Ah, ga je het nu weer eens over die boeg gooien, Volkert?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
De TS heeft tenminste humor, dat kun je van de nieuwe nazi's hier niet zeggen.
oe, riool laag !quote:Op donderdag 16 december 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
Wie het schoentje past, gij dolende ziel.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ah, ga je het nu weer eens over die boeg gooien, Volkert?
Hahahahaha. Kijk nou toch weer. Je probeert het weer een SCH-topic te laten verworden. Het gaat hier om de zure Ollie die de intelligente lucida probeert onder te kotsen. Jouw hok is onder, waar het donker is.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie het schoentje past, gij dolende ziel.
Grappig hoe vaak de nieuwe nazi's over homoseksualiteit beginnen, dat klopt aardig met de studies daarover.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hahahahaha. Kijk nou toch weer. Je probeert het weer een SCH-topic te laten verworden. Het gaat hier om de zure Ollie die de intelligente lucida probeert onder te kotsen. Jouw hok is onder, waar het donker is.
Nee, jij zei het nu al 1 keer.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig hoe vaak de nieuwe nazi's over homoseksualiteit beginnen, dat klopt aardig met de studies daarover.
Alleen wil dat nog niet zo goed tot die botte hersens van OllieA doordringen, he?!... Hij is een meester in het verdraaien, verfraaien of beter weglaten van de juiste context. Op die manier kan hij nog wat ongenoegens en verwarring zaaien, al naar gelang zijn afgestompte voorstellingwereldje het hem toelaat.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:56 schreef milagro het volgende:
[..]
Die sig , die quote van Lucida, is gebaseerd op een passage vh boekje 'De weg van de moslim".
Daar was destijds nogal wat commotie over, velen vonden dat een boekje vol met dergelijke uitlatingen, o.a. dus aan het adres van homo's absoluut niet kon.
SCH daarentegen haalde zijn schouders er over op "Ach, zolang de daad niet bij het woord wordt gevoegd, zie ik het probleem er niet van in, denk je nu echt dat er door dit boekje overal de homo's van het dak gegooid zullen worden" daar kwam zijn reactie zo ongeveer op neer.
Ik zie dus nu niet in waarom jij je namens SCH denkt te moeten druk maken over deze gebruikte quote door een user aan het adres van een user die dus zelf dergelijke uitlatingen geen probleem vond
Ach, wat moet het toch een verheven, ja zelfs geheven gewaarwording zijn, als het gevoel voor de juiste distantie je niet in de steek laat.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:57 schreef het_fokschaap het volgende:
en waarschijnlijk zijn niet alle homo's als SCH
Ach, wat laat jij je weer opzichtig in de kaart kijken. En wat val je daarbij als goedkope intrigant door de mand...quote:Op donderdag 16 december 2004 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n topic valt meteen dood hè, als jij je meldt. Waarom ga je niet plaatjes pasten van Mr. Big in dat Satc-topic???
Lucida, wat zijn dan mijn verkeerde ideeën over jouw persoon ?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:21 schreef lucida het volgende:
Het blijft vermakelijk hoe die lieden,als bilmaatjes (KP, OllieA, Ryan3, Bleusdude, SCH en andere spijtoptanten van de verlichting), telkens maar weer proberen met alles wat ook maar in hun botte hersens opkomt, de beeldvorming naar hun hand te zetten - tot nu toe tamelijk vruchteloos en vooral voorspelbaar simpel.
Het is prima dat de TS - die naïeve fatsoensrakker - het ijle draadje van zijn OP tracht vast te houden, maar hij moet wel opletten dat hij daarbij niet al te zeer verstrikt raakt in zijn braafburgerlijke al te braafburgerlijke rechtlijnigheid.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik spreek hier niet voor SCH, die kan zijn eigen boontjes wel doppen. En ik maak mij dus niet druk namens SCH. Ik maak mij druk names mijzelf.
Ik stoor mij uitermate aan de uitlatingen van lucida. Zo simpel is dat. Ik ben voor een wat fatsoenlijker discours, zonder uitspraken als 'atheïstische jood' als een van de vele in een riedeltje om Cohen te bashen, en 'pisnichten', 'holmaatjes', 'uitgeholde meningen' enzovoorts over homo's die een andere mening dan lucida zijn toegedaan.
Dat is nou echt zo'n F-side uitspraak. Holle bolle hooligandomheid leve de lol...quote:Op donderdag 16 december 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
Kijk, en dit is natuurlijk de kern van de zaak.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:21 schreef lucida het volgende:
We moeten de zaak ook niet mooier maken dan hij is. Wat de suggestie betreft dat dit soort lieden, hier op Fok inderdaad wel eens te hoop kunnen lopen tegen de opvattingen van iemand, die ze in 'werkelijkheid' juist zouden toejuichen, zit je dichter bij het vuur dan die zelfde lieden voor waar willen hebben.
Ik krijg bij het lezen van dit topic enigszins het gevoel dat de enige persoon die zich verheven voelt (bron: quote in OP) boven de rest een zekere lucida is.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:15 schreef lucida het volgende:
[..]
Het is prima dat de TS - die naïeve fatsoensrakker - het ijle draadje van zijn OP tracht vast te houden, maar hij moet wel opletten dat hij daarbij niet al te zeer verstrikt raakt in zijn braafburgerlijke al te braafburgerlijke rechtlijnigheid.
De TS heeft toch wel de neiging zich nog roomser dan de paus voor te doen, vooral op momenten waarop hij de rationaliteit laat varen en zich door emoties laat overmannen... M.a.w. de TS schakelt steevast over op de strategie van 'sentimentalisering', wanneer hij inmiddels weer eens te emotioneel bij een onderwerp betrokken is geraakt (zie ook Theodoor Holman in zake Brinkhorst)...
Dat zegt ook tevens iets over het (mogelijke) belang dat wij aan de morele "pruillippergheid" van de OP moeten verlenen.
Mooi staaltje retoriekquote:Op donderdag 16 december 2004 15:36 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kijk, en dit is natuurlijk de kern van de zaak.
OllieA je gaat met het betoog te zeer van je eigen abstractieniveau uit. In de grond van de zaak is jouw persoonlijke afkeer, slechts een tamelijk subjectief gegeven. Ik weet welhaast zeker als je mijn citaten in de juiste context citeert ik daar aanspreekbaar op ben. En dat heeft er natuurlijk niets mee te maken dat ik mezelf te groot zou vinden, om in het geval van een misplaatste of mogelijk (onnodig) kwetsende uitspraak excuses aan te bieden.quote:Dat jij je wenst te verdedigen tegen abjecte citaten van jouw hand met het saaie refrein dat ze uit hun context zijn gerukt, dat is suf, maar menselijk.
Dat is een persoonlijke interpretatie ik neem dit soort woorden t.a.v. mijn eigen persoontje niet in de mond. Een ander zou het wellicht een valselijk toeschrijving noemen, met de bedoeling het debat oneigenlijk te beïnvloeden...quote:Maar dat je dan ook nog een poging doet je te verdedigen door mee te delen dat je in het echie zo'n hoogstaand mens bent
Je ziet spoken. Nergens wordt van jou verwacht - ongeacht of je dat überhaupt wel zou kunnen - mijn opvattingen toe te juichen. Ik kan me niet herinneren dat ik mensen vraag om lof. In tegendeel als je mijn posts minder vooringenomen zou lezen, zou je moeten weten dat ik juist de overdreven lof die mij wordt toegezwaaid - ongeacht door wie - in beginsel weer van mij werp.quote:wiens opvattingen wij zouden toejuichen is natuurlijk te stupide voor woorden.
OllieA onthoud een ding, niet jij zit in het beklaagdenbankje, niet jij hoeft je als slachtoffer te voelen,en je hoeft jezelf niet in de verdediging gedrongen te voelen; als jij vindt dat jij moet bashen dan moet jij dat, in alle vrijheid van geweten, kunnen doen. Mijn zegen heb je...quote:In die zin is dit inderdaad een bash-topic, omdat dit de kern van de zaak is: ik doe inderdaad een poging om jouw stupide manier van argumenteren aan de kaak te stellen.
Sterk argument om in feite het tegendeel te beweren. [quote]quote:Verder mag je me zure kloon en naïeve fatsoensrakker etc noemen zoveel je wilt. Schelden doet in het algemeen wel zeer, maar in jouw geval hecht ik er geen waarde aan.
Beste Bluesdude,quote:Op donderdag 16 december 2004 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
Zeg Lucida,
Je suggereert dat ik aan onterechte negatieve beeldvorming heb gedaan over jouw persoon.
Geef eens voorbeelden...
Ik zou niet weten wanneer dan..maar misschien weet jij het nog wel.?
Begin deze dan maar eens uit te leggen als niet onfatsoenlijk en behorende bij de normale discours. En ik heb er nog wel meer.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:19 schreef lucida het volgende:
Ik weet welhaast zeker als je mijn citaten in de juiste context citeert ik daar aanspreekbaar op ben. En dat heeft er natuurlijk niets mee te maken dat ik mezelf te groot zou vinden, om in het geval van een misplaatste of mogelijk (onnodig) kwetsende uitspraak excuses aan te bieden.
bron: Christenen kwaad op Madame Tussaudquote:Op maandag 13 december 2004 15:36 schreef lucida het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je jouw leven doorbrengt in 'dark rooms' alwaar je jezelf van alle goede zeden hebt laten uitwonen!... Je behoort gewoon bij de meest fundamentalistische poot van de multiculturele religie...
Type C.O.C. / N.V.S.H. zal ik maar zeggen...![]()
sjun, waarschijnlijk, of bela. Het zou maar zo kunnen. Die vinden dat een fijn riedeltje wanneer ze het even niet meer weten.quote:Dat is een persoonlijke interpretatie ik neem dit soort woorden t.a.v. mijn eigen persoontje niet in de mond. Een ander zou het wellicht een valselijk toeschrijving noemen, met de bedoeling het debat oneigenlijk te beïnvloeden...
Snap je nou echt niet wat je zelf post?:quote:Je ziet spoken. Nergens wordt van jou verwacht - ongeacht of je dat überhaupt wel zou kunnen - mijn opvattingen toe te juichen.
Bedoelde je daar niet mee, dat wij je zouden toejuichen als we wisten hoe goed jij in het echie was?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:21 schreef lucida het volgende:
Wat de suggestie betreft dat dit soort lieden, hier op Fok inderdaad wel eens te hoop kunnen lopen tegen de opvattingen van iemand, die ze in 'werkelijkheid' juist zouden toejuichen, zit je dichter bij het vuur dan die zelfde lieden voor waar willen hebben.
Dat wist ik al hoor.quote:OllieA onthoud een ding, niet jij zit in het beklaagdenbankje
Umwertung aller werten, vrij naar lucida.quote:Sterk argument om in feite het tegendeel te beweren.
okeee...klasse van je..quote:Op donderdag 16 december 2004 16:52 schreef lucida het volgende:
[..]
Beste Bluesdude,
Ik ben te voorbarig geweest in het specifiek noemen van jouw naam - hoogstwaarschijnlijk had ik Lord Vetrenaire in mijn gedachte - maar hoe dan ook ik verontschuldig mij voor al het ongemak dat deze onbewuste verwisseling van entiteiten bij jou kan hebben veroorzaakt...
![]()
quote:Maar nogmaals van het soort triviale bespiegelingen waarmee jij en jouw maatje Ryan3 het niveau opkrikken raak ik niet onder de indruk. Jullie zullen toch echt wat dieper moeten wroeten en dat geldt terloops ook voor die brave borst Callas... Ik zou zeggen doen jullie nou eens beiden je stinkende best en kom eens echt met scherpe analyses.
OllieA in feite vind ik je verweer ondermaats. Ik snap niet waarom jij meent in de schoenen van SCH te moeten gaan staan. Als hij zich door mijn rake typeringen beledigd voelt - typeringen waar ik trouwens nog steeds achter sta, net zoals het sig. dat je van mij 'draagt' - kan hij toch persoonlijk een klacht indienen; ik bedoel daar heeft hij jou toch niet voor nodig - want dat maakt het verweer alleen nog maar zwakker.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:59 schreef OllieA het volgende:
Umwertung aller werten, vrij naar lucida.
Heel fijn, en nu nog even die post die ik had geciteerdquote:Op donderdag 16 december 2004 20:59 schreef lucida het volgende:
Het blijven wankelmoedigen der geest (lees: spijtoptanten van de Verlichting) die (s)linkse snuiters...
van de juiste annotatie voorzien, zodat we allemaal begrijpen dat het geen vuilspuiterij is.quote:Op maandag 13 december 2004 15:36 schreef lucida het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je jouw leven doorbrengt in 'dark rooms' alwaar je jezelf van alle goede zeden hebt laten uitwonen!... Je behoort gewoon bij de meest fundamentalistische poot van de multiculturele religie...
Type C.O.C. / N.V.S.H. zal ik maar zeggen...
Jawel,quote:Op donderdag 16 december 2004 21:11 schreef Gellius het volgende:
Eigenlijk bedoel je dat je Ollie niet zo heel aardig vindt, toch?
In een woord subliem. Vertel eens waarom moet jij vrezen dat ik jou vaderlijk zal toespreken - heb je soms een slecht geweten?quote:Op donderdag 16 december 2004 20:11 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het vooral zo hartveroverend dat lucida zelf het meest sublieme voorbeeld is van hetgene waartegen hij ageert.
[..]!
En nu gaat hij mij paternaliseren in dat onbeholpen proza van de autodidact.
Begrijp jij dan niet dat er gewoon staat wat er staat, en dat jij - met alle bijbedoelingen die jou ter beschikking staan - dit vervolgens mag interpreteren zoals jij dat wilt?quote:Op donderdag 16 december 2004 21:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Heel fijn, en nu nog even die post die ik had geciteerd
[..]
van de juiste annotatie voorzien, zodat we allemaal begrijpen dat het geen vuilspuiterij is.
Zet het es even in de context zoals je die bedoeld had, en geef de fijnzinnige ironie en humor ervan aan.
Dat moet voor een erudiete en doordachte poster als jij toch niet zo moeilijk zijn?
Je kan natuurlijk ook afwachten of milagro nog even langskomt, zodat je je achter haar kan verstoppen.
Oké, dus context en fijne ironie doen er niet toe.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:27 schreef lucida het volgende:
[..]
Begrijp jij dan niet dat er gewoon staat wat er staat, en dat jij - met alle bijbedoelingen die jou ter beschikking staan - dit vervolgens mag interpreteren zoals jij dat wilt?![]()
Op zich heeft lucida daar wel een punt, trouwens.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:11 schreef Gellius het volgende:
Eigenlijk bedoel je dat je Ollie niet zo heel aardig vindt, toch?
in het echt ben je meer een Bul Super ?quote:Op donderdag 16 december 2004 21:37 schreef OllieA het volgende:
Want in het echt ben ik bepaald niet het beminnelijke forumpersonage waar eenieder zo dol op is. In het echt, je moest eens weten hoe erg ik in het echt ben! Ik kan en mag het niet zeggen.
Lucy Schaft ?quote:Op donderdag 16 december 2004 21:47 schreef Nuoro het volgende:
Lucida is een vrouw, en dochter van een oud-verzetstrijder.
Sickbock, vrees ik.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in het echt ben je meer een Bul Super ?
komt door IRC #WFL, is ChOas mee begonnen daar. werkt aanstekelijk.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sickbock, vrees ik.![]()
wat heb jij toch met die smiley, fokschaap. Dat huilende en lachende bekje, wat doet dat steeds in je posts?
Tja, lucida is ervandoor...quote:Op donderdag 16 december 2004 22:10 schreef het_fokschaap het volgende:
gaan we nu pas verder als Ryan3 terug is ?
ik moet zo slapen. morgen vroeg op...
nou ja, lees het morgen wel
Je snapt natuurlijk ook wel OllieA dat de (juiste) context én een dosis gezonde zelfspot (of zoals jij wilt, ironie) er wel degelijk toe doen.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Oké, dus context en fijne ironie doen er niet toe.
Je bent wel erg 'eager' om je geschonden blazoen schoon te poetsen.quote:Dat geconstateerd hebbende, interpreteer ik het als vuilspuiterij en onbeschaafd discussiëren.
OllieA, wat ben je toch ook een "zuur pruillipje”...quote:En vervolgens constateer ik dat jouw gesputter dat jij in het echie toejuichenswaard bent, niet relevant is tov je vuilspuiterij op het forum. Kun je je daar ook in vinden?
Dan zijn we klaar.
Jij snapt het dus niet he?quote:Op donderdag 16 december 2004 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jezus, de jaloersheid druipt er vanaf.
Ik begrijp het heel goed.quote:
Nou, wees dan eens consequent en geef de context aan van je vuilspuiterij. En waar em de fijnzinnige ironie zit. Ik zie het nog steeds niet. Terwijl ik zo mijn best doe.quote:Op donderdag 16 december 2004 22:17 schreef lucida het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk ook wel OllieA dat de (juiste) context én een dosis gezonde zelfspot (of zoals jij wilt, ironie) er wel degelijk toe doen.
Welk geschonden blazoen? Niet zomaar wat roepen zonder het te onderbouwen hoor! Geef es aan waar ik mijn blazoen schendt?quote:Je bent wel erg 'eager' om je geschonden blazoen schoon te poetsen.
Oe, ja, naar hè.quote:OllieA, wat ben je toch ook een "zuur pruillipje”...
Dat spreekt vanzelf.quote:De voorbarige conclusie in jouw bovenstaande tekst komt natuurlijk geheel voor jouw rekening.
Even zo vrolijk is het treurig.quote:Ik kan jou niet beletten de morele spuit elf op dit forum uit te hangen. Alleen ik laat me niet hinderen door jouw politiek correcte overgevoeligheden, ik blijf er - even zo vrolijk - op losposten. Soms pakt dat wat minder, en soms pakt dat wat meer bevallig uit - daar zul je het toch mee moeten doen...
quote:Op donderdag 16 december 2004 21:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in het echt ben je meer een Bul Super ?
Inderdaad. Hij zou z'n nick es moeten updaten.quote:Op donderdag 16 december 2004 22:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij ben je het al een tijdje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |