Interview met Danny de Jong als Gyman Couwenberg in ONMGyman Couwenberg begint behoorlijk te puberen in ONM! Hij wordt gespeeld door Danny de Jong. Ook zo benieuwd naar wat Danny zoal in het dagelijks leven doet? Lees gauw verder!ActeerervaringMisschien kennen jullie Danny uit de politieserie ‘Russen’ van de KRO. Daar speelde hij Emiliano; een jongen uit Colombia die de moordenaar van zijn vader wilde wreken. Of uit het theater, ook daar verscheen Danny al vanaf op jonge leeftijd in musicalstukken als 'Wuthering Heights', 'Oliver' (met als rol; de linke glipper) en 'Peter Pan' waar hij Michael speelde, het broertje van Wendy die ook met Peter Pan mee gaat naar Never Neverland! Het acteren zit hem dus in het bloed. Maar zelfs een talent moet daarvoor naar school; Danny heeft de Jongerentheaterschool gedaan, een driejarige opleiding.
16 jaar, dus nog naar school!Danny zit in 4 HAVO. En bij ONM houden ze natuurlijk rekening met zijn school, dus draaischema’s worden hierop aangepast. Maar de school zelf is ook flexibel! Zo krijgt Danny soms vrij, als hij het daarna maar inhaalt. Ongeveer twee à drie dagen per week zit Danny bij ONM. Dat zijn niet altijd hele dagen dus soms combineert hij ONM en school op één dag.
Populair in de klasIn de klas zijn ze erg benieuwd naar Danny’s verhalen over ONM! 'Mijn klasgenoten zijn nieuwsgierig naar wat er precies gaat gebeuren,' vertelt Danny. tZe vragen ook naar andere acteurs en willen dat ik handtekeningen voor ze ga regelen.'
Hobby’sNa schooltijd zit Danny veel achter de computer en hij brengt regelmatig een bezoekje aan de bioscoop met vrienden. Maar ook watersport is een favoriete bezigheid van Danny. Zo gaat hij regelmatig met de boot erop uit om te waterskiën of te waveboarden.
Gyman Couwenberg
Gyman is eigenlijk een schattig en lief jongetje, maar nu begint hij behoorlijk in de puberteit te komen. Renee, zijn moeder, heeft het hier moeilijk mee.
Werken bij ONMIn het begin vond Danny het allemaal best spannend. Inmiddels is het nieuwe eraf en vindt hij het echt heel leuk. Danny: 'Het is altijd gezellig en iedereen is heel aardig. Ik heb hele leuke collega’s. Daarnaast heb ik ook een leuke rol om te spelen. Een beetje eigenwijze jongen! Daar kan ik me goed in uitleven!'