Ook ik vrees het ergste ...quote:Op donderdag 16 december 2004 22:39 schreef Argento het volgende:
Ik ga er overigens vanuit dat je de rest van mijn betoog niet onbesproken zult laten.
Bron: Trouw, 30 november 2004.quote:Hirsi Ali: Donner en Cohen horen thuis in Madurodam
DEN HAAG - 'Het Nederland van Ooit' is de plek waar politici als minister Donner, burgemeester Cohen en oud-D66-leider Van Mierlo met hun tegemoetkomende houding jegens moslims verkeren. ,,Al deze mensen horen thuis in Madurodam, mini-Nederland, onaangeraakt door de problemen van de echte wereld.''
VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali spuit deze kritiek in een interview dat NRC Handelsblad haar op haar schuiladres afnam. In dit eerste vraaggesprek sinds de moord op Theo van Gogh, zegt zij dat ze blijft bij haar voornemen een vervolg te geven aan 'Submission', de film die ze met Van Gogh maakte over de onderwerping van moslimvrouwen aan de wetten van de islam. Ze spreekt ook met klem de geruchten tegen dat zij tegen haar wil op een schuilplek verblijft.
Hirsi Ali verwijt Donner dat hij na de moord op van Gogh het debat over strafbaarheid van godslastering begon. Cohen leeft volgens haar in het 'Nederland van Ooit' omdat hij moskeeën een rol wil geven in de integratie van moslims. Zij laakt Van Mierlo vanwege diens kritiek op minister Verdonk na het incident met de imam die haar de hand weigerde.
Het kamerlid vindt dat CDA-minister Donner op justitie niet op de juiste plek zit. Naar aanleiding van de publiekscampagne waarin mensen worden opgeroepen bij geweld op straat 'boe' te roepen en de politie te bellen, zegt zij: ,,Hadden de omstanders bij de moord op Van Gogh 'boe' moeten roepen tegen Mohammed B? Donner is een schat en een door en door fatsoenlijk mens. Maar dat is ook het probleem. Als je mentale wereld zó in elkaar zit, moet je niet over de veiligheid gaan van andere mensen.''
Uit het interview valt op te maken dat moslims in de visie van Hirsi Ali in het Westen alleen kunnen integreren als zij hun religie afleggen. Zij gelooft niet in de mogelijkheid dat er een Europese, niet-fundamentalistische islam ontstaat. ,,Er is maar één islam, dat is die van de profeet Mohammed, van de koran en van de Hadith. Dat is de gehele literaire overlevering van gezegden en handelingen van de profeet. Die islam is levensgevaarlijk.''
Culturen die 'overheerst worden door religie' kunnen volgens haar niet gelijkwaardig zijn met culturen die op de Verlichting steunen. Op haar schuiladres schrijft zij een boek ('Shortcut to Enlightment'), waarin zij moslims 'de korte weg naar de Verlichting' wil wijzen. De VVD is volgens haar de partij van de Verlichting, in tegenstelling tot confessionele partijen. ,,Dat christen-democraten het opnemen voor gelovigen in het algemeen past bij hen. Net zoals de sociaal-democraten het opnemen voor de arme sloebers. Wij, liberalen zijn het alternatief. En nu worden we uitgedaagd door de islam.''
Waarmee helder verduidelijkt wordt dat een snobistische houding op kritiek ten aanzien van de de eigen aannames weinig verandering van meningen bewerkt.quote:
Nee, daarmee wordt gereageerd op artikelen die de kritiek op HA bevestigen.quote:Op zondag 19 december 2004 13:05 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarmee helder verduidelijkt wordt dat een snobistische houding op kritiek ten aanzien van de de eigen aannames weinig verandering van meningen bewerkt.
Hirsi Ali wordt ook genoemdquote:105 Teletekst zo 19 dec
André Rouvoet is politicus van 2004
HILVERSUM De parlementaire pers heeft
André Rouvoet gekozen tot politicus van
het jaar.De leider van de ChristenUnie
laat PvdA'er Bos en VVD-politica Hirsi
Ali achter zich.De verkiezing is een
initiatief van het Radio 1 Journaal.
De parlementaire journalisten roemen
Rouvoet als 'een baken van rust en
evenwichtigheid'.Ook typeren ze hem als
een 'alleskunner die wars is van Haagse
spelletjes'.De 42-jarige Rouvoet zit in
de Tweede Kamer sinds 1994.
VVD'ster Laetitia Griffith is gekozen
tot het politieke talent van 2004.De in
Suriname geboren Griffith (39) wordt
gezien als 'uitermate deskundig'.
Het valt mij mee dat geen van de veelbelovende PvdA-'jongelingen' naar voren geschoven is...quote:Op zondag 19 december 2004 15:33 schreef Koos Voos het volgende:
Rouvoet .. ? o wacht, het is de parlementaire pers ..
Wouter Bos werd tweede... laat dat maar aan de media over.quote:Op zondag 19 december 2004 15:36 schreef sjun het volgende:
Het valt mij mee dat geen van de veelbelovende PvdA-'jongelingen' naar voren geschoven is...
Ja, het is een complot om Wilders en HA van de titel af te houden...quote:Op zondag 19 december 2004 15:33 schreef Koos Voos het volgende:
Rouvoet .. ? o wacht, het is de parlementaire pers ..
Rouvoet is redelijk "links" op het gebied van sociale zekerheid. Ik betwijfel of zijn achterban dat ook is (en gelijk hebben ze).quote:Op zondag 19 december 2004 17:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Rouvoet is inderdaad een van de beste politici.
Van der Vlies trouwens ook.
Neen sjun, 3-werf neen. Ga eerst even de 250 voorgaande posts lezen en kom dan een keer terug met 1 van je mooie volzinnen.quote:Op zondag 19 december 2004 13:05 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarmee helder verduidelijkt wordt dat een snobistische houding op kritiek ten aanzien van de de eigen aannames weinig verandering van meningen bewerkt.
Inderdaad, thnx V.quote:Op zondag 19 december 2004 13:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, daarmee wordt gereageerd op artikelen die de kritiek op HA bevestigen.
V.
Suggereer je hier achterkamertjes politiek ... ? Inderdaad vreemd dan, dat hij niet op die lijst voorkomt ! ... Linkse honden van de parlementaire pers ... Een beetje AHA en GW demoniseren door ze van de lijst te houden en drie mensen naar voren te schuiven die hun werk als volksvertegenwoordiger serieus nemen.quote:Op zondag 19 december 2004 15:09 schreef sjun het volgende:
...en de wijze waarop hij als een schaduw MP zaken geregeld krijgt terwijl hij niet of nauwelijks opvalt.
Je was gretig op het afronden van de voorzetquote:Op zondag 19 december 2004 18:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wouter Bos werd tweede... laat dat maar aan de media over.
Are you kiddin' mequote:Op zondag 19 december 2004 17:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Rouvoet is inderdaad een van de beste politici.
Van der Vlies trouwens ook.
Hij komt in ieder geval naar zijn werkplek.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:37 schreef clowncloon het volgende:
Ik hoop dat je zelf wel beseft wat een non argumenten dit zijn. En dan nog arrogant blaten over andere user dat hij terug naar school moet....poeh poeh.
Martijn van Dam werd tweede bij de talenten.quote:Op zondag 19 december 2004 15:36 schreef sjun het volgende:
[..]
Het valt mij mee dat geen van de veelbelovende PvdA-'jongelingen' naar voren geschoven is...
Nee. Ik suggereer hooguit een gebrek aan politiek bewustzijn.quote:Op zondag 19 december 2004 19:36 schreef huggy_bear het volgende:
[..]
Suggereer je hier achterkamertjes politiek ... ? Inderdaad vreemd dan, dat hij niet op die lijst voorkomt ! ... Linkse honden van de parlementaire pers ... Een beetje AHA en GW demoniseren door ze van de lijst te houden en drie mensen naar voren te schuiven die hun werk als volksvertegenwoordiger serieus nemen.
Ik kwam tot dezelfde volzin en ook de boodschap voor de goed verstander kon ongewijzigd blijven staan.quote:Op zondag 19 december 2004 19:28 schreef huggy_bear het volgende:
[..]
Neen sjun, 3-werf neen. Ga eerst even de 250 voorgaande posts lezen en kom dan een keer terug met 1 van je mooie volzinnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |