abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:05:13 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112562
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 02:01 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Toevallig, was net mijn post aan het editten, check hierboven.
Ja Jezus, je gaat toch geen microfoon van 100 euro vergelijken met een Neumann die 10x zoveel kost

Natuurlijk klinkt een TLM 103 of een U87 een stuk beter (of in elk geval rustiger en natuurlijker) dan zo'n opgepepte Behringer B1. Maar dat wil niet zeggen dat Behringer gelijk maar ruk is of whatever, je kan er hartstikke mooie opnames mee maken voor dat geld.
pi_24112583
Ik zei toch: prijs/kwaliteit verhouding is wel goed voor Behringer! Maar professioneel is het niet, simple as that.

Ik bedoel, als je dan wilt miereneuken kun je net zo goed een dyn. mic kopen van Shure. Ik weet zeker dat 99% van alle mensen geen verschil hoort tussen een Behringer cond. mic of een redelijke Shure dyn. mic..
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:16:12 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112617
Dat hangt er maar net vanaf wat je aan het opnemen bent. Als je de microfoon voor je gitaarversterker hangt wellicht niet, dan doet een goeie dynamische microfoon het minstens zo goed als een goedkope condensator. Niet alleen Shure, maar bijvoorbeeld ook de Sennheiser 421 of 441 zijn hiervoor best interessante microfoons.

Maar als je bv een zangeres op wilt nemen, wordt het een heel ander verhaal. Die zet ik althans liever de wijdere nier van m'n goedkopere groot membraam condensator voor d'r snoet dan welke dynamische microfoon dan ook, dat is veel prettiger opnemen en klinkt zeker goed genoeg. Ik heb met die Behringer B1 echt nog nooit een opname gemaakt die "ruk" klinkt, op welke manier dan ook.

Professioneel, ach, wie is er hier nou echt professioneel met dit soort spullen bezig? Tzijn toch juist voornamelijk hobbyisten die in hun thuisstudiootje lekker aan de gang willen. En voor die mensen (voor mij in elk geval) is bang for buck dan altijd de belangrijkste factor.

Als budget geen rol speelt, je in een grote opnamestudio werkt en je voor de allerbeste kwaliteit wil gaan, tuurlijk, koop een Neumann. Maar zoiets zou ik zelf echt nooit kopen, voor dat geld kan ik veel betere dingen doen.

Maar goed, das mijn mening.
pi_24112642
Tuurlijk, een Behringer is goed voor hobbyisten, meestal pleuren ze toch een lading filters over de opgenomen vocalen en maakt het echt niet uit of de bron helemaal helder is!

Maar persoonlijk (en daar heb ik dan weer geluk mee) kan ik zo nu en dan voor een gering bedrag een prof. studio in om vocalen op te nemen, met ja, een Neumann mic, en dan hoor je het verschil toch echt wel. Vooral als je de vocalen onaangetast laat (afgezien van een beetje reverb dan ). Je mist gewoon de warmte en het bereik bij de goedkopere cond. mics.
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 02:27:44 #55
47213 ArmaniMania
pi_24112660
hmmm qua microfoons vind ik persoonlijk de AKG`s de microfoons bij uitstek.
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:29:05 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112667
Het is natuurlijk ook helemaal niet erg om te proberen je bron zo goed mogelijk op te nemen, zodat je zo min mogelijk hoeft op te lappen achteraf. Maar het moet wel realistisch blijven.

Jij hebt dan misschien het geluk in een goeie studio af en toe wat op te kunnen nemen, maar het is dan niet alleen de Neumann die het werk doet, maar ik neem aan dat er dito kwaliteit preamps achter hangen, die naar dito kwaliteit convertors worden gestuurd om op dito kwaliteit te worden opgenomen om het vervolgens over dito kwaliteit monitors af te spelen. Dàt is een situatie waarin je echt iets aan je mooie Neumann hebt, niet als je hem in een ranzig mixertje van 100 euro stopt of naar een geluidskaart van 200 euro stuurt, maar dat is wel waar de meeste mensen thuis mee werken.

Ik denk dat je je er beter op kunt concentreren dat je thuis-studio qua niveau op 1 lijn ligt, dan je blind te staren op een hele dure microfoon. Tenzij je van plan bent om de keten af te maken en ook de rest van je spullen naar dat niveau te tillen, maar dan mag je je knip wel even trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 21-12-2004 02:37:32 ]
pi_24112694
Idd, de studio heeft topnotch spul achter de Neumann hangen, dus dan heb je daadwerkelijk wat aan de opnamens die je maakt.

Maar zeg nou zelf, als audiofreak kun je toch niet zeggen dat Behringer kwaliteit is? Om de discussie even terug te brengen naar het begin. Tuurlijk is de prijs netjes en het resultaat acceptabel, maar daar blijft het dan bij.
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:40:22 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112700
Ik ben echt oprecht onder de indruk van de opnames die ik maak met m'n Behringer B1. Tegenwoordig heb je heel veel groot membramen voor rond de 100 a 200 euro, maar de B1 was al heel snel op de markt en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.

Ik ga niet zeggen dat 'ie de competitie met een U87 aan kan ofzo, ik hoor ook wel dat 'ie de opname flink enhanced, maar het is allemaal wel ruisvrij en het luistert prettig.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tijn op 21-12-2004 02:47:51 ]
pi_24112716
Zeker wel!! Voor de prijs vond ik het zeker een prima ding, dat zal ik zeker niet ontkennen...

Misschien dat mijn beeld ook wat vertekend werd omdat ik er een Behringer tafeltje achter had hangen als preamp, en van die dingen ben ik al helemaal niet onder de indruk...
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:47:05 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112718
Nee, die Behringer mixers vind ik ook maar niks. Noisy as hell ook.

Ik ga ook niet Behringer ophemelen als het audiobedrijf der audiobedrijven ofzo, helemaal niet zelfs. Maar ze maken niet alleen maar prut, dat is gewoon niet waar.
pi_24112722
Ok, ok. Prut is misschien een groot woord.

Maar ik spaar liever even door voor kwaliteit dan een Behringer aan te schaffen en die na een half jaar weer in de prullenbak te moeten flikkeren.
  dinsdag 21 december 2004 @ 03:22:09 #62
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_24112804
geluidskaart: Digi 001
Software: Protools LE, Logic
Tafel: Yamaha O2R V2 + meterbrug en ADAT
Monitors: Roland D-90
Randapp.:
L.A. audio GCX20 compressor
Behringer composer
Lexicon mpx550
Lexicon mpx1
Dbx 2231 EQ 2 keer
Microfoons:
Sennheiser E835 (2x) E865 (2x) E602, E604 (3x), ME64 (4x)
Shure SM58 (2x) SM57(2x)
Neumann KM184 (2x), TLM 103
Midi:
midisport 4x4
Roland PC-180A
Synths:
Roland XV-3080
E-MU proteus 2500
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:17:00 #63
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24113814
Wat voor muziek maak je MOVO?

Die GCX20 is die fijn/handig/goed?
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:20:29 #64
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24117479
Mijn setupje:

PIV 2 ghz met nu nog 512 mb intern, wordt 1,5 of 2 gieg
2 beeldschermen, 17", waarvan 1 tft

rme hammerfall multiface geluidskaart

Yamaha Motif 7 met physical modelling expansie board
3 gitaren (ak, elek en ak. versterkt)
boss me30 fx pedaal
alesis monitor 1 active
mackie 1402 vlz pro mixertje

access virus b desktop

rode nt1a microfoon, komen wellicht binnenkort twee rode mics bij

en wat sampletjes:
stylus rmx
quantum leap symphonic orchestra gold
post musical instruments the old lady
nog wat keltische samples
zeer binnenkort ook sam solo sessions

en voor het kloten nog een z-680 surround speaker setje
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:22:59 #65
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24117534
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 02:47 schreef Tijn het volgende:
Nee, die Behringer mixers vind ik ook maar niks. Noisy as hell ook.

Ik ga ook niet Behringer ophemelen als het audiobedrijf der audiobedrijven ofzo, helemaal niet zelfs. Maar ze maken niet alleen maar prut, dat is gewoon niet waar.
Idd, die nieuwe midi-controllers, bcr-hoe-heet-het ook alweer, die zijn volgens mij erg okee, de fader versie heeft zelfs moving faders - en de koptelefoon-amplifier-bakken lijken me ook erg bruikbaar. Of je veel behringer in je audio-signaalpad wil hebben, dat is een andere vraag
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:50:42 #66
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24119323
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:20 schreef haarb0l het volgende:
Mijn setupje:

quantum leap symphonic orchestra gold
Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!

Wat zijn je ervaringen ermee?
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:13:51 #67
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_24121026
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat voor muziek maak je MOVO?

Die GCX20 is die fijn/handig/goed?
Ik maak niet zoveel muziek meer, weinig tijd, ik registreer nog wel geregeld dingen op locatie, van klassiek tot rock. De GCX20 is en handig en goed een prettige compressor om mee te werken, hij heeft een processor die attack en release regelt en je hoeft alleen maar te bepalen of dat slow of fast is en dat werkt uitstekend (en nee dat zijn toch geen vast aantal millisec, hoe het werkt zal ik je niet kunnen uitleggen maar dat het werkt is zeker) ik ben zeer tevreden over dat ding.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_24125022
Dit is mijn mixer,

rechtsboven die mainframe dingen dat is een compressor-limiter en een dynamic processor, maar die compressor-limiter is niet zo top, ik gebruik nu Octimax daarvoor



OCTiMax
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:16:56 #69
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24127566
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:50 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!

Wat zijn je ervaringen ermee?
Net gekocht - op www.northernsounds.com loopt geloof ik nog een paar dagen (edit: tot 21 december) een groupbuy waardoor de prijs van 995 dollar verlaagd is tot 398 dollar. Dat, in combinatie met de gunstige dollarkoers bleek een combi die ik niet kon weerstaan :-)

Mijn ervaringen zijn nog niet zo groot dus - hoewel ik wel met de silver heb lopen spelen en die vond ik ook al heel bruikbaar. Hij is wel behoorlijk geheugen-vreterig, ik ga dus upgraden naar 2 gieg voor QLSO :-)
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:22:06 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24127668
Ja, voor moderne sample libraries heb je al gauw veel geheugen nodig. Ik gebruik zelf de Drumkit From Hell Superior vrij veel en dat slurpt ook als een gek. Maar goed, het resultaat is er wel naar
  woensdag 22 december 2004 @ 11:35:02 #71
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24135086
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:22 schreef Tijn het volgende:
Ja, voor moderne sample libraries heb je al gauw veel geheugen nodig. Ik gebruik zelf de Drumkit From Hell Superior vrij veel en dat slurpt ook als een gek. Maar goed, het resultaat is er wel naar
Ik heb alleen gewerkt met de originele dfh maar door de extra mogelijkheden van superior staat die ook op mijn verlanglijstje :-) Net als honderd andere libraries trouwens... :S
  woensdag 22 december 2004 @ 18:52:21 #72
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24142943
Heeft er iemand toevallig ervaring met de TC Fireworx ???

Ik ben nogal benieuwd of dat een gaaf ding is!!!
  woensdag 22 december 2004 @ 19:14:26 #73
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24143370
quote:
Op woensdag 22 december 2004 18:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de TC Fireworx ???

Ik ben nogal benieuwd of dat een gaaf ding is!!!
hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen, over het algemeen zijn de budget series van grote merken beter dan de top series van budget merken (ehm...klinkt dit nou zo stom of ligt dat aan mij?)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 22 december 2004 @ 19:26:15 #74
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24143633
Front end effectunit voor zang en drums. De Eventide H8000 is me namelijk iets te prijzig.

Ik heb opzich al een unit die TC reverbs draait dus het gaat me meer om de effecten.

Ik weet niet wat andere alternatieven zijn voor een fireworx........
  woensdag 22 december 2004 @ 19:32:14 #75
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24143793
Fireworx is als het me goed herinner een multiFX wat redelijk op gitaar gericht is, en ik heb nergens Eventide genoemd
Maareh kweenie wat je budget is, een ouwe SPX 90 of 900 ofzo kan dat ook heel best, of evt. een Yamaha REV7 enne ik snap je nog steeds niet precies, je hebt al een TC reverb maar wilt meer effecten? dan zou ik eerder voor een SPX gaan dan voor een fireworx, maar dat blijft altijd persoonlijk.
*gaat even tussen oude dingen zoeken&graven*

*gevonden*
Ik heb hier nog een cd'tje van TC over de fireworx, opsturen? mail je adres maar ff naar:
Michiel(at)ng-pro(punt)com
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')