BZZZT Wrong answer, thank you for playing.quote:en wat foie gras
Moeilijke keuze idd. Maar dan kun je beter helemaal geen vlees meer eten.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:15 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
BZZZT Wrong answer, thank you for playing.
Dierenmishandeling, kan nooit een 10 zijn. -10.
Bevestigen niet, ontkennen wel.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:26 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Moeilijke keuze idd. Maar dan kun je beter helemaal geen vlees meer eten.
btw: in top-restaurants serveren ze vaak foie gras van niet met voedsel volgepompte ganzen/eenden, daar dit idd de smaak beïnvloed (van horen zeggen - kan iemand dit bevestigen?).
Yup, dacht ik ook aan.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:59 schreef Litman het volgende:
Op zich heel bijzonder dat hij een 10 geeft, maar ik zou wel eens op de borden van de andere gasten hebben willen kijken of de gerechten daar van net zulke hoge kwaliteit waren.
Ik vermoed namelijk dat de hele keukenbrigade exclusief met de hapjes van van Dam bezig is geweest. Dat is het nadeel als iedereen je kent als recensent.
Dat was een paar maanden geleden gebeurd (dacht in dat restaurant boven in het PTT-gebouw waar nu tijdelijk het Stedelijk Museum zit) en toen was ie er ook op terug gekomen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:59 schreef Litman het volgende:
Op zich heel bijzonder dat hij een 10 geeft, maar ik zou wel eens op de borden van de andere gasten hebben willen kijken of de gerechten daar van net zulke hoge kwaliteit waren.
Ik vermoed namelijk dat de hele keukenbrigade exclusief met de hapjes van van Dam bezig is geweest. Dat is het nadeel als iedereen je kent als recensent.
quote:De eend, een te ruime portie, komt met ge-sauteerde lof en kool op aardappelpuree en me een gespleten gestoofd vijgje, dat hard en taai is. De eend zelf is goed, overigens.
De marlijn - lijkt op zwaardvis, maar dan met ronde bek - is een mooie ronde steak op een tortilla met daaronder veel maïs en een opgepepte salsa met veel peper en paprika. Te veel geweld voor de vis en zelfs mijn jonge tafelgenoot krijgt niet meer dan een hap door zijn keel.
Ruim bemeten, trouwens, beide gerechten. Hoe zit dat bij onze referentieburen? Kleinere porties, dat is duidelijk. Dus op naar de keuken, waar er van beide gerechten wel twintig klaar staan, allemaal precies gelijk en allemaal aanzienlijk minder dan wij kregen. Denken ze echt dat ik dat leuk vind?
Hee! Heb jij in Bordewijk gegeten? Hoe was dat? M'n moeder geeft dat altijd aan als zijnde een echt gelegenheidsrestaurant (als je iets bijzonders te vieren hebt ofzo..)quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:50 schreef shmoopy het volgende:
Nou, daar kun je de eerste tijd dus geen plekje meer vinden, zo je dat zou willen natuurlijk.
Restaurant Bordewijk op de Noordermarkt kreeg ooit een 9 1/2 van 'm, was voorheen een gezellige plek met zeer goed eten, daarna zat het steevast stampvol en dat bleek de kwaliteit niet echt ten goede te komen.
Ik heb trouwens geen idee of hij al eerder een 10 heeft uitgedeeld, maar vind hem de laatste tijd wel wat milder geworden.
Eigenlijk had hij anoniem moeten blijven: de mysterieuze meesterproever, de schrik der restaurateurs, de anonieme culinaire beul.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat was een paar maanden geleden gebeurd (dacht in dat restaurant boven in het PTT-gebouw waar nu tijdelijk het Stedelijk Museum zit) en toen was ie er ook op terug gekomen.
Edit: Aah, gevonden:
[..]
Ja, hij was zeer tevreden over zijn laatste singaporese maaltijd!quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:52 schreef Kopstoot het volgende:
Ik dacht dat dit ging over die knakker die een jaar of geleden in Singapore ter dood veroordeeld is.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja, dat is ook mijn indruk. Ik lees zijn stukjes graag, en al heel wat jaartjes, en tot dusver ben ik het met enige regelmaat wel met hem eens. Heb voornamelijk bij La Sala en Segugio werkelijk verrukkeluk gegeten - al was dat wel ruim een jaar na zijn (juichende) recensie. Maar de laatste tijd lijkt-ie me inderdaad wat softer te worden - en deze recensie van La Rive vind ik persoonlijk té mooi om waar te zijn. Jammer.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:50 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb trouwens geen idee of hij al eerder een 10 heeft uitgedeeld, maar vind hem de laatste tijd wel wat milder geworden.
Dat snap ik niet, leg eens uit? Denk je dat Van Dam liegt?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:50 schreef Doffy het volgende:
en deze recensie van La Rive vind ik persoonlijk té mooi om waar te zijn. Jammer.
Nee. Maar ik heb af en toe wel het onderbuikgevoel dat hij zich soms ietwat teveel laat leiden door persoonlijke invloeden. Natuurlijk is zulks in zekere mate onontkoombaar bij een recensie, maar ik heb de indruk dat dat hier doorschiet. Vergelijk: hoe smaakt jouw 'eerste' serieuze hap eten na twee weken griep en thee en droge koekjes?quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:07 schreef Gert het volgende:
Dat snap ik niet, leg eens uit? Denk je dat Van Dam liegt?
Ja, maar da's inmiddels wel wat jaartjes geleden, helaas, vlak voor de recensie van van Dam.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:08 schreef kamagurka het volgende:
Hee! Heb jij in Bordewijk gegeten? Hoe was dat? M'n moeder geeft dat altijd aan als zijnde een echt gelegenheidsrestaurant (als je iets bijzonders te vieren hebt ofzo..)
Hmmm, ik denk niet dat ze het moeten hebben van een recensie van wie dan ook daar.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:50 schreef shmoopy het volgende:
Nou, daar kun je de eerste tijd dus geen plekje meer vinden..........,
Misschien dat ik daar m'n promotiefeesje maar ns ga vieren!quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:07 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ja, maar da's inmiddels wel wat jaartjes geleden, helaas, vlak voor de recensie van van Dam.
Wat ik er nog van weet is dat ik zeeduivel heb gegeten, en een heerlijk dessert met mascarpone en een dessertwijn om van te smullen.
Het staat iig vast dat ik nog nooit zo lekker (uit) gegeten heb als daar.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
In het Parool.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar zijn meer recenties van hem te vinden?
Op de website van het Parool staan ook een hoop recensies http://www.parool.nl/etendrinken/quote:Op woensdag 15 december 2004 21:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar zijn meer recenties van hem te vinden?
Nou ja, daarom heeft hij ook nooit eerder een 10 gegeven. Maar na vele jaren culinair recenseren kan het een keer voorkomen dat alles op zo'n avond klopt. Het blijft subjectief natuurlijk, het is zijn rubriek en die 10 moet je afwegen tegen de andere cijfers die hij gegeven heeft. Al is ook dan vergelijken moeilijk, soms bezoekt hij bijvoorbeeld pizzeria's of veredelde shoarma-tenten.Niet dat shoarma niet lekker kan zijn, ik kan me avonden voorstellen waarop je veel meer zin hebt in shoarma dan in kabelkjauwkroketjes met kaviaarsaus. Alleen een cijfermatige vergelijking zegt dan weinig.quote:Op woensdag 15 december 2004 22:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Op de website van het Parool staan ook een hoop recensies http://www.parool.nl/etendrinken/
En die 10: er is toch ALTIJD wel iets dat niet helemaal in orde is lijkt me, alles helemaal perfect dat kan ik me haast niet voorstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop