Angst, ja. Als die reactie zoals jij voorspelt voortkomt uit de volgende politieke moord, dan noem ik dat toch echt zo. Als je dat wilt voorkomen ga je dat net zo min bereiken met pappen en nathouden als met de directe ramkoers in mijn optiek. In het eerste geval denken mensen dat er niets gaat veranderen en loopt de huidige trend dus gewoon verder, in het tweede geval ben je zo confronterend bezig dat de kans op een vreedzame oplossing evenredig afneemt.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:06 schreef PJORourke het volgende:
Angst? Het gaat om feiten hoor. En we hebben een migrantenprobleem in dit land, waarover men toch liever (gemakzucht) zwijgt.
De kamer is juist het platform voor activisme.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:09 schreef Argento het volgende:
En uitgerekend jij meent TS op een drogredenering te moeten aanspreken?
Het wordt tijd dat Ayaan zich als een volksvertegenwoordiger gaat gedragen. Dat houdt in dat ze in ziet dat een zetel in de kamer geen platform is voor ongenuanceerd activisme.
Het plaatsen van (voor een bepaalde bevolkingsgroep) heilig geschrift op een naakte vrouw is nou niet bepaald om blij van te worden. Het linken van Koran teksten met een verhaal van een vrouw dat geneukt word door haar Oom (die link die nergens gewoon te maken is) is ook niet bepaald fris. Je zegt het daarnaast zelf ook al, "verzonnen ook nog"....waarom nou weer leugens verfilmen?quote:Op woensdag 15 december 2004 12:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mag jij gaan uitleggen wat er "kwetsend" (ik kan dat woord niet meer horen, het nieuwe stopwoord van links) en beledigend is aan Submission, een film die slechts het verhaal van vier vrouwen verteld, dat nog verzonnen is ook.
Zo lang er zo achterlijk gereageerd wordt op dit soort films maken argumenten denk ik niet zo veel indruk, want er is dan geen vrij discussieklimaat.
Als religie gebruikt wordt om misstanden uit een cultuur goed te praten, zijn ze beiden deel van het probleem.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
Weldegelijk angst, jij maakt er echter feiten van. Er is nooit onderzoek gedaan of moslim-mannen, hun vrouwen nou slaan uit naam van de Koran of niet. In de mediterrane cultuur is de omgang met vrouwen al zowiezo anders. In Spanje is het aantal vrouwen dat geslagen wordt bijv veel groter dan NL. Cultuur en religie zijn twee zaken die gescheiden moeten worden.
Naar jouw weten gebeuren er wel meerdere dingen niet...of juist wel. Nogmaals, er is nooit onderzoek gedaan naar de vraag of "religie" nu gebruikt wordt om te slaan. Jij zegt dat het "feiten" zijn, laat die maar eens zien dan?!quote:Op woensdag 15 december 2004 12:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als religie gebruikt wordt om misstanden uit een cultuur goed te praten, zijn ze beiden deel van het probleem.
In Spanje worden naar mijn weten dit soort activistes niet met de dood bedreigd, althans niet door leden van de RK-kerk.
Ooit van het begrip "fictie" gehoord?quote:Op woensdag 15 december 2004 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Het plaatsen van (voor een bepaalde bevolkingsgroep) heilig geschrift op een naakte vrouw is nou niet bepaald om blij van te worden. Het linken van Koran teksten met een verhaal van een vrouw dat geneukt word door haar Oom (die link die nergens gewoon te maken is) is ook niet bepaald fris. Je zegt het daarnaast zelf ook al, "verzonnen ook nog"....waarom nou weer leugens verfilmen?
Jij verdraait mijn woorden. Ik zeg dat we een migrantenprobleem hebben, en dat is een feit. Kijk maar naar de drop-out en gevangenisstatistieken.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Naar jouw weten gebeuren er wel meerdere dingen niet...of juist wel. Nogmaals, er is nooit onderzoek gedaan naar de vraag of "religie" nu gebruikt wordt om te slaan. Jij zegt dat het "feiten" zijn, laat die maar eens zien dan?!
Nee, de Kamer is een platform voor volksvertegenwoordiging. Wie het onderscheid tussen volksvertegenwoordiging en activisme niet maakt, hoort niet in de Kamer thuis.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De kamer is juist het platform voor activisme.
Als delen van het volk zich willen laten vertegenwoordigen door activisten, is de kamer daar het juiste en logische paltform voor.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:18 schreef Argento het volgende:
Nee, de Kamer is een platform voor volksvertegenwoordiging. Wie het onderscheid tussen volksvertegenwoordiging en activisme niet maakt, hoort niet in de Kamer thuis.
Nu begin je het toch echt bont te maken. Eerst mij beschuldigen van drogredeneringen (wat het in de juiste definitie van het woord niet zijn, maar dat terzijde) en vervolgens nu je eigen aannames en veronderrstellingen posten als zijn het feiten.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De kamer is juist het platform voor activisme.
Dit heeft niets met fictie te maken. Als politcus moet je je verantwoordelijkheden kennen, dan ga je niet in een explosieve situatie dit soort films maken. Met explosieve situatie bedoel ik dus dat veel autochtonen en allochtonen elkaar wel kunnen opvreten. Bovendien probeert ze dan doormiddel van leugens een maatschappelijk debat te voeren, dat gaat er bij mij niet in.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ooit van het begrip "fictie" gehoord?
Die bevolkingsgroep moet er maar eens mee leren omgaan dat dit soort dingen moeten kunnen in een vrije samenleving. Kritiek op de bijbel is al dertig jaar geen issue meer. En werd nooit beantwoord met moord.
Een kamerlid vertegenwoordigt het volk als geheel, niet slechts delen daarvan.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als delen van het volk zich willen laten vertegenwoordigen door activisten, is de kamer daar het juiste en logische paltform voor.
AHA heeft vele voorkeursstemmen gekregen, maar het is niet te peilen of dit op bais van een inhoudelijke keuze of op basis van onderbuikgevoelens is geweest. We weten allemaal dat politici in verkiezingstijd graag een blik opportunisme opentrekken met een saus van populisme en dat is wat de mensen onthouden als ze bij de stemmachine staan.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als delen van het volk zich willen laten vertegenwoordigen door activisten, is de kamer daar het juiste en logische paltform voor.
Natuurlijk is dat wel een issue. Voor SGP en ChristenUnie bijvoorbeeld (en hun aanhang). Zij erkennen echter de manier waarop wij daar in onze samenleving over praten en beslissen en weten dus dat dit kansloze missies zijn in de tweede kamer omdat er nooit genoeg steun verzameld kan worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kritiek op de bijbel is al dertig jaar geen issue meer. En werd nooit beantwoord met moord.
Nou van mij geen reactie meer, ik ben het toch met je eens :pquote:Op woensdag 15 december 2004 12:26 schreef huggy_bear het volgende:
* huggy_bear een koekje bij de koffie pakt en F5 indrukt
De reden waarom een kiezer op een bepaald persoon stemt is ook helemaal niet van belang in een democratie. Het blijkt namelijk na verloop van tijd vanzelf wel of de betreffende vertegenwoordiger zijn/haar achterban goed heeft vertegenwoordigd wanneer hij/zij wel of niet herkozen wordt bij de eerstvolgende verkiezingen. Volksvertegenwoordigers hebben er dus in principe baat bij om zich duidelijk te profileren en in ieder geval de eigen achterban goed te vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:22 schreef huggy_bear het volgende:
AHA heeft vele voorkeursstemmen gekregen, maar het is niet te peilen of dit op bais van een inhoudelijke keuze of op basis van onderbuikgevoelens is geweest.
Precies en nu de (radicale) moslims nog. En hoe doe je dat? Door over een breed front projecten als Submission te steunen in het kader van vrijheid van meningsuiting, zoals ook provocaties van het Christendom op brede steun konden rekenen.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:25 schreef huggy_bear het volgende:
Natuurlijk is dat wel een issue. Voor SGP en ChristenUnie bijvoorbeeld (en hun aanhang). Zij erkennen echter de manier waarop wij daar in onze samenleving over praten en beslissen
Niet zo links stemmen danquote:
Die koran van je, dat is pas een leugen.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Bovendien probeert ze dan doormiddel van leugens een maatschappelijk debat te voeren, dat gaat er bij mij niet in.
Je moet wel oppassen dat je oorzaak en gevolg niet gaat omdraaien. Als ik wil bewijzen dat jij een ontzettend agressieve aard hebt, dan kan ik jou dermate treiteren dat ik een op zichzelf alleszins redelijke grens overschrijdt en jij daardoor agressief gaat reageren. Dan is het natuurlijk wel heel apart als ik daarmee mijn stelling bewezen acht.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:40 schreef Snik het volgende:
[..]
Niet zo links stemmen dan
Ik heb op haar gestemd en ben zeer tevreden over hoe ze haar werk doet. Dat dat nu buiten het parlement om gaat vanwege gestoorde moslimmoordenaars laat alleen maar zien dat ze gelijk heeft.
De enige die commentaar op haar functioneren mogen hebben zijn feitelijk de mensen die op haar gestemd hebben. De rest moet vooral op zijn eigen stem gaan letten.
Ayaan![]()
??? Wat weet jij nou van mijn stemgedrag! Ook voor jou geldt: inhoudelijk reageren op OP of een ander topic zoeken op dit forum. Fok is er groot genoeg voor.quote:
Maar waarom ben je dan zo tevreden? Wat heeft ze bijgedragen dat jou tevreden stemt? (kom nou niet met "Ze heeft de discussie over ...", dat voedt geen magen)quote:Ik heb op haar gestemd en ben zeer tevreden over hoe ze haar werk doet.
Dus: Ik verdien meer en betaal dus meer belasting en mag daarom meer meepraten over de besteding hiervan ... vindt je het erg als ik hier niet verder op in ga.quote:De enige die commentaar op haar functioneren mogen hebben zijn feitelijk de mensen die op haar gestemd hebben. De rest moet vooral op zijn eigen stem gaan letten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |