, dan een korte stopweek inlas en donderdag begin met de trinordiol? Ik wil namelijk de begindag van m'n menstruatie veranderen.
Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is , alvast bedankt.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  donderdag 24 februari 2005 @ 17:09:48 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25234851
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:05 schreef Marloes het volgende:
Ik slik al een aantal maanden de pil door zonder stopweek (microgynon), vanwege huidklachten heb ik van de dokter een 3fase pil gekregen (trinordiol).
Ik wil graag zsm stoppen met de microgynon en beginnen met de trinordiol.
Normaal slik ik altijd mijn laatste pil op zondag, kan ik aanstaande zondag (ook al zou ik de laatste pil pas een week later moeten nemen) stoppen met de pil, een stopweek inlassen, en die maandag beginnen met de trinordiol?
En zou ik als dit mogelijk is, ook eerder kunnen beginnen met de trinordiol, dus bijv. dat ik aanstaande zondag stop met de micro, dan een korte stopweek inlas en donderdag begin met de trinordiol? Ik wil namelijk de begindag van m'n menstruatie veranderen.
Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is , alvast bedankt.
Het lijkt mij geen enkel probleem om na je stopweek met die nieuwe pil te beginnen. Zo deed ik ook altijd na een wisseling van merk. Een paar dagen eerder beginnen is ook geen probleem. (In tegenstelling tot langer dan 7 dagen na je laatste pil beginnen).
pi_25235317
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het lijkt mij geen enkel probleem om na je stopweek met die nieuwe pil te beginnen. Zo deed ik ook altijd na een wisseling van merk. Een paar dagen eerder beginnen is ook geen probleem. (In tegenstelling tot langer dan 7 dagen na je laatste pil beginnen).
En het is ook niet erg om eerder een stopweek in te lassen met de microgynon?
The more that I appear.
pi_25235356
Ik raad aan de huidige pil te stoppen wanneer je moest stoppen en de nieuwe pil in te nemen op de eerste dag van je menstruatie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_25236036
Bedankt allemaal

Kan het trouwens zo zijn dat als je een paar maand de pil doorslikt zonder stopweek, je dan eventueel last kan krijgen van meer puistjes? Omdat je hormoonhuishouding dan best in de war raakt enzo
Ik had namelijk voordat ik de pil sikte nooit last van puistjes, en nu opeens best erg..
The more that I appear.
pi_25236960
Acne is een bekende bijwerking van de pil en heeft op zich niets te maken met de pil doorslikken of niet. Androgene effecten (zoals vet haar, acne, toename eetlust, overmatige haargroei) zouden meer optreden bij progestagenen uit de tweedegeneratiepil (levonorgestrel, lynestrenol en norethisteron) en minder bij progestagenen uit de derdegeneratiepil (desogestrel, gestodeen, norgestimaat). Dus door je nieuwe pil zou het wat minder kunnen worden. Is de acne heel erg dan zou je altijd nog kunnen vragen om Diane-35 of Minerva (exact hetzelfde, maar dan goedkoper).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_25244112
pff had vandaag een gesprek met een maat van me.
hij zegt dus dat zijn vriendin 4 pillen op 1 dag had geslikt, omdat ze het van de week vergeten was.
hij vroeg nog aan haar om eventjes de dokter te bellen etc.. maar ze weigerde ofzo.
volgens mij is dat echt niet goed ?

maar goed , ik geloof er weinig van.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:35:19 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25247591
Nee, zo werkt de pil niet. Het theoretische verhaal hierachter weet ik niet precies(Isabeau?) maar de pil kun je echt niet met terugwerkende kracht innemen. Waarom leest dat meisje de bijsluiter niet? Maargoed ik zou hen in elk geval aanraden voorlopig een condoom te gebruiken.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:47:17 #117
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25248636
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:35 schreef Aventura het volgende:
Nee, zo werkt de pil niet. Het theoretische verhaal hierachter weet ik niet precies(Isabeau?) maar de pil kun je echt niet met terugwerkende kracht innemen. Waarom leest dat meisje de bijsluiter niet? Maargoed ik zou hen in elk geval aanraden voorlopig een condoom te gebruiken.
als je vier pillen tegelijk slikt krijg je een hormoonboost die zo;n beetje het zelfde effect geeft als de morning after pil
pi_25248729
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:47 schreef Neva het volgende:

[..]

als je vier pillen tegelijk slikt krijg je een hormoonboost die zo;n beetje het zelfde effect geeft als de morning after pil
Dat valt nog wel aardig tegen hoor, vroeger kreeg je als MAP een serie tweedegeneratie pillen voorgeschreven. Die pillen bevatten ooeen grotere hoeveelheid oestrogenen (die deze werking kennen.) Deze methode was een stuk minder effectief dan de huidige methodes als Norlevo, maar zo'n 50 % oid...

Dat in vergelijking met de huidige samenstelling van de pil, minder oestrogenen, geeft in ieder geval geen MAP werking... Er op vertrouwen zou ik zeker niet, maar goed, als je toch al zo om gaat met je pil speel je met vuur.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:17:28 #119
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25249098
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:53 schreef innovative het volgende:

[..]

Dat valt nog wel aardig tegen hoor, vroeger kreeg je als MAP een serie tweedegeneratie pillen voorgeschreven. Die pillen bevatten ooeen grotere hoeveelheid oestrogenen (die deze werking kennen.) Deze methode was een stuk minder effectief dan de huidige methodes als Norlevo, maar zo'n 50 % oid...

Dat in vergelijking met de huidige samenstelling van de pil, minder oestrogenen, geeft in ieder geval geen MAP werking... Er op vertrouwen zou ik zeker niet, maar goed, als je toch al zo om gaat met je pil speel je met vuur.
ik slik mijn pil keurig en correct.. iemand vertelde me dit en heb dat toen bij mijn vorige huisarts nagevraagd.. en die zei dat het waar was.. heb er geen ervaring mee hoor..
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:07:18 #120
57434 Marloes
Digital Love
pi_25249811
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 19:18 schreef Isabeau het volgende:
Acne is een bekende bijwerking van de pil en heeft op zich niets te maken met de pil doorslikken of niet. Androgene effecten (zoals vet haar, acne, toename eetlust, overmatige haargroei) zouden meer optreden bij progestagenen uit de tweedegeneratiepil (levonorgestrel, lynestrenol en norethisteron) en minder bij progestagenen uit de derdegeneratiepil (desogestrel, gestodeen, norgestimaat). Dus door je nieuwe pil zou het wat minder kunnen worden. Is de acne heel erg dan zou je altijd nog kunnen vragen om Diane-35 of Minerva (exact hetzelfde, maar dan goedkoper).
Hm.. dat wist ik niet. Als ik zo'n huid als ik nu heb blijf houden dan stop ik gewoon met de pil. Voordat ik eraan begon had ik 1 keer in de week een keer een klein pukkeltje, verder gewoon een glad huidje, dat is nu wel anders helaas
Ik hoop dat het met m'n 3fasen pil minder wordt...
The more that I appear.
pi_25250911
Echt waar!
Gisteren op school, in de pauze komt een klasgenootje naar mij toe lopen (22 jaar )

Met de volgende vraag:

Werkt de pil ook tegen sperma van buitenlanders??

Ik heb nog nooit zo hard gelachen

pi_25251037
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 13:17 schreef Neva het volgende:

[..]

ik slik mijn pil keurig en correct.. iemand vertelde me dit en heb dat toen bij mijn vorige huisarts nagevraagd.. en die zei dat het waar was.. heb er geen ervaring mee hoor..
Had het ook niet over jou, maar over de persoon waar 2 posts eerder melding van werd gemaakt (paar dagen niet slikken en dan vier tegelijk, hoe bedoel je, spelen met vuur), en waar jij ook op reageerde...

Heb zelf, toen ik een MAP moest slikken, heel veel nazoekwerk gedaan, onder andere bij twee apotheken en huisarts. Daar hoorde ik inderdaad ook dat meerdere pillen als MAP kunnen dienen, maar dat eigenlijk alleen de tweede generatie pillen hier sterk genoeg voor is, de derde in ieder geval niet, en dan toch een heel stuk minder dan Norlevo...
pi_25268715
Mijn vriendin zit nu in een stopweek, maaruh dan kan je toch ook NIET zwanger raken, of ben ik nou gek
pi_25269051
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:44 schreef Lu_uK het volgende:
Mijn vriendin zit nu in een stopweek, maaruh dan kan je toch ook NIET zwanger raken, of ben ik nou gek
je kunt altijd zwanger worden, zij dan iig, ze is verder wel beschermd dan enzo
pi_25269992
quote:
99,9nogwat% kans van niet, mits ze zich helemaal jovel voelt, niet ziek is geweest, nooit heeft gebraakt na het innnemen van de pil, geen pillen is vergeten, etc, etc, etc...
pi_25273641
quote:
Je kunt net zo weinig zwanger raken in de stopweek als in de weken dat je de pil slikt, mits je alle regels volgt die gelden voor het slikken van de pil (en die vind je terug in de bijsluiter...)
pi_25274584
aha.. dan hebben we dus geen condoom hoeven gebruiken.. naja nu is de kans NOG kleiner dat ik dr zwanger heb gemaakt , maarja volgende keer toch maar weer zonder het voelt erg vervelend aan..
pi_25336440
Hmm, na Stediril en Yasmin nu Femodeen mee gekregen, iemand ervaringen mee?
pi_25367279
Mijn vriendin zit nu in haar stopweek en is dus ongesteld, nu zijn we morgen alleen thuis en hebben dus liever niet dat ze ongesteld is.
Ik dacht ooit ergens gehoord of gelezen te hebben dat je de stopweek kan inkorten.
is het mogelijk door eerder met een nieuwe strip te beginnen ofzo.
Want het komt niet goed uit als ze morgen waarschijnlijk nogsteeds ingesteld is. Ze is ook al wat langer ongesteld als vroeger (zonder de pil).

bvd!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:53:18 #130
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25367320
volgens mij is het wel van belang dat je de stopweek gewoon aanhoudt, en niet gaat lopen klooien met de pil.
maar ik kan t verkeerd hebben natuurlijk.
sla de bijsluiter er eens op na?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 4 maart 2005 @ 19:14:46 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25367677
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 18:50 schreef Lu_uK het volgende:
Mijn vriendin zit nu in haar stopweek en is dus ongesteld, nu zijn we morgen alleen thuis en hebben dus liever niet dat ze ongesteld is.
Ik dacht ooit ergens gehoord of gelezen te hebben dat je de stopweek kan inkorten.
is het mogelijk door eerder met een nieuwe strip te beginnen ofzo.
Want het komt niet goed uit als ze morgen waarschijnlijk nogsteeds ingesteld is. Ze is ook al wat langer ongesteld als vroeger (zonder de pil).

bvd!
Je kunt de stopweek zonder problemen (lees: zonder dat de werking van de pil vermindert) inkorten. Meestal doe je dit met als doel om dan voortaan op een andere dag ongesteld te worden. Maar in dit geval heeft het weinig zin, je bloeding stopt niet meteen als je weer met een nieuwe strip begint.
pi_25368588
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 19:14 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je kunt de stopweek zonder problemen (lees: zonder dat de werking van de pil vermindert) inkorten. Meestal doe je dit met als doel om dan voortaan op een andere dag ongesteld te worden. Maar in dit geval heeft het weinig zin, je bloeding stopt niet meteen als je weer met een nieuwe strip begint.
hm.. ze is nu wel ongewoon lang ongesteld al.. dus misschien stopt het ook sneller als normaal (hoop ik ) anders zou dat heel erg jammer zijn
bedankt voor de andwoorden
pi_25407550
Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje af hoe groot de kans op zwangerschap is als je de pil een keer (of meer) vergeet maar toch ongesteld wordt, hoorde laatst zon verhaal, die vrouw bleek dus tóch zwanger te zijn, hoewel ze wel iedere maand menstruatie had, heb dit nu al een aantal keer gehoord..vraag me toch af hoe dit kan?

[ Bericht 23% gewijzigd door Moja op 07-03-2005 14:29:42 ]
pi_25412082
vraagje:

M'n vriendin moest donderdag weer beginnen met de pil.
Nu was ze dat vergeten, 2 dagen zelfs en heeft ze de eerste pil pas zaterdag ingenomen, en dan 2 tegelijk.
Nu hebben we wel geneukt donderdag.
We hebben aan de morning-afterpil gedacht in de veronderstelling dat dat tot 48uur kon, waar we dus buiten vielen. (bleek achteraf 72uur te zijn, maar die zijn ook al voorbij)
Wat zijn de kansen?
En hoelang nu met condoom doen?
Experience is what you get when you don't get what you want.
pi_25412328
quote:
Op maandag 7 maart 2005 14:18 schreef DIFFR3NC3 het volgende:
vraagje:

M'n vriendin moest donderdag weer beginnen met de pil.
Nu was ze dat vergeten, 2 dagen zelfs en heeft ze de eerste pil pas zaterdag ingenomen, en dan 2 tegelijk.
Nu hebben we wel geneukt donderdag.
We hebben aan de morning-afterpil gedacht in de veronderstelling dat dat tot 48uur kon, waar we dus buiten vielen. (bleek achteraf 72uur te zijn, maar die zijn ook al voorbij)
Wat zijn de kansen?
En hoelang nu met condoom doen?
Okee... 2 pillen vergeten maakt de hele strip onveilig. Hele maand met condoom dus, totdat ze weer met de volgende strip begint.

Jullie hebben in de 7 dagen voor het vergeten seks gehad? Neem in dat geval even contact op met de huisarts. Je bent nu wel te laat MAP, maar er kan nog wél een morning-afterspiraal worden geplaatst (tot 5 dagen na onbeschermde seks/vergeten van de pil). De kans is namelijk reeël dat ze een eisprong heeft gehad, en dan is er nu dus 10 tot 30% kans dat ze zwanger is. Een morning after spiraal kan dit risico met 99% wegwerken...

edit: Voor iedereen: pil vergeten in de eerste week, en in de zeven dagen ervoor seks gehad? Direct de huisarts bellen... Een morning afterpil kan tot 72 uur na het vergeten worden ingenomen (12 uur uitloop wordt hier niet bij gerekend, vanzelfsprekend), een morning afterspiraal kan tot vijf dagen nadien worden geplaatst. Een huisarts kan je beter adviseren, en in dit soort gevallen dringt de tijd, óók als je nog wél op tijd bent om een MAP te halen. Het is namelijk zo dat een MAP binnen 24 uur nog 95% effectief is, maar na 48 tot 72 uur nog slechts 56%!!! Zo snel mogelijk doen dus!!!

Bij het rekenen met die 72 uur voor de MAP moet je niet uitgaan van het moment dat er seks was, maar vanaf het moment dat je echt te laat was met de pil. Vanaf dat punt was er namelijk kans op een bevruchting.
pi_25412507
quote:
Op maandag 7 maart 2005 08:26 schreef Moja het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje af hoe groot de kans op zwangerschap is als je de pil een keer (of meer) vergeet maar toch ongesteld wordt, hoorde laatst zon verhaal, die vrouw bleek dus tóch zwanger te zijn, hoewel ze wel iedere maand menstruatie had, heb dit nu al een aantal keer gehoord..vraag me toch af hoe dit kan?
Tja, het lichaam is een vreemd ding, er zijn niet altijd vaste regels aan te verbinden. Zo had ik een meisje op school dat altijd de pil slikte, en pas na 9 maanden!!! er achter kwam dat ze al 9 maanden zwanger was. Een en al ellende natuurlijk, ze moest in een snel tempo spullen kopen, een kamer maken, en het was al een paar maanden uit met de vader. Binnen een week dat ze het wist beviel ze van een gezonde dochter. Dat terwijl ze altijd gewoon ongesteld werd, de pil was blijven doorslikken, dronk en rookte. Het kind zat op een verkeerde plek, ik weet niet meer waar, en hoe of wat, maar daardoor had zij geen dikke buik, ze wist wel dat ze behoorlijk was aangekomen, maar niet dat dit door een zwangerschap kwam. Dus, ja, dat kan. Hoe het mogelijk is? Wie zal het zeggen....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_25422552
quote:
Op maandag 7 maart 2005 08:26 schreef Moja het volgende:
Ik ken ook zo'n situatie van dichtbij. Ze was al 5 maanden zwanger incl. pil slikken en normale menstruatie. Al een paar keer naar de dokter geweest wegens buikklachten, maar die had geen idee wat het zou kunnen zijn. Maar ja, die beste man vraagt ook gewoon of je nog menstrueert en of je de pil gebruikt. Totdat de zus van haar plots zei: misschien ben je wel zwanger en dat bleek zo te zijn...al 5 maanden. Relatie was inmiddels verbroken en ze zat zelf nog op de havo. Met behulp van ouders is alles goed gekomen (moeder was eigenaar van een kinderdagverblijf) en heeft ze inmiddels een leuke stralende kleuter die haar toekomst totaal niet in de weg stond, maar haar leven alleen maar leuker heeft gemaakt (haar woorden ).

Maar cijfers of statistieken over dit soort gevallen? Geen flauw idee...
  dinsdag 8 maart 2005 @ 12:36:39 #138
114112 Fiddlergurl
MegaFluiter!
pi_25425361
Ik heb een vraagje.

Ik heb zaterdag gemeenschap gehad met mijn vriend, maar heb de pil om acht uur s'avonds ingenomen, omdat ik uitging. Nu heb ik dus sex gehad, en heb zondagavond de pil om 1 uur savonds ingenomen.

Wat nu?
Heeft iemand zo'n vergelijkbare situatie weleens meegemaakt?
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 12:58:12 #139
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25425654
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:36 schreef Fiddlergurl het volgende:
Ik heb een vraagje.

Ik heb zaterdag gemeenschap gehad met mijn vriend, maar heb de pil om acht uur s'avonds ingenomen, omdat ik uitging. Nu heb ik dus sex gehad, en heb zondagavond de pil om 1 uur savonds ingenomen.

Wat nu?
Heeft iemand zo'n vergelijkbare situatie weleens meegemaakt?
1 woord: BIJSLUITER!!!!!

Daar staat in hoeveel tijd er maximaal tussen het innemen van 2 pillen mag zitten. Veel plezier met lezen. is overigens wel zo handig dat te doen voordat je überhaupt aan de pil begint, maar dat terzijde
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 13:01:51 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25425685
Eigenlijk ben ik van mening dat mensen die niet de moeite nemen om de bijsluiter te lezen van een medicijn dat ze gaan slikken, het überhaupt niet voorgeschreven mogen krijgen.

Mên, het gaat om je gezondheid, je eigen lijf! Is het lezen van zo'n bijsluiter dan echt teveel moeite?

Ik ken de bijsluiter van Yasmin ongeveer uit m'n hoofd!
pi_25425716
Hmm, ben ik ff blij dat ik geen meiske ben :}
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 13:15:52 #142
114112 Fiddlergurl
MegaFluiter!
pi_25425856
Ik heb de bijsluiter gelezen (ben niet dom hoor)... er mag 36 uur tussen twee pillen zitten. Dus ik heb volgens mij geen probleem, want bij mij zit er 29 uur tussen

Ik vroeg alleen maar of iemand wel eens in zo'n vergelijkbare situatie heeft gezeten, omdat k het lomp vind dat er overal staat dat je de pil per se iedere dag op hetzelfde tijdstip moet innemen, terwijl dat helemaal niet zo is.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 13:32:27 #143
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25426089
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:15 schreef Fiddlergurl het volgende:
Ik vroeg alleen maar of iemand wel eens in zo'n vergelijkbare situatie heeft gezeten, omdat k het lomp vind dat er overal staat dat je de pil per se iedere dag op hetzelfde tijdstip moet innemen, terwijl dat helemaal niet zo is.
Bij sommige pillen is dat wel zo, bij sommige niet. Ik heb nooit een meerderefasenpil of een hele lichte pil (waarbij het tijdstip dus belangrijk is) gehad en in mijn bijsluiters stond nooit dat je 'm exact op hetzelfde tijdstip in moest nemen.

Sorry voor m'n eerste reactie, maar je vraag was niet zo duidelijk als wat je net schreef.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 13:35:09 #144
114112 Fiddlergurl
MegaFluiter!
pi_25426130
Geeft niets hoor
Ik slik tryginon... echt een geweldige pil...
Maar ik heb even met de dokter gebeld. Er mag 36 uur tussen zitten. (Sowieso 24 uur, = nog 12 uur om de vergeten pil in te nemen)... dus ik heb geen problemen!
pi_25428457
Je moet je bedenken dat de pil niet voor de volle 100% veilig is. Hoe meer je hem precies op dezelfde tijd slikt, deste veiliger het is, zo heb ik het tenminste altijd begrepen.... het percentage veiligheid wordt niet heel veel groter, maar wel iets. Tenminste, dat dacht ik altijd....
  dinsdag 8 maart 2005 @ 18:49:08 #146
114112 Fiddlergurl
MegaFluiter!
pi_25428895
Ja, dat is ook zo. Je moet er natuurlijk niet iedere dag 29 uur (wat bij mij het geval was) tussen laten zitten. Maar een uur of drie verschil per dag maakt niet zo heel veel uit.
pi_25429276
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 20:39 schreef daeri het volgende:
Hmm, na Stediril en Yasmin nu Femodeen mee gekregen, iemand ervaringen mee?
kickje?
pi_25429534
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 18:15 schreef djenneke het volgende:
Je moet je bedenken dat de pil niet voor de volle 100% veilig is. Hoe meer je hem precies op dezelfde tijd slikt, deste veiliger het is, zo heb ik het tenminste altijd begrepen.... het percentage veiligheid wordt niet heel veel groter, maar wel iets. Tenminste, dat dacht ik altijd....
Ze zeggen ook standaard 24 uur omdat er anders weer mensen gaan lopen kloten. Elke dag op hetzelfde tijdsstip is heel makkelijk te onthouden en slijpt wel in de routine.

Als je tegen mensen gaat zeggen "je hebt 36 uur", dan heb je er altijd wel een paar tussen zitten die denken dat 37 uur of 40 uur geen kwaad kan... Of om de dag gaan slikken ofzo.

Voor de veiligheid heeft het niet al te veel invloed als je er inderdaad geen standaard van maakt. Je strip is bedoeld voor 3 weken, en als je constant op die 36 uur gaat zitten doe je er 4,5 week mee. Iedereen kan wel bedenken dat de dosis hormonen in het bloed over de hele periode genomen een heel stuk lager ligt in dat geval, en dát heeft inderdaad wél weer invloed...
pi_25489728
Hallo Dames,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik slik bijna 4 jaar microgynon 30 en heb sinds een jaar last van pigmentverstoring. Dat wil zeggen dat ik pigmentloze (witte) vlekken heb op mijn lichaam, met name op mijn rug. Nu weet ik van mijn vriendinnen die ook allemaal de pil slikken (microgynon en andere merken) dat die ook allemaal last hebben van pigmentloze vlekken (erg toevallig). Eén van die vriendinnen is een jaar geleden gestopt met de pil omdat ze in verwachting was, en de vlekken zijn toen weer verdwenen (zij had ze in haar gezicht). Nu vraag ik mij dus af of er een verband is met die vlekken en de pil.

Ik heb op internet eindeloos gezocht en in de bijsluiter van mijn pil gekeken. Nergens is er een verband tussen die vlekken en de pil te vinden. Het is geen erkende bijwerking van de pil voor zover ik heb kunnen vinden. Wie heeft hier ook last van sinds je de pil slikt? wie herkent dit probleem?

Hopelijk kan iemand mij hierover meer vertellen.

dinsdag 15 maart 2005 @ 00:38:26 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25515224
Ik zocht eigenlijk het topic 'stoppen met de pil' maar hier kan het ook.

Ik ben in juni/juli 2004 gestopt met de pil. Ik had er meer last van dan het me goed deed. Sinds het stoppen heb ik weer last gekregen van menstruatiepijn. Dat was in het begin wel grappig, want daarvoor was het altijd weer een verrassing als ik ongesteld was. Nu kondigt het zich elke maand keurig aan.
Alleen de verschijnselen lijken steeds heftiger te worden. Elke maand heb ik meer pijn.
Vandaag heb ik de hele middag mogen genieten van buik- en hoofdpijnen en ik zit hier op m'n stoeltje te tikken met een kruikje, want ik ben misselijk van de buikpijn. Ook de stemmingswisselingen en huilerigheid/overgevoeligheid die ik altijd voor m'n menstruatie had toen ik nog de Pil slikte, is terug. En ik kom gemiddeld een hele kilo aan tijdens m'n menstruatie, die erna meteen weer weg is. Kortom: het klinkt al aardig als PMS.
Ik kan wel weer aan de pil gaan, maar daar sta ik toch niet helemaal achter.
Zou dat helpen of moet ik ms gewoon maar eens naar m'n huisarts als de pijnen elke maand erger blijven worden?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Vis een optie? dinsdag 15 maart 2005 @ 02:10:11 #151
70532 loveli
N
pi_25516293
Heb je theunisbloemolie al eens geprobeerd? PMS-klachten kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan bepaalde essentiele vetzuren. Deze zitten bijvoorbeeld ook in vis. Bij mij helpt het in ieder geval tegen buikkrampen en rugpijn als gevolg van menstruatie.
Slikken van theunisbloemolie of visolie (regelmatig vis eten kan ook) zou kunnen helpen tegen deze klachten. Het is sowieso gezond voor je. Als je door het innemen van deze olie minder last hebt van je menstruatie, kan het de oplossing zijn zonder weer aan de pil te beginnen.
crap in = crap out
  dinsdag 15 maart 2005 @ 07:29:47 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25516944
@Semtex: bij de drogist kun je een middeltje kopen (ik heb geen idee meer hoe het heet, sorry!) wat speciaal werkt tegen PMS. Het schijnt erg goed te werken, een huisgenootje van mij gebruikte het altijd en was er erg tevreden over. Het is geen speciale pijnstiller ofzo, het is echt iets wat de klachten aanpakt.

Ik denk dat als je er naar vraagt, ze het wel weten. Ze hadden het trouwens ook bij de Tuinen.

Sterkte ermee, ik ken het gevoel .
  Vis een optie? dinsdag 15 maart 2005 @ 09:33:10 #153
70532 loveli
N
pi_25517603
En je moet geen aspirine gebruiken. Dat werkt bloedverdunnend, dus niet aan te raden als je ongesteld bent.
crap in = crap out
pi_25519388
Ik ben op mijn 15e met de pil begonnen, ik krijg Marvelon.
Toen ik 20 werd, besefte ik me dat ik al 5 jaar aan de pil ben, en heb besloten eens te stoppen, toen zat ik te denken aan een half jaartje ofzo.

Tijdens dat ik gestopt was, merkte ik dat ik veel lekkerder in mijn vel zat. Ik liep echt zingend rond.

Na een maandje had ik echter weer reden om met de pil te beginnen Toch maar mijn eerste menstruatie afgewacht. Ik merk nu dat ik echter best depressief naar de wereld kijk, terwijl daar toch -echt- geen reden voor is, ik herken ook helemaal hoe ik me voelde een jaartje of wat terug, en dat mijn vorige relatie daar min of meer op stuk loopt.

Goed, om een lang verhaal in te korten, mijn vraag is eigenlijk: als je niet met de pil wilt stoppen, kan je dan iets anders doen om de depressie te onderdrukken?
And the druids turn to stone...
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:05:00 #155
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25519427
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:02 schreef Panthera1984 het volgende:
Goed, om een lang verhaal in te korten, mijn vraag is eigenlijk: als je niet met de pil wilt stoppen, kan je dan iets anders doen om de depressie te onderdrukken?
M.i. kun je beter wel met de pil stoppen en overgaan op bv. een spiraaltje of de nuvaring. Antidepressiva zijn ook geen pretje en bovendien vind ik persoonlijk nieuwe medicijnen om een bijwerking van een oud medicijn te onderdrukken minder. Je kunt wel aan de gang blijven ...
pi_25520129
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:05 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

M.i. kun je beter wel met de pil stoppen en overgaan op bv. een spiraaltje of de nuvaring. Antidepressiva zijn ook geen pretje en bovendien vind ik persoonlijk nieuwe medicijnen om een bijwerking van een oud medicijn te onderdrukken minder. Je kunt wel aan de gang blijven ...
Van het spiraaltje heb ik gehoord dat het baarmoederontsteking teweeg kan brengen, en dat je als je toch zwanger word, vaak veel complicaties met zich meebrengt, bijvoorbeeld buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
De Nuvaring weet ik niet zoveel van, wordt dat (gedeeltelijk) door het ziekenfonds vergoed? (ik ben nog geen 21)

Verder bedoelde ik eigenlijk ook niet medicijnen of anti-depresiva, op TV (bij nova?) was laatst nog iets over dat ze meestal niet of soms averechts werken, vooral bij jonge mensen.
Ik dacht misschien ook aan iets natuurlijks (homeopathie?) of misschien oefeningen (ademhaling?).
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:54:48 #157
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25521429
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:26 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Van het spiraaltje heb ik gehoord dat het baarmoederontsteking teweeg kan brengen, en dat je als je toch zwanger word, vaak veel complicaties met zich meebrengt, bijvoorbeeld buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
De Nuvaring weet ik niet zoveel van, wordt dat (gedeeltelijk) door het ziekenfonds vergoed? (ik ben nog geen 21)

Verder bedoelde ik eigenlijk ook niet medicijnen of anti-depresiva, op TV (bij nova?) was laatst nog iets over dat ze meestal niet of soms averechts werken, vooral bij jonge mensen.
Ik dacht misschien ook aan iets natuurlijks (homeopathie?) of misschien oefeningen (ademhaling?).
Ah, I understand. Daar ben ik nou weer niet zo in thuis. Maarre, als je de bijsluiter van de pil leest zie je ook de meest vreselijke bijwerkingen ... dus de vraag is wat je erger vindt. Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Mij bevalt het pilloze leven uitstekend. Eerste menstruatie verliep lichter dan ooit, (nog) geen PMS, huid is veel beter. Me very happy!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 23:39:08 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25525878
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 02:10 schreef loveli het volgende:
Heb je theunisbloemolie al eens geprobeerd? PMS-klachten kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan bepaalde essentiele vetzuren. Deze zitten bijvoorbeeld ook in vis. Bij mij helpt het in ieder geval tegen buikkrampen en rugpijn als gevolg van menstruatie.
Slikken van theunisbloemolie of visolie (regelmatig vis eten kan ook) zou kunnen helpen tegen deze klachten. Het is sowieso gezond voor je. Als je door het innemen van deze olie minder last hebt van je menstruatie, kan het de oplossing zijn zonder weer aan de pil te beginnen.
Moet je zoiets dan constant slikken of alleen in de buurt van je eisprong?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2005 @ 01:31:22 #159
70532 loveli
N
pi_25527024
In principe is het te gebruiken als voedingssupplement, dus een kleine dagelijkse dosis als aanvulling op wat je normaal binnen krijgt. Zelf let ik op m'n voeding, dat ik met o.a. regelmatig vis eten (en andere dingen met gezonde vetten) nauwelijks meer last heb. Als ik weer een tijdje niet op m'n eten let, merk ik dat meteen als ik ongesteld ben. Dan gebruik ik een paar capsules en de pijn gaat vrij snel over.
Je kunt proberen een paar dagen voor je verwacht last te krijgen een capsule per dag te slikken. Dan zou je al verschil moeten merken. Werkt het niet voldoende, dan dagelijks en kijken of je verschil merkt. Het zijn vetzuren die je met gezond eten binnen zou moeten krijgen, maar als aanvulling kan het ook geen kwaad. Als je met google zoekt op pms en visolie, theunisbloemolie en omega-vetzuren, zul je aardig wat info tegenkomen. Succes en op naar de 'probleemloze' cyclus!
crap in = crap out
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:35:17 #160
82247 T-Infinity
Heen en Weer....
pi_25532713
hoe zit het met hevige koorts? heeft het invloed op de werking van de pil of de menstruatiecyclus?

situatie is als volgt: mijn vriendin heeft in haar hele stopweek flink koorts gehad bij haar griep en heeft (volgens mij) verder alleen paracetamol geslikt.
nu is ze dus echt minimaal ongesteld geworden, echt maar heel erg weinig bloed en het was nog donker rood/bruin ook. vandaag was ze draaierig en misselijk (paar dagen na stopweek) maar dat kan misschien ook nog wel komen door de griep die nog niet helemaal over is. Ze heeft niet overgegeven en ook geen diarree.

moeten we ons zorgen maken?
en zo ja: moeten we dan eerst weer een maand afwachten of kunnen we beter even een bezoekje aan de dokter brengen?
Hartelijk bedankt!
pi_25537606
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:35 schreef T-Infinity het volgende:
hoe zit het met hevige koorts? heeft het invloed op de werking van de pil of de menstruatiecyclus?

situatie is als volgt: mijn vriendin heeft in haar hele stopweek flink koorts gehad bij haar griep en heeft (volgens mij) verder alleen paracetamol geslikt.
nu is ze dus echt minimaal ongesteld geworden, echt maar heel erg weinig bloed en het was nog donker rood/bruin ook. vandaag was ze draaierig en misselijk (paar dagen na stopweek) maar dat kan misschien ook nog wel komen door de griep die nog niet helemaal over is. Ze heeft niet overgegeven en ook geen diarree.

moeten we ons zorgen maken?
en zo ja: moeten we dan eerst weer een maand afwachten of kunnen we beter even een bezoekje aan de dokter brengen?
Hartelijk bedankt!
Dr zit een papiertje bij die pil, wat bijsluiter heet, en waar alle risicofactoren in staan. Nu weet ik niet wélke pil je vriendin slikt, maar voor elke eenfase-combinatiepil geldt het volgende:

- bij braken binnen 3-4 uur na het innemen is er een risico op verminderde werking.
- bij diarree veroorzaakt door een darminfectie is er een risico op een verminderde werking.
- bij het innemen van medicijnen die invloed hebben op de pil is er een risico op een verminderde werking. Lees de bijsluiter van andere medicijnen altijd goed door.
- vergeten heeft -logischerwijs- invloed op de werking van de pil.

Koorts staat hier niet bij...

bron http://www.wyethpharmaceu(...)4/bijsStedrirl30.pdf
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:25:05 #162
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_25546876
een meisje uit mn klas belt me net in paniek op dat ze een morning-after pil moet hebben maar niet weet hoe ze er aan moet komen
ik wist het ook niet zeker en heb gezegd dat ze het best de huisarts kan bellen

maar voor het geval dat het mij eens overkomt, en om stress dan te verminderen: waar haal je zowiets? heb je recept nodig of hoe zit het? en kan je er eentje halen en die bewaren voor wanneer het nodig is?
an urge to help mankind overcomes me
pi_25546905
als je mij lief vraagt, wil ik best een receptje schrijven
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:30:05 #164
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25546995
huisarts / rutgerstichting ( weet de nieuwe naam niet meer )
pi_25547247
niemand ervaring met Femodeen?
pi_25547292
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:30 schreef Neva het volgende:
huisarts / rutgerstichting ( weet de nieuwe naam niet meer )
GGD?
pi_25548052
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:25 schreef saaw het volgende:
een meisje uit mn klas belt me net in paniek op dat ze een morning-after pil moet hebben maar niet weet hoe ze er aan moet komen
ik wist het ook niet zeker en heb gezegd dat ze het best de huisarts kan bellen

maar voor het geval dat het mij eens overkomt, en om stress dan te verminderen: waar haal je zowiets? heb je recept nodig of hoe zit het? en kan je er eentje halen en die bewaren voor wanneer het nodig is?
volgens mij sinds kort in Nederland zonder recept bij de apotheek te verkrijgen
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:46:57 #168
74276 saaw
pi_25548683
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:26 schreef KonnieKipke het volgende:
als je mij lief vraagt, wil ik best een receptje schrijven
* saaw heel lief kijkt en om receptje vraagt
moet ook naam op neem ik aan, mail anders even? adres staat in profiel. mijn dank is groot
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:13 schreef Panthera1984 het volgende:
volgens mij sinds kort in Nederland zonder recept bij de apotheek te verkrijgen
of kan jij [of iemand anders] dit bevestigen?
pi_25549430
Een meisje dat ik ken werkt bij het Kruidvat en zei dat er sinds kort ook bij hen Morning After pillen te verkrijgen waren. Dus blijkbaar is die "huisarts"-regel afgeschaft. Misschien kun je eens bij de apotheek/Kruidvat vragen hoe dat zit.

En SEMTEX, zo'n heel licht hormoonspiraaltje, Mirena, is dat niet iets voor jou ? Omdat je menstruatie dan gewoon stopt als het goed is, maar je krijgt maar heel weinig hormonen binnen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:30:31 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25549647
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
En SEMTEX, zo'n heel licht hormoonspiraaltje, Mirena, is dat niet iets voor jou ? Omdat je menstruatie dan gewoon stopt als het goed is, maar je krijgt maar heel weinig hormonen binnen.
Ja, dat is zeker een optie, maar ik hoor zoveel verhalen over dat het inbrengen en dragen veel pijn kan doen, dus ben ik daar een beetje huiverig voor
pi_25549753
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker een optie, maar ik hoor zoveel verhalen over dat het inbrengen en dragen veel pijn kan doen, dus ben ik daar een beetje huiverig voor
Tip voor tijdens het inbrengen: Neem geen vriendin mee die tegen je praat over het feit dat ze vroeger bij kamelen steentjes in de baarmoeder stopten om zwangerschappen tegen te gaan op lange karavaantochten.

Dat deed ik namelijk bij een vriendin van me, en die was niet helemaal geamuseerd. En tegen de tijd dat we bij het ziekenhuis waren lag ze gillend dubbel van de preventieve zenuwachtige pijn.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 19:47:58 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25593858
Haneke1983:
quote:
zijn er ziektes (ik heb gehoord: fibromyalgie) die zorgen dat er te weinig HCG wordt aangemaakt als iemand zwanger is en dat er zo uit een test komt dat ze niet zwanger is terwijl ze toch zwanger is?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:06:37 #173
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25595995
kan dan moet ze zich laten testen bij de huisarts.. hoeft nog niet eens aan ziektes te liggen.. maar bij de een is de hcg waarde hoger als bij de ander.. als ze overtijd is en negatief gestest heeft en na een week nog steeds niet menstrueert moet ze ff naar de ha gaan die kunnen dna ene bloedtest aanvragen..
pi_25596285
Nu vraag ik me toch af....
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:28:45 #175
74276 saaw
pi_25596637
ik gebruik Microgynon 30 ook al bijna een jaar met veel succes hoor!
alle verhalen over puistjes en depressiefheid, ik heb nergens last van!
pi_25597123
ja, tvp voor mijn vraag
pi_25618351
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:39 schreef daeri het volgende:
niemand ervaring met Femodeen?
Ik!! Ik ben na een jaar Microgynon slikken ruim een jaar geleden overgestapt op Femodeen, omdat ik énorm veel last had van huilbuien, die naar later bleken echt door Microgynon kwamen. Op het laatst werd ik er bijna depressief van, dus overgestapt. Volgens mijn huisarts zou Femodeen helpen tegen PMS-achtige kwaaltjes, en ik moet zeggen dat het daar inderdaad op lijkt. Ik voel me stukken beter, geen last meer van megastemmingswisselingen, alhoewel ik wel een wat slechter humeur heb rond m'n ongesteldheid. Maar er valt nu zeker mee te leven, wat met Microgynon echt niet zo was. Waar ik ook iets meer last van heb is migraine, maar dat is ook een familiekwaal dus ws niet door Femodeen .
Ik zou iig iedereen Femodeen aanraden!
pi_25631870
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:16 schreef Kleinezus het volgende:
Nu vraag ik me toch af....
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
Op zich ben ik wel positief over de pil, behalve dat mijn menstruatie veel vervelender is geworden. Ik bloed wel nog minder (en was al niet heel veel, dus dat is weer positief), maar heb tijdens mijn menstruatie wel veel klachten die er eerst niet waren. Zoals hoofdpijn, buien, buikpijn, rugpijn, en dat behoorlijk erg allemaal. Maar omdat ik van de pil verder weinig klachten heb, slik ik hem een half jaar lang door. Dus voor mij werkt het wel, op twee weken in het jaar na. En die overleef ik wel....
  maandag 21 maart 2005 @ 12:53:56 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25632898
quote:
Op zondag 20 maart 2005 20:16 schreef SilverStar het volgende:

[..]

Ik!! Ik ben na een jaar Microgynon slikken ruim een jaar geleden overgestapt op Femodeen, omdat ik énorm veel last had van huilbuien, die naar later bleken echt door Microgynon kwamen. Op het laatst werd ik er bijna depressief van, dus overgestapt. Volgens mijn huisarts zou Femodeen helpen tegen PMS-achtige kwaaltjes, en ik moet zeggen dat het daar inderdaad op lijkt. Ik voel me stukken beter, geen last meer van megastemmingswisselingen, alhoewel ik wel een wat slechter humeur heb rond m'n ongesteldheid. Maar er valt nu zeker mee te leven, wat met Microgynon echt niet zo was. Waar ik ook iets meer last van heb is migraine, maar dat is ook een familiekwaal dus ws niet door Femodeen .
Hoe zit het met vocht vasthouden en zwaarder worden bij femodeen?
pi_25632938
Ik heb ook Femodeen gebruikt. Eerst Microgyn 30, toen kreeg ik dus veel hoofdpijn en andere pijnen in de stopweek. Ook hevige menstruatiepijnen, die ik vóór het gebruik van anticonceptie dus eigenlijk nooit had. De eerste maand had ik ontzettende stemmingswisselingen, maar daarna nooit het idee gehad dat ik neerslachtig was ofzo. Hierna heb ik nog een andere pil geslikt, waarvan ik de naam zo gauw niet meer weet. Hierna kreeg ik Femodeen, de hoofdpijn tijdens de stopweek werd wel minder, maar toch was het er nog wel. Over het algemeen ging het wel beter met Femodeen dan met de eerste 2 pillen. Na nog een hoop ellende met een spiraaltje (Mirena) kwam Nuvaring op de markt en daar ben ik nu al 2 jaar gelukkig mee.
Maar van de 3 pillen ging het met de Femodeen dus wel het beste, als je last hebt van pijn en/of stemmingsproblemen of depressiviteit, lijkt mij dat je een grote kans hebt dat dit sterk vermindert met Femodeen.
pi_25633089
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:02 schreef Panthera1984 het volgende:

Misschien dat bijvoorbeeld sporten of yoga je wat meer energie zou kunnen geven, waardoor je je meestal wat vrolijker gaat voelen, maar uiteindelijk is het probleem dat je hormoonspiegel beïnvloed wordt. Wat het beste helpt is idd stoppen met de pil. Een andere pil proberen is misschien ook een idee, of de Nuvaring of Evra (pleisterpil) Eigenlijk zijn die laatste 2 gewoon een andere vorm van de pil, je brengt hem in of plakt hem op ipv iedere dag te moeten slikken. De werkzame hormonen zijn hetzelfde, alleen worden ze in mindere mate en heel gelijkmatig afgegeven. Bij de meeste meiden heeft dit dus ook tot gevolg dat ze minder last hebben van de bekende bijwerkingen van de pil.
pi_25633377
linkjes voor morning after pil:

http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2145
http://www.sexwoordenboek.nl/morning-afterpil_waar.html

hij is idd zonder recept verkrijgbaar, ook in België, voor zover ik heb kunnen vinden gaat het om het merk Norlevo. Ik heb er zelf ook een keer 1 nodig gehad, dit was voordat ze vrij verkrijgbaar waren. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld (het was weekend) en 's middags kon ik hem op gaan halen. Gewoon de huisarts bellen voor een recept is, naar mijn weten, nog steeds mogelijk, dat kost natuurlijk wel meer (consultkosten) en het wordt dan ook geregistreerd, dat is voor thuiswonende meiden misschien wel eens minder prettig.
pi_25640047
quote:
Op maandag 21 maart 2005 12:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hoe zit het met vocht vasthouden en zwaarder worden bij femodeen?
ik mocht willen dat ik zwaarder werd, maar dat gebeurt niet . van Microgynon ben ik wel wat aangekomen, een kilo of 6, maar dat is er sinds ik Femodeen gebruik weer vanaf
pi_25643201
quote:
Op zondag 20 maart 2005 20:16 schreef SilverStar het volgende:
Ik heb nooit een andere pil dan femodeen gehad, dus ik kan niet vergelijken. Ik heb met femodeen wel last van stemmingswisselingen voor de menstruatie, maar niet erger of minder dan voordat ik met de pil begon. Ook de menstruatiekrampen, hoofdpijn en andere kwaaltjes zijn niet erger of minder. Al met al heb ik de indruk dat femodeen weinig heeft veranderd: ik heb geen heftige bijverschijnselen, geen gewichtstoename e.d. Wel kan ik de eerste dag na de stopweek last hebben van misselijkheid en duizeligheid, maar dat ligt aan mijn lage bloeddruk. Het schijnt in ieder geval één van de lichtste pillen te zijn en daar ben ik wel blij mee.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_25757959
Ik ben vergeten een nieuwe strip te halen, en moet dus eigenlijk maandag weer beginnen, maar dan is het dus Pasen. Als ik dan op dinsdag met een nieuwe strip begin, hoe lang is het dan onveilig? Want ik kan het in de bijsluiter niet vonden? Is het dan gewoon 10 dagen, net zoals wanneer je voor het eerst de pil gaat slikken?

Ik slik Microgynon 30
  zaterdag 26 maart 2005 @ 15:28:33 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25758257
Als je nu al weet dat je pas dinsdag weer een pil kunt innemen, dan moet je niet alleen de week daarna veilig vrijen maar eige lijk nu ook al. Ten minste, als ik de bijsluiter goed begrijp. Daar staat namelijk dat als je in week 1 een pil vergeet en de week daarvoor sex hebt gehad, je de huisarts moet raadplegen (voor evt. Morning Afterpil).
pi_25758886
Ik heb deze week geen sex gehad en dat gaat ook niet meer gebeuren ook, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken Dus daarna is hij gewoon na 7 dagen weer veilig?
pi_25775761
Ik heb een vraagje over het uitstellen van de menstruatie. Ik heb een 'gewone' eenfasepil (Mercilon) en ik wil graag 1 weekje uitstel. Ik weet dat ik dan gewoon een nieuwe strip een week door kan slikken zodat daarna mijn menstruatie pas komt. Maar: moet ik na die stopweek verder gaan met die strip waar 1 week vanaf is, of moet ik die strip aan de kant gooien en aan een geheel nieuwe beginnen??
  zondag 27 maart 2005 @ 12:25:57 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25777254
Nee hoor, want elke pil heeft dezelfde samenstelling, het maakt dus niks uit welke 'week' je ervan slikt. Ik deed altijd 6 weken (dus 2 strips achter elkaar) en dan een stopweek, en dan weer 2 strips, weer stopweek etc.
pi_25778084
Toevoeging, natuurlijk bij voorkeur wel gewoon minimaal drie weken slikken, dus als je huidige strip op is, nog een weekje van de volgende slikken ook.
  zondag 27 maart 2005 @ 13:10:17 #191
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25778119
je kan die strip gewoon door blijven sliken totdat hij opis, en dan heb jedu je menstruatie een maandje uitgested.
volgens mij is hiet niet handig een week extra te slikken en dan 1 week te stoppen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_25778934
Het is inderdaad handiger om gewoon twee strips achter elkaar te slikken, maar dan komt mijn menstruatie over een maand WEER op een onhandige tijd. Ik wil nu dus 1 week doorslikken en daarna stopweek. Ik kan uit jullie antwoorden nog niet opmaken of ik daarna twee weken achtereen kan slikken (wat nog op de oude strip zit), of een nieuwe volle 3 weken moet slikken voordat ik opnieuw een stopweek heb???
  zondag 27 maart 2005 @ 13:54:03 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25779036
quote:
Op zondag 27 maart 2005 13:50 schreef Gamaya het volgende:
Het is inderdaad handiger om gewoon twee strips achter elkaar te slikken, maar dan komt mijn menstruatie over een maand WEER op een onhandige tijd. Ik wil nu dus 1 week doorslikken en daarna stopweek. Ik kan uit jullie antwoorden nog niet opmaken of ik daarna twee weken achtereen kan slikken (wat nog op de oude strip zit), of een nieuwe volle 3 weken moet slikken voordat ik opnieuw een stopweek heb???
In dat geval zou ik toch weer het 3-wekenschema aanhouden, want anders word je alweer na 2 weken ongesteld. De strip die je overhebt kun je dan bewaren voor een eventuele volgende keer dat je het een weekje wilt uitstellen.
pi_25782719
quote:
Op zondag 27 maart 2005 13:50 schreef Gamaya het volgende:
Je moet daarna gewoon minimaal weer drie weken slikken. Uit welke strip je dat haalt, maakt verder niks uit. Of je nou 2 weken uit je nu al gebruikte strip haalt en 1 uit een nieuwe, of gewoon helemaal aan een nieuwe begint, maakt allemaal ook niet uit...

In principe kun je inderdaad slechts 14 pillen slikken en bent dan ook beschermd, maar het is niet aan te raden omdat je menstruaties elkaar dan snel opvolgen én omdat je dan wel erg kort die hormonen in neemt, waardoor je gevoeliger bent voor schommelingen. Gewoon minimaal 3 weken slikken nu dus...
  zondag 27 maart 2005 @ 18:59:09 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_25786308
Ik zit met een vraagje:
Ik slik de pil (Diane) en normaal slik ik hem bijna altijd door zodat ik dus nooit ongesteld word. Nu heb ik woensdag de laatste genomen maar ik ben donderdag vergeten met een nieuwe strip te beginnen. Daar kwam ik dus vanochtend pas achter toen de ongesteldheidsverschijnselen begonnen..
Nu is dat opzich niet erg natuurlijk, ware het niet dat ongesteld worden me deze week bijzonder slecht uitkomt Ik heb het aan een vriendin gevraagd en zij zei dat ik nu gewoon weer aan de pil kon beginnen en dat ik nu dus een korte stopweek heb. Ik heb dus vanmiddag de eerste pil van de strip weer genomen. Nu komt echter mijn vraag: hoe lang ben ik dan nu ongesteld? Normaal gesproken neem ik donderdagavond de eerste en ben ik vrijdagavond niet meer ongesteld. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik maandagavond/dinsdagochtend niet meer ongesteld ben aangezien ik net de eerste heb genomen?

Alvast bedankt.
KuikenGuppy
  Vis een optie? zondag 27 maart 2005 @ 19:53:04 #196
70532 loveli
N
pi_25787530
Je baarmoederslijmvlies is aan het afbreken. Dat houdt niet gewoon op als je weer met de pil begint. Als je de pil doorslikt, wordt het slijmvlies niet afgebroken, dus krijg je geen bloeding.
Waarschijnlijk maakt je lichaam haar werk nu gewoon af, dus je blijft ongesteld. Daarna wordt er weer nieuw slijmvlies gevormd.
crap in = crap out
pi_25790804
NOGMAALS:

zijn er ziektes (ik heb gehoord: fibromyalgie) die zorgen dat er te weinig HCG wordt aangemaakt als iemand zwanger is en dat er zo uit een test komt dat ze niet zwanger is terwijl ze toch zwanger is?
pi_25790826
Ik ben nu net 21 jaar ben slik de pil al sinds mijn 14de. Als ik de pil niet slik ben ik soms 6 weken achter elkaar onsteld dan 2 weken niet en dan weer 6 weken....

Nu heb ik echt al een HELE lijst gehad minimaal 8 verschillende. Het is een hele tijd goed gegaan met de pil Diana 35 (thnx hanneke!) Maar na een lange tijd weer regelmatig 4 weken ongesteld. Dit trok ik dus echt niet meer, en kreeg microgynon 30, dit was een RAMP weer 6 weken ongesteld en heb dit 4 maanden volgehouden maar ongesteld betekend bij mij onzettend veel hoofdpijn, hele lage bloedruk (wat echt heel vervelend is) en paniek aanvallen.

Nu al 1 jaar aan de Microgynon 50, maar ook dit zit niet helemaal lekker.

Nu las ik hier ergens in het topic iets over een 3 fasen pil, ik weet dat je voor dit soort vragen beter bij je huisarts kan zijn, maar die man wil me echt NIET helpen en vind dat ik maar tevreden moet zijn met 3 weken ongesteld zijn per maand...

Wat houd dat precies is, wat is het verschil met de "normale" pil, en zou dit wat voor mij zijn?

Alvast bedankt!

[ Bericht 4% gewijzigd door MissPeppertje op 27-03-2005 22:48:41 (naam van de pil ;)) ]
pi_25791553
quote:
Het is een hele tijd goed gegaan met de pil die ook voorgeschreven word voor puisjes (ja kan echt NERGENS de naam vinden en weet hem niet meer)
MissPeppertje, je bedoeld de Diane 35 geloof ik
pi_25792039
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:41 schreef Hanneke1983 het volgende:
NOGMAALS:

Voor fibromyalgie is geen wetenschappelijk bewijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')