Ik heb naar mijn weten behringer niet gebash'ed op synthforum, en hier ging het om het feit dat hij het tussen RME en Mackie plaatste. Dus zeik niet, poepzak.quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:33 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zag je nu ook al op Synthforum, heb je nou nix beters te doen dan in iedere discussie behringer te bashen?
Focusrite heeft een hele goede sound in zich, ook de platinum versies! Ik gebruim zelf de preamp van de Penta weleens voor zang en het heeft een lekker dik aanwezig, maar toch transparant geluid! Echter een andere vocalstrip die ik heel veel gebruik is de Voiceworks van TC-Helicon. Deze heeft een goede preamp, voice thickening, voice modelling (verander je stem subtiel in iets zwaarder of juist vrouwlijker), pitch-correction, TC electronic reverb&delay, en harmonizer aan boord! De harmnonizer gebruik ik niet zo heel veel (maar TC gebruikt wel deze feature als DE feature van het ding) maar de rest (vooral de effecten en de pitchcorrection is echt top of the bill!quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:39 schreef YuckFou het volgende:
[..]
nog iemand aanraders naast de Focusrite voicemaster pro?
[[url=http://www.focusrite.com/assets/products/platinum/vmpro/vmpro590.jpg]afbeelding][/url]
Je mag gerust lachen. Ik ben geen fan van de hele sound van hardcore of het genre an sich, maar voor ieder genre binnen de electronische muziek heb je tegenwoordig wel 'goed' geluid nodig. Dit is gewoon weer typisch zo'n opmerking zoals je er overal op het net zovelen hoort. Omdat het jouw genre niet is, hoef je ook niet te doen alsof je er geen moeite voor hoeft te doen, beetje zielig om allerlei shit af te kraken. Het is nou niet bepaald alsof je hardcore af kan mixen met 20 dbA ruis ofzo. Bovendien haalde ik een voorbeeld aan, ook bijvoorbeeld voor een analoge sound is een klein beetje ruis niet altijd slecht.quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:39 schreef YuckFou het volgende:
[..]
mag ik nu ff lachen? De geluiden in hardcore zijn nou niet echt kritisch ergo heb je ook geen kwalimixer nodig om het zaakje af te mixen
Enige dat ik heb van Behringer is mijn mixer (maar ja das gewoon een mackie 24/8 kloon uiteindelijk) en mijn monitoren die ik ga vervangen. Er is zoveel bad rep over Behringer omdat ze gewoon sommige dingen zo massaal maken dat de kwaliteit verloren gaat. Toch is het een merk wat wel degelijk een aantal goede stukken apparatuur voor een redelijke prijs heeft. Ik heb het liefst een merk als TC Electronic waarvan eigenlijk iedere scheet die zij de wereld in brengen ontzettend goed is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:11 schreef YuckFou het volgende:
't was (zie smile) met een knipoog bedoeld omdat ik Behringer verder niet echt hoog heb zitten, en daarnaast heb ik genoeg hardcore gehoord waarvan ik me afvroeg waarom het leuk is naar overstuurde opampen te luisteren terwijl het nummer an sich wel te pruimen was...
Ze hebben toevallig laatst een geluidskaart op de markt gebracht (*klik hier*), gedeeltelijk gebasseerd op hun nieuwe B-Control MIDI-controllers. In de laatste Sound On Sound staat er een review van.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
ik heb Behringer geen geluidskaarten zien maken nog (of ik heb echt wat gemist...het kan)
Koop eens de Duitse Keys, daarin staan vele advertenties van o.a. samplers en ander studio-apparatuur. Muziekinstrumenten-winkels doen bijna niks meer aan synths, hier en daar af en toe nog een, zoals in Rotterdam en Amsterdam.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:10 schreef Omkron het volgende:
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
Bij Feedback issie 99 euro, wat volgens mij best een strakke prijs is.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:10 schreef Omkron het volgende:
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
Dat is gratis, in vergelijkingquote:Op maandag 28 februari 2005 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij Feedback issie 99 euro, wat volgens mij best een strakke prijs is.
In vergelijking met wat? Bij Thomann en Musik Produktiv issie ook 99 euro. Vrij gangbare prijs lijkt me.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:14 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dat is gratis, in vergelijking
In vergelijking met wat ie in het bgin kostte, of begin ik nu een vergissing te maken?quote:Op maandag 28 februari 2005 01:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
In vergelijking met wat? Bij Thomann en Musik Produktiv issie ook 99 euro. Vrij gangbare prijs lijkt me.
Ik heb geen idee wat die Emu 0404 in het begin kostte, maar zo'n spectaculair kaartje is het toch ook weer niet?quote:Op maandag 28 februari 2005 01:21 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
In vergelijking met wat ie in het bgin kostte, of begin ik nu een vergissing te maken?
Een uit de hand gelopen hobby... Iedere synthesizer heeft zijn eigen aparte klank, vooral de analoge synthsquote:Op maandag 28 februari 2005 01:53 schreef danni het volgende:
my god! vette aparatuur hebben jullie hoor. en het kost wat.
armanimanie heeft -tig synthesizer/keyboards.. (fluit) wat doe je met zoveel
Ikheb zelf een samson versterker staan en wil een paar passive-monitors van event
aanschaffen. daarnaast wil ik leren omgaan metlogic omdat ik daar zoveel over hoor.
een mpd-16 van akai is ook wel leuk omdat ik veel met breakbeats bezig ben.
Hopelijk post ik binnekort wat pics
De kwaliteit van een software plugin hangt af van het gebruikte algoritme. De kwaliteit van het totale geluid hangt af van de geluidskaart. Dat is helemaal niet zo verschillend met veel hardware tegenwoordig, die ook veelal digitaal is en dus ook voornamelijk afhankelijk van de gebruikte algoritmes en componenten. En aangezien computers sneller en sneller worden, is er meer en meer ruimte om een goed algoritme te draaien zonder dat dit teveel tijd kost. Op dit moment ben ik er absoluut van overtuigd dat er voldoende plugins op de markt zijn die zich op z'n minst kunnen meten met digitale hardware.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:
1. effect plugin vs. hardware, is er verschil in kwaliteit
ik meen dat pplug-ins voor je software afhankelijk zijn van een goeie dsp op je geluidskaart?
of snap ik ut niet?
Er zijn genoeg vette filters als VST. Antares (van Auto Tune) heeft bijvoorbeeld een behoorlijk vette filter-plugin.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:36 schreef danni het volgende:
Zijn er goeie plug-ins voor 'analog-filtering' voor op je cubase/logic?
Ik hoor (hoor.. weet nieteens waar ik over praat) dat die 'analog filtering' in oude
bakken zoals een emu-sp1200/akai-mpc60 zorgt voor die veels phatte-lo fi geluid.
Natuurlijk is dat niet hetzelfde, de samplerate verlagen (en/of de bitdepth verlagen) is een heel ander proces dan wat er in een filter gebeurt.quote:Gewoon stukjes opnemen op je pc en op lage resolutie samplen op je pc is gewoon niet
hetzelfde...Ik vraag me nou echt af hoe dat komt
In principe kan hij uit elke V/A komen, dus dan hebben we het over een Clavia Nordlead of een Access Virus.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:
2. Die stoomboot-achtige synth geluiden in veel bekende house-club tracks zoals dat van
dj jean enzo. Waar komt dat geluid vandaan (welke synth)? altijd al willen weten
Ik heb de Emu1820m en ik heb ook zo'n probleem gehad. Je dient gewoon te zorgen dat je pc voor de rest tiptop in orde is ook qua presteren en IRQ etc, maar die 'problemen' kom je bij iedere geluidskaart tegen als je je systeem niet op orde hebt.quote:Op maandag 28 februari 2005 10:51 schreef Omkron het volgende:
Laat de EMU kaart maar zitten.. ik heb al weer genoeg gelezen..
http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2364&whichpage=1
Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.quote:Op maandag 28 februari 2005 11:30 schreef OutKast het volgende:
Ik heb een Rode-NT1a microfoon en hiermee neem ik de zang op. Nou heb ik een Spirit Notepad die weer doorgaat naar mijn Delta 44 geluidskaart. Het geluid is in principe prima, maar wat dof. Ik werk wel wat dingen bij met de EQ van Cubase en dit geeft ook wel een mooi effect. Ook de compressie doe ik in Cubase (eigenlijk alles). Wat is jullie advies om zang op te nemen? Wat kan ik het ebste doen, en met welke materialen? Ik heb wel een redelijk beknopt budget.
Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.quote:Nu neem ik met dezelfde mic mijn acoustische gitaar op maar hier ben ik toch wat minder over te spreken. Het geluid is te dof en te droog. Ook als ik de EQ bij werk wordt het nog niet echt geweldig. Wat voor mic kan ik beter gebruiken? Of is het misschien handiger om door te sparen voor een acoustische gitaar die ik kan aansluiten op mijn mixer?
Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?quote:En wat te doen aan latency? Ik heb nu een latency van 8 ms, en dat trekt mijn compu goed, maar ik lees net in dit topic dat er inmiddels geluidskaarten zijn die op een redelijke pc 2 ms doen. Kan ik dan beter een nieuwe geluidskaart kopen?
Ik vind zelf KRK op dit moment erg goed bezig. Ze hebben passieve monitoren vanaf 99 euro per stuk die op een fatsoenlijke versterker echt behoorlijk netjes klinken. Als je geen versterker hebt of wil kopen, hebben ze ook actieve speakers vanaf 200 euro per stuk.quote:And last but not least, wat zijn goede monitoren/boxen die niet duurder zijn dan max 500 euro?
Wat is een exciter?quote:Op maandag 28 februari 2005 13:38 schreef Tijn het volgende:Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.
Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.quote:Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.
Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?quote:Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?
Een exciter is een effect, bedacht in de jaren '70 door Aphex Systems, met als doel sprankelend hoog mee te geven aan het geluid wat je erin stopt.quote:
Plaatsing van de microfoon is sowieso iets waar je altijd mee kunt spelen en heeft een grote invloed op je opname!quote:Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.
Op zich is je computer dan snel genoeg om met lagere latency te werken dan 8 ms. Gebruik je wel de Asio driver in Cubase en niet per ongeluk de WDM of DirectX-driver?quote:Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?
Ik heb met de Rode NT-1000 hele mooie gitaaropnames gemaakt, als ik die plaatste ongeveer een 10 cm boven endan 10 cm van de gitaar af, ter hoogte van de 12 fret en dan een beetje gericht richting klankgat.quote:
da's zo'n synth-sampler waar je een muis+monitior aan kan hangen toch??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef Omkron het volgende:
Ik zoek een Roland s-750 of nog liever een s-770.. als je wat tegenkomt.. graag..
wil ik ook hebbenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 02:19 schreef CoiCrow het volgende:
KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
*kleine correctie*quote:Op maandag 28 februari 2005 16:47 schreef Tijn het volgende:
Er wordt gewerkt met een vorm van vervorming om meer hoog te creeeren, wat wordt gemixed met het originele signaal.
Jij hebt zeker house gemaakt?!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.
Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808
![]()
Het is bekend dat de meeste exciters met één of andere vorm van overdrive werken (er zit dan ook vaak een 'drive' knop op om de hoeveelheid bovenharmonischen te regelen) maar dat schijnt lang niet met alle exciters zo te zijn.quote:Op zondag 27 maart 2005 20:23 schreef Omkron het volgende:
Kleine verduidelijking zul je bedoelen.. want het is toch echt vervorming..
Als het goed is geeft een exciter je geen valse indruk van ruimte, hoogstens van kleur van je algehele geluid. Je hebt er inderdaad gelijk in dat je in principe geen exciter moet gebruiken in je recordingsproces in principe. Toch kan het met een monofone bas net even dat beetje extra dynamiek geven in de klankkleur, dus het is geen absoluut gegeven. Het beste natuurlijk is een exciter te gebruiken in de masteringfase en dan met mate.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
Ik heb zelf de Mackie 624's en ben er zelf heel erg over te spreken!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef search64 het volgende:
Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;
Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a
Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.
(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
Als er op je behringer phantom-power (+48v) zit is het compatible!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:26 schreef Disorder het volgende:
Ik wilde ook eerst monitors kopen, maar dat heeft geen nut op mijn zolder, want de accoustiek hier is bagger. Ik hou het bij mijn headphones. Werkt prima voor mij.
Weet iemand of het volgende allemaal compatible met elkaar is? Ik wil vocals gaan opnemen met Cubase sx 2.2:
Audio Technica AT 2020 condensor microphone
Behringer UB 1002 mixer
M audio Audiophile 192 soundcard
En geen 'OMG BEHRINGER SUCKS LOLLOL' graag. Dat weten we nu wel.
Nee dat was met een Terratec Phase 28.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
Over de emu audio-interface weet ik niet zoveel, maar had je laatst niet playback problemen met een E-MU? Of was dat een andere kaart?
Veel succes met je aankoop!
A ok!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:44 schreef search64 het volgende:
[..]
Nee dat was met een Terratec Phase 28.
Bedankt voor de info. Maar ik overweeg misschien ooit nog eens een synth of een effect module erbij te kopen, dan komt deze toch ook van pas? Zoveel weet ik er nog niet vanaf zoals je misschien ziet.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef search64 het volgende:
Die mixer is best aardig, niet waardeloos hoor, maar je hangt er wel een stukken betere microfoon aan nu. Als je alleen die ene microfoon wilt opnemen, kun je beter kijken naar een goede kwaliteit microfoonvoorversterker met phantom power. Al die knoppen en schuiven heb je helemaal niet nodig dan.
Eigenlijk is de weg die mensen af leggen als ze een studiootje willen beginnen vaak verkeerd om. Het belangrijkste is een kamer met redelijke tot goede akoestiek en goede monitoren. Daarna pas de geluidsbronnen. Maar ja, het is allemaal al duur genoeg, dus dan toch maar eerst een instrument.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens het is onzin om geen monitors te hebben omdat ze geen nut hebbenin je ruimte. Bovenstaande monitors kun je naar je kamer afstellen en klinken vaak dan stukken beter dan een hoofdtelefoon! IN mijn ogen zijn goede monitors het eerste wat je dient te kopen als je met recording wil beginnen aangezien dat de toeganspoorten tot je mix zijn!
de grootste problemen zijn trouwens met een laken over de achtermuur en wat plaatsing makkelijk te verhelpen.
Nou ja, ik zit in Delft. Dat zal dus wel feedback in Rotterdam worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
A ok!
Prima nou succes ermee ( met je aankopen)!!
Waar shop je trouwens?
Ja, dan is een mengpaneel wel nuttig inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Maar ik overweeg misschien ooit nog eens een synth of een effect module erbij te kopen, dan komt deze toch ook van pas? Zoveel weet ik er nog niet vanaf zoals je misschien ziet.
A ok, prima! Daar zijn ze ook wel goed geprijsd!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:51 schreef search64 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit in Delft. Dat zal dus wel feedback in Rotterdam worden.
Tja, maar een mic van 2300 Euro is niet echt aan stervelingen als ons besteedquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:07 schreef Tijn het volgende:
Kheb afgelopen weekend trouwens wat gitaar- en zangpartijen opgenomen met een Neumann U87. Dan merk je echt hoe prettig het is om te werken met spullen van zulke kwaliteit. EQ'en is nauwelijks nodig, dingen worden niet irritant als je ze wat harder in de mix zet, echt relaxed.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou idd ook niet een exciter in de masteringfase gebruiken, maar zie het meer als een live ding voor bijvoorbeeld dj's, of om bijvoorbeeld je home-cinema set een boost te geven. (althans hopelijk hebben we het over hetzelfde ding!)
De 'vervorming' pas je toch niet toe op het gehele signaal, het is de bedoeling dat het er subtiel bij gemixed wordtquote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:56 schreef Tijn het volgende:
Ik vind juist een exciter in mastering gebruiken nogal ranzig eerlijk gezegd. Het is toch vervorming wat je op alles toepast. Als je op zoek bent naar wat sprankeling kun je in die laattste fase denk ik beter met een mooie EQ wat hoog bijdraaien.
Mjah bij die radiostations sisselt het idd om je oren en dat vind ik ook lelijk. Overdaad schaadt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:03 schreef Jonathon het volgende:
Veel radiostations hebben een exciter in hun chain staan om wat helder-der te klinken, boven de 15KHz mag niet door, dus je mist een hoop treble beleving dus dat proberen ze een beetje weg te werken met zo'n ding.
Ik heb zelf ook een Ultrafex staan.. zeer goed ding voor dat geld waar je hem vandaag de dag voor kan kopen.. maar hij doet eigelijk al wat te veel met het hoog zelfs als enhancer.
[..]
Ik wil het wel kosteloos bij je op komen halen hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.
Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808
![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:37 schreef Twaalfje het volgende:
Mjah bij die radiostations sisselt het idd om je oren en dat vind ik ook lelijk. Overdaad schaadt.
Bij de Ultrafex heb je geen drive knop maar een knop waarmee je instelt vanaf welke frequentie hij bovenharmonischen maakt en een knop voor de dry/wet mix. Stel je de bovenharmonischen te laag in, dan kan het idd wat scherp gaan klinken. Maar dat is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van wat je er instopt. Ik maakte toendertijd orkestbanden met een Roland JW-50en die klonk niet al te best dus een pietsie laag en een pietsie hoog deed wonderen. Die van mij heb ik al sinds 1994 en toen was-ie 475 gulden, dat was toen idd heel goedkoop.
Ik vind sowieso dat je een enhancer niet moet kunnen horen. Het moet niet opvallen dat je hem inschakelt, pas als je hem weer uitzet moet je het gevoel krijgen dat er iets mist.
Wat ik bedoel is dat je met mastering je effect toepast op de gehele mix, terwijl het effect misschien alleen maar nodig is op een enkel spoor. Zeker omdat exciting best een heftig effect is (zelfs als je het subtiel gebruikt) zou ik het niet in de masteringfase gebruiken, maar in de mix/productie-fase, omdat je dan al je losse sporen nog voor je neus hebt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:37 schreef Twaalfje het volgende:
[..]
De 'vervorming' pas je toch niet toe op het gehele signaal, het is de bedoeling dat het er subtiel bij gemixed wordt
Het kan beiden, maar het kan zeker ook je mix wat extra laten sprankelen als je het spaarzaam gebruikt. Het ligt er ook aan wat voor exciter overigens. De ene reageert veel sterker en kleurt veel meer dan de ander.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je met mastering je effect toepast op de gehele mix, terwijl het effect misschien alleen maar nodig is op een enkel spoor. Zeker omdat exciting best een heftig effect is (zelfs als je het subtiel gebruikt) zou ik het niet in de masteringfase gebruiken, maar in de mix/productie-fase, omdat je dan al je losse sporen nog voor je neus hebt.
Het is ook niet m'n eigen microfoon hoor. Een vriend van me heeft zo'n ding een keer goedkoop over kunnen nemen. De nieuwprijs is inderdaad nogal aan de forse kant, maar nu ik er een weekendje mee gewerkt heb, snap ik wel waar je dat geld voor neertelt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tja, maar een mic van 2300 Euro is niet echt aan stervelingen als ons besteed![]()
Wat voor pre-amp had je eraan hangen? Heb je wat van die files online staan?
Dit vind ik persoonlijk iets teveel van het goede. Het midden lijkt wat verdwenen en het heeft iets teveel (hoe zeg je dat? nouja een poging) separatie. Ik dacht in eerste instantie dat het een remix was, terwijl ik het toch mooier vind om nog wel het origineel zo mooi mogelijk te behouden. Wat ik altijd doe is steeds na een veranderin even naar het origineel terug gaan om te zorgen dat je niet 'verdrinkt' in je nieuwe mix/master!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef Jonathon het volgende:
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo
Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
[..]
Mooi! Ik ben benieuwd!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet m'n eigen microfoon hoor. Een vriend van me heeft zo'n ding een keer goedkoop over kunnen nemen. De nieuwprijs is inderdaad nogal aan de forse kant, maar nu ik er een weekendje mee gewerkt heb, snap ik wel waar je dat geld voor neertelt.
We hadden er een Mindprint En-Voice MKII preamp voor hangen, maar die gaf halverwege de geestWe zijn toen maar verder gegaan met m'n PreSonus TubePre, twas even niet anders.
We zijn nu nog aan het mixen, maar het is de bedoeling dat het maandag af is, dus dan post ik hier het resultaat wel
Beetje schel-achtig. Heel veel compressie ook waardoor er weinig dynbamiek overblijft (ik weet dat dat nodig is voor radio om de zenders niet te oversturen) en het wat 'schreeuwerig wordt, zoals die irritante TV reclames. Echt hoog zit er volgens mij niet in (maar ik ben nu dan ook verkouden dus m'n holtes zitten wat verstopt). Ik meen ook een piek te horen rond de 6K. Al met al vind ik 't prettiger klinken dan het typische Radio 3 of 538 geluid.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef Jonathon het volgende:
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo
Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |