M.i. kun je beter wel met de pil stoppen en overgaan op bv. een spiraaltje of de nuvaring. Antidepressiva zijn ook geen pretje en bovendien vind ik persoonlijk nieuwe medicijnen om een bijwerking van een oud medicijn te onderdrukken minder. Je kunt wel aan de gang blijven ...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:02 schreef Panthera1984 het volgende:
Goed, om een lang verhaal in te korten, mijn vraag is eigenlijk: als je niet met de pil wilt stoppen, kan je dan iets anders doen om de depressie te onderdrukken?
Van het spiraaltje heb ik gehoord dat het baarmoederontsteking teweeg kan brengen, en dat je als je toch zwanger word, vaak veel complicaties met zich meebrengt, bijvoorbeeld buitenbaarmoederlijke zwangerschap.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:05 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
M.i. kun je beter wel met de pil stoppen en overgaan op bv. een spiraaltje of de nuvaring. Antidepressiva zijn ook geen pretje en bovendien vind ik persoonlijk nieuwe medicijnen om een bijwerking van een oud medicijn te onderdrukken minder. Je kunt wel aan de gang blijven ...
Ah, I understand. Daar ben ik nou weer niet zo in thuis. Maarre, als je de bijsluiter van de pil leest zie je ook de meest vreselijke bijwerkingen ... dus de vraag is wat je erger vindt. Maar da's persoonlijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:26 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Van het spiraaltje heb ik gehoord dat het baarmoederontsteking teweeg kan brengen, en dat je als je toch zwanger word, vaak veel complicaties met zich meebrengt, bijvoorbeeld buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
De Nuvaring weet ik niet zoveel van, wordt dat (gedeeltelijk) door het ziekenfonds vergoed? (ik ben nog geen 21)
Verder bedoelde ik eigenlijk ook niet medicijnen of anti-depresiva, op TV (bij nova?) was laatst nog iets over dat ze meestal niet of soms averechts werken, vooral bij jonge mensen.
Ik dacht misschien ook aan iets natuurlijks (homeopathie?) of misschien oefeningen (ademhaling?).
Moet je zoiets dan constant slikken of alleen in de buurt van je eisprong?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 02:10 schreef loveli het volgende:
Heb je theunisbloemolie al eens geprobeerd? PMS-klachten kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan bepaalde essentiele vetzuren. Deze zitten bijvoorbeeld ook in vis. Bij mij helpt het in ieder geval tegen buikkrampen en rugpijn als gevolg van menstruatie.
Slikken van theunisbloemolie of visolie (regelmatig vis eten kan ook) zou kunnen helpen tegen deze klachten. Het is sowieso gezond voor je. Als je door het innemen van deze olie minder last hebt van je menstruatie, kan het de oplossing zijn zonder weer aan de pil te beginnen.
Dr zit een papiertje bij die pil, wat bijsluiter heet, en waar alle risicofactoren in staan. Nu weet ik niet wélke pil je vriendin slikt, maar voor elke eenfase-combinatiepil geldt het volgende:quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:35 schreef T-Infinity het volgende:
hoe zit het met hevige koorts? heeft het invloed op de werking van de pil of de menstruatiecyclus?
situatie is als volgt: mijn vriendin heeft in haar hele stopweek flink koorts gehad bij haar griep en heeft (volgens mij) verder alleen paracetamol geslikt.
nu is ze dus echt minimaal ongesteld geworden, echt maar heel erg weinig bloed en het was nog donker rood/bruin ook. vandaag was ze draaierig en misselijk (paar dagen na stopweek) maar dat kan misschien ook nog wel komen door de griep die nog niet helemaal over is. Ze heeft niet overgegeven en ook geen diarree.
moeten we ons zorgen maken?
en zo ja: moeten we dan eerst weer een maand afwachten of kunnen we beter even een bezoekje aan de dokter brengen?
Hartelijk bedankt!
GGD?quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:30 schreef Neva het volgende:
huisarts / rutgerstichting ( weet de nieuwe naam niet meer)
volgens mij sinds kort in Nederland zonder recept bij de apotheek te verkrijgenquote:Op donderdag 17 maart 2005 17:25 schreef saaw het volgende:
een meisje uit mn klas belt me net in paniek op dat ze een morning-after pil moet hebben maar niet weet hoe ze er aan moet komen
ik wist het ook niet zeker en heb gezegd dat ze het best de huisarts kan bellen
maar voor het geval dat het mij eens overkomt, en om stress dan te verminderen: waar haal je zowiets? heb je recept nodig of hoe zit het? en kan je er eentje halen en die bewaren voor wanneer het nodig is?
* saaw heel lief kijkt en om receptje vraagtquote:Op donderdag 17 maart 2005 17:26 schreef KonnieKipke het volgende:
als je mij lief vraagt, wil ik best een receptje schrijven
of kan jij [of iemand anders] dit bevestigen?quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:13 schreef Panthera1984 het volgende:
volgens mij sinds kort in Nederland zonder recept bij de apotheek te verkrijgen
Ja, dat is zeker een optie, maar ik hoor zoveel verhalen over dat het inbrengen en dragen veel pijn kan doen, dus ben ik daar een beetje huiverig voorquote:Op donderdag 17 maart 2005 19:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
En SEMTEX, zo'n heel licht hormoonspiraaltje, Mirena, is dat niet iets voor jou ? Omdat je menstruatie dan gewoon stopt als het goed is, maar je krijgt maar heel weinig hormonen binnen.
Tip voor tijdens het inbrengen: Neem geen vriendin mee die tegen je praat over het feit dat ze vroeger bij kamelen steentjes in de baarmoeder stopten om zwangerschappen tegen te gaan op lange karavaantochten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 19:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een optie, maar ik hoor zoveel verhalen over dat het inbrengen en dragen veel pijn kan doen, dus ben ik daar een beetje huiverig voor
quote:zijn er ziektes (ik heb gehoord: fibromyalgie) die zorgen dat er te weinig HCG wordt aangemaakt als iemand zwanger is en dat er zo uit een test komt dat ze niet zwanger is terwijl ze toch zwanger is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |