abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:03:48 #251
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25838512
ik heb nooit van losse adatkaartjes gehoord

de motu 2804mk3 is wel een bruut adatbeest maar hijs wel vrij duur!
  maandag 30 mei 2005 @ 17:03:58 #252
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27486704
*schopje!

Ik heb een vraagje voor de mensen die met de pc opnemen:


Als jullie zouden moeten kiezen tussen een UAD-1 of een TC Powercore, welke zouden jullie dan nemen en waarom?!?

Ik ben er zelf (nog) niet uit en vroeg me dus af wat jullie er van vinden!
pi_27489419
Hoi.. Ik heb zelf een UAD-1 (of eigenlijk twee zelfs), en hoewel ik geen werkervaring heb met de Powercore (ik heb hem wel aan het werk gehoord), kun je globaal de volgende dingen aanmerken:

- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde compressie (1176LN, LA2A, Fairchild)
- De UAD-1 is super waar het gaat om plaatgalm (Plate 140)
- De UAD-1 is goed waar het gaat om transparante EQ/filters (Cambridge)
- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde EQ (Pultec, Precision EQ)
- De UAD-1 is super waar het gaat om brickwall limiting (Precision Limiter)
- De UAD-1 is okee tot goed waar het gaat om ruimte simulatie (Dreamverb)
- De Powercore is super waar het gaat om transparante EQ (Sony Oxford, TC EQSat)
- De Powercore is super waar het gaat om reverbs
- De Powercore is super waar het gaat om transparante compressie
- De Powercore is super voor mastering applicaties (Sony Inflator, TC Master X3)

(vergeef me als ik TC plugin-namen fout heb, ik heb er dus zelf geen)

Verder zitten op beide kaarten dingen als modulatie en gitaarampsimulatie, maar die gebruik ik niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Verder is de Powercore vrij duur, vooral als je de Sony bundle erbij wilt hebben (en die wil je er eigenlijk bij hebben). Maar ook de UAD-1 werkt verslavend, ik kocht mijn tweede kaart ongeveer een maand nadat ik mijn eerste had, en ik koop de nieuwe plugins bijna blind.

Verder is de interface nog iets om rekening mee te houden. De Powercore is er naast PCI ook in firewire versie, de UAD-1 alleen PCI-kaart. Nog niet een groot probleem, wél iets om in het achterhoofd te houden.
  maandag 30 mei 2005 @ 19:30:19 #254
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27490229
Bedankt voor je uitleg!!

Ik was idd naar de Firewire-versie aan het kijken!

Het volgende dilemma is dat ik de UA 1176 (eigenlijk de 6176) een ontzettende lekkere unit vind, maar deze is simpelweg te duur voor me. Maar, de tc M3000 vind ik ook helemaal top om nog maar te zwijgen over de 4000! dus het is een beetje mijn behoefte voor compressie versus die van reverb, maar het probleem bij me is dus dat ik er (nog) niet uit ben welke ik het lekkerste vind. Je post geeft iig wel meer inzicht!
  maandag 30 mei 2005 @ 20:23:40 #255
24054 search64
Avec le grande
pi_27491778
Als je effecten wilt die analoog zo goed mogelijk benaderen moet je de UAD hebben. De Powercore is veel netter en minder dik. Bovendien zitten bij de UAD alle goede plugins standaard er al bij.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27492218
Dat laatste is niet helemaal waar.. Momenteel komt de UAD-1 in drie versies, Project Pak, Studio Pak en Ultra Pak. Project Pak is de goedkoopste versie, met daarin wel enkele plugins, maar bijvoorbeel de 1176LN, de Fairchild en de Precision serie zitten er niet bij. Voorheen was er een Mackie distributie van de UAD-1, waar de 1176LN en de LA2A standaard bij zaten. Bij de Project Pak is dat dus niet meer het geval. Wél is het zo dat als je bijvoorbeeld een Ultra Pak (met ALLE plugins) koopt, en een Project Pak, dat dan alle plugins van beide kaarten gebruik kunnen maken, tot vier kaarten aan toe. Met 1 Ultra Pak en 3 Project Paks heb je dus alles in huis wat je met UAD-1's in huis kunt halen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 08:50:08 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27502811
Idd, zoeits had ik ook gehoord, dat het puur om de licentie ging.

Hoe zit het eigenlijk met de dsp power van de uad? (hoeveel 1176's kun je bijv. tegelijk runnen als je de fairchild al op je drumbus hebt zitten?)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:55:45 #258
24054 search64
Avec le grande
pi_27506246
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:00:26 #259
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27506395
danke!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:07:42 #260
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27506622




de fairchild 670


jammer alleen dat ie $28.000 kost, holy fuck!
pi_27511755
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

pi_27512566
Zeker zonde.. vooral die jupiter 8 is errug zonden..
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:55:24 #263
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27541084
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

Jij hebt zeker house gemaakt?!

Die Nordlead vin ik echt heel gaaf klinken!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:56:45 #264
24054 search64
Avec le grande
pi_27541125
Niet zo gaaf als een Jupiter 8.....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:57:11 #265
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27541151
Trouwens ik heb echt zin in de zomervakantie!!

Ik heb flink gewerkt dit jaar en dan is het weer tijd om mn centjes uit te gaan geven, en wat is een beter doel dan aan studio-apparatuur he!

ik kan niet wachten tot aan 1 juli!
pi_27564583
Ik ga morgen mijn electribe esx weer misbruiken in de studio.. 2x400 watt..
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:39:51 #267
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27566643
Kun je die trouwens in een rack bouwen, of ligt die gewoon op tafel?
pi_27908671
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:23 schreef Omkron het volgende:
Kleine verduidelijking zul je bedoelen.. want het is toch echt vervorming..
Het is bekend dat de meeste exciters met één of andere vorm van overdrive werken (er zit dan ook vaak een 'drive' knop op om de hoeveelheid bovenharmonischen te regelen) maar dat schijnt lang niet met alle exciters zo te zijn.
Ik heb hier nog een Behringer Ultrafex staan en persoonlijk vind ik die toch prettiger klinken dan de meeste andere merken die ik gehoord heb. Het sprankelt meer, i.p.v dat het scherp klinkt zoals bij die anderen. Zou dat kunnen komen omdat de Ultrafex niet met overdrive werkt

De naam 'exciter' is trouwens ooit bedacht door Aphex Systems die hun apparaat "aural exciter
noemden. Daar hebben zij patent op en geen enkele andere fabrikant mag zijn enhancers dus zomaar 'exciter' noemen.
pi_27909484
Ik heb de Ultrafex ook gehoord naast een Aphex Aural exciter (204 model) en ik moet zeggen dat de Aphex mij duidelijker in de oren klinkt. Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar een exciter moet een subtiel effect geven en ik vond de Ultrafex nogal overdone.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:55:58 #270
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27910566
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
pi_27911224
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
Als het goed is geeft een exciter je geen valse indruk van ruimte, hoogstens van kleur van je algehele geluid. Je hebt er inderdaad gelijk in dat je in principe geen exciter moet gebruiken in je recordingsproces in principe. Toch kan het met een monofone bas net even dat beetje extra dynamiek geven in de klankkleur, dus het is geen absoluut gegeven. Het beste natuurlijk is een exciter te gebruiken in de masteringfase en dan met mate.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:56:36 #272
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27917661
Ik vind juist een exciter in mastering gebruiken nogal ranzig eerlijk gezegd. Het is toch vervorming wat je op alles toepast. Als je op zoek bent naar wat sprankeling kun je in die laattste fase denk ik beter met een mooie EQ wat hoog bijdraaien.

Ik zou een exciter eerder in je mix/productie-fase gebruiken, inderdaad bijvoorbeeld op een baslijntje of om een snare er wat lekkerder uit te laten komen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:00:32 #273
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27919722
Ik zou idd ook niet een exciter in de masteringfase gebruiken, maar zie het meer als een live ding voor bijvoorbeeld dj's, of om bijvoorbeeld je home-cinema set een boost te geven. (althans hopelijk hebben we het over hetzelfde ding!)
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:13:01 #274
24054 search64
Avec le grande
pi_27920141
Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;

Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a

Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.

(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27920567
Ik wilde ook eerst monitors kopen, maar dat heeft geen nut op mijn zolder, want de accoustiek hier is bagger. Ik hou het bij mijn headphones. Werkt prima voor mij.

Weet iemand of het volgende allemaal compatible met elkaar is? Ik wil vocals gaan opnemen met Cubase sx 2.2:

Audio Technica AT 2020 condensor microphone
Behringer UB 1002 mixer
M audio Audiophile 192 soundcard

En geen 'OMG BEHRINGER SUCKS LOLLOL' graag. Dat weten we nu wel.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:39:57 #276
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921004
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef search64 het volgende:
Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;

Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a

Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.

(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
Ik heb zelf de Mackie 624's en ben er zelf heel erg over te spreken!

Ten eerste: de keuze is heel persoonlijk, dus dit is mijn persoonlijke mening!
Ik heb ze vergeleken met Blue Sky en KRK monitoren en heb zelf ook wel genelecs gehoord(in een andere studio), maar niet direct vergeleken!

Ik vind zelf de genelecs iets teveel richting hoog gaan (mackies iets minder) en de 5"driver is misschien toch wat klein, aangezien de mackie 10hz lager gaat met de 6,5" driver
Het stereobeeld van de 624's is ook echt enorm (je denk letterlijk dat je drie boxen heb ipv 2 als je bijvoorbeeld een vocal in het midden hoort) en de bas is superstrak en kun je aan de hand van je kamerpositie helemaal aanpassen.

De Dynaudio's heb ik niet gehoord, maar kregen wel een goede review in Sound on Sound magazine van deze maand, echter, de reviewer vond wel dat op wat luidere geluidsniveaus, de bas een beetje onprecies/slopperig werd.

De review van de BM5a's staan nog niet online, maar ik heb wel de review van de 624 online, dus bij deze:

http://www.soundonsound.com/sos/May02/articles/mackiehr624.asp


Over de emu audio-interface weet ik niet zoveel, maar had je laatst niet playback problemen met een E-MU? Of was dat een andere kaart?

Veel succes met je aankoop!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:42:13 #277
24054 search64
Avec le grande
pi_27921101
Tuurlijk werkt dat met elkaar.

Ik dacht dat dat mengpaneel geen phantom power had, maar zit er wel op volgens de specs.

Je moet alleen wel rekening houden met het zwakste schakel principe. Die mixer is best aardig, niet waardeloos hoor, maar je hangt er wel een stukken betere microfoon aan nu. Als je alleen die ene microfoon wilt opnemen, kun je beter kijken naar een goede kwaliteit microfoonvoorversterker met phantom power. Al die knoppen en schuiven heb je helemaal niet nodig dan.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:44:12 #278
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921165
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:26 schreef Disorder het volgende:
Ik wilde ook eerst monitors kopen, maar dat heeft geen nut op mijn zolder, want de accoustiek hier is bagger. Ik hou het bij mijn headphones. Werkt prima voor mij.

Weet iemand of het volgende allemaal compatible met elkaar is? Ik wil vocals gaan opnemen met Cubase sx 2.2:

Audio Technica AT 2020 condensor microphone
Behringer UB 1002 mixer
M audio Audiophile 192 soundcard

En geen 'OMG BEHRINGER SUCKS LOLLOL' graag. Dat weten we nu wel.
Als er op je behringer phantom-power (+48v) zit is het compatible!


Trouwens het is onzin om geen monitors te hebben omdat ze geen nut hebbenin je ruimte. Bovenstaande monitors kun je naar je kamer afstellen en klinken vaak dan stukken beter dan een hoofdtelefoon! IN mijn ogen zijn goede monitors het eerste wat je dient te kopen als je met recording wil beginnen aangezien dat de toeganspoorten tot je mix zijn!

de grootste problemen zijn trouwens met een laken over de achtermuur en wat plaatsing makkelijk te verhelpen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:44:29 #279
24054 search64
Avec le grande
pi_27921170
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
Over de emu audio-interface weet ik niet zoveel, maar had je laatst niet playback problemen met een E-MU? Of was dat een andere kaart?

Veel succes met je aankoop!
Nee dat was met een Terratec Phase 28.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:45:45 #280
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921215
Ha kijk, net achter elkaar!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:46:28 #281
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27921237
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:44 schreef search64 het volgende:

[..]

Nee dat was met een Terratec Phase 28.
A ok!


Prima nou succes ermee ( met je aankopen)!!

Waar shop je trouwens?
pi_27921342
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef search64 het volgende:
Die mixer is best aardig, niet waardeloos hoor, maar je hangt er wel een stukken betere microfoon aan nu. Als je alleen die ene microfoon wilt opnemen, kun je beter kijken naar een goede kwaliteit microfoonvoorversterker met phantom power. Al die knoppen en schuiven heb je helemaal niet nodig dan.
Bedankt voor de info. Maar ik overweeg misschien ooit nog eens een synth of een effect module erbij te kopen, dan komt deze toch ook van pas? Zoveel weet ik er nog niet vanaf zoals je misschien ziet.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:50:18 #283
24054 search64
Avec le grande
pi_27921357
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens het is onzin om geen monitors te hebben omdat ze geen nut hebbenin je ruimte. Bovenstaande monitors kun je naar je kamer afstellen en klinken vaak dan stukken beter dan een hoofdtelefoon! IN mijn ogen zijn goede monitors het eerste wat je dient te kopen als je met recording wil beginnen aangezien dat de toeganspoorten tot je mix zijn!

de grootste problemen zijn trouwens met een laken over de achtermuur en wat plaatsing makkelijk te verhelpen.
Eigenlijk is de weg die mensen af leggen als ze een studiootje willen beginnen vaak verkeerd om. Het belangrijkste is een kamer met redelijke tot goede akoestiek en goede monitoren. Daarna pas de geluidsbronnen. Maar ja, het is allemaal al duur genoeg, dus dan toch maar eerst een instrument.

Maar inderdaad een zwaar gordijn doet al wonderen in een kamer met slechte akoestiek. Als je er wat geld tegenaan wilt gooien kun je kijken naar basstraps (vaak nodig in kleine ruimtes). Auralex heeft bijvoorbeeld een pakket voor kleine ruimtes waarmee je de akoestiek ernstig kunt verbeteren voor iets van 150 euro. (Nu is dat een redelijk duur merk, maar goed)
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:51:26 #284
24054 search64
Avec le grande
pi_27921404
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:46 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

A ok!


Prima nou succes ermee ( met je aankopen)!!

Waar shop je trouwens?
Nou ja, ik zit in Delft. Dat zal dus wel feedback in Rotterdam worden.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:52:00 #285
24054 search64
Avec le grande
pi_27921417
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:49 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Maar ik overweeg misschien ooit nog eens een synth of een effect module erbij te kopen, dan komt deze toch ook van pas? Zoveel weet ik er nog niet vanaf zoals je misschien ziet.
Ja, dan is een mengpaneel wel nuttig inderdaad.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:56:49 #286
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27923536
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:51 schreef search64 het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit in Delft. Dat zal dus wel feedback in Rotterdam worden.
A ok, prima! Daar zijn ze ook wel goed geprijsd!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:07:16 #287
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27923802
Kheb afgelopen weekend trouwens wat gitaar- en zangpartijen opgenomen met een Neumann U87. Dan merk je echt hoe prettig het is om te werken met spullen van zulke kwaliteit. EQ'en is nauwelijks nodig, dingen worden niet irritant als je ze wat harder in de mix zet, echt relaxed.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:46:37 #288
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27926326
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:07 schreef Tijn het volgende:
Kheb afgelopen weekend trouwens wat gitaar- en zangpartijen opgenomen met een Neumann U87. Dan merk je echt hoe prettig het is om te werken met spullen van zulke kwaliteit. EQ'en is nauwelijks nodig, dingen worden niet irritant als je ze wat harder in de mix zet, echt relaxed.
Tja, maar een mic van 2300 Euro is niet echt aan stervelingen als ons besteed
Wat voor pre-amp had je eraan hangen? Heb je wat van die files online staan?

Ik ben opzich zeer tevreden met mn nt-1000, maarja ik kan me voorstellen dat ik liever die u87 (of m149) hier had staan!

mompelt iets over ooit als ik veel geld heb
pi_27930101
Wat ik me nou afvraag he.. Al die panelen en knopjeskasten die jullie her hebben he, dat kan je toch ook gewoon allemaal op je PC doen? Alleen een mic nodig? Voor de rest allemaal software toch?
pi_27930513
Een exciter wordt veelal gebruikt bij instrumenten (dus vóór het mastering process)
Veel radiostations hebben een exciter in hun chain staan om wat helder-der te klinken, boven de 15KHz mag niet door, dus je mist een hoop treble beleving dus dat proberen ze een beetje weg te werken met zo'n ding.
Ik heb zelf ook een Ultrafex staan.. zeer goed ding voor dat geld waar je hem vandaag de dag voor kan kopen.. maar hij doet eigelijk al wat te veel met het hoog zelfs als enhancer.
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou idd ook niet een exciter in de masteringfase gebruiken, maar zie het meer als een live ding voor bijvoorbeeld dj's, of om bijvoorbeeld je home-cinema set een boost te geven. (althans hopelijk hebben we het over hetzelfde ding!)
pi_27931626
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:56 schreef Tijn het volgende:
Ik vind juist een exciter in mastering gebruiken nogal ranzig eerlijk gezegd. Het is toch vervorming wat je op alles toepast. Als je op zoek bent naar wat sprankeling kun je in die laattste fase denk ik beter met een mooie EQ wat hoog bijdraaien.
De 'vervorming' pas je toch niet toe op het gehele signaal, het is de bedoeling dat het er subtiel bij gemixed wordt

Wat er niet in zit kun je ook niet versterken dus aan een EQ heb je niet altijd wat. Persoonlijk filter ik liever dan dat ik versterk, met EQ's. Maar ik heb dan ook geen partijkervaring met hele dure studio EQ's.
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:03 schreef Jonathon het volgende:
Veel radiostations hebben een exciter in hun chain staan om wat helder-der te klinken, boven de 15KHz mag niet door, dus je mist een hoop treble beleving dus dat proberen ze een beetje weg te werken met zo'n ding.
Ik heb zelf ook een Ultrafex staan.. zeer goed ding voor dat geld waar je hem vandaag de dag voor kan kopen.. maar hij doet eigelijk al wat te veel met het hoog zelfs als enhancer.
[..]
Mjah bij die radiostations sisselt het idd om je oren en dat vind ik ook lelijk. Overdaad schaadt.

Bij de Ultrafex heb je geen drive knop maar een knop waarmee je instelt vanaf welke frequentie hij bovenharmonischen maakt en een knop voor de dry/wet mix. Stel je de bovenharmonischen te laag in, dan kan het idd wat scherp gaan klinken. Maar dat is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van wat je er instopt. Ik maakte toendertijd orkestbanden met een Roland JW-50 en die klonk niet al te best dus een pietsie laag en een pietsie hoog deed wonderen. Die van mij heb ik al sinds 1994 en toen was-ie 475 gulden, dat was toen idd heel goedkoop.

Ik vind sowieso dat je een enhancer niet moet kunnen horen. Het moet niet opvallen dat je hem inschakelt, pas als je hem weer uitzet moet je het gevoel krijgen dat er iets mist.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:05:49 #292
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_27932687
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

Ik wil het wel kosteloos bij je op komen halen hoor . Staat het niet in de weg .
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_27933050
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo

Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:37 schreef Twaalfje het volgende:

Mjah bij die radiostations sisselt het idd om je oren en dat vind ik ook lelijk. Overdaad schaadt.

Bij de Ultrafex heb je geen drive knop maar een knop waarmee je instelt vanaf welke frequentie hij bovenharmonischen maakt en een knop voor de dry/wet mix. Stel je de bovenharmonischen te laag in, dan kan het idd wat scherp gaan klinken. Maar dat is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van wat je er instopt. Ik maakte toendertijd orkestbanden met een Roland JW-50 en die klonk niet al te best dus een pietsie laag en een pietsie hoog deed wonderen. Die van mij heb ik al sinds 1994 en toen was-ie 475 gulden, dat was toen idd heel goedkoop.

Ik vind sowieso dat je een enhancer niet moet kunnen horen. Het moet niet opvallen dat je hem inschakelt, pas als je hem weer uitzet moet je het gevoel krijgen dat er iets mist.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:23:10 #294
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27933360
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:37 schreef Twaalfje het volgende:

[..]

De 'vervorming' pas je toch niet toe op het gehele signaal, het is de bedoeling dat het er subtiel bij gemixed wordt
Wat ik bedoel is dat je met mastering je effect toepast op de gehele mix, terwijl het effect misschien alleen maar nodig is op een enkel spoor. Zeker omdat exciting best een heftig effect is (zelfs als je het subtiel gebruikt) zou ik het niet in de masteringfase gebruiken, maar in de mix/productie-fase, omdat je dan al je losse sporen nog voor je neus hebt.
pi_27933517
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat je met mastering je effect toepast op de gehele mix, terwijl het effect misschien alleen maar nodig is op een enkel spoor. Zeker omdat exciting best een heftig effect is (zelfs als je het subtiel gebruikt) zou ik het niet in de masteringfase gebruiken, maar in de mix/productie-fase, omdat je dan al je losse sporen nog voor je neus hebt.
Het kan beiden, maar het kan zeker ook je mix wat extra laten sprankelen als je het spaarzaam gebruikt. Het ligt er ook aan wat voor exciter overigens. De ene reageert veel sterker en kleurt veel meer dan de ander.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:38:40 #296
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27934006
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:46 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Tja, maar een mic van 2300 Euro is niet echt aan stervelingen als ons besteed
Wat voor pre-amp had je eraan hangen? Heb je wat van die files online staan?
Het is ook niet m'n eigen microfoon hoor. Een vriend van me heeft zo'n ding een keer goedkoop over kunnen nemen. De nieuwprijs is inderdaad nogal aan de forse kant, maar nu ik er een weekendje mee gewerkt heb, snap ik wel waar je dat geld voor neertelt.

We hadden er een Mindprint En-Voice MKII preamp voor hangen, maar die gaf halverwege de geest We zijn toen maar verder gegaan met m'n PreSonus TubePre, twas even niet anders.

We zijn nu nog aan het mixen, maar het is de bedoeling dat het maandag af is, dus dan post ik hier het resultaat wel
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:47:33 #297
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27934427
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef Jonathon het volgende:
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo

Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
[..]
Dit vind ik persoonlijk iets teveel van het goede. Het midden lijkt wat verdwenen en het heeft iets teveel (hoe zeg je dat? nouja een poging) separatie. Ik dacht in eerste instantie dat het een remix was, terwijl ik het toch mooier vind om nog wel het origineel zo mooi mogelijk te behouden. Wat ik altijd doe is steeds na een veranderin even naar het origineel terug gaan om te zorgen dat je niet 'verdrinkt' in je nieuwe mix/master!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:50:24 #298
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27934574
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is ook niet m'n eigen microfoon hoor. Een vriend van me heeft zo'n ding een keer goedkoop over kunnen nemen. De nieuwprijs is inderdaad nogal aan de forse kant, maar nu ik er een weekendje mee gewerkt heb, snap ik wel waar je dat geld voor neertelt.

We hadden er een Mindprint En-Voice MKII preamp voor hangen, maar die gaf halverwege de geest We zijn toen maar verder gegaan met m'n PreSonus TubePre, twas even niet anders.

We zijn nu nog aan het mixen, maar het is de bedoeling dat het maandag af is, dus dan post ik hier het resultaat wel
Mooi! Ik ben benieuwd!!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:00:16 #299
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27934975
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:27 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het kan beiden
Alles kan, dat sowieso
pi_27939396
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef Jonathon het volgende:
Wat vind je van mijn FM processing?
Demo

Dit heb ik opgenomen ná de FM exciter (officieel FM signaal dus)
[..]
Beetje schel-achtig. Heel veel compressie ook waardoor er weinig dynbamiek overblijft (ik weet dat dat nodig is voor radio om de zenders niet te oversturen) en het wat 'schreeuwerig wordt, zoals die irritante TV reclames. Echt hoog zit er volgens mij niet in (maar ik ben nu dan ook verkouden dus m'n holtes zitten wat verstopt). Ik meen ook een piek te horen rond de 6K. Al met al vind ik 't prettiger klinken dan het typische Radio 3 of 538 geluid.

Wat was de bedoeling van de test? Om te horen of een enhancer is gebruikt? Of gewoon feedback op je processing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')