Sja maar ik moet toegeven dat ie er volkomen terecht staat, staat al tijden gewoon geweldig te keepen bij Milan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:44 schreef methodmich het volgende:
Ik ben nooit zo van de Dida's....
Deco voor Ronaldo is de enige wissel die ik toe zou passen anders, voor de rest zien die andere 10 er niet slecht uit hoor, staat iig geen Zidane of verdwaalde griek tussen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:25 schreef methodmich het volgende:
C. Ronaldo erin geeft aan dat je het niet serieus moet nemen. Geen Deco ook...
Maar Dida, hij doet het inderdaad goed, al blijf ik altijd het idee houden dat hij elk moment kan gaan blunderen.
quote:Bates koopt Leeds United
Uitgegeven: 21 januari 2005 10:49
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 10:51
LONDEN - Ken Bates, voormalig voorzitter van Chelsea, heeft voor 10 miljoen pond (14,7 miljoen euro) Leeds United gekocht. De voetbalclub uit de tweede Engelse divisie heeft dit vrijdag bekendgemaakt.
Leeds United hoopt dat de overname door Bates een einde zal maken aan financiële problemen. De club zegt dat de schuldenlast inmiddels is teruggebracht van 100 naar 24 miljoen pond (35,2 miljoen euro).
Bates nam vorig jaar na 22 jaar afscheid als voorzitter van Chelsea. Hij had zijn aandeel in de club in 2003 al verkocht aan de Russische multimiljonair Roman Abramovitsj.
quote:Arsenal stapt af van roodwitte clubkleuren
21/1/2005 14:07
Arsenal is van plan om af te stappen van z'n roodwitte clubkleuren: in z'n laatste seizoen op Highbury willen de Gunners in het claret (paars) gaan spelen.
Arsenal speelde in het paars op het moment dat het in 1913 Highbury betrok. De witte mouwtjes werden pas in 1925 toegevoegd.
De Engelse landskampioen zal na volgend seizoen Highbury gaan verruilen voor het Emirates Stadium in Ashburton Grove. Eerder deze week nam de club de laatste horde op weg naar de bouw van het nieuwe stadion.
Geen Deco, dan haak ik bij voorbaat al af.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:57 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Deco voor Ronaldo is de enige wissel die ik toe zou passen anders, voor de rest zien die andere 10 er niet slecht uit hoor, staat iig geen Zidane of verdwaalde griek tussen.
quote:Servette houdt op te bestaan
4/2/2005 13:16
Het doek is gevallen voor Servette. De zeventienvoudig Zwitsers kampioen is ten onder gegaan aan een te grote schuldenlast.
Servette kampt sinds oktober 2002 met financiële problemen. Nadat Canal Plus haar aandeel in de club van de hand had gedaan kon de Zwitserse club alleen met moeite het hoofd boven water halen. Zo werd met de verkoop van Philippe Senderos aan Arsenal in 2003 op het laatste moment nog een licentie gehaald.
Marc Roger nam Servette een jaar geleden over. Maar de Franse zaakwaarnemer slaagde er niet in het tij te doen keren. De schuldenlast bleef te hoog. Op last van de crediteuren, die bijna zeven miljoen euro tegoed hebben, moest de Zwitserse club over de brug komen.
De ingeschakelde rechter eiste vóór vrijdagochtend garanties, die door de clubleiding niet konden worden overlegd. Het faillissement was daardoor onafwendbaar. Het is de derde Zwitserse club die in de laatste drie jaar bankroet is gegaan. Lugano en Lausanne gingen Servette voor.
Te groot voor het servet, te klein voor het tafellakenquote:
Maar dat wisten we allemaal al toch???quote:CBV-baas Reker hekelt druk competitieschema
De belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) is zeer ontstemd over het speelschema dat de KNVB voor de Eredivisie heeft opgezet voor komend seizoen. Dinsdagavond zal de CBV een eigen plan voor de speelkalender presenteren bij de voetbalbond.
Directeur Jan Reker kreeg onlangs inzage in het voorlopige speelschema en trof daarin 'enkele dramatische feiten' aan, zo laat hij weten in de nieuwe Voetbal International. 'Vervolgens ben ik zelf gaan studeren en heb ik een alternatief gevonden.'
Reker zegt geen bezwaren te hebben tegen de nieuwe competitie-opzet, maar wel tegen het programma. Zo zet hij grote vraagtekens bij het voornemen om tussen 14 januari en 11 februari liefst acht competitieduels per club te plannen, terwijl deze ploegen in deze periode ook nog in actie kunnen komen voor het bekertoernooi. Sommige clubs zouden dus negen keer in 29 dagen moeten spelen. 'Dat is waanzinnig', vindt Reker, die wijst op het feit dat 'in die periode de weersomstandigheden in Nederland het slechtst zijn'.
Tevens merkt hij op dat veertien clubs al op 9 april zijn uitgevoetbald, omdat in verband met het WK de play-offs al op 14 mei klaar zouden moeten zijn. Dat zou betekenen dat deze veertien clubs 125 dagen niet in actie komen.
Al dus de Telegraaf. Drent staat ook volkomen in zijn recht.quote:Drent klaagt Majstorovic aan
Van onze sportcorrespondent
GRONINGEN, dinsdag
Martin Drent gaat bij de openbaar aanklager van de KNVB een klacht indienen over Daniel Majstorovic van FC Twente. De spits van FC Groningen kreeg gistermiddag op het Oosterpark in de hectische slotfase twee elleboogstoten van de Zweedse centrale verdediger, die beweert dat er geen opzet in het spel was. Op grond van de tvbeelden, die duidelijk uitwezen dat Majstorovic zwaar in de fout ging, zal een vonnis worden geveld. Bij de tweede elleboogstoot op de rand van het strafschopgebied raakte Drent aan het hoofd geblesseerd en moest hij zijn bloedende wond laten oplappen. Na het laatste fluitsignaal wilde Drent zijn belager te lijf en dat gaf veel tumult.
Zullen we zien dat Marco van Basten hem binnenkort in z'n voorselectie gaat opnemen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:53 schreef methodmich het volgende:
Orlando Engelaar wil Belg worden, aldus VI.nl
Ja, en ik heb inmiddels definitief bedankt voor het Nederlands Elftal. Ik wil niets met dat zooitje Ajacieden te maken hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:20 schreef methodmich het volgende:
Het is wel dé manier ja. Arjan Ebbinge zei gisteren na de training van NEC ook nog dat ie overweegt Luxemburger te worden, omdat Van Basten hem maar niet selecteert.
Engelaarquote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:53 schreef methodmich het volgende:
Orlando Engelaar wil Belg worden, aldus VI.nl
Ik vind het nogal triest dat hij er op deze manier mee stopt hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:00 schreef DIGGER het volgende:
Goedzo, Zweedse matenaaier.
Als je in 1 seizoen 3 grote CL wedstrijden weet te verneuken, kun je er beter mee ophouden.
Een logische beslissing van de beste man denk ik.quote:Anders Frisk is het zat en stopt met fluiten
De schandalige activiteiten rondom het voetbal, vooral door wangedrag van supporters maar ook van trainer die het verkeerde, voorbeeld geven, heeft Anders Frisk tot stoppen gedwongen. De scheidsrechter was de bedreigingen aan het adres van zijn familie zat en nam gisteravond het besluit.
Vooral rondom het duel FC Barcelona - Chelsea stond Frisk in de schijnwerpers. Coaach José Mourinho van Chelsea was na afloop boos over Frisk, die hij er van beschuldigde omgepraat te zijn door Frank Rijkaard van Barça. Dit alles om dat Didier Drogba met rood van het veld werd gestuurd.
Ook tijdens het Champions League-duel AS Roma en Dinamo Kiev kwam Frisk negatief in het nieuws. Toen werd hij getroffen door een aansteker van de tribune, omdat hij een Romein van het veld had gestuurd. Bron: onze vrienden van Voetbalzone
De Telegraaf.quote:De Mol biedt ook op Champions League
door Marcel Frost
HILVERSUM, donderdag
Terwijl de NOS nog zijn wonden likt na het verlies van de eredivisie, breken opnieuw spannende tijden aan voor de publieke omroep: de kapitaalkrachtige John de Mol heeft ook een bod uitgebracht op de uitzendrechten van de Champions League. NOS en De Mol hullen zich in stilzwijgen over de geboden bedragen.
Tot volgend jaar zomer is het internationale competitievoetbal – traditiegetrouw – nog te zien bij de NOS. Belangstellenden hebben tot deze week kunnen bieden op de rechten van de drie daaropvolgende seizoenen (tot en met 2008/2009). De bieders zijn nu door de UEFA uitgenodigd om hun bod voor 1 april toe te lichten.
Naar verluidt betaalt de NOS nu circa 18 miljoen euro per seizoen, maar de verwachting is dat dit bedrag voor de komende drie seizoenen hoger uit zal vallen. RTL Nederland zegt de prijzen niet marktconform te vinden en heeft geen belangstelling. SBS 6 wil niet vertellen of het bedrijf een bod heeft uitgebracht. Insiders denken echter dat de strijd alleen tussen De Mol en de NOS gaat.
John de Mol troefde de NOS in december af in de strijd om de rechten voor de samenvattingen uit de eredivisie. De mediatycoon betaalt 35 miljoen euro per jaar om de vaderlandse competitie vanaf augustus op zijn nieuwe tv-station uit te zenden. De live-wedstrijden zijn vanaf dan bij nieuwkomer Versatel te zien.
De uitzendrechten van het Champions-Leaguepakket voor betaalzenders gaan ook voor de komende drie jaar naar kabelaar en betaaltelevisie-exploitant UPC. UPC had deze rechten al voor de voorgaande seizoenen. De kijkers hoeven niet te vrezen dat de wedstrijden van de Nederlandse clubs of de finales achter de decoder verdwijnen: volgens de wet moeten die altijd via een open net (publiek of commercieel) worden uitgezonden.
Nog net niet met z'n shirt over z'n hoofd, zoals in de commercialquote:Ellington looking good
Ellington takes his eyes off the ball
We're used to managers looking away during crucial penalty shoot-outs - but not the spot-kick taker.
Yet that is exactly the strategy adopted by Wigan's leading scorer Nathan Ellington.
The 23-goal striker has scored three penalties in six matches without looking at the ball.
Wigan boss Paul Jewell admitted: "Nathan is a cool dude. Who am I to say he can't take them - until he misses one!"
Not that Jewell has seen any of the strikes - he's far too nervous to look!
Die man denkt ook nog dat hij een goede kans maakt.quote:Cannigia stopt nog niet en wil naar WK
Voormalig Argentijns international Claudio Caniggia komt terug op zijn beslssing om te stoppen met voetbal. Geïnfecteerd door het voetbalvirus wil de 38-jarige nog één keer vlammen.
De man met de lange manen stelt vanaf nu alles in het werk om in 2006 present te zijn op het Wereldkampioenschap in Duitsland. "Op het WK staan is mijn droom. Ik heb nog te veel zin om door te gaan met voetballen. Ik train soms twee keer per dag, wat meer is dan toen ik nog speelde. Ik denk dat ik het nog wel een of twee jaar kan volhouden", verklaart Caniggia op de Argentijnse radiozender Mitre.
Mocht een interessante club zich melden dan staat de spits in juni weer op het veld. Club Qatar was in 2003 zijn laatste werkgever, en nadat hij zijn miljoenen had ge-ind besloot Caniggia het oliestaatje de rug toe te keren. Nog altijd werkloos deelde de voormalig ster de pers vorige maand mee zijn schoenen aan de wilgen te hangen, maar zoals bij veel voetballers was dat besluit van korte duur.
In totaal kwam Cannigia vijftig keer in actie voor de Argentijnse nationale ploeg en vond zestien keer het net.
"Op dit moment speel ik niet, waardoor ik een jaar win en me dus niet moe maak. Ik zal in topvorm zijn voor de wereldbeker. Ik wil daarmee een record vestigen. De Duitse Lothar Matthaeus speelde ook nog op zijn 39e en dat kan ik ook", aldus de herboren veteraan.
Voetbalprimeur.nl
Frappant, toen ik de wedstrijd zag op Eurosport en de commentator meldde dat er 100.000 mensen zaten, dacht ik al: dat stadion lijkt lang niet zo groot, zeker niet groter als de grootste stadions in Europa. Hoe kunnen daar in hemelsnaam 100.000 man zitten? Volgens mij zaten er gewoon 20.000 man teveel in ofzoquote:Na afloop van het WK-kwalificatieduel tussen Iran en Japan zijn vijf voetbalsupporters om het leven gekomen en vielen er meer dan 50 gewonden. Vele mensen werden na het laatste fluitsingaal vertrapt vanwege het te hoge aantal supporters in het Azadi-stadion.
In het stadion, dat zich in de Iraanse hoofdstad Teheran bevindt, zaten meer dan 100.000 voetbalfanaten. Inmiddels heeft de Iraanse overheid laten weten dat het een onderzoek zal instellen naar de tragische gebeurtenis.
Naast de chaos werd er natuurlijk ook nog gevoetbald. Iran wist in eigen huis, enigszins verrassend, de Japanners te verslaan met 2-1. Grote man aan de kant van Iran was Bayern München-aanvaller Vahid Hashemian, die beide treffers op zijn naam schreef. Voor Japan wist Takashi Fukunishi te scoren, maar één doelpunt bleek uiteindelijk niet genoeg voor het team van Feyenoorder Shinji Ono
quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:38 schreef hooibaal het volgende:
Tja, ik dacht inderdaad ook aan een geintje. Maar ik heb voor de gein de site van de Trinidadsiaanse voetbalbond er even bijgezocht, en hier staat het toch echt...
Als het een 1-april-grap is, dan hebben ze het goed gedaan...
En Beenhakker is ook wel zo'n malloot dat ie inderdaad naar zo'n bananeneiland gaat verhuizen
Ofwel: een 1 april grap van Bayern München dat ze Beckham zouden hebben gecontracteerd.quote:Sensação na Alemanha: Beckham assina pelo Bayern até 2008
Não só em Portugal se comemora esta sexta-feira o Dia das Mentiras. Na Alemanha, por exemplo, o Bayern Munique chegou a anunciar no site oficial a contratação do médio inglês David Beckham, actualmente ao serviço do Real Madrid.
ASF
Os responsáveis do Bayern Munique juntaram os recentes problemas vividos por Beckham com os paparazzi à falta de títulos que o médio inglês atravessa no Real Madrid e «concretizaram» a transferência por um valor a rondar os 35 milhões de euros. E, como «cereja no topo do bolo» vai de anunciar o início de vendas da camisola 12, que Beckham vestiria durante as próximas três épocas.
Durante momentos a notícia chegou a causar sensação, até que um porta-voz do clube veio a público lembrar que se tratava de uma verdadeira «partida» do Dia das Mentiras. Brincalhões, estes alemães...
Dus hou je emoties een beetje onder controle de komende wedstrijdenquote:Danny Koevermans kan wellicht rekenen op een reprimande van de KNVB. Niet omdat hij als spits van Sparta een elleboog uitdeelde of een tegenstander schopte. Waarom dan wel? Koevermans is nog altijd groot fan van zijn oude club Excelsior '20. Afgelopen zondag reisde hij naar de uitwedstrijd van die Schiedamse club bij Nieuwenhoorn. Dat duel werd echter halverwege gestaakt door scheidsrechter Wagner. De supporters van Excelsior '20, waaronder Koevermans, zouden de scheidsrechter hebben uitgescholden. De arbiter wees Koevermans aan als hoofdschuldige en heeft hem zelfs op het wedstrijdformulier gezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |