Hoe had hij Hitler dan moeten neerzetten en op welke bron(nen) basseer je dat?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies.
Die rol die Bruno Ganz speelt is erg overtuigend.
Maakt nog net niet helemaal een complete karikatuur van Hitler.
Echt wel, Hitler is veel huiveringwekkender in het Duits.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:43 schreef TAV74 het volgende:
Der untergang is wat mij betreft ook een momument, zeker doordat de film in het Duits is heeft ie extra impact.
Dit had ik ook. Die stilte toen, ging door tot in de auto en ruim van de parkeerplaats af. Toen die op dvd kwam heb ik hem ook gelijk gekocht! Vanavond niet gekeken, voelde me er niet zo voor...quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:34 schreef quattro het volgende:
ik heb die film ook gezien,echt een waanzinnig goede film.. na afloop was de bioscoop zaal volledig stil....
Ik heb hier een paar WO II docu's van de BBC in de kast staan (o.a. 20 delige World at War en Nazi's, a warning from the past) waar ook uitgebreide interviews op staan met oa Junge.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:52 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik heb het boek gelezen van Trudl Junge. De film is onder andere gebaseerd op een groot gedeelte uit dat boek. En ik moet eerlijk zeggen, het komt heel goed overeen. Eigenlijk alle andere boeken die ik ooit heb gelezen waarin Hitler een rol speelt (zijn prive leven dan...) komen goed overeen.
Cyaankaliquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:41 schreef Broekpaling het volgende:
Wat ik me afvraag, bestaat dat gif echt?
Ik kan er gewoon niet bij dat je binnen 5 seconden dood bent.![]()
Het bestaat echt, de naam is Pruisisch zuur, of Pruisisch blauw (net als de kleur verf).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:41 schreef Broekpaling het volgende:
Wat ik me afvraag, bestaat dat gif echt?
Ik kan er gewoon niet bij dat je binnen 5 seconden dood bent.![]()
De geur doet herinneren aan bittere amandelen, net als de smaak.quote:Instantaneous death results from taking the pure acid. The diluted form, in toxic quantities, will cause symptoms usually within a few seconds. The patient is quite unconscious, the eyes are motionless, the pupils dilated, the skin cold and moist, the limbs relaxed, the pulse is slow and barely perceptible, the respirations very slow and convulsive. Post mortem, the body is livid, and the blood very dark. There may be an odour of prussic acid, but this soon disappears.
Inderdaad, leuke scene.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 02:52 schreef Gewas het volgende:
Er zijn veel warenhuizen in Berlijn. Hier waren huizen, daar waren huizen.
grapje uit de film
Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Traudl Junge, al komt dat niet altijd even goed over. Vandaar dat op het eind nog veel aandacht besteed wordt aan het 'ontsnappen' van haar. Het lijkt soms wel meer op een docu-film in plaats van een film, maar dan wel een heel boeiendequote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Van mij had de film trouwens mogen ophouden nadat het echtpaar Goebbels zelfmoord had gepleegd. Daarna sleept de film zich wat onsamenhangend voort, met al die scenes in de buitenlucht.
Dan nog had het allemaal veel korter gekund tegen het einde. Die scenes met die dokter en een groepje mannen dat zich dood wilde vechten bijvoorbeeld droeg niets bij. En al die zelfmoorden ook niet. Het was in mijn ogen sterker geweest om je als filmmaker te richten op de gebeurtenissen in die bunker. Dat er een secretaresse ontsnapt geloof ik allemaal wel. Zoveel sympathie ontwikkel je als kijker toch niet voor haar.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Traudl Junge, al komt dat niet altijd even goed over. Vandaar dat op het eind nog veel aandacht besteed wordt aan het 'ontsnappen' van haar. Het lijkt soms wel meer op een docu-film in plaats van een film, maar dan wel een heel boeiende.
Nou sommige personages worden wel erg 'lief' neergezet in vergelijking met anderen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Welke dingen lijken je wel erg sterk? In alle boeken die ik hier over gelezen heb komt het iedere keer op dit neer, precies zo zal het niet geweest zijn, maar het zal een goede impressie geven.
Je moet het ook niet puur als een film zien, het is bijna een documentaire.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:32 schreef JelleS het volgende:
Hij viel me wat tegen. Wel een goede film natuurlijk, Ganz geweldig als altijd, maar het duurde lang voordat ik er in zat. Een aantal scenes in de bunker boeide me gewoon niet, daarbuiten juist des te meer.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 02:52 schreef Gewas het volgende:
Er zijn veel warenhuizen in Berlijn. Hier waren huizen, daar waren huizen.
grapje uit de film
Nou, het aantal zelfmoorden onder de fanatieke volgelingen, waaronder de SS, was gigantisch. Zou ook niet weten waarom ze het in zo'n film zouden overdrijven, niet bepaald bedoeld om te romantiseren. En de situatie was ook krankzinnig natuurlijk, dan worden extremen ook zichtbaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou sommige personages worden wel erg 'lief' neergezet in vergelijking met anderen.
Het zijn vooral de kleine details die me sterk lijken, zoals de massale zelfmoord van de SS'ers op het einde.
Kijk eens om je heen. De ene persoon is nou eenmaal liever dan de andere.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou sommige personages worden wel erg 'lief' neergezet in vergelijking met anderen.
Het zijn vooral de kleine details die me sterk lijken, zoals de massale zelfmoord van de SS'ers op het einde.
Dat snap ik, maar dan nog vind ik de scenes te lang. De keuze voor het begin vind ik ook vreemd. De eerste scene maakt duidelijk vanuit welk oogpunt we het verhaal zien, maar daarna gaan we meteen naar de laatste dagen. Daar hadden voor mij best nog wat scenes tussen gemogen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je moet het ook niet puur als een film zien, het is bijna een documentaire.
Vrijwel alles wat je in die film ziet is bijna letterlijk zo gebeurd. Het is geen gedramatiseerd verhaal.
Dus sommige scenes zou je misschien weglaten als je puur een pakkend verhaal zou willen maken, maar het doel was om een zo waarheidsgetrouw mogelijk beeld te scheppen van wat er zich in die bunker afspeelde.
Iets dat ze haarzelf ook verwijt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:00 schreef golfer het volgende:
"Ich hatte es nicht gewusst."
Tja..fraulein Junge, je had het wel kunnen en moeten weten.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Film afgekeken, duurde te lang op een gegeven moment. en dat wijf wat in de intro was hadden ze in 1945 al dood moeten knallen, goor wijf
Gelukkig zijn er ook films voor jouw niveau gemaakt. U571 en Pearl Harborquote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Film afgekeken, duurde te lang op een gegeven moment. en dat wijf wat in de intro was hadden ze in 1945 al dood moeten knallen, goor wijf
Niks mis met Pearl Harborquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Friends don't let friends remain beardless...
Dat zie je in deel 2: Der Ubergang..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:08 schreef zwambtenaar het volgende:
Waar ik vooral door geraakt werd, was mijn volgende gedachte: hoe hebben de mensen de draad in hun leven weer opgepakt? Hoe ga je verder na het einde van zo'n oorlog? Ik doel hierbij in het bijzonder op bijvoorbeeld de ontsnapte secretaresse van Hitler en andere sterk betrokkenen.
Ik dacht ook , ermm deel 2? Topic titel is niet helemaal duidelijk. :-)quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zag de TT en dacht 'he wat leuk, gaan ze een vervolg maken'.
The pianist is eenzamer, en op veel punten beter.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Een mooie film, maar ik vind andere WOII films zoals Schindler's list indrukwekkender (waarschijnlijk door de gruwelen in de concentratie kampen en ghetto's)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |