abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 15 maart 2005 @ 02:10:11 #151
70532 loveli
N
pi_25516293
Heb je theunisbloemolie al eens geprobeerd? PMS-klachten kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan bepaalde essentiele vetzuren. Deze zitten bijvoorbeeld ook in vis. Bij mij helpt het in ieder geval tegen buikkrampen en rugpijn als gevolg van menstruatie.
Slikken van theunisbloemolie of visolie (regelmatig vis eten kan ook) zou kunnen helpen tegen deze klachten. Het is sowieso gezond voor je. Als je door het innemen van deze olie minder last hebt van je menstruatie, kan het de oplossing zijn zonder weer aan de pil te beginnen.
crap in = crap out
  dinsdag 15 maart 2005 @ 07:29:47 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25516944
@Semtex: bij de drogist kun je een middeltje kopen (ik heb geen idee meer hoe het heet, sorry!) wat speciaal werkt tegen PMS. Het schijnt erg goed te werken, een huisgenootje van mij gebruikte het altijd en was er erg tevreden over. Het is geen speciale pijnstiller ofzo, het is echt iets wat de klachten aanpakt.

Ik denk dat als je er naar vraagt, ze het wel weten. Ze hadden het trouwens ook bij de Tuinen.

Sterkte ermee, ik ken het gevoel .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 15 maart 2005 @ 09:33:10 #153
70532 loveli
N
pi_25517603
En je moet geen aspirine gebruiken. Dat werkt bloedverdunnend, dus niet aan te raden als je ongesteld bent.
crap in = crap out
pi_25519388
Ik ben op mijn 15e met de pil begonnen, ik krijg Marvelon.
Toen ik 20 werd, besefte ik me dat ik al 5 jaar aan de pil ben, en heb besloten eens te stoppen, toen zat ik te denken aan een half jaartje ofzo.

Tijdens dat ik gestopt was, merkte ik dat ik veel lekkerder in mijn vel zat. Ik liep echt zingend rond.

Na een maandje had ik echter weer reden om met de pil te beginnen Toch maar mijn eerste menstruatie afgewacht. Ik merk nu dat ik echter best depressief naar de wereld kijk, terwijl daar toch -echt- geen reden voor is, ik herken ook helemaal hoe ik me voelde een jaartje of wat terug, en dat mijn vorige relatie daar min of meer op stuk loopt.

Goed, om een lang verhaal in te korten, mijn vraag is eigenlijk: als je niet met de pil wilt stoppen, kan je dan iets anders doen om de depressie te onderdrukken?
And the druids turn to stone...
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:05:00 #155
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25519427
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:02 schreef Panthera1984 het volgende:
Goed, om een lang verhaal in te korten, mijn vraag is eigenlijk: als je niet met de pil wilt stoppen, kan je dan iets anders doen om de depressie te onderdrukken?
M.i. kun je beter wel met de pil stoppen en overgaan op bv. een spiraaltje of de nuvaring. Antidepressiva zijn ook geen pretje en bovendien vind ik persoonlijk nieuwe medicijnen om een bijwerking van een oud medicijn te onderdrukken minder. Je kunt wel aan de gang blijven ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25520129
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:05 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

M.i. kun je beter wel met de pil stoppen en overgaan op bv. een spiraaltje of de nuvaring. Antidepressiva zijn ook geen pretje en bovendien vind ik persoonlijk nieuwe medicijnen om een bijwerking van een oud medicijn te onderdrukken minder. Je kunt wel aan de gang blijven ...
Van het spiraaltje heb ik gehoord dat het baarmoederontsteking teweeg kan brengen, en dat je als je toch zwanger word, vaak veel complicaties met zich meebrengt, bijvoorbeeld buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
De Nuvaring weet ik niet zoveel van, wordt dat (gedeeltelijk) door het ziekenfonds vergoed? (ik ben nog geen 21)

Verder bedoelde ik eigenlijk ook niet medicijnen of anti-depresiva, op TV (bij nova?) was laatst nog iets over dat ze meestal niet of soms averechts werken, vooral bij jonge mensen.
Ik dacht misschien ook aan iets natuurlijks (homeopathie?) of misschien oefeningen (ademhaling?).
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:54:48 #157
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25521429
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:26 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Van het spiraaltje heb ik gehoord dat het baarmoederontsteking teweeg kan brengen, en dat je als je toch zwanger word, vaak veel complicaties met zich meebrengt, bijvoorbeeld buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
De Nuvaring weet ik niet zoveel van, wordt dat (gedeeltelijk) door het ziekenfonds vergoed? (ik ben nog geen 21)

Verder bedoelde ik eigenlijk ook niet medicijnen of anti-depresiva, op TV (bij nova?) was laatst nog iets over dat ze meestal niet of soms averechts werken, vooral bij jonge mensen.
Ik dacht misschien ook aan iets natuurlijks (homeopathie?) of misschien oefeningen (ademhaling?).
Ah, I understand. Daar ben ik nou weer niet zo in thuis. Maarre, als je de bijsluiter van de pil leest zie je ook de meest vreselijke bijwerkingen ... dus de vraag is wat je erger vindt. Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Mij bevalt het pilloze leven uitstekend. Eerste menstruatie verliep lichter dan ooit, (nog) geen PMS, huid is veel beter. Me very happy!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 23:39:08 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25525878
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 02:10 schreef loveli het volgende:
Heb je theunisbloemolie al eens geprobeerd? PMS-klachten kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan bepaalde essentiele vetzuren. Deze zitten bijvoorbeeld ook in vis. Bij mij helpt het in ieder geval tegen buikkrampen en rugpijn als gevolg van menstruatie.
Slikken van theunisbloemolie of visolie (regelmatig vis eten kan ook) zou kunnen helpen tegen deze klachten. Het is sowieso gezond voor je. Als je door het innemen van deze olie minder last hebt van je menstruatie, kan het de oplossing zijn zonder weer aan de pil te beginnen.
Moet je zoiets dan constant slikken of alleen in de buurt van je eisprong?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2005 @ 01:31:22 #159
70532 loveli
N
pi_25527024
In principe is het te gebruiken als voedingssupplement, dus een kleine dagelijkse dosis als aanvulling op wat je normaal binnen krijgt. Zelf let ik op m'n voeding, dat ik met o.a. regelmatig vis eten (en andere dingen met gezonde vetten) nauwelijks meer last heb. Als ik weer een tijdje niet op m'n eten let, merk ik dat meteen als ik ongesteld ben. Dan gebruik ik een paar capsules en de pijn gaat vrij snel over.
Je kunt proberen een paar dagen voor je verwacht last te krijgen een capsule per dag te slikken. Dan zou je al verschil moeten merken. Werkt het niet voldoende, dan dagelijks en kijken of je verschil merkt. Het zijn vetzuren die je met gezond eten binnen zou moeten krijgen, maar als aanvulling kan het ook geen kwaad. Als je met google zoekt op pms en visolie, theunisbloemolie en omega-vetzuren, zul je aardig wat info tegenkomen. Succes en op naar de 'probleemloze' cyclus!
crap in = crap out
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:35:17 #160
82247 T-Infinity
Heen en Weer....
pi_25532713
hoe zit het met hevige koorts? heeft het invloed op de werking van de pil of de menstruatiecyclus?

situatie is als volgt: mijn vriendin heeft in haar hele stopweek flink koorts gehad bij haar griep en heeft (volgens mij) verder alleen paracetamol geslikt.
nu is ze dus echt minimaal ongesteld geworden, echt maar heel erg weinig bloed en het was nog donker rood/bruin ook. vandaag was ze draaierig en misselijk (paar dagen na stopweek) maar dat kan misschien ook nog wel komen door de griep die nog niet helemaal over is. Ze heeft niet overgegeven en ook geen diarree.

moeten we ons zorgen maken?
en zo ja: moeten we dan eerst weer een maand afwachten of kunnen we beter even een bezoekje aan de dokter brengen?
Hartelijk bedankt!
pi_25537606
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:35 schreef T-Infinity het volgende:
hoe zit het met hevige koorts? heeft het invloed op de werking van de pil of de menstruatiecyclus?

situatie is als volgt: mijn vriendin heeft in haar hele stopweek flink koorts gehad bij haar griep en heeft (volgens mij) verder alleen paracetamol geslikt.
nu is ze dus echt minimaal ongesteld geworden, echt maar heel erg weinig bloed en het was nog donker rood/bruin ook. vandaag was ze draaierig en misselijk (paar dagen na stopweek) maar dat kan misschien ook nog wel komen door de griep die nog niet helemaal over is. Ze heeft niet overgegeven en ook geen diarree.

moeten we ons zorgen maken?
en zo ja: moeten we dan eerst weer een maand afwachten of kunnen we beter even een bezoekje aan de dokter brengen?
Hartelijk bedankt!
Dr zit een papiertje bij die pil, wat bijsluiter heet, en waar alle risicofactoren in staan. Nu weet ik niet wélke pil je vriendin slikt, maar voor elke eenfase-combinatiepil geldt het volgende:

- bij braken binnen 3-4 uur na het innemen is er een risico op verminderde werking.
- bij diarree veroorzaakt door een darminfectie is er een risico op een verminderde werking.
- bij het innemen van medicijnen die invloed hebben op de pil is er een risico op een verminderde werking. Lees de bijsluiter van andere medicijnen altijd goed door.
- vergeten heeft -logischerwijs- invloed op de werking van de pil.

Koorts staat hier niet bij...

bron http://www.wyethpharmaceu(...)4/bijsStedrirl30.pdf
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:25:05 #162
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_25546876
een meisje uit mn klas belt me net in paniek op dat ze een morning-after pil moet hebben maar niet weet hoe ze er aan moet komen
ik wist het ook niet zeker en heb gezegd dat ze het best de huisarts kan bellen

maar voor het geval dat het mij eens overkomt, en om stress dan te verminderen: waar haal je zowiets? heb je recept nodig of hoe zit het? en kan je er eentje halen en die bewaren voor wanneer het nodig is?
an urge to help mankind overcomes me
pi_25546905
als je mij lief vraagt, wil ik best een receptje schrijven
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:30:05 #164
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25546995
huisarts / rutgerstichting ( weet de nieuwe naam niet meer )
pi_25547247
niemand ervaring met Femodeen?
pi_25547292
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:30 schreef Neva het volgende:
huisarts / rutgerstichting ( weet de nieuwe naam niet meer )
GGD?
pi_25548052
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:25 schreef saaw het volgende:
een meisje uit mn klas belt me net in paniek op dat ze een morning-after pil moet hebben maar niet weet hoe ze er aan moet komen
ik wist het ook niet zeker en heb gezegd dat ze het best de huisarts kan bellen

maar voor het geval dat het mij eens overkomt, en om stress dan te verminderen: waar haal je zowiets? heb je recept nodig of hoe zit het? en kan je er eentje halen en die bewaren voor wanneer het nodig is?
volgens mij sinds kort in Nederland zonder recept bij de apotheek te verkrijgen
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:46:57 #168
74276 saaw
pi_25548683
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:26 schreef KonnieKipke het volgende:
als je mij lief vraagt, wil ik best een receptje schrijven
* saaw heel lief kijkt en om receptje vraagt
moet ook naam op neem ik aan, mail anders even? adres staat in profiel. mijn dank is groot
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:13 schreef Panthera1984 het volgende:
volgens mij sinds kort in Nederland zonder recept bij de apotheek te verkrijgen
of kan jij [of iemand anders] dit bevestigen?
pi_25549430
Een meisje dat ik ken werkt bij het Kruidvat en zei dat er sinds kort ook bij hen Morning After pillen te verkrijgen waren. Dus blijkbaar is die "huisarts"-regel afgeschaft. Misschien kun je eens bij de apotheek/Kruidvat vragen hoe dat zit.

En SEMTEX, zo'n heel licht hormoonspiraaltje, Mirena, is dat niet iets voor jou ? Omdat je menstruatie dan gewoon stopt als het goed is, maar je krijgt maar heel weinig hormonen binnen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:30:31 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25549647
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
En SEMTEX, zo'n heel licht hormoonspiraaltje, Mirena, is dat niet iets voor jou ? Omdat je menstruatie dan gewoon stopt als het goed is, maar je krijgt maar heel weinig hormonen binnen.
Ja, dat is zeker een optie, maar ik hoor zoveel verhalen over dat het inbrengen en dragen veel pijn kan doen, dus ben ik daar een beetje huiverig voor
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_25549753
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker een optie, maar ik hoor zoveel verhalen over dat het inbrengen en dragen veel pijn kan doen, dus ben ik daar een beetje huiverig voor
Tip voor tijdens het inbrengen: Neem geen vriendin mee die tegen je praat over het feit dat ze vroeger bij kamelen steentjes in de baarmoeder stopten om zwangerschappen tegen te gaan op lange karavaantochten.

Dat deed ik namelijk bij een vriendin van me, en die was niet helemaal geamuseerd. En tegen de tijd dat we bij het ziekenhuis waren lag ze gillend dubbel van de preventieve zenuwachtige pijn.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 19:47:58 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25593858
Haneke1983:
quote:
zijn er ziektes (ik heb gehoord: fibromyalgie) die zorgen dat er te weinig HCG wordt aangemaakt als iemand zwanger is en dat er zo uit een test komt dat ze niet zwanger is terwijl ze toch zwanger is?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:06:37 #173
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25595995
kan dan moet ze zich laten testen bij de huisarts.. hoeft nog niet eens aan ziektes te liggen.. maar bij de een is de hcg waarde hoger als bij de ander.. als ze overtijd is en negatief gestest heeft en na een week nog steeds niet menstrueert moet ze ff naar de ha gaan die kunnen dna ene bloedtest aanvragen..
pi_25596285
Nu vraag ik me toch af....
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:28:45 #175
74276 saaw
pi_25596637
ik gebruik Microgynon 30 ook al bijna een jaar met veel succes hoor!
alle verhalen over puistjes en depressiefheid, ik heb nergens last van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')