Ik woon in Lopik. Dat is in de buurt van Utrecht. Loslopen kan hij heel goed, op de logeerboederij mocht hij als 1 van de weinigen de hele dag buiten spelen op het land. Andere honden is geen probleem , hij speelt graag met ze en dan moet je hem ff tot de orde "roepen".quote:Op donderdag 16 december 2004 12:50 schreef Catootje het volgende:
Shit zeg...het lijkt me echt heeeeeeel klote om mijn hond weg te moeten doen. Het is trouwens wel een schatje!!!!!!!!
In welke omgeving woon je? Kan hij loslopen? Kan hij met andere honden?
Je moet ook erg erg goed nadenken voordat je een hond in huis haalt. Denk ook aan alle negatieve aspecten:quote:Op zaterdag 18 december 2004 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het er met mijn vriend over gehad en hij heeft dit ook gelezen. Hij is echter nogal van het nadenken, dus hij kan niet zomaar zeggen of hij het wel of niet een goed idee vindt.
12 uur alleen zijn?quote:Op donderdag 16 december 2004 21:22 schreef Anitra het volgende:
Dino kan 12 uur alleen zijn, hij heeft vanaf jongs af aan geleerd om alleen te zijn.
Ja natuurlijk. Maar ik ben altijd van mening wanneer je allebei 40 uur in de week werkt het geen nut heeft om een hond te halen. Daar doe je die hond onrecht mee aan om hem hele dag maar alleen te laten zitten. Vooral een hond van 8 jaar oud, zorg voor een leuke oude dag voor dat beest en plaats hem bij mensen die veel tijd hebben. Dat zou ik in ieder geval doen als ik noodgedwongen mijn hond de deur uit zou doen. Heb ik toch gelijk in?quote:Op zaterdag 18 december 2004 12:43 schreef Catootje het volgende:
Ze zegt dat hij 12 uur alleen kan zijn, niet dat dat elke dag moet...Ik vind dat wel een gerustellend idee. Ik heb zelf wel eens in een dikke file gestaan op weg naar huis. Is het toch een fijn idee dat je weet dat de hond niet gillend gek wordt.
Het asiel waar hij uit komt bestaat niet meer. De mensen waren te oud en niemand die het over wou nemen.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:40 schreef DosFloppy het volgende:
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik wil toch wat vragen aan Anitra.
Je zegt dat je Dino 8 jaar geleden uit het asiel hebt gehaald. Heb je dan niet de verplichting om het dier terug te brengen naar het asiel indien je Dino, voor wat voor reden dan ook, niet meer kan houden?
Wij willen ook weten wat het geworden isquote:Op donderdag 30 december 2004 12:19 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Antitra ik mail je zometeen even
Ja, wat is het nou geworden dan, hoop zo dat de hond ent evt. de katten een goed tehuis zullen krijgen! Heel nieuwschierig dusquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hahahahahahaha zijn we nieuwschierig
Haha is wel makkelijk natuurlijk!quote:Op maandag 3 januari 2005 23:53 schreef Anitra het volgende:
Morgen gaan de hechtingen eruit![]()
![]()
en dan kijken wat de dierenarts zegt.
Ohja Dino is echt een maffe hond hoor, die eet zijn medicijnen gewoon zo uit je hand
Waarmee heb je hem geholpen danquote:
Plaats het eens op het prikbord van de katten.pagina.nl alles beter dan ze naar het asiel doenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:37 schreef Anitra het volgende:
Ik ben ook heel blij dat Dino naar Bar en Mar gaat. Kan ik via de cam zien of het goed gaat
Maar die mensen die dit weekend de katten zouden komen halen heb ik niks meer van gehoordIk baal als een stekker want nu ziet het er naar uit dat ze toch naar het asiel moeten
De naam van de hond kwam me al zo bekend voor.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:58 schreef Anitra het volgende:
De mensen hebben toch contact gezocht en zouden ze vandaag ophalen, maar ivm de file waren ze laat thuis. Nu komen ze morgen avond rond 8 uur de katten ophalen. Ik heb de reismandjes al in elkaar geknutseld. Dus morgen langzaam de spulletjes van de katten bij elkaar zoeken en dan afscheid nemen en snel nog een boel foto's maken. Word er erg verdrietig van, maar weet dat er gewoon geen andere uitweg is. En dan nog een paar daagjes en dan komen Bar en Mar voor Dino. Ineens gaat alles zo snel.
Heel veel sterkte hoor! Het is verschrikkelijk moeilijk als je hond er niet meer is...in jullie geval weten jullie dat ie op een mooi plekkie is bij fijne mensen..dat scheelt wel een beetje!quote:Op maandag 24 januari 2005 00:55 schreef Anitra het volgende:
Thanks Janslong time no see, alles oke?
Dino is gisteravond met Bar en Mar mee gegaan. We hadden een gezellige middag en avond en al die tijd heeft Dino in de buurt van Mar gezeten. Hij voelde het gewoon aan. Dat deed me goed. Na wat kattekwaad uit gehaald te hebben vannacht gaat alles perfect geloof ik. Hij heeft al aardig wat wandeluurtjes erop zitten.
Alleen moeten wij wel een boel gewoontes afleren. Net zoals een stukje brood dat viel dan wil je de hond roepen. De huiskamer hebben we gelijk omgebouwd midden in de nacht om die lege plek wat minder leeg te maken. Denk dat de grote klap van de week komt als er mensen gaan vragen hoe het met de hond is omdat ze je niet meer zien wandelen met hem. Ik heb mijn moeder ook nog niet durven bellenBen ang dat ik dan in jankn uitbarst
Vooral tegen de adviezen ingaan. Als je echt van je hond houdt laat je hem los en laat je hem met rust voor de komende 2 maanden. Je schept verwachtingen bij de hond en kan hij zich niet goed binden aan de nieuwe eigenaar en de nieuwe omgeving.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:48 schreef Anitra het volgende:
Dino is een hond die niet 1 baasje heeft. Hij past zich zeer gemakkelijk aan. Toen hij een tijdje terug bij mijn ouders logeerde kon ik ook op visite gaan en weer weg zonder problemen. Dino heeft niet 1 baas, hij heeft het overal naar zijn zin.
Jeetje, doe niet zo lulligquote:Op woensdag 26 januari 2005 10:33 schreef Havoc het volgende:
[..]
Vooral tegen de adviezen ingaan. Als je echt van je hond houdt laat je hem los en laat je hem met rust voor de komende 2 maanden. Je schept verwachtingen bij de hond en kan hij zich niet goed binden aan de nieuwe eigenaar en de nieuwe omgeving.
Maar vooral het voor jezelf doen Anitra. De hond is maar bijzaak.
Hij zegt het misschien op een wat harde manier, maar er is wel een verschil tussen bij "opa en oma zijn" en vervolgens weer naar huis te gaan en nu voorgoed ergens te zijn en je baasje daar te zien. Denkt Dino dan niet dat je hem ook weer op komt halen enzo. Ik snap wel wat Havoc bedoelt, ook al snap ik Anitra;s punt ook wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |