De wegen kut? Dat kan ik me haast niet voorstellen.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:23 schreef innepin het volgende:Ik ben in California!! Het regent hier, maar het is wel erg mooi. De wegen zijn kut, maar UCSC campus is echt ontzettend mooi.
![]()
Moest ik natuurlijk even melden
Bedankt voor de info.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:24 schreef alana het volgende:
[...]
ik studeer vanaf vandaag aan UCSD. Ik vind de campus best mooi eigenlijk! Vooral de Geisel bibliotheek is erg apart. Het lijkt een beetje op een UFO.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:08 schreef alana het volgende:
Ik ben ondertussen 4ejaars, maar ik studeerde film en televisiewetenschappen, en das iets dat ze op UCU niet hebben hoor.. Het heeft niet zoveel met mijn studie te maken dat het kon via UCU. Het was meer dat ik een motivatie had die zij wel goed achtten, waarom ik ECHT PERSE naar californie wilde, en niet gewoon ergens in amerika.(ik had eerder in LA gezeten, en nou ja, met film en tv...ligt redelijk voor de hand denk ik he...) Dus je moet even verzinnen waarom je met jouw studie/toekomstplannen etc perse daarheen wil, en niet naar een ander gebied van amerika. Ik heb trouwens een jaar gestudeerd aan UCSD. Misschien niet de mooiste campus, maar het ligt echt perfect!! San Diego is echt een fantastische stad!!!:)
De wegen zijn echt erg slecht. ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te onderhouden, maar het wegdek is echt belabberd. Er ligt ook echt ontzettend veel rotzooi in de berm... heel vies.quote:Op maandag 3 januari 2005 09:41 schreef BrauN het volgende:
[..]
De wegen kut? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Hoe bevalt Santa Cruz tot nu toe? Lekker stadje hè?
Ga ook eens een keertje bij de Boardwalk kijken, ook best grappig om te zien, al is het trouwens leuker in de zomer lijkt me. In ieder geval... hou ons op de hoogte van je belevenissen daaro.
Kom maar eens naar Los Angeles..... de wegen komen sterk overeen met die van Belgie, namelijk gewoon plat gegroefd BETON. Na 8 maanden droogte en ingewerkte olieplekken kun je je voorstellen dat dat een fantastisch effect heeft bij de eerste regenbui in de winter!quote:Op maandag 3 januari 2005 09:41 schreef BrauN het volgende:
De wegen kut? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Ja, ik moet m'n uitspraak een beetje terug nemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Kom maar eens naar Los Angeles..... de wegen komen sterk overeen met die van Belgie, namelijk gewoon plat gegroefd BETON. Na 8 maanden droogte en ingewerkte olieplekken kun je je voorstellen dat dat een fantastisch effect heeft bij de eerste regenbui in de winter!![]()
In California speelt dat zeker een rol, maar er zijn ook nieuwere stukken snelweg waar gewoon van asfalt gebruik gemaalt wordt. Ik denk dat het voornamelijk met de kosten te maken heeft. Je betaald in de VS zowiezo minder belasting en geen wegenbelasting (alleen je kentekenregistratiekosten elk jaar) dus er blijft per saldo natuurlijk minder over voor wegonderhoud dan in Nederland. Daar komt ook nog eens bij dat er veel meer, en veel bredere wegen zijn dan in Nederland. Meer oppervlak = meer kosten natuurlijkquote:Op woensdag 5 januari 2005 10:35 schreef BrauN het volgende:
Ja, ik moet m'n uitspraak een beetje terug nemen.Ik dacht in eerste instantie dat ze bedoelde dat de wegen slecht zijn, in de zin van: drukte, onduidelijk en moeilijk.
Inderdaad, mijn ervaring is ook dat de meeste wegen behoorlijk vernaggeld zijn, wat volgens mij vooral komt door het gebruik van die beton segmenten. Waarom gebruiken ze dat eigenlijk in plaats van tarmac? Ik dacht zelf dat het iets met de hitte te maken had... dat tarmac te zacht en onbetrouwbaar wordt in de hitte.
De leukste delen van een stad zijn ook meestal niet de commercieel geadverteerde dingen uit de gemiddelde toeristengids. Als je durft te verkennen dan zijn er echt hele leuke wijken in San Fransisco. Ik ben er zelf 6 jaar geleden voor het laatst geweest, en heb er 3 dagen rondgereden. Met de auto trouwens, parkeren is meestal geen enkel probleem. Je zoekt ten eerste een hotel uit waarbij je de auto s'nachts op het hotel terein kan parkeren. Overdag zijn er overal parkeergarages te vinden in geheel downtown SF. Je kunt vervolgens de Cable Cars door downtown nemen. De BART stopt ook downtown, en niet ver van een Cable Car station, dus als je een hotel neemt vlak bij een BART station dan kun je prima terecht.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:33 schreef ZFLaSH het volgende:
Snap niet dat jullie SF echt geweldig vinden. FishWarf. vond ik 1 grote commercieel fiasco. Veel zwervers en na een tijdje met een "bouncer" van het Hilton te hebben gekletst kwam het grote woord eruit dat ze willekeurige zwervers, die lastig waren, een paar klappen gaven, in een busje mieterde en aan de andere kant van de stad neer dumpte. Verder is de stad gewoon NIET te doen met een auto. Wat je ook doet, huur geen auto in SF want alleen al dat ding 's nachts parkeren kost je een klein fortuin.
Dat ben ik zeker met je eens!quote:Mooiste stad in California vond ik toch echt San Diego. Super gezellig daar en heel veel te zien.
Ik heb dat steeds vaker.... Ze filmen natuurlijk in heel Los Angeles en ook in Orange County steeds vaker.... Ik kijk dan wel eens TV en opeens heb ik zoiets van... "Heee, daar was ik van de week nog in de buurt" ofzo...quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:03 schreef ZeroSletje het volgende:
Gewoon raar om te zien wat je vaak op tv hebt gezien....
goed puntquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:06 schreef maartena het volgende:
Door niet de thumbnails te gebruiken maar de echte fotos?
Wees gerust, vanaf morgen regent het ook in California voor een paar dagen..... Pas volgende week weer zonquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:35 schreef Dizzee het volgende:
Ow dat ziet er zonnig uit.
* Dizzee hoort regen en wind![]()
Hier is het best zonnig nu hoorquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Wees gerust, vanaf morgen regent het ook in California voor een paar dagen..... Pas volgende week weer zon
Ik ben 5 dagen in SF geweest en heb echt bijna heel SF gezien. Er zijn zeker leuke dingen daar maar de algehele indruk vond ik gewoon minder. Parkeren is in Tenderloin echt niet leuk. Zeker niet als je bij je hotel je auto neer wilt zetten. Daarom zeg ik ook dat je gewoon met het openbaar vervoer moet gaan. Cable cars, bus, BART. Ze hebben het daar gewoon goed geregeld.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De leukste delen van een stad zijn ook meestal niet de commercieel geadverteerde dingen uit de gemiddelde toeristengids. Als je durft te verkennen dan zijn er echt hele leuke wijken in San Fransisco. Ik ben er zelf 6 jaar geleden voor het laatst geweest, en heb er 3 dagen rondgereden. Met de auto trouwens, parkeren is meestal geen enkel probleem. Je zoekt ten eerste een hotel uit waarbij je de auto s'nachts op het hotel terein kan parkeren. Overdag zijn er overal parkeergarages te vinden in geheel downtown SF. Je kunt vervolgens de Cable Cars door downtown nemen. De BART stopt ook downtown, en niet ver van een Cable Car station, dus als je een hotel neemt vlak bij een BART station dan kun je prima terecht.
Parkeren in Amsterdam kost je een klein fortuin. In SF, LA en SD zeker niet.
[..]
HEEERLIJKE stad. Historic heart is zo gezellig. 1 v/d weinige steden waar ze buiten een terras hebben. Vond het heel jammer dat ik er maar 2 dagen ben geweest. Ook de navy base is heel indrukwekkend en de USS Midway al helemaal.quote:Dat ben ik zeker met je eens!![]()
San Diego is een ontzettend leuke stad, en ik ga er graag op bezoek. Het is slechts anderhalf uur rijden voor mij, dus ik kom er meestal wel een paar keer per jaar.
Leuk rijtje, alleen natuurlijk heel erg jammer dat je te kort op sommige plekken bent.quote:Op zondag 9 januari 2005 16:13 schreef matthijst het volgende:
Van de week ook de Cali/westcoast trip geboekt. 23 dagen/22 nachten is het geworden:
2 in Los Angeles
1 in San Simeon
3 in San Francisco
1 in Lake Tahoe
1 in Yosemite
1 in Lee Vining
1 in Furnace Creek
2 in Las Vegas
1 in Bryce
2 in Moab
1 in Mexican Hat
1 in Page
1 in Grand Canyon
1 in Twentynine Palms
2 in San Diego
1 in Long Beach
Nu aftellen naar de zomer
Je moet keuzes maken; 4 weken vrij is wel zo'n beetje het maximale dat ik kan krijgen op m'n werk. En ik vind het nu al teringduur, dus nog langer is sowieso geen optiequote:Leuk rijtje, alleen natuurlijk heel erg jammer dat je te kort op sommige plekken bent.
Hearst Castle schijnt ook wel leuk te zijn ja maar persoonlijk vonden wij San Simeon niet zo veel aan. Big Sur daarentegen is wel mooi en ook zeker een bezoekje waard. Het ging ons puur om de 101 langs de kust en dat we dus in 1 dag van SF naar LA wilden aangezien we ook naar een vriend van me moesten in Beverly Hills.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:18 schreef matthijst het volgende:
Over San Simeon:
San Simeon leek mij een mooie plek om te overnachten zodat je de volgende dag vroeg naar Hearst Castle kan (op 3 kilometer). Aan de US1 ligt ook nog zo'n grote factory outlet waar wij een paar uur hopen te verklooien... en er zijn een aantal natuurreservaten onderweg, dus dan is 1 dag SF-LA wel kort.
Je kan gewoon een bankrekening openen, daar heb je geen social security number voor nodig. Ik doe het niet - ik gebruik gewoon mijn postbank creditcard, dat kost geloof ik 12 ct per transactie. dat overleef ik welquote:Op zondag 9 januari 2005 17:51 schreef Smeich het volgende:
Zal dit topic ook eens rustig doorlezen. Erg leuk om dat te lezen wat ik nu voorbij heb zien komen maar ben druk bezig met voorbereidingen treffen voor mijn vertrek. Maar hier nog een vraag:
Kan ik als uitwisselings student een bankrekening openen in SF? Of raden jullie aan om geen bankrekening te openen en gewoon de pas van de Postbank en creditcard te gebruiken?
Ik gok niet dat in 1 dag van San Francisco naar Los Angeles te halen valt. In ieder geval niet voor ons. Wij hebben namelijk nog al wat stops in de planning:quote:Op zondag 9 januari 2005 21:00 schreef Jaguarized het volgende:
@ SpaceAce
San Simeon zijn wij ook geweest, het stelt helemaal niks voor en je bent er heel snel doorheen. Absoluut geen aanrader. Wij wilden hier ook eerst 1 nacht blijven maar na het horen van dit soort verhalen hebben we besloten om toch maar in 1 dag van SF naar LA te reizen.
Met hoeveel mensen ben je? Als je namelijk maar met z'n twee-en of iets dergelijke bent, dan kun je een kleine auto huren en ter plekke een upgrade regelen. Dat hebben wij wel gedaan, we zouden een Metro krijgen maar ter plekke om een upgrade gevraagd, of ze iets konden regelen. Wij hebben bij Alamo geboekt trouwens.
Hoe is Irvine eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:17 schreef maartena het volgende:
Oh, en natuurlijk.... Welcome to California innepin! Ik kwam gisteren na een tweeweeks bezoek aan Canada ook weer aan op LAX, na een gigiantisch turbulente vlucht omdat het weer niet meezat..... Ben vandaag alweer aan het werk.![]()
Verder: San Diego is veruit mijn favoriete stad in California..... en wonen in La Jolla is echt fantastisch. Santa Cruz ken ik niet zo..... ik ben er wel eens in de buurt geweest in 1998. Verder kom ik wel eens in Oakland voor mijn werk zo 1 of 2 keer per jaar..... Ik zou zelf graag in San Diego willen wonen, en dat komt er nog wel een keertje van. Het is slechts anderhalf uur rijden voor me.
SF naar LA is zo'n 8 uurtjes rijden als je maar 1 of 2 stopjes maakt en niet de hele toeristische route pakt. In jou geval zou ik er 2 dagen over gaan doen anders wordt het echt nachtwerk en kan je maar heel kort op sommige plekken blijven. Hotels zou ik wel ter plaatse regelen. Houd het een stuk leuker en je kan altijd wel wat vinden eigenlijk.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:57 schreef SpaceAce het volgende:
[..]
Ik gok niet dat in 1 dag van San Francisco naar Los Angeles te halen valt. In ieder geval niet voor ons. Wij hebben namelijk nog al wat stops in de planning:
Tussenstops San Francisco - San Simeon:
- Santa Cruz (wandeling over de boardwalk met een hele oude houten achtbaan)
- Monterey Bay Aquaruim
- 17 miles drive bij Carmel (Montrey)
- Bug Sur
- Zee-olifanten bekijken op het strand van San Simeon
Tussenstops San Simeon - Los Angeles:
- Hearst Castle (San Simeon)
- Morro Bay (grote imposante rots Morro Rock)
- Santa Barbara
Verder reizen we maar met z'n twee'tjes. We dachten zelf aan een Intermediate. Vorig jaar in Florida hadden we de Compact en dat beviel ons uitstekend. Maar iedereen raadt ons aan om niet te bezuinigen op de auto. Soms zit je er de gehele dag in, dat ruimte en comfortable geen luxe zal zijn. (Sommige raden ons aan om zelfs een Full Size of 4x4 te nemen, maar dat vind ik allemaal wel erg groot worden - ik vind m'n eigen Suzuki Alto al redelijk ruim)
En dat gaan we dus ook doen, zie een paar post naar bovenquote:Op maandag 10 januari 2005 00:21 schreef Pat-man het volgende:
In jou geval zou ik er 2 dagen over gaan doen anders wordt het echt nachtwerk en kan je maar heel kort op sommige plekken blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |