Cool.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:33 schreef OutKast het volgende:
Ik ga hier maar in verder:
We hebben onze tickets geboekt. We gaan van 17 Mei t/m 14 Juni. Ik heb ontzettend veel zin. We hebben nog geen hotel of Motel geboekt, dus als iemand tips heeft hoor ik die graag.
We gaan zoizo eerst een week naar Los Angeles, daarna willen we langs de kust omhoog rijden naar San Fransisco. Dat schijnt erg mooi te zijn. Dan weet ik nog niet of we doorgaan rijden naar Las Vegas en dan dus ook Death Valley bezoeken, of dat we terug rijden naar LA, en daarna naar San Diego. Hangt er ook een beetje vanaf hoe de 1e week LA bevalt.
Verder weet ik nog niet echt wat we allemaal gaan doen dus als mensen aanraders hebben.......
In LA:quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:33 schreef OutKast het volgende:
We hebben onze tickets geboekt. We gaan van 17 Mei t/m 14 Juni. Ik heb ontzettend veel zin. We hebben nog geen hotel of Motel geboekt, dus als iemand tips heeft hoor ik die graag.
We gaan zoizo eerst een week naar Los Angeles, daarna willen we langs de kust omhoog rijden naar San Fransisco. Dat schijnt erg mooi te zijn. Dan weet ik nog niet of we doorgaan rijden naar Las Vegas en dan dus ook Death Valley bezoeken, of dat we terug rijden naar LA, en daarna naar San Diego. Hangt er ook een beetje vanaf hoe de 1e week LA bevalt.
Verder weet ik nog niet echt wat we allemaal gaan doen dus als mensen aanraders hebben.......
Gewoon lekker een dagje uittrekken om door LA heen te touren. Beetje door Beverly Hills rijden, dan Mulholland Drive doen. Mocht je er van houden, naar downtown rijden en de verpaupering bekijken. Klinkt vreemd, maar dat vind ik dus interessant om te bekijken, kweenie hoe jij daar over denkt...quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Thanks dat gaat op het todo lijstje.
Mooie tijd om te gaan!!! Is 't niet te warm.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:33 schreef OutKast het volgende:
Inderdaad, supervette website heb je gemaakt.quote:Op zondag 19 december 2004 15:36 schreef Dizzee het volgende:
Hey Pat-Man, vette foto's.Waar zijn die van de 4th july gemaakt?
Cool! Wat voor studie?quote:Op zondag 19 december 2004 15:52 schreef Powderfinger het volgende:
ik vlieg volgende week naar san diego voor een half jaar (studie). ik wil wat gaan rondreizen en daarom een auto huren. nu ben ik 20 en ik heb gemerkt dat de meeste verhuurbedrijven pas verhuren als je tenminste 21 bent. kent iemand verhuurders die wel aan 20 jarigen verhuren?
als dit niet lukt wil ik me aansluiten bij een groepreis maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dat kost. iemand ervaring met amerikaanse touroperators?
Auto huren onder je 21ste is niet mogelijk, geen 1 van de autoverhuur doet dat. Zelfs niet voor Amerikanen. Tussen je 21ste en je 25ste moet je ook nog veel bij betalen.quote:Op zondag 19 december 2004 15:52 schreef Powderfinger het volgende:
ik vlieg volgende week naar san diego voor een half jaar (studie). ik wil wat gaan rondreizen en daarom een auto huren. nu ben ik 20 en ik heb gemerkt dat de meeste verhuurbedrijven pas verhuren als je tenminste 21 bent. kent iemand verhuurders die wel aan 20 jarigen verhuren?
als dit niet lukt wil ik me aansluiten bij een groepreis maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dat kost. iemand ervaring met amerikaanse touroperators?
Waar en hoe oud ben je????quote:Op zondag 19 december 2004 16:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Wij huren een Chrystler voor $ 25/dag.
M'n broer regelt die via het bedrijf waar ie werktquote:
Ow really? Goed geregeld.quote:Op zondag 19 december 2004 16:44 schreef Powderfinger het volgende:
ik ga trouwens een half jaar economie studeren aan UCSD. heb er erg veel zin![]()
Kijk da's het betere werk...quote:Op zondag 19 december 2004 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
M'n broer regelt die via het bedrijf waar ie werktik ben 25 overigens.
Orange County is ook niet een van de goedkoopste plekjes om te wonen kan ik je verzekeren. Zowiezo is heel California de duurste staat van de VS, en Orange County is een van de duurdere plekken in California. We zijn er veel webdesign en IT bedrijven in het gebied rond Irvine, en je kunt aan de oostkant van Irvine in de richting van Santa Ana, Tustin, en aan de noordkant van Irvine nog relatief goedkoop wonen.quote:Op zondag 19 december 2004 15:14 schreef Pat-man het volgende:
Misschien iets bij jou in de buurt Maartena???
Ik ben een keer naar een concert geweest en naar een aantal sportwedstrijden. Bij het concert mocht geen camera worden meegenomen. (Sarah Mclachlan) Bij de sportwedstrijden waren cameras met een lens van minder dan 6 Inches (+/- 15cm) toegestaan, grotere lenzen niet. (Die zijn voorbehouden aan de sportpers).quote:Op maandag 20 december 2004 18:11 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik ga met New Year's Eve naar het Hollywood Palladium, DJ Tiesto en ik probeer al weken uit te vinden of ik daar m'n spiegelreflex camera mee mag nemen. Die lui reageren echter niet op mail en op diverse fora heb ik ook al geen succes. Misschien hier iemand die wat meer duidelijkheid kan verschaffen omtrent dit lastige vraagstuk?
Niet alleen onverzekerd, ook nog eens illegaal. Als iemand anders de auto huurt en deze vervolgens aan jouw uitleent begaan julie allebei een grove overtreding.quote:Op zondag 19 december 2004 16:44 schreef Powderfinger het volgende:
tsja dat had vermoeden had ik al. is het wel mogelijk dat iemand anders voor mij de auto huurt en dat ik dan de bestuurder ben? of rij ik dan overzekerd rond?
Nee, als 20 jarige is het vrijwel onmogelijk om aan een auto te komen. Pas op je 21e kun je huren, en dan ook nog eens met een flinke toeslag tussen de 21 en 25 vanwege de risicoleeftijd.quote:Op zondag 19 december 2004 15:52 schreef Powderfinger het volgende:
Oeh Greyhound. Slechte ervaring mee.quote:Op maandag 20 december 2004 18:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt echter veel plekken goed met de trein en bus bereiken. Als je naar Los Angeles wilt hoef je alleen maar op de Amtrak te stappen in SD. Wil je naar Mexico, dan kun je met de bus de grens over. Verder zijn er de Greyhound bussen die je naar diverse bestemmingen in California en verder kunnen brengen.
Volgens mij niet. Ik had ook mijn rijbewijs en was ook 20, maar niet mogen rijden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:28 schreef OutKast het volgende:
Even een vraag die inhaakt op de bovenstaande discussie over het huren van een auto.
Ik huur straks een auto en ben 25, mijn mede reiziger is 20 jaar oud maar heeft wel een rijbewijs. Hij wil ook autorijden. Mag dat?![]()
Dat is wel een voordeel van California: de lage collision damage waiver voor huurautoos. In Florida betaal je iets van $20 per dag daarvoor: leuke kostenposts als je net zo blij bent met je huurauto van 20 dollar per dag en er blijkt nog een flinke kostenpost bovenop te komenquote:Op zondag 19 december 2004 16:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Wij huren een Chrystler voor $ 25/dag.
Ik heb bijna constant heimwee!quote:Op zondag 19 december 2004 15:16 schreef Pat-man het volgende:
Hey Miss_Sly, zie net pas je foto's.... shit zeg, krijg weer heimwee![]()
Hele mooie foto's! Jammer dat je zulk slecht weer in Bryce hebt gehad, maar je boft wel met NY en SF zeg. Wij hadden echt alleen maar fog en smog. En je hebt zeeleeuwen gezien, bij ons waren al die krengen weg terwijl we er 3 dagen zijn geweest![]()
![]()
Hoe beviel de camper? Is dat een aanrader?
Jawel, die zijn overal (in automaten) te koop.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:32 schreef Powderfinger het volgende:
kun je ook prepaid kaarten kopen op het vliegveld (LAX)?
Ik heb in Oregon gewoont (Eugene), maar wat wil je weten dan? Over tickets weet ik niks lolquote:Op donderdag 23 december 2004 19:48 schreef amsterdam19 het volgende:
Okay, geen CA, maar wegens t gebrek aan een topic erover: Ik wil eind mei/juni naar Portland, Oregon. Iemand daar wel eens geweest? Vind de ticketprijs nogal hoog (600euro), dus ben druk op zoek naar verschillende mogelijkheden.
Uitstapje naar Vegas. Zal je geen spijt van krijgen denk ik.quote:Op maandag 27 december 2004 17:53 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ga 10 februari voor 10 dagen naar Californie:D:D Ik wil er al zo lang een keertje heen, maar het kwam er nooit van.. te duur enzo... maar de tickets waren nu wel heel erg goedkoop! Ik logeer bij familie in Los Altos, in de buurt van San Fransisco. Weet iemand nog leuke dingen/plekken om te bezoeken daar in de buurt? Omdat ik er maar tien dagen ben ga ik natuurlijk niet echt rondreizen, maar uitstapjes maken is altijd leuk.
Reken op een uur of 8 stevig doorrijden. Je rijdt namelijk eerst een heel stuk richting Los Angeles en dan richting het noorden naar Las Vegas. Globaal zal je route zijn San Francisco - Bakersfield - Barstow - Las Vegas. Houd er rekening mee dat je rond Barstow midden in de woestijn zit.quote:Op maandag 27 december 2004 18:00 schreef M1RR1E het volgende:
Hoe ver is dat naar Las Vegas?
Hmm ik geloof dat Los Angeles ook een uur of 8 rijden is als je langs de kust rijdt toch? Heb gehoord dat dat ook een hele mooie route is..quote:Op maandag 27 december 2004 18:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Reken op een uur of 8 stevig doorrijden. Je rijdt namelijk eerst een heel stuk richting Los Angeles en dan richting het noorden naar Las Vegas. Globaal zal je route zijn San Francisco - Bakersfield - Barstow - Las Vegas. Houd er rekening mee dat je rond Barstow midden in de woestijn zit.
Ja Yosemite Park lijkt me inderdaad ook errug mooi! En de Golden Gate Bridge stond ook op mijn lijstje, want dat is toch wel een van de bekendste dingen van San Francisco geloof ik. Maar een fiets huren.. ik weet niet hoor maar kun je in SF een beetje normaal/veilig/rustig rondfietsen met al dat verkeer? In amerika zijn ze toch niet echt op fietsers ingesteld volgens mij?quote:Op maandag 27 december 2004 18:05 schreef miss_sly het volgende:
Absoluut Yosemite Park!
4 uurtjes rijden van SF en zonder meer de moeite waard.
En natuurlijk SF zelf: fiets huren op Firhermans Wharf en naar de Golden Gate Bridge fietsen.
LA of LV, hmm lastige keus. Dus niet maken, maar gewoon allebei doen.quote:Op maandag 27 december 2004 18:44 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Hmm ik geloof dat Los Angeles ook een uur of 8 rijden is als je langs de kust rijdt toch? Heb gehoord dat dat ook een hele mooie route is..
Omdat ik maar 10 dagen gaan denk ik dat ik maar één keer zo'n lange trip kan doen en dan daar een hotelletje boeken. Wat is mooier/beter/leuker/interessanter? Las Vegas of Los Angeles
In San Fransisco is goed te fietsen hoor. Er is een leuke neit te drukke route naar de Golden Gate vanaf Fishermans Wharf en je kunt over het fietspad over de Golden Gate. Is echt een aanrader! Ow, en als je dan daar bent, even naar Pier 39 voor de zeeleeuwen!quote:Op maandag 27 december 2004 18:50 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Ja Yosemite Park lijkt me inderdaad ook errug mooi! En de Golden Gate Bridge stond ook op mijn lijstje, want dat is toch wel een van de bekendste dingen van San Francisco geloof ik. Maar een fiets huren.. ik weet niet hoor maar kun je in SF een beetje normaal/veilig/rustig rondfietsen met al dat verkeer? In amerika zijn ze toch niet echt op fietsers ingesteld volgens mij?
Haha dat klinkt inderdaad erg goed :p 'even naar vegas vliegen'quote:Op maandag 27 december 2004 18:51 schreef Dizzee het volgende:
[..]
LA of LV, hmm lastige keus. Dus niet maken, maar gewoon allebei doen.
Die route heb ik zelf niet gereden, maar schijnt idd mooi te zijn. Ik zou als ik jou was naar LA rijden en van daaruit naar Vegas vliegen. Eventueel daar in vegas een helicoptervlucht maken. (over canyon e.d)
Heb je in een korte tijd, toch veel gezien.
Dat lijkt me inderdaad leuk dan! en Alcatraz, is dat de moeite waard?quote:Op maandag 27 december 2004 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In San Fransisco is goed te fietsen hoor. Er is een leuke neit te drukke route naar de Golden Gate vanaf Fishermans Wharf en je kunt over het fietspad over de Golden Gate. Is echt een aanrader! Ow, en als je dan daar bent, even naar Pier 39 voor de zeeleeuwen!
Wij hebben de kustroute genomen van San Francisco naar Los Angeles en hebben daar een uur of 11-12 (inclusief stops) over gedaan. Je rijdt de hele route langs de kust die inderdaad schitterend is als er geen mist is of laaghangende bewolking. Ik raad je sterk aan om naar Las Vegas te gaan omdat je in Los Angeles vreselijk vast komt te zitten in het verkeer. Over de kleinste stukjes doe je enorm lang.quote:Op maandag 27 december 2004 18:44 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Hmm ik geloof dat Los Angeles ook een uur of 8 rijden is als je langs de kust rijdt toch? Heb gehoord dat dat ook een hele mooie route is..
Omdat ik maar 10 dagen gaan denk ik dat ik maar één keer zo'n lange trip kan doen en dan daar een hotelletje boeken. Wat is mooier/beter/leuker/interessanter? Las Vegas of Los Angeles
Alcatraz is absoluut de moeite waard en is iets wat je zeker al eens gezien moet hebben. Het maakte op mij heel veel indruk. Als je weet dat je er heen gaat, reserveer dan nu kaarten op internet voor de eerste afvaart om half 10 's ochtends. Reserveer je niet via internet, dan is de kans minimaal dat je nog een kaartje ter plekke kan bemachtigen.quote:Op maandag 27 december 2004 20:42 schreef M1RR1E het volgende:
Dat lijkt me inderdaad leuk dan! en Alcatraz, is dat de moeite waard?
Fietsen is daar absoluut goed te doen, veel wegen zijn eenrichtingsverkeer en dus vrij veilig om te fietsen. Zoals welbekend in Amerika, men heeft de vaart er ook in San Francisco flink inzitten en dus blijft het flink uitkijken.quote:Op maandag 27 december 2004 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In San Fransisco is goed te fietsen hoor. Er is een leuke neit te drukke route naar de Golden Gate vanaf Fishermans Wharf en je kunt over het fietspad over de Golden Gate. Is echt een aanrader! Ow, en als je dan daar bent, even naar Pier 39 voor de zeeleeuwen!
Ik hoop voor je dat je fam. dat wilt doen.quote:Op maandag 27 december 2004 20:42 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Haha dat klinkt inderdaad erg goed :p 'even naar vegas vliegen'. Ik heb helaas zelf nog geen rijbewijs dus ik zal het aan mn familie voor moeten leggen en hopen dat zij zo gek zijn om fftjes naar LA te rijden.. Zijn die binnenlandse vluchten zo goedkoop daar? Want ik hoorde mn tante vorige week ook iets zeggen over 'even naar mn schoonzusje vliegen om op de koffie te gaan' :S
Thanxz voor je tips!
Een overnachting in Las Vegas hoeft niet duur te zijn, als je op The Strip zit, dus waar alle mega-hotels zitten, dan betaal je meer voor een overnachting dan wanneer je in Downtown zit.quote:Op maandag 27 december 2004 22:44 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je fam. dat wilt doen.
Een round-trip (retourtje) van LA na LV gaat je ongeveer 70 a 80 dollar kosten. Ik denk dat 2dagen (1overnachting) LV wel genoeg zou moeten zijn.
Een overnachting in Las Vegas hoeft niet duur te zijn, als je op The Strip zit, dus waar alle mega-hotels zitten, dan betaal je meer voor een overnachting dan wanneer je in Downtown zit. Wij hebben 22 dollar per nacht betaald.quote:Op maandag 27 december 2004 22:44 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je fam. dat wilt doen.
Een round-trip (retourtje) van LA na LV gaat je ongeveer 70 a 80 dollar kosten. Ik denk dat 2dagen (1overnachting) LV wel genoeg zou moeten zijn.
idd.quote:Op maandag 27 december 2004 22:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een overnachting in Las Vegas hoeft niet duur te zijn, als je op The Strip zit, dus waar alle mega-hotels zitten, dan betaal je meer voor een overnachting dan wanneer je in Downtown zit. Wij hebben 22 dollar per nacht betaald.
Wij hadden een auto ja en reden dus naar een parkeerplaats. Je bent 2 avonden nodig als je echt veel wil zien. De ene keer hebben we gratis geparkeerd in de parkeergarage van het Paris hotel en de tweede keer op een openbare parkeerplaats naast het Stardust. Zij kan inderdaad beter aan de Strip zitten. Doordeweeks scheelt het gigantisch veel geld inderdaad. Wij zaten in het Plaza hotel, tegenover Freemont Street.quote:Op maandag 27 december 2004 23:35 schreef Dizzee het volgende:
[..]
idd.
maar waarschijnlijk hadden jullie een auto. M1RR1E heeft dat denk ik niet. dus misschien kan zij beter wel aan de strip zitten. En het hotel, als je doordeweek zit scheelt het wel met het weekend tarief.
De stip lopen in 2 dagen is opzich wel goed te doen. (bij ons iig wel)
Hehe, grappig post. Vooral die laaste zinquote:Op dinsdag 28 december 2004 05:51 schreef LOCALMOTION het volgende:
zou haast iedereen uitnodigen om bij mij voorbij te komen--smile---sorry zit nu niet in San Francisco maar in het MidWest van Amerika voor mijn werk---hier is het ontzinnigd koud....
advies : probeer nou niet teveel te bezoeken /zien in 1 dag---weest kieskeurig and get Ur best shots-- mocht je later meer tijd over hebben--ga verder......please don't gamble in Las Vegas..enjoy Ur vacation first oke--good luck -have fun and Welcome to the USA
ja das waar. als een gek gaan haasten zou ik ook niet doen. ik had als voordeel dat ik ruim de tijd had. we hadden dan ook niets gepland en gingen gewoon. had ik 10 dagen, dan zou ik toch wel zoveel mogelijk op mn lijstje zetten.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou ook niet als een gek gaan rondrennen om alles gezien te hebben hoor. Ik hou er meer van om echt te genieten van waar ik ben en wat ik zie, en dat kost meestal wat tijd. Dus kies ik een paar dingen uit die ik echt heeeel graag wil zien en maakdaarnaast een lijstje van dingen die ik wel wil zien als ik tijd over heb.
kwestie van smaak ook wel. ik zou het sowiezo wel doen.quote:Ik moet trouwens zeggen dat ik niet per se naar Las Vegas zou hoeven als ik in die regio ben. Ik vond Vegas best leuk hoor, maar ik heb toch echt mooiere en leukere dingen gezien!
Makkelijk kletsen als je er al geweest bent...quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik niet per se naar Las Vegas zou hoeven als ik in die regio ben. Ik vond Vegas best leuk hoor, maar ik heb toch echt mooiere en leukere dingen gezien!
Er wordt gevraagd naar tips om te doen in een dikke week. Ik geef mijn mening daarover, juist op basis van het feit dat ik al geweest ben. daarbij moet een ander natuurlijk helemaal zelf weten wat hij/zij met mijn mening doetquote:Op woensdag 29 december 2004 15:27 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
Makkelijk kletsen als je er al geweest bent...
LV blijft toch een stad die je een keer gezien moet hebben.
Net zoals Tiger dat doet.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar nogmaals, ik geef alleen maar mijn mening.
He cool. Welke studie? Goed geregeld.quote:Op donderdag 30 december 2004 17:57 schreef innepin het volgende:
Ooh ik wist niet dat er een Californië topic was!Ik ga over twee daagjes... een half jaar studeren aan UC Santa Cruz
!
Wat.quote:Op donderdag 30 december 2004 17:57 schreef innepin het volgende:
Ooh ik wist niet dat er een Californië topic was!Ik ga over twee daagjes... een half jaar studeren aan UC Santa Cruz
!
quote:Op donderdag 30 december 2004 17:31 schreef Powderfinger het volgende:
ik ben net wakker geworden en ik ga straks de stad een beetje doorcruisen om een beetje een overzicht te krijgen van de omgeving.
6 maanden net als Innepin (we doen dan ook min of meer dezelfde opleiding)quote:Op donderdag 30 december 2004 18:16 schreef Dizzee het volgende:
[..]
vet hoor.
hoelang bleef je er ook alweer?
Ah, tof. Heel veel plezier in ieder geval. Santa Cruz is een mega toffe stad, echt gewoon zo'n lekkere (soms on-Amerikaanse) sfeer en de surfcultuur en lifestyle zijn ook heel duidelijk te merken in Santa Cruz. 's Avonds joggen over het pad langs het strand en de rotsen, da's het lekkerste wat er is.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:11 schreef innepin het volgende:Ik doe in Utrecht University College . In Santa Cruz ga ik eh.. een beetje relaxen en iets van literatuur studeren
![]()
Nog twee nachtjes slapen!
quote:Op donderdag 30 december 2004 23:11 schreef innepin het volgende:Ik doe in Utrecht University College . In Santa Cruz ga ik eh.. een beetje relaxen en iets van literatuur studeren
![]()
Nog twee nachtjes slapen!
Merciquote:Op donderdag 30 december 2004 23:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ah, tof. Heel veel plezier in ieder geval. Santa Cruz is een mega toffe stad, echt gewoon zo'n lekkere (soms on-Amerikaanse) sfeer en de surfcultuur en lifestyle zijn ook heel duidelijk te merken in Santa Cruz. 's Avonds joggen over het pad langs het strand en de rotsen, da's het lekkerste wat er is.
quote:Op donderdag 30 december 2004 23:36 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb dus ook les op UCU, economie. Wat doe je voor opleiding?
Maar UCSC staat niet op de lijst van uitwisselingsuni's van de UU. Via welk programma zit je daar?
Hoe kan je nou UCU volgen? Het is de naam van de campus, geen opleiding. Wat voor vakken horen er in vredesnaam bij de opleiding UCUquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:26 schreef innepin het volgende:Je bedoelt dat je op de campus van UCU economie volgt? Ik doe gewoon de opleiding UCU
Onze opleiding staat een gebouw af aan James Boswell en economie. Maar 't is van ons
anyway dit is een beetje off topic
Dan zal ik die toch maar kopen, denk ikquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:19 schreef Dizzee het volgende:
mooie foto's.de januari editie van National Geografic gaat trouwens over Yosemite Park.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:19 schreef Dizzee het volgende:
mooie foto's.de januari editie van National Geografic gaat trouwens over Yosemite Park.
Wij zijn ook in oktober in het park geweest, na de sneeuwval. Je kon niet meer overal heen, Glacier Point was bijvoorbeeld gesloten, maar we hadden wel watervallenquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:16 schreef Tyntje het volgende:
In Oktober in het park geweest, toen waren jammer genoeg de watervallen helemaal droog. Een week later (3de week oktober) is er veel sneeuw gevallen en wilde je echt niet daar met je tentje camperen. Mooi park en wat een natuur. Camperen hebben wij even buiten het park gedaan, 7 dagen pas gekocht en lekker alles met de auto bezoeken.
Ned. Zelf niet gelezen maar zag hem gister in het schap staan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:25 schreef Tyntje het volgende:
De Nederlandse editie of de Engelse?
[..]
quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hoe kan je nou UCU volgen? Het is de naam van de campus, geen opleiding. Wat voor vakken horen er in vredesnaam bij de opleiding UCUIk heb ook les in gebouw U, naast Boswell.
Ik zit momenteel in Canada, maar mijn schoonmoeder en de weerrapporten (tis natuurlijk de vraag welke van de twee het betrouwbaarste isquote:Op donderdag 30 december 2004 17:31 schreef Powderfinger het volgende:
ben vandaag aangekomen in California. Eerst naar LA gevlogen via Washington en toen met de auto naar San Diego. ik moet zeggen als wend snel; in het begin is het wat onwennig al die 6/8 baans snelwegen maar aan het eind van de rit ben je daar wel aan gewend. alles is gewoon allemaal een slagje groter. ik ben net wakker geworden en ik ga straks de stad een beetje doorcruisen om een beetje een overzicht te krijgen van de omgeving.
Hou er rekening mee dat als de authoriteiten er op een of andere manier achter komen dat je veroordeeld kan worden voor visafraude. (werken op een toeristenvisum).quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:16 schreef Tyntje het volgende:
In April 2005 ga ik weer naar San Fransisco. En later in het jaar ga ik er 3 maanden wonen. Jammer genoeg is je visum maar 90 dagen geldig. Onbetaald verlof van mijn werk en het avontuur opzoeken. Ben van plan om er wat zwart te gaan werken en vrijwillegerswerk te gaan doen.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in Canada, maar mijn schoonmoeder en de weerrapporten (tis natuurlijk de vraag welke van de twee het betrouwbaarste is![]()
) vertellen allebei dat het deze week enorm veel heeft geregend en geonweerd enzo, en dat voor de 31e en 1e nog meer regen is voorspeld.
Op 1 Januari is er altijd de Rose Parade in Pasadena, altijd wel leuk om te kijken op TV.
check: Californiaquote:Op zondag 2 januari 2005 13:37 schreef whoops het volgende:
Cool topic...
Ik ga in februari naar California... Ik kom samen met een vriend van me aan in LA, en we vertrekken daar tien dagen later weer.
Nu willen we graag in en om LA wat dingen zien, we willen naar Las Vegas en ook even bij Tijuana de grens over. In hoeverre is het do-able om ook nog een bezoekje aan SF te brengen? Ik zou dat ook graag willen zien, hoe ver is het van LA af en hoe lang doe je er over met de auto? Weet iemand een goede online route-planner?
En waar kan ik het beste een auto huren? Is het slim om dat van tevoren te regelen of kan ik het ook gewoon op LA-Airport regelen en daar voor een goeie aanbieding gaan?
cool!quote:Op maandag 3 januari 2005 03:23 schreef innepin het volgende:Ik ben in California!! Het regent hier, maar het is wel erg mooi. De wegen zijn kut, maar UCSC campus is echt ontzettend mooi.
![]()
Moest ik natuurlijk even melden
De wegen kut? Dat kan ik me haast niet voorstellen.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:23 schreef innepin het volgende:Ik ben in California!! Het regent hier, maar het is wel erg mooi. De wegen zijn kut, maar UCSC campus is echt ontzettend mooi.
![]()
Moest ik natuurlijk even melden
Bedankt voor de info.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:24 schreef alana het volgende:
[...]
ik studeer vanaf vandaag aan UCSD. Ik vind de campus best mooi eigenlijk! Vooral de Geisel bibliotheek is erg apart. Het lijkt een beetje op een UFO.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:08 schreef alana het volgende:
Ik ben ondertussen 4ejaars, maar ik studeerde film en televisiewetenschappen, en das iets dat ze op UCU niet hebben hoor.. Het heeft niet zoveel met mijn studie te maken dat het kon via UCU. Het was meer dat ik een motivatie had die zij wel goed achtten, waarom ik ECHT PERSE naar californie wilde, en niet gewoon ergens in amerika.(ik had eerder in LA gezeten, en nou ja, met film en tv...ligt redelijk voor de hand denk ik he...) Dus je moet even verzinnen waarom je met jouw studie/toekomstplannen etc perse daarheen wil, en niet naar een ander gebied van amerika. Ik heb trouwens een jaar gestudeerd aan UCSD. Misschien niet de mooiste campus, maar het ligt echt perfect!! San Diego is echt een fantastische stad!!!:)
De wegen zijn echt erg slecht. ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te onderhouden, maar het wegdek is echt belabberd. Er ligt ook echt ontzettend veel rotzooi in de berm... heel vies.quote:Op maandag 3 januari 2005 09:41 schreef BrauN het volgende:
[..]
De wegen kut? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Hoe bevalt Santa Cruz tot nu toe? Lekker stadje hè?
Ga ook eens een keertje bij de Boardwalk kijken, ook best grappig om te zien, al is het trouwens leuker in de zomer lijkt me. In ieder geval... hou ons op de hoogte van je belevenissen daaro.
Kom maar eens naar Los Angeles..... de wegen komen sterk overeen met die van Belgie, namelijk gewoon plat gegroefd BETON. Na 8 maanden droogte en ingewerkte olieplekken kun je je voorstellen dat dat een fantastisch effect heeft bij de eerste regenbui in de winter!quote:Op maandag 3 januari 2005 09:41 schreef BrauN het volgende:
De wegen kut? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Ja, ik moet m'n uitspraak een beetje terug nemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Kom maar eens naar Los Angeles..... de wegen komen sterk overeen met die van Belgie, namelijk gewoon plat gegroefd BETON. Na 8 maanden droogte en ingewerkte olieplekken kun je je voorstellen dat dat een fantastisch effect heeft bij de eerste regenbui in de winter!![]()
In California speelt dat zeker een rol, maar er zijn ook nieuwere stukken snelweg waar gewoon van asfalt gebruik gemaalt wordt. Ik denk dat het voornamelijk met de kosten te maken heeft. Je betaald in de VS zowiezo minder belasting en geen wegenbelasting (alleen je kentekenregistratiekosten elk jaar) dus er blijft per saldo natuurlijk minder over voor wegonderhoud dan in Nederland. Daar komt ook nog eens bij dat er veel meer, en veel bredere wegen zijn dan in Nederland. Meer oppervlak = meer kosten natuurlijkquote:Op woensdag 5 januari 2005 10:35 schreef BrauN het volgende:
Ja, ik moet m'n uitspraak een beetje terug nemen.Ik dacht in eerste instantie dat ze bedoelde dat de wegen slecht zijn, in de zin van: drukte, onduidelijk en moeilijk.
Inderdaad, mijn ervaring is ook dat de meeste wegen behoorlijk vernaggeld zijn, wat volgens mij vooral komt door het gebruik van die beton segmenten. Waarom gebruiken ze dat eigenlijk in plaats van tarmac? Ik dacht zelf dat het iets met de hitte te maken had... dat tarmac te zacht en onbetrouwbaar wordt in de hitte.
De leukste delen van een stad zijn ook meestal niet de commercieel geadverteerde dingen uit de gemiddelde toeristengids. Als je durft te verkennen dan zijn er echt hele leuke wijken in San Fransisco. Ik ben er zelf 6 jaar geleden voor het laatst geweest, en heb er 3 dagen rondgereden. Met de auto trouwens, parkeren is meestal geen enkel probleem. Je zoekt ten eerste een hotel uit waarbij je de auto s'nachts op het hotel terein kan parkeren. Overdag zijn er overal parkeergarages te vinden in geheel downtown SF. Je kunt vervolgens de Cable Cars door downtown nemen. De BART stopt ook downtown, en niet ver van een Cable Car station, dus als je een hotel neemt vlak bij een BART station dan kun je prima terecht.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:33 schreef ZFLaSH het volgende:
Snap niet dat jullie SF echt geweldig vinden. FishWarf. vond ik 1 grote commercieel fiasco. Veel zwervers en na een tijdje met een "bouncer" van het Hilton te hebben gekletst kwam het grote woord eruit dat ze willekeurige zwervers, die lastig waren, een paar klappen gaven, in een busje mieterde en aan de andere kant van de stad neer dumpte. Verder is de stad gewoon NIET te doen met een auto. Wat je ook doet, huur geen auto in SF want alleen al dat ding 's nachts parkeren kost je een klein fortuin.
Dat ben ik zeker met je eens!quote:Mooiste stad in California vond ik toch echt San Diego. Super gezellig daar en heel veel te zien.
Ik heb dat steeds vaker.... Ze filmen natuurlijk in heel Los Angeles en ook in Orange County steeds vaker.... Ik kijk dan wel eens TV en opeens heb ik zoiets van... "Heee, daar was ik van de week nog in de buurt" ofzo...quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:03 schreef ZeroSletje het volgende:
Gewoon raar om te zien wat je vaak op tv hebt gezien....
goed puntquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:06 schreef maartena het volgende:
Door niet de thumbnails te gebruiken maar de echte fotos?
Wees gerust, vanaf morgen regent het ook in California voor een paar dagen..... Pas volgende week weer zonquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:35 schreef Dizzee het volgende:
Ow dat ziet er zonnig uit.
* Dizzee hoort regen en wind![]()
Hier is het best zonnig nu hoorquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Wees gerust, vanaf morgen regent het ook in California voor een paar dagen..... Pas volgende week weer zon
Ik ben 5 dagen in SF geweest en heb echt bijna heel SF gezien. Er zijn zeker leuke dingen daar maar de algehele indruk vond ik gewoon minder. Parkeren is in Tenderloin echt niet leuk. Zeker niet als je bij je hotel je auto neer wilt zetten. Daarom zeg ik ook dat je gewoon met het openbaar vervoer moet gaan. Cable cars, bus, BART. Ze hebben het daar gewoon goed geregeld.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De leukste delen van een stad zijn ook meestal niet de commercieel geadverteerde dingen uit de gemiddelde toeristengids. Als je durft te verkennen dan zijn er echt hele leuke wijken in San Fransisco. Ik ben er zelf 6 jaar geleden voor het laatst geweest, en heb er 3 dagen rondgereden. Met de auto trouwens, parkeren is meestal geen enkel probleem. Je zoekt ten eerste een hotel uit waarbij je de auto s'nachts op het hotel terein kan parkeren. Overdag zijn er overal parkeergarages te vinden in geheel downtown SF. Je kunt vervolgens de Cable Cars door downtown nemen. De BART stopt ook downtown, en niet ver van een Cable Car station, dus als je een hotel neemt vlak bij een BART station dan kun je prima terecht.
Parkeren in Amsterdam kost je een klein fortuin. In SF, LA en SD zeker niet.
[..]
HEEERLIJKE stad. Historic heart is zo gezellig. 1 v/d weinige steden waar ze buiten een terras hebben. Vond het heel jammer dat ik er maar 2 dagen ben geweest. Ook de navy base is heel indrukwekkend en de USS Midway al helemaal.quote:Dat ben ik zeker met je eens!![]()
San Diego is een ontzettend leuke stad, en ik ga er graag op bezoek. Het is slechts anderhalf uur rijden voor mij, dus ik kom er meestal wel een paar keer per jaar.
Leuk rijtje, alleen natuurlijk heel erg jammer dat je te kort op sommige plekken bent.quote:Op zondag 9 januari 2005 16:13 schreef matthijst het volgende:
Van de week ook de Cali/westcoast trip geboekt. 23 dagen/22 nachten is het geworden:
2 in Los Angeles
1 in San Simeon
3 in San Francisco
1 in Lake Tahoe
1 in Yosemite
1 in Lee Vining
1 in Furnace Creek
2 in Las Vegas
1 in Bryce
2 in Moab
1 in Mexican Hat
1 in Page
1 in Grand Canyon
1 in Twentynine Palms
2 in San Diego
1 in Long Beach
Nu aftellen naar de zomer
Je moet keuzes maken; 4 weken vrij is wel zo'n beetje het maximale dat ik kan krijgen op m'n werk. En ik vind het nu al teringduur, dus nog langer is sowieso geen optiequote:Leuk rijtje, alleen natuurlijk heel erg jammer dat je te kort op sommige plekken bent.
Hearst Castle schijnt ook wel leuk te zijn ja maar persoonlijk vonden wij San Simeon niet zo veel aan. Big Sur daarentegen is wel mooi en ook zeker een bezoekje waard. Het ging ons puur om de 101 langs de kust en dat we dus in 1 dag van SF naar LA wilden aangezien we ook naar een vriend van me moesten in Beverly Hills.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:18 schreef matthijst het volgende:
Over San Simeon:
San Simeon leek mij een mooie plek om te overnachten zodat je de volgende dag vroeg naar Hearst Castle kan (op 3 kilometer). Aan de US1 ligt ook nog zo'n grote factory outlet waar wij een paar uur hopen te verklooien... en er zijn een aantal natuurreservaten onderweg, dus dan is 1 dag SF-LA wel kort.
Je kan gewoon een bankrekening openen, daar heb je geen social security number voor nodig. Ik doe het niet - ik gebruik gewoon mijn postbank creditcard, dat kost geloof ik 12 ct per transactie. dat overleef ik welquote:Op zondag 9 januari 2005 17:51 schreef Smeich het volgende:
Zal dit topic ook eens rustig doorlezen. Erg leuk om dat te lezen wat ik nu voorbij heb zien komen maar ben druk bezig met voorbereidingen treffen voor mijn vertrek. Maar hier nog een vraag:
Kan ik als uitwisselings student een bankrekening openen in SF? Of raden jullie aan om geen bankrekening te openen en gewoon de pas van de Postbank en creditcard te gebruiken?
Ik gok niet dat in 1 dag van San Francisco naar Los Angeles te halen valt. In ieder geval niet voor ons. Wij hebben namelijk nog al wat stops in de planning:quote:Op zondag 9 januari 2005 21:00 schreef Jaguarized het volgende:
@ SpaceAce
San Simeon zijn wij ook geweest, het stelt helemaal niks voor en je bent er heel snel doorheen. Absoluut geen aanrader. Wij wilden hier ook eerst 1 nacht blijven maar na het horen van dit soort verhalen hebben we besloten om toch maar in 1 dag van SF naar LA te reizen.
Met hoeveel mensen ben je? Als je namelijk maar met z'n twee-en of iets dergelijke bent, dan kun je een kleine auto huren en ter plekke een upgrade regelen. Dat hebben wij wel gedaan, we zouden een Metro krijgen maar ter plekke om een upgrade gevraagd, of ze iets konden regelen. Wij hebben bij Alamo geboekt trouwens.
Hoe is Irvine eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:17 schreef maartena het volgende:
Oh, en natuurlijk.... Welcome to California innepin! Ik kwam gisteren na een tweeweeks bezoek aan Canada ook weer aan op LAX, na een gigiantisch turbulente vlucht omdat het weer niet meezat..... Ben vandaag alweer aan het werk.![]()
Verder: San Diego is veruit mijn favoriete stad in California..... en wonen in La Jolla is echt fantastisch. Santa Cruz ken ik niet zo..... ik ben er wel eens in de buurt geweest in 1998. Verder kom ik wel eens in Oakland voor mijn werk zo 1 of 2 keer per jaar..... Ik zou zelf graag in San Diego willen wonen, en dat komt er nog wel een keertje van. Het is slechts anderhalf uur rijden voor me.
SF naar LA is zo'n 8 uurtjes rijden als je maar 1 of 2 stopjes maakt en niet de hele toeristische route pakt. In jou geval zou ik er 2 dagen over gaan doen anders wordt het echt nachtwerk en kan je maar heel kort op sommige plekken blijven. Hotels zou ik wel ter plaatse regelen. Houd het een stuk leuker en je kan altijd wel wat vinden eigenlijk.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:57 schreef SpaceAce het volgende:
[..]
Ik gok niet dat in 1 dag van San Francisco naar Los Angeles te halen valt. In ieder geval niet voor ons. Wij hebben namelijk nog al wat stops in de planning:
Tussenstops San Francisco - San Simeon:
- Santa Cruz (wandeling over de boardwalk met een hele oude houten achtbaan)
- Monterey Bay Aquaruim
- 17 miles drive bij Carmel (Montrey)
- Bug Sur
- Zee-olifanten bekijken op het strand van San Simeon
Tussenstops San Simeon - Los Angeles:
- Hearst Castle (San Simeon)
- Morro Bay (grote imposante rots Morro Rock)
- Santa Barbara
Verder reizen we maar met z'n twee'tjes. We dachten zelf aan een Intermediate. Vorig jaar in Florida hadden we de Compact en dat beviel ons uitstekend. Maar iedereen raadt ons aan om niet te bezuinigen op de auto. Soms zit je er de gehele dag in, dat ruimte en comfortable geen luxe zal zijn. (Sommige raden ons aan om zelfs een Full Size of 4x4 te nemen, maar dat vind ik allemaal wel erg groot worden - ik vind m'n eigen Suzuki Alto al redelijk ruim)
En dat gaan we dus ook doen, zie een paar post naar bovenquote:Op maandag 10 januari 2005 00:21 schreef Pat-man het volgende:
In jou geval zou ik er 2 dagen over gaan doen anders wordt het echt nachtwerk en kan je maar heel kort op sommige plekken blijven.
Kun jij ook overzichtelijk je uitgaven van je cc via het internet bekijken?quote:Op zondag 9 januari 2005 23:43 schreef innepin het volgende:
[..]
Je kan gewoon een bankrekening openen, daar heb je geen social security number voor nodig. Ik doe het niet - ik gebruik gewoon mijn postbank creditcard, dat kost geloof ik 12 ct per transactie. dat overleef ik wel
Wat versta jij onder all-inclusive autohuur?quote:Op maandag 10 januari 2005 07:54 schreef matthijst het volgende:
Ebookers.nl is ook heel goedkoop qua autohuur. All-inclusive huur schijnt het te zijn.
ik woon in La Jolla, tussen La Jolla Shores en La Jolla Coves in. Dit weekend (zaterdag) ben ik naar het BIrch aquarium geweest. erg mooi daar. het is niet het grootste aqarium maar de aqariums zijn erg goed opgezet. vooral de zeedraken zijn fantastisch.quote:Op maandag 10 januari 2005 10:48 schreef alana het volgende:
Hey Powderfinger,
Wat leuk dat je in SD zit!! Waar woon je precies? Heb je al meer gezien van San Diego? Ik vind San Diego ook de leukste stad van Californie, Er hangt zo'n relaxte sfeer, en elke wijk is zo anders...Wij gingen vaak koffie drinken in Hillcrest, daar heb je namelijk soort van terrasjes, en er hangt een hele relaxte sfeer zo op de zaterdagmorgen.. Verder ook leuke koffietentjes aan de n\boardwalk van PB. In downtown la jolla zit een thai restaurant, wat echt heel lekker en ook best wel goedkoop is! Ben even de naam kwijt, daar bij Silverado ergens, geloof ik. En ze hebben er pindasaus;)
als ik een persoonlijk verhaal mag vertellen,quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:33 schreef OutKast het volgende:
Hoe is het eigenlijk qua criminaliteit in LA? Ik heb even wat dingen opgezocht maar het is een behoorlijke achterstands-stad als ik het goed begrijp. Is het er veilig voor toeristen, of wordt elke gehuurde auto geript?
Prent deze plattegrond even in je geheugen, dan weet je meteen welke stadsdelen je straks moet vermijden: http://www.streetgangs.com/maps/southla_turf.htmlquote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:33 schreef OutKast het volgende:
Hoe is het eigenlijk qua criminaliteit in LA? Ik heb even wat dingen opgezocht maar het is een behoorlijke achterstands-stad als ik het goed begrijp. Is het er veilig voor toeristen, of wordt elke gehuurde auto geript?
Dat wist ik dus wel. Maar koekjes mogen dus wel? En moet je dan ook verklaren wat er precies inzit enzo?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:12 schreef Jaguarized het volgende:
Juist geen kaas en vleeswaren! Niks wat met zuivel te maken heeft, geen groenten en fruit. Kortom, neem dus geen eten mee wat je daar ook goedkoop in een supermarkt kan kopen! Want ze pakken het je gegarandeerd af. Pinda's mochten bij ons nog...
Persoonlijk begeef ik me liever niet in die buurt. Overdag is het nog wel te doen mischien maar je bent met een huurauto direct een doelwit natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:27 schreef matthijst het volgende:
Is het veilig om naar Inglewood te gaan?
5301W 104th Street
Wilde dit wel eens bekijken:
www.westcoastcustoms.com/Showroom/Images/Shop/DSC_0031.jpg
Zorg ervoor dat je em zelf vol terug brengt, dus tanken vlak voor je em inleverd. Dat is een stuk goedkoper dan de prijs die de verhuurbedrijven rekenen voor een gallon benzine.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:25 schreef matthijst het volgende:
Iemand verstand van die autohuur termen? Ben je met het volgende lijstje klaar:
Unlimited Mileage
Local Tax
Vehicle Licence Fee
Location service charge
Loss Damage Waiver
Full tank of fuel
Third Party Liability
Liability Insurance Supplement
Unlimited Additional Drivers.
Oei! Da's wel erg tof, om daar eens een kijkje te nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:27 schreef matthijst het volgende:
Is het veilig om naar Inglewood te gaan?
5301W 104th Street
Wilde dit wel eens bekijken:
www.westcoastcustoms.com/Showroom/Images/Shop/DSC_0031.jpg
Echt zo'n klotebuurt daar? Dat ze je op klaarlichte dag beroven enzo?quote:Persoonlijk begeef ik me liever niet in die buurt. Overdag is het nog wel te doen mischien maar je bent met een huurauto direct een doelwit natuurlijk.
Ik weet niet waar je landt met je vliegtuig, als je op LAX landt ben je al heel dicht bij West Coast Customs. Kijk maar eens op hun website naar de plattegrond, het ligt praktisch achter het vliegveld, dus ik zou er na aankomst effe langsrijden ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Echt zo'n klotebuurt daar? Dat ze je op klaarlichte dag beroven enzo?
Had eigenlijk verwacht dat het zoiets als Harlem of The Bronx in New York zou zijn, waar je je op de grote straten ook wel kan vertonen zonder gezeik te krijgen....
jupquote:
Sorry dat ik het zeg, maar wat heb jij een ontzettend irritante manier van schrijven.quote:Op donderdag 13 januari 2005 08:26 schreef LOCALMOTION het volgende:
ben zelf net thuis vloog van Kansas City naar Boston-London-Ams-London(Gatwick)-Raleigh Durham-Dallas Texas en terug naar the home of The Golden Gate bridge--was in Holland voor de week-endje-- leuk te zien dat er nog vele Nederlanders hier in California op bezoek komen--wel goed om op een mooie dag terug te zijn-- geen regen maar een liitle bit nippy= koud-- wens allen WELCOME...have a good time and tell the folks back home that not all Americans are stinky..( aid 4 the Tsunami relief) ---hahahaha ----
quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Hij stamt nog uit de tijd van de telegrammen denk ik.
Jij ook al...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:14 schreef mechatronics het volgende:
volgens mij zat je wel in de buurt Dizzee
en nu, nu flink slapen, dan snoeihard leren, en dan ff heel snel mn P halen.
Als ik dat heb, ga ik eens denken om nog n keer naar CA te gaan
aaahhhh..... dead rubber.quote:Op maandag 3 januari 2005 13:06 schreef Dizzee het volgende:
Ik vond de wegen niet slecht. Wel viel me op dat er veel (in LA) zooi (autobanden, plastic zakken e.d op de weg lag.
De reden is eigenlijk simpelweg dat het makkelijk is. Je komt aan en wordt lekker rondgereden. Ook zien pa & ma dat liever gebeuren, dan kan er nml minder misgaan.quote:Is er een reden dat je voor een georganiseerde reis kiest?
Djoser is ook ex eten en luchthavenbelasting, dus komt op 2000,- + eten. Een losse vlucht is momenteel nog het goedkoopst via United meen ik, en dat is 700,-.quote:Wooz, is dat 1925 pp bij Djoser?
Dat is toch niet supergoedkoop? Ik heb voor de zomer alles los geboekt en ben iets minder dan dat kwijt (+/-) 1850 dacht ik. Wel ex. eten (afgezien van paar ontbijtjes in de helft vd hotels).
Vlucht is 625 pp, auto 630 voor 22dagen.
dat vond ik ook reuze meevallen. ik moest van LAX Avalation oid, naar Hermosa. kwam alleen wel vast te zitten bij Manhatten beach omdat de bussen daar na 10en niet meer rijden.quote:Op maandag 17 januari 2005 08:28 schreef LOCALMOTION het volgende:
"Matthyst" zo gek en slecht zijn de buurten rondom het vliegveld in LAX niet.
Je kunt in de VS erg goed zelf gaan trekken, maar dan moet je wel een eigen auto hebben, en die is voor een 21 jarige met de extra toeslag wellicht te duur. Heb je een eigen auto, dan kun je van stad naar stad naar stad, en zelfs in Las Vegas kun je nog wel een hotelkamer vinden op de Strip, tenzij er wellicht een enorme conventie is ofzo......quote:Op maandag 17 januari 2005 08:26 schreef miss_sly het volgende:
Is er een reden dat je voor een georganiseerde reis kiest? Als je alleen gaat, kan ik me er nog niets bij voorstellen, maar met 2-en zeker niet. VS is erg goed te doen op eigen gelegenheid en ik zou daar persoonlijk niet kiezen voor een georganiseerde reis.
Lekker, maar het weer is wat wisselend toch? Regen, zon etc.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 05:43 schreef Smeich het volgende:
Ja mensen, ik zit nu in mijn 3e hele dag in San Francisco en het is hier helemaal geweldig!!!!
klopt in San Diego bay kun je de USS midway bezoeken (vliegdekschip). heb ik 10 dagen geleden gedaan en is zeker aan te raden.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:42 schreef PLAE@ het volgende:
In San Diego zetelt toch de Amerikaanse Marine?
Misschien is dat ook even de moeite waard om in de haven te kijken.
ik zou een dag in Santa Barbera blijven en dagje minder in LA. Ik ben van het weekend in Santa Barbara geweest en het is een fantastische stad. De stad is lekker klein, je kunt er makkelijk de weg vinden. de pier is erg mooi, er zijn fantastische restaurants en als je aan het eind van de middag een stukje de bergen in rijd kun je een hele mooie zonsondergang zien.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:37 schreef SpaceAce het volgende:
Ben ik gisteren onze definitieve planning inelkaar aan het fabriceren, zie ik dat ze de site van Paramount & Six Flags Marine World aan hebben gepast. Deze zijn dus beide in april alleen in het weekend geopend![]()
Daardoor hebben we besloten om Six Flags Marine World maar te laten schieten en meteen de dag na aankomst maar naar Paramout's Great America te gaan (hoe erg onze 'jetlag' dan ook mag zijn - alhoewel de grootste jetlag meestal bij terugkomst is). Zo hebben we dus nog een extra dag over en hoogstwaarschijnlijk gaan we die gebruiken voor een overnachting Death Valley.
Mijn vraag: in welke plaats kunnen we dan het beste overnachten in Death Valley? Waar is dan ook het meeste, leukste en mooiste te zien? En hoe lang is dat rijden?
(en mocht Death Valley niet doorgaan, gaan we ons extra dagje gebruiken voor Knott's Berry Farm. We zijn immers toch al van plan om de Southern California CityPass te kopen - maar onze voorkeur gaat uit naar Death Valley)![]()
------------------------------------------------------------------------
Of is het misschien handiger vanaf San Diego meteen naar Death Valley te rijden, overnachten en dan de volgende dag naar Las Vegas om aldaar de vakantie af te sluiten?
Griffith Observatory is tot Mei 2006 gesloten voor renovatie, dat je het even weetquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:37 schreef SpaceAce het volgende:
Dag 07: Los Angeles – Verkenning (Hollywood blvd - Beverly Hills - Rodeo Drive - Griffith Park - Venice Beach - Santa Monica Beach)
Disneyland bevindt zich in Anaheim, niet in Los Angeles. Cultuurbarbaar!quote:*** Autorit naar Anaheim ***
Dag 11: Anaheim – Disneyland
Dag 12: Anaheim – Disney California Adventures
U rijdt traagquote:Dag 13: Autoreis Anaheim - San Diego (reistijd: 2 uur excl. de tussenstops)
Vergeet Old Town San Diego niet. Dit was de eerste vestiging van kolonisten in San Diego, en ligt noordelijk van de huidige binnenstad. Het ligt erg dicht bij Motel Circle, dus als je daar een motel/hotel hebt geregeld dan kun je er binnen 5 minuten heen. Leuk om uit eten te gaan en rond te lopenquote:Dag 14: San Diego – Verkenning (Wijk Gaslamp Quarter - Outlet in Viejas - San Diego Zoo)
* Genoteerdquote:Op donderdag 20 januari 2005 01:00 schreef maartena het volgende:
Griffith Observatory is tot Mei 2006 gesloten voor renovatie, dat je het even weetHet park is verder wel open, maar het uitzicht krijg je van het Observatory. Je kunt er nog wel beperkt parkeren en er zijn nog wel een aantal goede uitzichtplekken.
We gaan idd ook naar een hotel in Anaheim, maar ik vond het voor het overzichtje mooier/makkelijker om er Los Angeles neer te zetten. Voor mij valt Anaheim gewoon bij Los Angelesquote:Disneyland bevindt zich in Anaheim, niet in Los Angeles. Cultuurbarbaar!
Bakkie koffie doen?quote:Ik woon hier trouwens nog geen 10 minuten vandaan in Orange, CA.
Op de offerte van American Vacations staat 1 3/4 uur, heb ik er voor het gemak maar 2 uur neergezet. Bedoel 3/4, was da nou voor een schatting??quote:U rijdt traagBinnen anderhalf uur kun je in San Diego zijn vanuit Anaheim, tenzij je tijdens de spitsuren vertrekt.
quote:Vergeet Old Town San Diego niet. Dit was de eerste vestiging van kolonisten in San Diego, en ligt noordelijk van de huidige binnenstad. Het ligt erg dicht bij Motel Circle, dus als je daar een motel/hotel hebt geregeld dan kun je er binnen 5 minuten heen. Leuk om uit eten te gaan en rond te lopen
Tis bijna een uur rijden van downtown Los Angeles naar Anaheim! Voor mij hoort Veghel gewoon bij Eindhoven, Purmerend gewoon bij Amsterdam, en Alphen aan de Rijn hoor toch echt bij Rotterdam!.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:30 schreef SpaceAce het volgende:
We gaan idd ook naar een hotel in Anaheim, maar ik vond het voor het overzichtje mooier/makkelijker om er Los Angeles neer te zetten. Voor mij valt Anaheim gewoon bij Los Angeles
quote:Bakkie koffie doen?
Woepsquote:Op donderdag 20 januari 2005 18:00 schreef maartena het volgende:
En laat Anaheimers nooit horen dat je vind dat het bij Los Angeles hoort..... want momenteel is er onrust bij de Anaheim Angels omdat de eigenaar de club wil hernoemen naar de Los Angeles Angels...... dat is dus hetzelfde als PSV hernoemen naar Feyenoord Twee!
Tipje: reserveer je trip naar Alcatraz een aantal weken van tevoren bij Blue and Gold Fleet. In de zomer zijn de trips vaak dagen van tevoren uitverkocht. Ik weet niet hoe druk het is in april. Ga maar liever op safe en reserveer, want dan heb je zeker kaartjes voor een van de mooiste en indrukwekkendste attracties van San Francisco. Het kost relatief weinig: $16 inclusief bootreis!quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:37 schreef SpaceAce het volgende:
Dag 04: San Francisco – Alcatraz (plus verder verkennen waar we nog niet aan toegekomen zijn)
Dat is wel erg veel voor 1 dag. Van San Francisco naar Monterey is ongeveer 2 uur rijden en naar San Simeon is het nog eens een uur of 4 verder. Oftewel: je hebt geen tijd om het schitterende aquarium in Monterey te bekijken (persoonlijk vind ik dat mooier dan het Scripps aquarium in San Diego).quote:Dag 05: Autoreis San Francisco – San Simeon (reistijd: 4.5 uur excl. de tussenstops)
Tussenstops:Santa Cruz (wandeling over de boardwalk met een hele oude houten achtbaan) Monterey Bay Aquaruim 17 miles drive bij Carmel (Montrey) Point Lobos SP (zeeleeuwen en zeehonden) Bug Sur Julia Pfeifer Burns State Park (waterval uitkomend in zee) Zee-olifanten bekijken op het strand van San Simeon
Uitstekende keuze. Je weet niet wat je meemaakt!quote:Dag 09: Los Angeles – Six Flags Magic Mountain
Schitterende stad. Mijn favoriet in Californië en dat komt omdat er net wat warmer is dan in San Francisco en het een stuk goedkoper is.quote:Dag 13: Autoreis Anaheim - San Diego (reistijd: 2 uur excl. de tussenstops)
Dag 14: San Diego – Verkenning (Wijk Gaslamp Quarter - Outlet in Viejas - San Diego Zoo)
Dag 15: San Diego – Seaworld
Als je deze trip in 5 uur wilt maken, moet je echt plankgas rijden. Inderdaad geeft een reisplanner aan dat het 5 uur is, maar dat is overdreven snel. Bovendien zou ik je aanraden via Joshua Tree National Monument te rijden. Daar zie je een stukje woestijn dat je nergens anders in de wereld ziet. Ik vind het een van de mooiere parken in de USA.quote:Dag 16: Autoreis San Diego - Las Vegas (reistijd: 5 uur excl. de tussenstops)
Tussenstops:Ghost Town of Calico
Dat lijkt me wel. Death Valley is trouwens een geweldige plek. Ik ben er midden in de zomer geweest toen de temperatuur rond de 55 graden was. Moet je meegemaakt hebben. Verder kun je je niet voorstellen hoe mooi zo'n lege woestijn kan zijn. Vooral rond zonsop- en ondergang is het er mooi door de schitterende kleuren. Badwater en Zabriskie Point zijn echte highlights.quote:Of is het misschien handiger vanaf San Diego meteen naar Death Valley te rijden, overnachten en dan de volgende dag naar Las Vegas om aldaar de vakantie af te sluiten?
Sowieso... Stuk of diehonderd...quote:
Las Vegas is een uitstekende plek om je vakantie af te sluiten, maar relaxed kun je Vegas niet echt noemen lijkt mequote:In Vegas, vind ik zelf Ceasar's Palace het mooiste, alhoewel Venetian ook wel okay is. Het is wel een leuke en relaxte plek om je vakantie af te sluiten.
zeg dat wel, ik las vanmorgen hier (San Diego) in de krant dat 2004/2005 nu al op de 12e plaats staat in de top regenachtigste jaren. ach ja in nederland is het nu niet veel beter...quote:Op maandag 21 februari 2005 07:25 schreef maartena het volgende:
Het REGENT nu pijpestelen in California....![]()
Deze week wordt geen goede week om hier te komen.....
Grrrr, nu ben ik jaloers!quote:Op maandag 21 februari 2005 22:42 schreef Smeich het volgende:
Het is nu weer mooi weer hier in San Francisco!
Nice! Heb je nog tips voor dingen die we echt moeten doen in LA? En weet je nog een goed hotel?quote:Op maandag 21 februari 2005 20:18 schreef CloudStrife het volgende:
Hehe Outkast: ik ga 13 mei (vrijdag de 13e, tsk tsk) naar L.A.
Net als vorig jaar 10 dagen lang. WOOT!
Foto's van vorig jaar om topic op te leuken:
[[url=http://img38.exs.cx/img38/985/19lm.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img38.exs.cx/img38/9868/20av.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img38.exs.cx/img38/4943/39wd.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img38.exs.cx/img38/4097/58ln.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img38.exs.cx/img38/8088/41lt.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img38.exs.cx/img38/3883/65ag.th.jpg]afbeelding][/URL]
Das de Luxor.quote:Op donderdag 24 februari 2005 16:19 schreef CoolGuy het volgende:
In Las Vegas mn ogen uitgekeken, wat een gekkenhuis daar. Paar bekende hotels binnen geweest, waaronder The Venetian, die pyramide (ben even de naam kwijt) en het Bellagio. Mis vooral de watershow in de tuinen van het Bellagio niet. SUPER !! De Stratosphere Tower ben ik ook in geweest, had onze reisleider geregeld, ff ritje gemaakt in de Big Shot. Dat was SUPERSUPERSUPERgaaf !! Vegas is extreem. Oh. pak ook Freemont Street mee, das ook heel erg mooi...
USA ROCKS !!!
Ik deed SF ---> LA in ongeveer 7 uur, zonder stoppen. Althans, niet meer dan ong. een kwartiertje om even de benen te strekken en van chauffeur te wisselen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:49 schreef Pat-man het volgende:
LA --> SF = 9 á 10 uur (paar korte stops)
Ik neem dan ook aan dat jij er al vaker gereden hebtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:46 schreef maartena het volgende:
Ik deed SF ---> LA in ongeveer 7 uur, zonder stoppen. Althans, niet meer dan ong. een kwartiertje om even de benen te strekken en van chauffeur te wisselen.
Nee juist niet. Vandaar ook mijn verzoek om tips te krijgen over wat we moeten doen. Death Valley lijkt me wel leuk, maar verder weet ik niet zo goed welke nog meer de moeite waard zijn. DUs als je nog iets weet???quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:41 schreef matthijst het volgende:
Outkast, skip je alle nationale parken?
Kick schop terug naar NYC Topic jijquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:20 schreef matthijst het volgende:
Wij gaan van de zomer zo, met erachter de parken etc, google desnoods ff de namen van onbekende dingen:
2 in Los Angeles - Hollywood, Venice Beach
1 in San Simeon - Camarillo Outlet Center, Hearst Castle, 17 Milw Drive
3 in San Francisco - Golden Gate, Muir Woods, Alcatraz etc.
1 in Lake Tahoe - Rondje om het meer en een Dinner Cruise, via Bodie Ghosttown...
