abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24006471
Ik heb een hond die op zoek is naar een lief baasje/vrouwtje. Het is een kruising tussen een border collie-rottweiler.
Het is een schat van een beest en helaas moet ik door omstandigheden een ander huisje voor hem zoeken. Mijn zoon is namelijk allergisch en ik kan hem niet de verzorging geven die nodig is.
Ik heb het er heel moeilijk mee want die hond heb ik al 8 jaar en is mijn alles, dus ik zoek echt een goed huis voor hem.
Het is een mannetje en is geholpen. Hij is altijd goed gezond geweest. Dino luistert als de beste en reageert zelfs op hand gebaren. Ik heb tot vorig jaar veel getrained met hem. Hij houd van lekker ravotten, lange wandelingen en heel veel knuffelen. Ook kan hij goed overweg met katten en kinderen. Dino denkt nog steeds dat hij een pup is en speelt met iedereen die binnen komt. Hij is ook gewend om alleen thuis te zijn, dus een huisje met werkende mensen is geen probleem.

Dit is Dino, hij zit trouwens nooit op de bank tenzij je hem uitnodigd om er op te komen:

Hier is hij samen met mijn witte kat die door Dino verzorgd is toen hij erg ziek was, hij waste hem .
pi_24006492
Lijkt me verschrikkelijk om je lieverd die je al 8 jaar hebt weg te doen vanwege een allergie..

kan je zoontje geen desensibilisatie poging ondernemen met de allergoloog van het ziekenhuis? Schijnt echt vaak succes te hebben.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24006822
Ik vind het ook heel zwaar om hem weg te doen, maar mijn zoon heeft in zijn korte leventje al zoveel allergieen, dat het echt verstandiger is om een goed huis te zoeken voor Dino.
pi_24006999
Damn, jij moet je klote voelen... Sterkte en veel succes met zoeken!
Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
  donderdag 16 december 2004 @ 11:54:57 #5
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24008899
Och Anitra.. wat vreselijjk dat je hem weg moet doen...
Veel succes met het zoeken naar een goed huisje
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_24010093
Shit zeg...het lijkt me echt heeeeeeel klote om mijn hond weg te moeten doen. Het is trouwens wel een schatje!!!!!!!!
In welke omgeving woon je? Kan hij loslopen? Kan hij met andere honden?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24010869
hmm hoelang alleen is alleen?
ik wil op zich graag een hond.. liefst enig formaat ook
al was het alleen maar om dat dat nou eenmaal prettiger is als je alleen woont
beetje safety idee enzo

maar ik werk ook gewoon natuurlijk

vervelende is dat mijn kat eerder maatjes is met honden dan met katten.. dus tja lastig
stuur eens een mailtje ofzo

hoe oud is je zoontje trouwens?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_24021726
Dino kan 12 uur alleen zijn, hij heeft vanaf jongs af aan geleerd om alleen te zijn. Hij kan goed loslopen en luistert dan ook als je hem roept. Hij is absoluut niet eenkennig. Met andere honden kan hij goed overweg en hij denkt vaak dat hij nog pup is en speelt dan met ze. Hij weet wanneer hij onderdanig moet zijn aan andere honden en hij weet wanneer hij de "baas" kan zijn.
Ook wil ik nog even kwijt dat ik Dino echt met heel veel moeite weg doe want hij is echt een schat van een beestje en heeft zelfs het leven van mijn dochter gered. Toen ze zomers ontsnapt was bij mijn schoonouders en Djen de weg overstak. De mensen zagen Dino en zijn daarvoor gestopt. Mijn dochter hadden ze nooit gezien. Op het moment dat ik overhaast de weg over kwam rennen om haar over te nemen van de mensen die gestopt waren keek Dino mij aan en zag dat het goed was, toen is hij rustig in de berm gaan plassen.
Mijn zoon is 4 maanden oud, maar heeft inmiddels diverse allergieen en de artsen raden aan om de hond weg te doen. En met pijn in mijn hart moet ik toegeven dat ze gelijk hebben
pi_24021833
Ik heb Dino 8 jaar geleden uit het asiel gehaald, daar zat hij net 1 dag. Hij was toen 12 weken jong en is toen daar gedumpt ivm ruimte gebrekiemand wist niet hoe groot hij zou worden en vond het na 3 weken dus al te groot Het is dus een hond van een flink formaat, groter dan een labrador. Ik heb hem gekregen omdat ik alleen woonde met mijn dochter op de begaande grond in een wijk waar veel inbraken e.d. waren. Hij kan dus goed waken, zijn baasje doet hij alles voor.
pi_24028097
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:50 schreef Catootje het volgende:
Shit zeg...het lijkt me echt heeeeeeel klote om mijn hond weg te moeten doen. Het is trouwens wel een schatje!!!!!!!!
In welke omgeving woon je? Kan hij loslopen? Kan hij met andere honden?
Ik woon in Lopik. Dat is in de buurt van Utrecht. Loslopen kan hij heel goed, op de logeerboederij mocht hij als 1 van de weinigen de hele dag buiten spelen op het land. Andere honden is geen probleem , hij speelt graag met ze en dan moet je hem ff tot de orde "roepen".
pi_24029782
Anitra, wat lijkt het me rot je hond weg te moeten doen!
En zeker als je hem al zo lang hebt!

Wij zijn aan het denken over een hond, maar hadden eigenlijk een jonge hond in gedachten, maar niet per se een pup uit een nest ofzo. Ik zal mijn vriendje eens wijzen op dit topic. Hij is er namelijk een beetje huiverig voor een volwassen hond in huis te nemen, omdat het moeilijker is die nog wat te leren. Dino klinkt echter alsof er niet veel meer te leren valt Het enige punt blijft natuurlijk dat zo'n hond in een ander gezin wel moet kunnen aarden....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24038362
Als eigenaresse van een volwassen herplaats-hond kan ik je zeggen; ik zou geen pup hoeven! Mijn hond was al zindelijk, kende de commando's, was al van bekend hoe hij met kinderen/andere dieren is......ideaal. Natuurlijk is het wel zo dat hij bepaalde dingen heeft waarvan ik nooit zal weten of het zijn karakter is of een 'trauma' van zijn vorige eigenaren zeg maar.
DANYEL EN THIJS
pi_24038483
en ooowwww heerlijkheid: geen pubertijd meer.
DANYEL EN THIJS
pi_24039520
Dino hoeft niks meer te leren, maar hij leert graag, dus je kan hem nog steeds dingen leren. En idd een volwassen hond in huis is beter dan een pup, had mij 4000gulden gescheeld
Meneer had het als pup voorzien op de duurdere dingen in huis en wist alles heel netjes te slopen Dino is erg sociaal en ook bij vreemden in huis vind hij het leuk en is hij snel op zijn gemak.
pi_24055223
Ik heb het er met mijn vriend over gehad en hij heeft dit ook gelezen. Hij is echter nogal van het nadenken, dus hij kan niet zomaar zeggen of hij het wel of niet een goed idee vindt.
Daar komt wel bij dat wij pas na de wintersport (eind januari) een hond in huis willen halen. Niet zozeer voor ons, ik zou het liefst vandaag al willen, maar voor de hond; het lijkt me niet prettig om een hond zo kort nadat ie bij je is komen wonen uit logeren te doen.

Ik houd dit topic dus goed in de gaten. Mocht je iemand vinden die niet hoeft na te denken en niet pas in februari plaats heeft, dan heb ik pech.
pi_24055525
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het er met mijn vriend over gehad en hij heeft dit ook gelezen. Hij is echter nogal van het nadenken, dus hij kan niet zomaar zeggen of hij het wel of niet een goed idee vindt.
Je moet ook erg erg goed nadenken voordat je een hond in huis haalt. Denk ook aan alle negatieve aspecten:
- Vakantie's
- Uitlaten in de regen
- Naar huis moeten voor de hond, wanneer je lang ergens bent
- Dierenarts prikken ieder jaar

Zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen. Dus denk goed na voor je een hond neemt. Het is niet eerlijk voor een hond om hem zomaar even in opwelling te willen.
pi_24055578
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:22 schreef Anitra het volgende:
Dino kan 12 uur alleen zijn, hij heeft vanaf jongs af aan geleerd om alleen te zijn.
12 uur alleen zijn?
Dat is dus van 9 uur s morgens tot 9 uur s avonds? Die van ons zal dit ook wel kunnen zonder te plassen of poepen of iets te slopen. Maar of een hond dit leuk vind dat denk ik niet. Ik denk dat je het beste een leuk baasje kan zoeken waarvan ze erg veel thuis zijn om leuke dingen met zo'n beest te doen. Dat verdiend zo'n beest toch. Ik denk aan een gepensioeneerde man. Die zijn nog erg actief en hebben veel tijd. Of mensen waar ze partime werken of iets dergelijks.

Ieder geval veel succes.

Levert die kat geen problemen op met allergie voor je zoontje?
pi_24055925
Ze zegt dat hij 12 uur alleen kan zijn, niet dat dat elke dag moet...Ik vind dat wel een gerustellend idee. Ik heb zelf wel eens in een dikke file gestaan op weg naar huis. Is het toch een fijn idee dat je weet dat de hond niet gillend gek wordt.
DANYEL EN THIJS
pi_24056299
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 12:43 schreef Catootje het volgende:
Ze zegt dat hij 12 uur alleen kan zijn, niet dat dat elke dag moet...Ik vind dat wel een gerustellend idee. Ik heb zelf wel eens in een dikke file gestaan op weg naar huis. Is het toch een fijn idee dat je weet dat de hond niet gillend gek wordt.
Ja natuurlijk. Maar ik ben altijd van mening wanneer je allebei 40 uur in de week werkt het geen nut heeft om een hond te halen. Daar doe je die hond onrecht mee aan om hem hele dag maar alleen te laten zitten. Vooral een hond van 8 jaar oud, zorg voor een leuke oude dag voor dat beest en plaats hem bij mensen die veel tijd hebben. Dat zou ik in ieder geval doen als ik noodgedwongen mijn hond de deur uit zou doen. Heb ik toch gelijk in?
pi_24059588
Ik ben al ruim een jaar de hele dag thuis. Dus hij is al een lange tijd niet dagen achtereen alleen geweest. En dat hij alleen kan zijn zonder slopen en plassen is toch wel lekker om te weten, niet iedereeen is 24 uur per dag thuis. Er zijn wel eens dagen dat je langer weg bent of je nu gepensioneerd bent of niet. Iedereen gaat wel eens een dagje uit en dat wil soms wel eens langer duren dan je zelf dacht.

De katten zijn het meeste buiten en zoals het er naar uitziet gaan de katten naar de buuv, daar heeft ze er al 4 van en vind het niet erg als er nog 2 mee eten. Dus dat is geen probleem.

Miss-sly ik vind het juist heel goed als er goed over gepraat word, want dan is het wel overwogen. Ik heb liever dat het nog 2 maanden duurt dan dat er nu iemand op de stoep staat en over 2 maanden er weer staat dat dino niks voor hun is. Ik weet niet in welke richting je woont, maar misschien is het een idee om gewoon een op visite te komen en te kijken hoe hij in het echt is.
pi_24059737
Mijn vriend hoeft niet zozeer te denken over of we een hond willen, want dat is wel duidelijk. Natuurlijk hebben we de voor- en nadelen goed afgewogen, Halfgedraaide, het gaat nu specifiek over deze situatie. Mijn vriend had toch een bepaald idee bij het in huis halen van een hond, en dus zou dit een andere situatie en andere hond worden. Daarover wil hij ook goed nadenken, ik ben daarin wat impulsiever.

Antira, als we ja zeggen, dan is het weloverwogen hoor
Ik wist alleen niet hoe snel je actie moest ondernemen en of wij sowieso al zouden afvallen als we pas in februari zouden kunnen, omdat je zo lang niet kunt wachten met het oog op de gezondheid van je zoontje!
Ow, en dan eens op bezoek komen om te kijken, zowel wij als Dino!, is dan wel een goed idee.
pi_24061049
Momenteel leef ik overdag boven met Djulian. Maar als die injecties gaan werken en ik Djulian dus weer beneden kan hebben dan word het een ander verhaal. De 2e injectie is pas 17 januari en dan duurt het nog weken voor het werkt dus tot die tijd zitten wij overdag nog boven. En zorgt Djen dus voor de hond overdag. Dus februari zou geen enkel probleem zijn.
pi_24160305
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik wil toch wat vragen aan Anitra.

Je zegt dat je Dino 8 jaar geleden uit het asiel hebt gehaald. Heb je dan niet de verplichting om het dier terug te brengen naar het asiel indien je Dino, voor wat voor reden dan ook, niet meer kan houden?
Beter een goeie buur dan een hoge huur
pi_24198607
Antitra wat vreselijk moeilijk moet het zijn om je maatke na 8 trouwe jaren weg te doen!

Sterkte ermee!! Beaker
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_24198943
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:40 schreef DosFloppy het volgende:
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik wil toch wat vragen aan Anitra.

Je zegt dat je Dino 8 jaar geleden uit het asiel hebt gehaald. Heb je dan niet de verplichting om het dier terug te brengen naar het asiel indien je Dino, voor wat voor reden dan ook, niet meer kan houden?
Het asiel waar hij uit komt bestaat niet meer. De mensen waren te oud en niemand die het over wou nemen.

Hoe het nu met Dino gaat moeten we even afwachten. We kwamen gister thuis en Dino was totaal zichzelf niet. Gelijk de dierenarts gebeld en we mochten gelijk langs komen. Na de kerstdagen zou hij geholpen worden aan zijn oor want daar heeft hij een bloeduitstorting zitten, maar helaas ligt hij nu al op de operatie tafel. Ik heb hem net naar de dierenarts gebracht want na 2 telefoontjes van onze kant heeft hij toch besloten om Dino vandaag te helpen. Zijn oor word nu dus schoon gemaakt omdat die open was gegaan en er word gelijk een foto van zijn prostaat gemaakt omdat Dino ineens lekt en soms een druppeltje bloed erbij. Dino blijft dus voorlopig hier!!!! We moeten de foto's afwachten want het kan een gewone ontsteking zijn, maar het kan ook totaal iets anders zijn
Ik klinkt een beetje warrig, maar dat komt omdat er zoveel dingen door mijn hoofd spoken nu. De reden trouwens dat de deirenarts wou wachten met de operatie aan zijn oor was omdat hij koorts had en een flinke ook. Maar nu het open is is er infectie gevaar dus dan toch maar nu onder narcose, het kan dus ook zijn dat Dino niet goed reageert op de narcose nu. Het is dus enorm afwachten en het kerstdiner is uitgesteld........................
pi_24199019
Anitra, wat rot!

Ik hoop dat Dino gauw weer helemaal opknapt en het allemaal meevalt!
pi_24199042
Anitra

Arme Dino!!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24199397
Thanks!!! Voel me best klote nu. Op 1e kerstdag zitten wachten op een telefoontje van de dierenarts is niet fun. elke andere dag ook niet, maar dit voelt wel heel raar. We wachten af............
pi_24199835
Sterkte Anitra!. Dit zal een kerst wordenm om niet snel te vergeten.
Beter een goeie buur dan een hoge huur
pi_24202901
De kerstdagen lopen hier altijd raar. 2 jaar geleden in het ziekenhuis gezeten met mijn dochter, vorig jaar was ik tegen alle verwachtingen in zwanger en dit jaar de hond. Dan staat er volgend jaar weer iets leuks op het programma denk ik
Rick is nu de hond halen, ben benieuwd hoe het met hem is........
pi_24209419
Dino is terug. De foto's waren goed, dus het lekken is ouderdom en daar heeft hij medicijnen voor gekregen. Zijn oor is schoongemaakt en gehecht. Op 1 plek is het nog open gehouden om het laatste restje vocht eruit te kunnen laten. Hij heeft flinke pijnstillers mee gekregen en een ant biotica kuur. Over 10 dagen terug komen om de hechtingen en de kap er af te halen. Hij heeft gelukig de narcose goed door staan. Hij is redelijk vrolijk. Het uitlaten met zo'n grote kap is een ramp, je moet hem echt begeleiden en zeggen dat hij kan plassen. Als hij gaat snuffelen op het grasveld dan is die kap een drollenvanger en roep je de hele tijd hoofd omhoog Dino. Dus thuis gekomen kap gelijk schoon gemaakt voor het geval er iets aan zat[sub[zat niks aan, maar omdat het oor open is ben ik bang dat hij misschien een infectie zou kunnen krijgen[/sub] Als je tegen hem praat kwispeld zijn staart, dus hij is wel vrolijk. Ik ben de enige die bij hem kan komen, want als er iemand anders dichtbij komt begint hij te grommen. Normaal eten kan hij ook niet met de kap op dus ik hou dan een bord met eten voor hem zodat hij het er af kan eten en drinken gaat ook rottig. Ik hoop voor hem dat het snel allemaal goed is, dit is zo zielig..........
pi_24258901
Er is een acuut probleem ontstaan. Er is "bewezen" dat mijn zoon dus erg allergisch is voor de huisdieren. Ik zoek dus echt met heel veel spoed een huisje voor Dino de hond en Smoesje de geholpen kater en Duvel de orginele kater.
Wie o wie helpt ons?????? ik wil ze niet naar het asiel brengen, maar de nood is nu erg hoog. De gezondheid van mijn zoon staat echt op het spel.....................
pi_24258971
ik ga informeren bij mijn schoonzusje!! Kan hij tegen andere honden, een vrouwtjes labrador in dit geval ??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24259039
Labradors zijn ze beste vriendjes, groot en klein. Zijn beste maatje, buurman genoemd door ons, is een labrador en daar kan hij zich uren mee vermaken.
pi_24259231
Anitra, wat vervelend!
Het spijt me heel erg, maar wij kunnen nu echt nog geen hond in huis halen,
Ik hoop dat je snel iemand vindt!
pi_24259428
Ik vind het ook heel vervelend Miss-sly. Ik had graag gewacht voor jullie, maar ezien de ontwikkelingen van de laatste 2 dagen is het helaas nodig om er spoed achter te gaan zetten. De katten hebben meer haast dan de hond. Ik wil nl ook de hond nog niet weg doen voor hij compleet beter is. Het gaat een stuk beter met hem, is weer zindelijk (kwam dus echt door de koorts enzo), vrolijk en speels en dat is niet handig met zo'n grote kap op
pi_24259591
Wat enorm naar voor jullie, Anitra... en voor de dieren helemaal.

Open anders een apart topic voor de katten. Meer kans dat kattenliefhebbers dan reageren.

Sterkte ermee.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_24275943
Anitra wij/ik heb het er met mannetje ook over gehad (hij vind dat ik goed aan het vissen ben) aangezien we altijd gezegd hebben een hond te nemen zodra ik thuis zo zijn, aangezien we daarvoor beide full-time werkten hebben we het nooit gewild.
Maar nu ik dus lekker thuis zit en giga veel van wandelen hou (bos/strand/polders) en we dol op beesten zijn, hebben beide thuis altijd een hond gehad, en hier hebben we 2 katten.
Nu wil ik als we het doen niet alleen de hond maar ook zijn vriendjes er wel bij hebben, aangezien we ook nog es een gigant van een tuin hebben en al 2 katten kan dat hier eventueel ook mooi, finacieel is het voor ons ook geen probleem.
Mar zal vanavond niet al te vroeg thuis zijn maar dan gaan we het er weer over hebben, want als we het doen willen we het ook goed doen.
je hoort van me Antria bar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24277378
Je bent een schat Ik ga duimen En Mar heel lief aan kijken
pi_24277508
ik duim even hard mee hoor
want dan heb ik ook weer meer om armen kan ik nog langer met Thijs wandelen enzo en nog meer katten platknuffelen

Mar is de beroerdste nog niet hoor
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_24283522
marmarmamrmarmarmarmarrrrrrrr, kijk es naar die fotooooooooo's lief he, en ze zijn heel makkelijk en lief en en en en.....
DANYEL EN THIJS
pi_24283780
Ja mar, kijk nou naar dat koppie, is het geen schatje, ik weet zeker dat je heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier aan deze hond gaat beleven!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24287817
jullie zijn geweldig

Mar een fruitpizza was het toch?
pi_24293353
Dat zou nog eens geweldig zijn, zeg, als dit kon! Al je beestjes onderdak, bij elkaar! *duimt*
pi_24294448
Bar_en_Mar, en... wat is het geworden?

Hoop zo voor jullie allemaal dat de beesies een mooi nieuw plekkie krijgen, ik zou wel willen, maar we hebben nu een hond, kat 2 konijnen, en een paard en dat vind mijn vriend wel even genoeg (helaas)
pi_24294576
Honden zijn zo liefff alleen we hebben er al 2 ..
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
pi_24295236
Antitra ik mail je zometeen even
pi_24295779
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:19 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Antitra ik mail je zometeen even
Wij willen ook weten wat het geworden is
pi_24309711
hahahahahahaha zijn we nieuwschierig
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:43:49 #50
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_24311166
Ik hoop dat Dino bij jullie kan komen, Bar en Mar!!!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')