Hoe bedoel je? De halve cast pleegt zelfmoord.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef R_ON het volgende:
- Mensen kiezen uiteindelijk altijd voor zichzelf.
3 disc!? Ik heb een 2 disc. Bestaat er ook nog een 3 disc!?quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik krijg hem voor mijn verjaardag, maar de geefster (je moet dat ook niet laten doen <zucht>) heeft de single disc versie gekocht... Nou ja, koop ik in december de 3 disc versie en verkoop de single disc wel
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:31 schreef Xebrozius het volgende:
Toen ik titel las dacht ik bij mezelf "Huh, is er een vervolg van deze film?" en toen moest ik schaapachtig lachen om mijn eigen domheid...
Joseph Goebbels ... "die andere gast" ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:23 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dat wel ja. Je hoeft geen tientallen boeken doorgespit te hebben, maar een beetje basiskennis is wel aan te raden.
Anders krijg je zoiets:
[..]
[..]
Mensen worden meegesleurd in de angst en machteloosheid van Hitler: ze zien geen uitweg meer om hun hachje nog te redden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:30 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De halve cast pleegt zelfmoord.
Volgens mij verkiezen ze dan Hitler boven henzelf.
Geef een voorbeeld.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:58 schreef yvonne het volgende:
SLECHT!!!!!
Na alle lovende kritieken veel van voor gesteld,
maar wat was die Hitler SLECHT en gigantisch over geacteerd,
dat de kritieken DURVEN te zeggen dat hij zo goed leek...
Ze hebben dus never nooit beeldmateriaal van hem gezien...
Je kon tenminste wel lachen met ze, die nazi's.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:36 schreef Xebrozius het volgende:
"Duitsland heeft overal warenhuizen... daar waren huizen en daar waren huizen"
Hoe droog
Het uitgangspunt was daarvan dat sommige officieren nog wel enigzins fatsoen en realiteitszin hadden. Anders zou het te eenzijdig zijn geworden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:50 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik vind overignes het personage van die kale SS-arts die al die zieken en bejaarden helpt minder interessant ...
Nee.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Z'n woedeuitbarstingen waren wellicht overdreven,
Naast de excuusneger, de excuusnazi?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:54 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het uitgangspunt was daarvan dat sommige officieren nog wel enigzins fatsoen en realiteitszin hadden. Anders zou het te eenzijdig zijn geworden.
Hitler had op een bepaald moment heel erg veel macht. Dat blind in hem geloven neem ik toch echt met een korreltje zout. Mensen zijn echt niet zo dom dat ze niet weten wat er om hen heen gebeurt. Dat wordt nu eerder aangevoerd als een slap excuus, omdat mensen bezig waren hun eigen positie te verbeteren. En dat was hard nodig in een sfeer van angst en haat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:46 schreef Perico het volgende:
Maar tis door zijn grote charisma, ook in de persoonlijke sfeer, dat bijna iedereen blind in hem geloofde en trouw zwoer. Voor zijn staf was ie meer een vriendelijke oom, die ook graag met zijn secretaresses roddelde, of hen vaderlijke adviezen gaf. En dat laat deze film ook juist heel duidelijk zien. Het galgenmaal is in dit licht indrukwekkend.
Ach, net als in het alledaagse leven heb je meerdere individuen, zo ook bij die nazi's. De een is een oppurtunist, de ander is juist een fanaticus en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:59 schreef R_ON het volgende:
[..]
Hitler had op een bepaald moment heel erg veel macht. Dat blind in hem geloven neem ik toch echt met een korreltje zout. Mensen zijn echt niet zo dom dat ze niet weten wat er om hen heen gebeurt. Dat wordt nu eerder aangevoerd als een slap excuus, omdat mensen bezig waren hun eigen positie te verbeteren. En dat was hard nodig in een sfeer van angst en haat.
Steeds meer mensen proberen zich los te maken van Hitler, maar ze zitten als ratten in de val.
Nou, ik denk dat miljoenen Duitsers ook graag wilden geloven in der Endsieg. Zeker na de oneervolle WO I. Denk ook best wel dat ze een beetje de pest hadden aan dat superieure gesnob van de Geallieerde landen. En dat je ook als Otto of Heinrich in de straat, niet van George met de bolhoed of Francois met de alpinopet op je lazer wilde hebben... Want dan wist je dat je dat na 50 jaar nog allemaal moest aanhorenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:59 schreef R_ON het volgende:
Hitler had op een bepaald moment heel erg veel macht. Dat blind in hem geloven neem ik toch echt met een korreltje zout. Mensen zijn echt niet zo dom dat ze niet weten wat er om hen heen gebeurt.
Mooi stukje. Een heel perron vol bloedende, gewonde en dode mensen, je hoort de Russen aan komen; staat er zo'n officier tussen die een stel jonge jongens nog ff snel een Ijzeren Kruisje op speld.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Want zij waren fout, dus als jij een ijzeren kruis als Wehrmachtsoldaat hebt verdiend, moet je er vooral je bek overhouden.
Belangrijk ja, om aan de wereld te laten zien dat je nog steeds aan de "goede" kant staat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:18 schreef Perico het volgende:
Mja, de machine heeft tot de laatste dag nog gewoon gefunctioneerd. Moed werd beloond met onderscheidingen, en postbezorging bij de soldaten was minstens zo belangrijk.
Dan doen ze gewoon net als Star Wars. Dan was dit deel II en maken ze nu deel I.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:31 schreef Xebrozius het volgende:
Toen ik de titel las dacht ik bij mezelf "Huh, is er een vervolg van deze film?" en toen moest ik schaapachtig lachen om mijn eigen domheid...
Ik vond d'r wel een beetje vervelende politiek correcte blikken werpen wanneer Hitler weer wat antisemitisch uit z'n mond liep te poepen.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:02 schreef pberends het volgende:
Goede film, duurt alleen wat te lang.Alexandra Maria Lara
.
die heet "Blind Spot: Hitler's Secretary" in het engels, ben de Duitse titel ff kwijtquote:Op maandag 9 mei 2005 18:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik bedoel het hele interview, in het begin van de film zit maar een klein stukje
Bedankt voor de info.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:29 schreef space_knarf het volgende:
die heet "Blind Spot: Hitler's Secretary" in het engels, ben de Duitse titel ff kwijt
en de docu ben ik ook kwijt, na een HD crashzonder m gezien te hebben
edit: Duitse titel is "Im Toten Winkel" dacht ik..
Het schijnt dat dat ook de reden is geweest dat ze dat een beetje buiten beeld hebben gehouden.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:40 schreef Murray het volgende:
Hoe heeft Goebbels eigenlijk zelfmoord gepleegd? Is dat ook gegaan zoals in deze film?
Dat kwam namelijk een beetje vreemd over op mij.
Die kinderen? Dat was een slaapdrank.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:52 schreef pberends het volgende:
Wat was dat zelfmoorddrankje eigenlijk wat ze allemaal innamen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |