abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24037023
quote:
Oprichting partij 'Nederland Transparant'

Nederland Transparant is een feit. Het nationale broertje van Europa Transparant, de partij van klokkenluider Paul van Buitenen, gaat in 2006 meedoen aan de verkiezingen. Twee Vandaag was bij de oprichter en sprak met Van Buitenen.

Nederland Transparant gaat zich voornamelijk bezighouden met het blootleggen van fraude en corruptie binnen de Nederlandse samenleving. Een verslag.
Bron: TweeVandaag

Vandaar dat Van Buitenen de paar maanden geleden opgerichte andere Nederland Transparant (Nederland Anders) van Fons Spooren via de rechter van de kaart veegde.

edit: beter artikel van Nu.nl
quote:
Van Buitenen richt Nederland Transparant op

Uitgegeven: 17 december 2004 20:16

HILVERSUM - De politieke partij Europa Transparant heeft een Nederlandse afdeling gekregen. Dat maakte oprichter Paul van Buitenen vrijdag bekend in het programma TweeVandaag. De naam van de nieuwe partij is Nederland Transparant.

Europarlementariër Van Buitenen kondigde aan mee te zullen doen aan de Kamerverkiezingen van 2007.

Corruptie
Nederland Transparant heeft nog geen verkiezingsprogramma, maar zal zich toeleggen op het blootleggen van corruptie en fraude. Van Buitenen werd bekend als fraudejager bij de Europese Commissie. Hij beschuldigde in 1999 Europees commissaris Cresson van verduistering, waarna de hele Europese Commissie aftrad.

De partij Europa Transparant won in juni bij de verkiezingen voor het Europees Parlement twee zetels. Ze worden bezet door Van Buitenen zelf en Els de Groen. Bij de stemming over toetredingsonderhandelingen met Turkije stemde De Groen voor en Van Buitenen tegen.

Kiesraad
Een aantal Nederlanders wilde dit jaar een partij onder de naam Nederland Transparant oprichten, maar die had niets te maken met de beweging van de Europese klokkenluider. Van Buitenen vond dat die naam tot verwarring zou kunnen leiden. Hij stapte naar de Kiesraad, die er niets aan deed. Bij de Raad van State haalde van Buitenen zijn gelijk. De nieuwbakken partij moest haar naam veranderen.

[ Bericht 46% gewijzigd door pberends op 18-12-2004 14:36:58 ]
pi_24037068
quote:
Nederland Transparant-Amsterdam 24369010
Socratesstraat 289, 3076BW Rotterdam Rechtspersoon V
Nederland Transparant-Tilburg 24369012
Nederland Transparant-Den Haag 24369013
Nederland Transparant-Breda 24369016
Nederland Transparant-Nijmegen 24369017
Nederland Transparant-Almere 24369018
Nederland Transparant-Groningen 24369021
Nederland Transparant-Eindhoven 24369022
Nederland Transparant-Utrecht 24369023
Nederland Transparant-Den Bosch 24369024
Nederland Transparant-Zaanstad 34217405
De Busken 51, 1566XG Assendelft Rechtspersoon V
Politieke Vereniging "Nederland Transparant" 37112855
Socratesstraat 289, 3076BW Rotterdam Rechtspersoon
Bron: kvk

Het is duidelijk in welke steden hij gaat meedoen
pi_24037102
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron: TweeVandaag

Vandaar dat Van Buitenen de paar maanden geleden opgerichte andere Nederland Transparant (Nederland Anders) van Fons Spooren via de rechter van de kaart veegde.
Die kloon van Fons Spooren:

Partij 'Nederland Transparant' opgericht
Nederland Transparant moet naam veranderen
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:04:35 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24039715
Een goede zet om het aanpakken van corruptie weer wat op de kaart te zetten.

Een lang leven geef ik de partij niet, maar als hij een zetel of meer kan halen, dan dwing je andere partijen wel om meer aandacht te besteden aan deze problematiek.

Wellicht kan hij zich ook sterk maken tegen bureaucratie ed.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24039983
We krijgen steeds meer one-issue-partijen (ookal zullen er veel zeggen dat ze dat niet zijn): Een partij voor dieren, een partij tegen corruptie en een partij tegen de extremistische Islam..

Wat zal de volgende partij zijn?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_24040089
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:04 schreef Sidekick het volgende:
Een goede zet om het aanpakken van corruptie weer wat op de kaart te zetten.

Een lang leven geef ik de partij niet, maar als hij een zetel of meer kan halen, dan dwing je andere partijen wel om meer aandacht te besteden aan deze problematiek.

Wellicht kan hij zich ook sterk maken tegen bureaucratie ed.
Denk niet dat er in Nederland veel meer fraude is dan in Brussel. Op fraude jagen in Den Haag doet een partij als de SP al.
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:24:03 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24040188
Van Buitenen is net zo hypocriet als de politici waar hij zogenaamd een afkeer van heeft.

Met zijn zogenaamde "stapel bewijzen" tegen Nelie.

NIETS heeft dir dropl*l laten zien, helemaal NIETS.

neppoliticus. Ik PIS op van Buitenen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:27:22 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24040291
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Denk niet dat er in Nederland veel meer fraude is dan in Brussel. Op fraude jagen in Den Haag doet een partij als de SP al.
Het bestrijden van fraude kan je op zich vrij makkelijk uitbreiden naar het bestrijden van bureaucratie. Iets wat wrs wel veel kiezers kan trekken en wat Van Buitenen door zijn partij hoog op de agenda kan zetten.
pi_24040394
Als bezitter van de Paul van Buitenen Trofee moet ik mijn kritiek jegens Van Buitenen heel mild brengen, maar laat ik het toch maar zeggen:

Sinds ik vernam dat hij VOOR een Europarlement met daarin Buttiglione zou hebben gestemd, ben ik absoluut (en definitief) op deze conservatieve Christen afgeknapt. Politiek gaat om meer dan corruptiebestrijding. Zo heb ik niet de indruk dat Nederland veiliger wordt van een partij a la Nederland Transparant. De opsporingsdiensten moeten gewoon beter hun werk doen, da's veel belangrijker.

Laat ik het zo zeggen: Mijn stem krijgt -ie sowieso niet.
pi_24040438
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:14 schreef sizzler het volgende:
We krijgen steeds meer one-issue-partijen (ookal zullen er veel zeggen dat ze dat niet zijn): Een partij voor dieren, een partij tegen corruptie en een partij tegen de extremistische Islam..

Wat zal de volgende partij zijn?
De Partij Tegen Religie ...

Het lijkt mij overduidelijk dat de volgende verkiezingen enorm spannend gaan worden.. . de wraak zal zoet zijn
pi_24040443
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het bestrijden van fraude kan je op zich vrij makkelijk uitbreiden naar het bestrijden van bureaucratie. Iets wat wrs wel veel kiezers kan trekken en wat Van Buitenen door zijn partij hoog op de agenda kan zetten.
Er zit nogal een verschil tussen Europa en Nederland. Van Buitenen wist in Europa de weg en had ook bewezen dat hij wel degelijk fraude kon bestrijden. Maar in Nederland kent hij de weg van fraudebestrijding helemaal niet.
pi_24040460
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:33 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

De Partij Tegen Religie ...

Het lijkt mij overduidelijk dat de volgende verkiezingen enorm spannend gaan worden.. . de wraak zal zoet zijn
Zou je denken?
pi_24040484
[off topic]

He Berends.. gaattie ?
pi_24040560
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:34 schreef Koos Voos het volgende:
[off topic]

He Berends.. gaattie ?
Z'n gangetje.
pi_24040622
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Z'n gangetje.
shit.. mijn MP3 tjes komen met 1189 Kb/sec binnen vandaar dat mijn andere pc(met Fok) wat traag is.. denk ik hoor..

Van Buitenen.. domme zet .. in Nederland word corruptie afgedaan met een berisping,
Hij kan zich beter aansluiten bij Wilders...
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:41:21 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24040691
Ik denk dat Peter R. de Vries wel bij deze partij zou passen overigens. Ik verwacht nu overigens heel weinig van deze partij, maar met Peter R erbij vertienvoudigen zijn kansen.
pi_24040729
Ik denk dat er zelden een politicus is geweest die zijn kiezers zo verraden heeft als Paul van Buitenen. Mensen zijn ontevreden over het huidige Europa en geven hem een mandaad zodat hij hen daar kan vertegenwoordigen. En wat doet die clown vervolgens? Hij sluit zich aan bij de ultra linkse fractie van de Groenen.

Maar goed, het is wel een goede les geweest voor al die idioten die zomaar, zonder zich ergens in te verdiepen, op iemand gaan stemmen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24041721
Geniaal, de opzet van die vergadering. Echt 100% Van Buitenen
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:54:55 #19
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24042162
Hoewel ik het bepaald niet met de politieke ideeën van de Groenen eens ben, één goede eigenschap delen ze met van Buitenen. Namelijk het genadeloos en kritisch volgen van de EC en die corrupte ambtenaren in Brussel. Hoewel ik volgens die gasten extreemrechts ben, kan ik waardering hebben voor hun tomeloze inzet en gefundeerde kritiek, waarmee al vele eurocraat tot de orde is geroepen.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:50:08 #20
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24049182
Misschien kan van Buitenen eens transparantie bewerken in Amsterdam de stad waarin het ambtenarenapparaat zich politiek opstelt en inzichten en kritieken nauwelijks worden getoetst. De stad waarin het ambtelijk apparaat zich volkomen in dienst gesteld heeft van de politiek. Waarinhet als verlengstuk daarvanfunctioneert, zonder een eigen verantwoordelijkheid te aanvaarden en zonder zelfstandige probleemanalyse te maken.

De amsterdamse PvdA zit ook helemaal niet op kritische analyses te wachten. Die worden gezien als een ondergraving van het beleid, als een soort steek in de rug. Stel je voor dat bevindingen en overwegingen openbaar zouden worden. Dan zou er wel eens afbreuk gedaam kunnen worden aan de politieke glans van een PvdA-functionaris als Job Cohen, zou de heldenstratus van Rob Oudkerk verder afbrokkelen, zou Hannah Belliot flink onder vuur komen te staan als Wethouder Zorg, Cultuur, Lokale Media en Monumenten. (Vraag maar eens bij het Stedelijk hoe blij men met deze mevrouw is, vraag ook eens in Zuid-Oost wat deze mevrouw nu precies betekend heeft voor de wijk toen ze stadsdeelvoorzitster was...

Uiteraard zou dan ook Duco Stadig als Wethouder Stedelijke Ontwikkeling en Waterbeheer onder vuur komen te staan, gezien de kansen op sociale woningbouw in IJburg... Maar Paulus van Buitenen heeft zich aangesloten bij de linkse fracties in het Europarlement. Van hem hoeven we vast geen nastreving van politieke transparantie in de stad Amsterdam te verwachten.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24055021
quote:
nee, dat was om te zorgen dat anderen niet gingen lopen met de naam en men verward zou geraken of dit wel/niet een dochter(zoon?) partij zou zijn van de eerste (europa transparant)
quote:
Tikorev
Ik denk dat er zelden een politicus is geweest die zijn kiezers zo verraden heeft als Paul van Buitenen. Mensen zijn ontevreden over het huidige Europa en geven hem een mandaad zodat hij hen daar kan vertegenwoordigen. En wat doet die clown vervolgens? Hij sluit zich aan bij de ultra linkse fractie van de Groenen.

Maar goed, het is wel een goede les geweest voor al die idioten die zomaar, zonder zich ergens in te verdiepen, op iemand gaan stemmen.
Helaas zit u daar nu fout in, hoewel ik dat snap want zo zag ik dat ook.
Van Buitenen moet zich wel aansluiten want alleen kun je niets uitrichten in Brussel gezien de papieren molen die daar op volle toeren draait. Dusver heb ik niets vernomen dat hij linkse nogwel rechtse groepen steunt. Hij voert nogsteeds een eigen koers.

Als je gaat bedenken hoeveel fraude er is in Nederland, dan kunnen we een dergelijke partij erg goed gebruiken. Zeker aangezien ze niet uitzijn op zetels omdat 1 zetel per gemeente voldoende is om toegang te verkrijgen tot de informatie waar men vervolgens in gaat graven.

Over turkije in de EU is van Buitenen vrij duidelijk zie de metro van afgelopen donderdag, foto pagina 6, links onderin 3e persoon

[ Bericht 5% gewijzigd door doorzichtig op 18-12-2004 13:56:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')