1 in Yosemite - Yosemite NP
1 in Lee Vining - Mono Lake
1 in Furnace Creek - Death Valley NP
2 in Las Vegas - Hoover Dam, Valley Of Fire SP, Red Rock Canyon SP, Cirque Du Soleil
1 in Bryce - Bryce Canyon NP, Zion NP
2 in Moab - Acrhes NP, Canyonlands NP, Bridges
1 in Mexican Hat - Monument Valley
1 in Page - Antelope Canyon, Glen Canyon Dam
1 in Grand Canyon - Grand Canyon NP
1 in Twentynine Palms - Joshua Tree NP, Mojave Desert
2 in San Diego - San Diego Zoo (voor de panda's)
1 in Long Beach - Queen Mary boot, baseballwedstrijd, Universal Studios, Westcoast Customs
ja die ja!!! .... maar de "show" eromheen was super...als je daar boven in zit.. en je ziet de gasten in die gang staan...supervetkeimooi gemaakt!quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:35 schreef SpaceAce het volgende:
Tower of Terror
Inderdaad een heerlijk apparaat!
echt heerlijk dat ding ja, ik heb alles op film staan. (in dat ding zitten filmenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:11 schreef nexhil het volgende:
[..]
ja die ja!!! .... maar de "show" eromheen was super...als je daar boven in zit.. en je ziet de gasten in die gang staan...supervetkeimooi gemaakt!
[afbeelding]
Dat is het Beverly Centre. Verkopen ze vet veel dure shitquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:32 schreef nexhil het volgende:
Hier heb ik een maand geleden mijn puma's gehaald![]()
![]()
![]()
I (L) LA
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:45 schreef Pat-man het volgende:
[..]
echt heerlijk dat ding ja, ik heb alles op film staan. (in dat ding zitten filmen) zal wel ff stukje proberen te uploaden en dan link te plaatsen.
![]()
Trauma's........quote:Op zondag 13 maart 2005 11:02 schreef Pat-man het volgende:
Ok hier link naar filmpje van de tower of terror:
www.stars-and-stripes.nl/Files/DSCN4601.MOV
Deze fantastische tower of terror:
[afbeelding]
Ja, we waren met z'n 2en en hadden allebei aan DL gedacht.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:15 schreef Pat-man het volgende:
Zonde!!!!
Was trouwens in Disney's California Adventure Park, zit tegenover de ingang van Disneyland maar is wel een appart park. Geldwolven!!
volgende keer kom ff langs... koop ik tickets voor je... local residents kunnen namelijk 2 parken in voor de prijs van 1quote:Op zondag 13 maart 2005 11:15 schreef Pat-man het volgende:
Zonde!!!!
Was trouwens in Disney's California Adventure Park, zit tegenover de ingang van Disneyland maar is wel een appart park. Geldwolven!!
of je gaat met mensen die voor 200 dollar per jaar er onbeperkt heen gaan.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:15 schreef Pat-man het volgende:
Zonde!!!!
Hoogstwaarschijnlijk, dus nog niet zeker.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:25 schreef M1RR1E het volgende:
Yeaaahh! Ik heb net mail gekregen dat ik hoogst waarschijnlijk deze zomer 5 weken naar californie kan met een uitwisselingsprogramma!
Ik ben er in februari 10 dagen geweest en ik heb de smaak te pakken gekregen
Ik woon op loop afstand van disneyland... maar heb de pas niet meer verlengd... misschien binnenkort weer.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:10 schreef mechatronics het volgende:
[..]
of je gaat met mensen die voor 200 dollar per jaar er onbeperkt heen gaan.
Dan betaal je zelf dacht ik 60 dollar voor 2 parken op 1 dag.
Als je vroeg erheen gaat en laat weg, is het nog best te doen![]()
Wat een hufter van een neef heb ik danquote:Op zondag 13 maart 2005 19:50 schreef Error51 het volgende:
[..]
volgende keer kom ff langs... koop ik tickets voor je... local residents kunnen namelijk 2 parken in voor de prijs van 1
een h2 graflelijk? men!!! dat is de shit man!! :pquote:Op maandag 14 maart 2005 02:50 schreef Kamigot het volgende:
een Porsche, een hummer H2 (graflelijk) .
Was het niet iets van $75 voor beiden parken?quote:Op maandag 14 maart 2005 21:20 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Wat een hufter van een neef heb ik danDie vertelde dat niet eens ff.
man... dat zegt ie nu!!quote:Op maandag 14 maart 2005 01:53 schreef Error51 het volgende:
[..]
Ik woon op loop afstand van disneyland... maar heb de pas niet meer verlengd... misschien binnenkort weer.
Ik kan me zo identificeren met je! En ik ga echt janken als een baby als ik over 4 maanden terug in t vliegtuig stap!quote:Op maandag 14 maart 2005 02:50 schreef Kamigot het volgende:
bla bla
500 Euro is SPOTgoedkoop voor Amsterdam <--> San Francisco, zeker in de periode dat jij wilt gaan. Een lagere prijs zul je waarschijnlijk niet vinden (of dan is het 480 Euro ofzo, heel dicht bij de 500) om naar de west kust van de Verenigde Staten te vliegen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:12 schreef stevengerrard het volgende:
Ik heb net ff gekeken en de prijs blijft rond de 500 euro p.p. Het maakt dan niet uit welke maand je gaat. Is dit een redelijke prijs of moet het nog goedkoper kunnen? Ik heb dan als tijdsvak gekozen voor 12 dgn
Die mist.. had ik vorige keer ook last van.In de stad lekker zon en warm.Maar ga je richting Golden Gate is het mistig en koud.quote:Op woensdag 16 maart 2005 06:50 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ik kan me zo identificeren met je! En ik ga echt janken als een baby als ik over 4 maanden terug in t vliegtuig stap!
Ben je al bij Twin Peaks geweest? Dat is nog iets dat ik moet zien, hetzelfde geldt voor Alcatraz en Dolores street schijnt erg mooi te zijn, overal palmbomen langs de weg. Lekker weertje trouwens he?![]()
Ik was afgelopen zaterdag gaan mountainbiken in de gebergten naast Sausalito aan de andere kant van de baai en dat was machtig zeg! We zaten echrt midden in de mist bovenin, zo hoog! De hele dag was mistig trouwens, dat weer een interessant gevoel gaf toen we de Golden Gate Bridge overgingen, indrukwekkend zeg!
hier wat nieuw lokaas voor je Vampier...quote:Op woensdag 23 maart 2005 03:10 schreef Error51 het volgende:
Dit is de laatste keer dat er een fokker bij me op bezoek is geweest... hij heeft meteen een paar DVD's meegenomenIk heb wel meteen aangifte gedaan bij de politie. Dit gozer komt het land niet meer uit
waarom denk dat 50% van de nederlanders het land wil ontvluchten? allemaal door dat soort gasten.quote:Op woensdag 23 maart 2005 03:10 schreef Error51 het volgende:
Dit is de laatste keer dat er een fokker bij me op bezoek is geweest... hij heeft meteen een paar DVD's meegenomenIk heb wel meteen aangifte gedaan bij de politie. Dit gozer komt het land niet meer uit
Misschien kan je hostel combineren met travellodge (een week hostel, een week travellodge)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:07 schreef stevengerrard het volgende:
Weet iemand in San Francisco een goedkoop Motel voor 16 nachten? Ik hoef er alleen maar te overnachten. Ik heb zelf al een beetje gezocht maar de hotels/plaatsen die ik kan vinden kost het me al gauw 700 Euro of meer en dat is helaas niet haalbaar met de financien
Machtig hoor.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:07 schreef Smeich het volgende:
Oh ja, tijdens spring break zijn we door het zuiden van Californie getrokken. Geweldige ervaring zeg! Plaatsen aangedaan als Santa Cruz, Carmel, Monterey, San Simeon, Santa Rosa, Santa Barbara, LA LA Land natuurlijk, San Diego, een dagje over de grens naar Tijuana en op de terugreis Las Vegas, de Grand Canyon, Hoover Dam, Mohave Desert, Nevada Desert, Death Valley, Sequoia. En nu zik ik weer op school in San Fran.
al mijn belevingen op www.geocities.com/smeich_sfquote:
Relaxed verslag zeg!!quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:24 schreef Smeich het volgende:
[..]
al mijn belevingen op www.geocities.com/smeich_sf
maar hij ligt er wel heel vaak uit.. teveel traffic denk ik.
En internet doet het! Draadloos op de kamerquote:Op zondag 10 april 2005 01:51 schreef matthijst het volgende:
SpaceAce, leuk blog! Hopelijk krijg je internet aan de praat gedurende de tijd in LA.
Na werk da blog s bij danquote:Op maandag 11 april 2005 05:51 schreef SpaceAce het volgende:
[..]
En internet doet het! Draadloos op de kamer
Done!quote:Op maandag 11 april 2005 07:41 schreef matthijst het volgende:
Na werk da blog s bij dan![]()
Mooi om verhalen over jullie Cali trip te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |