abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:47:34 #201
24054 search64
Avec le grande
pi_24906106
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:33 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zag je nu ook al op Synthforum, heb je nou nix beters te doen dan in iedere discussie behringer te bashen?
Ik heb naar mijn weten behringer niet gebash'ed op synthforum, en hier ging het om het feit dat hij het tussen RME en Mackie plaatste. Dus zeik niet, poepzak.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:47:23 #202
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24907000
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:39 schreef YuckFou het volgende:

[..]

nog iemand aanraders naast de Focusrite voicemaster pro?
[[url=http://www.focusrite.com/assets/products/platinum/vmpro/vmpro590.jpg]afbeelding][/url]
Focusrite heeft een hele goede sound in zich, ook de platinum versies! Ik gebruim zelf de preamp van de Penta weleens voor zang en het heeft een lekker dik aanwezig, maar toch transparant geluid! Echter een andere vocalstrip die ik heel veel gebruik is de Voiceworks van TC-Helicon. Deze heeft een goede preamp, voice thickening, voice modelling (verander je stem subtiel in iets zwaarder of juist vrouwlijker), pitch-correction, TC electronic reverb&delay, en harmonizer aan boord! De harmnonizer gebruik ik niet zo heel veel (maar TC gebruikt wel deze feature als DE feature van het ding) maar de rest (vooral de effecten en de pitchcorrection is echt top of the bill!

Een andere leuke featur is dat je via spdif de droge zang in je sequencer kan zetten en daarna pas in je mix deze terug kans sturen om de effecten enzo toe te voegen. Ok is de unit heel goed voor live bruikbaar omdat het apparaat ook een "song mode" heeft met een floorboard.

meer info op www.tc-helicon.com

Het is echter aan jouw om te kiezen omdat beide units zowel voor als nadelen hebben, maar het belangrijkste voordeel van de TC is dat je echt alles in 1 unit hebt om een totale vocal sound te creeren
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:57:42 #203
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24907159
Hmmz ik heb even naar die helicon gekeken, maar ik heb eerder met de focusrite gewerkt en dat was een openbaring okay je hebt nog reverd&delay los nodig, maar dat is er meestal toch wel, en je ziet het ding verder niet zo vaak dus ik wil er eigenlijk wel eentje zelf hebben, misschien nog met een gewone vocalstrip erbij, ik heb 2 zangers live, eentje krachtig en de ander niet zo....dat is zo goed op te lossen en als je eenmaal met een vocalstrip live hebt gewerkt...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_24907185
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:39 schreef YuckFou het volgende:

[..]

mag ik nu ff lachen? De geluiden in hardcore zijn nou niet echt kritisch ergo heb je ook geen kwalimixer nodig om het zaakje af te mixen
Je mag gerust lachen. Ik ben geen fan van de hele sound van hardcore of het genre an sich, maar voor ieder genre binnen de electronische muziek heb je tegenwoordig wel 'goed' geluid nodig. Dit is gewoon weer typisch zo'n opmerking zoals je er overal op het net zovelen hoort. Omdat het jouw genre niet is, hoef je ook niet te doen alsof je er geen moeite voor hoeft te doen, beetje zielig om allerlei shit af te kraken. Het is nou niet bepaald alsof je hardcore af kan mixen met 20 dbA ruis ofzo. Bovendien haalde ik een voorbeeld aan, ook bijvoorbeeld voor een analoge sound is een klein beetje ruis niet altijd slecht.

@ Search64: Ik weet niet of dat zo is, ik heb Behringer geen geluidskaarten zien maken nog (of ik heb echt wat gemist...het kan), RME wel. Nou ja in die zin heb je gelijk, het is appels met peren vergelijken.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:11:43 #205
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24907389
't was (zie smile) met een knipoog bedoeld omdat ik Behringer verder niet echt hoog heb zitten, en daarnaast heb ik genoeg hardcore gehoord waarvan ik me afvroeg waarom het leuk is naar overstuurde opampen te luisteren terwijl het nummer an sich wel te pruimen was...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_24907469
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:11 schreef YuckFou het volgende:
't was (zie smile) met een knipoog bedoeld omdat ik Behringer verder niet echt hoog heb zitten, en daarnaast heb ik genoeg hardcore gehoord waarvan ik me afvroeg waarom het leuk is naar overstuurde opampen te luisteren terwijl het nummer an sich wel te pruimen was...
Enige dat ik heb van Behringer is mijn mixer (maar ja das gewoon een mackie 24/8 kloon uiteindelijk) en mijn monitoren die ik ga vervangen. Er is zoveel bad rep over Behringer omdat ze gewoon sommige dingen zo massaal maken dat de kwaliteit verloren gaat. Toch is het een merk wat wel degelijk een aantal goede stukken apparatuur voor een redelijke prijs heeft. Ik heb het liefst een merk als TC Electronic waarvan eigenlijk iedere scheet die zij de wereld in brengen ontzettend goed is.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:53:53 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24913301
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:59 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

ik heb Behringer geen geluidskaarten zien maken nog (of ik heb echt wat gemist...het kan)
Ze hebben toevallig laatst een geluidskaart op de markt gebracht (*klik hier*), gedeeltelijk gebasseerd op hun nieuwe B-Control MIDI-controllers. In de laatste Sound On Sound staat er een review van.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:15:51 #208
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24923270
Hoe, maar dan ook HOE kun je in hemelsnaal adat/doldy AES/EBU en al dat meer krijgen voor 260 Euro?!?!?

de SOS is bij mij nog niet binnen
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:29:19 #209
24054 search64
Avec le grande
pi_24923484
Waardeloze converters waarschijnlijk. (dit is wederom geen behringer bash, ze hebben wel leuke dingen)
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_25291893
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2005 @ 01:14:23 #211
47213 ArmaniMania
pi_25291975
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:10 schreef Omkron het volgende:
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
Koop eens de Duitse Keys, daarin staan vele advertenties van o.a. samplers en ander studio-apparatuur. Muziekinstrumenten-winkels doen bijna niks meer aan synths, hier en daar af en toe nog een, zoals in Rotterdam en Amsterdam.
  maandag 28 februari 2005 @ 01:14:31 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25291977
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:10 schreef Omkron het volgende:
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
Bij Feedback issie 99 euro, wat volgens mij best een strakke prijs is.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2005 @ 01:14:55 #213
47213 ArmaniMania
pi_25291985
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bij Feedback issie 99 euro, wat volgens mij best een strakke prijs is.
Dat is gratis, in vergelijking
  maandag 28 februari 2005 @ 01:16:12 #214
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25292011
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:14 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Dat is gratis, in vergelijking
In vergelijking met wat? Bij Thomann en Musik Produktiv issie ook 99 euro. Vrij gangbare prijs lijkt me.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2005 @ 01:21:52 #215
47213 ArmaniMania
pi_25292115
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

In vergelijking met wat? Bij Thomann en Musik Produktiv issie ook 99 euro. Vrij gangbare prijs lijkt me.
In vergelijking met wat ie in het bgin kostte, of begin ik nu een vergissing te maken?
  maandag 28 februari 2005 @ 01:26:49 #216
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25292206
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:21 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

In vergelijking met wat ie in het bgin kostte, of begin ik nu een vergissing te maken?
Ik heb geen idee wat die Emu 0404 in het begin kostte, maar zo'n spectaculair kaartje is het toch ook weer niet?
pi_25292627
my god! vette aparatuur hebben jullie hoor. en het kost wat.
armanimanie heeft -tig synthesizer/keyboards.. (fluit) wat doe je met zoveel

Ikheb zelf een samson versterker staan en wil een paar passive-monitors van event
aanschaffen. daarnaast wil ik leren omgaan metlogic omdat ik daar zoveel over hoor.
een mpd-16 van akai is ook wel leuk omdat ik veel met breakbeats bezig ben.

Hopelijk post ik binnekort wat pics
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2005 @ 01:56:31 #218
47213 ArmaniMania
pi_25292664
quote:
Op maandag 28 februari 2005 01:53 schreef danni het volgende:
my god! vette aparatuur hebben jullie hoor. en het kost wat.
armanimanie heeft -tig synthesizer/keyboards.. (fluit) wat doe je met zoveel

Ikheb zelf een samson versterker staan en wil een paar passive-monitors van event
aanschaffen. daarnaast wil ik leren omgaan metlogic omdat ik daar zoveel over hoor.
een mpd-16 van akai is ook wel leuk omdat ik veel met breakbeats bezig ben.

Hopelijk post ik binnekort wat pics
Een uit de hand gelopen hobby... Iedere synthesizer heeft zijn eigen aparte klank, vooral de analoge synths Tjah en toen begon ik naast muziek makn ook synthesizers te verzamelen.
  maandag 28 februari 2005 @ 01:58:51 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25292694
Het was tot een jaar of 5 (misschien iets langer) geleden natuurlijk ook gewoon nodig om hardware te hebben, wilde je muziek opnemen en produceren. Dat is rap omgeslagen met de groeiende kracht van computers en geluidskaarten, plus de shitload aan plug-ins en sample libraries voor softsynths die op dit moment op de markt zijn, maar dat is allemaal nog maar sinds relatief kort beschikbaar.
pi_25292824
1. effect plugin vs. hardware, is er verschil in kwaliteit
ik meen dat pplug-ins voor je software afhankelijk zijn van een goeie dsp op je geluidskaart?
of snap ik ut niet?

2. Die stoomboot-achtige synth geluiden in veel bekende house-club tracks zoals dat van
dj jean enzo. Waar komt dat geluid vandaan (welke synth)? altijd al willen weten
  maandag 28 februari 2005 @ 02:19:24 #221
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25292879
quote:
Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:
1. effect plugin vs. hardware, is er verschil in kwaliteit
ik meen dat pplug-ins voor je software afhankelijk zijn van een goeie dsp op je geluidskaart?
of snap ik ut niet?
De kwaliteit van een software plugin hangt af van het gebruikte algoritme. De kwaliteit van het totale geluid hangt af van de geluidskaart. Dat is helemaal niet zo verschillend met veel hardware tegenwoordig, die ook veelal digitaal is en dus ook voornamelijk afhankelijk van de gebruikte algoritmes en componenten. En aangezien computers sneller en sneller worden, is er meer en meer ruimte om een goed algoritme te draaien zonder dat dit teveel tijd kost. Op dit moment ben ik er absoluut van overtuigd dat er voldoende plugins op de markt zijn die zich op z'n minst kunnen meten met digitale hardware.

Met analoge apparatuur is het een ietwat ander verhaal, omdat dat wat minder voorspelbaar reageert. Maar dat kan net zo goed een vloek als een zege zijn. Er zijn veel fans van analoge hardware, maar mijn ding is het niet.
pi_25293028
Zijn er goeie plug-ins voor 'analog-filtering' voor op je cubase/logic?
Ik hoor (hoor.. weet nieteens waar ik over praat) dat die 'analog filtering' in oude
bakken zoals een emu-sp1200/akai-mpc60 zorgt voor die veels phatte-lo fi geluid.

Gewoon stukjes opnemen op je pc en op lage resolutie samplen op je pc is gewoon niet
hetzelfde ...Ik vraag me nou echt af hoe dat komt

akai mpc-60
  maandag 28 februari 2005 @ 02:40:40 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25293071
quote:
Op maandag 28 februari 2005 02:36 schreef danni het volgende:
Zijn er goeie plug-ins voor 'analog-filtering' voor op je cubase/logic?
Ik hoor (hoor.. weet nieteens waar ik over praat) dat die 'analog filtering' in oude
bakken zoals een emu-sp1200/akai-mpc60 zorgt voor die veels phatte-lo fi geluid.
Er zijn genoeg vette filters als VST. Antares (van Auto Tune) heeft bijvoorbeeld een behoorlijk vette filter-plugin.
quote:
Gewoon stukjes opnemen op je pc en op lage resolutie samplen op je pc is gewoon niet
hetzelfde ...Ik vraag me nou echt af hoe dat komt
Natuurlijk is dat niet hetzelfde, de samplerate verlagen (en/of de bitdepth verlagen) is een heel ander proces dan wat er in een filter gebeurt.
pi_25293266
*Topic vervuilt met oude bakken uit '88

sp1200, man wat zou ik hier graag mee willen spelen zeg!
pi_25295510
Dan ga ik even naar feedback vandaag.. kon de kaart nergens op de site vinden.. en het emu kaartje is begonnen bij 99,- euro.. hoop goede verhalen over gehoord.. qua klank dan.. fx klinkt nergens naar.. wat ik zo gehoord heb van de mp3's van de emu site.
pi_25295717
quote:
Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:

2. Die stoomboot-achtige synth geluiden in veel bekende house-club tracks zoals dat van
dj jean enzo. Waar komt dat geluid vandaan (welke synth)? altijd al willen weten
In principe kan hij uit elke V/A komen, dus dan hebben we het over een Clavia Nordlead of een Access Virus.

Er is weinig mis met de Emu-kaart, de fx zijn vrij middelmatig wat niet per se slecht hoeft te zijn. Het ligt er ook echt aan wat je ermee wilt, sommige fx zoals de

* Tranceptor heeft de Emu1820m en is een zeer tevreden klant
pi_25295857
Laat de EMU kaart maar zitten.. ik heb al weer genoeg gelezen..

http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2364&whichpage=1
pi_25296030
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:51 schreef Omkron het volgende:
Laat de EMU kaart maar zitten.. ik heb al weer genoeg gelezen..

http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2364&whichpage=1
Ik heb de Emu1820m en ik heb ook zo'n probleem gehad. Je dient gewoon te zorgen dat je pc voor de rest tiptop in orde is ook qua presteren en IRQ etc, maar die 'problemen' kom je bij iedere geluidskaart tegen als je je systeem niet op orde hebt.
pi_25296206
Audiophile 2496 <-- dat gaat hem worden..
pi_25296420
Hallo, ik heb ook een vraagje:

Ik heb een Rode-NT1a microfoon en hiermee neem ik de zang op. Nou heb ik een Spirit Notepad die weer doorgaat naar mijn Delta 44 geluidskaart. Het geluid is in principe prima, maar wat dof. Ik werk wel wat dingen bij met de EQ van Cubase en dit geeft ook wel een mooi effect. Ook de compressie doe ik in Cubase (eigenlijk alles). Wat is jullie advies om zang op te nemen? Wat kan ik het ebste doen, en met welke materialen? Ik heb wel een redelijk beknopt budget.

Nu neem ik met dezelfde mic mijn acoustische gitaar op maar hier ben ik toch wat minder over te spreken. Het geluid is te dof en te droog. Ook als ik de EQ bij werk wordt het nog niet echt geweldig. Wat voor mic kan ik beter gebruiken? Of is het misschien handiger om door te sparen voor een acoustische gitaar die ik kan aansluiten op mijn mixer?

En wat te doen aan latency? Ik heb nu een latency van 8 ms, en dat trekt mijn compu goed, maar ik lees net in dit topic dat er inmiddels geluidskaarten zijn die op een redelijke pc 2 ms doen. Kan ik dan beter een nieuwe geluidskaart kopen?

And last but not least, wat zijn goede monitoren/boxen die niet duurder zijn dan max 500 euro?
  maandag 28 februari 2005 @ 13:38:37 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25298218
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:30 schreef OutKast het volgende:

Ik heb een Rode-NT1a microfoon en hiermee neem ik de zang op. Nou heb ik een Spirit Notepad die weer doorgaat naar mijn Delta 44 geluidskaart. Het geluid is in principe prima, maar wat dof. Ik werk wel wat dingen bij met de EQ van Cubase en dit geeft ook wel een mooi effect. Ook de compressie doe ik in Cubase (eigenlijk alles). Wat is jullie advies om zang op te nemen? Wat kan ik het ebste doen, en met welke materialen? Ik heb wel een redelijk beknopt budget.
Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.
quote:
Nu neem ik met dezelfde mic mijn acoustische gitaar op maar hier ben ik toch wat minder over te spreken. Het geluid is te dof en te droog. Ook als ik de EQ bij werk wordt het nog niet echt geweldig. Wat voor mic kan ik beter gebruiken? Of is het misschien handiger om door te sparen voor een acoustische gitaar die ik kan aansluiten op mijn mixer?
Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.
quote:
En wat te doen aan latency? Ik heb nu een latency van 8 ms, en dat trekt mijn compu goed, maar ik lees net in dit topic dat er inmiddels geluidskaarten zijn die op een redelijke pc 2 ms doen. Kan ik dan beter een nieuwe geluidskaart kopen?
Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?
quote:
And last but not least, wat zijn goede monitoren/boxen die niet duurder zijn dan max 500 euro?
Ik vind zelf KRK op dit moment erg goed bezig. Ze hebben passieve monitoren vanaf 99 euro per stuk die op een fatsoenlijke versterker echt behoorlijk netjes klinken. Als je geen versterker hebt of wil kopen, hebben ze ook actieve speakers vanaf 200 euro per stuk.

Maar kijk ook absoluut verder. Ook voor monitoren geldt: kijk rond en luister veel. Er zijn ook genoeg merken die betaalbare en fatsoenlijke monitors maken op dit moment.
pi_25299573
quote:
Op maandag 28 februari 2005 13:38 schreef Tijn het volgende:Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.
Wat is een exciter?
quote:
Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.
Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.
quote:
Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?
Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?
  maandag 28 februari 2005 @ 16:47:53 #233
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25300175
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:40 schreef OutKast het volgende:

[..]

Wat is een exciter?
Een exciter is een effect, bedacht in de jaren '70 door Aphex Systems, met als doel sprankelend hoog mee te geven aan het geluid wat je erin stopt.

Wat wel een grappig weetje is: in het begin deed Aphex er een beetje geheimzinnig over. Je kon het apparaat toen ook niet kopen, maar alleen huren. Ze stuurden dan een mannetje mee om te controleren of je het apparaat niet open maakte om uit te vinden hoe het nou werkt.

Maar goed, tegenwoordig verkoopt Aphex hun "aural exciters" gewoon als losse kastjes en is het principe ook algemeen bekend. Er wordt gewerkt met een vorm van vervorming om meer hoog te creeeren, wat wordt gemixed met het originele signaal. Er zijn ook exciters als VST plug-in te vinden. Ik weet in elk geval dat het masteringpakket iZotope Ozone een exciter bevat (een multibandversie ervan zelfs).
quote:
Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.
Plaatsing van de microfoon is sowieso iets waar je altijd mee kunt spelen en heeft een grote invloed op je opname!
quote:
Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?
Op zich is je computer dan snel genoeg om met lagere latency te werken dan 8 ms. Gebruik je wel de Asio driver in Cubase en niet per ongeluk de WDM of DirectX-driver?
pi_25301183
Delta Audiophile 24/96 klinkt uitstekend! Installen als een zonnetje..
  dinsdag 1 maart 2005 @ 08:42:33 #235
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25308079
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:30 schreef OutKast het volgende:

verhaaltje
Ik heb met de Rode NT-1000 hele mooie gitaaropnames gemaakt, als ik die plaatste ongeveer een 10 cm boven endan 10 cm van de gitaar af, ter hoogte van de 12 fret en dan een beetje gericht richting klankgat.

Behalve de kwaliteit van de mic en preamp is natuurlijk de kwaliteit van de gitaar en de snaren net zo belangrijk!!! waren de snaren nieuw en de gitaar een beetje ok?!? Ook kun je vaak wel wat basfrequenties afrollen met een EQ, voor in de mix.
pi_25399199
Ik ben momenteel in het bezit van een Roland VS-840 digital studio recorder en heb daar een hoop beperkingen. Bvb beperkt aantal kanalen (4), koppeling met CD of DVD om te branden, MP3 enz....
Vandaar dat ik zou willen overgaan naar een studio op PC.
Is Protools +Mbox of digi002 een goeie keuze. Of is cubase met gepaste(?) geluidskaart (welke?) beter. Of zijn er nog betere oplossingen.

Of blijf ik misschien toch beter bij een hardrecorder van Roland (vb VS 1824 met CD)???

Wie kan er mij helpen??
pi_25400149
Werkt Cubase ook met de digi002 converter of met de Mbox??

vandaag ben ik in het bezit van:

Roland VS840 workstation
Roland G-800 arranger workstation + 64 voice polyphony
Roland RD-100
Roland PC200 MKII
electrische gitaar variax Line6
electrische gitaar ibanez sa
acoustiche gitaar simon & patrick luthier
  zondag 6 maart 2005 @ 22:13:55 #238
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25402592
De vraag is of je ook in je muziek intensief met Midi wil gaan werken. Is daar je antwoord ja op, dan is misschien protools niet de beste keuze. Protools heeft ook asio drivers voor bijvoorbeeld cubase, maar de verkoper in de lokale studioshop van me, die is niet zo over deze drivers te spreken.

Een voordeel van protools is wel dat je echt een heel pakket hebt voor al je wensen, waarvoor je geen andere spullen nodig hebt van andere fabrikanten.
Bij een cubase-nuendo-pakket kun je je hardware kiezen uit verschillende fabrikanten, wat wel misschien moeilijker is, maar las je het goed doet, kan het net zo gebruiksvriendelijk zijn als een protools-pakket en waarcshijnlijk ook nog wel wat goedkoper!
pi_25580337
Om te voorkomen dat ik andere topics ga volspammen met mijn (als het goed is) nieuwe aankoop ga ik maar braaf hier verder

Ik heb dus zojuist het volgende Systeem + toebehoren besteld. Nu maar hopen dat ik over 3 dagen het geld binnen heb en dan is alles helemaal rond! Eindelijk!!!

PC:
2 x 20" TFT breedbeeld schermen (met elk een resolutie van 1680 x 1050 )
2 x Intel Xeon 3.00GHz FSB800 1MB Box (2 Processoren)
1 x Asus NCCH-DL (Moederbord)
1 x Cooler Master Midi Tower Stacker ATX, no PSU (zwart) (de Kast)
1 x Tagan TG480-U01 480 Watt (PSU) (de Voeding)
2 x Kingston 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0 ECC (Het geheugen)
1 x Western Digital 74GB SATA150 8MB Raptor, WD740GD (Primaire Harderschijf)
1 x Maxtor 200GB SATA150 8MB FDB, 6B200M0 (kom als ik ooit nog eentje van bij)
1 x NEC DVD-/+RW ND-3520A 16x/16x/4x DL Bulk (zwart)
1 x NEC DVD-ROM DV-5800C 16x/48x Bulk (zwart)
1 x NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
1 x XFX Videokaart AGP GeForce 6600GT 128MB DDR3 2xDVI/TV
1 x Logitech MX510 Performance Optical Mouse
1 x Logitech UltraX Keyboard OEM

De Geluidskaart die erin komt is een Emu 1820m. Dat is goed genoeg voor wat ik nu wil. Hij is niet te duur en ik kan dus alsnog makkelijker gaan switchen naar een meer Hardware georienteerde setup.

Verder komen er nog:

KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
Rode NT 1a Zangmicrofoon
Shure SM 57 Om instrumenten mee op te nemen
Shure SM 58 Voor over mijn kleine PA (ik heb nog een mic liggen) als ik samen met iemand wat wil jammen en zingen. Klinkt over een PA toch altijd net iets lekkerder en je hoeft minder je best te doen om over de gitaren heen te komen

Verder natuurlijk nog een Microfoon Standaard, een Pop-Screen en wat Kabels.

Was een mooie aanbieding bij dell (is trouwens nog tot 11 April). Als je 1 TFT monitor haalt, dan krijg je de tweede van hetzelfde type voor de halfe prijs. Dat laat ik dus echt niet liggen he!

Het systeem is misschien verder een beetje overkill, maar dan kan ik tenminste een tijdje verder en aangezien ik dus toch voor een PC gaan en niet voor een Laptop is alles makkelijker te upgraden. Ik ben ook maar niet voor een Apple gegaan aangezien ik gewoon redelijk veel weet van windows en op deze manier er makkelijker andere dingen mee kan doen.

Ik hoop zo erg dat ik Maandag of Dinsdag het geld kan overmaken en dat ze dan de spullen mijn kant op kunnen sturen!!!

Maar dit weekend eerst maar even mijn toekomstige "Homestudio" een beetje gaan inrichten en kijken of ik een mooi bureau kan maken ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2005 14:42:50 ]
pi_25616668
Serieuze bak zeg..
  maandag 21 maart 2005 @ 22:54:47 #241
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25648561
Holy fuck!

Dat ziet er in ieder geval veelbelovend uit!!
pi_25648782
Dat hoop ik toch!
pi_25665225
Ik zoek een Roland s-750 of nog liever een s-770.. als je wat tegenkomt.. graag..
pi_25698931
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef Omkron het volgende:
Ik zoek een Roland s-750 of nog liever een s-770.. als je wat tegenkomt.. graag..
da's zo'n synth-sampler waar je een muis+monitior aan kan hangen toch??
pi_25702948
Ja.. maar ik zie er toch nog even van af.. had er al een gevonden trouwens.. maar moet even in beraad gaan of dit de 'juiste' weg voor mij is..
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:22:06 #246
105311 Xantra
Cinematographer
pi_25706707
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 02:19 schreef CoiCrow het volgende:


KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
wil ik ook hebben

ik heb:

Korg MicroKorg



[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_25706864
Ik ben op zoek naar 1 a 2 adat kaartjes.. enkel adat.. voor geluid heb ik al mijn audiophile..

Wil vanuit reason van een d>a converter via een externe mixer afmixen..
pi_25726934
Niemand weet of er losse adat kaartjes te krijgen zijn..?
  zondag 27 maart 2005 @ 15:03:59 #249
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25780545
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:47 schreef Tijn het volgende:
Er wordt gewerkt met een vorm van vervorming om meer hoog te creeeren, wat wordt gemixed met het originele signaal.
*kleine correctie*

Bij exicters word het originele signaal door wat filters&onzin heengetrokken en worden er naast het creeren van extra harmonische boventonen ook fase grapjes uitgehaald met als resultaat dat de extra boventonen het geluid 'sprankelender' maken en de faseverschuivingen breedte en ruimte toevoegen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_25788402
Kleine verduidelijking zul je bedoelen.. want het is toch echt vervorming..
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:03:48 #251
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25838512
ik heb nooit van losse adatkaartjes gehoord

de motu 2804mk3 is wel een bruut adatbeest maar hijs wel vrij duur!
  maandag 30 mei 2005 @ 17:03:58 #252
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27486704
*schopje!

Ik heb een vraagje voor de mensen die met de pc opnemen:


Als jullie zouden moeten kiezen tussen een UAD-1 of een TC Powercore, welke zouden jullie dan nemen en waarom?!?

Ik ben er zelf (nog) niet uit en vroeg me dus af wat jullie er van vinden!
pi_27489419
Hoi.. Ik heb zelf een UAD-1 (of eigenlijk twee zelfs), en hoewel ik geen werkervaring heb met de Powercore (ik heb hem wel aan het werk gehoord), kun je globaal de volgende dingen aanmerken:

- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde compressie (1176LN, LA2A, Fairchild)
- De UAD-1 is super waar het gaat om plaatgalm (Plate 140)
- De UAD-1 is goed waar het gaat om transparante EQ/filters (Cambridge)
- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde EQ (Pultec, Precision EQ)
- De UAD-1 is super waar het gaat om brickwall limiting (Precision Limiter)
- De UAD-1 is okee tot goed waar het gaat om ruimte simulatie (Dreamverb)
- De Powercore is super waar het gaat om transparante EQ (Sony Oxford, TC EQSat)
- De Powercore is super waar het gaat om reverbs
- De Powercore is super waar het gaat om transparante compressie
- De Powercore is super voor mastering applicaties (Sony Inflator, TC Master X3)

(vergeef me als ik TC plugin-namen fout heb, ik heb er dus zelf geen)

Verder zitten op beide kaarten dingen als modulatie en gitaarampsimulatie, maar die gebruik ik niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Verder is de Powercore vrij duur, vooral als je de Sony bundle erbij wilt hebben (en die wil je er eigenlijk bij hebben). Maar ook de UAD-1 werkt verslavend, ik kocht mijn tweede kaart ongeveer een maand nadat ik mijn eerste had, en ik koop de nieuwe plugins bijna blind.

Verder is de interface nog iets om rekening mee te houden. De Powercore is er naast PCI ook in firewire versie, de UAD-1 alleen PCI-kaart. Nog niet een groot probleem, wél iets om in het achterhoofd te houden.
  maandag 30 mei 2005 @ 19:30:19 #254
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27490229
Bedankt voor je uitleg!!

Ik was idd naar de Firewire-versie aan het kijken!

Het volgende dilemma is dat ik de UA 1176 (eigenlijk de 6176) een ontzettende lekkere unit vind, maar deze is simpelweg te duur voor me. Maar, de tc M3000 vind ik ook helemaal top om nog maar te zwijgen over de 4000! dus het is een beetje mijn behoefte voor compressie versus die van reverb, maar het probleem bij me is dus dat ik er (nog) niet uit ben welke ik het lekkerste vind. Je post geeft iig wel meer inzicht!
  maandag 30 mei 2005 @ 20:23:40 #255
24054 search64
Avec le grande
pi_27491778
Als je effecten wilt die analoog zo goed mogelijk benaderen moet je de UAD hebben. De Powercore is veel netter en minder dik. Bovendien zitten bij de UAD alle goede plugins standaard er al bij.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27492218
Dat laatste is niet helemaal waar.. Momenteel komt de UAD-1 in drie versies, Project Pak, Studio Pak en Ultra Pak. Project Pak is de goedkoopste versie, met daarin wel enkele plugins, maar bijvoorbeel de 1176LN, de Fairchild en de Precision serie zitten er niet bij. Voorheen was er een Mackie distributie van de UAD-1, waar de 1176LN en de LA2A standaard bij zaten. Bij de Project Pak is dat dus niet meer het geval. Wél is het zo dat als je bijvoorbeeld een Ultra Pak (met ALLE plugins) koopt, en een Project Pak, dat dan alle plugins van beide kaarten gebruik kunnen maken, tot vier kaarten aan toe. Met 1 Ultra Pak en 3 Project Paks heb je dus alles in huis wat je met UAD-1's in huis kunt halen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 08:50:08 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27502811
Idd, zoeits had ik ook gehoord, dat het puur om de licentie ging.

Hoe zit het eigenlijk met de dsp power van de uad? (hoeveel 1176's kun je bijv. tegelijk runnen als je de fairchild al op je drumbus hebt zitten?)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:55:45 #258
24054 search64
Avec le grande
pi_27506246
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:00:26 #259
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27506395
danke!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:07:42 #260
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27506622




de fairchild 670


jammer alleen dat ie $28.000 kost, holy fuck!
pi_27511755
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

pi_27512566
Zeker zonde.. vooral die jupiter 8 is errug zonden..
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:55:24 #263
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27541084
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

Jij hebt zeker house gemaakt?!

Die Nordlead vin ik echt heel gaaf klinken!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:56:45 #264
24054 search64
Avec le grande
pi_27541125
Niet zo gaaf als een Jupiter 8.....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:57:11 #265
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27541151
Trouwens ik heb echt zin in de zomervakantie!!

Ik heb flink gewerkt dit jaar en dan is het weer tijd om mn centjes uit te gaan geven, en wat is een beter doel dan aan studio-apparatuur he!

ik kan niet wachten tot aan 1 juli!
pi_27564583
Ik ga morgen mijn electribe esx weer misbruiken in de studio.. 2x400 watt..
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:39:51 #267
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27566643
Kun je die trouwens in een rack bouwen, of ligt die gewoon op tafel?
pi_27908671
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:23 schreef Omkron het volgende:
Kleine verduidelijking zul je bedoelen.. want het is toch echt vervorming..
Het is bekend dat de meeste exciters met één of andere vorm van overdrive werken (er zit dan ook vaak een 'drive' knop op om de hoeveelheid bovenharmonischen te regelen) maar dat schijnt lang niet met alle exciters zo te zijn.
Ik heb hier nog een Behringer Ultrafex staan en persoonlijk vind ik die toch prettiger klinken dan de meeste andere merken die ik gehoord heb. Het sprankelt meer, i.p.v dat het scherp klinkt zoals bij die anderen. Zou dat kunnen komen omdat de Ultrafex niet met overdrive werkt

De naam 'exciter' is trouwens ooit bedacht door Aphex Systems die hun apparaat "aural exciter
noemden. Daar hebben zij patent op en geen enkele andere fabrikant mag zijn enhancers dus zomaar 'exciter' noemen.
pi_27909484
Ik heb de Ultrafex ook gehoord naast een Aphex Aural exciter (204 model) en ik moet zeggen dat de Aphex mij duidelijker in de oren klinkt. Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar een exciter moet een subtiel effect geven en ik vond de Ultrafex nogal overdone.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:55:58 #270
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27910566
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
pi_27911224
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
Als het goed is geeft een exciter je geen valse indruk van ruimte, hoogstens van kleur van je algehele geluid. Je hebt er inderdaad gelijk in dat je in principe geen exciter moet gebruiken in je recordingsproces in principe. Toch kan het met een monofone bas net even dat beetje extra dynamiek geven in de klankkleur, dus het is geen absoluut gegeven. Het beste natuurlijk is een exciter te gebruiken in de masteringfase en dan met mate.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:56:36 #272
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27917661
Ik vind juist een exciter in mastering gebruiken nogal ranzig eerlijk gezegd. Het is toch vervorming wat je op alles toepast. Als je op zoek bent naar wat sprankeling kun je in die laattste fase denk ik beter met een mooie EQ wat hoog bijdraaien.

Ik zou een exciter eerder in je mix/productie-fase gebruiken, inderdaad bijvoorbeeld op een baslijntje of om een snare er wat lekkerder uit te laten komen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:00:32 #273
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27919722
Ik zou idd ook niet een exciter in de masteringfase gebruiken, maar zie het meer als een live ding voor bijvoorbeeld dj's, of om bijvoorbeeld je home-cinema set een boost te geven. (althans hopelijk hebben we het over hetzelfde ding!)
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:13:01 #274
24054 search64
Avec le grande
pi_27920141
Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;

Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a

Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.

(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27920567
Ik wilde ook eerst monitors kopen, maar dat heeft geen nut op mijn zolder, want de accoustiek hier is bagger. Ik hou het bij mijn headphones. Werkt prima voor mij.

Weet iemand of het volgende allemaal compatible met elkaar is? Ik wil vocals gaan opnemen met Cubase sx 2.2:

Audio Technica AT 2020 condensor microphone
Behringer UB 1002 mixer
M audio Audiophile 192 soundcard

En geen 'OMG BEHRINGER SUCKS LOLLOL' graag. Dat weten we nu wel.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:39:57 #276
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921004
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef search64 het volgende:
Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;

Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a

Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.

(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
Ik heb zelf de Mackie 624's en ben er zelf heel erg over te spreken!

Ten eerste: de keuze is heel persoonlijk, dus dit is mijn persoonlijke mening!
Ik heb ze vergeleken met Blue Sky en KRK monitoren en heb zelf ook wel genelecs gehoord(in een andere studio), maar niet direct vergeleken!

Ik vind zelf de genelecs iets teveel richting hoog gaan (mackies iets minder) en de 5"driver is misschien toch wat klein, aangezien de mackie 10hz lager gaat met de 6,5" driver
Het stereobeeld van de 624's is ook echt enorm (je denk letterlijk dat je drie boxen heb ipv 2 als je bijvoorbeeld een vocal in het midden hoort) en de bas is superstrak en kun je aan de hand van je kamerpositie helemaal aanpassen.

De Dynaudio's heb ik niet gehoord, maar kregen wel een goede review in Sound on Sound magazine van deze maand, echter, de reviewer vond wel dat op wat luidere geluidsniveaus, de bas een beetje onprecies/slopperig werd.

De review van de BM5a's staan nog niet online, maar ik heb wel de review van de 624 online, dus bij deze:

http://www.soundonsound.com/sos/May02/articles/mackiehr624.asp


Over de emu audio-interface weet ik niet zoveel, maar had je laatst niet playback problemen met een E-MU? Of was dat een andere kaart?

Veel succes met je aankoop!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:42:13 #277
24054 search64
Avec le grande
pi_27921101
Tuurlijk werkt dat met elkaar.

Ik dacht dat dat mengpaneel geen phantom power had, maar zit er wel op volgens de specs.

Je moet alleen wel rekening houden met het zwakste schakel principe. Die mixer is best aardig, niet waardeloos hoor, maar je hangt er wel een stukken betere microfoon aan nu. Als je alleen die ene microfoon wilt opnemen, kun je beter kijken naar een goede kwaliteit microfoonvoorversterker met phantom power. Al die knoppen en schuiven heb je helemaal niet nodig dan.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:44:12 #278
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921165
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:26 schreef Disorder het volgende:
Ik wilde ook eerst monitors kopen, maar dat heeft geen nut op mijn zolder, want de accoustiek hier is bagger. Ik hou het bij mijn headphones. Werkt prima voor mij.

Weet iemand of het volgende allemaal compatible met elkaar is? Ik wil vocals gaan opnemen met Cubase sx 2.2:

Audio Technica AT 2020 condensor microphone
Behringer UB 1002 mixer
M audio Audiophile 192 soundcard

En geen 'OMG BEHRINGER SUCKS LOLLOL' graag. Dat weten we nu wel.
Als er op je behringer phantom-power (+48v) zit is het compatible!


Trouwens het is onzin om geen monitors te hebben omdat ze geen nut hebbenin je ruimte. Bovenstaande monitors kun je naar je kamer afstellen en klinken vaak dan stukken beter dan een hoofdtelefoon! IN mijn ogen zijn goede monitors het eerste wat je dient te kopen als je met recording wil beginnen aangezien dat de toeganspoorten tot je mix zijn!

de grootste problemen zijn trouwens met een laken over de achtermuur en wat plaatsing makkelijk te verhelpen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:44:29 #279
24054 search64
Avec le grande
pi_27921170
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
Over de emu audio-interface weet ik niet zoveel, maar had je laatst niet playback problemen met een E-MU? Of was dat een andere kaart?

Veel succes met je aankoop!
Nee dat was met een Terratec Phase 28.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:45:45 #280
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921215
Ha kijk, net achter elkaar!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:46:28 #281
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921237
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:44 schreef search64 het volgende:

[..]

Nee dat was met een Terratec Phase 28.
A ok!


Prima nou succes ermee ( met je aankopen)!!

Waar shop je trouwens?
pi_27921342
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef search64 het volgende:
Die mixer is best aardig, niet waardeloos hoor, maar je hangt er wel een stukken betere microfoon aan nu. Als je alleen die ene microfoon wilt opnemen, kun je beter kijken naar een goede kwaliteit microfoonvoorversterker met phantom power. Al die knoppen en schuiven heb je helemaal niet nodig dan.
Bedankt voor de info. Maar ik overweeg misschien ooit nog eens een synth of een effect module erbij te kopen, dan komt deze toch ook van pas? Zoveel weet ik er nog niet vanaf zoals je misschien ziet.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:50:18 #283
24054 search64
Avec le grande
pi_27921357
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens het is onzin om geen monitors te hebben omdat ze geen nut hebbenin je ruimte. Bovenstaande monitors kun je naar je kamer afstellen en klinken vaak dan stukken beter dan een hoofdtelefoon! IN mijn ogen zijn goede monitors het eerste wat je dient te kopen als je met recording wil beginnen aangezien dat de toeganspoorten tot je mix zijn!

de grootste problemen zijn trouwens met een laken over de achtermuur en wat plaatsing makkelijk te verhelpen.
Eigenlijk is de weg die mensen af leggen als ze een studiootje willen beginnen vaak verkeerd om. Het belangrijkste is een kamer met redelijke tot goede akoestiek en goede monitoren. Daarna pas de geluidsbronnen. Maar ja, het is allemaal al duur genoeg, dus dan toch maar eerst een instrument.

Maar inderdaad een zwaar gordijn doet al wonderen in een kamer met slechte akoestiek. Als je er wat geld tegenaan wilt gooien kun je kijken naar basstraps (vaak nodig in kleine ruimtes). Auralex heeft bijvoorbeeld een pakket voor kleine ruimtes waarmee je de akoestiek ernstig kunt verbeteren voor iets van 150 euro. (Nu is dat een redelijk duur merk, maar goed)
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:51:26 #284
24054 search64
Avec le grande
pi_27921404
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:46 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

A ok!


Prima nou succes ermee ( met je aankopen)!!

Waar shop je trouwens?
Nou ja, ik zit in Delft. Dat zal dus wel feedback in Rotterdam worden.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:52:00 #285
24054 search64
Avec le grande
pi_27921417
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:49 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Maar ik overweeg misschien ooit nog eens een synth of een effect module erbij te kopen, dan komt deze toch ook van pas? Zoveel weet ik er nog niet vanaf zoals je misschien ziet.
Ja, dan is een mengpaneel wel nuttig inderdaad.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:56:49 #286
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27923536
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:51 schreef search64 het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit in Delft. Dat zal dus wel feedback in Rotterdam worden.
A ok, prima! Daar zijn ze ook wel goed geprijsd!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:07:16 #287
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27923802
Kheb afgelopen weekend trouwens wat gitaar- en zangpartijen opgenomen met een Neumann U87. Dan merk je echt hoe prettig het is om te werken met spullen van zulke kwaliteit. EQ'en is nauwelijks nodig, dingen worden niet irritant als je ze wat harder in de mix zet, echt relaxed.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:46:37 #288
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27926326
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:07 schreef Tijn het volgende:
Kheb afgelopen weekend trouwens wat gitaar- en zangpartijen opgenomen met een Neumann U87. Dan merk je echt hoe prettig het is om te werken met spullen van zulke kwaliteit. EQ'en is nauwelijks nodig, dingen worden niet irritant als je ze wat harder in de mix zet, echt relaxed.
Tja, maar een mic van 2300 Euro is niet echt aan stervelingen als ons besteed
Wat voor pre-amp had je eraan hangen? Heb je wat van die files online staan?

Ik ben opzich zeer tevreden met mn nt-1000, maarja ik kan me voorstellen dat ik liever die u87 (of m149) hier had staan!

mompelt iets over ooit als ik veel geld heb
pi_27930101
Wat ik me nou afvraag he.. Al die panelen en knopjeskasten die jullie her hebben he, dat kan je toch ook gewoon allemaal op je PC doen? Alleen een mic nodig? Voor de rest allemaal software toch?
pi_27930513
Een exciter wordt veelal gebruikt bij instrumenten (dus vóór het mastering process)
Veel radiostations hebben een exciter in hun chain staan om wat helder-der te klinken, boven de 15KHz mag niet door, dus je mist een hoop treble beleving dus dat proberen ze een beetje weg te werken met zo'n ding.
Ik heb zelf ook een Ultrafex staan.. zeer goed ding voor dat geld waar je hem vandaag de dag voor kan kopen.. maar hij doet eigelijk al wat te veel met het hoog zelfs als enhancer.
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou idd ook niet een exciter in de masteringfase gebruiken, maar zie het meer als een live ding voor bijvoorbeeld dj's, of om bijvoorbeeld je home-cinema set een boost te geven. (althans hopelijk hebben we het over hetzelfde ding!)
pi_27931626
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:56 schreef Tijn het volgende:
Ik vind juist een exciter in mastering gebruiken nogal ranzig eerlijk gezegd. Het is toch vervorming wat je op alles toepast. Als je op zoek bent naar wat sprankeling kun je in die laattste fase denk ik beter met een mooie EQ wat hoog bijdraaien.
De 'vervorming' pas je toch niet toe op het gehele signaal, het is de bedoeling dat het er subtiel bij gemixed wordt

Wat er niet in zit kun je ook niet versterken dus aan een EQ heb je niet altijd wat. Persoonlijk filter ik liever dan dat ik versterk, met EQ's. Maar ik heb dan ook geen partijkervaring met hele dure studio EQ's.
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:03 schreef Jonathon het volgende:
Veel radiostations hebben een exciter in hun chain staan om wat helder-der te klinken, boven de 15KHz mag niet door, dus je mist een hoop treble beleving dus dat proberen ze een beetje weg te werken met zo'n ding.
Ik heb zelf ook een Ultrafex staan.. zeer goed ding voor dat geld waar je hem vandaag de dag voor kan kopen.. maar hij doet eigelijk al wat te veel met het hoog zelfs als enhancer.
[..]
Mjah bij die radiostations sisselt het idd om je oren en dat vind ik ook lelijk. Overdaad schaadt.

Bij de Ultrafex heb je geen drive knop maar een knop waarmee je instelt vanaf welke frequentie hij bovenharmonischen maakt en een knop voor de dry/wet mix. Stel je de bovenharmonischen te laag in, dan kan het idd wat scherp gaan klinken. Maar dat is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van wat je er instopt. Ik maakte toendertijd orkestbanden met een Roland JW-50 en die klonk niet al te best dus een pietsie laag en een pietsie hoog deed wonderen. Die van mij heb ik al sinds 1994 en toen was-ie 475 gulden, dat was toen idd heel goedkoop.

Ik vind sowieso dat je een enhancer niet moet kunnen horen. Het moet niet opvallen dat je hem inschakelt, pas als je hem weer uitzet moet je het gevoel krijgen dat er iets mist.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:05:49 #292
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_27932687
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

Ik wil het wel kosteloos bij je op komen halen hoor . Staat het niet in de weg .
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_27933050
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo

Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:37 schreef Twaalfje het volgende:

Mjah bij die radiostations sisselt het idd om je oren en dat vind ik ook lelijk. Overdaad schaadt.

Bij de Ultrafex heb je geen drive knop maar een knop waarmee je instelt vanaf welke frequentie hij bovenharmonischen maakt en een knop voor de dry/wet mix. Stel je de bovenharmonischen te laag in, dan kan het idd wat scherp gaan klinken. Maar dat is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van wat je er instopt. Ik maakte toendertijd orkestbanden met een Roland JW-50 en die klonk niet al te best dus een pietsie laag en een pietsie hoog deed wonderen. Die van mij heb ik al sinds 1994 en toen was-ie 475 gulden, dat was toen idd heel goedkoop.

Ik vind sowieso dat je een enhancer niet moet kunnen horen. Het moet niet opvallen dat je hem inschakelt, pas als je hem weer uitzet moet je het gevoel krijgen dat er iets mist.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:23:10 #294
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27933360
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:37 schreef Twaalfje het volgende:

[..]

De 'vervorming' pas je toch niet toe op het gehele signaal, het is de bedoeling dat het er subtiel bij gemixed wordt
Wat ik bedoel is dat je met mastering je effect toepast op de gehele mix, terwijl het effect misschien alleen maar nodig is op een enkel spoor. Zeker omdat exciting best een heftig effect is (zelfs als je het subtiel gebruikt) zou ik het niet in de masteringfase gebruiken, maar in de mix/productie-fase, omdat je dan al je losse sporen nog voor je neus hebt.
pi_27933517
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat je met mastering je effect toepast op de gehele mix, terwijl het effect misschien alleen maar nodig is op een enkel spoor. Zeker omdat exciting best een heftig effect is (zelfs als je het subtiel gebruikt) zou ik het niet in de masteringfase gebruiken, maar in de mix/productie-fase, omdat je dan al je losse sporen nog voor je neus hebt.
Het kan beiden, maar het kan zeker ook je mix wat extra laten sprankelen als je het spaarzaam gebruikt. Het ligt er ook aan wat voor exciter overigens. De ene reageert veel sterker en kleurt veel meer dan de ander.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:38:40 #296
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27934006
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:46 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Tja, maar een mic van 2300 Euro is niet echt aan stervelingen als ons besteed
Wat voor pre-amp had je eraan hangen? Heb je wat van die files online staan?
Het is ook niet m'n eigen microfoon hoor. Een vriend van me heeft zo'n ding een keer goedkoop over kunnen nemen. De nieuwprijs is inderdaad nogal aan de forse kant, maar nu ik er een weekendje mee gewerkt heb, snap ik wel waar je dat geld voor neertelt.

We hadden er een Mindprint En-Voice MKII preamp voor hangen, maar die gaf halverwege de geest We zijn toen maar verder gegaan met m'n PreSonus TubePre, twas even niet anders.

We zijn nu nog aan het mixen, maar het is de bedoeling dat het maandag af is, dus dan post ik hier het resultaat wel
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:47:33 #297
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27934427
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef Jonathon het volgende:
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo

Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
[..]
Dit vind ik persoonlijk iets teveel van het goede. Het midden lijkt wat verdwenen en het heeft iets teveel (hoe zeg je dat? nouja een poging) separatie. Ik dacht in eerste instantie dat het een remix was, terwijl ik het toch mooier vind om nog wel het origineel zo mooi mogelijk te behouden. Wat ik altijd doe is steeds na een veranderin even naar het origineel terug gaan om te zorgen dat je niet 'verdrinkt' in je nieuwe mix/master!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:50:24 #298
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27934574
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is ook niet m'n eigen microfoon hoor. Een vriend van me heeft zo'n ding een keer goedkoop over kunnen nemen. De nieuwprijs is inderdaad nogal aan de forse kant, maar nu ik er een weekendje mee gewerkt heb, snap ik wel waar je dat geld voor neertelt.

We hadden er een Mindprint En-Voice MKII preamp voor hangen, maar die gaf halverwege de geest We zijn toen maar verder gegaan met m'n PreSonus TubePre, twas even niet anders.

We zijn nu nog aan het mixen, maar het is de bedoeling dat het maandag af is, dus dan post ik hier het resultaat wel
Mooi! Ik ben benieuwd!!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:00:16 #299
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27934975
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:27 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het kan beiden
Alles kan, dat sowieso
pi_27939396
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef Jonathon het volgende:
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo

Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
[..]
Beetje schel-achtig. Heel veel compressie ook waardoor er weinig dynbamiek overblijft (ik weet dat dat nodig is voor radio om de zenders niet te oversturen) en het wat 'schreeuwerig wordt, zoals die irritante TV reclames. Echt hoog zit er volgens mij niet in (maar ik ben nu dan ook verkouden dus m'n holtes zitten wat verstopt). Ik meen ook een piek te horen rond de 6K. Al met al vind ik 't prettiger klinken dan het typische Radio 3 of 538 geluid.

Wat was de bedoeling van de test? Om te horen of een enhancer is gebruikt? Of gewoon feedback op je processing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')