abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24516330
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:25 schreef innovative het volgende:

[..]

Als ze de pil gewoon netjes 3 weken slikt, en vervolgens 1 week stopweek houdt, is ze de hele cyclus, dus ook in de stopweek, beschermd...

Maareh, waarom pak jij niet even de bijsluiter om dit soort dingen na te lezen? Daar staat het allemaal in hoor (heb zelf stediril 30)... En als daar in staat dat het bijna niet fout kan gaan, waarom geloof je dat dan niet?
weet ook niet waarom ik dat niet "geloofde" maar het probleem is dat ze em netjes geslikt heeft, en we bijjna elke keer ook zelfs met condoom gedaan hebben, en nou nogsteeds niet ongesteld is :S:S:S
  dinsdag 11 januari 2005 @ 13:05:18 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24516604
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:45 schreef Pipo_de_Clown het volgende:

[..]

weet ook niet waarom ik dat niet "geloofde" maar het probleem is dat ze em netjes geslikt heeft, en we bijjna elke keer ook zelfs met condoom gedaan hebben, en nou nogsteeds niet ongesteld is :S:S:S
Ik word het zelf ook altijd pas op de 5e dag na de laatste pil. In de bijsluiter staat 2 à 3 dagen, maar dat geldt niet voor iedereen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24516734
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 13:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik word het zelf ook altijd pas op de 5e dag na de laatste pil. In de bijsluiter staat 2 à 3 dagen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Ik inderdaad ook pas later, na 4 dagen...

@ Pipo_de_clown: Snap je onzekerheid wel hoor, maar hou in je achterhoofd dat dit een forum is waar voornamelijk leken rondlopen, en dat de bijsluiter is gemaakt door deskundigen. Als beiden elkaar tegenspreken zou ik in ieder geval áltijd op mijn bijsluiter afgaan, en in geval van hoge nood de dokter even bellen.

[ Bericht 27% gewijzigd door innovative op 11-01-2005 13:33:50 ]
pi_24516987
yup, ze gaat ook naar de dokter als er vanmiddag nog niks gebeurt is .. of zowiezo zo'n test ding halen...
pi_24535351
quote:
Op maandag 10 januari 2005 19:08 schreef Lu_uK het volgende:
mijn vriendin is nu net 15 en wil binnenkort aan de pil beginnen, haar moeder vind het goed en gaat met haar naar de dokter enzo,
maar mijn moeder zegt dat het eigelijk niet goed voor dr is om op zo een jonhe leeftijd er al aan te beginnen,
ik vraag me af of dit waar is of niet.
Mijn vriendin is dus naar de dokter geweest, er waren inderdaad geen problemen ofzo, gewoon het gebruikelijke.

Nu heeft ze gezegt dat ze wel ook nogsteeds een condoom wilt gebuiken,
vraag ik me af waarom, we zijn allebij maagd we zijn allebij gezond, onze ouders hebben geen enge ziektes.
zijn er nog andere redenen? SOA's kan je niet krijgen zonder sex te hebben toch?
Dus ik zou wel eens willen weten wat er tegen is voor ik tegen haar in ga.
pi_24542706
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 18:45 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Mijn vriendin is dus naar de dokter geweest, er waren inderdaad geen problemen ofzo, gewoon het gebruikelijke.

Nu heeft ze gezegt dat ze wel ook nogsteeds een condoom wilt gebuiken,
vraag ik me af waarom, we zijn allebij maagd we zijn allebij gezond, onze ouders hebben geen enge ziektes.
zijn er nog andere redenen? SOA's kan je niet krijgen zonder sex te hebben toch?
Dus ik zou wel eens willen weten wat er tegen is voor ik tegen haar in ga.
Misschien vertrouwt ze de pil alleen niet genoeg? Of wil ze eerst aan de routine wennen en is ze bang de pil een keer te vergeten? De pil is in de praktijk op zijn max voor 99,8 % betrouwbaar, wat betekent dat twee op de 1000 gebruiksters per jaar zwanger worden. Het is een keuze die je maakt of je dat veilig genoeg vindt, of dat je liever toch voor de extra veiligheid van een condoom gaat. De combinatie double dutch levert op zijn best (bij goed gebruik van pil én condoom) 4 op de 10000 zwangerschappen per jaar op. Bij goed gebruik dus, zoals gezegd, maar in het begin is het slikken van de pil behoorlijk wennen en is het iets wat echt in de dagelijkse routine moet sluipen. Je vriendin zal de eerste niet zijn die in die periode de pil een keer vergeet, of misschien zelfs meerdere keren. Wat dat betreft is het best verstandig om nog even een condoom te gebruiken.

Verder is dat jullie allebei maagd zijn een goed argument om geen SOA's te hebben, maar over het algemeen gaat "we zijn gezond" niet op, omdat soa's een incubatietijd kennen die tot 10 jaar kan oplopen (HIV bijvoorbeeld kan heel lang sluimeren tot het als AIDS aan de orde komt). Als je niks met anderen hebt uitgevreten kun je er inderdaad van uit gaan dat je goed zit, maar dat is, naast testen, ook het enige moment dat je met zekerheid kunt zeggen dat je niks hebt. Uitgaan van je fysieke gesteldheid gaat niet op.
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:03:02 #57
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_24543613
Ik slik op dit moment (en al meer dan 3 jaar eigenlijk) microgynon 30, nou ben ik er een tijdje geleden 1 vergeten. Ik dacht toen dat het week 2 was, maar na een berekening een week later, bedacht ik me dat het pas week 1 was...
De ochtend na het vergeten hebben we seks zonder condoom gehad. Nou ben ik niet stom, en ik heb de bijsluiter gelezen. Ik weet precies wat erin staat, maar omdat ik dus dacht dat het week 2 was, maakte ik me geen zorgen, en heb ook de huisarts niet gebeld.

Nu is mijn vraag, hoe groot is het risico op zwangerschap (omdat er ook staat: in de week VOOR vergeten..... ik heb dus in de week NA vergeten onbeschermde seks gehad.... ), weet iemand daar meer over? Iig moet ik nu zondag ongesteld worden, dus dat wordt afwachten (en ik weet ook, zit nu in de stress, dus kan best maandag worden (wat nog meer stress betekend....)).

Mocht ik nou zwanger zijn, is abortus dan de enige manier?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  Vis een optie? donderdag 13 januari 2005 @ 11:25:48 #58
70532 loveli
N
pi_24543993
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:06 schreef innovative het volgende:
De pil is in de praktijk op zijn max voor 99,8 % betrouwbaar, wat betekent dat twee op de 1000 gebruiksters per jaar zwanger worden. Het is een keuze die je maakt of je dat veilig genoeg vindt, of dat je liever toch voor de extra veiligheid van een condoom gaat. De combinatie double dutch levert op zijn best (bij goed gebruik van pil én condoom) 4 op de 10000 zwangerschappen per jaar op. Bij goed gebruik dus...
Bij goed gebruik is de pil inderdaad vrij betrouwbaar, maar ik de praktijk wordt geen 99,8% gehaald. Afhankelijk van welke pil ligt het percentage in de praktijk op 92-98% (verschillende bronnen geven verschillende cijfers). Dit is afhankelijk van welke pil gebruikt wordt en niet in de laatste plaats van de gebruikster.
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html
http://www.apotheekscheemda.nl/vraag/Implanon.htm

De minipil (wordt bijna niet meer voorgeschreven) is het minst betrouwbaar, de 'gewone' combinatiepil het meest. Bij vrouwen met overgewicht (>90 kilo) ist de betrouwbaarheid van de pil ook minder.

Om de pil zo betrouwbaar mogelijk te laten zijn, moet je hem zo regelmatig mogelijk slikken. De veiligheid van pil en condoom samen is in de praktijk 0.4% (zie site sexwoordenboek). Tot de regelmaat van het slikken een gewoonte is geworden, is het zoals Innovative schrijft dus wel verstandig om condooms te gebruiken.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 13 januari 2005 @ 11:52:12 #59
70532 loveli
N
pi_24544409
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:03 schreef Jipje het volgende:
Nu is mijn vraag, hoe groot is het risico op zwangerschap (omdat er ook staat: in de week VOOR vergeten..... ik heb dus in de week NA vergeten onbeschermde seks gehad.... ), weet iemand daar meer over?
...
Ik begrijp uit je verhaal niet precies wanneer je een pil hebt gemist. Bij een normale, regelmatige cyclus (zonder pil dus), heb je bij gemeenschap in week 1 weinig (tot geen) kans op zwangerschap.
De kans op zwangerschap bij een 'normale' vrouw als ze vruchtbaar is, ligt rond de 30%.

Als er binnen 4 dagen na het missen van een pil een eitje is gesprongen, heb je een kleine kans op zwangerschap. Deze is dan nog steeds veel kleiner dan bij iemand die niet aan de pil is, want de pil zorgt er ook voor dat je baarmoederslijmvlies minder geschikt is voor innesteling.

Moct je zwanger zijn...
Er bestaat een overtijdsbehandeling, dat is eigenlijk gewoon een abortus (zuigcurretage) maar dan zonder bedenktijd. De behandeling duurt niet lang, maar het is wel een ingreep waarbij ze met een catheter de baarmoeder schoonzuigen.
De abortuspil is tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar. Daarvoor moet je ook naar een abortuskliniek, daar krijg je onder toezicht een aantal pillen. Het duurt een aantal dagen voordat dit werkt en je moet op nacontrole om te kijken of alles weg is.
http://www.ngva.net/h_vergelijk_pil_curettage.html

En of abortus de enige manier is? Zwanger blijven is ook een optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 13-01-2005 11:59:35 ]
crap in = crap out
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:57:04 #60
11845 Jipje
pi_24544521
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je verhaal niet precies wanneer je een pil hebt gemist. Bij een normale, regelmatige cyclus (zonder pil dus), heb je bij gemeenschap in week 1 weinig (tot geen) kans op zwangerschap.
De kans op zwangerschap bij een 'normale' vrouw als ze vruchtbaar is, ligt rond de 30%.

Als er binnen 4 dagen na het missen van een pil een eitje is gesprongen, heb je een kleine kans op zwangerschap. Deze is dan nog steeds veel kleiner dan bij iemand die niet aan de pil is, want de pil zorgt er ook voor dat je baarmoederslijmvlies minder geschikt is voor innesteling.

Moct je zwanger zijn...
Er bestaat een overtijdsbehandeling, dat is eigenlijk gewoon een abortus (zuigcurretage) maar dan zonder bedenktijd. De behandeling duurt niet lang, maar het is wel een ingreep waarbij ze met een catheter de baarmoeder schoonzuigen.
De abortuspil is tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar. Daarvoor moet je ook naar een abortuskliniek, daar krijg je onder toezicht een aantal pillen. Het duurt een aantal dagen voordat dit werkt en je moet op nacontrole om te kijken of alles weg is.

En of abortus de enige manier is? Zwanger blijven is ook een optie.
Ik ben in week 1 een pil vergeten, de ochtend erna seks gehad, en daarna ontdekt dat ik em vergeten was. Toen meteen ingenomen, verder geen actie ondernomen (omdat ik dacht dat ik al in week 2 zat... )

En zwanger blijven is niet echt een optie eigenlijk... geen geld, vind mezelf veel te jong, woon nog thuis, zit in 1e jaar van studie, en ik wil nog geen kinderen
En waarom ik nogal nerveus ben op dit moment is omdat er dus in de bijsluiter staat dat je contact op moet nemen met de huisarts, wat ik dus ook een beetje gek vind, omdat het eitje pas in week 2 ontspringt (dacht ik geleerd te hebben bij biologie....)

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Loesje

pi_24544638
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:03 schreef Jipje het volgende:
Ik slik op dit moment (en al meer dan 3 jaar eigenlijk) microgynon 30, nou ben ik er een tijdje geleden 1 vergeten. Ik dacht toen dat het week 2 was, maar na een berekening een week later, bedacht ik me dat het pas week 1 was...
De ochtend na het vergeten hebben we seks zonder condoom gehad. Nou ben ik niet stom, en ik heb de bijsluiter gelezen. Ik weet precies wat erin staat, maar omdat ik dus dacht dat het week 2 was, maakte ik me geen zorgen, en heb ook de huisarts niet gebeld.

Nu is mijn vraag, hoe groot is het risico op zwangerschap (omdat er ook staat: in de week VOOR vergeten..... ik heb dus in de week NA vergeten onbeschermde seks gehad.... ), weet iemand daar meer over? Iig moet ik nu zondag ongesteld worden, dus dat wordt afwachten (en ik weet ook, zit nu in de stress, dus kan best maandag worden (wat nog meer stress betekend....)).

Ehm, staat ook over de week na het vergeten, hoor. Althans, bij mij (zusje van microgynon 30)
quote:
week 1 Neem de vergeten tablet in zodra u er aan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap.[/b]
Over de week erna staat er dus in dat het 7 dagen lang niet veilig is (waarom zou je anders een extra voorbehoedsmiddel moeten gebruiken?).

En ja, op dit moment is abortus nog je enige mogelijkheid. Mocht het je in het vervolg overkomen en je komt er binnen 72 uur na het vergeten (dus 36 uur na het innemen van de laatste pil, en dán nog 72 uur) achter komen, dan kun je een morning after pil halen, tot 5 dagen na het vergeten nog een morning after spiraal...
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Bij goed gebruik is de pil inderdaad vrij betrouwbaar, maar ik de praktijk wordt geen 99,8% gehaald. Afhankelijk van welke pil ligt het percentage in de praktijk op 92-98% (verschillende bronnen geven verschillende cijfers). Dit is afhankelijk van welke pil gebruikt wordt en niet in de laatste plaats van de gebruikster.
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html
http://www.apotheekscheemda.nl/vraag/Implanon.htm

De minipil (wordt bijna niet meer voorgeschreven) is het minst betrouwbaar, de 'gewone' combinatiepil het meest. Bij vrouwen met overgewicht (>90 kilo) ist de betrouwbaarheid van de pil ook minder.

Om de pil zo betrouwbaar mogelijk te laten zijn, moet je hem zo regelmatig mogelijk slikken. De veiligheid van pil en condoom samen is in de praktijk 0.4% (zie site sexwoordenboek). Tot de regelmaat van het slikken een gewoonte is geworden, is het zoals Innovative schrijft dus wel verstandig om condooms te gebruiken.
Ik heb mijn gegevens van www.anticonceptie-online.nl, en heb dan wel de meest gunstige praktijkgegevens gebruikt. Dus wél 0,2% risico bij de pil (in het gunstigste geval, kan oplopen tot 10%), en 12% risico bij het condoom, wat (simpel kansrekenen) het kleinste gevaar bij double dutch 0.024% maakt (minder nog dan ik net zei, 2.4 zwangerschappen op de 10000 vrouwen).

Let wel, ik heb de kleinste risico's genomen, die dus opgaan voor goed gebruik. Alle gevallen waarbij andere medicijnen worden geslikt die invloed hebben, sprake is van braken of diarree, de vrouw overgewicht heeft of dat er een pil vergeten wordt, of dat het condoom niet goed bewaard of gescheurd wordt door scherpe nagels leveren alweer een groter risico op.

Dat overgewicht gaat overigens niet over een kilogrens, maar over een bmigrens. Bij vrouwen met een bmi van 27,3 of hoger is het risico op zwangerschap 60% hoger, bij vrouwen met een bmi van 32,2 is dit 70% hoger. http://www.dikke-mensen.nl/php/page8010.php?volgnr=696
pi_24544740
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:57 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ik ben in week 1 een pil vergeten, de ochtend erna seks gehad, en daarna ontdekt dat ik em vergeten was. Toen meteen ingenomen, verder geen actie ondernomen (omdat ik dacht dat ik al in week 2 zat... )

En zwanger blijven is niet echt een optie eigenlijk... geen geld, vind mezelf veel te jong, woon nog thuis, zit in 1e jaar van studie, en ik wil nog geen kinderen
En waarom ik nogal nerveus ben op dit moment is omdat er dus in de bijsluiter staat dat je contact op moet nemen met de huisarts, wat ik dus ook een beetje gek vind, omdat het eitje pas in week 2 ontspringt (dacht ik geleerd te hebben bij biologie....)

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Wat je leert bij biologie gaat over een cyclus die niet beïnvloed wordt door hormonen van buiten af, dus een natuurlijke cyclus. Het eitje springt gemiddeld na 14 dagen.

Het geval bij de pil is, om te beginnen, dat de 1e week van je strip het einde is van de 1e week van je cyclus en een groot deel van je tweede week. De hormonen voorkomen dat je lichaam na de stopweek aan het werk gaat om een eisprong te regelen, echter, door de pil gebeurt dit niet. Als je in die periode een pil mist, kan het dus zijn dat je wel zwanger wordt, omdat je lijf een eisprong regelt (niet genoeg continuiteit in de hormoonspiegel in je bloed).

Overigens staat er bij mij in de bijsluiter dat dat contact met de huisarts geldt als je van tevoren seks hebt gehad, waarschijnlijk om een MAP te halen (althans, dat was wat mijn huisarts meteen deed toen ik in zo'n situatie zat...). Als je naderhand seks hebt gehad kun je dat ook doen, maar helaas ben jij er al te laat bij...
  Vis een optie? donderdag 13 januari 2005 @ 12:19:09 #63
70532 loveli
N
pi_24544916
Bij een 'normale' cyclus begint week 1 op de eerste dag van de menstruatie, ik weet niet of jij dat ook als week 1 hebt genomen. Ongeveer op dag 14 springt een eitje. 5 dagen daarvoor en 2 dagen daarna zijn vruchtbare dagen. Dit is met een redelijke marge, want sperma leeft een dag of 3-5 (afhankelijk van de omstandigheden, maar meestal is 3 max, zeker als je niet in je vruchtbare periode zit) en een eicel 12 tot 24 uur.
Als door het vergeten van 1 pil het eitje is gaan rijpen (duurt normaal gesproken 8 dagen na einde menstruatie), is de kans dat je zwanger bent door die keer seks 1 dag na het vergeten nog steeds nihil. Ik weet aardig wat van een gewone cyclus, maar weinig over een cyclus die afwijkt door het missen van een pil.
Zwangerschapstesten zijn nauwkeurig vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Dus als je twijfelt, even testen.
crap in = crap out
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:45:29 #64
11845 Jipje
pi_24546321
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:03 schreef innovative het volgende:
-goed verhaal-
Bij die beschrijving van jouw pil over vergeten in week 1 hoef ik me iig geen zorgen te maken (of iig niet zo sterk als ik nu doe ) Want de gemeenschap was dus NA het vergeten, en niet ervoor (gelukkig dat ik niet lekker was die week.... ) en dan is het risico dus niet zo heel groot op zich... (of ben ik nu naief?) En ik kwam er net achter, dat die pil die ik vergeten was, de eerste van de 2e week was.... grensgeval dus Afwachten maar, en als het zondag en maandag uitblijft maar even testen (of misschien zowiezo... )

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties, ik ga afwachten! En de volgende keer beter opletten...
Loesje

pi_24550120
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:45 schreef Jipje het volgende:

[..]

Bij die beschrijving van jouw pil over vergeten in week 1 hoef ik me iig geen zorgen te maken (of iig niet zo sterk als ik nu doe ) Want de gemeenschap was dus NA het vergeten, en niet ervoor (gelukkig dat ik niet lekker was die week.... ) en dan is het risico dus niet zo heel groot op zich... (of ben ik nu naief?) En ik kwam er net achter, dat die pil die ik vergeten was, de eerste van de 2e week was.... grensgeval dus Afwachten maar, en als het zondag en maandag uitblijft maar even testen (of misschien zowiezo... )

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties, ik ga afwachten! En de volgende keer beter opletten...
Sorry, maar ook écht de week erna is een risico. Dat was namelijk ook het geval bij mij, ik had ná het vergeten seks gehad, huisarts gebeld, en die gaf aan dat beide gevallen een vergelijkbaar risico vormen.

In de bijsluiter waarschuwen ze enkel dat je in de week erna een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken, omdat het dan nog niet "te laat" is. Normaliter heb je direct door dat je m vergeten bent, en kun je gewoon die week er rekening mee houden

Het probleem is namelijk dat er een eicel vrijkomt door het vergeten van de pil. Die eicel kan tot enkele dagen na het vergeten vrijkomen. Sperma blijft enkele dagen leven in de vagina en baarmoeder, waardoor het een potentieel risico is als je van tevoren seks hebt gehad. Het nog in jou aanwezige sperma kan namelijk die eicel bevruchten. Omdat je achteraf weinig anders kunt doen dan de huisarts bellen voor een MAP, staat dat dan ook in de bijsluiter. Maar, het kan ook zijn dat die eicel pas op dag 3 na het vergeten vrijkomt bijvoorbeeld. In dat geval kan het sperma van jouw vrijpartij, dag 1 na het vergeten, nog in jou in leven zijn en die eicel bevruchten.

Nu heb je geluk, het is de tweede week. Ook de eerste pil van de tweede week valt gewoon onder de regels van de tweede week, dus alsnog innemen, vrolijk doorslikken en niet meer druk over maken, dat kan geen kwaad. Als het een grensgevalletje was stond het wel in de bijsluiter. Dat staat er niet, er staat dat het geen kwaad kan.
pi_24550412
Ik kan iedereen aanraden om de pil gewoon door te blijven slikken. Ik heb bijna nooit geen problemen meer met het vergeten van een pil, dan maak ik daar gewoon een ongesteldheidsweek van. Dan moet ik alleen zorgen dat ik er de maand erna niet nog een vergeet, want dan kom ik wel in dezelfde problemen natuurlijk.

Er worden nog altijd sprookjes verteld, dat dit slecht zou zijn, iedere dokter kan je echter vertellen dat dat onzin is. Voor mij is het echt een uitkomst, en ik slik nu de pil zo'n 4 a 5 maanden door. Daarna moet ik wel een stopweek houden ivm doorbraakbloedingen, maar verder ben ik er erg blij mee. Vooral door de klachten die ik tijdens menstrueren heb....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24565949
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 19:03 schreef djenneke het volgende:
Ik kan iedereen aanraden om de pil gewoon door te blijven slikken. Ik heb bijna nooit geen problemen meer met het vergeten van een pil, dan maak ik daar gewoon een ongesteldheidsweek van. Dan moet ik alleen zorgen dat ik er de maand erna niet nog een vergeet, want dan kom ik wel in dezelfde problemen natuurlijk.

Er worden nog altijd sprookjes verteld, dat dit slecht zou zijn, iedere dokter kan je echter vertellen dat dat onzin is. Voor mij is het echt een uitkomst, en ik slik nu de pil zo'n 4 a 5 maanden door. Daarna moet ik wel een stopweek houden ivm doorbraakbloedingen, maar verder ben ik er erg blij mee. Vooral door de klachten die ik tijdens menstrueren heb....
Het is idd niet slecht voor je, de stopweek is 'uitgevonden' omdat het zo zou horen dat vrouwen tóch 1x per maand ongesteld worden....nergens voor nodig ook wat mij betreft.
Maar ik moet wel zeggen dat het al of niet succes hebben met doorslikken heel veel verschilt per soort pil en per persoon.
Als voorbeeld: ik ben ooit begonnen met Microgynon 30, en daarmee kon ik idd 1 strip doorslikken. Meer dan dat ging niet, want dan kreeg ik een doorbraakbloeding die meteen de hele 3e strip doorduurde . Na allerlei andere pillen slik ik nu al een aantal jaar Trigynon, en daarmee hoef ik doorslikken al helemaal niet te proberen (ik heb het dan wel over de laatste pillen uit de strip, dus van dezelfde sterkte)....ook hierbij supersnel doorbraakbloedingen.
Dus om het nou iedereen aan te raden, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar wel super dat het voor jou goed werkt!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_24719987
Ik slik nu al ongeveer 3 jaar de micorgynon 30, heb er eigenlijk nooit zoveel last van gehad en vind het een erg fijne pil..
Maar het enige nadeel vind ik de doorbraakbloedingen. Iedere 3e week van mijn strip heb ik last van spotting. Dit heb ik nu ongeveer al een jaar..

Is mijn pil nog wel veilig?

Is het verstandig als ik een nieuwe pil neem?

Het enige waar ik dan bang voor ben, zijn stemmingswisselingen of dat de nieuwe pil niet goed bij mij aan komt en dat ik dikker word enzo..
pi_24720857
is er dan helemaal niemand die het weet?
pi_24721195
De pil is nog wel veilig, ook bij doorbraakbloedingen. Het is echter niet normaal dat het zo gaat, daarom is het verstandig om even naar de huisarts te gaan. Het blijkt namelijk dat deze pil niet goed geschikt is voor jouw lichaam, dat blijkt wel gezien het feit dat je na drie jaar nog steeds deze klachten hebt.

Bij een nieuwe pil kun je inderdaad best stemminswisselingen krijgen, maar dit is meestal alleen de eerste paar maanden. Als je er daarna nog last van hebt, moet je opnieuw gaan zoeken naar een andere pil. Aankomen kan gebeuren, maar meestal maximaal 2 kilo. Ook dan kun je een nieuwe pil zoeken.

Als ik jou was zou ik toch een ander gaan zoeken, ook al is de werking niet vermindert. Het feit dat je doorbraakbloedingen hebt geeft aan dat je niet de goede pil slikt, dat jouw lijf niet zo blij is met de hormonen die het nu binnen krijgt. Daar zou ik snel achteraan gaan!
pi_24722440
ok dankje!

Dan ga ik zometeen gelijk mijn dokter even bellen en vragen voor een nieuwe pil... Misschien krijg ik hem zo mee, en zo niet, dan maak ik gewoon een afspraak..

Vind het ook erg irritant steeds die bloedingen..Hopelijk gaat het met de nieuwe pil dan beter!
pi_24723447
Nou ik krijg een drie fasen pil....

Heb ongeveer een half jaar geleden ook een 3 fasen pil gehad, voor maar 1 maandje... Ik was toen naar de dokter gegaan ook voor die doorbraakbloedingen. Toen gaf hij me Trinordiol, maar daar reageerde ik heel slecht op. Ik was ineens veranderd in een super chagerijn die dagenlang boos of verdrietig was.

Dus ik wilde niks liever dan weer terug naar de microgynon...

Maar nu komen die doorbraakbloedingen echt mijn neus uit...Nu hoop ik maar niet dat ik weer last krijg van die stemmingswisselingen bij de 3 fasen pil die hij me nu voorschrijft. Het merk weet ik nog niet, ik kon het vanmiddag ophalen zei hij.

Maar is het niet zo dat die stemmingswisselingen altijd blijven? Of is dat echt alleen in het begin?
En hoe zit het met de 3fasen pil als je hem door wilt slikken?
  maandag 24 januari 2005 @ 14:47:27 #73
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24724308
Vraag je meteen even na of je meteen na de wisseling van de pil weer veilig bent...? Om een eventueel "ik word niet ongesteld" topic te vermijden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_24733892
quote:
Op maandag 24 januari 2005 14:47 schreef MikeyMan het volgende:
Vraag je meteen even na of je meteen na de wisseling van de pil weer veilig bent...? Om een eventueel "ik word niet ongesteld" topic te vermijden...
Mits volgens de regels overgestapt en ingenomen zou dat geen probleem moeten geven, moet alleen wel zeggen dat ik ook wel eens iets anders heb gehoord....
* Ilske mompelt iets over nu ongeveer 3 jaar...

edit: ben ik gelukkig niet zelf!

Ik zou dus persoonlijk inderdaad maar het zekere voor het onzekere nemen.

En btw: ik ben benieuwd welke 3-fasenpil je nu krijgt, ik slik iig trigynon, gaat aardig goed geloof ik.
pi_24754513
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:06 schreef Ilske het volgende:

[..]

Mits volgens de regels overgestapt en ingenomen zou dat geen probleem moeten geven, moet alleen wel zeggen dat ik ook wel eens iets anders heb gehoord....
* Ilske mompelt iets over nu ongeveer 3 jaar...

edit: ben ik gelukkig niet zelf!

Ik zou dus persoonlijk inderdaad maar het zekere voor het onzekere nemen.

En btw: ik ben benieuwd welke 3-fasenpil je nu krijgt, ik slik iig trigynon, gaat aardig goed geloof ik.
Ik heb ook Trigynon gehad..Ben wel blij dat ik niet weer die Trinordiol heb gehad...
Ben benieuwd hoe de Trigynon bevalt...

Had alleen nog een vraag, de dokter zei dat ik eerst een stopweek kon houden en daarna met de Trigynon moest beginnen.. Maar gisteren in de apotheek zei die vrouw dat ik gelijk door moest gaan omdat hij anders niet veilig is.
Wat moet ik nu doen?

Een stopweek houden of gelijk doorgaan zonder stopweek.
pi_24762455
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 08:42 schreef tum_tum het volgende:

[..]

Ik heb ook Trigynon gehad..Ben wel blij dat ik niet weer die Trinordiol heb gehad...
Ben benieuwd hoe de Trigynon bevalt...

Had alleen nog een vraag, de dokter zei dat ik eerst een stopweek kon houden en daarna met de Trigynon moest beginnen.. Maar gisteren in de apotheek zei die vrouw dat ik gelijk door moest gaan omdat hij anders niet veilig is.
Wat moet ik nu doen?

Een stopweek houden of gelijk doorgaan zonder stopweek.
Een maand een condoom gebruiken... Althans, dat zou ik doen als arts en apotheek elkaar tegenspreken.
pi_24762742
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 17:06 schreef innovative het volgende:

[..]

Een maand een condoom gebruiken... Althans, dat zou ik doen als arts en apotheek elkaar tegenspreken.
Inderdaad, volgens de officiële regels heeft de dame bij de apotheek gelijk, maar ik zou hoe dan ook geen risico nemen (en zeker niet met een 3-fasen-pil waarvan de eerste soort lager gedoseerd is dan de rest) en inderdaad maar gewoon een condoom gebruiken.
Misschien niet ideaal, maar beter dan ongewenst zwanger!
pi_24773172
Dat is ook wel zo...maar gisteren had ik voor de zekerheid nog mijn dokter gebeld. Ik kreeg de assistente en die zei dat ik kon kiezen of ik een stopweek wilde. Als ik een stopweek hield, was hij daarna ook veilig. En als ik gelijk doorging met mijn nieuwe pil, zou hij ook gelijk veilig zijn.

Heb ook gisteren de bijsluiter helemaal gelezen en daar staat ook in dat het allebei kan.
pi_24773221
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik ben al zo'n 5 jaar aan de pil maar ben 8 weken geleden gestopt ivm een operatie (mocht daarom de pil voorlopig niet meer slikken). Een week na het stoppen ben ik ongesteld geworden maar daarna helemaal niet meer. Dat is dus nu al zo'n 7 weken geleden. Is dit normaal of moet ik me zorgen gaan maken?

Zwanger kan ik principe niet zijn want sinds de laatste keer dat ik sex heb gehad ben ik nog een keer ongesteld geworden.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:15:20 #80
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24774188
Een door de pil opgewekte ongesteldheid hoeft niet perse te betekenen dat je niet zwanger bent... Je zou natuurlijk voor de zekerheid altijd een zwangerschapstest kunnen halen...

Hoe lang zat er voordat je aan de pil begon tussen je ongesteldheden ( ) ?
Die pil reguleerde namelijk je cyclus zo dat je in een stopweek ongesteld werd, dit gebeurt nu niet meer, en dus gaat je lichaam weer zijn eigen gang... Maar 7 weken is wel een beetje lang geloof ik...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_24774310
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:15 schreef MikeyMan het volgende:
Een door de pil opgewekte ongesteldheid hoeft niet perse te betekenen dat je niet zwanger bent... Je zou natuurlijk voor de zekerheid altijd een zwangerschapstest kunnen halen...

Hoe lang zat er voordat je aan de pil begon tussen je ongesteldheden ( ) ?
Die pil reguleerde namelijk je cyclus zo dat je in een stopweek ongesteld werd, dit gebeurt nu niet meer, en dus gaat je lichaam weer zijn eigen gang... Maar 7 weken is wel een beetje lang geloof ik...
Mijn ongesteldheden waren voordat ik aan de pil begon erg onregelmatig maar 7 weken heeft er toch nooit tussen gezeten. Ik hoop er eigenlijk op dat door al die jaren pilgebruik mijn lichaam nu gewoon van slag is. Het kan bijna niet dat ik zwanger ben aangezien we dubbel beschermd zijn (pil en condoom). Maar je hebt gelijk, het kan nooit kwaad om het eens te testen.
pi_24879888
wat ik mij ineens afvraag:
de pil is veilig.
maar hoe veilig is de pil [.. % ]
stel dat je nou zo een doos bent, die regelmaig sex heeft, altijd zonder condoom, erop vertrouwende dat de pil zijn werk doet.
hoe groot zou dan je kans zijn om zwanger te raken?

dat kan ik eigenlijk nergens terugvinden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:46:32 #83
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24880405
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat ik mij ineens afvraag:
de pil is veilig.
maar hoe veilig is de pil [.. % ]
stel dat je nou zo een doos bent, die regelmaig sex heeft, altijd zonder condoom, erop vertrouwende dat de pil zijn werk doet.
hoe groot zou dan je kans zijn om zwanger te raken?

dat kan ik eigenlijk nergens terugvinden
Daar is wel onderzoek naar gedaan hoor, kijk bv. eens hier voor de betrouwbaarheidscijfers van de verschillende merken: http://www.anticonceptie-online.nl/

Klik op 'methoden' en dan 'betrouwbaarheid'.
pi_24888733
die procenten staan er wel ja
maarja, het zegt me nog weinig eigenlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_24889051
In de praktijk gebeurt het erg weinig, maar het kan gebeuren, ik ken 2 mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden, die echt netjes gebruikte...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 2 februari 2005 @ 21:22:57 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24890113
Tja, ik zie het maar zo, als je sex hebt loopt je altijd 'een' risico op een zwangerschap. Dit risico is als ik me niet vergis nog altijd het kleinst met de pil. En uiteraard geldt dat cijfer alleen bij correct gebruik. Dus inderdaad, het kan gebeuren dat er dan nog steeds mensen zwanger raken, echter die kans is zodanig klein dat ik dat risico neem. Het alternatief is de pil en condoom en daar heb ik geen zin in bij een vaste relatie, of helemaal geen sex...
pi_24890350
Tja, ik heb zelf jarenlang op de pil vertrouwd en ben niet zwanger geworden toen...

Het gebeurt ook bij mensen met een spiraal, zelfs mannen die gesterriliseert zijn kan wat fout bij gaan waardoor ze alsnog vruchtbaar zijn, ook extreem zeldzaam, maar het is weleens voor gekomen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24893951
Tja, afgelopen tijd bij twee bevriende stelletjes meegemaakt dat het vrouwtje zwanger werd ondanks de pil ( geen verkeerd gebruikt doh ) Voor ons nu double dutch, tis nie anders... het risico is te groot op het moment vinden we... over een poosje ligt het anders
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:21:35 #89
90140 TFD
Business Man
pi_24912613
Hallo, ik weet dat het al beetje langs is gekomen in dit topic mr toch de vraag. Mijn vriendin is op haar 1e dag van ong. begonnen met microgynon 30. Nu (2 weken verder) is ze nog steeds ongesteld... Het houd niet op. Soms lijkt het even over te gaan maar dan volg dag ofzo weer net zo heftig als op 1e dag ongesteldheid. Wat kan dit zijn? En is het goed om naar de dokter te gaan? eventueel andere pil?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:41:21 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24921506
@TFD: ik zou maar ff de huisarts bellen, want haar lichaam geeft inderdaad aan dat dit niet de meest geschikte pil voor haar is niet echt surprising, microgynon is écht een rotpil! zeker als ze zoals je zegt af en toe weer heel erg vloeit. Ik had het ook bij de 1e strip, maar niet heftig, meer wat bruinverlies wat lang aanhield.

Zou dus zeker even bellen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:56:05 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24921779
Ik had precies hetzelfde met microgynon 30. toen ik ermee begon, begon ik ook te bloeden en dat wel 3 maanden lang. Waardeloze pil voor mij.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 18:52:02 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24922886
Ik zit trouwens aan het begin van m'n derde strip Yasmin en ik ben de misselijkheid nu onderhand wel zat Gisteravond weer begonnen en 's avonds was het weer raak hoor... zó misselijk, maar gelukkig geen overgeven erbij. Ik dacht dat ik er vanaf was, in de 2e maand had ik er niet zoveel last van, maar toen was m'n huid zwaar over de zeik (heeeeel veel pukkeltjes).

En vanochtend drukte ik de pil uit de strip en die rolde vrolijk de afvoer in Nu moet ik dus een reservestrip regelen. Kun je die eigenlijk los halen bij de apotheek?
  maandag 7 februari 2005 @ 11:10:15 #93
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24967645
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
En vanochtend drukte ik de pil uit de strip en die rolde vrolijk de afvoer in Nu moet ik dus een reservestrip regelen. Kun je die eigenlijk los halen bij de apotheek?
Gewoon een strip uit het doosje nemen en deze voor zulke gelegenheden bewaren. Kun je ook nog eens een weekje doorslikken of zo. De apotheek geeft geen losse strips mee.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25023238
Ik ben nu 10 dagen met de Yasmin bezig.. en nouja ik word er niet misselijk van, maar had gister wel een vage zeurderige buikpijn.. libido is al lager dan dat het zonder pil is.. als het blijft zoals het nu is vind ik het prima, maar lager moet het echt niet worden.. Maargoed, ik zal de komende twee en halve maand gewoon even uitzitten en dan weer naar de dokter

Als de Yasmin over twee en halve maand nog niet functioneerd weet ik niet wat er eigelijk nog over blijft.. (Heb Stediril 30 (is gelijk aan Microgynon 30) al gehad.. en nu de Yasmin..).

Ik gebruik de pil trouwens alleen als controle over mijn menstruatie.. aangezien ik geen vriend heb Ik vind het fijn om hem door te slikken als ik bijvoorbeeld een weekendje weg ga..
pi_25023732
Ik slik vandaag mijn laatste pil maar aangezien het voor mij slecht uitkomt om volgende week ongesteld te zijn wil ik hem langer doorslikken. Kan ik de pil dan gewoon één week langer nemen in plaats van de hele pilstrip af te maken? Ik krijg namelijk als ik de pil te lang doorslik last van doorbraakbloedingen. Wie oh wie kan mij helpen? .
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:02:20 #96
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25023955
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:47 schreef Tristessa het volgende:
Ik slik vandaag mijn laatste pil maar aangezien het voor mij slecht uitkomt om volgende week ongesteld te zijn wil ik hem langer doorslikken. Kan ik de pil dan gewoon één week langer nemen in plaats van de hele pilstrip af te maken? Ik krijg namelijk als ik de pil te lang doorslik last van doorbraakbloedingen. Wie oh wie kan mij helpen? .
Ja hoor, deed ik ook altijd (Diane-35 en Microgynon-30). Eén of maximaal twee weekjes langer doorslikken. Rest van de strip gewoon bewaren totdat je weer zo'n moment hebt of een pil door de gootsteen hebt laten rollen

Het kan alleen niet als je zo'n pil hebt met verschillende samenstellingen per week, ben ff de naam kwijt ... Maar dan staat het in de gebruiksaanwijzing als het niet kan.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25024802
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:02 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Ja hoor, deed ik ook altijd (Diane-35 en Microgynon-30). Eén of maximaal twee weekjes langer doorslikken. Rest van de strip gewoon bewaren totdat je weer zo'n moment hebt of een pil door de gootsteen hebt laten rollen

Het kan alleen niet als je zo'n pil hebt met verschillende samenstellingen per week, ben ff de naam kwijt ... Maar dan staat het in de gebruiksaanwijzing als het niet kan.
Bedankt voor je advies. Ik slik zelf de Microgynon 30 dus dat kan wel. Met 2 of 3-fasen pillen kan het inderdaad niet, maar die slik ik dan ook niet .
pi_25042196
Ik ben sinds deze week aan de pil, en nu heb ik toch nog een vraagje (overal gezocht, maar kon nergens een antwoord vinden..).

Ik werd zondagmiddag ongesteld, maar omdat ik graag de pil sochtends in wilde nemen, zodat ik m dan nooit kan vergeten en hem altijd op dezelfde tijd inneem, ben ik maandagochtend begonnen met de pil.

Ik slik microgynon 30. In de gebruiksaanwijzing staat dat je op dag 1 moet beginnen met de pil, dan ben je meteen veilig, en dat je ook op dag 2-5 kan beginnen, maar dan moet je wel de eerste 7 dagen een condoom gebruiken.

Zaterdagnacht blijf ik bij mijn vriend slapen, en ik vraag me nu af: Ben ik nu al veilig of niet, en moet ik dus zaterdag een condoom gebruiken??

Alvast heel erg bedankt!!
pi_25042474
zaterdag een condoom gebruiken dus, want je bent dan (volgens de bijsluiter) nog niet veilig..
pi_25052924
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:30 schreef Love_My_Baby het volgende:
Ik ben sinds deze week aan de pil, en nu heb ik toch nog een vraagje (overal gezocht, maar kon nergens een antwoord vinden..).

Ik werd zondagmiddag ongesteld, maar omdat ik graag de pil sochtends in wilde nemen, zodat ik m dan nooit kan vergeten en hem altijd op dezelfde tijd inneem, ben ik maandagochtend begonnen met de pil.

Ik slik microgynon 30. In de gebruiksaanwijzing staat dat je op dag 1 moet beginnen met de pil, dan ben je meteen veilig, en dat je ook op dag 2-5 kan beginnen, maar dan moet je wel de eerste 7 dagen een condoom gebruiken.

Zaterdagnacht blijf ik bij mijn vriend slapen, en ik vraag me nu af: Ben ik nu al veilig of niet, en moet ik dus zaterdag een condoom gebruiken??

Alvast heel erg bedankt!!
Wat schrijf je nou precies 2 regels boven je vraag? Juist, het antwoord. Die bijsluiter liegt heus niet hoor, op Fok! krijg je geen ander advies dan dat wat letterlijk in de bijsluiter staat. Het is alleen een kwestie van tellen. Welke dag ben je begonnen? Juist, dag 2... Hoeveel dagen moet je een condoom gebruiken? Juist, 7 dagen... dat is dus maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag... Zit komende zaterdag daar in? Denk dat je dat zelf wel kan bedenken...

zo niet, ja dus, condoom erbij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')