abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25820495
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Feyenoord mag zich wel een beetje achtergesteld voelen, maar maakt dat ruimschoots goed met haar eigen Feyenoord TV.
Dat staat daar natuurlijk los van.
Feyenoord mag in vergelijking met PSV niet klagen over media-aandacht, maar Hilversum ligt gewoon een stuk dichter bij a'dam.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 maart 2005 @ 00:37:57 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25821021
pas nou op, dadelijk maken ze je uit voor callimero enzo maar je hebt wel gelijk.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:49:16 #278
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25821265
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:15 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat staat daar natuurlijk los van.
Feyenoord mag in vergelijking met PSV niet klagen over media-aandacht, maar Hilversum ligt gewoon een stuk dichter bij a'dam.
Even voor de duidelijkheid: ik heb sympathie voor zowel PSV als Feyenoord en met Ajax heb ik niets, behalve op dit moment een beetje medelijden.

Feyenoord mag eerder klagen dan PSV vind ik, omdat het in Rotterdam net zo woelig en rommelig is als in Amsterdam. De kracht van PSV zit hem ook een beetje in de gemoedelijkheid waarin spelers beter gedijen dan in de druk die in de Arena en in de Kuip aanwezig is. Dat maakt PSV ook een stuk minder interessant voor de media denk ik.

Feyenoord leeft, maar je hoort er veel minder over dan over al die binnenbrandjes rond penose figuren als van Eijden bij Ajax. Dat begrijp ik niet. Ik zit er evenwel niet mee en kijk braaf wanneer ik kan en wanneer ik zin heb naar de verschillende voetbalprogramma's.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:51:14 #279
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_25821303
ach SCH,je hoeft ze niet te lezen...
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_25821306
Ook de traditie van Ajax speelt een grote rol bij de verschillende voetbalprogramma's

en Stanley: de Hools staan achter je bij de verkiezingen!
That's all folks!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:52:13 #281
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25821320
hahahaha!!! Oh nee.. *schaam*
pi_25821363
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
hahahaha!!! Oh nee.. *schaam*
That's all folks!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:20:02 #283
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25821819
Wel tof man.. nou ja, gauw weer on topic.
pi_25833946
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:51 schreef DutchGooner het volgende:
ach SCH,je hoeft ze niet te lezen...
Klopt. Lees jij ze wel eens eigenlijk??

En Stanley, je hebt wel gelijk met Blind en Davids inderdaad. Maar ze zouden toch beiden professioneel genoeg moeten zijn om samen te kunnen werken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25834768
Mooie column
pi_25932661
Hij staat op de FP hoor!
www.thuisuiteten.nl
pi_25981333
quote:
EEN ONTSLAGBRIEF AAN OUDE KRIJGERS

Sinds enige jaren is 1 april in het Nederlandse voetbal een belangrijke datum geworden. Voor die dag moeten clubs spelers met een aflopend contract namelijk laten weten of ze al dan niet met hen door willen gaan. Dit dient via een formele ontslagbrief te gebeuren, als de club ten minste niet wil verlengen met de speler. Doen ze dit niet, dan wordt de verbintenis automatisch met een jaar verlengd. Het regent dan ook ontslagen, omdat clubs alles in eigen hand willen houden. Want het kan best dat een speler die een brief ontvangt, later toch een nieuwe verbintenis onder nieuwe voorwaarden kan ondertekenen.

Bij het verzenden van de brieven tellen sentimenten niet mee, zo blijkt bijvoorbeeld bij Roda JC. Twee pure clubspelers hebben te horen gekregen dat het contract niet zomaar zal worden verlengd. In de huidige voetbalwereld zijn pure clubspelers nauwelijks meer te vinden. Vroeger was het doodnormaal. Een speler brak door bij zijn geliefde club en bleef er zijn hele loopbaan hangen. Nu zie je ze zelden nog. Michael Buskermolen bij AZ, Sander Boschker bij Twente, Jean-Paul de Jong bij Utrecht. Zij spelen zo’n beetje hun hele lange loopbaan al bij die clubs. Roda JC heeft er dus ook twee, Ger Senden en Mark Luijpers. Oude krijgers, die samen alleen al goed zijn voor een ruime 700 eredivisieduels namens Roda JC.

Roda JC, de Limburgse club die het toch vaak zo leuk doet. Er staat in Kerkrade een modern, nieuw stadion, hoewel het oude Kaalheide ook zijn charme had. Er is een suikeroom met een groot oog voor talent, in de persoon van Nol Hendriks. Verder staat er jaarlijks een zeer aardige selectie, met enkele voetballers die goedkoop zijn gehaald en zich bij Roda JC tot topper willen ontwikkelen. Zij hebben in het verleden gezien dat dit bij Roda zeer goed mogelijk is. Denk aan Babangida, Huiberts, Van Hoogdalem, Sibon, Soetaers, De Kock. Zomaar wat spelers die Roda verlieten voor een mooie Nederlandse topclub of een leuke club in het buitenland.

Zo niet Senden en Luijpers. De lange voorstopper Luijpers kwam ooit één seizoen uit voor MVV, maar bleef verder altijd bij Roda. Senden ging zelfs nooit weg. Binnen de duiventil die Roda de laatste jaren is geworden, zijn zij al jaren een constante factor. Senden, de noeste rechtsback, die alles al meemaakte in Kerkrade. Successen onder trainers als Jol, Stevens en Vergoossen, mindere jaren onder Van Dijk, Leekens en toch ook Vloet. Op zijn top werd hij door kenners gezien als de beste rechtsback in de eredivisie, zeker in de periode dat de topclubs aanrommelden met spelers van het kaliber John Veldman. Er was interesse voor Senden, maar nooit kwam het tot een transfer. Natuurlijk baalde hij soms, maar steeds riep zijn club weer. En dan ging Senden. Het gele shirt met nummer 2 aan en weer negentig minuten alles geven voor Roda. Je zou hem gegund hebben dat Van Basten tien jaar geleden al bondscoach was, dan was Senden ongetwijfeld ook international geweest. Luijpers viel altijd minder op, maar was de laatste jaren ook een vaste waarde in het centrum.

En nu krijgen ze dus voorlopig geen nieuw contract, maar zo’n formele ontslagbrief. De nieuwe trainer moet beslissen of ze nog mogen blijven. Voetbaltechnisch is het best te verklaren. Senden verloor zijn plaats aan de excentrieke Hongaar Bodnar, aan wie nog geld te verdienen valt. Luijpers heeft zoveel snelheid ingeleverd dat vooruit verdedigen onmogelijk wordt en dus wil Roda verder met Kah en Brouwers. Luijpers wordt nu misschien lid van de medische staf en met wat pech zien we Senden straks in de Gouden Gids divisie lopen.
En dat is zonde.

Want Roda JC, dat is een beetje Senden & Luijpers. Het is Studio Sport kijken en weten wie je in de opstelling gaat zien. Het is oude elftalfoto’s bekijken en telkens weer die gezichten zien, tussen hele generaties Roda-spelers. Van Bolesta tot Hesp tot Damjanac tot Kalac. Van Ihalauw tot Trost tot Vrede tot Bodor. Van Van der Luèr tot Atteveld tot Van Galen, van Van Houdt tot Graef tot Koné. En altijd maar die jongen uit Heerlen en die jongen uit Cadier en Keer erbij. Senden & Luijpers, het is alles wat ik zie als ik aan Roda denk. Twee echte Limburgse werkers, die alles geven voor hun club, die de laatste jaren steeds meer is vervreemd van de eigen cultuur. Als zij verdwijnen, is Roda JC voor mij niet meer dezelfde club. Het is dan een elftal zonder enige herkenbaarheid geworden, waarvan er al zo veel zijn in Nederland. De romanticus in mij schreeuwt om een contractverlenging voor beiden, zodat ze na volgend seizoen een mooi afscheid kunnen krijgen. Ze zijn het waard om nog even te mogen blijven. Want beste beleidsbepalers in Kerkrade, denkt u echt dat er over tien jaar ook maar iemand een weemoedig stukje zal wijden aan de volgende buitenlanders die de plek van Ger Senden & Mark Luijpers gaan innemen? Ik zal het zeker niet zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_25983224
Leuke column Mich! Twee boegbeelden zijn het, van een uniek soort.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 4 april 2005 @ 19:38:32 #289
7889 tong80
Spleenheup
pi_25983825
Leuk stukkie.

Idd waar is de tijd gebleven dat Ajax drie jaar lang met dezelfde opstelling europa veroverde.

Ik kan het FC Twente elftal van midden jaren 70 helemaal opdreunen, waarom ? Omdat ze jaren bij hun cluppie speelden.

Als romanticus mis ik dat wel eens.

Je hebt twee mooie voorbeelden aangehaald. Die verdienen een plaats in Roda's hall of fame.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25984000
Mja, niet mijn stijl. Vind vaak dat MM wat lange analytische opsomcolumns schrijft. Het wordt nooit echt sappig a la Jan Mulder of Bert Wagendorp. En vaak net iets te lang.

Maar goed, ik kan het al helemaal niet, dus waar hebben we het over.
pi_25984114
Dat laatste is onzin MaxPower. Waarom zou je dan je mening niet mogen geven?
www.thuisuiteten.nl
pi_25985665
MaxP. kan best aardig schrijven maar noordelingen hebben de neiging ten onder te gaan aan bescheidenheid. Behalve SCH dan

Wel een leuke column MM. Hij gaat ieg niet over ajax.
  Trouwste user 2022 maandag 4 april 2005 @ 21:11:48 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_25986019
Leuk dat je toch nog even Ajax noemt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25986126
Hier nog meer Ajax Tong:

Heerenveen Heimwee

Hans vraagt het na de wedstrijd van afgelopen zaterdag meteen aan zijn vrouw. “Waarom wilde ik ook alweer bij Heerenveen weg vorig jaar?”. Je had een uitdaging nodig, zegt zijn echtgenote, je wilde je blik verruimen en je wilde nog een keer wat anders. Zoiets was het toch? Oh ja, zegt Hans, je hebt gelijk, dat was het. Hij zucht en trekt zijn pantoffels aan en spoelt de video terug.

Hij heeft weer HH, denkt mevrouw Vonk. Heerenveen Heimwee noemt ze het voor zichzelf, als haar man in zo’n melancholische en wat filosofische bui is. Het is niet zo zeer heimwee naar de club sc Heerenveen alleen. Het is eerder een verlangen naar eenvoud en rust. Dat past bij Hans. Haar man is niet iemand die van gedoe en gezeur houdt. Ze moet stilletjes lachen als ze terugdenkt aan die keer toen hij verontwaardigd thuis kwam van de training. Gingen er twee op dezelfde dag trouwen en daar werd over gebakkeleid in de kleedkamer. Hij was stilletjes weggeslopen. Wat een onzin vond hij dat.

Net als die keer bij Heerenveen toen de jongens Foppe de Haan weg wilde hebben. Met dat soort dingen kan Hans niks. Hij wil rust en eenvoud en als hij een probleem heeft dan bespreekt hij dat wel met de persoon in kwestie. Maar bij Heerenveen was dat eigenlijk het enige incident. Bij Ajax is er voortdurend wat loos. Ze hoort er Hans verder niet over. Hij speelt veel meer wedstrijden dan ze van tevoren hadden durven dromen dus hij klaagt niet. Dat ligt ook niet in zijn aard. Die HH, die mijmerende buien, dat is eigenlijk het enige teken dat hij niet helemaal op zijn plek is.
Logisch ook, want Hans hecht aan mensen. Daarom vond hij die coupe tegenover Foppe maar niks. Zo ga je niet met mensen om. Bij Ajax moet hij binnen één seizoen al de vierde meneer met trainer aanspreken. Daar krijgt Hans nou HH van.

Zie hem daar nou zitten kijken naar zichzelf. Hij baalt. Of is dat nou een kleine glimlach bij die tweede goal van Heerenveen?

http://sc.heerenveen.org
pi_25986237
Haha, heerlijk!

Je zit weer te azen op een mailtje van Hans?
  Trouwste user 2022 maandag 4 april 2005 @ 21:23:03 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_25986309

pi_25988174
Weer leuk hoor, vooral op een fansite doet deze het goed!
That's all folks!
  maandag 4 april 2005 @ 22:54:55 #298
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25988573
Goede column MM. Ik zou alleen Gerrie geen jongen uit Heerlen noemen. Hij is wrs. in de Heerlense vroedvrouwenschool geboren, maar hij is een echte Chevremontenaar, Kerkrade dus.

Overigens snap ik je column wel, maar Luijpers en in mindere mate Senden kunnen het niveau niet meer aan. Luijpers is traag als dikke stront en heeft de draaicirckel van een mammoettanker. Gerrie wordt ook oud, maar is dermate agressief dat hij het nog wel trekt.

Ik verwacht dat Luijpers Norbert Keulen opvolgd (ook al zo een icoon trouwens). Gerrie zal nog wel een jaartje actief blijven hoop ik, want die Bodnar is een op de drie wedstrijden geschorst en tegen een echte linksbuiten is hij dramatisch. Niet dat Ger zo een 17-jarige spring in het veld aan zou kunnen hoor. Maar Gerrie schopt hem binnen 5 minuten zo hard voor zijn kloten dat hij de linksbuiten een half uur niet meer ziet. Je had de duels van Overmars tegen Senden op Kaalhei moeten zien. Binnen het eerste kwartier was Overmars er een keer langs en kreeg hij een dusdanige schop dat je hem een tijd niet meer zag. Fantastisch....en dat vlak voor een volle overdekte staantribune waar een walm van shag, pijp, sigaar en wiet vanaf kwam.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25989199
Leuk, commentaar van een Roda JC'er.
That's all folks!
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:00:06 #300
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25990329
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:16 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuk, commentaar van een Roda JC'er.
Ik heb de column even op de site van de WSU, een supportersvereniging van Roda, laten zetten: http://www.rodajcfans.nl/. Een goede column verdient dat ook wel.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')